Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2006, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Thee Muts schreef op 13-02-2006 @ 23:14 :
Als je moet trouwen om een zekerder gevoel over je relatie te krijgen, dan klopt er toch iets niet helemaal in het basisvertrouwen denk ik... Trouwen hoort een toevoeging te zijn, geen bevestiging.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2006, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Heroïn Chique schreef op 13-02-2006 @ 22:52 :
waarom trouwt iedereen in godsnaam zo jong met elkaar
als 't goed voelt, zeker is etc, waarom dan niet? voor mij en mijn vriend is dit een heel goed moment om te trouwen. wij zijn bijna 6 jaar samen, we wonen bijna 4 jaar samen, we zijn er wat dat betreft allebei aan toe. Belangrijk is ook dat zijn moeder nog in zo'n gezondheid is dat ze er bij kan zijn, maar dat ondersteunt ons plan meer dan dat het een reden op zich is. Voor ons was 't dus nu de keuze tussen geregistreerd partnerschap of huwelijk. En ja, 't is beide hetzelfde, een papiertje, daarom kiezen wij voor 't huwelijk, omdat daar voor ons en veel andere mensen meer waarde aan vast zit, gevoelsmatig.

We trouwen dus echt niet om zekerder over onze relatie te worden, 't is echt een logische volgende stap.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 13:53
underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Marcade schreef op 13-02-2006 @ 23:11 :
(on)zekerheid?
Dat lijkt mij de allerslechtste reden....
Oud 14-02-2006, 15:14
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-02-2006 @ 13:47 :
blabla
ik vind t erg knap van je en dat meen ik oprecht dat je t zolang volhoudt vanaf zo'n jonge leeftijd, ik zou zelf allang de behoefte hebben om s te kijken hoe t is om met n andere gast te zijn.

en trouwen, heel leuk voor je maar ik snap dr zelf nog steeds niks van
Oud 14-02-2006, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Heroïn Chique schreef op 14-02-2006 @ 16:14 :
ik vind t erg knap van je en dat meen ik oprecht dat je t zolang volhoudt vanaf zo'n jonge leeftijd, ik zou zelf allang de behoefte hebben om s te kijken hoe t is om met n andere gast te zijn.

en trouwen, heel leuk voor je maar ik snap dr zelf nog steeds niks van
En ik snap niet wat er leuk aan is om rond te kijken hoe verschillende gasten zijn
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 16:30
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-02-2006 @ 16:23 :
En ik snap niet wat er leuk aan is om rond te kijken hoe verschillende gasten zijn
das hardstikke leuk en hoort bij t leven
Oud 14-02-2006, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Heroïn Chique schreef op 14-02-2006 @ 17:30 :
das hardstikke leuk en hoort bij t leven
Vind jij Wij zijn gewoon verschillend. Ik begrijp dat jij 't leuk vindt om te ontdekken, en jij begrijpt vast ook wel dat ik het leuk vind om oud te worden met mijn vriend.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 16:45
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-02-2006 @ 16:23 :
Je merkt ineens hoe dingen anders zouden kunnen zijn en mss. wel veel fijner zijn. Je inzicht in relaties word verbreed.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 14-02-2006 @ 17:45 :
Je merkt ineens hoe dingen anders zouden kunnen zijn en mss. wel veel fijner zijn. Je inzicht in relaties word verbreed.
'k Heb 't idee dat relaties van mensen die er veel hebben alleen maar oppervlakkeriger zijn en dat ze niet eens weten hoe 't is om een soort zekerheid te hebben. Die vastheid, dat vertrouwen, dat vind ik heel belangrijk, en die vind ik niet in een stel losse relaties.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 20:17
underthabridge
Citaat:
Marcade schreef op 14-02-2006 @ 17:45 :
Een breder inzicht leidt volgens jou dus per definitie tot fijnere relaties.

Zoals Andijvie ook al min of meer zei: kortere relaties (als je namelijk meer relaties hebt, zullen ze namelijk minder lang moeten duren) zijn niet te vergelijken met lange relaties.
Ik heb nu 2 jaar en 4 maanden een vriendin: iemand die in hetzelfde tijdsbestek 3 relaties van 9 maanden heeft gehad of 2 van een jaar of van mijn part 10 van 2 maanden zal zich een heel ander beeld gevormd hebben van 'de relatie'. Maar je kan moeilijk stellen dat zijn beeld leuker, fijner of beter is dan het beeld dat ik heb na 28 maanden.
Als je het samen enorm fijn hebt, je ziet het helemaal zitten met elkaar, geen ruzie, goede seks, echte maatjes etc. etc. Waarom zou je dan in vredesnaam andere meisjes, of in het vrouwelijke geval, andere jongens afgaan...? Dat zal er echt niet voor zorgen dat je je in volgende relaties beter gaat voelen.
Natuurlijk, als je op elkaar bent uitgekeken/ het niet meer werkt, dan moet je niet bij elkaar blijven, maar voor die tijd: Waarom zouden meer relaties leiden tot betere relaties? Er is geen enkele aanleiding om daar vanuit te gaan.
Oud 15-02-2006, 07:33
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 14-02-2006 @ 21:17 :
Een breder inzicht leidt volgens jou dus per definitie tot fijnere relaties.

Zoals Andijvie ook al min of meer zei: kortere relaties (als je namelijk meer relaties hebt, zullen ze namelijk minder lang moeten duren) zijn niet te vergelijken met lange relaties.
Ho .. stop .. wacht .. ik zei niks over kortere relaties.

Ik bedoel; voor mijn huidige relatie van bijna 2 jaar had ik ook een relatie van 20 maanden. En van die eerste relatie heb ik heel veel geleerd, over mezelf, en over relaties .. en in mijn tweede relatie merkte ik oa. hoe sommige dingen veel fijner en beter konden. (Maar daar maakt mijn eerste relatie niet minder op.)

Ik heb het hier niet over players, maar mensen met serieuze relaties. Je kan het wenden of keren .. maar als je meerdere (serieuze) relaties hebt gehad, weet je in mijn mening wel degelijk beter hoe en wat .. wat je eventueel mist .. en ook wat er bv. zo fijn aan je partner is.

Er zijn zat verhalen van mensen die jaren een relatie hebben gehad en toen ze 't uit maakten ging er een wereld voor ze open.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 07:37
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
Marcade schreef op 15-02-2006 @ 08:33 :

Ik bedoel; voor mijn huidige relatie van bijna 2 jaar had ik ook een relatie van 20 maanden. En van die eerste relatie heb ik heel veel geleerd, over mezelf, en over relaties .. en in mijn tweede relatie merkte ik oa. hoe sommige dingen veel fijner en beter konden. (Maar daar maakt mijn eerste relatie niet minder op.)

Ik heb het hier niet over players, maar mensen met serieuze relaties. Je kan het wenden of keren .. maar als je meerdere (serieuze) relaties hebt gehad, weet je in mijn mening wel degelijk beter hoe en wat .. wat je eventueel mist .. en ook wat er bv. zo fijn aan je partner is.

Er zijn zat verhalen van mensen die jaren een relatie hebben gehad en toen ze 't uit maakten ging er een wereld voor ze open.
Ja hier ben ik t volledig mee eens
Oud 15-02-2006, 18:35
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Heroïn Chique schreef op 15-02-2006 @ 08:37 :
Ja hier ben ik t volledig mee eens
Dat is misschien wel zo, maar als je gelukkig met je vriend(in) ga je het natuurlijk niet uitmaken omdat 'dat misschien wel beter zou zijn'.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Vanuit jóuw mening klopt het inderdaad...

Maar dat hoeft niet zo te zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 09:03
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 15-02-2006 @ 22:05 :
Vanuit jóuw mening klopt het inderdaad...

Maar dat hoeft niet zo te zijn.
.. en waarom niet? Dat ik "mijn mening" erbij zet, betekent dat ik open sta voor andere meningen. maar "dat hoeft niet zo te zijn" is natuurlijk een waardeloze uitspraak.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 16-02-2006 @ 10:03 :
.. en waarom niet? Dat ik "mijn mening" erbij zet, betekent dat ik open sta voor andere meningen. maar "dat hoeft niet zo te zijn" is natuurlijk een waardeloze uitspraak.
Nee, dat vindt jij een waardeloze uitspraak.

Dat jij iets vindt, wil niet zeggen dat dat meteen de waarheid is. Het hoeft namelijk niet zo te zijn dat je meerdere relaties moet hebben gehad om te weten hoe een relatie werkt.

[toevoeging]
Kijk anders eens hier voor dit onderwerp....
[/toevoeging]

Laatst gewijzigd op 16-02-2006 om 13:12.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 13:09
underthabridge
Citaat:
Als je meerdere serieuze relaties hebt in je leven dan zullen deze per definitie korter zijn dan wanneer er maar 1 relatie hebt gehad(tenzij je voortijdig sterft of heel erg laatbloeierig bent). Maar dat is misschien wat flauwe logica

Any how, je hebt mijn punt al voldoende duidelijk gemaakt; dat laatste zinnetje:

