Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2006, 09:03
farai
farai is offline
Een vraagje.

Ik en mn vriend hebben allebei problemen momenteel. Als koppel wil je er dan uiteraard voor elkaar zijn. Maar door mijn problemen hier thuis word ik nu geconfronteerd met allerlei angsten. Dat vreet enorm veel energie. Ik eet nimeer, ik slaap nauwelijks.....

Echter, dit weekend komt normaalgezien mn vriend langs. Het is de eerste x in maanden dat ik daar ni echt zin in heb. Langs 1 kant wel, omdat ik nood heb aan knuffels en afleiding. Langs de andere kant heeft mn vriend dus ook problemen en wil ik er heel graag voor hem zijn. Maar da kan ik nu dus ni omdat ik zo opgeslokt word door mn eigen problemen.

Het lijkt alsof mijn liefde voor hem ergens ver weg verstopt zit waar ik niet bij kan. Toch voel ik mij een btje verplicht hem mijn liefde te geven want ik wil hem heel graag steunen. Ook is er een btje die verplichting omdat hij anders mss denkt dat ik nimeer van 'm hou. Dat is wel zo, ik hou van 'm en wil 'm niet kwijt. Ik heb alleen zoiets van:"kheb nu ff geen energie om liefde te geven"

We hebben 't er samen al over gehad. Ik wil een time-out, hij wil vrienden blijven.

Wat zouden jullie doen?

P.S. Kheb heel lang getwijfeld of ik dit hier zou posten lieverd ma kweet het echt ff nimeer.
Oud 12-03-2006, 09:10
Nienna*
Nienna* is offline
Misschien moet je proberen het wat minder geforceerd te maken. Hij komt niet langs voor de liefde of voor de seks of wat dan ook, maar jullie gaan gewoon gezellig iets doen. Filmpje kijken of zo, maar dan geen zwaar drama. Schaatsen. Naar de bioscoop. Als je daar geen zin in hebt, blijf je gewoon thuis en ga je iets voor jezelf doen. Ik denk dat het voor jullie niets is om uit elkaar te gaan (al ken ik jullie en de problemen natuurlijk niet). Heb allebei wat meer geduld en probeer niet zo overduidelijk te steunen en liefde te geven. Geef het de tijd. Je hebt het allebei moeilijk en juist in die situatie moet je er voor elkaar zijn.

Zo zie ik het bij mijn ouders heel vaak. Mijn vader heeft nogal wat problemen, is een tijdje in een depressie geweest en dergelijke. Ze stonden vaak op het punt om uit elkaar te gaan, maar liefde overwon ik denk dat het belangrijk is elkaar tijd te gunnen en ook je relatie. Slechte tijden zijn er altijd. En zo te zien ligt het niet aan jullie relatie, maar aan jullie persoonlijk? De problemen liggen toch bij ieder apart, of zie ik dat verkeerd? Waarom zou je de relatie dan beëindigen? Omdat je te moe bent om liefde te geven? Je hóeft niet echt "liefde te geven", dat geforceerde. Juist bij je vriend kun je jezelf zijn (neem ik aan) en hoef je niet altijd even vrolijk te zijn. Na slechte tijden komen goede tijden, al is dat moeilijk te geloven. Kijk het nog een tijdje aan; een punt erachter zetten kan altijd nog, maar is het eenmaal kapot, dan is het moeilijk het weer mooi te maken.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 09:23
farai
farai is offline
mja de problemen zijn idd dingen die nix mee ons relatie te maken hebben. Ik heb zelf voor 't moment een moeder die oververmoeid is en de situatie verslechtert alleen maar. Ik zit zelf in een rolstoel en kan dus niet voor mezelf zorgen. Haar vriend heeft last van zijn rug en een vader heb ik niet. Kan verder echt nergens anders terecht en tja, ben altijd al doodsbang geweest voor dit soort situaties dus tja natuurlijk sta ik nu "on the edge".

En mn vriend? tja ik weet ni of het aan mij is om zijn problemen hier te posten.

edit: wel bedankt voor je lieve reactie.
Oud 12-03-2006, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Nienna* schreef op 12-03-2006 @ 10:10 :
Misschien moet je proberen het wat minder geforceerd te maken. Hij komt niet langs voor de liefde of voor de seks of wat dan ook, maar jullie gaan gewoon gezellig iets doen. Filmpje kijken of zo, maar dan geen zwaar drama. Schaatsen. Naar de bioscoop.
Ik las de OP en wilde zoiets neerzetten, tot ik dus zag dat jij precies hetzelfde zei Ik sliut me dus aan bij Nienna*
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 12:25
Myuki
Myuki is offline
Ik ben 't eens met Nienna*

Ga gewoon wat leuks doen, even weg van alle ongein.
Oud 12-03-2006, 12:44
farai
farai is offline
mja mss kunnen we wel met zn 2 wandelingetje gaan maken ofzo. ff de frisse buitenlucht in.

edit: of mss krijg ik 'm idd wel mee naar de cinema. (iets wat in ons geval ni zo vanzelfsprekend is maar das een compleet ander verhaal )

Laatst gewijzigd op 12-03-2006 om 12:53.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 15:54
Optima
Optima is offline
als je het niet meer leuk vind om bij elkaar te zijn moet je ermee kappen
Oud 14-03-2006, 16:37
kussie van Michelle
kussie van Michelle is offline
Maar een time-out hoeft toch niet zo lang te duren?
Ik denk dat jij het voor jezelf wel fijn vind (als ik dat zo lees) om even je problemen op een rijtje te zetten, zodat je je dan weer op hem kan storten...
Maar je zegt dat hij liever geen time-out wilt, je kunt dan toch nog elke dag even bellen hoe het gaat? Of zoals de anderen al zeggen idd gewoon qua afleiding iets leuks doen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 07:17
farai
farai is offline
Citaat:
kussie van Michelle schreef op 14-03-2006 @ 17:37 :

Maar je zegt dat hij liever geen time-out wilt, je kunt dan toch nog elke dag even bellen hoe het gaat? Of zoals de anderen al zeggen idd gewoon qua afleiding iets leuks doen.
Euhm als ik of hij elke dag van België naar Nederland of omgekeerd moet bellen kost dat wel een smak geld.

Hij vond het cinema-ideetje wel leuk iig. Had er eigk ook al langer zin in maar wilde er toch nog eventjes mee wachten (waarom weet ik eigk niet ) en eigk kan ik zelf de afleiding ook heel goed gebruiken. Anyway, hij komt dus toch vrijdag (was eerst nog ni helemaal zeker). Na het weekend zal ik posten hoe het geweest is.
Oud 15-03-2006, 08:17
farai
farai is offline
en nee, een time-out hoeft idd niet zo lang te duren. Maar hij zegt:"ik kan niet nu van je houden, er dan even mee stoppen (tijdens de time-out) en dan weer opnieuw van je gaan houden"
Dat snap ik, maar een time-out betekent toch niet meteen da je nimeer van elkaar houdt? Of zie ik da verkeerd?

Naja liefst van al wil 'k natuurlijk gewoon bij 'm blijven, zonder time-out of wat dan ook.
Oud 17-03-2006, 09:35
farai
farai is offline
Ben nu best wel btje zenuwachtig. Vanavond komt ie dus. Ben benieuwd hoe we irl tov elkaar gaan reageren. We hebben wel al een paar goeie gesprekken gehad via msn en tel, gelukkig begrijpen we mekaar heel goed. Hoop da we der samen gewoon een fijn weekendje van kunnen maken.
Oud 17-03-2006, 18:06
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 17-03-2006 @ 10:35 :
Ben nu best wel btje zenuwachtig. Vanavond komt ie dus. Ben benieuwd hoe we irl tov elkaar gaan reageren. We hebben wel al een paar goeie gesprekken gehad via msn en tel, gelukkig begrijpen we mekaar heel goed. Hoop da we der samen gewoon een fijn weekendje van kunnen maken.
Het komt vast wel goed! Veel plezier in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 09:02
farai
farai is offline
nee tis niet goedgekomen. blijkt dat die gevoelens voor iemand anders heeft. Hij zegt het stelt nix voor, kmag zelfs met de persoon in kwestie praten, hij wil 'r zelfs blocken. Hij kent 'r enkel via msn. Toch kan ik ni leven met het id dat ie verliefd is op iemand anders. Ik heb 'm net weggestuurd ma nu probeer ik 'm tegen te houden. kan niet zonder 'm.
Oud 18-03-2006, 10:31
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 18-03-2006 @ 10:02 :
nee tis niet goedgekomen. blijkt dat die gevoelens voor iemand anders heeft. Hij zegt het stelt nix voor, kmag zelfs met de persoon in kwestie praten, hij wil 'r zelfs blocken. Hij kent 'r enkel via msn. Toch kan ik ni leven met het id dat ie verliefd is op iemand anders. Ik heb 'm net weggestuurd ma nu probeer ik 'm tegen te houden. kan niet zonder 'm.
Meid, meid, meid toch. Ik denk eigenlijk dat als hij gevoelens voor iemand anders heeft, het wel degelijk iets voorstelt. Toch geeft hij aan er wel voor te willen gaan, toch? Hij zegt dat hij haar wil blocken e.d. Als het slecht gaat in een relatie, krijg je vaak sneller gevoelens voor een ander en hij kent haar alleen via MSN. Misschien moet je gewoon eens goed met hem praten en dan álles op tafel gooien. Ook hoe gekwetst jij je voelt nu hij gevoelens heeft gekregen voor een ander, terwijl jullie het allebei moeilijk hebben. En vindt hij het waard om ervoor te gaan? En wat denk jij daarvan? Met heel veel praten kom je er misschien wel uit.

Nog even over de laatste zin van je verhaal: je zegt niet zonder hem te kunnen. Dat is grote onzin! Iedereen kan zelf leven, jij ook. Je hebt nog vrienden en familie om je heen die je kunnen steunen. Als jullie besluiten er een punt achter te zetten, zal je in een gat vallen en voelt het even alsof er niets meer is om voor te leven - maar dan moet je eens beter om je heen kijken. Een mens is sterker dan je denkt: jij ook! Probeer dan gewoon leuke dingen te gaan doen.

Maar het feit dat hij dat meisje wil blocken op MSN e.d., geeft wel aan dat hij voor jou wil gaan, toch? En bovendien heeft het niet veel kans, terwijl jullie dat wel hebben. Mijn advies is dus kortom: praat met elkaar over je diepste gevoelens. En doe het goed. Het komt wel goed met jou
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 10:45
farai
farai is offline
hij heeft me de hele nacht liggen overtuigen dat ie echt voor me wil gaan en ik was er doof voor. Ik ben het stomste kieken op deze aardbol. Ik laat een jongen die werkelijk alles voor me zou doen en die zoveel voor me over gehad heeft gewoon vertrekken omdat het me pijn doet dat die een crush heeft die volgens hem alweer bijna over is. Ik verwijt het hem dat hij in "ons weekendje van de laatste kans" mij zoiets vertelt terwijl die weet dat het heel hard aankomt en dak ook nog ander miserie heb. Eigenlijk moet ik gewoon superblij zijn dat die zich voor me open heeft gesteld en eerlijk is geweest terwijl ik weet dat da voor hem heel moeilijk is. Ik zit door mijn handicap ni in een gewone situatie, dan mag je toch ook ni van mij verwachten dat ik reageer alsof ik daar wel inzit? En nu, moet ik 'm door mn eigen stomme schuld een maand missen en houdt hij mss juist minder van me door mn rotgedrag.
Oud 18-03-2006, 11:56
Cesar
Cesar is offline
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 18-03-2006 @ 11:45 :
hij heeft me de hele nacht liggen overtuigen dat ie echt voor me wil gaan en ik was er doof voor. Ik ben het stomste kieken op deze aardbol. Ik laat een jongen die werkelijk alles voor me zou doen en die zoveel voor me over gehad heeft gewoon vertrekken omdat het me pijn doet dat die een crush heeft die volgens hem alweer bijna over is. Ik verwijt het hem dat hij in "ons weekendje van de laatste kans" mij zoiets vertelt terwijl die weet dat het heel hard aankomt en dak ook nog ander miserie heb. Eigenlijk moet ik gewoon superblij zijn dat die zich voor me open heeft gesteld en eerlijk is geweest terwijl ik weet dat da voor hem heel moeilijk is. Ik zit door mijn handicap ni in een gewone situatie, dan mag je toch ook ni van mij verwachten dat ik reageer alsof ik daar wel inzit? En nu, moet ik 'm door mn eigen stomme schuld een maand missen en houdt hij mss juist minder van me door mn rotgedrag.
Tsja, dus je wilt hem weer terug? Ik begijp dus ook dat hij dit leest, gezien je eerste post. Ik denk dat het eerste wat je moet doen is, stoppen met de hele tijd zeggen dat je fout bezig bent geweest. Het is gebeurt en je kan er niks meer aan veranderen. Focus je nu maar gewoon op wat er nog te redden valt.

Als ik jou was zou ik het gewoon afwachten en hem de tijd geven om na te denken. Elke keer zeggen dat het je spijt of zeggen dat je hem terug wil gaat averechts werken. Het is ook echt niet zo dat hij denkt:"Oh ze heeft al acht keer gezegd dat ze me terug wil. Nog 12 meer en ik hou weer van haar."

Ik zou dat hele msn gedoe niet te serieus nemen. Hou kan je nou verliefd worden via msn (of kent hij haar in het echt?) en is dat wel het geval..tsjah dan kan je moeielijk zijn gevoelens gaan veranderen. Geef hem gewoon wat tijd. Ik zou voor jezelf ook nagaan of je wel echt van hem houdt of dat je hem gewoon mist.

Succes en volgens mij is het minder erg dan je denkt en wtf is een kieken nou weer?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 14:12
farai
farai is offline
Citaat:
Cesar schreef op 18-03-2006 @ 12:56 :
Tsja, dus je wilt hem weer terug? Ik begijp dus ook dat hij dit leest, gezien je eerste post. Ik denk dat het eerste wat je moet doen is, stoppen met de hele tijd zeggen dat je fout bezig bent geweest. Het is gebeurt en je kan er niks meer aan veranderen. Focus je nu maar gewoon op wat er nog te redden valt.

Als ik jou was zou ik het gewoon afwachten en hem de tijd geven om na te denken. Elke keer zeggen dat het je spijt of zeggen dat je hem terug wil gaat averechts werken. Het is ook echt niet zo dat hij denkt:"Oh ze heeft al acht keer gezegd dat ze me terug wil. Nog 12 meer en ik hou weer van haar."

Ik zou dat hele msn gedoe niet te serieus nemen. Hou kan je nou verliefd worden via msn (of kent hij haar in het echt?) en is dat wel het geval..tsjah dan kan je moeielijk zijn gevoelens gaan veranderen. Geef hem gewoon wat tijd. Ik zou voor jezelf ook nagaan of je wel echt van hem houdt of dat je hem gewoon mist.

Succes en volgens mij is het minder erg dan je denkt en wtf is een kieken nou weer?
offtop: een kieken is een kip int dialect.

ontop: nee hij kent 'r alleen via msn. toch deed het me behoorlijk pijn dat die iets voor der voelt.

en ik hou echt van 'm anders zou dit me ook niet zo raken. Kheb 'm ondertussen alweer gesproken aan de tel. Hij lijkt me wel te begrijpen.

hij vond het knap van me dat ik inzag dat 'k overdreven heb gereageerd. ohja, en hij houdt nu heus niet minder van me zei die.

Laatst gewijzigd op 18-03-2006 om 14:15.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 12:00
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 18-03-2006 @ 15:12 :
offtop: een kieken is een kip int dialect.

ontop: nee hij kent 'r alleen via msn. toch deed het me behoorlijk pijn dat die iets voor der voelt.

en ik hou echt van 'm anders zou dit me ook niet zo raken. Kheb 'm ondertussen alweer gesproken aan de tel. Hij lijkt me wel te begrijpen.

hij vond het knap van me dat ik inzag dat 'k overdreven heb gereageerd. ohja, en hij houdt nu heus niet minder van me zei die.
Ik kan me best voorstellen dat het je pijn doet. Ik zou precies hetzelfde gereageerd hebben en ik zou hem ook wegsturen. Eerlijk gezegd vind ik het niet overdreven, maar een vrij natuurlijke reactie. En dat je daarna inziet hoe het "werkelijk" zit is alleen maar goed. Hij gaat dat meisje dus blocken op MSN?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 12:19
farai
farai is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 19-03-2006 @ 13:00 :
Ik kan me best voorstellen dat het je pijn doet. Ik zou precies hetzelfde gereageerd hebben en ik zou hem ook wegsturen. Eerlijk gezegd vind ik het niet overdreven, maar een vrij natuurlijke reactie. En dat je daarna inziet hoe het "werkelijk" zit is alleen maar goed. Hij gaat dat meisje dus blocken op MSN?
Ik denk het wel maar van mij hoeft het niet. Wel heb ik gevraagd om 't me te zeggen as zn gevoelens sterker worden of als ze juist verdwenen waren. Denk dat ik daar goed aan heb gedaan.
Oud 19-03-2006, 12:27
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 19-03-2006 @ 13:19 :
Ik denk het wel maar van mij hoeft het niet. Wel heb ik gevraagd om 't me te zeggen as zn gevoelens sterker worden of als ze juist verdwenen waren. Denk dat ik daar goed aan heb gedaan.
Zeker weten heb je daar goed aan gedaan. Maar je komt nu op mij over alsof je je gevoelens wegstopt. Wil je dat hij met dat meisje blijft MSN'en? Brr, ik ben zo jaloers, ik zou dat niet willen. Ik denk dat jullie nog eens goed over jullie problemen moeten praten, want jij zei tegen ons dat er niets mis was in de relatie op zich, alleen alles er omheen ging niet goed. Maar ik vraag me af of er niets mis is in de relatie als hij een ander leuk gaat vinden. Het kan natuurlijk altijd gebeuren en in zo'n geval als dat van jullie (veel problemen in de omgeving) is die kans natuurlijk groter. Jullie willen dus wel voor elkaar gaan?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 12:33
farai
farai is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 19-03-2006 @ 13:27 :
Zeker weten heb je daar goed aan gedaan. Maar je komt nu op mij over alsof je je gevoelens wegstopt. Wil je dat hij met dat meisje blijft MSN'en? Brr, ik ben zo jaloers, ik zou dat niet willen. Ik denk dat jullie nog eens goed over jullie problemen moeten praten, want jij zei tegen ons dat er niets mis was in de relatie op zich, alleen alles er omheen ging niet goed. Maar ik vraag me af of er niets mis is in de relatie als hij een ander leuk gaat vinden. Het kan natuurlijk altijd gebeuren en in zo'n geval als dat van jullie (veel problemen in de omgeving) is die kans natuurlijk groter. Jullie willen dus wel voor elkaar gaan?
ow, kom ik zo over dan? Kheb 'm wel duidelijk gemaakt dak het fijn zou vinden als die haar zou blocken hoor. Maar hij heeft 'r lange tijd niet gesproken via msn en nu dus weer wel en destijds zijn ze (via msn) best wel goede vrienden geworden, maar hij kent 'r dus ni irl. Althans, zo begreep ik het. En als dat nou echt zo is, van mij hoeft die geen goede vriendschap weg te gooien.

Ik wil het nog steeds proberen ja en hij ook dus we zien wel.
Oud 20-03-2006, 12:15
farai
farai is offline
oke, er komt dus toch een time-out. Wat dus betekent dat we elkaar een tijdje zo weinig mogelijk zullen spreken. Gewoon omdat ik het heel moeilijk heb met wat die me vertelt heeft (ookal is ie gewoon eerlijk geweest), omdat mijn thuissituatie nu alweer verslechtert is, en hij eigk wel aan me merkt dat het gewoon echt niet goed met me gaat en hij me alle tijd wil geven om tot rust te komen. Eigk is het toch ook gewoon echt mijn rots in de branding.

Ohja en hij vertelde me ook dat zn gevoelens al weer weg waren, dat ze net zo snel verdwenen zijn als dat ze opkwamen.
Oud 20-03-2006, 12:27
Kindmeisje
Kindmeisje is offline
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 20-03-2006 @ 13:15 :
oke, er komt dus toch een time-out. Wat dus betekent dat we elkaar een tijdje zo weinig mogelijk zullen spreken. Gewoon omdat ik het heel moeilijk heb met wat die me vertelt heeft (ookal is ie gewoon eerlijk geweest), omdat mijn thuissituatie nu alweer verslechtert is, en hij eigk wel aan me merkt dat het gewoon echt niet goed met me gaat en hij me alle tijd wil geven om tot rust te komen. Eigk is het toch ook gewoon echt mijn rots in de branding.

Ohja en hij vertelde me ook dat zn gevoelens al weer weg waren, dat ze net zo snel verdwenen zijn als dat ze opkwamen.
Waarom zou je een time-out willen? Als ik me rot voel of zo, dan wil ik juist mijn vriend extra veel om me heen hebben. En sorry, maar van die verhalen van 'ik MSN met een meisje en ik vind haar opeens erg leuk' en blah, dat vertrouw ik niet. In een relatie waarin alles zit zoals het hoort is er geen ruimte om gevoelens voor anderen te krijgen en als dat al zo makkelijk via iets stoms als MSN kan... (Dat kan m.i. alleen als je er voor openstaat en dat vind ik niet normaal in een relatie.)
Oud 20-03-2006, 12:42
farai
farai is offline
Citaat:
Kindmeisje schreef op 20-03-2006 @ 13:27 :
Waarom zou je een time-out willen? Als ik me rot voel of zo, dan wil ik juist mijn vriend extra veel om me heen hebben. En sorry, maar van die verhalen van 'ik MSN met een meisje en ik vind haar opeens erg leuk' en blah, dat vertrouw ik niet. In een relatie waarin alles zit zoals het hoort is er geen ruimte om gevoelens voor anderen te krijgen en als dat al zo makkelijk via iets stoms als MSN kan... (Dat kan m.i. alleen als je er voor openstaat en dat vind ik niet normaal in een relatie.)
die time-out komt er ook gewoon omdat ik nu geen energie heb om met een relatie bezig te zijn.
Oud 20-03-2006, 13:50
farai
farai is offline
och van mij mag deze ook wel gewoon dicht hoor. we komen er somehow someday samen wel uit
Reageren

Regels voor berichten