Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
* dat die eerst geen 0 is vindt ik ook vreemd * Dat heb ik toch nodig voor mij formule. De concentraties veranderen toch ( maar de verhoudingen blijven idd gelijk) Dan heb ik nog een vraag: Ga met behulp van berekeningen na of de gemeten spanning bij C overeenkomt met de theoretsiche waarde. Door de algemene fomule in te vullen kom ik uit op 28,15 mV. Uit mijn metingen blijkt dat er een spanning was van 260 mV . Doe ik nou wat fout. of moet ik gewoon V= V(ox)-V(red)...maar wat is dan de reductor en wat is oxidator ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 25-03-2006 om 11:57. |
![]() |
|
![]() |
hallo r..6,
Aber das ist doch ganz einfach... om de woorden van Debye te gebruiken, die volgens Sybe Rispens met de nazi's leurde.... wat stelt het voor? als de conc 10x groter (kleiner) wordt, verandert de V van een elektrode met 59 mV als n = 1, immers log(...) is dan 1 De meting 1: met 210 en 255 => dV = 45 mV met log (../..) = log 2 => dV = 0.059 x 0.30 = 18 mV you have a problem! De meting 2: niet duidelijk of weer met 5 ml 0.1 M Fe^2+ en 5 ml 0.1 M Fe^3+ begonnen wordt. Hier moet het tegenovergestelde gebeuren. Logisch zou zijn dat ook met bekerglas 1 te doen. Bekerglas 2 is dan referentie. |
![]() |
||
Citaat:
Red <-> Ox + ne- geldt: V=V0+R*T/(n*F)*ln([Ox]/[Red]), met V0 de standaardpotentiaal, R de gasconstante en F de constante van Faraday. Voor T=298 K gaat de wet van Nernst over in V=V0+0,059/n*log([Ox]/[Red]). Als je nu weet dat ln(x)=log(x)/log(e) kun je afleiden dat 298*R/(n*F)*log([Ox]/[Red])/log(e)=0,059/n*log([Ox]/[Red]), dus 298*R/(F*log(e))=0,059.
|
![]() |
hallo r..6,
in de put??? Ga eens een kijkje nemen bij Marcus... http://mediatheek.thinkquest.nl/~kl0...eg-nernst.html is vast wel wat te vinden! |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[SK] Bepaling oplosbaarheidsproduct dmv potentiometrische titraties ikt | 0 | 16-12-2011 22:25 |