![]() |
||
Citaat:
![]() Dit zegt genoeg om al niet meer op je te reageren. Ken je de uitdrukking 'een bord voor je kop hebben'? (Nee, je hoeft nu niet terug te kaatsen dat dat voor mij opgaat. Och wat zijn we lekker voorspelbaar met z'n allen.) ![]() [Edit: typfoutje] Laatst gewijzigd op 15-02-2006 om 22:07. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Meisje verlaat school om 'glaasje draaien'
Uitgegeven: 16 februari 2006 23:38 Laatst gewijzigd: 17 februari 2006 11:46 DEN BOSCH - Een gelovige leerlinge van het Jeroen Bosch College in Den Bosch heeft de school verlaten omdat ze in een les levenbeschouwing ongewenst is geconfronteerd met 'glaasje draaien'. Ze weigerde de bewuste les eind vorig jaar bij te wonen en voelt zich sindsdien onvoldoende gesteund door de leerkrachten en directie, blijkt donderdag uit een afscheidsbrief aan haar klasgenoten. Relativeren De directie van de rooms-katholieke school erkende eerder deze week dat drie leerlingen in de 3VWO-klas een korte presentatie hebben gegeven over het glaasje draaien. Volgens de rector ging de les over religie, mysterie en magie. Hij noemde de scholieren verstandig genoeg om het te relativeren en sprak van een "storm in een glaasje water". Sorry "Er was bijna niemand die het voor mij opnam", schrijft de leerlinge in de brief die donderdag is verschenen op een internetforum van de school waarin ze haar beslissing motiveert. "Ik heb het erg zwaar gehad de afgelopen maanden. En dat is niet goed, want ik vind dat een school er is om te leren, niet om constant een discussie te voeren en mijn standpunt te verdedigen. Als de leraar, mentor en rector gewoon sorry hadden gezegd, was het goed geweest. Dan had ik respect voor ze gehad." Ze motiveert haar standpunt over magie: "Ik geloof in God en dat Hij je zo dicht mogelijk bij je wil houden. Ik geloof dat de duivel dat probeert tegen te houden door geesten op te roepen. In goede geesten geloof ik niet." http://www.nu.nl/news/676764/10/Meis...raaien%27.html ----------------------------------------------------- Bij ons was 'glaasje draaien' op de middelbare school verboden. Ik weet nog dat een groepje satanisten geschort werden omdat ze in de aula wat hadden uitgespookt ofzo. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als ze die mensen nu gewoon uitlachen als ze gaan 'glaasje draaien' (want dat het kul is weet ieder weldenkend mens wel), dan is er niks aan de hand. Dit soort dingen moet je niet serieus nemen, daar krijg je alleen maar homeopathie-achtige toestanden van. Toont ook maar weer aan hoe onzeker gelovigen eigenlijk zijn. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Vele , zo niet alle, beroemde filosofen en natuurweteschappers uit de Renaissance waren overtuigd Christen. Zelfs de dag van vandaag zijn vele wetenschappers gelovig, dat belet hun echter niet om wetenschap te bedrijven. Bovendien hebben de Arabieren vele wetenschappers gekend in de Middeleeuwen en die waren toch echt strikt moslim. |
![]() |
||
Citaat:
daarbij kan ik me niet voorstellen dat het god is die heeft gezegd de wereld is plat maar een mens ![]()
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Geef de beste man groot gelijk (hoewel ik daar eigenlijk nog niet over kan oordelen omdat ik hem nog neit gezien heb, maar datzelfde geldt voor jou). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jij geeft hem alleen maar gelijk omdat het hier om een Turkse film gaat. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nee, ik bent hier tegen omdat ik vind dat je geen racistische en antiwesterse films moet toestaan hier in europa. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Dus jij bent vóór beperkingen van ons fundamentele vrijheden zoals vrijheid van meningsuiting, vrijheid van pers, vrijheid van artistiek en expressie? |
![]() |
||
Citaat:
However, zoals met alles is er een grens. Racisme bijvoorbeeld. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dan behoort die film dus bij wet verboden te worden. Lijkt me duidelijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Lezen blinde kip
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En valt dit onder racisme? [to the Turkish court] Billy Hayes: For a nation of pigs, it sures seems funny that you don't eat them! Jesus Christ forgave the bastards, but I can't! I hate! I hate you! I hate your nation! And I hate your people! And I fuck your sons and daughters because they're pigs! You're all pigs! Laatst gewijzigd op 19-02-2006 om 19:02. |
![]() |
||
Citaat:
2) Maar meisje, jij beweerde zojuist ook dat je de film niet gezien had maar dat de beste man zowiezo al onjuist was. Dus hou eens op met 2 maten meten wil je? |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Misschien heeft die mof wel gelijk, who knows. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 30-06-2007 10:06 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 09-04-2007 17:12 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 20-03-2007 12:05 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' naam onbekend | 501 | 26-11-2005 23:55 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 18-07-2005 00:38 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 02-06-2005 14:02 |