Citaat:
En van die eerste relatie heb ik heel veel geleerd, over mezelf, en over relaties .. en in mijn tweede relatie merkte ik oa. hoe sommige dingen veel fijner en beter konden. (Maar daar maakt mijn eerste relatie niet minder op.)
Als het hebben van een nieuwe relatie niet maakt dat jouw vorige relatie 'slechter/minder' was, dan heb ik dus gelijk. Jouw nieuwe relatie zal hooguit nieuwer of anders zijn, maar niet beter. Misschien past jouw nieuwe vriendin wel beter bij je, maar dat heeft met de vriendin te maken en niet met inzicht in de relatie.
Zolang je gelukkig bent in een relatie heb je geen 'ervaring' nodig om dat geluk te kunnen staven. Als je denkt dat dat wel zo is, dan ben je gewoon de juiste partner nog niet tegen gekomen, want op dat moment merk je het namelijk echt wel. Geluk, genot e.d. zijn subjectief. Je hebt geen maatlat nodig om gelukkig te kunnen zijn: denk maar eens aan kinderen, dat zijn over het algemeen de gelukkigste wezentjes op aarde omdat ze nog niet beter weten. Als je op de basisschool komt snap je niet dat je vroeger graag op een speen zat te kauwen, terwijl je tijdens het kauwen van die speen perfect gelukkig was.
Ik durf daarom zelfs te stellen dat het hebben van meerdere relaties in veel gevallen zelfs een negatieve invloed zal hebben op je houding tov. de liefde. Je gelooft niet meer in sprookjes, het gaat toch wel uit. Pessismisme is bijna synoniem voor ervaring. Hoeveel verhalen hoor je niet van mensen die zich daar eerst weer overheen moesten zetten voordat ze weer verder konden. Natuurlijk moet je stoppen met je relatie als het niet meer werkt, maar zolang het werkt: ben ik van mening dat het hebben van meerdere relaties absoluut niet noodzakelijk is voor een 'happily ever after'.
Oud 16-02-2006, 14:24
Verwijderd
Citaat:

Dat kan allemaal waar zijn, maar dat betekent niet dat je binnen een relatie ook gewoon kunt ontdekken hoe het beter kan en zelf kunt blijven groeien.. Het blijft nogal onzinnig om een relatie waar je gelukkig in bent, af te gaan breken omdat ie al zo lang duurt en je nog jong bent. Hoe zul je daar ooit gelukkiger van worden?

Het is imho iets onzinnigs om over te discussiëren.. Natuurlijk is er iets voor te zeggen dat je kunt groeien van het hebben van meerdere relaties, maar als je nu eenmaal heel veel van iemand houdt en gelukkig bent met diegene, doet dat er gewoon niet meer toe. Dan ga je toch voor deze relatie?

Als je iemand aan de kant zet om wat te experimenteren en er vervolgens achter te komen dat je het heel goed had, sla je jezelf des te harder voor je kop.

Overigens heb ik ook veel geleerd van mijn voorgaande relaties hoor. Maar ik heb absoluut niet het gevoel dat ik die dingen niet geleerd had zonder die relaties.. Ik ben in mijn huidige relatie veel relaxter en makkelijker, vooral door mijn persoonlijke groei en niet doordat ik uit vorige relaties weet hoe het niet moet. Die vorige relaties zijn alleen een bevestiging dat het zo inderdaad beter werkt.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 15:58
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 16-02-2006 @ 14:09 :
Als je meerdere serieuze relaties hebt in je leven dan zullen deze per definitie korter zijn dan wanneer er maar 1 relatie hebt gehad(tenzij je voortijdig sterft of heel erg laatbloeierig bent). Maar dat is misschien wat flauwe logica
Nou ja net zoals dat leeftijd weinig uitmaakt; maakt in principe de lengte van een relatie ook niet zoveel uit.

Citaat:
Als het hebben van een nieuwe relatie niet maakt dat jouw vorige relatie 'slechter/minder' was, dan heb ik dus gelijk. Jouw nieuwe relatie zal hooguit nieuwer of anders zijn, maar niet beter. Misschien past jouw nieuwe vriendin wel beter bij je, maar dat heeft met de vriendin te maken en niet met inzicht in de relatie.
Door mijn eerste relatie weet ik beter bij mijn tweede relatie, waar ik op moet letten; waar ik uberhaubt aan toe ben; wat ik wel en niet wil zien in een vriendin.

Misschien had ik niet moeten zeggen dat die niet slechter of minder was. Mijn huidige relatie is wel degelijk fijner dan mijn vorige; maar ik zie mijn vorige niet als een slechte relatie of eentje die van minder waarde in mijn leven had.

Ik kan je wel zeggen dat ik in mijn vorige relatie niet precies wist hoe het zou zijn in een andere; niet zeker wist of 't idd. 'beter' en 'fijner' kon zijn; maar dat weet ik nu gelukkig wel. En ik weet dankzij mijn vorige relatie hoe ik mijn huidige relatie beter kan maken.

Ik wil ook ff zeggen als ik volmaakt gelukkig was in mijn vorige relatie, had ik hem nooit afgebroken natuurlijk. Ik probeer alleen te zeggen dat als iemand meerdere relaties heeft gehad, diegene hier zeker wat aan heeft in de toekomst.

En sommige mensen sletten idd. rond om eerst precies te weten hoe en wat en gaan relaties bij voorbaat al aan om 't na een paar maanden uit te maken.

Citaat:
Zolang je gelukkig bent in een relatie heb je geen 'ervaring' nodig om dat geluk te kunnen staven. Als je denkt dat dat wel zo is, dan ben je gewoon de juiste partner nog niet tegen gekomen, want op dat moment merk je het namelijk echt wel. Geluk, genot e.d. zijn subjectief. Je hebt geen maatlat nodig om gelukkig te kunnen zijn: denk maar eens aan kinderen, dat zijn over het algemeen de gelukkigste wezentjes op aarde omdat ze nog niet beter weten. Als je op de basisschool komt snap je niet dat je vroeger graag op een speen zat te kauwen, terwijl je tijdens het kauwen van die speen perfect gelukkig was.
Ik durf daarom zelfs te stellen dat het hebben van meerdere relaties in veel gevallen zelfs een negatieve invloed zal hebben op je houding tov. de liefde. Je gelooft niet meer in sprookjes, het gaat toch wel uit. Pessismisme is bijna synoniem voor ervaring. Hoeveel verhalen hoor je niet van mensen die zich daar eerst weer overheen moesten zetten voordat ze weer verder konden. Natuurlijk moet je stoppen met je relatie als het niet meer werkt, maar zolang het werkt: ben ik van mening dat het hebben van meerdere relaties absoluut niet noodzakelijk is voor een 'happily ever after'.
Hier geef ik je grotendeels gelijk in.

Maar er is een ding dat ik dan toevoeg; de mens is een nieuwsgierig leergierig wezen en het is voor mij moeilijk voor te stellen dat je niet op een punt komt dat je toch rond gaat kijken .. en dan af gaat vragen "hoe zou 't zijn .." of een gevoel krijgt van "ik mis iets .." terwijl je niet goed weet wat. Je kan niet je hele leven leven met gesloten ogen.

Daarnaast ben ik het niet eens met "Pessismisme is bijna synoniem voor ervaring".

Pessismisme bij ervaring is alleen als de ervaring slecht is.

Met ervaring leer je wel beter te weten wat je hebt en hoe blij je ermee moet zijn. Kinderen zijn de gelukkigste wezentjes op aarde; maar alleen als ze verwend worden. Geef ze hun zin niet en ze zullen krijsen en huilen, omdat ze niet snappen waarom jij ze hun zin niet kan geven.

Citaat:
Dusjcrib schreef op 16-02-2006 @ 15:24 :
Dat kan allemaal waar zijn, maar dat betekent niet dat je binnen een relatie ook gewoon kunt ontdekken hoe het beter kan en zelf kunt blijven groeien.. Het blijft nogal onzinnig om een relatie waar je gelukkig in bent, af te gaan breken omdat ie al zo lang duurt en je nog jong bent. Hoe zul je daar ooit gelukkiger van worden?
Soms moet je iets goeds afbreken om iets beters te krijgen.

Citaat:
Het is imho iets onzinnigs om over te discussiëren.. Natuurlijk is er iets voor te zeggen dat je kunt groeien van het hebben van meerdere relaties, maar als je nu eenmaal heel veel van iemand houdt en gelukkig bent met diegene, doet dat er gewoon niet meer toe. Dan ga je toch voor deze relatie?

Als je iemand aan de kant zet om wat te experimenteren en er vervolgens achter te komen dat je het heel goed had, sla je jezelf des te harder voor je kop.
Ja natuurlijk. Je hoort mij ook niet zeggen dat je een goede relatie, als je er gelukkig mee bent, moet afbreken; ik wil alleen zeggen dat je met meerdere relaties wel meer ervaring hebt en meer kennis hebt voor je volgende relatie.

Citaat:
Overigens heb ik ook veel geleerd van mijn voorgaande relaties hoor. Maar ik heb absoluut niet het gevoel dat ik die dingen niet geleerd had zonder die relaties.. Ik ben in mijn huidige relatie veel relaxter en makkelijker, vooral door mijn persoonlijke groei en niet doordat ik uit vorige relaties weet hoe het niet moet. Die vorige relaties zijn alleen een bevestiging dat het zo inderdaad beter werkt.
No offense maar persoonlijke groei staat bij mij gelijk aan alles wat je in 't verleden hebt meegemaakt; inclusief dus ook je relaties

In principe vind ik niet dat je kan zeggen dat je denkt dat je zonder je vorige relaties die dingen ook geleerd zou hebben; dat is een situatie die je denk ik gewoon niet voor kan stellen .. je hebt 't nog nooit meegemaakt. Toen was je anders dan dat je nu bent. En je bent nu met (neem ik aan) een andere vent dan toen.

Maar nu heb je in je eerste zin wel degelijk bevestigd wat ik probeer te zeggen; dat je van je vorige relaties wel iets opsteekt.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 17:25
underthabridge
Citaat:
Marcade schreef op 16-02-2006 @ 16:58 :
Maar er is een ding dat ik dan toevoeg; de mens is een nieuwsgierig leergierig wezen en het is voor mij moeilijk voor te stellen dat je niet op een punt komt dat je toch rond gaat kijken .. en dan af gaat vragen "hoe zou 't zijn .." of een gevoel krijgt van "ik mis iets .." terwijl je niet goed weet wat. Je kan niet je hele leven leven met gesloten ogen.
Leren kan ook al heel goed binnen dezelfde relatie. Natuurlijk helpen ervaringen uit het verleden mee in nieuwe relaties, maar dat geldt net zo goed voor mensen die die ervaringen opdoen in één en dezelfde relatie. Mijn vriendin hebben in de afgelopen 28 maanden ook zat geleerd over onze relatie (en misschien ook wel over relaties in het algemeen). Of het beter is om over relaties in het algemeen of over een specifieke relatie 'te leren' laat ik in het midden.
Ik weet niet waarom ik met gesloten ogen zou moeten leven als ik maar een relatie heb gehad....? Maar goed, dat ligt aan mij (en de mensen die hier dezelfde kijk op hebben).
Wat betreft het pessimisme heb je wel gedeeltelijk gelijk, maar als ik vraag wie er pessimistischer zullen zijn over de liefde: 'mensen met één' of 'mensen met meerdere relaties'? Dan zul je wel moeten onderkennen dat dat de mensen zijn die al meerdere relaties hebben gehad. Daaronder bevinden zich immers de mensen die niet de juiste hadden getroffen.
Btw. Kinderen zijn ook lief en gelukkig als je ze niet verwend hoor en dat huilen hoort bij de opvoeding, net als dat in een relatie hoort. Het hebben van een relatie is nu eenmaal soms 'hard werken', maar die 'investeringen in elkaar' zijn de belangrijkste bijdrage voor het verdere verloop van je relatie, anders zul je je heil in meerdere relaties moeten zoeken.
Oud 16-02-2006, 19:11
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 16-02-2006 @ 18:25 :
Leren kan ook al heel goed binnen dezelfde relatie. Natuurlijk helpen ervaringen uit het verleden mee in nieuwe relaties, maar dat geldt net zo goed voor mensen die die ervaringen opdoen in één en dezelfde relatie. Mijn vriendin hebben in de afgelopen 28 maanden ook zat geleerd over onze relatie (en misschien ook wel over relaties in het algemeen). Of het beter is om over relaties in het algemeen of over een specifieke relatie 'te leren' laat ik in het midden.
Nou ja, dat is 't 'm juist. Een enkele relatie is een specifieke relatie in mijn ogen. Een relatie met een ander is toch weer net iets anders. (Of misschien blijkt 't wel heel anders te zijn dan je ooit voor mogelijk hield)

Citaat:
Ik weet niet waarom ik met gesloten ogen zou moeten leven als ik maar een relatie heb gehad....? Maar goed, dat ligt aan mij (en de mensen die hier dezelfde kijk op hebben).
Zolang je geen last hebt van vragen en verleidingen hoef je dat ook niet.

Citaat:
Wat betreft het pessimisme heb je wel gedeeltelijk gelijk, maar als ik vraag wie er pessimistischer zullen zijn over de liefde: 'mensen met één' of 'mensen met meerdere relaties'? Dan zul je wel moeten onderkennen dat dat de mensen zijn die al meerdere relaties hebben gehad. Daaronder bevinden zich immers de mensen die niet de juiste hadden getroffen.
Mijn reactie op je pessimisme was niet van specifieke toepassing op relaties. (Want "Pessismisme is bijna synoniem voor ervaring" klonk in mijn oren als een generieke stelling) Zoals ik al zei; het ligt helemaal maar aan de ervaring of je pessimistisch bent of niet. Als je alleen op relaties doelde heb je gelijk.

