Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2006, 19:10
Ingetjuh19
Ingetjuh19 is offline
Weet iemand in welke wijken deze straten liggen

Vecht plantsoen

laan van nieuw guinea

Azielaan

Rachmaninoffplantsoen

Struyckenlaan

en of het hier een beetje leuk wonen is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2006, 23:46
Verwijderd
Het Vechtplantsoen ligt in de wijk Overvecht, aan de Vecht. Daar is het prima wonen, een vriendin van me woont daar.

De Laan van Nieuw Guinea ligt volgens mij in Lombok. Daar is het ook best goed wonen, alleen 's nachts in je eentje over straat daar vind ik niet echt relaxt.

De Aziëlaan ligt in de richting van Ikea als ik het goed heb, en dat lijkt me niet leuk wonen. Je woont dan in de buurt van Kanaleneiland en de snelweg.

Het Rachmaninoffplantsoen en de Struyckenlaan ken ik niet, dus daar kan ik niet veel zinnigs over zeggen. Ook geen idee in welke wijk het ligt, en ben te lui om het op te zoeken.

(Neem aan dat je dit wil weten omdat je er een kamer kan krijgen of iets dergelijks)
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 23:53
Verwijderd
Kanaleneiland is vreselijk, daar wil je echt niet wonen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 07:33
Verwijderd
Citaat:
Skyblue schreef op 22-03-2006 @ 00:46 :
Het Vechtplantsoen ligt in de wijk Overvecht, aan de Vecht. Daar is het prima wonen, een vriendin van me woont daar.
Vechtplantsoen ligt toch meer in Zuilen?

Het Rachmaninoffplantsoen ligt overigens op de rout van de tram, tussen kanaleneiland en centraal. Volgens mij ligt het niet ín kanaleneiland, maar ik weet niet welke wijk dat is.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 09:52
Verwijderd
Kanaleneiland is echt verschrikkelijk. Dat is een wijk met een groot percentage allochtonen, maar anders dan in de grotere steden is het geen leuke, kleurrijke wijk maar een soort ghetto waar Marokkanen de scepter zwaaien en letterlijk alles wat los en vast zit gepikt wordt, van fietsen tot kapotte keukentrapjes.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 13:55
Verwijderd
Het valt echt reuze mee in Kanaleneiland. Je hebt er een mooi winkelcentrum en goedkope huizen. En ook de criminaliteit is flink gedaald.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 22-03-2006 @ 08:33 :
Vechtplantsoen ligt toch meer in Zuilen?

Het Rachmaninoffplantsoen ligt overigens op de rout van de tram, tussen kanaleneiland en centraal. Volgens mij ligt het niet ín kanaleneiland, maar ik weet niet welke wijk dat is.
Je hebt gelijk Ik denk altijd dat het in Overvecht ligt, maar net niet.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 14:48
Saycheese
Saycheese is offline
Rachmaninoffplantsoen ligt idd langs de trambaan, de wijk heet volgens mij Welgelegen. Of het leuk wonen is daar weet ik niet, je zit daar wel dicht bij een aantal drukke wegen.
Aziëlaan is inderdaad Kanaleneiland. Het zit dicht bij de Ikea en het Amsterdam-Rijnkanaal.
Struyckenlaan is (pakt kaart erbij) in Transwijk. Vlakbij de Beneluxlaan, ook wel een drukke weg. Volgens mij is Transwijk wel goed wonen. Je zit dicht bij Kanaleneiland, maar overlast valt volgens mij wel mee. En je zit echt heel dicht bij Winkelcentrum Kanaleneiland. Al deze drie straten zitten dicht bij tram-en bushaltes en hebben dus een goede aansluiting met het Centraal Station. Ze zitten er ook niet ver vanaf.
Vechtplantsoen ligt in Zuilen, maar een behoorlijk eind naar het noorden van Zuilen, en dus ook het noorden van Utrecht. De aansluiting naar CS zal vast goed zijn, maar het is wel een stuk verder weg. Verder hoor je ook steeds meer verhalen dat Zuilen minder leuk om te wonen is, maar dat weet ik niet precies.
Laan v Nieuw-Guinea ligt in Lombok, in het verlengde van de Kanaalstraat. Lombok is een hele leuke multiculti-wijk, maar of het er 's avonds ook zo leuk is weet ik niet.
Oud 24-03-2006, 19:06
Bell
Bell is offline
Lombok is denk ik wel leuk
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 20:28
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-03-2006 @ 10:52 :
Kanaleneiland is echt verschrikkelijk. Dat is een wijk met een groot percentage allochtonen, maar anders dan in de grotere steden is het geen leuke, kleurrijke wijk maar een soort ghetto waar Marokkanen de scepter zwaaien en letterlijk alles wat los en vast zit gepikt wordt, van fietsen tot kapotte keukentrapjes.
Er zijn anders ook goede delen in Kanaleneiland, daarbij is Overvecht net zo erg. Het zijn allebei geen buurten waar je 's avonds alleen over straat wilt.

Lombok schijnt erg leuk te zijn
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 21:39
KiimmiieJ
KiimmiieJ is offline
Citaat:
Ingetjuh19 schreef op 21-03-2006 @ 20:10 :
Weet iemand in welke wijken deze straten liggen

Vecht plantsoen

laan van nieuw guinea

Azielaan

Rachmaninoffplantsoen

Struyckenlaan

en of het hier een beetje leuk wonen is
Lombok is erg leuk om te wonen. Alleen is het inderdaad niet slim om s'nachts in je eentje rond te lopen. Sinds een paar jaartjes heeft Hoog catharijne een aantal maatregelen genomen betreft de zwervers die daar rondhingen. De meeste zijn dus richting lombok gegaan..
En wat betreft kanaleneiland (aziëlaan) een vriendin van me huurt in een flat (hoe kan het ook anders ) en zij is maandelijks ongeveer 350-400 euro kwijt incl.. Met een bushalte voor de deur en winkelcentrum op 5 min loop afstand. De criminaliteit en de hangjongeren zijn sterk gedaald als ik mijn vriendin moet geloven.
Oud 25-03-2006, 19:54
Verwijderd
Citaat:
KiimmiieJ schreef op 24-03-2006 @ 22:39 :
De criminaliteit en de hangjongeren zijn sterk gedaald als ik mijn vriendin moet geloven.
het kan gedaald zijn, maar het is niet relaxt om daar na een uur of zes, als de winkels dicht zijn, nog te fietsen.
maar goed, het ligt er ook zelf aan hoe bang je bent e.d maar ik voel me er nooit echt veilig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten