Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2006, 12:06
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Ik heb enkele weken geleden een laptop van acer gekocht.

Nu kwam ik er al na 3 weken achter dat er ineens een scheur in mijn lcd scherm zat.

Nu heb ik hem met de pick up service laten wegbrengen ter reparatie.

Na een week wachten heb ik net besloten hun op te bellen, en waar ik al bang voor was is gebeurd, hun vervangen dit scherm niet kosteloos. De man achter de telefoon zei, dat dit niet zomaar kan en dat het door onzorvuldig gebruik moet zijn gebeurd.

Daarop antwoorde ik dat ik niet met een laptop loop te kloten die zo duur was als wat ik in een maand verdien, en al helemaal niet al na 3 weken oud.

Hierop vertelde de man mij dat hij volgens hem echt wel dacht dat ik heus wel wist waarom dat scherm kapot was (ik ben een leugenaar dus volgens hem).

Nou ben ik natuurlijk erg pissed, en wil het hier niet bij laten zitten.

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen, om het wel vergoed te krijgen onder de garantie, of is dit een verloren zaak, omdat het hun woord tegen de mijne zal zijn ?

Bvd !
Oud 01-03-2006, 13:06
Kali
Kali is offline
Je had je laptop niet moeten opsturen maar naar je verkoper gaan, zij zijn verplicht je 2 jaar garantie te bieden.
De verlengde zekerheid had misschien ook geholpen.
Oud 01-03-2006, 13:57
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Citaat:
Kali schreef op 01-03-2006 @ 14:06 :
Je had je laptop niet moeten opsturen maar naar je verkoper gaan, zij zijn verplicht je 2 jaar garantie te bieden.
ik ben naar de verkoper gegaan en die heeft gezegt dat dit via acer zelf moest (dynabyte)
Oud 01-03-2006, 14:09
Go
Go is offline
Citaat:
All Out Of Love schreef op 01-03-2006 @ 14:57 :
ik ben naar de verkoper gegaan en die heeft gezegt dat dit via acer zelf moest (dynabyte)
Kun je niet alsnog naar de verkoper gaan en zeggen: hier heb je de laptop, hij doet het niet en zorg er maar voor dat hij het weer doet, en anders m'n geld terug? Jij hebt hem van de winkel gekocht, niet van de fabrikant.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 15:01
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
schakel een consumentenorganisatie in of ga bij een rechtswinkel langs.

@kali : de verkoper is niet verplicht 2 jaar garantie te geven hoor. Enkel dat een product geschikt is voor het beoogde doel, en deugdelijk is.
Oud 01-03-2006, 15:20
remy476
remy476 is offline
mijn broer had ook een van acer en ook problemen met het beeldscherm. Het flikkert soms. Is hij naar de zaak gegaan en heeft daar flinkn stampij zitten te maken. Toen is dit kosteloos vervangen. Maar nu is de garantie eraf en flikkert hij nog soms...hij leert ermee leven
Oud 01-03-2006, 15:29
coopergirl
coopergirl is offline
Consumentenbond

Je koopt een aparaat met de verwachting dat het minimaal 2 jaar meegaat.. Echt waardeloos dat die leverancier er zo'n rare aanpak op nahoud
Oud 01-03-2006, 15:30
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 01-03-2006 @ 16:01 :
De verkoper is niet verplicht 2 jaar garantie te geven hoor. Enkel dat een product geschikt is voor het beoogde doel, en deugdelijk is.
Dat is een veelgehoorde misvatting en ik moet zeggen dat het in de wet ook bijzonder onduidelijk geregeld is, tenminste naar Nederlands recht.

Ook is het niet zo dat binnen de eerste zes maanden je altijd een soort ultieme garantie hebt waarbij de verkoper moet bewijzen dat het jouw schuld is. De wet bepaalt alleen dat indien een gebrek zich binnen zes maanden openbaart, er wordt vermoed dat dat gebrek al aanwezig was, tenzij de aard van dat gebrek zich daartegen verzet. En bij dingen die typisch het gevolg zijn van gebruikschade of onzorgvuldigheid van de klant (denk aan beschadigde lcd-schermen van telefoons, bijvoorbeeld) is de kans dus groot dat die omkering helemaal niet geldt.

Ook is het niet zo dat je twee jaar 'garantie' hebt - het enige dat de wet bepaalt, is dat rechtsvordingen die berusten op de stelling dat de zaak niet in orde is, na twee jaar verjaren. Dat wil dus niet zeggen dat je twee jaar garantie hebt, alleen dat je vanaf dat moment in elk geval geen acties meer kunt instellen. In de periode binnen die twee jaar zul je ook nog steeds zelf moeten bewijzen dát de zaak niet in orde was en dat dat niet jouw eigen schuld was.

Maar om een lang verhaal kort te maken, ik zou gewoon naar een rechtswinkel (gratis) of een gemeentelijk juridisch loket gaan (de vroegere Bureaus rechtshulp).
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 16:23
Darko
Darko is offline
Citaat:
Kali schreef op 01-03-2006 @ 14:06 :
onzin. Het enige wat Dynabyte doet is hem ook opsturen naar Acer. Je hebt kans dat wanneer je hem daar afgeeft dat de reparatie zelfs langer duurt. Vaak bepalen leveranciers ook dat de klant zelf met de leveranciers reparaties moet afhandelen en dat winkelketens daar niets mee te maken hebben.
Oud 01-03-2006, 17:47
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Darko schreef op 01-03-2006 @ 17:23 :
onzin. Het enige wat Dynabyte doet is hem ook opsturen naar Acer. Je hebt kans dat wanneer je hem daar afgeeft dat de reparatie zelfs langer duurt. Vaak bepalen leveranciers ook dat de klant zelf met de leveranciers reparaties moet afhandelen en dat winkelketens daar niets mee te maken hebben.
In princiepe kunnen de winkels dat niet bepalen je koopt bij de winkel en niet bij de leverancier dus de winkel diend het inprinciepe op te lossen.
Oud 01-03-2006, 17:58
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 01-03-2006 @ 18:47 :
In princiepe kunnen de winkels dat niet bepalen je koopt bij de winkel en niet bij de leverancier dus de winkel diend het inprinciepe op te lossen.
Een servicecontract met een ander dan de verkoper kan prima, hoor. Het mag alleen niet zover komen dat de koper geen daadwerkelijke service meer heeft (bijv. hij moet voor eigen rekening zijn laptop opsturen naar een adres in Antarctica, ofzo). Maar aangezien het meestal om carry-in of zelfs on-site service gaat, is daar niets aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 19:43
Darko
Darko is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 01-03-2006 @ 18:47 :
Het hoort bij goede service, maar je kan het beter rechtstreeks bij de leverancier regelen. Bij de winkel blijft hij vaak door drukte eerst even liggen, wordt ie een weekje later aangemeld, ze halen em op, dynabyte krijgt em terug, heeft et nog steeds druk en belt pas een paar dagen later. Dat kan al snel een week schelen.
Oud 01-03-2006, 19:46
ikbenschipper1
Citaat:
nare man schreef op 01-03-2006 @ 18:58 :
Een servicecontract met een ander dan de verkoper kan prima, hoor. Het mag alleen niet zover komen dat de koper geen daadwerkelijke service meer heeft (bijv. hij moet voor eigen rekening zijn laptop opsturen naar een adres in Antarctica, ofzo). Maar aangezien het meestal om carry-in of zelfs on-site service gaat, is daar niets aan de hand.
Als jij langs gaat diend de winkellier het toch inprinciepe voor je op te lossen?

Citaat:
Darko schreef op 01-03-2006 @ 20:43 :
Het hoort bij goede service, maar je kan het beter rechtstreeks bij de leverancier regelen. Bij de winkel blijft hij vaak door drukte eerst even liggen, wordt ie een weekje later aangemeld, ze halen em op, dynabyte krijgt em terug, heeft et nog steeds druk en belt pas een paar dagen later. Dat kan al snel een week schelen.
Mijn ervaring is dat bij winkeliers nog meestal een beetje extra goede naam meespeelt waardoor ze meer voor je willen doen dan de leverancier.
Oud 01-03-2006, 20:36
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 01-03-2006 @ 20:46 :
Als jij langs gaat diend de winkellier het toch inprinciepe voor je op te lossen?
Waarom? Als je nu vantevoren afspreekt dat een ander de service zal uitvoeren, wat is daar dan mis mee? Jouw contractspartij, de winkelier, gebruikt dan gewoon een hulppersoon en daar is niets mis mee. Dixons verkoopt ook veel merkcomputers, maar als daar iets mee is word je gewoon doorverwezen naar een servicecenter.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 21:14
ikbenschipper1
Citaat:
nare man schreef op 01-03-2006 @ 21:36 :
Waarom? Als je nu vantevoren afspreekt dat een ander de service zal uitvoeren, wat is daar dan mis mee? Jouw contractspartij, de winkelier, gebruikt dan gewoon een hulppersoon en daar is niets mis mee. Dixons verkoopt ook veel merkcomputers, maar als daar iets mee is word je gewoon doorverwezen naar een servicecenter.
Jah maar dan hebben we het over van te voren afspreken, ik heb het over niets van te voren afspreken.
Oud 02-03-2006, 07:28
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 01-03-2006 @ 20:46 :

Mijn ervaring is dat bij winkeliers nog meestal een beetje extra goede naam meespeelt waardoor ze meer voor je willen doen dan de leverancier.
ten eerste : dienT, kerel, dienT.

daarnaast, een winkelier kan helemaal niet alles oplossen. Daarvoor is de voorraad veel te divers.
Oud 02-03-2006, 09:48
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 01-03-2006 @ 22:14 :
Jah maar dan hebben we het over van te voren afspreken, ik heb het over niets van te voren afspreken.
Het ging toch om een een pick-upgarantie? Bovendien zul je ook in de documentatie terugvinden dat de service via Acer zelf loopt. Bij laptops zou het juist uitzonderlijk zijn als dat niet zo zou zijn, want laptops zitten veel ingewikkelder in elkaar dan gewone computers, zodat een doorsnee leverancier die helemaal niet zelf kan repareren ook al zou hij dat willen.

Laatst gewijzigd op 02-03-2006 om 10:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten