Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2006, 13:55
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
catweazle schreef op 04-03-2006 @ 19:14 :

Op de 29ste(zaterdag) wordt koninginnedag gevierd mensen die dan werken krijgen 100% of 200% meer uitbetaalt

nou maar hopen dat als je van 8 tot 1 werkt 200% krijgt

Klopt enigzins wel jah, als je normaal niet werkt krijg je 200% je uurloon. Werk je normaal wel en blijf je b.v. dezelfde tijden werken krijg je 300% je uurloon.
Want je krijgt deze feestdag gewoon doorbetaald ook als je niet werkt.
Oud 05-03-2006, 14:56
Verwijderd
ahh ik werk dus standaard 5 uurtjes op zaterdag
Oud 13-03-2006, 19:01
Fantôme
Fantôme is offline
ik werk op zaterdag standaard 9-18
krijg ik dan op koninginnedag 300% als ik die tijd weer werk?
Oud 13-03-2006, 19:04
Fantôme
Fantôme is offline
wat een gezeur, ik was afgelopen week ziek (keelontsteking e.d.) hebben ze gewoon níemand kunnen vinden om voor mij te werken (ging om één avond en een hele zaterdag). echt belachelijk, heb je zoveel collega's en niemand die wil/kan werken.
nouja, morgen werk ik zelf wel weer (ben nog niet echt beter, maar geen koorts meer dus )
Oud 13-03-2006, 20:24
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 05-03-2006 @ 14:55 :
Klopt enigzins wel jah, als je normaal niet werkt krijg je 200% je uurloon. Werk je normaal wel en blijf je b.v. dezelfde tijden werken krijg je 300% je uurloon.
Want je krijgt deze feestdag gewoon doorbetaald ook als je niet werkt.
Serieus

Dus als je zeg maar een 5,5 uur contract voor op zaterdag hebt en je werkt die zaterdag je 5,5 uur krijg je gewoon 16,5 uur uitbetaald. Dat is echt veel
Oud 13-03-2006, 20:49
ikbenschipper1
Citaat:
ook hallo schreef op 13-03-2006 @ 21:24 :
Serieus

Dus als je zeg maar een 5,5 uur contract voor op zaterdag hebt en je werkt die zaterdag je 5,5 uur krijg je gewoon 16,5 uur uitbetaald. Dat is echt veel
Zo is het iig vorig jaar gegaan. Ik weet niet hoe het nu is maar ik vermoed hetzelfde, omdat het nu de 29ste is weet ik dus niet over er speciale regels voor zijn dat het bijvoorbeeld alleen 200% is.

En jah dat is veel ik heb vorig jaar gewerkt op zaterdag 30 april
8 uur BD (Bijzondere dagen)
8 uur gewerkt
8 uur Toeslag
----------
24 uur was even 120 euro op 1 dag
Oud 17-03-2006, 19:29
InDoSaiYaN
InDoSaiYaN is offline
wat verdient een 18 jarige bij ah ...

EDIT: en ik heb ook iets gehoord over pasjes.. dat je daarmee geld op je rekening gestort krijgt?

Laatst gewijzigd op 17-03-2006 om 20:00.
Oud 17-03-2006, 20:55
ikbenschipper1
Citaat:
InDoSaiYaN schreef op 17-03-2006 @ 20:29 :
wat verdient een 18 jarige bij ah ...

EDIT: en ik heb ook iets gehoord over pasjes.. dat je daarmee geld op je rekening gestort krijgt?
een jaar geleden was het 4 euro inmiddels hebben we 2 keer 0,75% loonsverhoging gehad dus is nu ongeveer 4,07

Je doeld op de blauwe bonuskaart, als medewerkers krijg je 10% van het bedrag dat je bij AH besteed bij je loonstrookje. met een maximum van 75 euro per kwartaal en 300 euro per jaar. Het word per kwartaal betaald.
Oud 17-03-2006, 23:25
ikbenschipper1
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 17-03-2006 @ 21:55 :
een jaar geleden was het 4 euro inmiddels hebben we 2 keer 0,75% loonsverhoging gehad dus is nu ongeveer 4,07

Je doeld op de blauwe bonuskaart, als medewerkers krijg je 10% van het bedrag dat je bij AH besteed bij je loonstrookje. met een maximum van 75 euro per kwartaal en 300 euro per jaar. Het word per kwartaal betaald.
Als aanvulling hierop

Je krijgt overigens ook nog vakantieuren, ADV-uren (bij minder dan 12 uur direct uit betaald). Vakantiegeld, winstuitkering,kerstpakket.
Wanneer je meer als 12 uur per week werkt toeslag uren wanneer je na 8 uur 'savonds (en 6 uur 's avonds op zaterdag) werkt.
Geloof dat ik dan alle secundaire arbeidsvoorwaarde wel heb neer gezet

GRTZ
ivo
Oud 18-03-2006, 05:50
InDoSaiYaN
InDoSaiYaN is offline
ik kreeg €3,56 uitbetaald en nu €3,88 omdat ik 18 ben geworden ... is dit normaal?
Oud 18-03-2006, 08:16
ikbenschipper1
Citaat:
InDoSaiYaN schreef op 18-03-2006 @ 06:50 :
ik kreeg €3,56 uitbetaald en nu €3,88 omdat ik 18 ben geworden ... is dit normaal?
Ben je toevallig net 18 geworden??
Oud 18-03-2006, 08:43
InDoSaiYaN
InDoSaiYaN is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 18-03-2006 @ 09:16 :
Ben je toevallig net 18 geworden??
jaa... leg uit
Oud 18-03-2006, 09:30
ikbenschipper1
Citaat:
InDoSaiYaN schreef op 18-03-2006 @ 09:43 :
jaa... leg uit
Stel,

Je word op 11 februari 18 jaar
In de periode van 30-1 t/m 11-2 krijg je als 17 jarige betaald.
In de periode van 12-2 t/m 26-2 krijg je als 18 jarige betaald.

Het loon dat je op dit loonstrookje te zien krijgt is het gemiddelde uurloon.

Stel :
Je hebt als 17 jarige 10 uur gewerkt á 3,50 = 35 euro
Je hebt als 18 jarige 20 uur gewerkt á 4 euro = 80 euro
(bedragen even afgerond voor het gemak)

Totaal 115 euro
115 euro / 30 uur = 3,83 euro per uur

Hopelijk snap je zo hoe het werkt.

Groetjes,
Ivo Jan
Oud 18-03-2006, 09:49
InDoSaiYaN
InDoSaiYaN is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 18-03-2006 @ 10:30 :
Stel,

Je word op 11 februari 18 jaar
In de periode van 30-1 t/m 11-2 krijg je als 17 jarige betaald.
In de periode van 12-2 t/m 26-2 krijg je als 18 jarige betaald.

Het loon dat je op dit loonstrookje te zien krijgt is het gemiddelde uurloon.

Stel :
Je hebt als 17 jarige 10 uur gewerkt á 3,50 = 35 euro
Je hebt als 18 jarige 20 uur gewerkt á 4 euro = 80 euro
(bedragen even afgerond voor het gemak)

Totaal 115 euro
115 euro / 30 uur = 3,83 euro per uur

Hopelijk snap je zo hoe het werkt.

Groetjes,
Ivo Jan

oke thnx nu snap ik het..
Oud 22-03-2006, 12:04
JCL
JCL is offline
Bij ons is het nu weer eens hommelig in de tent. De vulploeg loopt eigelijk al 9 maanden kut en om daar verandering in aan te brengen gaat er 1 vulploegleider weg en ben ik gevraagd als zijn vervanger "vanwege je gemotiveerde uitstraling". Heb direct ja gezegd lijkt me een geweldige uitdaging, ben benieuwd! Meer VPL'ers hier?
Oud 22-03-2006, 12:24
Kira20
Kira20 is offline
Ik heb al wat zien staan over koninginnedag maar het is mij nog niet helemaal duidelijk..

Vorrig jaar met koninginnedag is er op onze afdeling (brood-kaas) verteld dat we absoluut verplicht waren om te werken. We mochten alleen kiezen, ochtend of middag?. later heb ik mijn CAO erop nagelezen en zag dat het helemaal niet verplicht was. Beetje oneerlijk dus maarja.
(met dit verhaal wil ik duidelijk maken dat ik het niet aan mijn bazen kan vragen, want die zijn nooit echt eerlijk)

Ik vraag me nu af of het dit jaar ook zo is dat het niet verplicht is. Omdat koninginnedag dit jaar op zondag valt maar op zaterdag gevierd wordt is het dan nog wel een officiciele feestdag?
naja alvast bedankt
Oud 22-03-2006, 13:37
Fides
Fides is offline
Het is btw Albert Heijn.
Oud 22-03-2006, 16:20
ikbenschipper1
Citaat:
JCL schreef op 22-03-2006 @ 13:04 :
Bij ons is het nu weer eens hommelig in de tent. De vulploeg loopt eigelijk al 9 maanden kut en om daar verandering in aan te brengen gaat er 1 vulploegleider weg en ben ik gevraagd als zijn vervanger "vanwege je gemotiveerde uitstraling". Heb direct ja gezegd lijkt me een geweldige uitdaging, ben benieuwd! Meer VPL'ers hier?
Jeps ben zelf vulploeg-leider. Belangrijkste is dat je je ploeg gemotiveerd houd, door je eigen houding, blijf dus zelf ook als vulploegleider vullen als het even kan. Al is het maar 1 pad met weinig vulling. Het geeft vaak een beter gevoel naar de vulploeg.

Citaat:
Kira20 schreef op 22-03-2006 @ 13:24 :
Ik heb al wat zien staan over koninginnedag maar het is mij nog niet helemaal duidelijk..

Vorrig jaar met koninginnedag is er op onze afdeling (brood-kaas) verteld dat we absoluut verplicht waren om te werken. We mochten alleen kiezen, ochtend of middag?. later heb ik mijn CAO erop nagelezen en zag dat het helemaal niet verplicht was. Beetje oneerlijk dus maarja.
(met dit verhaal wil ik duidelijk maken dat ik het niet aan mijn bazen kan vragen, want die zijn nooit echt eerlijk)

Ik vraag me nu af of het dit jaar ook zo is dat het niet verplicht is. Omdat koninginnedag dit jaar op zondag valt maar op zaterdag gevierd wordt is het dan nog wel een officiciele feestdag?
naja alvast bedankt
Jah het is een officiele feestdag bi jAlbert Heijn en niet verplicht om te werken.
Heb je vorig jaar overigens wel 200% je gewerkte uren gekregen + de uren die je normaal werkt?
Oud 22-03-2006, 17:54
JCL
JCL is offline
Bij ons moet de VPL zelf alle akties vullen, daar ben je wel een dik uur mee bezig, met alle vragen die er nog bijkomen wel 2 en de avond is rond
Oud 22-03-2006, 18:12
ikbenschipper1
Citaat:
JCL schreef op 22-03-2006 @ 18:54 :
Bij ons moet de VPL zelf alle akties vullen, daar ben je wel een dik uur mee bezig, met alle vragen die er nog bijkomen wel 2 en de avond is rond
Ahha, nee bij ons niet, actie dat valt gewoon onder de vuller van het pad Is wel zo makkelijk met splitsen, anders moet ik ze nog gaan uitleggen dat de actie ergens anders gesplitst moet worden, dat word sommige echt te veel die weten nauwelijks wat in de bonus is .
Je moet neem ik aan als VPL ook tellen (f-jes, s-jes , neeverkoop restanten) enzo of niet?
Oud 23-03-2006, 21:38
freakinaround
freakinaround is offline
Als je een kasverschil hebt..wordt dat dan van je salaris afgetrokken?
Oud 23-03-2006, 21:43
ikbenschipper1
Citaat:
freakinaround schreef op 23-03-2006 @ 22:38 :
Als je een kasverschil hebt..wordt dat dan van je salaris afgetrokken?
nee
Oud 23-03-2006, 21:54
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 23-03-2006 @ 22:43 :
nee
mooi.
Oud 23-03-2006, 21:57
ikbenschipper1
Citaat:
freakinaround schreef op 23-03-2006 @ 22:54 :
mooi.
Ik zou trouwens niet weten hoe ze bij ons een naam eraan zou kunnen koppelen, zeker als het druk is draaien er meerdere mensen op 1 kassa, bij extreme kasverschillen word er wel extra op die persoon gelet en word die "appart"gezet.
Oud 23-03-2006, 22:00
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 23-03-2006 @ 22:57 :
Ik zou trouwens niet weten hoe ze bij ons een naam eraan zou kunnen koppelen, zeker als het druk is draaien er meerdere mensen op 1 kassa, bij extreme kasverschillen word er wel extra op die persoon gelet en word die "appart"gezet.
ik kreeg vandaag een kopie van een kassabon (op a4 formaat) in mn postvakje. dat ik garantiebonnen was vergeten. (2 kassabonnen overigens) en daar stond mijn kassanummer op..
Oud 24-03-2006, 07:34
ikbenschipper1
Citaat:
freakinaround schreef op 23-03-2006 @ 23:00 :
ik kreeg vandaag een kopie van een kassabon (op a4 formaat) in mn postvakje. dat ik garantiebonnen was vergeten. (2 kassabonnen overigens) en daar stond mijn kassanummer op..
Jah dat klopt, maar als jij verkeerd terug geeft kan niemand nagaan of jij dat was. Dat kan tenslotte ook degene zijn geweest die voor of na jou heeft gedraaid, bij garantie bonnen is het idd weer andere koek.
Dat je dat terug krijgt is ter info, en dat je er voortaan op moeten letten blijf je dat soort fouten maken zou het kunne zijn dat ze natuurlijk je contract niet verlengen.
Oud 24-03-2006, 09:11
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 24-03-2006 @ 08:34 :
Jah dat klopt, maar als jij verkeerd terug geeft kan niemand nagaan of jij dat was. Dat kan tenslotte ook degene zijn geweest die voor of na jou heeft gedraaid, bij garantie bonnen is het idd weer andere koek.
Dat je dat terug krijgt is ter info, en dat je er voortaan op moeten letten blijf je dat soort fouten maken zou het kunne zijn dat ze natuurlijk je contract niet verlengen.
ok thx. (het waren er trouwens 2 op dezelfde dag)
Oud 24-03-2006, 17:10
paradiso
paradiso is offline
ik ben al een maand of 8 vpl in een vrij groot filiaan. voor mij houdt dat in dat ik de actie restaten navul, vulpraatje hou, heel veel kleine dingentjes afsluit, afrond enz. vanaf een uurtje of 8 ben ik restanten aan het tellen, lege vakken aan het lopen en als het even kan help ik met opruimen. daarna R&R invullen en alles afsluiten.

bij onze appie wordt er soms door middel van steekproeven gecontroleerd of je een kasverschil hebt. soms mag er niet op een bepaalde kassa worden gedraaid, omdat daar s,ochends iemand op heeft gezeten die ze willen controleren.
Oud 24-03-2006, 19:58
ikbenschipper1
Citaat:
paradiso schreef op 24-03-2006 @ 18:10 :
bij onze appie wordt er soms door middel van steekproeven gecontroleerd of je een kasverschil hebt. soms mag er niet op een bepaalde kassa worden gedraaid, omdat daar s,ochends iemand op heeft gezeten die ze willen controleren.
jeps zo gaat het bij ons ook, soms lastig als je toch 9 kassa's (wij hebben er 9) open moet hebben, dan hebben ze pech want de klant gaat voor de controle.

Klant tevredenheid kassarijen 14% dus zijn we niet echt trots op, wij doen er veel aan maar het kader werkt niet altijd mee en dan word het lastig om het terug te dringen

Klantvriendelijkheid rond de 80% hoogste van de regio. Maar die kassarijen zijn gewoon BAD.
Oud 25-03-2006, 11:14
Verwijderd
kwerk nu 3/4 jaar bij AH1221 in Zevenaar, als f*cking v*kkevuller. Je hoeft er gelukkig niet al te slim voor te zijn. Wel redelijk leuk werk, maar als je niet op tijd klaar bentr met je gang moet je in je eigen tijd (onbetaald) doorwerken tottie af is. Strontvervelend!!!!
gelukig sta ik aaaaaaaltijd op de zelfde gang:
Blikgroenten/Kruiden. Supertoll!
groetjas nelis
Oud 26-03-2006, 16:10
ready 2 comfort
ready 2 comfort is offline
Kunnen jullie mij helpen??

Ik zoek het volgende telefoon nummer:
P&O afdeling op het regiokantoor. Het probleem is alleen dat ik niet weet welk regiokantoor ik zit. Ik werkte bij AH 1176. Die ligt in Maarssen, dat is vlakbij utrecht. Als iemand hier uit de buurt dit toevallig leest, het zou nog handiger zijn als ik het telefoonnummer van Niels kon krijgen, met hem is er altijd wel te onderhandelen

Waarom:
Ik ben ontslagen en het er niet mee eens. Ik heb een flessenbon gevonden en die in eigen zak gestoken. Ik kom er dus achter dat dat niet mocht. Dat was "diefstal" en heel stom dus moest ik ontslagen worden volgens de regels. Vervolgens staat op mijn ontslag brief dat het ging om " fraudepleging" wat geen directe oorzaak hoeft te zijn voor ontslag staat in die boekjes die je bij afsluiting van je contract krijgt. Ze waren de hele tijd aan het slijmen over hoe goed ik werkte en dat ze me niet kwijt wouden, dus dan kwam dit best raar over. Mijn vm haar smoes was dus dat ze een lijn moest trekken voor dit soort gevallen en dat het vaker was voorgekomen, die mensen heeft zij ontslagen, dus moest ze helaas mij ook ontslaan

Vervolgens kom ik een collega tegen,die verteld dat een andere collega hetzelfde had, maar die is er met een officiele waarschuwing vanaf gekomen..... Ik pissig! Ik bel die 2e persoon op en vraag of het waar is. Hij zegt ja en hij heeft nog een brief naar aanleiding van het gesprek thuis liggen. Dus ik heb bewijs.

Het probleem is dus dat ik wel ben ontslagen en hij niet. Nou hadden we laatst een teamavond en daar had ik misschien wat botweg het kader bekritiseert. [waarvoor ik overigens later mijn excuses aanbood] Ik denk dat ze gewoon zaten te wachten op een smoes om mij wegens die reden te ontslaan, want voor die reden alleen kan het niet, dat zou nooit geaccepteerd worden. Als ze zo graag een lijn willen trekken, waarom maken ze dan per persoon een aparte regeling??

Dus ik wil dan graag met iemand van p&o of de regiomanager verhaal gaan halen en mijn gelijk krijgen, vandaar de vraag voor de telefoonnummers. Als je een soortgelijk iets hebt gehad, laat het me dan ff weten!!!!!
Oud 26-03-2006, 16:54
JCL
JCL is offline
Tja... Je had zelf ook wel kunnen bedenken dat het niet zo heel erg slim is om dergelijke bonnen zelf te houden... Meestal verscheur ik ze (streepjescode door midden) en heel soms gooi ik ze in de bus voor het goede doel. Die hebben wij naast de flessenband staan (uiteraard wel in de winkel) zodat mensen hun statiegeld kunnen weggeven, maar heb dat maar 1 keer gedaan, was iets van een euro ofzo.
Oud 26-03-2006, 18:49
ikbenschipper1
Embellage bonnen die ik vind lever ik altijd in bij de counter misschien komt er nog iemand om vragen, meestal word het uiteindelijk als positief verschil gezien of gaat het naar de personeelsvereniging.
Btw, hoe zijn ze daar achter gekomen of hebben jujllie veel camera's ofzo ik denk dat als het bij ons gebeurt ze er niet eens snel achter zouden komen.

Goed je hebt dus een probleem nu.

www.aholdsignaallijn.nl als je het er niet mee eens bent en denkt dat het een andere reden heeft.

groetjes
ivo jan
Oud 26-03-2006, 20:17
InDoSaiYaN
InDoSaiYaN is offline
koninginnedag wordt dit jaar niet op 30 april maar op 29 april gevierd?.. 30 april is op een zondag (29 april dus op een zaterdag). Normaal werk ik altijd 8 uur op zaterdag... krijg ik dit dan dubbel uitbetaald..
Oud 27-03-2006, 08:04
ikbenschipper1
Citaat:
InDoSaiYaN schreef op 26-03-2006 @ 21:17 :
koninginnedag wordt dit jaar niet op 30 april maar op 29 april gevierd?.. 30 april is op een zondag (29 april dus op een zaterdag). Normaal werk ik altijd 8 uur op zaterdag... krijg ik dit dan dubbel uitbetaald..
Als je die 8 uur die dag werkt krijg je ze 200% uitbetaald (dus dubbel). Als het goed is krijg je ook nog eens je normale uren uitbetaald als je niet werkt dus eigelijk 300%, zie eerder in deze topic voor een evt duidelijker uitleg

grtz
ivo
Oud 27-03-2006, 08:40
ready 2 comfort
ready 2 comfort is offline
Citaat:
JCL schreef op 26-03-2006 @ 17:54 :
Tja... Je had zelf ook wel kunnen bedenken dat het niet zo heel erg slim is om dergelijke bonnen zelf te houden... Meestal verscheur ik ze (streepjescode door midden) en heel soms gooi ik ze in de bus voor het goede doel. Die hebben wij naast de flessenband staan (uiteraard wel in de winkel) zodat mensen hun statiegeld kunnen weggeven, maar heb dat maar 1 keer gedaan, was iets van een euro ofzo.
Gelukkig heb ik het ook niet door daat het heel dom was van me

Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 26-03-2006 @ 19:49 :
Embellage bonnen die ik vind lever ik altijd in bij de counter misschien komt er nog iemand om vragen, meestal word het uiteindelijk als positief verschil gezien of gaat het naar de personeelsvereniging.
Btw, hoe zijn ze daar achter gekomen of hebben jujllie veel camera's ofzo ik denk dat als het bij ons gebeurt ze er niet eens snel achter zouden komen.

Goed je hebt dus een probleem nu.

www.aholdsignaallijn.nl als je het er niet mee eens bent en denkt dat het een andere reden heeft.

groetjes
ivo jan
nou, die meid van de counter is ermee naar het kader gegaan omdat die bon om 1400 was uit geprint en ik leverde hem iets voor 5en in. Alleen die signaallijn is compleet nutteloos naar mijn mening. Ze verbinden je constant door en het levert niks op. Heb het al een paar keer geprobeerd namelijk
Oud 27-03-2006, 14:17
ikbenschipper1
Citaat:
ready 2 comfort schreef op 27-03-2006 @ 09:40 :
Gelukkig heb ik het ook niet door daat het heel dom was van me

nou, die meid van de counter is ermee naar het kader gegaan omdat die bon om 1400 was uit geprint en ik leverde hem iets voor 5en in. Alleen die signaallijn is compleet nutteloos naar mijn mening. Ze verbinden je constant door en het levert niks op. Heb het al een paar keer geprobeerd namelijk
Probeer het eens via de website en dan dus niet bellen.
Oud 27-03-2006, 20:16
dan1985
dan1985 is offline
hoi hoi

ik heb net gehoord dat ik vanaf week 17 verhuis naar de kassa, en helemaal opgeleid wordt voor counter en telkantoor. Weet iemand hier toevallig welke werkzaamheden je allemaal moet doen dan.

Werk nu ongeveer 3 jaar bij de ah en normaal deed ik altijd deli/kaas/brood en invallen bij de kassa als nodig. Ben wel beetje huiverig het ziet er altijd zo ingewikkeld uit dus als iemand van de counter me alvast iets erover kon vertellen zou heel fijn zijn.

groetjes
Oud 27-03-2006, 20:49
ikbenschipper1
Citaat:
dan1985 schreef op 27-03-2006 @ 21:16 :
hoi hoi

ik heb net gehoord dat ik vanaf week 17 verhuis naar de kassa, en helemaal opgeleid wordt voor counter en telkantoor. Weet iemand hier toevallig welke werkzaamheden je allemaal moet doen dan.

Werk nu ongeveer 3 jaar bij de ah en normaal deed ik altijd deli/kaas/brood en invallen bij de kassa als nodig. Ben wel beetje huiverig het ziet er altijd zo ingewikkeld uit dus als iemand van de counter me alvast iets erover kon vertellen zou heel fijn zijn.

groetjes
Zelf ben ik all-round (op deli/kaas na) Kan zelfs kader vervangen zo nodig.
Counter en telkantoor e.d. houd eigelijk niet meer in dat je kassa's gaat tellen (samen met iemand), kluis tellen, wisselgeld inleggen etc.
Verder moet je op de counter natuurlijk klanten helpen voor foto's, sigaretten, en de andere dingen die daar liggen. Maar je diend ook geld terug te geven aan klanten voor defecte artikelen, fout gekochte artikelen, vergeten 35% aan te slaan e.d.
Natuurlijk moet je er ook op toezien dat men optijd met pauze gaat en natuurlijk weer optijd terug is van zijn of haar pauze.
Dan heb ik het denk ik wel grof weg geschetst.

Met vriendelijke groet
Ivo Jan
Oud 27-03-2006, 22:17
dan1985
dan1985 is offline
ah dankje wel, is het allemaal makkelijk te leren en onthouden want ik zie wel eens dat ze dus geld moeten terug geven etc. En dan moet dat op een of andere blok opgeschreven en daarna in de computer ingevoerd

ach ik zie het allemaal wel gebeuren, mischien over paar weken wil ik niks anders meer
Oud 05-04-2006, 17:42
marccc
marccc is offline
Beste mensen,

ik werk net zoals jullie ook bij de AH . Ben relatief laat begonnen (18) maar heb er wel een OT kunnen uitrekken. Sinds kort hebben we bij ons een nieuwe supermarktmanager. En laat nu met zijn aanwezigheid 'toevallig' ook de gemiddelde leeftijd van de vulploeg drastisch verlaagd zijn:
1 15 en 16 (soms 17) jarigen nemen ons (lees ouderen) werk over
2 en er is een regel ingevoerd. Althans het management meent niet dat het een nieuwe regel is maar een regel die algehele werking heeft in het hele land. 19-jarigen mogen volgens hun alleen maar contracturen werken. En laat mij nu net (nog) 19 zijn.... Klopt dit inderdaad? Volgens mij niet, pas wanneer men 20 is werkt men alleen de contracturen. Maar wat menen jullie?
Oud 05-04-2006, 18:56
ikbenschipper1
Citaat:
coolz schreef op 05-04-2006 @ 18:42 :
Beste mensen,

ik werk net zoals jullie ook bij de AH . Ben relatief laat begonnen (18) maar heb er wel een OT kunnen uitrekken. Sinds kort hebben we bij ons een nieuwe supermarktmanager. En laat nu met zijn aanwezigheid 'toevallig' ook de gemiddelde leeftijd van de vulploeg drastisch verlaagd zijn:
2 en er is een regel ingevoerd. Althans het management meent niet dat het een nieuwe regel is maar een regel die algehele werking heeft in het hele land. 19-jarigen mogen volgens hun alleen maar contracturen werken. En laat mij nu net (nog) 19 zijn.... Klopt dit inderdaad? Volgens mij niet, pas wanneer men 20 is werkt men alleen de contracturen. Maar wat menen jullie?
Klopt idd wat je zegt bij punt 2 pas vanaf20 jaar en ach het ligt ook heel erg aan het management hoe erg het word "nageleeft"
Oud 05-04-2006, 19:08
marccc
marccc is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 05-04-2006 @ 19:56 :
Klopt idd wat je zegt bij punt 2 pas vanaf20 jaar en ach het ligt ook heel erg aan het management hoe erg het word "nageleeft"
Kan het dus niet 'verplicht' zijn dat 19 jarige alleen maar contracturen werken? (we zijn gewoon een filiaal en geen franchiser). Ik heb mijn baas er al op aangesproken maar hij zegt dat het gebruikelijk is. Ik kan dat niet begrijpen. Ik heb 3/4 jaar dan heel wat uurtjes te veel gedraaid Zelf vermoed ik dus dat de nieuwe manager wil bezuinigen op de ouderen...... Oh ja.... staat dat ergens zwart op wit???????

Laatst gewijzigd op 05-04-2006 om 19:36.
Oud 05-04-2006, 20:51
ikbenschipper1
Citaat:
coolz schreef op 05-04-2006 @ 20:08 :
Kan het dus niet 'verplicht' zijn dat 19 jarige alleen maar contracturen werken? (we zijn gewoon een filiaal en geen franchiser). Ik heb mijn baas er al op aangesproken maar hij zegt dat het gebruikelijk is. Ik kan dat niet begrijpen. Ik heb 3/4 jaar dan heel wat uurtjes te veel gedraaid Zelf vermoed ik dus dat de nieuwe manager wil bezuinigen op de ouderen...... Oh ja.... staat dat ergens zwart op wit???????
Het staat niet zwart op wit puur omdat zelfs dat waarschijnlijk al leeftijdsdiscriminatie is. Het is iet wat binnen het hele bedrijf wel bekend is dat je zodra je 20 word niet meer dan je contract mag werken. Uiteindelijk hoeven ze je natuurlijk niet meer dan je contract te laten werken.

Overgens als jij 13 weken lang 20 uur hebt gewerkt (en je hebt bijvoorbeeld 10 uren contract) mag er van uit gegaan worden dat je een contract van 20 uur hebt.
Dit kan je overigens wel nalezen op de website van de FNV
Oud 05-04-2006, 20:56
marccc
marccc is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 05-04-2006 @ 21:51 :
Het staat niet zwart op wit puur omdat zelfs dat waarschijnlijk al leeftijdsdiscriminatie is. Het is iet wat binnen het hele bedrijf wel bekend is dat je zodra je 20 word niet meer dan je contract mag werken. Uiteindelijk hoeven ze je natuurlijk niet meer dan je contract te laten werken.

Overgens als jij 13 weken lang 20 uur hebt gewerkt (en je hebt bijvoorbeeld 10 uren contract) mag er van uit gegaan worden dat je een contract van 20 uur hebt.
Dit kan je overigens wel nalezen op de website van de FNV
Ja ik ben dus een jurist in opleiding en dat dacht ik dus ook al. Pure leeftijdsdiscriminatie! Maar ik heb dus een contract van 8 uur in de week. Maar heb in de afgelopen (bijna) twee jaar 16 uur gewerkt. Dus ik vind het onfatsoenlijk dat ik zonder rede 8 uur naar beneden kelder. En wanneer je het op een fasoenlijke manier vraagt liegen ze je in het gezicht
Oud 05-04-2006, 21:50
ikbenschipper1
Citaat:
coolz schreef op 05-04-2006 @ 21:56 :
Ja ik ben dus een jurist in opleiding en dat dacht ik dus ook al. Pure leeftijdsdiscriminatie! Maar ik heb dus een contract van 8 uur in de week. Maar heb in de afgelopen (bijna) twee jaar 16 uur gewerkt. Dus ik vind het onfatsoenlijk dat ik zonder rede 8 uur naar beneden kelder. En wanneer je het op een fasoenlijke manier vraagt liegen ze je in het gezicht
www.fnv.nl check de website.

Ik heb een arbeidsovereenkomst waarin afgesproken is dat ik twintig uur per week werk. Al enige maanden werk ik achtendertig uur per week, kan dat?
Ja, ook al heeft u een contract voor twintig uur per week, dan is het mogelijk dat u feitelijk meer werkt. Wat wel moet gebeuren, is dat uw contract aangepast wordt. Als u de afgelopen dertien weken meer uren hebt gewerkt, ontstaat er een zogenaamd rechtsvermoeden dat u een contract heeft voor de gemiddelde arbeidsduur van de afgelopen 13 weken. Wij adviseren u goed op te blijven letten. U werkt niet alleen meer, uw recht op vakantiedagen/ATV wordt ook meer! Er ontstaat ook een doorwerking in het loon waarover 8 procent vakantietoeslag berekend moet worden.

http://www.fnvbondgenoten.nl/rendere...tanceId/38584/
Oud 06-04-2006, 07:25
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
Citaat:
coolz schreef op 05-04-2006 @ 18:42 :
Beste mensen,

wooow bij ons ook!!
alleen nog maar mini-mensjes die komen werken voor een paar uurtjes echt dom! Ze weten nixx, lopen hele dagen maar een beetje te lullen, en vooral die 15-jarige zijn erg!
zij mogen nog niet vullen (pas vanaf 16) dus moeten zij maar beetje spiegelen.. slaat echt nergens op.. vind het meteen een stuk minder leuk daar.. vond ik toch al nu we een andere bedrijfsleider hebben, hij is zo'n dropl*l mja..

xxx
Oud 06-04-2006, 08:38
ikbenschipper1
Citaat:
Melig-Meissiej schreef op 06-04-2006 @ 08:25 :
wooow bij ons ook!!
alleen nog maar mini-mensjes die komen werken voor een paar uurtjes echt dom! Ze weten nixx, lopen hele dagen maar een beetje te lullen, en vooral die 15-jarige zijn erg!
zij mogen nog niet vullen (pas vanaf 16) dus moeten zij maar beetje spiegelen.. slaat echt nergens op.. vind het meteen een stuk minder leuk daar.. vond ik toch al nu we een andere bedrijfsleider hebben, hij is zo'n dropl*l mja..

xxx
Bij ons vullen die 15 jarige gewoon hoor. We moeten ze toch ergens op af kunnen rekenen (vulnorm) om ze zo snel mogelijk er weer uit te trappen (zielige baas dat hij te maken heeft met 3 vulploegleiders die niet met 15 jarige willen werken eigelijk)
Oud 06-04-2006, 08:55
JCL
JCL is offline
Citaat:
coolz schreef op 05-04-2006 @ 20:08 :
Waarom zou het verplicht zijn om meer dan je contracturen te werken? Dat is helemaal niet logisch, dan had je toch ook wel contract gehad voor meer uren? Je werkt gewoon je contracturen en als je meer maakt zijn dat overuren. NOu zijn er een heleboel mensen (zoals ik) die standaard 8 overuren maken maarja... that's life
Oud 06-04-2006, 08:57
marccc
marccc is offline
Citaat:
Melig-Meissiej schreef op 06-04-2006 @ 08:25 :
wooow bij ons ook!!

xxx
Bij ons mag de jeugd van tegenwoordig ook vakkenvullen. Ze krijgen overigens alleen maar een contract van 4 uur in de week. hoezo vergrijzing in NL? Deze werknemers zijn wel kluinzig en minder sociaal aantrekkelijk (jegens klanten en personeel). Eens kijken hoe lang ze het volhouden
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten