Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2006, 14:59
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-03-2006 @ 15:57 :
De PvdA won juist fors?

Of heb je het nu over de verkiezingen van 2002 en niet 2003?
Ik vind de PvdA niet links. Maar GroenLinks wel, en die verloor, en D'66 is (soms) links, en die verloor. Bovendien eindigden CDA en VVD nog steeds groot, en die zijn rechts.
Oud 13-03-2006, 17:22
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 13-03-2006 @ 15:59 :
Ik vind de PvdA niet links. Maar GroenLinks wel, en die verloor, en D'66 is (soms) links, en die verloor. Bovendien eindigden CDA en VVD nog steeds groot, en die zijn rechts.
Op die fiets.
Oud 14-03-2006, 09:49
Verwijderd
Britten trekken deel troepen terug uit Irak

Uitgegeven: 13 maart 2006 17:02
Laatst gewijzigd: 13 maart 2006 17:02

LONDEN - Groot-Brittannië trekt achthonderd manschappen terug uit Irak. Dat heeft de Britse minister van Defensie John Reid maandag aangekondigd in het Lagerhuis. De terugtrekking is volgens hem in lijn met de groei van de Iraakse veiligheidstroepen, die "groeien zoals de Iraakse democratie groeit".

Reid erkende in het Lagerhuis dat de Britten zich zorgen maken om de ontwikkelingen in Irak, waarbij hij verwees naar de golf van gewelddadigheden na de aanslag op de moskee in Samarra. Volgens hem is een burgeroorlog echter "noch aanstaande noch onontkoombaar".

"Er is in die ontwikkelingen geen willekeur. Het doel is de wil van het volk en de wil van de coalitietroepen te breken. Maar het Iraakse volk zal niet worden vernietigd en onze wil zal niet worden gebroken", aldus Reid.

Groot-Brittannië had op het hoogtepunt van de oorlog in Irak 10.000 manschappen in Irak. In mei vorig jaar waren dat er 7000. Volgens Reid is het aantal manschappen in de Iraakse troepen inmiddels gestegen van 100.000 vorig jaar naar 245.000 nu.
Oud 14-03-2006, 10:48
Love & Peace
Love & Peace is offline
Duitse bejaarden krijgen hoer voor verzorging

Je opa en oma laten verzorgen door een prostituee. Het klinkt misschien niet alledaags, maar in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen is het binnenkort werkelijkheid. Vanwege het grote overschot aan hoeren gaat de Diaconie Westfalen ze omscholen tot bejaardenverzorgsters. Het project kan bovendien rekenen op een subsidie van 5 miljoen euro van het Europees Sociaal Fonds.

Voor de nieuwe omscholingscursus, die anderhalf jaar moet gaan duren, zijn al 30 aanmeldingen binnen. Op zich is dat nog niet veel, aangezien de deelstaat op dit moment zo'n 50.000 prostituees heeft. Dit is zo'n groot overschot, dat de meeste dames hun diensten aanbieden voor een schijntje. Uit onderzoek bleek dan ook dat de helft van de hoeren best verzorgster wil worden.

Die bejaardenverzorgsters zijn nu juist zo hard nodig in Duitsland. Ondanks dat er 5 miljoen werklozen rondlopen, heeft bijna niemand zin in de verzorging. Hoeren zouden daar minder problemen mee hebben, omdat ze niet bang zijn om mensen aan te raken of om mensen te verschonen.

De Nederlandse belangenvereniging voor prostituees 'De Rode Draad' is overigens niet zo enthousiast. "Het is voor vrouwen lastig om een nieuwe carrière te beginnen, omdat ze bang zijn voormalige klanten tegen te komen. Tegenover een werkgever heb je de keuze: of je verleden verzwijgen of het vertellen. Allebei is lastig", aldus een woordvoerder.
bron

Mooi voor die vrouwen.
Oud 14-03-2006, 12:02
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Vanwege het grote overschot aan hoeren

Mooi voor die vrouwen, mooi voor opa.

Een vos verliest wel haar string, maar niet haar streken. Seniele mannetjes houden er wel van om mooie jonge verpleegsters in de kont te knijpen, en deze mooie jonge verpleegsters zijn vast niet heel erg vies van een treksessie voor wat opgespaarde centjes.

Wat een vies verhaal trouwens
Oud 14-03-2006, 15:53
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 14-03-2006 @ 13:02 :

Mooi voor die vrouwen, mooi voor opa.

Een vos verliest wel haar string, maar niet haar streken. Seniele mannetjes houden er wel van om mooie jonge verpleegsters in de kont te knijpen, en deze mooie jonge verpleegsters zijn vast niet heel erg vies van een treksessie voor wat opgespaarde centjes.

Wat een vies verhaal trouwens

Is dit "Een vos verliest wel haar string, maar niet haar streken." een bestaande gezegde?
Oud 14-03-2006, 21:00
Blood Fire Rage
Bijna
Oud 14-03-2006, 22:20
Verwijderd
Palestinians Surrender After 10-Hour Siege

AP - 2 hours, 1 minute ago
JERICHO, West Bank - Israeli soldiers using helicopters, tanks and bulldozers burst into a Palestinian jail Tuesday to seize militants wanted for the assassination of a Cabinet minister, triggering a 10-hour standoff that ended when the prisoners gave themselves up. Furious Palestinians rampaged through the West Bank and Gaza Strip attacking offices linked to the United States and Europe and torching the British Council building in Gaza City. Palestinian gunmen also kidnapped nine foreigners, including an American university professor, and some aid agencies pulled their foreign staff out of Palestinian areas.

Lees meer

Go Israel
Oud 14-03-2006, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-03-2006 @ 23:20 :
Furious Palestinians rampaged through the West Bank and Gaza Strip attacking offices linked to the United States and Europe and torching the British Council building in Gaza City. Palestinian gunmen also kidnapped nine foreigners, including an American university professor, and some aid agencies pulled their foreign staff out of Palestinian areas.
Go Palestijnen, je bent boos op Israel, het eerste wat je natuurlijk doet is aantal volstrekt willekeurige en onschuldige westerlingen proberen te mishandelen of te ontvoeren. Wat een verstandig en rationeel volkje is het toch
Oud 14-03-2006, 22:31
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-03-2006 @ 23:28 :
Go Palestijnen, je bent boos op Israel, het eerste wat je natuurlijk doet is aantal volstrekt willekeurige en onschuldige westerlingen proberen te mishandelen of te ontvoeren. Wat een verstandig en rationeel volkje is het toch
Als we het over het andere volkje gaan hebben is het anti semitisme, dus stfu
Oud 14-03-2006, 22:32
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-03-2006 @ 23:20 :
Go Israel
Ja hoe durven ze gevaarlijke terroristen gevangen te houden
Oud 14-03-2006, 22:32
Verwijderd
Hoho, volgens mijn vriendjes in de Palestina-lobby valt het gooien van brandbommen op Britse cultuurcentra onder de noemer 'zelfverdediging'.
Oud 14-03-2006, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-03-2006 @ 23:31 :
Als we het over het andere volkje gaan hebben is het anti semitisme, dus stfu
Zo hee, en ik maar denken dat je na al die jaren wel in de gaten had dat antisemitisme mij werkelijk niets kan schelen, zat ik er even naast!

Kijk, ik neem aan dat zelfs jij dat Palestijnse gedrag niet goed probeert te praten, maar kom dan tenminste met een reactie die nog een beetje geloofwaardig is.
Oud 14-03-2006, 22:33
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 14-03-2006 @ 23:32 :
Ja hoe durven ze gevaarlijke terroristen gevangen te houden
Op wat voor een manier ook .
Oud 14-03-2006, 22:34
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-03-2006 @ 23:33 :
Zo hee, en ik maar denken dat je na al die jaren wel in de gaten had dat antisemitisme mij werkelijk niets kan schelen, zat ik er even naast!
Oooh, het spijt me nare, ik heb al je posts niet goed bestudeerd lately.
Oud 14-03-2006, 22:37
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-03-2006 @ 23:33 :

Kijk, ik neem aan dat zelfs jij dat Palestijnse gedrag niet goed probeert te praten, maar kom dan tenminste met een reactie die nog een beetje geloofwaardig is.
Nee, ik vind het goed, dat de Palestijnen dit doen eigenlijk.
Oud 14-03-2006, 22:39
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-03-2006 @ 23:33 :
Op wat voor een manier ook .
Gezien het feit dat de bewaking en de Palestijnse politie op hen het vuur opende toen ze de terroristen kwamen ophalen, kan ik het hen niet verwijten. Het is me duidelijk welke partij ik hier steun.
Oud 14-03-2006, 22:42
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 14-03-2006 @ 23:39 :
Gezien het feit dat de bewaking en de Palestijnse politie op hen het vuur opende toen ze de terroristen kwamen ophalen, kan ik het hen niet verwijten. Het is me duidelijk welke partij ik hier steun.
Palestijnse authoriteiten kunnen natuurlijk ook altijd Israel binnenkomen om gevangene op te halen, al dan niet met geweld . En dat laatste, what else is new?
Oud 14-03-2006, 22:45
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-03-2006 @ 23:42 :
Palestijnse authoriteiten kunnen natuurlijk ook altijd Israel binnenkomen om gevangene op te halen, al dan niet met geweld .
Het zou geen issue zijn als de Palestijnen de gevangenen werkelijk gevangen hielden. Maar dat doen ze niet, daarom gingen de Britten en de Amerikanen er boos weg (wat die er deden is me onhelder) en komen de Israëli's het zelf doen.
Oud 14-03-2006, 22:46
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 14-03-2006 @ 23:45 :
Het zou geen issue zijn als de Palestijnen de gevangenen werkelijk gevangen hielden. Maar dat doen ze niet, daarom gingen de Britten en de Amerikanen er boos weg (wat die er deden is me onhelder) en komen de Israëli's het zelf doen.
Dat doen ze niet? Hoe weet jij dat?
Oud 14-03-2006, 22:48
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-03-2006 @ 23:46 :
Dat doen ze niet? Hoe weet jij dat?
omdat ze het notabene lieten weten
Oud 14-03-2006, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 14-03-2006 @ 23:48 :
omdat ze het notabene lieten weten
Op basis van wat lieten ze de terroristen vrij?
Oud 14-03-2006, 22:50
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
EU en VSers waren aan het waarnemen. Maar hun veiligheid kon niet gegarandeerd worden en namen ze de benen want je weet wel dat waarnemers niet zomaar met geweertjes lopen en mogen schieten
Oud 14-03-2006, 22:50
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-03-2006 @ 23:49 :
Dat moet je Abbas vragen
Oud 14-03-2006, 22:51
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-03-2006 @ 23:49 :
Dat vragen we ons juist af.
Oud 14-03-2006, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 14-03-2006 @ 23:50 :
Dat moet je Abbas vragen
Oh, ja ik ben zn nummer kwijt, heb jij em nog?
Oud 14-03-2006, 22:53
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 14-03-2006 @ 23:51 :
Dat vragen we ons juist af.
Hadden ze dat niet even kunnen vragen, voordat ze een gevangenis bestormen met alle gevolgen vandien?
Oud 14-03-2006, 22:54
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-03-2006 @ 23:53 :
Hadden ze dat niet even kunnen vragen, voordat ze een gevangenis bestormen met alle gevolgen vandien?
Niet als ondertussen die lui er vandoor gaan natuurlijk. Die gaan echt niet wachten op onderhandelingen ofzo.
Oud 14-03-2006, 23:00
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 14-03-2006 @ 23:54 :
Niet als ondertussen die lui er vandoor gaan natuurlijk. Die gaan echt niet wachten op onderhandelingen ofzo.
Ja, ze zijn in Hawai voordat je het weet.
Oud 14-03-2006, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Ik meen mij toch echt te herrineren dat die mensen waren weggegaan omdat zij voor hun veiligheid vreesden, en om het door jou aangedragen argument.

Verder heeft israel dan nog altijd niet de bevoegdheid het autonome palastijnse gebied zomaar binnen te vallen, en daar mensen zomaar weg te halen, of te arresteren, of dood te maken. En daarmee lijkt mij alles wel gezegt.
Oud 14-03-2006, 23:03
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 15-03-2006 @ 00:00 :
Ja, ze zijn in Hawai voordat je het weet.
Nee maar wel in Syrië of Libië waar geen mens ze meer terugvinden kan.
Oud 14-03-2006, 23:08
Verwijderd
Miskraam na ruw drugsonderzoek

van onze redactie binnenland
DEN HAAG - Een Surinaamse vrouw heeft aangifte gedaan van zware mishandeling, omdat ze in november een miskraam kreeg na een ruw drugsonderzoek op Schiphol.Begin dit jaar maakte de Nationale Ombudsman bekend een diepgravend onderzoek te beginnen naar de wijze van drugscontroles door douane en marechaussee op Schiphol. Een hoogzwangere vrouw had haar beklag gedaan over een vernederende visitatie door de douane. Eerder moest de staat twee andere vrouwen een schadevergoeding betalen omdat ze 'vernederend' waren behandeld bij de controle op bolletjes cocaïne.

Ook de klacht van de Surinaamse ligt bij de ombudsman. Zij moest zich eveneens meerdere malen uitkleden en werd in haar anus en vagina onderzocht. Bij de bodyscan op Schiphol-Oost moest de vrouw zich opnieuw ontkleden. De verpleegkundige die de scan maakte, onderzocht haar bijzonder ruw. ,,Hij ging achter me staan en duwde me heel hard in mijn zij en buik. Toen ik zei dat het erg pijnlijk was, vertelde hij dat het nodig was om de bolletjes in mijn buik te laten zakken'', aldus de vrouw.

Toen uit de scan bleek dat ze geen bolletjes bij zich had, werd ze naar de luchthaven teruggebracht. Onderweg merkte ze dat ze bloedde en korte tijd later verloor ze haar foetus. De vrouw was waarschijnlijk twee maanden zwanger, maar wist niet dat ze een baby verwachtte. Ze is op eigen gelegenheid naar een arts gegaan, die de miskraam constateerde. De vrouw is nog steeds onder behandeling.

Via haar advocaat mr. H. Gaasbeek heeft de Surinaamse aangifte gedaan van zware mishandeling met de dood van haar foetus tot gevolg. Verder heeft ze een klacht ingediend tegen de vernederende onderzoeken op Schiphol door de douane en marechaussee. Bovendien heeft ze letselschade-advocaat mr. G. Beydals ingeschakeld, die smartengeld eist voor de lichamelijke en geestelijke gevolgen van de miskraam.

De marechaussee wil niet op de zaak reageren. Een woordvoerder: ,,Omdat er aangifte is gedaan, ligt de zaak nu bij het Openbaar Ministerie.'' Het OM laat weten dat de recherche de zaak onderzoekt. Over twee weken moet duidelijk zijn of de klachten gegrond zijn en er reden is tot strafvervolging.

bron: http://www.nd.nl/
------------------------

zowiezo zijn die controles daar kut maar dit gaat nogal ver
Oud 14-03-2006, 23:59
Verwijderd
Post hoc ergo propter hoc.
Oud 15-03-2006, 00:21
Welgemeend
Welgemeend is offline
Citaat:
koekjes schreef op 15-03-2006 @ 00:08 :

Toen uit de scan bleek dat ze geen bolletjes bij zich had, werd ze naar de luchthaven teruggebracht. Onderweg merkte ze dat ze bloedde en korte tijd later verloor ze haar foetus.
Het lijkt me duidelijk dat er toch wel een zeker verband is als je na de controle weer teruggaat, je begint te bloeden en je foetus verliest.

Dit voorval terzijde, vind ik het ook niet normaal hoe ze controleren op bolletjesslikkers. Een broer van een vriend van me is ook eens op die manier aangepakt, en je kan er verder niets tegen doen. Die 100% controle vind ik al heel wat, ze halen je hele koffer overhoop, en dan mag je m zelf weer dichtproppen .
Oud 15-03-2006, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Welgemeend schreef op 15-03-2006 @ 01:21 :
Het lijkt me duidelijk dat er toch wel een zeker verband is als je na de controle weer teruggaat, je begint te bloeden en je foetus verliest.

Dit voorval terzijde, vind ik het ook niet normaal hoe ze controleren op bolletjesslikkers. Een broer van een vriend van me is ook eens op die manier aangepakt, en je kan er verder niets tegen doen. Die 100% controle vind ik al heel wat, ze halen je hele koffer overhoop, en dan mag je m zelf weer dichtproppen .
ik en mn familie waren al blij dat ze t te druk hadden met andere mensen zodat wij gewoon door waren gelopen. en idd, t slaat echt nergens op, die onzin.
en die douane mensen zijn gewoon ontiegelijk lomp, flikkere ze je tas leeg op een tafel en dan mag je t uitzoeken, alsof er niks kapot kan ofzo :/
Oud 15-03-2006, 10:33
Blood Fire Rage
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-03-2006 @ 00:59 :
Post hoc ergo propter hoc.
Kanker op met je geen vertaling
Oud 15-03-2006, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 15-03-2006 @ 11:33 :
Kanker op met je geen vertaling
'Post hoc ergo propter hoc' is het type drogreden waarbij wordt gesuggereerd dat iets ergens door veroorzaakt is, alleen maar omdat het erna gebeurd is. Daarmee zeg ik niet dat die miskraam niet door het onderzoek veroorzaakt kan zijn, maar de onderbouwing daarvoor ontbreekt in elk geval in het artikel.

Voorbeeld van een post hoc redenering:

- Pietje heeft in de tuin gepist.
- Daarna is Pietje door een pedo verkracht.
Conclusie: als je in de tuin pist, word je door een pedo verkracht.

Google helpt ook trouwens.
Oud 15-03-2006, 10:42
Blood Fire Rage
Citaat:
koekjes schreef op 15-03-2006 @ 11:32 :
ik en mn familie waren al blij dat ze t te druk hadden met andere mensen zodat wij gewoon door waren gelopen. en idd, t slaat echt nergens op, die onzin.
en die douane mensen zijn gewoon ontiegelijk lomp, flikkere ze je tas leeg op een tafel en dan mag je t uitzoeken, alsof er niks kapot kan ofzo :/
Negurs zijn geen mensen, jeweettogg!

Even zonder gekheid nou. Ik ben nog nooit langs een vliegveld douane gekomen (en daarnaast ben ik blank ), maar zijn douaniers altijd zo of hebben we hier te maken met mensen die toevallig net een slechte bui hadden?
Oud 15-03-2006, 10:45
Blood Fire Rage
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-03-2006 @ 11:37 :
'Post hoc ergo propter hoc' is het type drogreden waarbij wordt gesuggereerd dat iets ergens door veroorzaakt is, alleen maar omdat het erna gebeurd is. Daarmee zeg ik niet dat die miskraam niet door het onderzoek veroorzaakt kan zijn, maar de onderbouwing daarvoor ontbreekt in elk geval in het artikel.

Voorbeeld van een post hoc redenering:

- Pietje heeft in de tuin gepist.
- Daarna is Pietje door een pedo verkracht.
Conclusie: als je in de tuin pist, word je door een pedo verkracht.
Dankjewel

Het is m'n eer te na om niet na te vragen als iemand iets zegt wat ik niet begrijp. Je mond houden en later opzoeken is voor onzekere sukkels
Oud 15-03-2006, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 15-03-2006 @ 11:42 :
Negurs zijn geen mensen, jeweettogg!

Even zonder gekheid nou. Ik ben nog nooit langs een vliegveld douane gekomen (en daarnaast ben ik blank ), maar zijn douaniers altijd zo of hebben we hier te maken met mensen die toevallig net een slechte bui hadden?
volgens mij is het gewoon omdat er 100% controle zit op curacao en suriname en ze daar dus de meest lompe grijnzige douaniers neer hebben geflikkert. of je blank bent of niet maakt geen zak uit want mn broer en mn moeder zijn ook blank en hadden ook gezeik
Oud 15-03-2006, 10:55
Blood Fire Rage
Ah. Dan moeten we die arme douaniers maar een bosje bloemen sturen, zodat ze weer wat opgevrolijkt worden, want dit is natuurlijk geen porum
Oud 15-03-2006, 11:11
Verwijderd
Israël in hoge staat van paraatheid

Uitgegeven: 15 maart 2006 08:12
Laatst gewijzigd: 15 maart 2006 10:05

JERUZALEM/JERICHO - Israël heeft het leger en de politie woensdag in de een na hoogste staat van paraatheid gebracht. De vrees bestaat dat Palestijnse radicalen met aanslagen wraak willen nemen voor de belegering van een Palestijnse gevangenis door Israëlische militairen.

Duizenden agenten in Israël en militairen langs de grens met de Palestijnse gebieden zijn gemobiliseerd. Ook is de bewaking van buitenlandse objecten, in het bijzonder Amerikaanse en Britse, sterk opgevoerd, meldde de Israëlische publieke radio woensdag.

De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties heeft de Palestijnen en Israël tot kalmte gemaand. De raad sprak zijn zorg uit over de situatie en riep militante Palestijnen op ontvoerde buitenlanders vrij te laten.

Belegering

Israëlische militairen arresteerden dinsdag in het gevangeniscomplex van Jericho de Palestijn Ahmed Saadat, een van de mannen die met hun handen omhoog de gevangenis verlieten na een belegering. Israël houdt Saadat verantwoordelijk voor de moord op minister Zeevi in 2001. Saadat gaf zich over samen met vijf andere, door Israël gezochte mannen.

Na de Israëlische actie in Jericho ontvoerden militante Palestijnen een aantal buitenlanders. Zij lieten de meesten kort daarop vrij. Twee Franse en een Zuid-Koreaanse journalist zitten nog vast, aldus het Zuid-Koreaanse ministerie van Buitenlandse Zaken en de Israëlische krant Haaretz woensdag.

Staking

In de Palestijnse gebieden lag het openbare leven woensdag stil als gevolg van een staking die door de verschillende Palestijnse facties is uitgeroepen als protest tegen het Israëlische optreden in de gevangenis in Jericho. Door de belegering van de gevangenis kwamen ook twee Palestijnse bewakers om het leven en raakten 26 anderen gewond. Onder meer winkels, banken en scholen zijn de hele dag gesloten in de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook.

In verband met de Israëlische operatie besloot de Palestijnse president Abbas dinsdagavond uit Straatsburg terug te keren. Hij zou woensdag een toespraak houden in het Europees Parlement.

http://www.nu.nl/news/693990/23/Isra...8video%29.html
Oud 15-03-2006, 12:41
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 15-03-2006 @ 12:11 :
Israël in hoge staat van paraatheid

Uitgegeven: 15 maart 2006 08:12
Laatst gewijzigd: 15 maart 2006 10:05

JERUZALEM/JERICHO - Israël heeft het leger en de politie woensdag in de een na hoogste staat van paraatheid gebracht. De vrees bestaat dat Palestijnse radicalen met aanslagen wraak willen nemen voor de belegering van een Palestijnse gevangenis door Israëlische militairen.
Ja vind je het gek, die kkisraeliers komen met bulldozers en tanks een Palestijnse gevangenis belegeren, schieten een gevangenisbewaker en een gevangene dood, en vernederen de andere bewakers door ze hun kleren uit te laten kleden. Ze vragen gewoon om een aanslag.
Oud 15-03-2006, 13:42
Verwijderd
Synagoge omgebouwd tot gaskamer

PULHEIM - De Spaanse kunstenaar Santiago Sierra heeft een leegstaande synagoge in het Duitse stadje Pulheim omgevormd tot een gaskamer. Omdat zijn project inmiddels fel wordt bekritiseerd, is de ’tentoonstelling’ vooralsnog niet meer te zien.

De politiek-kritische Sierra, die door de cultuurafdeling van Pulheim (vlakbij Keulen) is uitgenodigd, wil met zijn project de aandacht vestigen op de Holocaust, de moord op 6 miljoen Joden in de Tweede Wereldoorlog.

De omstreden kunstenaar voerde de giftige uitlaatgassen van zes auto’s via lange zwarte buizen naar de synagoge. In het gezelschap van een brandweerman mochten bezoekers zondag één voor één met maskers naar binnen om er een paar minuten rond te wandelen in de met koolstofmonoxide gevulde ruimte. De -tot zondag geheim gehouden- ’expositie’, waarvoor zich in de loop van de dag rijen mensen vormden, zou te zien zijn tot en met 30 april. Vanwege de hevige kritiek, onder meer van Joodse zijde, gaat de kunstenaar nu eerst echter met een aantal mensen in gesprek, zo meldt de website www.glaubeaktuell.net.

Bron: Refdag
Oud 15-03-2006, 14:18
Poolsjewist
Poolsjewist is offline
Citaat:
koekjes schreef op 15-03-2006 @ 00:08 :zowiezo zijn die controles daar kut maar dit gaat nogal ver [/B]
Lees aub de sig van Mephostophilis even...
Oud 15-03-2006, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Poolsjewist schreef op 15-03-2006 @ 15:18 :
Lees aub de sig van Mephostophilis even...
sorry meneer
Oud 15-03-2006, 21:55
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 15-03-2006 @ 13:41 :
en vernederen de andere bewakers door ze hun kleren uit te laten kleden.
Bron?
Oud 16-03-2006, 00:49
Blood Fire Rage
Citaat:
Firdaus schreef op 15-03-2006 @ 14:42 :
Synagoge omgebouwd tot gaskamer

Ik vind het meesterlijk. Verzin het maar eens
Oud 16-03-2006, 06:57
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 15-03-2006 @ 22:55 :
Bron?
In de spits zag je tientallen mannen in hun onderbroek met hun armen omhoog. Go dignity . Ook zo walgelijk dat de inval-premier (of wat zijn functie ook is) spreekt over geen dodelijke slachtoffers. Nee, een paar doden en tientallen gewonden zijn niets .

Laatst gewijzigd op 16-03-2006 om 07:03.
Oud 16-03-2006, 07:02
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 15-03-2006 @ 00:03 :
Nee maar wel in Syrië of Libië waar geen mens ze meer terugvinden kan.
Wie ligt er tegenwoordig wakker van dat Bin Laden niet 'te vinden' is?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten