Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2006, 11:37
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 10-03-2006 @ 16:54 :
wat een ander verhaal is in n restaurant, dan kan t vies zijn bij t eten, maar dat iemand dan n luxe sigaar of gewoon n sigaret wil snap ik ook wel, dus wat dat betreft vind ik de rook en niet-rook zones goed
Gelukkig houden de mensen om mij heen er rekening mee als we uit eten gaan.

Als er zoveel mensen zijn die een hekel hebben aan roken, waarom zijn er dan nog geen rook-vrije cafe's? (voor zover ik weet iig)
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 18:15
jet
jet is offline
Citaat:
EvilConduct schreef op 11-03-2006 @ 12:37 :

Als er zoveel mensen zijn die een hekel hebben aan roken, waarom zijn er dan nog geen rook-vrije cafe's? (voor zover ik weet iig)
omdat niemand denkt dat hij daar winst op kan maken. zie verder nare´s post

edit: ik denk trouwens dat geen 1 roker niet meer uit zou gaan, omdat er daar niet gerookt mag worden.
Oud 11-03-2006, 18:21
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
jet schreef op 11-03-2006 @ 19:15 :
edit: ik denk trouwens dat geen 1 roker niet meer uit zou gaan, omdat er daar niet gerookt mag worden.
Ik drink dan thuis wel een biertje met een paar maten
Bier zonder een cigaretje is gewoon niet compleet.
Ondertussen natuurlijk ook nog even een burgerinitiatief starten om roken weer legaal te maken in de horeca
Oud 11-03-2006, 18:29
jet
jet is offline
Citaat:
MTpower schreef op 11-03-2006 @ 19:21 :
Ondertussen natuurlijk ook nog even een burgerinitiatief starten om roken weer legaal te maken in de horeca
niet compleet.. gewoon even wennen. ik doe het al jaren
Oud 11-03-2006, 19:07
Verwijderd
Weetje, ik vind het heel klote voor de mensen uit dit topic die astma hebben enzo en daarom vinden dat ze niet uit kunnen gaan. Zoek dan een andere kroeg. Er zijn tegenwoordig echt wel kroegen te vinden waar niet of nauwelijks gerookt wordt. Je kunt natuurlijk de rookkroegen opzoeken, natuurlijk. Maar ga dan niet lopen klagen als je ineens astma-aanvallen krijgt.
Er zullen in de toekomst heus wel rookvrije kroegen komen, maar ik vind het onzin om met een petitie te willen bereiken dat je roken in kroegen verbied. Dat gaat je namelijk gewoon niet lukken. Veel cafees en restaurants zijn tegewnoordig wel al rookvrij, dat vind ik wel prettig, omdat ik tijdens mijn eten het onsmakelijk vindt. Ik zal alleen niet gaan lopen zeuren als ik zelf in een restaurant ga zitten waarin gerookt mag worden, dan had ik moeten opletten.
Als je uitgaat, weet je dat er gerookt gaat worden. Daar ga je maar gewoon mee om. Ik vind het ook vreselijk dat mijn kleren stinken als ik een avond uit ben geweest. Naja, niets aan te doen toch?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 00:26
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
MTpower schreef op 11-03-2006 @ 19:21 :
wanneer dringt een keer het besef bij de rokers door, dat sigaretten slechts de illusie wekken dat je je fijn voelt. Op het moment dat jij nicotine in je lichaam hebt, voel je je pas hoe een niet-roker zich ALTIJD voelt. De reden dat je rookt is niet om je lekkerder te voelen, maar om die drang naar een sigaret weg te halen. roken is niet fijn, maar de drang naar een sigaret is een klotegevoel... ik kan je sterk adviseren nu te stoppen zodat je over drie weken weer een normaal leven kunt leiden
Oud 12-03-2006, 09:04
jet
jet is offline
Citaat:
Mushu schreef op 11-03-2006 @ 20:07 :

