Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2006, 23:35
Verwijderd
hey
heeft iemand enig idee van waar je wushu kan leren?
lijkt me geweldig om dat allemaal te leren
maar aanbod ervan is nou niet bepaald geweldig veel
ik wil ook al die sprongen, flik flak salto's en meer kunnen
wat geven ze? wat kan je leren?
weet iemand dit
iemand ervaring mee?
deel ze!
hoor het graag van anderen
ik woon in regio den bosch maar kan helaas geen informatie vinden over waar het wordt gegeven en zo
ik heb al gekeken op de telefoongids en gouden gids en zo
maar helaas weinig succes

iemand?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2006, 13:03
koelieboelie
koelieboelie is offline
http://wushu.startpagina.nl/
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 15:15
professor2
professor2 is offline
als je alleen sprongen en flikflaks wil leren kan je ook opturnen gaan
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 16:54
Carn
Carn is offline
http://www.nedwushufed.com/scholen.html
Oud 14-03-2006, 22:24
Verwijderd
damn
nergens bij regio den bosch
en er is er eentje in rosmalen
maar die is gestopt met het daarin lesgeven omdat er geen leraren waren
k*t!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 23:21
Suspender
Suspender is offline
in amersfoort
Oud 20-03-2006, 09:44
Q
Q is offline
Ik zit er zelf ook op en het is niet alleen Salto's en flik flakken hoor Het ligt er natuurlijk een beetje aan welke shifu je hebt maar goed. Bij deze winkel kun je niet alleen leuke wushu artikelen bestellen maar bij web links kun je allerlei links vinden van scholen en noem maar op (mijne zit er ook bij Wudang).

http://www.kungfusupply.nl/
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Q schreef op 20-03-2006 @ 10:44 :
Ik zit er zelf ook op en het is niet alleen Salto's en flik flakken hoor Het ligt er natuurlijk een beetje aan welke shifu je hebt maar goed. Bij deze winkel kun je niet alleen leuke wushu artikelen bestellen maar bij web links kun je allerlei links vinden van scholen en noem maar op (mijne zit er ook bij Wudang).

hey cool
maar wat leer je eigenlijk op een les?
als ik een proefles zou nemen
wat krijg ik dan te zien
ik heb weleens kung fu meegedaan
en dat was alleen maar handen
aanvallen en verdedigen
maar ben nu benieuwd hoe het hier aan toe gaat?!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 11:24
Q
Q is offline
Citaat:
Jupiter schreef op 22-03-2006 @ 21:26 :
hey cool
maar wat leer je eigenlijk op een les?
als ik een proefles zou nemen
wat krijg ik dan te zien
ik heb weleens kung fu meegedaan
en dat was alleen maar handen
aanvallen en verdedigen
maar ben nu benieuwd hoe het hier aan toe gaat?!
Wushu is natuurlijk ook Shaolin Kung Fu. Wat je leert is veel basis en wij doen ook stok en zwaard. Met de basis begin je met in rijtjes lopen en dan bepaalde schoppen/trappen en dan steeds een stukje verder. Maar bijvoorbeeld ook rennen, hoog springen, knie omhoog en andere been schoppen en weer netjes zachtjes neerkomen. Ook zoiets maar dan met een draaitrap. Bij de basis komen ook wel flik flakken aan de beurt en wat de betere dan doen is zoiets zonder handen (dat is wel erg cool).

Je leert ook veel vormen en dat is inderdaad met je armen en benen maar alles moet laag en dat is enorm zwaar. Bij ons kun je ook Sanda doen, full contact maar dat is niet wat jij bedoelt.

Wij doen zelf vaak bepaalde wedstrijd vormen. Binnenkort komen de kampioenschappen er weer aan met daarbij waarschijnlijk de wereldkampioen (zoon van Shifu Fei).

