![]() |
|
Verwijderd
|
1. Leeftijd 21
2. Geslacht: 3. Ik heb op dit moment een relatie. Hoe lang duurt deze relatie al? 2 jaar 2 maanden 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? 4 serieuzere 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 2. Mee eens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 1 zeer mee eens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 2. Mee eens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 4. Neutraal. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 6. Mee oneens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 4. Neutraal. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 2. Mee eens. over de rest van de vragen: hoe wil je hier nu een antwoord op krijgen? je bevraagt telkens zo'n drie verschillende dingen en je gaat er dus blijkbaar van uit dat ik met alledrie die dingen in dezelfde mate eens/oneens zal zijn... ik dacht dat je in psychologie een flink methodologische basis meekreeg op unief ![]() heb ik in een ander topic ook ooit aangeraden: http://hoger.uitgeverijdeboeck.be/li...90455100239420 Laatst gewijzigd op 14-02-2006 om 16:06. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik bedoel: in elke stelling waar je op moet antwoorden (bv: "Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij.") bevraagt TS twee of drie verschillende dingen. In het voorbeeld hierboven: 1) Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties 2) Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. 3) Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. Ik kan het best eens zijn met het eerste, oneens met het tweede en neutraal staan tegenover het derde. Daarom is het onzinnig van telkens maar n antwoord te laten kiezen voor die drie-in-n-vraag. Snappie? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Nou ja, je kunt ook aangeven dat je het er een beetje mee eens bent. Dan nog heb je altijd twijfelachtige resultaten ![]() Tip voor de discussie in het eindverslag van de TS ![]()
||
Citaat:
Is het trouwens niet de bedoeling dat je bij enqute 2 de stijl kiest die het best bij je past? Dan kun je de resultaten beter scoren (en indelen in groepen). Succes ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Daarom is het belangrijk dat we ook een groot aantal C en D stijlen hebben. Trouwens grappig dat mensen commentaar leveren op de 2e test. Dit is namelijk een deel van de Ippa-test, een algemeen geaccepteerd en gebruikte psychologische test. Logischer was het dat er mensen commentaar zouden hebben op de eerste test aangezien wij die zelf hebben gemaakt. Bedankt iedereen voor het invullen!
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
[QUOTE]forumfreakie schreef op 13-02-2006 @ 14:49 :
[B]Dag, Voor mijn studie psychologie zijn we aan het kijken of er een verband bestaat tussen de gehechtheidsstijl van mensen (Bowbly ontwikkelde een theorie over gehechtheidsstijlen) en het aangaan en onderhouden van romantische relaties. Door middel van onderstaande enquete proberen we hier een verband tussen te vinden. Aangezien we nog niet genoeg enquetes hebben (vooral het vinden van stijl C & D is lastig), de vraag of jullie beide enquetes willen invullen. Alvast bedankt! 1. Leeftijd: 21 2. Geslacht: v 3. Ik heb op dit moment een relatie. Ja Hoe lang duurt deze relatie al? 8 maanden 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? 2 keer. Dit is de 2e. 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 1 zeer mee eens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 2. Mee eens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 2. Mee eens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 4. Neutraal. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 4. Neutraal. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 2. Mee eens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 1 zeer mee eens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 3. Beetje mee oneens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 2. Mee oneens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 6. Mee eens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. mee oneens Graag gedaan. Kan ik de uitslagen van het onderzoek toegestuurd krijgen? |
![]() |
||
[QUOTE]Jadis schreef op 15-02-2006 @ 19:32 :
[B] Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Op deze krijg je niet het probleem dat je een 'bepaald slag volk' hebt genomen. Echter, bij ons onderzoek is dat totaal niet van belang. Wij onderzoeken of er een correlatie is tussen 2 testen. Elk persoon vult dus de beide testen in, waarna wij onderzoeken of er hier een verband tussen bestaat. Of dit nu vrouwen zijn, mannen, boeren, intellectuelen of schoorsteenvegers zijn maakt niet uit. Het enige probleem zou kunnen zijn dat mensen de test anders interpreteren of niet begrijpen en daardoor verkeerde dingen invullen. Aangezien beide testen duidelijk zijn, leek ons dat niet het geval. ps. Succes met je verdere studie psychologie.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|