Er zullen in de toekomst heus wel rookvrije kroegen komen, maar ik vind het onzin om met een petitie te willen bereiken dat je roken in kroegen verbied. Dat gaat je namelijk gewoon niet lukken.
hoezo niet, als het in andere landen wel lukt?
Oud 12-03-2006, 12:23
Syzygy
Syzygy is offline
Citaat:
Mushu schreef op 11-03-2006 @ 20:07 :
Weetje, ik vind het heel klote voor de mensen uit dit topic die astma hebben enzo en daarom vinden dat ze niet uit kunnen gaan. Zoek dan een andere kroeg. Er zijn tegenwoordig echt wel kroegen te vinden waar niet of nauwelijks gerookt wordt. Je kunt natuurlijk de rookkroegen opzoeken, natuurlijk. Maar ga dan niet lopen klagen als je ineens astma-aanvallen krijgt.
Lekker kort door de bocht. Ik vind dat iedereen uit zou moeten kunnen gaan, ook mensen die astma hebben. Het is ook niet echt gezellig als iedereen naar de rookkroeg gaat en jij moet naar de rookvrije kroeg, zit je daar in je eentje...
En als mensen die roken het ineens niet meer gezellig hebben als ze even geen sigaret op kunnen steken omdat er mensen zijn die er last van hebben, dan vind ik dat een beetje triest.
Oud 12-03-2006, 12:25
Antubis
Antubis is offline
Erm.. Je hebt het dan niet meer over 'even' maar wel over een lange tijd. En als dat altijd zo zou zijn.. dan duurt dat 'Eventjes' toch wel erg lang.
Oud 12-03-2006, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 12-03-2006 @ 01:26 :
wanneer dringt een keer het besef bij de rokers door, dat sigaretten slechts de illusie wekken dat je je fijn voelt. Op het moment dat jij nicotine in je lichaam hebt, voel je je pas hoe een niet-roker zich ALTIJD voelt. De reden dat je rookt is niet om je lekkerder te voelen, maar om die drang naar een sigaret weg te halen. roken is niet fijn, maar de drang naar een sigaret is een klotegevoel... ik kan je sterk adviseren nu te stoppen zodat je over drie weken weer een normaal leven kunt leiden
Is het eten van een plak cake nou zo lekker omdat de cake lekker is? Of omdat m'n behoefte aan een plak cake gestilt wordt?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 14:39
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
FuSe schreef op 12-03-2006 @ 15:32 :
Is het eten van een plak cake nou zo lekker omdat de cake lekker is? Of omdat m'n behoefte aan een plak cake gestilt wordt?
vertoon jij ontwenningsverschijnselen als je geen cake kunt eten?
Oud 12-03-2006, 15:02
Syzygy
Syzygy is offline
Citaat:
Antubis schreef op 12-03-2006 @ 13:25 :
Erm.. Je hebt het dan niet meer over 'even' maar wel over een lange tijd. En als dat altijd zo zou zijn.. dan duurt dat 'Eventjes' toch wel erg lang.
Ja dus? Je kan toch wel gewoon plezier maken zonder een sigaret? En als dat niet kan ga je toch buiten staan, heb je het toch nog gezellig want je hebt je sigaret immers.

Ik ben niet tegen een rokersverbod in de horeca, maar ik vind wel dat mensen wat meer rekening met elkaar kunnen houden. Kijk, als er mensen roken in een uitgaansgelegenheid hoor je mij niet snel zeuren, ik vind het wel ranzig maar ik zal d'r geen probleem van maken.
Maar dat wordt een ander verhaal als iemand astma heeft, en d'r echt aanvallen van krijgt en daardoor niet uit kán gaan, dan vind ik het aso wanneer je zegt: ga dan maar ergens anders heen want het is jouw probleem.
Oud 12-03-2006, 15:33
Antubis
Antubis is offline
Ik geloof niet dat ik ooit heb gezegd dat het haar probleem is. Ik heb zelf ook astma, en daarom beperk ik mijn roken. Maar het is toch niet zo dat het verplicht word om naar die rookvrije cafés te gaan. Het is een optie. Je hebt ze, dat is alles. En wie zegt dat het daar niet gezellig kan zijn?

Rekening houden kan altijd, en als iemand er dan ook om vraagt of dat ik mijn sigaret uit wil doen; oké .. maar om nou heel Nederland rookvrij te maken? Ik geloof niet dat ik (en een heleboel anderen) dat zie zitten.
Oud 12-03-2006, 16:46
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Hulk schreef op 12-03-2006 @ 01:26 :
je hebt t hier over iemand die zwaar verslaafd si, de smaak van een sigaret of wat je ook rookt is niet op n andere manier te krijgen, het gevoel van de verdovende nicotine ook niet

ikzelf ben zwaar aan koffie verslaafd ik kom de straat niet op als ik t niet heb gedronken, dat is de verslaving, die ik niet had gehad als ik er nooit aan begonenn was. daarnaast echter vind ik koffie ook gewoon lekker smaken, net zoals tabak lekker bij n biertje kan smaken
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 16:48
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Syzygy schreef op 12-03-2006 @ 13:23 :
Lekker kort door de bocht. Ik vind dat iedereen uit zou moeten kunnen gaan, ook mensen die astma hebben. Het is ook niet echt gezellig als iedereen naar de rookkroeg gaat en jij moet naar de rookvrije kroeg, zit je daar in je eentje...
En als mensen die roken het ineens niet meer gezellig hebben als ze even geen sigaret op kunnen steken omdat er mensen zijn die er last van hebben, dan vind ik dat een beetje triest.

alleeen? ze kan ook zelf n vet rookvrij feest geven
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 16:50
Antubis
Antubis is offline
En bovendien is ze vast niet de enige die niet van rookkroegen houdt!
Oud 12-03-2006, 16:54
jet
jet is offline
Citaat:
Antubis schreef op 12-03-2006 @ 16:33 :
Ik geloof niet dat ik ooit heb gezegd dat het haar probleem is. Ik heb zelf ook astma, en daarom beperk ik mijn roken. Maar het is toch niet zo dat het verplicht word om naar die rookvrije cafés te gaan. Het is een optie. Je hebt ze, dat is alles. En wie zegt dat het daar niet gezellig kan zijn?

Rekening houden kan altijd, en als iemand er dan ook om vraagt of dat ik mijn sigaret uit wil doen; oké .. maar om nou heel Nederland rookvrij te maken? Ik geloof niet dat ik (en een heleboel anderen) dat zie zitten.
heel nederland rookvrij maken? alleen de kroegen hoor.. je kan altijd nog even snel een sigaretje roken buiten..

en als het niet om astma gaat.. het is gewoon ongezond om in de rook te staan voor iedereen
Oud 12-03-2006, 17:13
Antubis
Antubis is offline
En voor de meeste mensen zijn juist de kroegen die gezellig zijn, omdat ze daar niet 'ongezellig' naar buiten hoeven om te roken.. omdat daarin vrij mag worden gerookt. Verder mag je bijna nooit meer binnen roken.

En inderdaad.. ik kan moeilijk gaan beweren dat het wél gezond is om in sigarettenrook te gaan staan.. dus dat punt heb je.. maar wat je er nou eindelijk mee wil bereiken met dat punt..?
Oud 12-03-2006, 17:20
Syzygy
Syzygy is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 12-03-2006 @ 17:48 :
alleeen? ze kan ook zelf n vet rookvrij feest geven
Goed plan hoor, maar wat als je nou gewoon naar een café wil?
Oud 12-03-2006, 17:29
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Syzygy schreef op 12-03-2006 @ 18:20 :
Goed plan hoor, maar wat als je nou gewoon naar een café wil?
Dan ga je gewoon niet lopen zeiken omdat je weet dat er gerookt wordt, of je gaat naar een rookvrije kroeg.
Ik blijf ook niet thuis van de stad omdat ik een hekel heb aan mensen die voor een paar meter de auto nemen
Oud 12-03-2006, 17:59
Syzygy
Syzygy is offline
Citaat:
MTpower schreef op 12-03-2006 @ 18:29 :
Dan ga je gewoon niet lopen zeiken omdat je weet dat er gerookt wordt, of je gaat naar een rookvrije kroeg.
Ik blijf ook niet thuis van de stad omdat ik een hekel heb aan mensen die voor een paar meter de auto nemen
Ik ga niet lopen zeiken als er in een café gerookt wordt, want ik weet inderdaad van tevoren dat er gerookt wordt.
Maar zoals ik al eerder zei, als je er ziek van wordt of je kan daardoor niet uitgaan, en je moet in je eentje in een rookvrije kroeg gaan zitten, da's ook niet echt gezellig.
En ik snap ook wel dat je moeilijk een kroeg rookvrij kan maken al loopt er een keer iemand met astma binnen. Het gaat meer om die asociale houding van (de meeste) rokers.

Wat de auto's betreft: die rijden als het goed is buiten. Dat is wat anders dan binnen roken. Als er buiten wordt gerookt heb je er meestal geen last van.
Oud 12-03-2006, 18:19
jet
jet is offline
Citaat:
Antubis schreef op 12-03-2006 @ 18:13 :

En inderdaad.. ik kan moeilijk gaan beweren dat het wél gezond is om in sigarettenrook te gaan staan.. dus dat punt heb je.. maar wat je er nou eindelijk mee wil bereiken met dat punt..?
dat rokers door te roken dus de gezondheid van andere verpesten, en dat dan in het belang is van iedereen om dat zoveel mogelijk te beperken..

en jullie snappen toch ook wel dat het niet werkt om in je 1tje naar een rookvrije kroeg te gaan?

wat ik trouwens ook niet zal missen zijn die sigaretten die je altijd op je arm krijgt enzo
Oud 12-03-2006, 18:58
Antubis
Antubis is offline
Wie zegt er in gods naam dat iemand in zijn eentje naar een rookrvije kroeg moet?!
Oud 12-03-2006, 20:23
MTpower
MTpower is offline
Of we gaan gewoon pruimen met z'n allen
Kan je de hele avond in een plas van roggels gaan dansen
En zo fijn zal die geur ook niet zijn
Oud 12-03-2006, 22:19
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 12-03-2006 @ 17:46 :
je hebt t hier over iemand die zwaar verslaafd si, de smaak van een sigaret of wat je ook rookt is niet op n andere manier te krijgen, het gevoel van de verdovende nicotine ook niet

ikzelf ben zwaar aan koffie verslaafd ik kom de straat niet op als ik t niet heb gedronken, dat is de verslaving, die ik niet had gehad als ik er nooit aan begonenn was. daarnaast echter vind ik koffie ook gewoon lekker smaken, net zoals tabak lekker bij n biertje kan smaken
haha... niemand rookt een sigaret voor de smaak. sigaretten smaken namelijk verschrikkelijk. de enige reden waarom je rookt is om nicotine binnen te krijgen, niet voor de smaak, geur, rook, kleur of iets anders. probeer maar eens een nicotinevrije sigaret (die bestaan ja), en je zult merken dat het geen ene fuck aan is.

en je zegt dat nicotine verdovend is??? slaat nergens op. zonder nicotine kunnen rokers zich niet meer fijn voelen, daarom doen ze het.

ik snap trouwens niet echt waarom je de koffie er bij haalt? om te laten zien dat je ergens verslaafd aan kunt zijn wat lekker smaakt?
Oud 13-03-2006, 14:27
MTpower
MTpower is offline
Een cigaretje is wel degelijk lekker bij een biertje, het biertje zelf smaakt er ook beter op
Oud 13-03-2006, 14:40
Antubis
Antubis is offline
@ MT power: Ik ben het absoluut met je eens..

En @ Hulk: Dus jij beweert dat je niet rookt omdat je het lekker vind ruiken, en of smaken?
Oud 13-03-2006, 17:16
Hulk
Hulk is offline
tuurlijk... blaas je hond maar is wat in zn gezicht. en je gaat me ook niet wijs maken dat je je eerste paar sigaretten lekker vond smaken. om nog maar te zwijgen over de smaak van dode dieren die je de ochtend na een avond flink doorsmoken in je mond hebt.
na een poosje ga je denken dat je het lekker vind. maar het enige wat je lekker vind is je nicotine tekort dat opgevuld wordt.
Oud 13-03-2006, 19:55
Roos
Roos is offline
Volgens mij ging dit topic over 'roken in de horeca' en niet over 'waarom mensen roken'.

Dus....
Oud 13-03-2006, 20:40
Antubis
Antubis is offline
Nee dan zal ik wel de enige persoon op aarde zijn die begon te roken omdat ik de lucht lekker vond . En die vooral de eerste sigaretten niet lekker vond. Knap dat je dat van iedereen al kan zeggen *APPLAUS!*

En inderdaad dat was het laatste berichtje over 'Waarom roken mensen'..
Oud 13-03-2006, 20:58
Noraa
Noraa is offline
Kroeg=Roken, dat is nu eenmaal zo.
Oud 14-03-2006, 06:48
Verwijderd
ik teken niks.

@ TS: neem ontslag,koop een pandje, en begin een rookvrije kroeg. Zullen heel veel mensen op afkomen
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 12:42
Verwijderd
Ik vind het godse smerig al dat gerook om me heen en hoop dat rokers worden verbannen naar buiten.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 15:07
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Surprise schreef op 14-03-2006 @ 13:42 :
Ik vind het godse smerig al dat gerook om me heen en hoop dat rokers worden verbannen naar buiten.
Yep. En uiteindelijk zal er dan ook minder gerookt worden, wat gezonder is voor de mensen die niet kiezen voor die kankerstokken én ook voor de mensen die er wel voor kiezen. Plus het spaart de rokers geld uit, en de niet rokers hun kleren stinken niet meer na een avondje uit. Ik ben absoluut VOOR het rookverbod, liever nog vandaag dan morgen
Als roken verboden wordt, overal in de horeca, dan zal de omzet van de café's enzo ook niet dalen hoor. Dan stijgt alleen het nicotinegehalte in de woonkamers van de rokers... Maar da's dan enkel hun last.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 18:55
jet
jet is offline
Citaat:
Noraa schreef op 13-03-2006 @ 21:58 :
Kroeg=Roken, dat is nu eenmaal zo.
in nederland helaas wel.

maar ooit was de gulden ook heel normaal in nederland
(ga hier alsjeblieft niet TE serieus op in)
Oud 14-03-2006, 19:07
Antubis
Antubis is offline
.. -_-' heb jij geluk zeg dat ik niet TE chagrijnig ben.. Maar om je het onheil niet te sparen: Het is echt een flut vergelijking..
Oud 14-03-2006, 20:50
thunder110
thunder110 is offline
Nou ja, eigenlijk heb ik niet veel bezwaar op een rookvrije horeca (als roker zijnde ). Ik kan me namelijk best goed begrijpen dat meeroken voor niet-rokers écht heel erg smerig is
Toen twee jaar terug het rookverbod in de trein kwam, vond ik dat echt ontzettend jammer. Met een sigaret erbij ging de treinreis altijd veel sneller . Tegenwoordig associeer ik treinreizen niet eens meer met roken, en gaat de tijd snel genoeg terwijl ik een boek lees. Ik denk dat de associatie die veel mensen nu hebben met roken en horecagelegenheden snel wel kan verdwijnen, en hoe minder je gezelligheid koppelt aan sigaretten, hoe makkelijker het ook is om te stoppen.

(ja, ik doe verwoede pogingen )
Oud 15-03-2006, 11:12
barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
Surprise schreef op 14-03-2006 @ 13:42 :

En kan iemand mij even uitleggen wat er gezellig is aan ademhalen met een ranzige smaak a 5 euro per pakje en daar kanker bij krijgen?
Oud 15-03-2006, 11:31
MTpower
MTpower is offline
Ik erger me steeds aan het rookverbod in de trein en op het station.
In de trein zelf heb ik nog enigzins begrip voor, maar op het perron
Die rookpalen zijn ook nergens te bekennen als je tijdens het overstappen even snel nog een cigaretje wil roken.
Op rotterdam centraal niet iig
Oud 15-03-2006, 21:19
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 12-03-2006 @ 10:04 :
hoezo niet, als het in andere landen wel lukt?
Vind jij het reeel om door middel van een petitie te verwachten dat er een wet gewijzigd wordt?

Citaat:
Syzygy schreef op 12-03-2006 @ 13:23 :
Ik vind ook dat iedereen uit zou moeten kunnen gaan. Maar ik weet ook dat als ik naar bepaalde kroegen ga dat er veel meer gerookt wordt dan in andere. So what. Ja, ik heb dan geen astma, ik rook zelf af en toe oke, allemaal factoren die meetellen in mijn mening, maar toch toen ik nog niet rookte vond ik het ook niet erg dat mensen om mij heen wel rookten. Dat hoort gewoon bij de hele uitgaanssfeer.

Laatst gewijzigd op 15-03-2006 om 21:22.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten