Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2006, 16:27
jayy
jayy is offline
Hallo,
voor Nederlands moet ik een verhandeling maken, dus had ik graag jullie mening geweten over het volgende:
Is vrije tijd nog "vrije" tijd?

Alvast bedankt,
Jay xx
Oud 14-02-2006, 16:28
Verwijderd
Hoe bedoel je dat?
Dat kinderen teveel naast school doen?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 17:26
Miracle
Miracle is offline
>> Moderne Talen
Oud 14-02-2006, 17:51
jayy
jayy is offline
Mijn mening hierover is, dat studenten buiten het school veel te veel hoeven te doen wat ze niet leuk vinden. Waaronder het meeste : huiswerk!! Dan zijn er ook nog de familiebezoekjes, het samen naar televisie kijken met oma of opa, passen op broertjes of zusjes, ... En wanneer kunnen we doen wat we willen? Bijna nooit meer

x
Oud 14-02-2006, 17:59
Estar
Estar is offline
Citaat:
jayy schreef op 14-02-2006 @ 18:51 :
Mijn mening hierover is, dat studenten buiten het school veel te veel hoeven te doen wat ze niet leuk vinden. Waaronder het meeste : huiswerk!! Dan zijn er ook nog de familiebezoekjes, het samen naar televisie kijken met oma of opa, passen op broertjes of zusjes, ... En wanneer kunnen we doen wat we willen? Bijna nooit meer

x
Ligt dat niet een beetje aan je eigen planning?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 18:03
Verwijderd
Citaat:

x
Huiswerk is gewoon normaal, dat hoort erbij. Familiebezoekjes ook, neem ik aan, maar samen naar de televisie kijken met opa of oma? Neem dan gewoon je huiswerk mee, kan je 't dan doen

Als je 't te druk heb naast school, maak 't dan rustiger. Ga eens niet naar opa en oma (of wel, en maak daar je huiswerk, natuurlijk). Ga niet om vier verschillende sporten, maar kies er eentje uit.

Nog genoeg tijd over om te doen wat je wil, lijkt me zo.

Je moet eens kijken wat er gebeurt wanneer je op jezelf gaat wonen en je zelf moet koken, boodschappen doen, wassen, poetsen etc etc. Je hebt nu echt niets te klagen hoor
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 18:06
Erwin91
Erwin91 is offline
Soms klopt het wel dat het lijkt alsof je minder tijd krijgt.
Mja, school is nog niks vergeleken met gewoon werken.
En 12 weken vakantie per jaar!
Dat krijg je niet bij een normale baan, of je gaat in het onderwijs werken...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Erwin91 schreef op 14-02-2006 @ 19:06 :
Soms klopt het wel dat het lijkt alsof je minder tijd krijgt.
Mja, school is nog niks vergeleken met gewoon werken.
En 12 weken vakantie per jaar!
Dat krijg je niet bij een normale baan, of je gaat in het onderwijs werken...
En als je dat doet heb je geen geld om iets leuks van te doen
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 18:14
Erwin91
Erwin91 is offline
Neerwaardse spiraal.
Toch maar liever een baan die wél verdiend...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 09:00
MikezZ
MikezZ is offline
Als ik op school zit heb ik daar helemaal geen last van. Dat met die bezoekjes aan oma en opa heeft echter niks met school te maken Ik zeg juist zelf altijd: School = vakantie. Ga maar eens kijken als je dalijk een baan hebt. Poe.. Of stage loopt of iets dergelijks. Mijn dag bestaat uit: 6.55 wakker worden >> 1 uur reizen >> stage van 8.30 tot 5 uur >> 1 uur terug reizen >> eten

En na het eten, zo ongeveer half 7 dan, zou ik eigenlijk maar 4 uur vrije tijd hebben als ik om half 11 naar bed zou gaan, doe ik nooit maar toch. Een beetje normaal mens slaapt 8 uur/8.5 uur

Dat is dus mijn vrije tijd, en die uren vliegen voorbij alsof het niks is. Dus als je nog op school zit, maak je nog niet zo druk. Dr is nog niks aan de hand voor je
Oud 15-02-2006, 21:55
Verwijderd
Citaat:

x
God wat verwend kind ben jij, met een nogal bekrompen kijk op de wereld op de koop toe. Je zou blij moeten zijn dat je uberhaupt een goede opleiding volgen kan, en dat je een band hebt met je familie. Dingen doen die je niet leuk vind, hoor niet onder besteding van vrije tijd. Dat is appels met peren vergelijken. Dingen in je vrije tijd dat is slapen, voor de tv hangen, voetballen, uitgaan, hobby's, dat soort dingen. De rest hoort onder normale verplichtingen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 06:44
Ndimension
Ndimension is offline
Nogal al verwend ja.
Daarnaast heb je altijd de mogelijkheid om je eigen keuze te maken, in die zin is je vrije tijd echt "vrije" tijd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten