Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
oh ja, via www.metropoint.com kan je zijn ingezonden brief lezen.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn brief is een reactie hierop:
Carice is ons zaad niet waard! R.E. VERBOON •Gouda Wat een troel die Carice van Houten! Ik kan niet anders concluderen na het interview met haar gelezen te hebben! Dan vind ik het interview met voetbalgoeroe Johan Derksen, vijf pagina’s verder, stukken beter! Wat zegt het wicht die in de film Ik omhels je met duizend armen speelt onder andere? Ik citeer: “Ik weet nu wel heel zeker dat ik kinderen wil. Eerst nog even een geschikte partner vinden, maar dat is bijzaak, haha! Over een jaartje moet ik maar eens op zoek gaan naar een leuke zaaddonor!” Haar ideaal is vermoedelijk: vrouwen wereldwijd gewapend aan de macht, massaal sperma invriezen, genoeg voor duizend jaar, vervolgens alle mannen uitroeien en foetussen van jongetjes aborteren... en voila! De volmaakte wereld! Het valt me op dat dit soort trieste gevalletjes als Carice sterk in aantal toenemen. Ik heb oprecht medelijden met ze. Ze zijn geen druppel sperma waard! |
![]() |
||
Citaat:
Dat laatste zou ik eraan toevoegen, om maar aan te geven hoe oppervlakkig die Verboon nu eigenlijk is. Ofzo. Iig, naar mijn idee wordt het geheel zo duidelijker.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() artikel is alverstuurd (incl die aanhalingstekens an het eind ![]() heb je mn pm, of werkt hij niet, want lijkt of pm niet verstuurd is? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Gisteren had iem anders op Verboon gereageerd, en vandaag sta ik samen met die anderen in de krant, met kritiek op Verboon
http://www.metropoint.com/ftp//20060314_Rotterdam.pdf |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() mss als ik hem ergens kan vinden op de pc, plaats ik hem hier, naders typ ik hem wel over van mn blok ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() tnQ |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
er wordt btw nog steed kritiek op hem geleverd ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Kijk dit stond gisteren in de krant, best graapig van die tautologiecompliment, maar dat is toch geen tautologie, maar pleonasme?
Jenny, wil je er over praten? JAN WILMANS • Eindhoven Beste Jenny Glimmerveen, Ik las maandag uw reactie op meneer Verboon, ik ben het inhoudelijk eens met uw commentaar, dus daar zal ik het niet over hebben. Het zit uw kennelijk nogal dwars dat u, and I quote, ‘grotendeels opdraait voor het leeuwedeel van de huishouding’. Ten eerste wil ik u complimenteren met deze mooi gevonden tautologie. Ten tweede: wilt u er over praten? Misschien is deze klassieke rolverdeling iets om het eens met uw partner over te hebben! |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Oftewel: als je inderdaad opdraait voor het leeuwendeel (met -n, toch?) van de huishouding, is dat inderdaad een tautologie. Een pleonasme is een overbodig woord omdat een ander woord al die aanname bevat (sneeuw is wit, dus witte sneeuw is zinloos ![]() Moet eerlijk zeggen dat ik het dus zelf ook even moest opzoeken. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Tautologie was toch: herhaling met zelfde woordsoort Pleonasme: herahaling (van een eigenschap/deel) met een ander woordsoort. grotendeels: bijwoord leeuwedeel: zelfstandig naamwoord |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
volgens mij gewoon leeuwedeel (eerste gedeelte is een dier die vergroot/versterkt) zie: beregoed |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Volgens mij is een pleonasme echt als het er meteen voor staat, zoals witte sneeuw. Het leeuwedeel VAN HET huishouden staat er niet meteen bij. Dat is het verschil denk ik.
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Nederlands ingezonden brief, hoe moet je dit vermelden lisette-- | 3 | 04-03-2010 14:07 | |
Franse formele brief. lovelylou | 2 | 09-02-2010 15:34 | |
Verhalen & Gedichten |
De man die de wereld naast zijn ontbijtbord legde en dan rustig de krant las. Touché | 21 | 07-04-2005 11:48 | |
Psychologie |
Een brief van mijn lieve stiefmoeder Ruudje | 87 | 10-09-2004 18:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Brief aan de gemeente. Verwijderd | 12 | 31-07-2003 20:47 | |
duits ingezonden brief gezocht japioo | 2 | 28-05-2002 17:07 |