Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2006, 17:24
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-02-2006 @ 14:54 :
Nee.

Alsof iedere film die op angst inspeelt een horrorfilm is...
Ik ben met Mark Er zijn films genoeg die op je angsten inspelen, bv. een film waar iemand erg ziek wordt en sterft is confronterend met onze eigen angst om te sterven, maar dat is geen horror. The Sixth Sense is ook geen horror, vind ik. Eerder "Night of the Living Death" ofzo... Iets waar veel geschreeuw en gegil in voorkomt, iets waar bloed vloeit. Zombies, monsters, seriemoordenaars die sadistische spelletjes verzinnen,...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2006, 17:42
Dinalfos
Dinalfos is offline
Jullie. Zijn. Echt. Ongelooflijk. Hardleers.
Oud 13-02-2006, 22:11
Uice
Uice is offline
Citaat:
How2Pk schreef op 13-02-2006 @ 17:54 :
En daarmee basta. Dat heb ik in geen tijden gehoord. Juice is de man, en daarmee basta.
Oud 13-02-2006, 22:12
Uice
Uice is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 13-02-2006 @ 18:24 :
Ik ben met Mark Er zijn films genoeg die op je angsten inspelen, bv. een film waar iemand erg ziek wordt en sterft is confronterend met onze eigen angst om te sterven, maar dat is geen horror.
Ik had het over bang maken, niet alleen op angsten inspelen. Een film die je bang wil maken is een horrorfilm. Ongeachter de hoeveelheid bloed en monsters.
Oud 14-02-2006, 00:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 13-02-2006 @ 17:39 :
Niks 'alsof'. Films die erop gericht zijn de kijker bang te maken zijn horrofilms en daarmee basta.
Onzin. Er zijn ook thrillers die mensen bang maken. Een thriller is geen horror. Basta. Ik was als kleine jongen ook bang toen Bambi's moeder dood ging. Is Bambi horror?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 07:27
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-02-2006 @ 01:21 :
Onzin. Er zijn ook thrillers die mensen bang maken. Een thriller is geen horror. Basta. Ik was als kleine jongen ook bang toen Bambi's moeder dood ging. Is Bambi horror?
Bambi is er als film niet op gericht je bang te maken, of jij er nou bang van werd of niet.

Thrillers zijn meer gericht op spanning.
Oud 14-02-2006, 15:05
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 14-02-2006 @ 08:27 :
Bambi is er als film niet op gericht je bang te maken, of jij er nou bang van werd of niet.

Thrillers zijn meer gericht op spanning.
En van spanning wordt je bang. Maar het zijn geen horrors.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 16:00
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-02-2006 @ 16:05 :
En van spanning wordt je bang.
Niet perse. James Bond film vinden veel mensen spannend, maar ik heb nog nooit iemand tijdens zo'n film zien beven van angst.

Citaat:
Maar het zijn geen horrors.
Ugh wat een woord
Oud 14-02-2006, 16:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
We komen er samen niet uit.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 16:30
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-02-2006 @ 17:08 :
We komen er samen niet uit.
Het is weer eens zo ver. Jammer dat Legatus er niet meer is.
Oud 14-02-2006, 16:46
NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
Hmm... eigenlijk vind ik The Sixth Sense wel een horror, want je ziet als het ware de doden lopen met bloederige hoofden en doorgesneden polsen etc.. ook een soort van zombies
Als dat geen horror is vind ik Se7en al helemaal geen horror, en die staat bij imdb op nr2 van de beste horrorfilms aller tijden
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 17:53
DanielC
DanielC is offline
Bij sommige films kan je gewoon niet helemaal uitgaan van definities, die lijn is zo dun, dat moet je gewoon een beetje aanvoelen. De een voelt dat anders aan dan de ander, maar ik denk dat The Sixth Sense meer naar het horror genre neigt dan naar thriller. Het is niet echt een rasechte horror, maar ook niet echt een thriller. Misschien moeten we concluderen dat het een combinatie is.
Oud 14-02-2006, 20:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 14-02-2006 @ 17:30 :
Het is weer eens zo ver. Jammer dat Legatus er niet meer is.
Moet ik die kennen?