Wat je gewoon moet doen is een school bij jou in de buurt zoeken en mee doen, net als in China.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 15:10
Verwijderd
Waar ligt de nadruk bij wushu? Wapens of geen wapens? Heb je hiervoor andere vechtsport gedaan? Ik doe namelijk al iets van 2 a 4 jaar tae kwondo en wil eens verder kijken. Hoog schoppen en zo kan ik al wel maar dit in combinatie met sprongen, salto's en zo lijkt me super! Dus daarom wil ik dit leren, alleen zijn de scholen erg schaars! Hoe lang heb je ervoor nodig om sprongen te kunnen maken en zo? En dat lage he? Lijkt het een beetje op capoeira? Dat het laag bij de grond is en zo of bedoel je iets geheel anders? Hoe groot is je school? Zijn vast niet veel mensen die het beoefenen of wel?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 10:09
Q
Q is offline
Citaat:
Jupiter schreef op 25-03-2006 @ 16:10 :
Waar ligt de nadruk bij wushu? Wapens of geen wapens? Heb je hiervoor andere vechtsport gedaan? Ik doe namelijk al iets van 2 a 4 jaar tae kwondo en wil eens verder kijken. Hoog schoppen en zo kan ik al wel maar dit in combinatie met sprongen, salto's en zo lijkt me super! Dus daarom wil ik dit leren, alleen zijn de scholen erg schaars! Hoe lang heb je ervoor nodig om sprongen te kunnen maken en zo? En dat lage he? Lijkt het een beetje op capoeira? Dat het laag bij de grond is en zo of bedoel je iets geheel anders? Hoe groot is je school? Zijn vast niet veel mensen die het beoefenen of wel?
De nadruk ligt bij lenigheid eigenlijk. Het scheelt enorm dat je tae kwondo hebt gedaan aangezien bepaalde trappen daar veel op lijken (en je de lenigheid hebt) Bij Tae kwondo doe je ook bepaalde draaitrappen maar die zijn redelijk gelimiteerd, bij Wushu spring je iets hoger maak je de draai trap en als je weer neerkomt meteen laag en veegtrap over de grond om een voorbeeld te noemen. Verder is de vorm van je lichaam zeer belangrijk, rechtop en balans.

Op deze manier laag, op het plaatje zie je iemand met Tai Chi kleding aan waarvan ze zeggen dat die Wushu doet maar goed.

Wushu is zowel met wapens als zonder wapens.

En bij ons is het best druk, best veel mensen die het doen hoor. In Nederland kun je ook redelijk eenvoudig aan Wushu attributen komen wat natuurlijk ook wel wat zegt.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 12:43
Verwijderd
cool!
op zich ben ik best lenig door tae kwondo geworden
alleen dat springen en dan laag uitkomen met beenveeg lukt me gewoon niet! veel oefenen rest me...
maar sommige technieken zijn wel erg gaaf
en ik heb ook altijd al met wapens willen leren vechten
maar ik heb geen flauw idee met welke sport dat kan
weet jij of dit alleen bij wushu is?
hoe lang ben je al bezig en wat kan je al?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 18:08
eelco
eelco is offline
Gewoon Kraf Maga gaan doen, veel effectiever en veel leuker.... je hebt er wel minimaal 1x zwart karate en/of 1x zwart judo voor nodig......
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 14:17
Q
Q is offline
Citaat:
eelco schreef op 27-03-2006 @ 19:08 :
Gewoon Kraf Maga gaan doen, veel effectiever en veel leuker.... je hebt er wel minimaal 1x zwart karate en/of 1x zwart judo voor nodig......
Karate met Wushu is als bowlen met voetbal vergelijken

Citaat:
Jupiter schreef op 27-03-2006 @ 13:43 :
cool!
op zich ben ik best lenig door tae kwondo geworden
alleen dat springen en dan laag uitkomen met beenveeg lukt me gewoon niet! veel oefenen rest me...
maar sommige technieken zijn wel erg gaaf
en ik heb ook altijd al met wapens willen leren vechten
maar ik heb geen flauw idee met welke sport dat kan
weet jij of dit alleen bij wushu is?
hoe lang ben je al bezig en wat kan je al?
Half jaartje ofzo doe ik het en ik ben totaal niet goed hoor Maar ik vind het gewoon leuk en het is een mooie sport waar je veel op je houding moet letten. Wapens zijn een groot onderdeel van Wushu, zoek maar eens op hoeveel soorten wapens je kunt gebruiken bij Wushu. Verder heb je nog andere sporten waarbij je ook wapens kunt gebruiken natuurlijk, van middeleeuws zwaardvechten tot Japanse sporten.

Het verschil met de Chinese en Taiwanese of Japanse stijl vind ik dat de Chinese stijlen sierlijker zijn. Zoek maar eens op internet naar Shaolin Kung Fu of wushu filmpjes (die gasten met oranje pakkies )
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 14:23
Verwijderd
Het verschil met de Chinese en Taiwanese of Japanse stijl vind ik dat de Chinese stijlen sierlijker zijn. Zoek maar eens op internet naar Shaolin Kung Fu of wushu filmpjes (die gasten met oranje pakkies ) [/B][/QUOTE]

Ik heb idd al wat filmpjes opgezocht en wat ze daar kunnen ! Daarom wil ik dat ook leren en kunnen al was het maar later voor mn kleinkinderen van: "Dit heeft opa ooit gekund!" Wushu is idd heel sierlijk en heeft veel met basis en zo te maken, maar das heel belangrijk bij elke vechtsport. Alleen jammer dat het dus bijna nergens wordt gegeven tenzij je in de randstad woont. Ach ja, ik heb het tenminste geprobeerd. Nu toch maar op tae kwondo richten
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 10:23
Verwijderd
Weet iemand of er toevallig een Wushu school in Almere te vinden is?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 10:32
Q
Q is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 29-03-2006 @ 11:23 :
Weet iemand of er toevallig een Wushu school in Almere te vinden is?

Daar staan bijna alle Nederlandse verenigingen op, even zoeken of er iets van Almere bij staat (vast wel)
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 11:13
wushuman
wushuman is offline
Hey Jupiter,

Kijk hier eens

http://home.planet.nl/~welha000/

Wushu school Rosmalen
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 14:24
Verwijderd
Citaat:
wushuman schreef op 04-04-2006 @ 12:13 :
Hey Jupiter,

Kijk hier eens

http://home.planet.nl/~welha000/

Wushu school Rosmalen
hey
bedankt
deze had ik al gevonden
maar helaas geven ze daar geen externe wushu meer
alleen tai chi omdat er geen leraren zijn die het geven....
dus helaas gaat het hierbij ook niet lukken
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 23:20
Ary
Ary is offline
DarkSavior, mocht je er 1 vinden, laat mij het dan ook weten. Hehe, ben op zoek naar een nieuwe vechtsport, iets met wat meer 'coole' dingen (dan bij taekwondo).

Beetje zoals de mensen op www.teamryouko.com. Ik denk dat dat ook is waar Jupiter op zoek naar is. Helaas wonen we niet in Toronto.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 23:42
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ary schreef op 07-04-2006 @ 00:20 :
Beetje zoals de mensen op www.teamryouko.com. Ik denk dat dat ook is waar Jupiter op zoek naar is. Helaas wonen we niet in Toronto.
Je bedoeld dus gechoreografeerd dansen wat op "vechten" lijkt?
Oud 12-04-2006, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 08-04-2006 @ 00:42 :
Je bedoeld dus gechoreografeerd dansen wat op "vechten" lijkt?
Dat zei men ook van pencak silat, nou geloof me een ervaren pencak silat beoefenaar kickt iedereens ass
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 22:06
Carn
Carn is offline
tja; een ervaren persoon in vechtkunst X kicked altijd ass, anders is ie niet ervaren hè
Oud 22-04-2006, 10:20
Kuuu
Kuuu is offline

Zeker de moeite waard als je intresse hebt in Wushu
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten