Oud 18-01-2006, 01:19
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik weet het een beetje een onduidelijke topictitel. Ik kon even niets beters bedenken. Als een mod dit wel weet moet hij of zij hem maar even wijzigen.

Dit is het geval.

Ik werk in een supermarkt als afdelingschef kruidenierswaren en assistent/vervangend filiaalmanager in Vomar Bakkerstaat (dit ligt in het Rozenprieel in Haarlem. Dat verduidelijkt voor degene uit Haarlem zometeen waarschijnlijk al een hele hoop. )

Nu is het zo dat er een groepje jongeren (jongens van zowel autochtone als alochtone afkomst) in de leeftijdscategorie 14 t/m 17 jaar van een man of acht zo'n beetje elke dag langskomt. Het enige wat ze doen is zich provocerend opstellen. Hiermee bedoel ik: Schelden op het personeel, diverse pogingen tot diefstal, geluidsoverlast in en om het filiaal en nog een aantal zaken. Ik heb hier reeds 2 maal de politie over ingelicht.

Vanmiddag waren ze er weer. Het enige wat wij als personeel doen is ze in de gaten houden. We gaan op geen manier in op hun gedrag en verzoeken ze op het moment dat ze dit gedrag vertonen om hun zakken leeg te maken en het pand per direct te verlaten.

Toen we omstreeks acht uur vanavond klaar waren met werken en het pand verlieten haalde ik mijn fiets van slot en wou ik wegfietsen . Op dat moment kwamen er 4 jongens uit het eerder genoemde groepje langsgelopen. Een van hen gaf zonder enige aanleiding een schop tegen mijn fiets aan. Ik vroeg in het algemeen (ik weet niet wie van de 4 het was) wat ze daarvan vonden. Op dat moment werden er allerlei dingen naar me geschreeuwd. Een voorbeeld hiervan is: Wie denk je wel niet dat je bent om ons te verdenken van diefstal kankerleier!!!

Ik ben hier niet op ingegaan en terwijl ze op me stonden te schelden kreeg ik ineens vanaf mijn linkerkant een knal tegen mijn linkeroogkas aan met een gehandschoende vuist. Ik heb hier verder geen lichaamelijk letsel aan over gehouden. Hierop ben ik omgekeerd en terwijl ik wegfietste schold ik naar ze dat ze naar hun kankermoer moesten oprotten en mij met rust moesten laten.

Direct hierna ben ik naar het politiebureau gegaan en heb aangifte gedaan van mishandeling. De jongens staan bekend bij de politie en minstens een ervan heeft al eens op het bureau gezeten (ik weet niet waarom maar dit doet volgens mij ook niet echt terzake).

De agent vertelde mij dat ze registratie hadden gemaakt van de 2 eerder gedane meldingen over deze jongens en dat hij direct contact op zou nemen met de wijkagent en hem zou verzoeken een extra oogje in het zeil te houden.

Ik ben alleen bang dat het hiermee nog niet gedaan is en dat het binnenkort weer tot een confrontatie zal komen.

Ik zou graag het volgende van jullie willen weten:

Wat mag ik doen op het moment dat ik weer een knal voor m'n bek krijg? Hiermee doel ik op bijvoorbeeld terugslaan of een andere vorm van geweldpleging (al dan niet in de winkel).
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2006, 01:49
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik las daar toevallig pas een foldertje over op het politiebureau. (Nee, ik zat daar niet voor mezelf )
Als iemand geweld gebruikt of geweld dreigt te gebruiken, mocht je volgens dat foldertje gepast geweld toepassen om dit te voorkomen.
Nu is het natuurlijk maar net wat je onder 'gepast geweld' verstaat.

Persoonlijk had ik dat ventje meteen naar z'n strot gevlogen als hij mij een tik had gegeven, zie later dan wel hoe dat wettelijk geregeld is

[edit]
Ik bedenk me nu ineens dat die ventjes natuurlijk minderjarig zijn... Geen idee hoe het dan geregeld is.
Ik had hem alsnog naar z'n strot gevlogen onder het mom van 'zelfverdediging'
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.

Laatst gewijzigd op 18-01-2006 om 01:51.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 02:00
Verwijderd
Op het moment dat jij geslagen wordt mag je terugrammen. Dat is zo klaar als een klontje. Eigenlijk mag je ze al aanpakken als ze tegen je fiets schoppen maar daar zou ik niet meteen op reageren.

Even recht terzijde, in een geval als dit zou ik graag met een paar vrienden eventjes buiten de winkel met die jongens gaan 'praten' zodat ze het in het vervolg niet meer doen. Schijt aan recht in dat geval, hoor. Dat soort verdient gewoon een loden pijp in de nek.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 10:08
Wawl
Wawl is offline
Een mooie vorm van eigenrichting lijkt me inderdaad wel gepast.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 10:49
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Als ik het zo lees is het zo'n bekende hanggroep waarvan iedere supermarkt er wel 1 heeft .
Jullie zouden kunnen beginnen om deze hanggroep jongeren bij een volgend delict in de winkel aan te houden mee te nemen naar achteren )met een aantal medewerkers dus, de politie bellen en ze door de politie laten afvoeren.

Vervolgens zorg je voor de adresgegevens van de daders, die verstrekt de politie wel, en sturen jullie een winkelverbod op naar hun huis. Uiteraard heb je ze bij de aanhouding al verteld dat ze een winkelverbod krijgen.

Wanneer ze toch binnen komen, verzoek je ze vriendelijk het filiaal alsnog te verlaten, wanneer ze dit niet doen schakel je de politie in wegens huisvredebreuk. De jongeren zullen intussen al wel weg zijn maar dan kan de politie eens even goed met ze gaan praten.

Wat betreft het lastig vallen na werk tijd, aangifte doen bij de politie!
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 11:07
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik ben het in dit geval maar weer 's met nare man eens; dit soort tuig verdient het gewoon om zelf eens te voelen hoe het is om bedreigd te worden.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 11:23
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Tja, als het niet helpt om als fatsoenlijke mensen met elkaar te praten, dan moet je ze maar van je af slaan....alleen, kun jij 4-8 personen aan?
Dat soort tuig zal namelijk nooit alleen komen, daar zijn ze veel te schijterig voor.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 11:46
elledc
elledc is offline
In zo'n geval kan je beter maar niet reageren en niet terugschelden. Je kan in je eentje niet op tegen 4 man.
Zij zien jou als een leeftijdsgenoot en houden er niet van dat jij hen de les spelt ... niet reageren dus.
De baas van de winkel kan misschien eens met hen praten over hun ongewenst gedrag in de winkel?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 12:46
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Zelfverdediging.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 18:13
Mara
Mara is offline
Zelfverdediging, idd.

Maar zoals ikbenschipper1 al stelt, je mag mensen een winkelverbod opleggen. Waarom is dat nog niet gebeurd?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 18:33
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
kapotschieten die handel, je laat toch zeker niet met je sollen ?
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 18:46
Verwijderd
Schieten? Ben je pauper ofzo? 'ksgiet je kapot wèèje, fies kankàleiàh wèèje'
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 18:47
Verwijderd
Nou ja, als je graag naar de gevangenis wilt is dat echt dé oplossing.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 19:39
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Zelfverdediging? Als jij opeens van achter een ram krijgt, is het leed al geschied.

Het domste wat je lukt doen is dan gaan terugmeppen, want ze staan binnen no-time in een kringetje om je heen, en dan krijg je pas echt een tik waar je wél letsel aan overhoudt.


Ik snap dat je bang bent, ik zou dat zelf ook zijn. Misschien kan je afspreken om tegelijk met de andere collega's naar buiten te gaan, zodat je daar niet alleen staat als je je fiets pakt. Hopelijk durven ze dan niet
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!

Laatst gewijzigd op 18-01-2006 om 19:41.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 20:01
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Gewoon rammen, 14/17 jarige kun je wel hebben als 20 jarige lijkt mij
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 20:04
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
MTpower schreef op 18-01-2006 @ 20:01 :
Gewoon rammen, 14/17 jarige kun je wel hebben als 20 jarige lijkt mij
Het zijn er een stuk of vier
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 21:57
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
gerwin schreef op 18-01-2006 @ 20:04 :
Het zijn er een stuk of vier
Precies. Niet uitlokken, niet terugslaan tenzij echt noodzakelijk en zo snel mogelijk dat winkelverbod regelen. Ben je met een aantal collega's kun je natuurlijk wel even "gepast geweld" toepassen. Zodra degene met de duuste sportschoenen gaat huilen heb je over het algemeen gewonnen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 22:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
gerwin schreef op 18-01-2006 @ 20:04 :
Het zijn er een stuk of vier
So what? Dan draai je eerst de leider van de groep een poot uit en vraagt daarna doodkalm of er nog mensen zijn die vinden dat ze een probleem met je hebben.

Dat soort groepen zijn agressief door prestige, door ze aan te vallen moeten ze winnen om geen gezichtverlies te lijden, doe je dat op een vernederende manier dan knakt het moreel en druipen ze af.


Op die manier heb ik al een meisje moeten onzetten die op een fietspad op de heide door een groepje van vijf werd bespuugd en belaagd, waarbij eentje zelfs een gebroken arm op liep, de rest lag ook bijna in puin toen de politie er was, maar mij konden ze uiteindelijk niets maken, omdat ze A die ander aanvielen, B ze mij eerst aanvielen, C ik ze staande moest houden en ze niet bleven staan toen ik dat vriendelijk vroeg, D eentje een klein mesje (formaat kleiner dan pink) tevoorschijn haalde en riep 'ik steek je neer'.

Okay, het is aardig gewelddadig, maar wie zich bezig houd met willekeurige mensen belagen bestaat in mijn optiek slechts om anderen het leven zuur te maken, en erg veel medelijden kan ik daarvoor niet opbrengen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-01-2006, 22:33
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Goed wat er vandaag gebeurd is slaat echt alles.

Ik heb toen ik vanochtend binnenkwam direct een videoband (wat lang niet altijd gebeurd) in de videorecorder van het videobewakingssysteem gedaan, deze teruggespoeld, op record gedrukt en mezelf er even van verzekerd dat er echt opgenomen werd. Hierna heb ik mijn collega's die op dat moment aan het werk waren op de hoogte gesteld van hetgeen er gisteravond is gebeurd met het verzoek om alle mogelijke medewerking te verlenen om deze jongens in de gaten te houden en waar mogelijk actie op hun gedrag te ondernemen. Hierna ben ik gewoon aan het werk gegaan.

Tot omstreeks 1 uur heb ik gewoon mijn werk kunnen doen zonder ook maar ergens last van te hebben (tsja vermoeidheid omdat ik bar slecht en wel 4 uurtjes geslapen heb vanacht maar goed). Rond die tijd begon het gesodemieter weer opnieuw. Een groepje (waaronder de gozer die mij op m'n bek heeft geslagen) van 5 jongens kwam met veel rumoer de winkel binnenzetten. Ik ben er direct samen met een collega achteraan gegaan. Wederom hetzelfde verhaal: Provocatie en overlast (op diverse manieren) alom. Ik heb de jongens toen verzocht de winkel te verlaten en ergens anders verder te gaan met het maken van hun teringherrie.

Hierop kreeg ik (zoals ik al verwacht had) een hoop gescheld en gevloek naar m'n hoofd gesmeten. Ik ben hier verder niet op ingegaan en heb gewaarschuwd dat ik als ze niet per direct zouden vertrekken de politie zou bellen. Een hoop gescheld volgde wederom dus ik heb (in hun bijzijn) de politie gebeld en ze verzocht om langs te komen om die gasten aan te pakken. Ik moet er voor de volledigheid nog even bijvermelden dat ik voordat dit alles plaatsvond telefonisch contact heb gehad met de wijkagent. Hiermee heb ik afgesproken dat hij zodra hij een melding kreeg hij er zo snel mogelijk actie op zou ondernemen.

Ongeveer een uur later was er nog helemaal niets gebeurd. De jongens waren inmiddels vrijwillig vertrokken, maar van de politie geen spoor. Een kleine tien minuten later zag ik een politieauto langsrijden en stoppen op onze laad en losplaats. Deze heeft hier enkele minuten gestaan en is toen weer weggereden (wat er in de tussentijd allemaal gebeurd is omtrent surveilance in de buurt was mij op dat moment niet bekend).

Enkele minuten later kwam er een gastje van die groep binnen om wat te halen. Deze heb ik met behulp van een collega in de gaten gehouden. Hierbij is verder niets gebeurd. Weer enkele minuten later kwam hetzelfde gastje weer binnen om precies hetzelfde te halen. Wederom hebben wij hem continue in de gaten gehouden. Ik kreeg een opmerking naar m'n hoofd of de klap die ik gister heb gehad pijn deed maar hier ben ik verder niet op ingegaan. Voor de rest waren er tot op dat moment nog geen problemen. Behalve dan dat er nog een keer een 2tal van die gasten binnen kwam maar ook die zijn probleemloos weer vertrokken.

Enkele minuten later kwam er een groep van 6 man met veel rumoer de winkel binnenzetten. Hierbij bevonden zich ook de 4 gasten die mij gisteravond lastig hebben gevallen. Hierop heb ik het voltallige aantal mensen wat op dat moment beschikbaar was ingezet om deze jongens in de gaten te houden. Zoals ik al had verwacht begon het provoceren en veroorzaken van overlast op diverse manieren van voren af aan. Ik heb (met 6 man in m'n rug) de jongens aangesproken op hun gedrag en zeer dringend verzocht de winkel per direct te verlaten. Hierop maakte dezelfde gast als die mij gisteravond voor m'n bek heeft geslagen tot 2 keer toe een slaande beweging. Hij heeft niet echt uitgehaald en me ook niet geraakt. Ik wees hem als gevolg hiervan op het feit dat ik over hetgeen gisteravond gebeurd is aangifte heb gedaan bij de politie en heb de voltallige groep erop gewezen dat het zeer onverstandig was om verdere acties door te zetten (weliswaar niet met deze woorden maar de boodschap was behoorlijk duidelijk).

Hierop werd wederom scheldend gereageerd en er werd de bedreiging uitgesproken dat ze ons omstreeks kwart voor acht buiten op zouden wachten om ons wel even in elkaar te timmeren (deze bedreiging was naar alle waarschijnlijkheid direct aan mij gericht). Hierna werd er nog een suikerklontje mijn richting in gegooid en zijn de jongens weer vertrokken. Het was toen inmiddels kwart over 5. Ik heb hierop direct de politie gebeld en het hele verhaal verteld. Met het vriendelijke verzoek of wij onder begeleiding omstreeks half acht het pand konden verlaten. Dit omdat ik de bedreiging dermate serieus nam gezien de eerdere feiten.

Ik werd hierop doorverbonden naar de meldkamer waar een vermelding van mijn verzoek is gemaakt. Ik heb erop aangedrongen dat ik vond dat de veiligheid van mij (met name) en mijn personeel dermate ernstig in gevaar kwam. De beste man aan de andere kant van de lijn begreep dit en zou dit erbij vermelden. Ook heb ik om een telefoontje terug gevraagd over hoe en wat er geregeld zou worden om de veiligheid te kunnen garanderen. Hier werd positief op geantwoord.

Een uur later had ik nog steeds niets van de politie gehoord. Het was inmiddels half 7 en het liep tegen sluitingstijd (onze winkel gaat om 7 uur dicht). Ik heb toen nogmaals de politie gebeld en gevraagd waarom ik nog steeds geen antwoord had gehad (de jongen die me bedreigd heeft is in de tussentijd nog een keer met zijn moeder langsgeweest. Hij heeft me een keer vernietigend aangekeken en gewezen naar de voordeur als teken van: Ik pak je straks wel). Ik kreeg voor de volledigheid iemand anders aan de telefoon dan die ik al een aantal keer eerder aan de lijn had gehad. Deze persoon wist mij echter te vertellen dat er niets bekend was over geen van de hiervoor beschreven voorvallen en dat ik, als de jongens er werkelijk stonden, direct 112 moest bellen. Ik heb hierop woedend het hele verhaal nog maar een keer uitgelegd en er zeer dringend bij vermeld dat ik echt begeleiding wou. Ook heb ik de mevrouw de chef de nogwat (dit weet ik niet meer precies) gevraagd hoe het kan dat er: wel een zeer groot aantal keren een melding binnenkomt (en ook geregistreerd wordt), er een keer aangifte wordt gedaan van mishandeling waarop ik de toezegging krijg dat er per direct extra controle komt , er de volgende dag weer een aantal meldingen binnekomt (waaronder een van bedreiging) en dit niet bij haar bekend is.

Hier wist ze geen antwoord op.

Ik heb bij haar nogmaals zeer dringend een verzoek ingediend om begeleiding te verzorgen voor (met name) mij en ook mijn personeel om de veiligheid te kunnen garanderen.Hierop antwoorde ze dat dit niet mogelijk was omdat er altijd iets ernstigers kan gebeuren zoals bijvoorbeeld een ernstig misdrijf of een ongeval maar dat ze haar uiterste best ging doen.

Rond 10 voor zeven werd ik aangesproken door een man die zichzelf voorstelde als de vader van een van de jongens. Het bleek om de vader van degene die ons bedreigd had te gaan. Hij had in de gaten gekregen dat er in de Vomar iets gaande was wat niet normaal was en had het ernstige vermoeden dat zijn zoon hierbij betrokken was. Ik heb de man rustig het hele verhaal uitgelegd en hij heeft zeer begripvol geluisterd. Hij zei dat hij zijn zoon en zijn vrienden direct aan zou spreken op hun gedrag (ik vermoed door middel van een paar flinke knallen voor zijn bek de mensen in het Rozenpriëel een beetje kennende) en garandeerde mij dat er niemand zou staan.

Omstreeks tien voor half acht werd ik door de politie teruggebeld dat er inderdaad een ongeval plaats had gevonden en dat de beloofde wagen dus niet op tijd ter plaatse kon zijn. Wel had ze een andere agent bereid gevonden om even langs te komen en die was inmiddels onderweg.

We hebben toen onder begeleiding van de politie het pand verlaten en alles is verder goed afgelopen.

Ik ben nog wel even op het bureau langsgegaan en heb hier verhaal gehaald. Ik heb het hele verhaal nog een keer verteld en het bleek de gast te zijn die eerder op de dag bij ons langsgereden was. ^^ Hij legde me uit dat de politie Kennermerland momenteel erg last heeft van onderbezetting ivm ziekte en bezuinigingen. Ook legde hij mij uit dat er hierdoor niet altijd direct actie ondernomen kan worden maar dat dit toch wel vrij ernstig was.

Ik heb met hem afgesproken dat het in de briefing van agenten (wat dit dan ook in mag houden dat intereseert me niet zo heel veel) voortaan meegenomen wordt en hij heeft waar ik bij zat op mijn verzoek een mailtje naar de wijkagent getikt om zo snel mogelijk een afspraak te maken om te kijken wat we hier met z'n allen aan kunnen doen.

Tot zover het verhaal van vandaag. Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen en ik laat het sowieso nog wel even weten.

Om ook nog even te reageren op een aantal reacties:

Ik ben inderdaad absoluut niet bang voor een 14 jarige snotneus die niet eens een fatsoenlijke knal kan uitdelen maar zodra het er 4 zijn en ik alleen sta denk ik niet dat ik nog erg veel kans maak. Verder heb ik van het bedrijf waar ik werk uit geleerd om nooit in te gaan op provocatie en al helemaal niet provocerend op te treden tegen dit soort types. Hiermee lok je zoals al gezegd inderdaad alleen nog maar meer elende uit, zoals bijvoorbeeld het voorval wat een aantal jaar geleden op de Belgiëlaan geschiede waarbij een goep van een man of 20 uiteindelijk bijna slaags raakte met het voltallige personeel.

Verder staat het Rozenpriëel in Haarlem aangeschreven als een zeer slechte buurt. De bewoners ervan zijn over het algemeen gezien (natuurlijk zijn er uitzonderingen) dan ook niet echt voorzien van een hoog denkniveau en een goed stel hersens. Zolang je op een gepaste en vriendelijke manier omgaat met deze mensen is er helemaal niets aan de hand en kan je er de grootste lol mee hebben. Zodra je echter een ding verkeerd zegt staan ze meteen op hun achterpoten en wordt je al vrij snel verrot gescholden.

Ook staat de buurt bekend om zijn nogal criminele karakter. Hierbij doel ik niet op relatief gezien kleine criminaliteit zoals bijvoorbeeld winkeldiefstal maar meer op grote geweldsmisdrijven (moord om maar een voorbeeld te noemen) en grootschalige harddrugshandel (om maar een 2tal voorbeelden te noemen). Dit zijn niet echt de types waarmee ik ruzie wil en al helemaal niet met hun kinderen die in de ogen van pappie en mammie over het algemeen gezien de lieverdjes zijn die nooit wat verkeerds doen.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 00:05
ready 2 comfort
Avatar van ready 2 comfort
ready 2 comfort is offline
Ik hbe ooit een vergelijkbare situatie gehad:

Mijn Supermarkt is in dan wel een wat rustigere buurt. Er kwamen altijd 3 jochies jaar of 15. Graaien wat ze maar konden. Eentje zelfs aan de politie overgdragen. Een week later was die weer bezig. Een keertje is het uit de hand gelopen. Ik weet niet waarom ik was gewoon opgefokt denk ik en had al een kutdag.

Mijn leidinggevende stuurde de jongens weg. Waarop zij 5 meter vederop na riepen op een volume dat ze het net niet kon horen, dat ze een kankerhoer was. Er knapte wat bij mij. Ik greep een van die jochies uit reflex bij z'n oor en sluerde hem mee naar m'n leidinggevende. Of hij het nog een keer wou herhalen. Dat deed hij en spuugde in haar gezicht. Een paar collega's waren er al bij, het gebeurde met tamelijk veel lawaai. We pakten hem met z'n drieen op en smeten hem de winkel uit.

Normaal zou ik dat nooit doen, als een van de jongens dat zou zeggen had ik het gewoon negeerd. Waarschijnlijk had ik zelfs de regenboog gescheten. Maar ik had gewoon een kutdag

Het was op een vrijdag btw. Ik kreeg dus een dreigement naar me kop geslingerd. "Om 9 uur sta ik hier blablabalbabalbalbla." Zal mij een wordt wezen. Wij verder werken. Maar op vrijdag ben ik op het einde 1 van de 2 jongens. De rest zijn oudere dames van +-50. Ik ben sowieso ook al niet zo'n beer. Maar hij stond er dus wel om 9 uur met ong 8 man. We hadden mazzel dat er net politie langsreed, anders had het anders afgelopen.

Zaterdag ging ik naar me werk. Toen ik net binnen was en lekker was aan het vullen. Krijg ik een schop in me rug. AUW. Dat jochie: "ik wacht je om 8 uur op," rende weg, stoote onderweg nog wat dingen omver. Toen werden ik en me collegas pissig. In de pauze vrienden opgebeld. Kwart voor 8 hadden we in 1 keer 25 man binnen staan

Nadrinken, sluiten. En ja hoor ze stonden er. OPGEFOKT, honkbalknuppels en al. Ik had al een idee van: nu gaat het komen. Stapt een oudere vrouw door ons heen. Pakt een van die jochies beet. "Lennard, nu mee naar huis!". Een van de jochies z'n moeder werkte dus bij ons. Ze zou het ook wel ff aan de rest van de oudrs vertellen, het was allemaal een straat namelijk

Ik heb nooit meer wat van ze gehoord in de winkel. Ik fiets nog weleens langs ze. Maar dan krijg ik alleen vuile blikken.

Het moraal: Laat zien dat je niet bang bent en dat je echt wel een treedje hoger staat dan zij. Veel vrienden is een idee, durven ze niet meer want ze weten wat hun te wachten staat. En haal zoveel ouders erbij. Je had er toch al met een gepraat? Ouders laten ze echt afschrikken.

ik hoop je geholpen te hebben

P.s. Hou er rekening mee, dat de mijne in een rustig dorpje ligt. Situaties niet vergelijkbaar, dit is maar een tip, geen garantie
__________________
Exit light, Enter night, Take my hand, We're off to never-neverland / Vroegâh, toen klompen nog hip waren en je burqa new-age
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 00:42
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-01-2006 @ 02:00 :
Op het moment dat jij geslagen wordt mag je terugrammen. Dat is zo klaar als een klontje. Eigenlijk mag je ze al aanpakken als ze tegen je fiets schoppen maar daar zou ik niet meteen op reageren.

Even recht terzijde, in een geval als dit zou ik graag met een paar vrienden eventjes buiten de winkel met die jongens gaan 'praten' zodat ze het in het vervolg niet meer doen. Schijt aan recht in dat geval, hoor. Dat soort verdient gewoon een loden pijp in de nek.
Nare man heeft altijd de goede antwoorden.

Zo iets dergelijk had ik ook een keer bij de bouwmakrt waar ik werkte. Eerst politie gebelt maar die had geen zin om op te komen dagen, toen maar vrienden gebelt.
Normaal gesproken ben tegen vriendjes bellen, maar 10 man in me eentje lukt niet. En toen duidelijk gemaakt dat ze me met rust moeten laten. En week later zag ik een van die jongen en die durfde niet naar me te kijken.

Geweld lost vaak niets op, maar heel soms wel
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 16:53
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
wammus schreef op 18-01-2006 @ 22:33 :
Verhaal.
Van dit soort dingen hadden wij ook erg veel last, dus toen heeft de manager besloten om zo'n beveiliger te huren, en sinsdien lost hij alles op Het is immers zijn werk om dat soort rot-jochies in toom te houden

Dus vraag aan de Manager of dat geen idee is !
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 19:15
Verwijderd
Kutsituatie, hopelijk heb je geen last meer van dat Rozenprieel-tuig (al wonen daar ook genoeg aardige mensen).
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 16:31
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik ken dit soort achterlijke figuren wel, echt het riool van de samenleving dit soort smerig tuig.

Ik weet niet of je dit het beste kan oplossen met geweld, je hebt altijd de gevolgen die daarna komen. Helaas zijn dit soort debielen niet mans genoeg om een paar klappen te accepteren en komen ze met heel hun vriendengroep terug of met een mes of iets dergelijks.

Het principe van de leider op zijn bek slaan en het is voorbij is er al een tijdje niet meer, helaas.
Ik denk dat je verstandig hebt gehandeld, ik had het misschien wel anders opgelost.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 18:42
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 20-01-2006 @ 16:31 :
Ik ken dit soort achterlijke figuren wel, echt het riool van de samenleving dit soort smerig tuig.
ik ook
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2006, 21:20
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Snees schreef op 19-01-2006 @ 19:15 :
Kutsituatie, hopelijk heb je geen last meer van dat Rozenprieel-tuig (al wonen daar ook genoeg aardige mensen).
Je kent ze? En ik ben het met je eens dat er ook genoeg aardige mensen wonen hoor. Het is zoals ik al zei maar net hoe je met ze omgaat.

Overigens heeft m'n filiaalmanager gister een gesprek met ze gehad en met ze afgesproken dat zolang zij geen problemen veroorzaken wij ook geen politie en weet ik het wat inschakelen. Hier hebben ze mee ingestemd dus daarmee is voor mij iig de kous af. Uiteraard heeft hij ze goed laten merken dat dat wat er is gebeurd te alle tijden hun fout is geweest.

We hebben dan ook een afspraak met de wijkagent gemaakt dat hij een keer langskomt om te overleggen wat de mogelijkheden zijn om dit tuig aan te pakken want het lijkt ons zeer sterk dat ze alleen bij ons problemen veroorzaken.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 13:57
Megadeth
Avatar van Megadeth
Megadeth is offline
Mjah, ken zulk tuig wel. Had ook een keer ruzie in het zwembad.. stuk of 6 van die kinderen van 14 - 16 ofzo. Zouden me wel even klappen blabla.. gewoon negeren, ook al staat zo'n misbaksel voor je te dreigen etc.

1 zo'n ventje kan je nog wel aan... 2 ook nog wel, maar al die lui tegeljk echt niet. Echt van dat smerige stadstuig.

Trouwens, als je de leider (Degene die altijd het grootste woord heeft) gewoon z'n neus breekt dan stoppen ze wel. Beste wat je kan doen is onder op de neus slaan zodat dat botje in de hersenen schiet. Zelfverdediging mag, toch? En ben je gelijk van dat schorem verlost.

Ze hebben immers toch geen toekomst? Behalve dan de cel of als drugsdealer ofzo.
__________________
What you put me through, fucking wooptiedoo.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 12:28
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 18-01-2006 @ 22:29 :
So what? Dan draai je eerst de leider van de groep een poot uit en vraagt daarna doodkalm of er nog mensen zijn die vinden dat ze een probleem met je hebben.

Dat soort groepen zijn agressief door prestige, door ze aan te vallen moeten ze winnen om geen gezichtverlies te lijden, doe je dat op een vernederende manier dan knakt het moreel en druipen ze af.


Op die manier heb ik al een meisje moeten onzetten die op een fietspad op de heide door een groepje van vijf werd bespuugd en belaagd, waarbij eentje zelfs een gebroken arm op liep, de rest lag ook bijna in puin toen de politie er was, maar mij konden ze uiteindelijk niets maken, omdat ze A die ander aanvielen, B ze mij eerst aanvielen, C ik ze staande moest houden en ze niet bleven staan toen ik dat vriendelijk vroeg, D eentje een klein mesje (formaat kleiner dan pink) tevoorschijn haalde en riep 'ik steek je neer'.

Okay, het is aardig gewelddadig, maar wie zich bezig houd met willekeurige mensen belagen bestaat in mijn optiek slechts om anderen het leven zuur te maken, en erg veel medelijden kan ik daarvoor niet opbrengen.
Moest je hem staande houden? Ik dacht dat alleen opsporingambtenaren dat mochten!

Wel vind ik het goed van je dat je voor dat meisje bent opgekomen... Lang niet iedereen doet dat...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 14:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Stef4093 schreef op 27-01-2006 @ 12:28 :
Moest je hem staande houden? Ik dacht dat alleen opsporingambtenaren dat mochten!
Nah, je mag ze niet arrsteren, of beter gezegd, dat kan je niet. Je mag mensen wel echter op hun plaats houden totdat de politie gearriveerd is, mits je daarbij geen excessief geweld gebruikt. En aangezien de situatie vijf tegen een was was er weinig buitensporigs aan, ik ben ook niet door gegaan als eentje het opgaf en normaal bleef staan. Maar ja, eentje kwam dus ongelukkig ten val toen ik hem weg gooide en brak zijn arm, dan lijkt het opeens heel spectaculair.

Maar ja, ik moet toegeven, dat soort types die in groepjes weerloze mensen pakken maken gewoon mijn bloed aan het koken, als het niet verboden was dan zou ik hen met plezier wat ernstigers aan hebben gedaan, zo heilig ben ik nou ook weer niet.

Zelf ook altijd te maken gehad met dat soort idioten, en ik neem mensen die toen destijds niets deden dat nog steeds kwalijk, dan vind ik dat als ik dat vind ik ook iets moet doen als ik het ergens anders zie gebeuren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 18:55
Verwijderd
Iedere burger heeft het recht (naar mijn mening ook de plicht, maar da's een andere discussie) om een verdachte aan te houden ('arresteren') op heterdaad. Je bent wel verplicht de verdachte z.s.m. aan de politie over te dragen (dus inderdaad wachten op de politie). Ik 'quotte' je bericht, omdat je 'staande houden' zei, en dat is weer iets heel anders. Staande houden is een dwangmiddel wat alleen door opsporingsbeambten gebruikt mag worden.

Ik ben het wel met je eens dat dat soort gasten geen recht van klagen hebben als ze een keer een klap krijgen. Die lafaards kunnen me ook woedend maken. Maar aan de andere kant lach ik ze keihard uit, want eigenlijk is het gewoon zielig.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 23:52
starslayer
starslayer is offline
Grappig, bijna zelfde verhaal in Hoofddorp (ook politie kennemerland) gehad.

Pas toen het echt uit de hand ging lopen, gingen ze eindelijk rond rijden (en toen was het rustig).

Dit was tijdens een tijdelijk evenement. We hebben de laatste week 2 marokaantjes in dienst genomen, die betaald kregen om hun vrienden rustig te houden. Rare situatie, maar het werkte wel...




Citaat:
wammus schreef op 18-01-2006 @ 22:33 :
Goed wat er vandaag gebeurd is slaat echt alles.

Ik heb toen ik vanochtend binnenkwam direct een videoband (wat lang niet altijd gebeurd) in de videorecorder van het videobewakingssysteem gedaan, deze teruggespoeld, op record gedrukt en mezelf er even van verzekerd dat er echt opgenomen werd. Hierna heb ik mijn collega's die op dat moment aan het werk waren op de hoogte gesteld van hetgeen er gisteravond is gebeurd met het verzoek om alle mogelijke medewerking te verlenen om deze jongens in de gaten te houden en waar mogelijk actie op hun gedrag te ondernemen. Hierna ben ik gewoon aan het werk gegaan.

Tot omstreeks 1 uur heb ik gewoon mijn werk kunnen doen zonder ook maar ergens last van te hebben (tsja vermoeidheid omdat ik bar slecht en wel 4 uurtjes geslapen heb vanacht maar goed). Rond die tijd begon het gesodemieter weer opnieuw. Een groepje (waaronder de gozer die mij op m'n bek heeft geslagen) van 5 jongens kwam met veel rumoer de winkel binnenzetten. Ik ben er direct samen met een collega achteraan gegaan. Wederom hetzelfde verhaal: Provocatie en overlast (op diverse manieren) alom. Ik heb de jongens toen verzocht de winkel te verlaten en ergens anders verder te gaan met het maken van hun teringherrie.

Hierop kreeg ik (zoals ik al verwacht had) een hoop gescheld en gevloek naar m'n hoofd gesmeten. Ik ben hier verder niet op ingegaan en heb gewaarschuwd dat ik als ze niet per direct zouden vertrekken de politie zou bellen. Een hoop gescheld volgde wederom dus ik heb (in hun bijzijn) de politie gebeld en ze verzocht om langs te komen om die gasten aan te pakken. Ik moet er voor de volledigheid nog even bijvermelden dat ik voordat dit alles plaatsvond telefonisch contact heb gehad met de wijkagent. Hiermee heb ik afgesproken dat hij zodra hij een melding kreeg hij er zo snel mogelijk actie op zou ondernemen.

Ongeveer een uur later was er nog helemaal niets gebeurd. De jongens waren inmiddels vrijwillig vertrokken, maar van de politie geen spoor. Een kleine tien minuten later zag ik een politieauto langsrijden en stoppen op onze laad en losplaats. Deze heeft hier enkele minuten gestaan en is toen weer weggereden (wat er in de tussentijd allemaal gebeurd is omtrent surveilance in de buurt was mij op dat moment niet bekend).

Enkele minuten later kwam er een gastje van die groep binnen om wat te halen. Deze heb ik met behulp van een collega in de gaten gehouden. Hierbij is verder niets gebeurd. Weer enkele minuten later kwam hetzelfde gastje weer binnen om precies hetzelfde te halen. Wederom hebben wij hem continue in de gaten gehouden. Ik kreeg een opmerking naar m'n hoofd of de klap die ik gister heb gehad pijn deed maar hier ben ik verder niet op ingegaan. Voor de rest waren er tot op dat moment nog geen problemen. Behalve dan dat er nog een keer een 2tal van die gasten binnen kwam maar ook die zijn probleemloos weer vertrokken.

Enkele minuten later kwam er een groep van 6 man met veel rumoer de winkel binnenzetten. Hierbij bevonden zich ook de 4 gasten die mij gisteravond lastig hebben gevallen. Hierop heb ik het voltallige aantal mensen wat op dat moment beschikbaar was ingezet om deze jongens in de gaten te houden. Zoals ik al had verwacht begon het provoceren en veroorzaken van overlast op diverse manieren van voren af aan. Ik heb (met 6 man in m'n rug) de jongens aangesproken op hun gedrag en zeer dringend verzocht de winkel per direct te verlaten. Hierop maakte dezelfde gast als die mij gisteravond voor m'n bek heeft geslagen tot 2 keer toe een slaande beweging. Hij heeft niet echt uitgehaald en me ook niet geraakt. Ik wees hem als gevolg hiervan op het feit dat ik over hetgeen gisteravond gebeurd is aangifte heb gedaan bij de politie en heb de voltallige groep erop gewezen dat het zeer onverstandig was om verdere acties door te zetten (weliswaar niet met deze woorden maar de boodschap was behoorlijk duidelijk).

Hierop werd wederom scheldend gereageerd en er werd de bedreiging uitgesproken dat ze ons omstreeks kwart voor acht buiten op zouden wachten om ons wel even in elkaar te timmeren (deze bedreiging was naar alle waarschijnlijkheid direct aan mij gericht). Hierna werd er nog een suikerklontje mijn richting in gegooid en zijn de jongens weer vertrokken. Het was toen inmiddels kwart over 5. Ik heb hierop direct de politie gebeld en het hele verhaal verteld. Met het vriendelijke verzoek of wij onder begeleiding omstreeks half acht het pand konden verlaten. Dit omdat ik de bedreiging dermate serieus nam gezien de eerdere feiten.

Ik werd hierop doorverbonden naar de meldkamer waar een vermelding van mijn verzoek is gemaakt. Ik heb erop aangedrongen dat ik vond dat de veiligheid van mij (met name) en mijn personeel dermate ernstig in gevaar kwam. De beste man aan de andere kant van de lijn begreep dit en zou dit erbij vermelden. Ook heb ik om een telefoontje terug gevraagd over hoe en wat er geregeld zou worden om de veiligheid te kunnen garanderen. Hier werd positief op geantwoord.

Een uur later had ik nog steeds niets van de politie gehoord. Het was inmiddels half 7 en het liep tegen sluitingstijd (onze winkel gaat om 7 uur dicht). Ik heb toen nogmaals de politie gebeld en gevraagd waarom ik nog steeds geen antwoord had gehad (de jongen die me bedreigd heeft is in de tussentijd nog een keer met zijn moeder langsgeweest. Hij heeft me een keer vernietigend aangekeken en gewezen naar de voordeur als teken van: Ik pak je straks wel). Ik kreeg voor de volledigheid iemand anders aan de telefoon dan die ik al een aantal keer eerder aan de lijn had gehad. Deze persoon wist mij echter te vertellen dat er niets bekend was over geen van de hiervoor beschreven voorvallen en dat ik, als de jongens er werkelijk stonden, direct 112 moest bellen. Ik heb hierop woedend het hele verhaal nog maar een keer uitgelegd en er zeer dringend bij vermeld dat ik echt begeleiding wou. Ook heb ik de mevrouw de chef de nogwat (dit weet ik niet meer precies) gevraagd hoe het kan dat er: wel een zeer groot aantal keren een melding binnenkomt (en ook geregistreerd wordt), er een keer aangifte wordt gedaan van mishandeling waarop ik de toezegging krijg dat er per direct extra controle komt , er de volgende dag weer een aantal meldingen binnekomt (waaronder een van bedreiging) en dit niet bij haar bekend is.

Hier wist ze geen antwoord op.

Ik heb bij haar nogmaals zeer dringend een verzoek ingediend om begeleiding te verzorgen voor (met name) mij en ook mijn personeel om de veiligheid te kunnen garanderen.Hierop antwoorde ze dat dit niet mogelijk was omdat er altijd iets ernstigers kan gebeuren zoals bijvoorbeeld een ernstig misdrijf of een ongeval maar dat ze haar uiterste best ging doen.

Rond 10 voor zeven werd ik aangesproken door een man die zichzelf voorstelde als de vader van een van de jongens. Het bleek om de vader van degene die ons bedreigd had te gaan. Hij had in de gaten gekregen dat er in de Vomar iets gaande was wat niet normaal was en had het ernstige vermoeden dat zijn zoon hierbij betrokken was. Ik heb de man rustig het hele verhaal uitgelegd en hij heeft zeer begripvol geluisterd. Hij zei dat hij zijn zoon en zijn vrienden direct aan zou spreken op hun gedrag (ik vermoed door middel van een paar flinke knallen voor zijn bek de mensen in het Rozenpriëel een beetje kennende) en garandeerde mij dat er niemand zou staan.

Omstreeks tien voor half acht werd ik door de politie teruggebeld dat er inderdaad een ongeval plaats had gevonden en dat de beloofde wagen dus niet op tijd ter plaatse kon zijn. Wel had ze een andere agent bereid gevonden om even langs te komen en die was inmiddels onderweg.

We hebben toen onder begeleiding van de politie het pand verlaten en alles is verder goed afgelopen.

Ik ben nog wel even op het bureau langsgegaan en heb hier verhaal gehaald. Ik heb het hele verhaal nog een keer verteld en het bleek de gast te zijn die eerder op de dag bij ons langsgereden was. ^^ Hij legde me uit dat de politie Kennermerland momenteel erg last heeft van onderbezetting ivm ziekte en bezuinigingen. Ook legde hij mij uit dat er hierdoor niet altijd direct actie ondernomen kan worden maar dat dit toch wel vrij ernstig was.

Ik heb met hem afgesproken dat het in de briefing van agenten (wat dit dan ook in mag houden dat intereseert me niet zo heel veel) voortaan meegenomen wordt en hij heeft waar ik bij zat op mijn verzoek een mailtje naar de wijkagent getikt om zo snel mogelijk een afspraak te maken om te kijken wat we hier met z'n allen aan kunnen doen.

Tot zover het verhaal van vandaag. Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen en ik laat het sowieso nog wel even weten.

Om ook nog even te reageren op een aantal reacties:

Ik ben inderdaad absoluut niet bang voor een 14 jarige snotneus die niet eens een fatsoenlijke knal kan uitdelen maar zodra het er 4 zijn en ik alleen sta denk ik niet dat ik nog erg veel kans maak. Verder heb ik van het bedrijf waar ik werk uit geleerd om nooit in te gaan op provocatie en al helemaal niet provocerend op te treden tegen dit soort types. Hiermee lok je zoals al gezegd inderdaad alleen nog maar meer elende uit, zoals bijvoorbeeld het voorval wat een aantal jaar geleden op de Belgiëlaan geschiede waarbij een goep van een man of 20 uiteindelijk bijna slaags raakte met het voltallige personeel.

Verder staat het Rozenpriëel in Haarlem aangeschreven als een zeer slechte buurt. De bewoners ervan zijn over het algemeen gezien (natuurlijk zijn er uitzonderingen) dan ook niet echt voorzien van een hoog denkniveau en een goed stel hersens. Zolang je op een gepaste en vriendelijke manier omgaat met deze mensen is er helemaal niets aan de hand en kan je er de grootste lol mee hebben. Zodra je echter een ding verkeerd zegt staan ze meteen op hun achterpoten en wordt je al vrij snel verrot gescholden.

Ook staat de buurt bekend om zijn nogal criminele karakter. Hierbij doel ik niet op relatief gezien kleine criminaliteit zoals bijvoorbeeld winkeldiefstal maar meer op grote geweldsmisdrijven (moord om maar een voorbeeld te noemen) en grootschalige harddrugshandel (om maar een 2tal voorbeelden te noemen). Dit zijn niet echt de types waarmee ik ruzie wil en al helemaal niet met hun kinderen die in de ogen van pappie en mammie over het algemeen gezien de lieverdjes zijn die nooit wat verkeerds doen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 23:54
starslayer
starslayer is offline
Als ze weer binnenkomen direct 112 bellen en melding maken van huisvredebreuk (is namelijk een ernstig misdrijf). Je hoeft de persoon niet nogmaals te waarschuwen (hij heeft een verbod en is hiervan op de hoogte).

Ook vooral doordrukken dat je aangifte wilt doen. Ook uitschelden e.d. is stafbaar. Namelijk aantasting van je goede naam, dit geld alleen als je personeel/bezoekers erbij aanwezig zijn. Het zelfde met bedreiging...

Heb een groep hangjongeren gehad, die alle 5 een half jaar voorwaardelijk hebben gekregen door het etteren.... (was niet hun eerste aanklacht).


Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 18-01-2006 @ 10:49 :
Als ik het zo lees is het zo'n bekende hanggroep waarvan iedere supermarkt er wel 1 heeft .
Jullie zouden kunnen beginnen om deze hanggroep jongeren bij een volgend delict in de winkel aan te houden mee te nemen naar achteren )met een aantal medewerkers dus, de politie bellen en ze door de politie laten afvoeren.

Vervolgens zorg je voor de adresgegevens van de daders, die verstrekt de politie wel, en sturen jullie een winkelverbod op naar hun huis. Uiteraard heb je ze bij de aanhouding al verteld dat ze een winkelverbod krijgen.

Wanneer ze toch binnen komen, verzoek je ze vriendelijk het filiaal alsnog te verlaten, wanneer ze dit niet doen schakel je de politie in wegens huisvredebreuk. De jongeren zullen intussen al wel weg zijn maar dan kan de politie eens even goed met ze gaan praten.

Wat betreft het lastig vallen na werk tijd, aangifte doen bij de politie!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 01:12
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 23-01-2006 @ 13:57 :
Trouwens, als je de leider (Degene die altijd het grootste woord heeft) gewoon z'n neus breekt dan stoppen ze wel. Beste wat je kan doen is onder op de neus slaan zodat dat botje in de hersenen schiet. Zelfverdediging mag, toch? En ben je gelijk van dat schorem verlost.

Ze hebben immers toch geen toekomst? Behalve dan de cel of als drugsdealer ofzo.
Je praat er wel erg makkelijk over...
Ik denk dat als je iemand echt dood zou slaan je daar toch echt wel iets aan over houdt, ookal is het maar schorem.
En ik denk ook niet dat je daar zomaar mee wegkomt, ookal is het zelfverdediging.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 15:39
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
wammus schreef op 18-01-2006 @ 22:33 :

Hierna werd er nog een suikerklontje mijn richting in gegooid en zijn de jongens weer vertrokken.
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 15:47
Verwijderd
Als k over straat loop met een paar vrienden en er staat dan zon groepje naar je te schelden gewoon straal negeren.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 20:11
Narnia
Narnia is offline
Negeren is ook wat ik zou doen...maar dat kan niet altijd he.
En wat doe je dan?
Pak je als eerst een van hen en krijg je dan de volle laag van de groep of wacht je tot ze jou pakken?

En als ze je buiten met honkbalknuppels en al staan op te wachten is er toch wel iets goed fout hoor :/
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-02-2006, 00:40
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
catweazle schreef op 29-01-2006 @ 15:47 :
Als k over straat loop met een paar vrienden en er staat dan zon groepje naar je te schelden gewoon straal negeren.
Inderdaad gaat negeren geweldig als ze je aanvallen
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 12:11
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik hoorde van de week dat ze een week vastgezeten hebben en dat degene die me bedreigd heeft gisterochtend uit z'n nest gelicht is.

Ze bleken in de buurt ook de boel te teroriseren. Ramen ingooien, fik steken (waarbij een speeltuin bijna afbrande) dat soort dingen.

Ik vond het de afgelopen week ook al zo rustig.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 14:46
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 01-02-2006 @ 00:40 :
Inderdaad gaat negeren geweldig als ze je aanvallen
had ik het over negeren als ze je aanvallen dan
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 15:17
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
wammus schreef op 02-02-2006 @ 12:11 :
Ik hoorde van de week dat ze een week vastgezeten hebben en dat degene die me bedreigd heeft gisterochtend uit z'n nest gelicht is.

Ze bleken in de buurt ook de boel te teroriseren. Ramen ingooien, fik steken (waarbij een speeltuin bijna afbrande) dat soort dingen.

Ik vond het de afgelopen week ook al zo rustig.
Een week maar
Maar ach, het is alvast een begin he
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 15:39
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Tsja. Minderjarige teringkoters mag je nou een keer niet al te lang opsluiten he.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 22:53
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Hmmz ik up dit topic maar even omdat ik eenzelfde soort probleem heb.

Ik ben van de eerdergenoemde teringkoters nu helemaal af. Ze komen af en toe nog wel maar dat verloopt zonder problemen.

Er is nu echter een nieuw probleem bijgekomen. Afgelopen week heb ik met een hoop tumult en een paar rake klappen (die overigens niet van mijn kant kwamen omdat er iemand tussen sprong) weer een aantal 15 jarige (vermoedelijk VMBOers als ze überhaupt al op school zitten maar goed dat doet er op zich niet zoveel toe) kankerkotertjes m'n winkel uitgezet.

Op zich niet gek veel aan de hand. Ik ben weer naar de politie geweest en met de wijkagent is afgesproken dat ze niet meer in de buurt komen en de Vomar verder met rust laten.

Nu wil het echter dat toen ik daarstraks naar huis fietste ik een van die gasten (het waren er deze keer 3) tegenkwam op het bruggetje waar ik altijd overheen fiets. Ik had in eerste instantie niet gezien dat hij het was en wou dus gewoon doorfietsen. Toen zag ik dat hij het was en vroeg heel normaal of ik er even langs mocht (er stond nog iemand bij maar dat komt zo). Ze zeiden nee en die 2e gast vroeg of ik bij de Vomar werkte. Ik was om verdere problemen te voorkomen maar de verstandigste en zei ok dan niet en ik fietste weg.

Toen haalde ze me in en die gast die erbij stond (die toch echt een flink stuk groter en breder is dan ik en die ik ook echt niet aankan) begon een heel bijdehant schreeuwverhaal over dat ik z'n vrienden met rust moet laten en blablabla je kent het standaard gekanker van dat soort idioten waarschijnlijk wel.

Ik heb gezegd dat ik geen problemen wil en heb mezelf op een normale manier verbaal verdedigt. Er haalde er een een mes tevoorschijn en sugereerde dat de ander (dat 15 jarige gastje waar ik eerder problemen mee had) m'n band maar lek moest steken omdat ik dan mischien wel als een vent terug zou slaan. Nu heb je waarschijnlijk wel een behoorlijk idee over wat voor mongolen ik het heb. Ze zeiden erbij dat ik ze maar beter weer de Vomar ik kon laten omdat ze me anders wel eens even alle hoeken van die kankerwinkel zouden laten zien.

Nou ben ik hier op zich niet echt van onder de indruk ofzo maar het vervelende is dat dat jonge gastje nu dus morgen waarschijnlijk heel bijdehand de Vomar ingelopen komt en ik hem er weer uit moet kicken. Nu ben ik dus bang dat hij dan echt die maat van m haalt en dan heb ik dus wel een probleem.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo en ik zou erg graag (een beetje haast is eigenlijk wel geboden aangezien ik morgenochtend weer moet werken) willen weten wat ik hier mee aan moet. Want echt fijn is het niet natuurlijk.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 23:09
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Doe aangifte bij de politie ivm bedreiging en laat je baas eens een bewaker inhuren!

groetjes
Ivo Jan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 23:11
Ulysses
Avatar van Ulysses
Ulysses is offline
Citaat:
wammus schreef op 20-02-2006 @ 22:53 :
Hmmz ik up dit topic maar even omdat ik eenzelfde soort probleem heb.

Ik ben van de eerdergenoemde teringkoters nu helemaal af. Ze komen af en toe nog wel maar dat verloopt zonder problemen.

Er is nu echter een nieuw probleem bijgekomen. Afgelopen week heb ik met een hoop tumult en een paar rake klappen (die overigens niet van mijn kant kwamen omdat er iemand tussen sprong) weer een aantal 15 jarige (vermoedelijk VMBOers als ze überhaupt al op school zitten maar goed dat doet er op zich niet zoveel toe) kankerkotertjes m'n winkel uitgezet.

Op zich niet gek veel aan de hand. Ik ben weer naar de politie geweest en met de wijkagent is afgesproken dat ze niet meer in de buurt komen en de Vomar verder met rust laten.

Nu wil het echter dat toen ik daarstraks naar huis fietste ik een van die gasten (het waren er deze keer 3) tegenkwam op het bruggetje waar ik altijd overheen fiets. Ik had in eerste instantie niet gezien dat hij het was en wou dus gewoon doorfietsen. Toen zag ik dat hij het was en vroeg heel normaal of ik er even langs mocht (er stond nog iemand bij maar dat komt zo). Ze zeiden nee en die 2e gast vroeg of ik bij de Vomar werkte. Ik was om verdere problemen te voorkomen maar de verstandigste en zei ok dan niet en ik fietste weg.

Toen haalde ze me in en die gast die erbij stond (die toch echt een flink stuk groter en breder is dan ik en die ik ook echt niet aankan) begon een heel bijdehant schreeuwverhaal over dat ik z'n vrienden met rust moet laten en blablabla je kent het standaard gekanker van dat soort idioten waarschijnlijk wel.

Ik heb gezegd dat ik geen problemen wil en heb mezelf op een normale manier verbaal verdedigt. Er haalde er een een mes tevoorschijn en sugereerde dat de ander (dat 15 jarige gastje waar ik eerder problemen mee had) m'n band maar lek moest steken omdat ik dan mischien wel als een vent terug zou slaan. Nu heb je waarschijnlijk wel een behoorlijk idee over wat voor mongolen ik het heb. Ze zeiden erbij dat ik ze maar beter weer de Vomar ik kon laten omdat ze me anders wel eens even alle hoeken van die kankerwinkel zouden laten zien.

Nou ben ik hier op zich niet echt van onder de indruk ofzo maar het vervelende is dat dat jonge gastje nu dus morgen waarschijnlijk heel bijdehand de Vomar ingelopen komt en ik hem er weer uit moet kicken. Nu ben ik dus bang dat hij dan echt die maat van m haalt en dan heb ik dus wel een probleem.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo en ik zou erg graag (een beetje haast is eigenlijk wel geboden aangezien ik morgenochtend weer moet werken) willen weten wat ik hier mee aan moet. Want echt fijn is het niet natuurlijk.
Tjaa, bedreigen is strafbaar. Misschien toch maar naar de politie bellen, en in elk geval je baas inlichten.
__________________
'Interpunction is the difference between 'I helped my uncle Jack off a horse' and 'I helped my uncle jack off a horse'
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 23:24
Megadeth
Avatar van Megadeth
Megadeth is offline
Smerig kut tuig dat het ook is.. jezus zulke mensen verdienen de DOOD dubbel en dwars.

Er gaan zoveel onschuldige mensen dood aan de ziekte waarmee hun zo graag spotten, laat ze er zelf aan dood gaan.. echt geen goed woord voor zulke ratten.
__________________
What you put me through, fucking wooptiedoo.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 23:26
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 20-02-2006 @ 23:09 :
Doe aangifte bij de politie ivm bedreiging en laat je baas eens een bewaker inhuren!

groetjes
Ivo Jan
Mee eens, iig aangifte doen.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 23:47
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ok. Ik zal morgenochtend wel ff met m'n baas overleggen. Die moet maar besluiten wat we er in de winkel mee doen want ik weet het ff niet meer... Iig bedankt voor de snelle reacties.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 23:48
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
En veel vrienden bellen voor het geval dat
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 23:57
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
, toch jammer dat we in een beschaafd land als nederland zulke idioten hebben.

*meld zich voor de scholieren-knokploeg*
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 00:21
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
JCG schreef op 20-02-2006 @ 23:57 :
*meld zich voor de scholieren-knokploeg*
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Rechten tweedehands auto
Missy
3 25-09-2012 11:27
Software & Hardware nieuwe mobiel blijkt gebruikt te zijn
Hardcoregamer
1 19-08-2012 13:15
Werk, Geld & Recht Een keuze om het jaar over te doen, wat zijn mijn rechten?
Banquet
1 06-07-2011 18:10
Eindexamens 2007 Mijn rechten rondom het CSE?
biologisch
5 19-04-2007 15:29
Werk, Geld & Recht Wat zijn mijn rechten?!
Kastanje
13 25-10-2006 23:49
Psychologie Ik wis mijn recht op: ik voel me rot
maf fluitketeltje
10 23-10-2003 00:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.