Citaat:
Btw. Kinderen zijn ook lief en gelukkig als je ze niet verwend hoor en dat huilen hoort bij de opvoeding, net als dat in een relatie hoort. Het hebben van een relatie is nu eenmaal soms 'hard werken', maar die 'investeringen in elkaar' zijn de belangrijkste bijdrage voor het verdere verloop van je relatie, anders zul je je heil in meerdere relaties moeten zoeken.
Kinderen groeien en naarmate ze ouder worden beginnen ze ook steeds meer dingen te beseffen. Ze blijven niet vanzelf gelukkig; daar moeten ze op een gegeven moment ook aan werken.

En dan blijkt soms dat kinderen die groeien ook de verkeerde keuzes maken in hun leven en 't liefst hun leven over zouden willen doen.

Soms blijken de 'investeringen' te groot/onhaalbaar. Je moet jezelf niet verliezen in een relatie. Hier leer je je grenzen mee kennen. Hoeveel je kan investeren; waar je aan moet werken. En lukt het niet bij je huidige partner .. dan probeer je 't bij een volgende. En bij die volgende weet je dan veel beter hoeveel je kan en wil investeren en wat je eigen zwakke plekken zijn. En ook beter wat je verwacht dat je partner investeert ed.

..

Met het 'investeren' gedeelte geef je trouwens nu aan dat het in een relatie dus idd niet 100% soepel loopt. Wat als 't met een andere meid veel beter loopt .. wat als je daar veel minder hoeft te 'investeren' en 't allemaal veel meer vanzelf gaat.

Laatst gewijzigd op 16-02-2006 om 19:14.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 19:41
Verwijderd
't Lijkt me vreselijk naïef om een relatie te verbreken omdat je gelooft dat er ergens een relatie is die 100% soepel loopt. Problemen horen erbij, als je het telkens maar verbreekt omdat er een groot probleem aankomt, dan leer je ook geen snars, lijkt me. Natuurlijk, sommige problemen zijn zo enorm groot dat je ze alleen op kan lossen door uit elkaar te gaan, maar dan was de relatie kennelijk toch al niet zo goed.

Ik denk dat je heel veel dingen ook kan leren binnen dezelfde relatie, tenminste, ik kan dat voor mijn gevoel wel. En sowieso; waarom zou ik een relatie die voor mij en mijn vriend super goed voelt verbreken? Kijk, als we bij elkaar zouden blijven terwijl 't niet goed gaat, gewoon omdat we niet beter weten, dan is het dom, maar dat ís niet zo. Het gaat al bijna 6 jaar fántastisch, alleen maar beter telkens weer. 'k Hoef echt niet te zien hoe 't met iemand anders gaat, ik wíl helemaal niemand anders, in deze relatie voel ik me super, ik wil er helemaal niet op gokken dat ik me in een andere relatie nóg beter voel.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 21:50
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-02-2006 @ 20:41 :
't Lijkt me vreselijk naïef om een relatie te verbreken omdat je gelooft dat er ergens een relatie is die 100% soepel loopt. Problemen horen erbij, als je het telkens maar verbreekt omdat er een groot probleem aankomt, dan leer je ook geen snars, lijkt me. Natuurlijk, sommige problemen zijn zo enorm groot dat je ze alleen op kan lossen door uit elkaar te gaan, maar dan was de relatie kennelijk toch al niet zo goed.

Ik denk dat je heel veel dingen ook kan leren binnen dezelfde relatie, tenminste, ik kan dat voor mijn gevoel wel. En sowieso; waarom zou ik een relatie die voor mij en mijn vriend super goed voelt verbreken? Kijk, als we bij elkaar zouden blijven terwijl 't niet goed gaat, gewoon omdat we niet beter weten, dan is het dom, maar dat ís niet zo. Het gaat al bijna 6 jaar fántastisch, alleen maar beter telkens weer. 'k Hoef echt niet te zien hoe 't met iemand anders gaat, ik wíl helemaal niemand anders, in deze relatie voel ik me super, ik wil er helemaal niet op gokken dat ik me in een andere relatie nóg beter voel.
Citaat:
Ik wil ook ff zeggen als ik volmaakt gelukkig was in mijn vorige relatie, had ik hem nooit afgebroken natuurlijk. Ik probeer alleen te zeggen dat als iemand meerdere relaties heeft gehad, diegene hier zeker wat aan heeft in de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 21:54
underthabridge
Citaat:
Marcade schreef op 16-02-2006 @ 20:11 :
Met het 'investeren' gedeelte geef je trouwens nu aan dat het in een relatie dus idd niet 100% soepel loopt. Wat als 't met een andere meid veel beter loopt .. wat als je daar veel minder hoeft te 'investeren' en 't allemaal veel meer vanzelf gaat.
Geen enkele relatie verloopt 100% soepel, maar dat wil niet zeggen dat je dan minder gelukkig wordt van die relatie. Dat leerproces, samen alles ontdekken, daar haal je juist voldoening uit. Problemen uitpraten e.d., dat zijn pas ervaringen waar je iets aan hebt in je relatie. Ik weet zeker dat je aan gedeelde ervaringen veel meer hebt dan aan ervaringen uitvorige relaties. Iedere relatie is verschillend en zelden met een andere relatie te vergelijken.
Maar ongeacht al het vorige. Feit is en blijft dat je voor het genieten/gelukkig zijn in een relatie of een situatie geen enkele maatstaf nodig hebt. Er zijn hier mensen die op een of andere manier denken dat geluk/genoegen ergens aan gestaaft moet worden om ook daadwerkelijk genoten te kunnen worden. Maar hierbij negeren deze mensen het feit dat je geluk altijd kan ervaren. Dit voorbeeld heb ik wel eens eerder aangehaald: Je gaat voor het eerst op wintersport: een week lang op ski's van de berg af. Je hebt een geweldige week, maar snowboarden is eigenlijk veel leuker (mijn vooroordeel).
Doet het feit dat snowboarden leuker is dan skiën ook maar iets af aan het plezier dat iemand, zonder eerdere ervaringen, beleeft terwijl hij op ski's staat? Nee. Waarom? Omdat je geen enkele maatstaf nodig hebt om ergens van te genieten/ gelukkig mee te zijn.
Oud 16-02-2006, 22:31
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 16-02-2006 @ 22:54 Dit voorbeeld heb ik wel eens eerder aangehaald: Je gaat voor het eerst op wintersport: een week lang op ski's van de berg af. Je hebt een geweldige week, maar snowboarden is eigenlijk veel leuker (mijn vooroordeel).
Doet het feit dat snowboarden leuker is dan skiën ook maar iets af aan het plezier dat iemand, zonder eerdere ervaringen, beleeft terwijl hij op ski's staat? Nee. Waarom? Omdat je geen enkele maatstaf nodig hebt om ergens van te genieten/ gelukkig mee te zijn.
Feit blijft dat snowboarden veel leuker is en jij maar staat te skiën.

Niet dat je op dat moment weet dat het leuker is .. op dat moment ben je gelukkig .. maar dan ..

.. andere mensen beginnen tegen je aan te praten; probeer snowboarden is, dan kan je veel sneller en toffer. Maar jij blijft skiën; daar ben jij gelukkig mee.

Je beste vriend ruilt zijn ski's in voor een snowboard .. en hij glundert net zo veel als de eerste keer toen die op ski's stond .. Jij vraagt "ik dacht dat je skiën zo leuk vond?" .. "Ja man, maar toen had ik snowboarden nog niet geprobeerd!! Dude I've been missing out!! Je zou 't ook is moeten proberen!! Je kan veel sneller en veel gafere stunts enzo. Ik kan me veel meer uitleven met m'n snowboard man!" .. maar jij blijft skiën ..

Andere mensen snowboarden je voorbij en maken de meest geweldige stunts. Ze doen dingen wat je nooit zou kunnen met ski's en ze lachen en tieren en zijn helemaal blij. Maar jij blijft skiën.

In deze wereld kom je er niet omheen dat je, bewust of onbewust, geconfronteerd word met maatstaven. Niet dat je iets moet gaan doen, alleen maar omdat een ander het doet. Maar je word wel bewust gemaakt dat misschien snowboarden wel is leuker zou kunnen zijn dan skiën.

Als je dan niet nieuwsgierig word, geen probleem natuurlijk ..

En dan zeg ik nogmaals; als je gelukkig bent in je relatie moet je hem niet verbreken. Maar gewild of ongewild, je zal andere relaties zien en een mens zit zo in elkaar dat die verbanden gaat trekken. Gaat maatstaven. daar kom je niet omheen. En dan loop je kans nieuwsgierig te worden. Wat als ...

.. en mocht het te veel worden; en je maakt het uit. Dan heb je wat geleerd. Je wilt namelijk ook dit in je relatie, en dat kon de eerste niet geven. En dat neem je mee naar je volgende relatie.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 22:54
Verwijderd
Citaat:
lady-kebiss schreef op 16-02-2006 @ 14:08 :
[toevoeging]
Kijk anders eens hier voor dit onderwerp....
[/toevoeging]
Nogmaals: die discussie wordt daar ook gevoerd. Dit is allemaal een boel offtopic gepraat...b
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 23:05
Verwijderd
snowboarden gaat alleen sneller dan skieën als je niet goed kunt skieën
(of matig skiet en zeer goed snowboardt, of zoiets)
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 23:09
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-02-2006 @ 00:05 :
snowboarden gaat alleen sneller dan skieën als je niet goed kunt skieën
(of matig skiet en zeer goed snowboardt, of zoiets)
Ok het is dan ook hypothetisch .. ik heb alleen geskied in mijn leven dus ik wist niet zeker hoe/wat met snowboarden ..

maar in dit geval ging ik er dus van uit dat snowboarden sneller en gaver was.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 23:14
Verwijderd
Waarom heb je alleen geskied als snowboarden niet leuker was, mensen zijn toch nieuwsgierige wezens? Wil jij je hele leven met gesloten ogen wintersporten?

(ok, na middernacht reageer ik niet meer ontopic)
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 23:21
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-02-2006 @ 00:14 :
Waarom heb je alleen geskied als snowboarden niet leuker was, mensen zijn toch nieuwsgierige wezens? Wil jij je hele leven met gesloten ogen wintersporten?

Ghe. Ik heb 10 jaar geleden een keer geskied met school. En ja ik wil ook snowboarden een keer proberen; zeker toen ik 't daar zag. Onlangs nog aangekaart bij 'din. Ik moet alleen mijn 'din dus nog overhalen mee te gaan. En dan wil ik idd. ook is snowboarden proberen; kijken hoe dat is.

Sinqi naamzoek.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 23:29
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-02-2006 @ 00:14 :

00:14 is na middernacht...?
Oud 17-02-2006, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Meadow schreef op 17-02-2006 @ 00:29 :
00:14 is na middernacht...?
Ja, het was toch ook niet ontopic?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 09:40
underthabridge
Citaat:
Marcade schreef op 17-02-2006 @ 00:09 :
Ok het is dan ook hypothetisch .. ik heb alleen geskied in mijn leven dus ik wist niet zeker hoe/wat met snowboarden ..

maar in dit geval ging ik er dus van uit dat snowboarden sneller en gaver was.
Zolang je er vanuit gaat dat je geen voldoening/ uitdaging meer kan vinden in het oude, dan zul je inderdaad nieuwsgierig worden naar het nieuwe, maar tot die tijd (en dat kan volgens mij in sommige relaties eeuwig duren) is er geen enkel argument om de relatie te verbreken of aan te nemen dat je minder geniet dan je zou kunnen.

@Sarah: ben jij wel eens met gesloten ogen van de berg gegaan? Zo nee, niet aan beginnen. Zo ja, dan snap ik de reactie
Oud 17-02-2006, 14:11
Verwijderd
Citaat:
No offense maar persoonlijke groei staat bij mij gelijk aan alles wat je in 't verleden hebt meegemaakt; inclusief dus ook je relaties

In principe vind ik niet dat je kan zeggen dat je denkt dat je zonder je vorige relaties die dingen ook geleerd zou hebben; dat is een situatie die je denk ik gewoon niet voor kan stellen .. je hebt 't nog nooit meegemaakt. Toen was je anders dan dat je nu bent. En je bent nu met (neem ik aan) een andere vent dan toen.

Maar nu heb je in je eerste zin wel degelijk bevestigd wat ik probeer te zeggen; dat je van je vorige relaties wel iets opsteekt.
Natuurlijk kan ik niet weten of ik precies hetzelfde had opgestoken zonder die vorige relaties.. Natuurlijk is dat voor mij niet in te denken, ik denk alleen dat je niet per se vorige relaties NODIG hebt om dingen te leren en te ervaren, maar er ook in 1 en dezelfde relatie achter kunt komen.

Hoe dat voor mij geweest zou zijn kan ik natuurlijk niet beoordelen, omdat er teveel met elkaar ingevlecht zit, zeg maar.

En wat ik bedoelde met persoonlijke groei.. Ik bedoelde eigenlijk dat ik veel van de dingen die ik nu anders doe, niet per se heb geleerd van mijn vorige relatie maar meer van alle gebeurtenissen na die relatie. Eerlijk gezegd zit mijn vorige relatie me voornamelijk hartstikke in de weg..

En dat kan vaker het geval zijn.. als mensen je heel erg gekwetst hebben bijvoorbeeld. Dat is iets wat jij niet kunt beïnvloeden, maar wat jou wel beinvloedt. Ook in je toekomstige relaties.

Ik ben het helemaal met je eens dat je iets opsteekt uit vorige relaties.. Ik denk alleen dat vorige relaties niet een vereiste zijn om een goede relatie te hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten