![]() |
||
![]() |
Ik zag vandaag bij netwerk een documentaire over een film over de situatie in de bezette gebieden:
Citaat:
Ik ben echt geschokt. Kinderen die moeten wachten voor een check-point. Volwassenen die uren moeten wachten. In de zon. Wat ik vooral schokkend vind is dat die mensen voor ongeveer alles langs een checkpoint moeten. Kijk, bezet zijn is natuurijk nooit leuk. Maar als je voor alles, werk, school, etc.... langs een controle post moet. En dan maar hopen dat je er langs mag. Gek he, dat die mensen boos zijn. Ik vond ook de vergelijking met Simson treffend. Ik weet niet of ik het er helemaal mee eens ben. Maar het heeft me echt aan het denken gezet. Simson (Samson) pleegde zelfmoord (min of meer dan) en nam zo honderden Filistijnen mee de dood in. Nu ik dit heb gezien ben ik echt boos en verdrietig. Hoe kan een democratie dit doen. Of ga snel weg uit die gebieden (helemaal dus). Of lijf ze in, en geef die mensen een paspoort en stemrecht. En maak Arabisch de tweede officiele landstaal. Dit kan echt niet langer zo. Ik schaam me kapot dat dit in een democratie gebeurd. Dit is in mijn optiek totaal niet te verdedigen. En dit al meer dan 30 jaar lang. Waarom meet het Westen met twee maten? Ik schaam me Westerling te zijn. Bah! Ik kots van onze schijnheiligheid! Disclaimer: ik ben voor het voortbestaan van Israel! |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het zou niet mogen!
||
Citaat:
Rot op uit de bezette gebieden. Simpel zat. Dat je die gebieden bezet geef je zelf ook volmondig toe, op die manier waarop het nu gaat kweek je een hele berg haat tegen je, zowel van palestijnen als van de rest van de wereld. Dat wat er met de Jordaan Vallei gebeurd, onacceptabel, maar ze komen ermee weg omdat het joden zijn. Weetje, ik denk dat als Hitler zn karwei had afgemaakt, dat de wereld een hele boel rotzooi minder had. Hoewel het goed is dat het daar niet van gekomen is. Maar het mag gezegd worden, want was het joodse volk in palestina uitspookt is van de gekken. |
![]() |
||||
Citaat:
Ach. Daar heb je het NPK - ook subjectief - als antwoord op. Shrug. Citaat:
![]() Citaat:
![]() [edit: en kijk, dít zijn nu antisemitische opmerkingen. Dat heeft niets (meer) met kritiek op het Israelische beleid te maken.]
Laatst gewijzigd op 02-03-2006 om 10:14. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En inderdaad, waren het geen joden maar boedisten, moslims, christenen of wat dan ook geweest, dan werd jullie nooit zo de hand boven het hoofd gehouden terwijl jullie zelf meer bloed aan je handen hebben dan alle palestijnse zelfmoord terroristen bij elkaar. [edit: en kijk, dít zijn nu antisemitische opmerkingen. Dat heeft niets (meer) met kritiek op het Israelische beleid te maken.] Ach rot toch een eind op zeg, uit onderzoek is gebleken dat een groot deel van de mensen israel als grootste gevaar van de wereld vrede ziet. Als er gewoon geen joden meer waren geweest was de wereld ongetwijfeld een betere plek om te leven als dat het nu is. Vooral in die regio, vooral met die lobby, vooral met dat achtelijke beleid. Maarja, don't worry, het komt nog wel tot een climax daar. Laatst gewijzigd op 02-03-2006 om 10:18. |
![]() |
||||
Citaat:
Nee, als je zegt dat ie een sukkel is omdat ie Joods is. Blijkbaar begrijp je CIDI niet zo goed. Citaat:
Ik wist niet dat CIDI zoveel macht had. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als ik zeg dat iemand een sukkel is omdat ie een belachelijk beleid aanhangt? Het is inderdaad jammer dat eigenlijk alleen joden dat beleid steunen. Als het een wat breder draagvlak had gehad, misschien dat het dan inderdaad onterrecht werd om te zeggen dat de joden op het moment een ontzettende rotzooi ervan maken. Nu however, is dat toch echt zo. |
![]() |
||
Citaat:
Waarom er niet tegen gereageerd wordt? Omdat zodra je een politieman mag gaan beledigen en uitschelden, hij/zij zijn autoriteit verliest. Juist het sterke leger en alle beveiligingsmensen is, zowat hun enige bescherming om een enigszins normaal leven te kunnen leven. En je beschermer val je niet zomaar af. Wellicht als de felle - in Israelische ogen - felle kritiek omlijnd zal worden door begrip voor de situatie, dat men eerder geneigd is zich te vormen naar de maatstaven zoals die wenselijk en menselijk zijn. Men voelt zich niet begrepen. Zo simpel is het eigenlijk.
||||
Citaat:
1. Cidi representeert niet alle Joden in Nederland ![]() 2. er zijn tig belangenorganisaties voor palestijnen. So what? Citaat:
dat zei ik niet. Citaat:
1. niet alle joden ondersteunen het Israelische beleid 2. ook niet-joden ondersteunen het Israelische beleid (christenen voor israel, anyone)?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het zijn gewoon feiten, zonder Israel zou het in t midden oosten een stuk veiliger zijn. |
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
[b] Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Nouja, direct in de ogen van degene die er slachtoffer van worden cq. internationale gemeenschap die er van buitenaf naar kijkt. Een Israelische burger merkt er in principe niks van als 100 km verderop kinderen in de zon staan. Echter, speelt het wel inderdaad een indirecte rol. Iets wat men - in mijn ogen - niet genoeg realiseert. Citaat:
Auto-ongelukken doe je "jezelf" aan en is niet omdat iemand het leuk vind je te vermoorden. Daarom is die prioriteit naar defensie gericht en niet naar rij-examens. Citaat:
||
Citaat:
en: Dat is een ongefundeerde aanname.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Waarom? 1) Het iran probleem zou er niet meer zijn, net als een probleem met de helft van de islamitische landen. 2) De inwoners van Palestina zouden niet zwaar onderdrukt worden. 3) De wereld politiek zou niet geleid worden door het enorme kapitaal van de joodse lobby. Bijvoorbeeld. Ik denk neit dat je over ongefundeerde aanname kan spreken. Als Israel niet had bestaan, was het een stuk beter vertoeven in die regio. Ik denk dat je dat als feit kan stellen. |
![]() |
||||
Citaat:
![]() nog steeds kun je op andere manieren kritiek leveren? Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Zoals een film maken zoals Avi Mograbi dat heeft gedaan? Ik weet niet waar je met je vraag heen wilt. Citaat:
Ja, maar je rijdt niet iemand opzettelijk aan (uitzonderingen daargelaten) i.t.t. zelfmoordterrorsiten die zich graag opblazen te midden van mensen. Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ben je echt zo dom dat je niet snapt waarom die lui dat doen? Israel zou eens moeten ophouden met het ontkennen van bestaansrecht aan die lui. En deze keer niet alleen met woorden, maar ook met daden, hou op met stukken land te bezetten, de meest vruchtbare stukken land nog wel. Echt hoor. De laatste jaren is enkel nog sprake van palestijns verzet en israelische bezetting. Laatst gewijzigd op 02-03-2006 om 10:54. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Omdat de kritiek niet sterk/onderbouwd genoeg is of van typische lui zoals hier de IS ofzo ![]() Citaat:
En dat doe je ondermeer door je burgers te beschermen tegen zelfmoordterroristen van buitenaf. Citaat:
Het is jammer. Er kan veel meer gedaan worden als ook daadwerkelijk de moeite genomen wordt de situatie te begrijpen in plaats van af gaan op een zieligheidsgehalte. Dat gaat overigens op voor meerdere zaken ![]()
||
Citaat:
Verder: hoe kun je een land erkennen (Palestina erkent Israel al) terwijl je geen idee hebt waar de grenzen komen te liggen. Je kunt hooguit de authoriteit aanvaarden als gesprekspartner (o wait, dat doet Israel ook niet). Verder mist de PA duidelijk (grotendeels door toedoen van Israel)de middelen om radicale groepen daadkrachtig aan te pakken. Israel "gedraagt" zich ook niet; ze heeft ontelbare malen de mensnrechten geschonden, om van andere internationale verdragen nog maar te zwijgen. Het probleem lijkt me duidelijk van twee kanten komen ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Roadmap bv. Citaat:
De Hamas erkent Israel niet en daar doelde ik op, want zij zullen de regering vormen. Citaat:
ja ze bestaat er zelf uit ![]() Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
Zoals ik al zei: een meerderheid wilt beschermd worden en een fatsoenlijk leven kunnen leiden. Lijkt me een menselijk fenomeen. Citaat:
de wegen zijn wel ok hoor. Misschien wat meer verlichting erbij. Citaat:
![]() En ik baseer me niet slechts op 1 dag.
||
Citaat:
|||||
Citaat:
dat plan is niet afgewezen. Citaat:
vertel dat aan de Hamas ![]() Abbas zei het zelfde, maar de Hamas zei dat niet te willen doen. *shrug* Citaat:
Lijkt me geen noodzakelijke consequentie. Citaat:
![]()
||
Citaat:
Wie zwijgt stemt toe ofzo.
||||
Citaat:
Anyway, kunnen we hieruit dus concluderen dat Israel inderdaad democratisch het gedrag, zoals vertoond in de documentaire, steunt? Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nouja, ik zie alleen maar eisen aan de PA?
||
Citaat:
Stel nou dat we tegen Stalin hadden gezegd: Goh, kerel, ik weet hoe je je voelt, ik heb een neef die ook totaal paranoide is, en dat is echt geen pretje, maar toe, geef die mensen ook een kans. En hier heb je een visitekaartje van mijn psychiater. Dan zou ie ook niet opeens zijn omgeslagen.
|||
Citaat:
Dat zou je denken. Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Spoiler: zeer lang verhaal Scarlet Spider | 21 | 21-09-2012 11:27 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Putin doet mee aan Russische verkiezingen hhendrikxx | 119 | 14-10-2007 01:47 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 20-03-2007 12:05 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal]schrijftstijl T_ID | 10 | 28-10-2005 21:52 | |
Het veiligheidshek Verwijderd | 134 | 06-12-2004 20:57 |