Citaat:
How2Pk schreef op 14-02-2006 @ 18:53 :
Bij sommige films kan je gewoon niet helemaal uitgaan van definities, die lijn is zo dun, dat moet je gewoon een beetje aanvoelen. De een voelt dat anders aan dan de ander, maar ik denk dat The Sixth Sense meer naar het horror genre neigt dan naar thriller. Het is niet echt een rasechte horror, maar ook niet echt een thriller. Misschien moeten we concluderen dat het een combinatie is.
Goed gezegd.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 20:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
NilsHolgersson schreef op 14-02-2006 @ 17:46 :
Hmm... eigenlijk vind ik The Sixth Sense wel een horror, want je ziet als het ware de doden lopen met bloederige hoofden en doorgesneden polsen etc.. ook een soort van zombies
Als dat geen horror is vind ik Se7en al helemaal geen horror, en die staat bij imdb op nr2 van de beste horrorfilms aller tijden
Se7en is gewoon te goor voor woorden.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 10:12
lodemai
lodemai is offline
se7en is cool en een topper in het genre.

er zijn films met momenten om je bang te maken, terwijl die films niet onder horror vallen. en kom nu niet weer aan met dat 'goede horrofilms hebben geen spannende momenten. ze zijn er één.' dat is complete onzin, een film kan niet van begin tot eind spannend zijn... geen enkele film heeft dat. zelfs films als se7en en silence of the lambs zijn niet ieder moment spannend of angstaanjagend, en dat zijn toch wel dé films binnen het horrorgenre.
Oud 15-02-2006, 10:38
Dinalfos
Dinalfos is offline
Grappig, trouwens, hoe je niemand hoort rellen over de (nuance)verschillen tussen science fiction en fantasy, maar zodra het gaat over horror en thriller meent iedere Arie Snotlul opeens te weten hoe het (niet) zit.
Oud 15-02-2006, 10:50
DanielC
DanielC is offline
Volgens mij ging het in dit geval dan ook over horror/thriller, en niet over Sci-fi/Fantasy. Dat zal dan ook wel de reden zijn dat we daar niet over spraken.
Oud 15-02-2006, 10:59
hasseltboy
hasseltboy is offline
Het komt er in ieder geval op neer dat Mark moet ophouden met mierenneuken.
Oud 15-02-2006, 11:03
DanielC
DanielC is offline
Over mieren gesproken, ik at vroeger wel eens mieren.
Oud 15-02-2006, 11:06
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
How2Pk schreef op 15-02-2006 @ 12:03 :
Volgens mij leven die dingen gewoon verder in je buik
Oud 15-02-2006, 11:09
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 15-02-2006 @ 12:06 :
Volgens mij leven die dingen gewoon verder in je buik
Nee, nee. Je moet 'm een beetje aan het kontje bijten, dan spuit er een soort zuur pus in je mond, daar kan je uit opmaken dat de mier het leven gelaten heeft.
Oud 15-02-2006, 11:57
NilsHolgersson
Citaat:
lodemai schreef op 15-02-2006 @ 11:12 :
Jij vindt Se7en gewoon cool omdat Brad Pitt erin speelt
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 12:19
Uice
Uice is offline
Citaat:

er zijn films met momenten om je bang te maken, terwijl die films niet onder horror vallen. en kom nu niet weer aan met dat 'goede horrofilms hebben geen spannende momenten. ze zijn er één.' dat is complete onzin, een film kan niet van begin tot eind spannend zijn... geen enkele film heeft dat.
Fijn dat je bedenkt wat anderen spannend of eng vinden. De beste horrofilms die ik heb gezien hebben een paar minuten nodig om de spanning op te bouwen, en houden die dan gewoon anderhalf uur vast.

Citaat:
zelfs films als se7en en silence of the lambs zijn niet ieder moment spannend of angstaanjagend, en dat zijn toch wel dé films binnen het horrorgenre.
Haha nee.

Maar als dat de beste horrorfilms zijn die je kent is je bovenstaande bewering wel wat beter te begrijpen.
Oud 15-02-2006, 14:10
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
zelfs films als se7en en silence of the lambs zijn niet ieder moment spannend of angstaanjagend, en dat zijn toch wel dé films binnen het horrorgenre.
Het zijn niet eens horrorfilms.
Oud 15-02-2006, 14:20
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
Juice schreef op 13-02-2006 @ 23:12 :
Ik had het over bang maken, niet alleen op angsten inspelen. Een film die je bang wil maken is een horrorfilm. Ongeachter de hoeveelheid bloed en monsters.
Wat is een film als Army of Darkness, die je niet bang wil maken en meer gericht op humor is, dan?
Oud 15-02-2006, 16:41
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
TommytheCat schreef op 15-02-2006 @ 15:20 :
Wat is een film als Army of Darkness, die je niet bang wil maken en meer gericht op humor is, dan?
Een comedy. Evil Dead II is wat dat betreft een beter voorbeeld, denk ik.
Oud 15-02-2006, 16:55
MTpower
MTpower is offline
Citaat:

er zijn films met momenten om je bang te maken, terwijl die films niet onder horror vallen. en kom nu niet weer aan met dat 'goede horrofilms hebben geen spannende momenten. ze zijn er één.' dat is complete onzin, een film kan niet van begin tot eind spannend zijn... geen enkele film heeft dat. zelfs films als se7en en silence of the lambs zijn niet ieder moment spannend of angstaanjagend, en dat zijn toch wel dé films binnen het horrorgenre.
Je vergat The Shining
In mijn ogen nog altijd DE horrorfilm allertijden
Oud 15-02-2006, 17:07
Vice
Vice is offline
horrorfilms -> Frankenstein, Night of the living dead, The Exorcist
thrillers -> Psycho, The Shining

simpel toch
Oud 15-02-2006, 17:44
BCR
BCR is offline
Citaat:
How2Pk schreef op 15-02-2006 @ 12:03 :

Ik doodde vroeger een keer een mier en toen zei mijn tante: 'Dat mag je nooit meer doen. Mieren zijn ook schepsels van God.'
Oud 15-02-2006, 18:47
Twanos
Twanos is offline
ik vond natural born killers zwaar ruk. Terwijl vrijwel al mijn vrienden dat een topfilm vinden.
Oud 15-02-2006, 19:05
Verwijderd
Citaat:
BCR schreef op 15-02-2006 @ 18:44 :

Ik doodde vroeger een keer een mier en toen zei mijn tante: 'Dat mag je nooit meer doen. Mieren zijn ook schepsels van God.'
Afgezien van die laatste zin; waarom zou je een mier wel mogen doden (voor de lol?) en, say, een hond niet?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 19:06
Uice
Uice is offline
Citaat:
Vice schreef op 15-02-2006 @ 18:07 :
horrorfilms -> Frankenstein, Night of the living dead, The Exorcist
thrillers -> Psycho, The Shining

simpel toch
Jammer dat het onzin is. The Shining is gewoon het schoolvoorbeeld van een horrorfilm. Er is geen film op de wereld die beter laat zien waar horror voor staat dan The Shining.
Oud 15-02-2006, 19:09
NilsHolgersson
Juh, en op het hoesje van m'n The Shining DVD staat anders heel groot "De eerste epische horrorfilm ."
Het hoesje heeft heus wel het meest verstand van de desbetreffende film
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 19:52
BCR
BCR is offline
Citaat:
Katje schreef op 15-02-2006 @ 20:05 :
Afgezien van die laatste zin; waarom zou je een mier wel mogen doden (voor de lol?) en, say, een hond niet?
Pff, voor mij is er echt wel verschil tussen een hond en een mier, hoor. Mieren, vliegen, wespen, muggen etc. dood ik allemaal in één klap als ze irritant zijn. Honden kunnen ook irritant zijn, maar die dood ik niet. Honden zijn mooiere, betere, waardevollere dieren dan mieren, vind ik. Jouw opmerking vind ik erg moralistisch. Net als die van mijn tante
Oud 15-02-2006, 21:00
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 15-02-2006 @ 11:38 :
Grappig, trouwens, hoe je niemand hoort rellen over de (nuance)verschillen tussen science fiction en fantasy
Daar zitten dan ook grote verschillen tussen.

Citaat:
hasseltboy schreef op 15-02-2006 @ 11:59 :
Het komt er in ieder geval op neer dat Mark moet ophouden met mierenneuken.
Begin jij nou eerst maar eens met het beargumenteren van je mening over een film voordat je over anderen begint.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 21:25
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
-the English Patient
-ET
-the Grinch
Oud 16-02-2006, 07:32
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-02-2006 @ 22:00 :
Daar zitten dan ook grote verschillen tussen.

"Ach, wtf, zowel fantasy als Sf spreken tot de verbeelding. Ergo: Science fiction = fantasy!!1!"

Zelfde extreem kromme redenering.
Oud 16-02-2006, 09:39
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-02-2006 @ 22:00 :

Begin jij nou eerst maar eens met het beargumenteren van je mening over een film voordat je over anderen begint.
Oeh, gaan we op de man spelen? Ik ken mijn eigen tekortkomingen tenminste.

Laatst gewijzigd op 16-02-2006 om 10:17.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 09:59
Monchoutaart
Monchoutaart is offline
Citaat:
NilsHolgersson schreef op 15-02-2006 @ 20:09 :
Juh, en op het hoesje van m'n The Shining DVD staat anders heel groot "De eerste epische horrorfilm ."
Het hoesje heeft heus wel het meest verstand van de desbetreffende film
niet persé. Op het hoesje van blast from the past staat dat het de leukste komedie van de eeuw is oid en die is echt vreselijk.

OT:
Fear and Loathing in Las Vegas. Het eerste half uurtje is dat gehallucineer wel leuk maar daarna begint het echt snel te vervelen.

En verder vind ik dat gezeik van "in horror zitten monsters en in thrillers niet" gelul. Er zijn zat horrorfilms zonder monsters. Period.
Oud 16-02-2006, 10:02
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Monchoutaart schreef op 16-02-2006 @ 10:59 :

En verder vind ik dat gezeik van "in horror zitten monsters en in thrillers niet" gelul. Er zijn zat horrorfilms zonder monsters. Period.
Ja, je hebt ook horrorfilms met geesten, demonen, enge dieren, zombies en onzichtbare forces.

Over en uit.
Oud 16-02-2006, 10:14
DanielC
DanielC is offline
Another case closed @ scholieren.com.
Oud 16-02-2006, 10:53
lodemai
lodemai is offline
Citaat:
NilsHolgersson schreef op 15-02-2006 @ 12:57 :
Jij vindt Se7en gewoon cool omdat Brad Pitt erin speelt
brad pitt suckt.
Oud 16-02-2006, 11:28
Escapism
Escapism is offline
the green mile
Oud 16-02-2006, 14:06
Verwijderd
Citaat:
BCR schreef op 15-02-2006 @ 20:52 :
Pff, voor mij is er echt wel verschil tussen een hond en een mier, hoor. Mieren, vliegen, wespen, muggen etc. dood ik allemaal in één klap als ze irritant zijn. Honden kunnen ook irritant zijn, maar die dood ik niet. Honden zijn mooiere, betere, waardevollere dieren dan mieren, vind ik. Jouw opmerking vind ik erg moralistisch. Net als die van mijn tante
Tuurlijk zit er wel verschil tussen, dat ontken ik ook niet. Je kunt honden mooier, beter, waardevoller en whatever nog meer vinden, dat hoeft toch niet gelijk te betekenen dat het leven van een insect NIETS waard is? Ik snap heus wel dat je niet een week gaat rouwen als je per ongeluk een friemelend beestje doodstapt, maar ik vind het driewerf als mensen dieren doodmaken, voor de lol, of 'omdat ze irritant zijn'.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 19:47
Uice
Uice is offline
Citaat:
Katje schreef op 16-02-2006 @ 15:06 :
Tuurlijk zit er wel verschil tussen, dat ontken ik ook niet. Je kunt honden mooier, beter, waardevoller en whatever nog meer vinden, dat hoeft toch niet gelijk te betekenen dat het leven van een insect NIETS waard is? Ik snap heus wel dat je niet een week gaat rouwen als je per ongeluk een friemelend beestje doodstapt, maar ik vind het driewerf als mensen dieren doodmaken, voor de lol, of 'omdat ze irritant zijn'.
Dat is inderdaad een overgewaardeerde kutfilm.
Oud 16-02-2006, 19:53
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 16-02-2006 @ 20:47 :
Dat is inderdaad een overgewaardeerde kutfilm.
Ik vind dat juist een van mijn favorieten
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 20:14
BCR
BCR is offline

Maar Katje, wil je zeggen dat jij nog nooit een vlieg oid hebt vermoord?
Oud 16-02-2006, 20:19
Verwijderd
Jawel, ik sloeg 'vroegah' wel eens een mug dood, maar toen bedacht ik me -zie vorige post- en sindsdien niet meer dus En ja, ik heb vast wel eens per ongeluk op een mier gestaan of een vliegje in m'n oog gekregen tijdens het fietsen, maar daar ontkom je niet aan. Als een spin je in de weg zit kun je 'm ook gewoon naar buiten gooien, en nouja, muggebulten zijn best overleefbaar
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 21:51
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 16-02-2006 @ 10:39 :
Oeh, gaan we op de man spelen? Ik ken mijn eigen tekortkomingen tenminste.
Ik heb er geen om te kennen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten