Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2006, 13:07
Hagel
Hagel is offline
toen hij stierf en zei dat hij voor altijd bij mij zou blijven
Oud 19-03-2006, 16:21
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Hagel schreef op 19-03-2006 @ 14:07 :
toen hij stierf en zei dat hij voor altijd bij mij zou blijven
ik herken die uitspraak. ik heb m zelf nl ook eens gehoord. mijn allerallerbeste vriend is overleden ( 7 jaar geleden alweer....), en de laatste keer dat ik 'm zag, zei hij inderdaad die frase. dat hij nooit echt weg zou gaan, alleen met het lijf......

waarom hebben ze die tumor niet eerder gezien!!!! waarom moest ie dood....niet leuk. niet leuk.

@ hagel: ik weet niet hoe lang t geleden is voor je, dat 'hij' overleed (ik weet niet wie hij is, vriendje? vader? broer? ) maar de pijn en het verdriet slijt. geloven doe je me vast nog niet. maar het slijt. ik hoop voor je, dat je niet al te snel weer iemand verliest, want dan is de kans groot dat je net zo'n gevoelloze zak hooi wordt als ik....
Oud 19-03-2006, 18:37
dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:
terror koekjes schreef op 16-03-2006 @ 22:31 :
Volgens mij ben ik te oud voor dit soort onrealistische gedachten.
of te cynisch.
Als we 'voor altijd' nu meer realistisch stellen als 'Zolang als het leven duurt', voel je jezelf er dan nog te oud voor? Of te intelligent, in mephostophilis' geval?

Want je zegt nu wel dat je in principe te 'oud' bent om een huisje-boompje-beestje relatie aan te gaan (dus niet trouwen, geen kinderen). Dat je te oud en te wijs bent om van iemand te gaan houden en al zijn/haar defecten te vergeven, en voor onbeperkt lange tijd bij dat persoon te zijn. IMHO ben je daar nooit te oud voor, maar jullie denken daar anders over.

Maar de meesten die dit antwoord geven, zijn geen 60 of 70, maar 18, 19 of 20, dus ik weet niet hoe serieus ik die gedachte moet nemen. Ik denk dat jullie er in 5 jaar heel anders over denken.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 20:02
OwL
OwL is offline
ach... in het begin van de verkering met m'n ex-vriendje wilde ik het wel heel graag geloven... maar na 2 maanden vond ik m toch niet meer leuk
en bij het vriendje dat ik nu heb zou ik het erg leuk vinden, maar toch ben ik bang dat het er niet in zal zitten, aangezien hij erg verweg woont en er een behoorlijk groot leefdtijsverschil is.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 21:08
dragonstorm
dragonstorm is offline
hmm, nu ik m'n eigen post lees, bedenk ik toch dat ik eerder wil zeggen:

voor de meeste mensen hier, word het op een gegeven moment echt wel good times, noodle salad Mislukkingen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 20:48
Jazzy-me
Jazzy-me is offline
Dat heb ik ooit gedacht, en dat zal niet snel meer gebeuren.
ik relatieveer alles nu veel beter. En weet dat niets voor altijd duurd.
Oud 28-03-2006, 00:03
Verwijderd
Pf. Weet je? Ik heb dat nooit echt geloofd, dat ik dat zou kunnen vinden... Ik ben normaal gesproken nuchter tot op het cynische af. En tóch had ik na een aantal maanden zoiets van: Ja. Ik wil dit wel voor 'altijd' - tot een van ons doodgaat, tenminste. Maar bij mij is zoiets ook meer een beslissing dan een gevoel, geloof ik. Ik heb toen besloten dat ik er voor zou gaan, dat we het wat mij betreft konden doen, dat ik er niet mee op zou houden.

En dan is het nu dus uit. Helaas. Maar hoewel het aan mij niet heeft gelegen (zoals gezegd - ik had dat besloten, dus ik zou het ook gedaan hebben), is het misschien tóch beter zo. Sowieso - want met iemand die niet op diezelfde manier een relatie ingaat, schiet het toch al niet op. Wat moet ik met mijn besluit als de ander denkt "Jah, voor altijd... zolang het leuk blijft"? Leuk moet je het op een gegeven moment ook maar máken, hoor. Vanzelf blijft het nooit altijd leuk.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 10:17
Lelle_*
Lelle_* is offline
Bij mijn eerste vriendje was alles overgeromantiseerd en natuurlijk dacht ik toen dat we voor altijd bij elkaar zouden blijven. Niet dus.
Nu heb ik 22 maanden verkering met een hele lieve jongen en na een paar maanden had ik gewoon een goed gevoel, over hem en de relatie. Zeker weten doe je nooit, er kunnen zoveel dingen gebeuren waardoor het stuk loopt, maar ik hoop van niet.
Oud 28-03-2006, 16:26
Lo_Siento
Lo_Siento is offline
Altijd zal ik ook nooit zeggen, omdat ik in totaal nu meer als 2,5 jaar een relatie heb en het ook 2 keer een tijdje uit is geweest. Het kan zomaar over zijn, ook al gaat het op dit moment echt super. Ben ook te nuchter om nu te denken dat ik mijn hele leven bij mijn vriend blijf, met hem trouw en kindjes krijg. Zien wel wat de toekomst ons brengt
Oud 28-03-2006, 16:34
Verwijderd
Ik heb (net) een relatie van bijna twee en een half jaar 'achter de rug', en eigenlijk is het nooit 'voor altijd' geweest. Ik heb echt duizenden momenten gehad dat ik dacht; als het voor altijd zo kon blijven.. Maar ik weet niet, heb altijd gedacht dat het ooit wel uit zou gaan, hoe goed het ook ging, hoe verliefd ik ook was, hoeveel ik ook van hem hield..
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 16:37
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Roos schreef op 16-03-2006 @ 23:14 :
Dat heb ik nog nooit gehad, ben ik misschien wat te nuchter voor.
Ik ben een en al nuchterheid, toch heb ik nu een relatie waarbij ik het gevoel heb dat het "voor altijd" is. Ik blijf absoluut met beide benen op de grond staan en realistisch denken, maar dit kan niet anders dan lang duren.
Oud 28-03-2006, 17:21
coecie
coecie is offline
ik heb het al zo vaak gehad
maar het is toch altijd weer niet voor altijd
Oud 28-03-2006, 20:19
Valentine
Valentine is offline
Citaat:
WolterB schreef op 19-03-2006 @ 13:47 :
Niet en dat zal het nooit worden aangezien voor altijd niet bestaat.
net als nooit, dat bestaat ook niet
Oud 28-03-2006, 23:09
Roos
Roos is offline
Citaat:
Multilot schreef op 28-03-2006 @ 17:37 :
Ik ben een en al nuchterheid, toch heb ik nu een relatie waarbij ik het gevoel heb dat het "voor altijd" is. Ik blijf absoluut met beide benen op de grond staan en realistisch denken, maar dit kan niet anders dan lang duren.
Ik sluit ook niet uit dat ik dat gevoel wel kan krijgen
Heb het alleen nog nooit gehad.
Oud 28-03-2006, 23:51
XQseMe2
XQseMe2 is offline
al na 3mndn. Toen was ik er zeker van dat ik met hem verder wilde voor altijd als het aan mij lag.
Na 6mndn ging hij op zn knieën voor me en deed hij me een aanzoek.
Tuurlijk heb ik 'ja' gezegd

We zijn nu al weer bijna 3jr samen
Oud 29-03-2006, 00:26
Verwijderd
Citaat:
XQseMe2 schreef op 29-03-2006 @ 00:51 :
al na 3mndn. Toen was ik er zeker van dat ik met hem verder wilde voor altijd als het aan mij lag.

Ondertussen ook al getrouwd? * is nieuwsgierig ja *
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 11:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hm ik weet het niet... Ik denk dat ik na ongeveer een jaar pas echt dat gevoel kreeg. Daarvoor was het meer van 'ik zou absoluut niet willen dat het uitgaat en hoop dat het voor altijd zo kan blijven' maar na een jaar had ik ook echt het gevoel dat het echt voor altijd zou zijn.

Nog steeds heb ik dat gevoel (we hebben nu ruim 3 jaar).
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 16:51
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 29-03-2006 @ 00:51 :

Na 6 maanden
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 14:06
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Nala schreef op 29-03-2006 @ 01:26 :
Ondertussen ook al getrouwd? * is nieuwsgierig ja *
ja
Oud 31-03-2006, 14:09
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Experiment schreef op 29-03-2006 @ 17:51 :
Na 6 maanden
jaaah ik weet het
ben er normaal gesproken helemáál geen voorstander van!
want zoiets weet je gewoon 9 van de 10x niet na zo'n korte tijd.

maar wij waren vanaf het begin gewoon al zeker van elkaar...
zijn moeder had mij een x gevraagd wat het nou was aan hem waardoor ik er zo zeker van was, en ik antwoordde "Als ik in de spiegel kijk, zie ik mezelf. Als ik naar hem kijk, zie ik mezelf" en toen moest zij glimlachen. Ik vroeg haar waarom ze glimlachte en ze zei dat ze het de dag ervoor aan hem had gevraagd en dat hij precies hetzelfde antwoordde over mij
en dit was iets waarvan we zelf wisten dat we het zo vonden en voelden maar we hadden het nog niet echt eerder in diezelfde woorden tegen elkaar gezegd, dus dat was wel grappig..
Oud 31-03-2006, 15:13
Verwijderd
Ik ben te cynisch en te nuchter voor uitspraken als 'voor altijd'.
Voor mij geldt: 'voor zolang het leuk is'.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 09:55
dragonstorm
dragonstorm is offline
Nogmaals, ik denk dat je met 17, 20, 22 jaar, niet ervaren genoeg bent om 'voor altijd' uit te sluiten, hoe 'nuchter' of cynisch je ook bent; zeker omdat de meeste mensen hier over 10 jaar echt wel getrouwd zijn/samen leven met een partner waar ze 'voor altijd' mee willen blijven.

Dat wil niet zeggen dat alles lukt, dat het altijd goed zal gaan, dat het altijd makkelijk is. Maar zeggen dat je het niet kan, voor altijd bij iemand blijven, is net zo naief als zeggen dat het makkelijk is.

ps. en 'voor altijd' geld hier als 'voor zolang beiden leven'
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 12:39
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
dragonstorm schreef op 01-04-2006 @ 10:55 :
Nogmaals, ik denk dat je met 17, 20, 22 jaar, niet ervaren genoeg bent om 'voor altijd' uit te sluiten, hoe 'nuchter' of cynisch je ook bent; zeker omdat de meeste mensen hier over 10 jaar echt wel getrouwd zijn/samen leven met een partner waar ze 'voor altijd' mee willen blijven.

Dat wil niet zeggen dat alles lukt, dat het altijd goed zal gaan, dat het altijd makkelijk is. Maar zeggen dat je het niet kan, voor altijd bij iemand blijven, is net zo naief als zeggen dat het makkelijk is.

Oud 01-04-2006, 12:45
__
__ is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 31-03-2006 @ 15:09 :
jaaah ik weet het
ben er normaal gesproken helemáál geen voorstander van!
want zoiets weet je gewoon 9 van de 10x niet na zo'n korte tijd.

maar wij waren vanaf het begin gewoon al zeker van elkaar...
zijn moeder had mij een x gevraagd wat het nou was aan hem waardoor ik er zo zeker van was, en ik antwoordde "Als ik in de spiegel kijk, zie ik mezelf. Als ik naar hem kijk, zie ik mezelf" en toen moest zij glimlachen. Ik vroeg haar waarom ze glimlachte en ze zei dat ze het de dag ervoor aan hem had gevraagd en dat hij precies hetzelfde antwoordde over mij
en dit was iets waarvan we zelf wisten dat we het zo vonden en voelden maar we hadden het nog niet echt eerder in diezelfde woorden tegen elkaar gezegd, dus dat was wel grappig..
omg filmscène
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 13:41
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
__ schreef op 01-04-2006 @ 13:45 :
omg filmscène
dan wel 1 waar ik gelukkig mee / door ben geworden, hah!
dus je zeikt maar een eind weg
Oud 04-04-2006, 16:03
lieve
lieve is offline
Wanneer het juist begonnen is dat gevoel van 'voor altijd' weet ik totaal niet meer.
Maar sinds enkele maanden spreken we reël over onze toekomst samen. ( we zijn over een dikke week 1,5 jaar samen)
Je weet wel job, kindjes, trouwen/samenwonen, huisje kopen/huren/bouwen, ... en dit allemaal met ongeveer tijdstippen bij.
Zulke dingen doe je toch samen als je weet/hoopt/denkt dat je voor altijd samen gaat zijn?

En omdat ik niet zo'n goed persoon ben om te beginnen over zulke dingen , heb ik me gewoon op dat vlak wat afzijdig gehouden tot hij over zulke dingen begon. Nu praten we open over zulke dingen tegenover elkaar en andere.
Het is echt wel leuk om zo te fantaseren over de toekomst samen.
Oud 05-04-2006, 08:08
Verwijderd
Ine en eerdere relatie was het volgens mij echt na 2,5 jaar dat we beide dachten 'we gaan samen gelukkig oud worden'.
De relatie heeft 5 jaar geduurd, tot die tijd hebben we het gedacht en we zijn daardoor ook met moeite uit elkaar gegaan eigenlijk maar er zijn dingen gebeurt die niet kunnen...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 08:39
Verwijderd
Citaat:
Fides schreef op 17-03-2006 @ 17:12 :
Als je het zo 14-jarig vindt, waarom staat er in je sig wel [Leon, altijd samen]
owned!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 12:02
Verwijderd
ik dacht in het begin dat het maar een paar weken zou duren, en na 2 maanden hadden we beide door dat het wel eens heel erg lang zou kunnen gaan duren. nu 7 maanden, en ik heb het gevoel dat het nog lang niet uit gaat. natuurlijk gaat het wel een keer weer uit, want eerlijk gezegd vind ik het een beetje sneu idee dat ik m'n hele leven met hem spendeer. geen idee waarom
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 12:06
Verwijderd
Citaat:
dragonstorm schreef op 01-04-2006 @ 10:55 :

het gaat er niet zozeer om dat mensen 'voor altijd' uitsluiten, maar meer dat ze niets uitsluiten. Als je al jaren getrouwd bent kun je er aardig zeker van zijn (maar nog niet 100 %) dat je altijd bij elkaar blijft, en meisjes van 13/14 denken ook altijd dat ze altijd van hun vriendje zullen houden, maar voor wie daar tussenin zit is het gewoon realistisch.

Ontopic: ik denk dus niet te weten dat mijn relatie voor altijd is. Maar het zou wel kunnen, en ik zou het wel willen. Ik weet niet precies vanaf wanneer ik dacht dat 't zou kunnen, ik denk al vanaf het begin, maar ik ben het in de loop van de tijd wel een steeds waarschijnlijker optie gaan vinden.

Laatst gewijzigd op 05-04-2006 om 12:36.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 12:16
moenbase
moenbase is offline
Ik denk dat de meesten eerder zeggen "ik hou van jou", dan "we blijven voor altijd bij elkaar".
Oud 06-04-2006, 10:52
Konijn
Konijn is offline
Daar gaan we nu wel vanuit ja. We weten allebei dat je dat natuurlijk niet zeker kunt zeggen, en je weet nooit wat er gaat gebeuren.. maar we doen gewoon ons best.
Dat gevoel was er bijna vanaf het begin, we zijn ook na 5 maanden gaan samenwonen, en dat is niet iets dat we zouden doen als we niet zeker van elkaar zouden zijn..
Oud 06-04-2006, 12:15
Verwijderd
Ik denk het bijna altijd in elke relatie, ik zeg het alleen gelukkig nooit. Nu ben ik er wat voorzichtiger in maar ik weet toch wel weer zeker dat dit in ieder geval nog wel even goed gaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten