![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je een astma-aanval krijgt, ga je inderdaad heel snel en oppervlakkig ademen, precies hetzelfde als hij hyperventilatie. als je hier vaak last van hebt, is het een goed idee om eens langs de huisarts te gaan. Gebruik je medicijnen voor je astma? Pure hyperventilatie wordt meestal veroorzaakt door stress of spanning en eigenlijk kan je daar niet door stikken. Bij een ernstige astma-aanval kan dit wel, omdat je luchtwegen worden dichtgeknepen, maar dit is gelukkig zeldzaam! Ik heb het idee dat je hier nogal ongerust over bent, klopt dat? Ook die gevoelens kan je met je huisarts bespreken. Als je erg angstig wordt tijdens zo'n aanval, kan dat je aanval verergeren en gaat -ie minder snel over. Succes!
||
Citaat:
Maar ik ben ook alergisch voor huisstofmijd, dus het is een grote combinatie van wat (en ik weet het eerlijkgezegt allemaal zelf niet meer precies, dat zijn alleen de dingen die ik zeker weet het was een grote combi denk ik zo.) (ik was 6 toen het erge aanvallen enz. begon) Tegen mijn 10e 11e gebruikte ik alleen nog maar ventolin, als ik soms benauwd was, en als ik verkoude werd/was. Nu heb ik er soms weer beetje last van, maar gewoon doorgaan. Laats heb ik alleen 2 keer hyperVentilatie gehad, en ik vond het zo vreemd. Want het leek eerst op zo'n astma aanval, alleen werd het steeds erger en erger, Ik ben opzich niet echt bang, ik vond het alleen erg onlogisch ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat bij mij werkt tijdens hyperventilatie: Alleen zijn. Als er mensen om me heen zijn, raak ik nog meer opgefokt omdat ik dingen wil zeggen, die er dan niet uitkomen door de benauwdheid. Verder moet je niet proberen om hele diepe teugen lucht te happen, maar gewoon rustig en 'klein' te ademen. Hopelijk werkt het. @moon: Er zijn erg veel mensen met dit probleem. Kan het zijn dat je eetpatroon is veranderd? Veel mensen krijgen een bolle buik als ze bepaalde dingen hebben gegeten, bijvoorbeeld vette friet. Heb je ook een veranderde stoelgang? Diarree, of juist verstopping? Overigens is het zo dat je buik 's avonds altijd wat meer uitpuilt dan 's ochtends. Dus als je je buik beoordeelt, kan je dat beter 's ochtends doen ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Het kan zijn dat het bloedvaatje wat je teen van bloed verziet, wat smaller is dan in andere tenen. Dat komt opzich vrij vaak voor. Ik ken iemand met hetzelfde probleem, maar dan in al haar tenen. Haar tenen zijn soms afwisselend grijs, blauw, wit en paars tegelijk. Zij heeft ook snel koude voeten, en soms doet dit ook pijn. Het kan dus erger ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Het voelt niet heel erg koud, geloof ik, maar ik heb wel snel koude voeten. Ik heb trouwens met mijn vingers dat ze geel worden en dat had een naam... Maar weet even niet meer wat. Dat heb ik soms ook met mijn tenen, maar dat ze grijs worden, had ik niet eerder bemerkt. Een heel kleurenscala, mijn tenen ![]() Maar goed, heel erg is het dus niet, mooi ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
mijn moeder heeft t zlefde, zij heeft nu een mirena hormoon spiraaltje je wordt wel ongesteld maar veel minder en ook je klachten eronheen (bij haar migraine ) verdwijnen of verminderen de nadelen van baarmoederverwijdering zijn al genoemd denk ik, enorme verzakkingen op je 20e ... t lijkt mij verschrikkelijk ik denk, om ff op je vraag terug te komen dat t in jou geval wel vergoed zou worden, bij mijn moeder werd het spiraaltje niet vergoed ( maar dat was voor de invoering van de basisverzekering) ik zou t ff goed uitzoeken iig en succes |
![]() |
||
Citaat:
Weet niet meer zeker of het hielp, volgens mij wel. Weet ook niet zeker of het wetenschappelijk bewezen is dat het werkt, maar het is wel goed om te proberen (ik zou ook niet gelijk aan de 'echte' pillen gaan, die je hart ook beinvloeden ![]()
||
Citaat:
![]() Als jij een andere stof in je spray hebt, weet ik het niet, en zou ik een paar dagen afwachten ![]() (ik zit wel erg veel te reageren in dit topic ![]()
||
Ik kom eigenlijk nooit in deze topic, maar ik vroeg me dus iets af.
Hoe werken pillen eigenlijk? Je slikt een pil (de pil of een ibuprofen), oraal dus. Wat gebeurt er daarna mee? Dan gaat zo'n pil toch naar je maag? Hoe kan het dan in je bloed komen? Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Thanx ![]()
||
Citaat:
Lage bloeddruk kun je moe en duizelig van worden. Schommelende bloedsuikerspiegel hetzelfde... Genoeg zout eten helpt bij het 1e... verder ben ik idd geen dokter ![]()
||
Citaat:
![]() Ja het is misschien wel veel drinken, maar ik dronk hiervoor ook al wel veel, dus echt nieuw is het voor mij niet ![]() Vermoeidheid hoort wel bij mijn ziekte en dat dubbel zien zou eventueel kunnen als mijn medicijnen te hoog staan, maar die honger en jeuk komen me niet bekend voor. Omdat het al een week of 3 duurt denk ik niet dat het echt met mijn medicijnen/ziekte te maken heeft, dat dacht ik eerst wel, maar dan zou ik onderhand meer klachten moeten hebben denk ik. Van de week ben ik nog bij mijn arts geweest en die kon de klachten ook niet direct herleiden naar teveel of te weinig medicijnen. (Op z'n hoogst naar een winterdip, maar dan komen dat dubbelzien, de honger en de jeuk nog onbekend voor) Alvast bedankt voor het meedenken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 | |