![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
We trouwen dus echt niet om zekerder over onze relatie te worden, 't is echt een logische volgende stap. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
en trouwen, heel leuk voor je ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zoals Andijvie ook al min of meer zei: kortere relaties (als je namelijk meer relaties hebt, zullen ze namelijk minder lang moeten duren) zijn niet te vergelijken met lange relaties. Ik heb nu 2 jaar en 4 maanden een vriendin: iemand die in hetzelfde tijdsbestek 3 relaties van 9 maanden heeft gehad of 2 van een jaar of van mijn part 10 van 2 maanden zal zich een heel ander beeld gevormd hebben van 'de relatie'. Maar je kan moeilijk stellen dat zijn beeld leuker, fijner of beter is dan het beeld dat ik heb na 28 maanden. Als je het samen enorm fijn hebt, je ziet het helemaal zitten met elkaar, geen ruzie, goede seks, echte maatjes etc. etc. Waarom zou je dan in vredesnaam andere meisjes, of in het vrouwelijke geval, andere jongens afgaan...? Dat zal er echt niet voor zorgen dat je je in volgende relaties beter gaat voelen. Natuurlijk, als je op elkaar bent uitgekeken/ het niet meer werkt, dan moet je niet bij elkaar blijven, maar voor die tijd: Waarom zouden meer relaties leiden tot betere relaties? Er is geen enkele aanleiding om daar vanuit te gaan.
||
Citaat:
Ik bedoel; voor mijn huidige relatie van bijna 2 jaar had ik ook een relatie van 20 maanden. En van die eerste relatie heb ik heel veel geleerd, over mezelf, en over relaties .. en in mijn tweede relatie merkte ik oa. hoe sommige dingen veel fijner en beter konden. (Maar daar maakt mijn eerste relatie niet minder op.) Ik heb het hier niet over players, maar mensen met serieuze relaties. Je kan het wenden of keren .. maar als je meerdere (serieuze) relaties hebt gehad, weet je in mijn mening wel degelijk beter hoe en wat .. wat je eventueel mist .. en ook wat er bv. zo fijn aan je partner is. Er zijn zat verhalen van mensen die jaren een relatie hebben gehad en toen ze 't uit maakten ging er een wereld voor ze open. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dat hoeft niet zo te zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat jij iets vindt, wil niet zeggen dat dat meteen de waarheid is. Het hoeft namelijk niet zo te zijn dat je meerdere relaties moet hebben gehad om te weten hoe een relatie werkt. [toevoeging] Kijk anders eens hier voor dit onderwerp.... [/toevoeging] Laatst gewijzigd op 16-02-2006 om 13:12. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Any how, je hebt mijn punt al voldoende duidelijk gemaakt; dat laatste zinnetje: Citaat:
Zolang je gelukkig bent in een relatie heb je geen 'ervaring' nodig om dat geluk te kunnen staven. Als je denkt dat dat wel zo is, dan ben je gewoon de juiste partner nog niet tegen gekomen, want op dat moment merk je het namelijk echt wel. Geluk, genot e.d. zijn subjectief. Je hebt geen maatlat nodig om gelukkig te kunnen zijn: denk maar eens aan kinderen, dat zijn over het algemeen de gelukkigste wezentjes op aarde omdat ze nog niet beter weten. Als je op de basisschool komt snap je niet dat je vroeger graag op een speen zat te kauwen, terwijl je tijdens het kauwen van die speen perfect gelukkig was. Ik durf daarom zelfs te stellen dat het hebben van meerdere relaties in veel gevallen zelfs een negatieve invloed zal hebben op je houding tov. de liefde. Je gelooft niet meer in sprookjes, het gaat toch wel uit. Pessismisme is bijna synoniem voor ervaring. Hoeveel verhalen hoor je niet van mensen die zich daar eerst weer overheen moesten zetten voordat ze weer verder konden. Natuurlijk moet je stoppen met je relatie als het niet meer werkt, maar zolang het werkt: ben ik van mening dat het hebben van meerdere relaties absoluut niet noodzakelijk is voor een 'happily ever after'.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is imho iets onzinnigs om over te discussiëren.. Natuurlijk is er iets voor te zeggen dat je kunt groeien van het hebben van meerdere relaties, maar als je nu eenmaal heel veel van iemand houdt en gelukkig bent met diegene, doet dat er gewoon niet meer toe. Dan ga je toch voor deze relatie? Als je iemand aan de kant zet om wat te experimenteren en er vervolgens achter te komen dat je het heel goed had, sla je jezelf des te harder voor je kop. Overigens heb ik ook veel geleerd van mijn voorgaande relaties hoor. Maar ik heb absoluut niet het gevoel dat ik die dingen niet geleerd had zonder die relaties.. Ik ben in mijn huidige relatie veel relaxter en makkelijker, vooral door mijn persoonlijke groei en niet doordat ik uit vorige relaties weet hoe het niet moet. Die vorige relaties zijn alleen een bevestiging dat het zo inderdaad beter werkt. |
![]() |
|||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Misschien had ik niet moeten zeggen dat die niet slechter of minder was. Mijn huidige relatie is wel degelijk fijner dan mijn vorige; maar ik zie mijn vorige niet als een slechte relatie of eentje die van minder waarde in mijn leven had. Ik kan je wel zeggen dat ik in mijn vorige relatie niet precies wist hoe het zou zijn in een andere; niet zeker wist of 't idd. 'beter' en 'fijner' kon zijn; maar dat weet ik nu gelukkig wel. En ik weet dankzij mijn vorige relatie hoe ik mijn huidige relatie beter kan maken. Ik wil ook ff zeggen als ik volmaakt gelukkig was in mijn vorige relatie, had ik hem nooit afgebroken natuurlijk. Ik probeer alleen te zeggen dat als iemand meerdere relaties heeft gehad, diegene hier zeker wat aan heeft in de toekomst. En sommige mensen sletten idd. rond om eerst precies te weten hoe en wat en gaan relaties bij voorbaat al aan om 't na een paar maanden uit te maken. Citaat:
Maar er is een ding dat ik dan toevoeg; de mens is een nieuwsgierig leergierig wezen en het is voor mij moeilijk voor te stellen dat je niet op een punt komt dat je toch rond gaat kijken .. en dan af gaat vragen "hoe zou 't zijn .." of een gevoel krijgt van "ik mis iets .." terwijl je niet goed weet wat. Je kan niet je hele leven leven met gesloten ogen. Daarnaast ben ik het niet eens met "Pessismisme is bijna synoniem voor ervaring". Pessismisme bij ervaring is alleen als de ervaring slecht is. Met ervaring leer je wel beter te weten wat je hebt en hoe blij je ermee moet zijn. Kinderen zijn de gelukkigste wezentjes op aarde; maar alleen als ze verwend worden. Geef ze hun zin niet en ze zullen krijsen en huilen, omdat ze niet snappen waarom jij ze hun zin niet kan geven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() In principe vind ik niet dat je kan zeggen dat je denkt dat je zonder je vorige relaties die dingen ook geleerd zou hebben; dat is een situatie die je denk ik gewoon niet voor kan stellen .. je hebt 't nog nooit meegemaakt. Toen was je anders dan dat je nu bent. En je bent nu met (neem ik aan) een andere vent dan toen. Maar nu heb je in je eerste zin wel degelijk bevestigd wat ik probeer te zeggen; dat je van je vorige relaties wel iets opsteekt. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik weet niet waarom ik met gesloten ogen zou moeten leven als ik maar een relatie heb gehad....? Maar goed, dat ligt aan mij (en de mensen die hier dezelfde kijk op hebben). Wat betreft het pessimisme heb je wel gedeeltelijk gelijk, maar als ik vraag wie er pessimistischer zullen zijn over de liefde: 'mensen met één' of 'mensen met meerdere relaties'? Dan zul je wel moeten onderkennen dat dat de mensen zijn die al meerdere relaties hebben gehad. Daaronder bevinden zich immers de mensen die niet de juiste hadden getroffen. Btw. Kinderen zijn ook lief en gelukkig als je ze niet verwend hoor en dat huilen hoort bij de opvoeding, net als dat in een relatie hoort. Het hebben van een relatie is nu eenmaal soms 'hard werken', maar die 'investeringen in elkaar' zijn de belangrijkste bijdrage voor het verdere verloop van je relatie, anders zul je je heil in meerdere relaties moeten zoeken.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dan blijkt soms dat kinderen die groeien ook de verkeerde keuzes maken in hun leven en 't liefst hun leven over zouden willen doen. Soms blijken de 'investeringen' te groot/onhaalbaar. Je moet jezelf niet verliezen in een relatie. Hier leer je je grenzen mee kennen. Hoeveel je kan investeren; waar je aan moet werken. En lukt het niet bij je huidige partner .. dan probeer je 't bij een volgende. En bij die volgende weet je dan veel beter hoeveel je kan en wil investeren en wat je eigen zwakke plekken zijn. En ook beter wat je verwacht dat je partner investeert ed. .. Met het 'investeren' gedeelte geef je trouwens nu aan dat het in een relatie dus idd niet 100% soepel loopt. Wat als 't met een andere meid veel beter loopt .. wat als je daar veel minder hoeft te 'investeren' en 't allemaal veel meer vanzelf gaat. ![]() Laatst gewijzigd op 16-02-2006 om 19:14. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ongeacht al het vorige. Feit is en blijft dat je voor het genieten/gelukkig zijn in een relatie of een situatie geen enkele maatstaf nodig hebt. Er zijn hier mensen die op een of andere manier denken dat geluk/genoegen ergens aan gestaaft moet worden om ook daadwerkelijk genoten te kunnen worden. Maar hierbij negeren deze mensen het feit dat je geluk altijd kan ervaren. Dit voorbeeld heb ik wel eens eerder aangehaald: Je gaat voor het eerst op wintersport: een week lang op ski's van de berg af. Je hebt een geweldige week, maar snowboarden is eigenlijk veel leuker (mijn vooroordeel). Doet het feit dat snowboarden leuker is dan skiën ook maar iets af aan het plezier dat iemand, zonder eerdere ervaringen, beleeft terwijl hij op ski's staat? Nee. Waarom? Omdat je geen enkele maatstaf nodig hebt om ergens van te genieten/ gelukkig mee te zijn.
||
Citaat:
Niet dat je op dat moment weet dat het leuker is .. op dat moment ben je gelukkig .. maar dan .. .. andere mensen beginnen tegen je aan te praten; probeer snowboarden is, dan kan je veel sneller en toffer. Maar jij blijft skiën; daar ben jij gelukkig mee. Je beste vriend ruilt zijn ski's in voor een snowboard .. en hij glundert net zo veel als de eerste keer toen die op ski's stond .. Jij vraagt "ik dacht dat je skiën zo leuk vond?" .. "Ja man, maar toen had ik snowboarden nog niet geprobeerd!! Dude I've been missing out!! Je zou 't ook is moeten proberen!! Je kan veel sneller en veel gafere stunts enzo. Ik kan me veel meer uitleven met m'n snowboard man!" .. maar jij blijft skiën .. Andere mensen snowboarden je voorbij en maken de meest geweldige stunts. Ze doen dingen wat je nooit zou kunnen met ski's en ze lachen en tieren en zijn helemaal blij. Maar jij blijft skiën. ![]() In deze wereld kom je er niet omheen dat je, bewust of onbewust, geconfronteerd word met maatstaven. Niet dat je iets moet gaan doen, alleen maar omdat een ander het doet. Maar je word wel bewust gemaakt dat misschien snowboarden wel is leuker zou kunnen zijn dan skiën. Als je dan niet nieuwsgierig word, geen probleem natuurlijk .. En dan zeg ik nogmaals; als je gelukkig bent in je relatie moet je hem niet verbreken. Maar gewild of ongewild, je zal andere relaties zien en een mens zit zo in elkaar dat die verbanden gaat trekken. Gaat maatstaven. daar kom je niet omheen. En dan loop je kans nieuwsgierig te worden. Wat als ... .. en mocht het te veel worden; en je maakt het uit. Dan heb je wat geleerd. Je wilt namelijk ook dit in je relatie, en dat kon de eerste niet geven. En dat neem je mee naar je volgende relatie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar in dit geval ging ik er dus van uit dat snowboarden sneller en gaver was. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Sinqi naamzoek. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
@Sarah: ben jij wel eens met gesloten ogen van de berg gegaan? Zo nee, niet aan beginnen. Zo ja, dan snap ik de reactie ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe dat voor mij geweest zou zijn kan ik natuurlijk niet beoordelen, omdat er teveel met elkaar ingevlecht zit, zeg maar. En wat ik bedoelde met persoonlijke groei.. Ik bedoelde eigenlijk dat ik veel van de dingen die ik nu anders doe, niet per se heb geleerd van mijn vorige relatie maar meer van alle gebeurtenissen na die relatie. Eerlijk gezegd zit mijn vorige relatie me voornamelijk hartstikke in de weg.. En dat kan vaker het geval zijn.. als mensen je heel erg gekwetst hebben bijvoorbeeld. Dat is iets wat jij niet kunt beïnvloeden, maar wat jou wel beinvloedt. Ook in je toekomstige relaties. Ik ben het helemaal met je eens dat je iets opsteekt uit vorige relaties.. Ik denk alleen dat vorige relaties niet een vereiste zijn om een goede relatie te hebben. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Zwangerschapstopic Bloem | 500 | 05-11-2006 19:54 | |
Verhalen & Gedichten |
Alles kwijt Saarah | 4 | 30-03-2005 16:54 | |
Verhalen & Gedichten |
Voor altijd slapen ( Islam en het debat) Valentijn | 8 | 18-11-2004 12:19 | |
Flora & Fauna |
'Haj zeehondje! Wat heb jij een mooie pels, die wil ik wel hebben!' Dark Psycho | 89 | 18-04-2004 21:05 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??) Lindatje | 2 | 17-10-2002 14:40 | |
ARTistiek |
het maisveldincident substantial | 4 | 28-02-2002 19:35 |