Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Trouwens is terrorisme ook een heel vage term, aangezien het feit van wie als terrorist gezien word geheel afhankelijk is van keuzes van bepaalde groepen met macht of belangen. De inhoud van wat een terrorist is, is dus puur maatschappij en culuur gebonden. Probleem is dat mensen eerst gaan martelen om bekentenissen te krijgen, en als je maar lang genoeg en hard genoeg martelt bekend iedereen op den duur wel. Afgezien van het feit dat martelen onmenselijk en gruwelijk is, is het grootste probleem punt dat martelen niet het resultaat oplevert dat mensen informatie verstrekken die ze ook echt hebben, maar dat door het martelen elke informatie die wie dan ook wil hebben van ze word afgedwongen, ongeacht of het waar is of niet. Laatst gewijzigd op 11-03-2006 om 14:40. |
![]() |
||
Citaat:
Moet die gast wel zeggen waar die bom is, natuurlijk. Anders heeft geen nut.
||
Citaat:
Ik vind sowieso dat je geen uitzonderingen moet maken op zulke belangrijke rechten van de mens. Die dingen zijn er niet voor niets.
||
Citaat:
![]() Affijn, dit buiten beschouwing latend: ik zie het ook als zeer onwenselijk als in de wet vastgelegd wordt dat in bepaalde omstandigheden marteling mag.
||
Citaat:
En ik ben het uiteraard helemaal eens met de laatste post van de Hulk. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder zijn geïnteresseerden met toegang tot een universiteitsbibliotheek verwezen naar M. Morag, Th.P.M. Mertens, 'Wachten op de barbaren: de discussie over marteling tijdens ondervraging' Nederlands Juristenblad 2006, nr. 7. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(wikipedia) Wikipedia meldt overigens ook dit: "Although he claims to be personally against the use of torture, he believes that authorities should be permitted to use non-lethal torture in a "ticking bomb" scenario, regardless of whether international law permits it, and that it would be less destructive to the rule of law to regulate the process than to leave it up to the discretion of individual law-enforcement agents. Under his proposal, the government would not be allowed to prosecute the torture subject based upon information revealed under that interrogation method. "If torture is going to be administered as a last resort in the ticking-bomb case, to save enormous numbers of lives, it ought to be done openly, with accountability, with approval by the president of the United States or by a Supreme Court justice"." Directeur van de Amerikaanse sectie van Amnesty International gelooft dat dit onrealistisch is, "because it would require that "the authorities know that a bomb has been planted somewhere; know it is about to go off; know that the suspect in their custody has the information they need to stop it; know that the suspect will yield that information accurately in a matter of minutes if subjected to torture; and know that there is no other way to obtain it." En wat dan van Bill Goodman? "Dershowitz's proposal would create a "very slippery slope," and that torture would "happen under more than those exceptional circumstances. It's going to start becoming the regular, rather than the unusual"." Ik kan het alleen maar eens zijn met Amnesty en Bill Goodman, vrees ik ![]()
|||
Citaat:
Je hebt een man die waarschijnlijk de informatie heeft waarmee jij kan voorkomen dat veel mensen doodgaan. Hij wil het echter niet vertellen. Dan kan je niets doen met een grote kans dat een aanslag plaatsvindt die veel mensen het leven kost. Of je kan die ene man martelen met het risico dat het achteraf niet nodig blijkt. Beide keuzes hebben risico's en als jij vindt dat martelen nooit mag en we de aanslagen die hierdoor niet kunnen worden voorkomen en de doden die deze tot gevolg hebben maar moeten accepteren is dat geen enkel punt. Dat is alleen niet hoe ik erover denk. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
verder, zelfs als marteling geen resultaat heeft kan ik er niet echt mee zitten als iemand die het liefst zoveel mogelijk westerlingen ziet sterven wat pijnlijke momenten te verduren krijgt. hoe onhumaan dat ook is.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 12-03-2006 om 00:45. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Trouwens is dat punt van die 12 vliegtuigen niet hard te maken. Misschien moet je niet alles aannemen wat jou word wijsgemaakt. Zo denken is van hetzelfde domme niveau als van die mensen die op 20 kilometer van een concentratiekamp woonden en serieus dachten dat daar joden goed werden opgevangen in het belang van de maatschappij. Als wij naar de menselijke historie kijken met begtrekking tot martelen komt men snel tot de ontdekking van vrijwel overal flink gemartelt werd en op veels te veel plaatsen nog steeds, en er is een ding wat eruit blijkt: het werkt niet. Of durf jij serieus te beweren dat vroeger bijvoorbeeld in nazi duitsland en de sovjet unie, of tegenwoordig in bijvoorbeeld wit rusland of de kongo al die mensen die zijn en worden gemartelt serieus "terroristen" waren of zijn die het aangedaan moest worden in de naam van de maatschappij om deze te beschermen. Trek je conclusies zelf maar, maar gezond mensen verstand kan er maar een trekken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
geen ![]() hoera u gaat door voor de koelkast |
![]() |
||
Citaat:
In de strijd tegen terrorisme denk ik dat het zo nu en dan best eens nodig kan zijn. However, het zou een schande zijn als het op rechtelijke basis zou zijn. Je kan het zien als de gemiddelde 24 aflevering: Terrorist, bom, jack bauer Bom ergens, terrorist weet waar, jack met mes, terrorist met 3 vingers, 10000 mensen gered. In dat geval kan je zeggen dat het een goede zaak was en nodig was, en nu het punt, wat zijn de eisen daarvoor? Dat valt niet te beantwoorden denk ik. Maar ik denk weldegelijk dat het zo nu en dan noodzakelijk is. |
![]() |
||
Citaat:
In plaats van werken aan symptoombestrijding is het allicht veel effectiever om de oorzaak van terrorisme aan te pakken. Mensen blazen zichzelf (en anderen) immers niet zomaar voor de grap op...
||
Citaat:
Het zit hem voor mij in de ' waarschijnlijk' Als je iemand martelt ga je ervanuit dat ie schuldig is. Je moet eerst bewijzen dat iemand schuldig is voordat je m uberhaupt in de gevangenis mag gooien, maar martelen mag wel voordat je iets zeker weet? Zoiets vind ik persoonlijk onmenselijk. Iemand die gemarteld is heeft de rest van zn leven een enorm trauma. Kom jij aan met je, ' ja dan heeft ie gewoon pech' Verder helpt martelen niet denk ik, zoals al gezegd door anderen.
||
Citaat:
Je weet nooit van tevoren of een marteling nuttig zal zijn of niet. En onschuldige mensen martelen vind ik persoonlijk ongeveer net zo erg als moord. Kortom: ik ben absoluut tegen martelen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nederlandse militairen martelden in Irak Levitating Nun | 257 | 25-11-2006 23:24 | |
De Kantine |
Voor welke martelaar heb jij het meeste respect? SM | 195 | 05-04-2004 09:52 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Martelaar/Terrorist Einherjar | 2 | 25-06-2003 23:01 | |
Muziek |
Muziek martelen! Verwijderd | 64 | 25-05-2003 00:51 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
CNN verzweeg jarenlang martelingen.... Sweet_Hadar | 33 | 24-04-2003 09:29 | |
Vrije tijd |
Martel mag vertrekken bij vitesse... Krugdinho | 4 | 02-11-2002 18:48 |