Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2006, 20:58
Igorrrai
Igorrrai is offline
Dus de camera moet goede foto's kunnen maken in het licht dat je vaak bij fuiven enzo ziet. Budget is 700 euro. Ik heb er de balle verstand van dus laat maar eens zien wat jullie voor me hebben.
Oud 22-03-2006, 22:14
Jolt
Jolt is offline
Die nieuwe Sony P9!@
Oud 23-03-2006, 02:12
Barry K
Barry K is offline
Wat wil je precies gaan doen met die camera?...
Tenzij je echt proffesioneel te werk wilt gaan, volsta je volgens mij ook wel met een minder dure camera. (aangezien je er geen verstand van hebt lijkt het mij niet echt nodig om zomaar 700 euro uit te geven als je het verschil tussen een 400euro en 700euro camera niet weet)

Wat wil je precies met die camera, ga je de foto's alleen thuis bekijken/uitprinten, op een kleine/middelgrote/grote website plaatsen, foto's voor bij een recentie in een blad? etc.
Oud 23-03-2006, 17:46
Igorrrai
Igorrrai is offline
Nou de balle verstand is slecht uitgedrukt, ik weet er wel wat vanaf.
Het is vooral voor een middelgrote site en misschien nog voor recensies in een blad ja.
Oud 23-03-2006, 18:39
Barry K
Barry K is offline
Als ik jou was zou ik sowieso via een (goede) online shop kopen.. dat scheelt echt bakken met geld.

Ik vind deze erg goed:
Canon EOS300D
of: Nikon D50/D70

Je moet natuurlijk of een set/aanbieding zoeken.. of er rekening mee houden dat je sowieso nog wel een flink geheugenkaartje nodig hebt. EN het belangrijkste; een lens.
Oud 23-03-2006, 19:24
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Barry K schreef op 23-03-2006 @ 19:39 :
Als ik jou was zou ik sowieso via een (goede) online shop kopen.. dat scheelt echt bakken met geld.

Ik vind deze erg goed:
Canon EOS300D
of: Nikon D50/D70

Je moet natuurlijk of een set/aanbieding zoeken.. of er rekening mee houden dat je sowieso nog wel een flink geheugenkaartje nodig hebt. EN het belangrijkste; een lens.
Soms zijn er in gewone winkels wel aardige aanbiedingen, ik kan me voorstellen dat je liever een paar tientjes meer betaalt (na aftrekken verzending) dan dat je het spul uit het buitenland moet laten komen. Over het algemeen zijn winkels als Dixons en fotospeciaalzaken al snel meer dan 100e duurder dan online.

300D is goed maar 350D is tegenwoordig interessanter. De kit lens bij de Nikon (D70!) is beter dan die van de Canon en ook duurder. De Nikon D50 is gewoonweg niet veel beter dan elk ander consumer cameratje, zou je beter niet aanschaffen. Betaal dan 100e meer voor de 350D en haal later gewoon een goede lens zoals EF-S 17-40 F4.0 <3

Laatst gewijzigd op 23-03-2006 om 19:26.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 20:21
Barry K
Barry K is offline
Citaat:
]{ing schreef op 23-03-2006 @ 20:24 :

300D is goed maar 350D is tegenwoordig interessanter.
Ik ben niet zo erg op de hoogte
Maar die hele 'serie' van Canon is gewoon erg goed. Oh ja; bespaar alstjeblieft niet op een lens
Oud 24-03-2006, 16:09
Igorrrai
Igorrrai is offline
Als ik dan bijvoorbeeld deze kit bekijk.
http://www.digicamshop.nl/product/15804

Is die lens goed voor te beginnen?
Oud 24-03-2006, 17:28
Barry K
Barry K is offline
Ja, daarmee kun je goed uit de voeten.
Je moet dan alleen nog een geheugenkaartje (die zat er volgens mij niet standaard bij -> je hebt zo'n 1 GB nodig)
Oud 24-03-2006, 18:52
Igorrrai
Igorrrai is offline
Bij dezelfde shop kost de Canon EOS 350D Kit 18-55mm lens MET 1GB Ultra II € 829,-

Is dat een mooie prijs?
Oud 24-03-2006, 22:59
Barry K
Barry K is offline
Ja, voor wat je krijgt vind ik van wel...
Maar het gaat erom of jij dat wilt uitgeven aan een camera.
Ik vind het een voordeel dat er duurdere/betere modellen in een serie zijn, en de toppers uit die serie zijn ook echt de meest gebruikte camera's. De technologie daaruit gebruiken ze ook in minder dure camera's.

ik zou sowieso even een keer gaan kijken, en het een beetje proberen of het je bevalt. De manier van instellingen regelen etc etc. Probeer dit te vergelijken met andere camera's en beslis dan.
Oud 25-03-2006, 11:29
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 24-03-2006 @ 19:52 :
Bij dezelfde shop kost de Canon EOS 350D Kit 18-55mm lens MET 1GB Ultra II € 829,-

Is dat een mooie prijs?
Bij Cameranu.nl betaal je voor een EOS 350D kit + 1GB Elite Pro (Kingston) 780 euro. Scheelt je wel 50 euro..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 11:36
J-roenn
J-roenn is offline
idd, ga je eerst eens orienteren bij de mediamarkt, kijk wat je fijne apparaatjes vind en vraag desnoods wat je wilt weten aan de medewerkers daar, schrijf even het modelnummer op en koop m via i-net...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 11:39
<*)_><
<*)_>< is offline
Nikon d50 met kitlens zit rond de 650,- bij veel winkels.
Geheugen kaart erbij en je bent klaar. Geen reden om meer uit te geven aan een 350d
Oud 29-03-2006, 12:19
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
<*)_>< schreef op 29-03-2006 @ 12:39 :
Nikon d50 met kitlens zit rond de 650,- bij veel winkels.
Geheugen kaart erbij en je bent klaar. Geen reden om meer uit te geven aan een 350d
Die 50D is helemaal niet zo goed, genoeg reden om meer uit te geven dus
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 13:04
<*)_><
<*)_>< is offline
Citaat:
]{ing schreef op 29-03-2006 @ 13:19 :
Die 50D is helemaal niet zo goed, genoeg reden om meer uit te geven dus
Vertel ons eens even wat er zoveel beter is aan de 350d dan?
Oud 30-03-2006, 11:53
paco de taco
paco de taco is offline
Toevallig heb ik met allebij eergister dezelfde foto gemaakt met de automatische stand. Nu zegt dit natuurlijk niet alles..
Maar de Canon 350D was echt een stuk scherper en natuurlijker als de Nikon D50
Ik ga binnenkort waarschijnlijk ook de 350D kopen.
Oud 30-03-2006, 14:37
<*)_><
<*)_>< is offline
Misschien handig om te weten dat de nikon betere foto's maakt op hogere iso-waardes. Wat je waarschijnlijk wil doen als er weinig licht is.
Oud 30-03-2006, 15:31
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
<*)_>< schreef op 29-03-2006 @ 14:04 :
Vertel ons eens even wat er zoveel beter is aan de 350d dan?
Een voordeel van de 350D is Canon's eigen CMOS sensor, die heeft wat minder last van beeldruis en moire dan de CCD sensor in D50. Daarnaast is de Nikon D50 wat minder natuurlijk in kleurreproductie dan de D70 en de Canon. Ik vind het zelf ook een gemis dat je geen battery grip kunt gebruiken bij de D50.

Beide toestellen hebben hun eigen kwaliteiten, ik zeg niet dat de D50 geen goed toestel is. Nikon levert betere lenzen bij de D70, of dat ook zo is bij de D50 weet ik niet. De prijs van de D50 is ook een stuk lager wat het toestel wel heel interessant maakt.

Ach ja kijk bijvoorbeeld eens hiernaar;
http://www.dpreview.com/reviews/nikond50/page23.asp
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 22:17
<*)_><
<*)_>< is offline
Citaat:
]{ing schreef op 30-03-2006 @ 16:31 :
Een voordeel van de 350D is Canon's eigen CMOS sensor, die heeft wat minder last van beeldruis en moire dan de CCD sensor in D50. Daarnaast is de Nikon D50 wat minder natuurlijk in kleurreproductie dan de D70 en de Canon. Ik vind het zelf ook een gemis dat je geen battery grip kunt gebruiken bij de D50.

Beide toestellen hebben hun eigen kwaliteiten, ik zeg niet dat de D50 geen goed toestel is. Nikon levert betere lenzen bij de D70, of dat ook zo is bij de D50 weet ik niet. De prijs van de D50 is ook een stuk lager wat het toestel wel heel interessant maakt.

Ach ja kijk bijvoorbeeld eens hiernaar;
http://www.dpreview.com/reviews/nikond50/page23.asp
Maar je hebt dan ook minder snel een batterijgrip nodig omdat de camera van zichzelf wat steviger in de hand ligt dan de canon?
Oud 01-04-2006, 12:46
]{ing
]{ing is offline
Dat is waar maar ik vind het fijne van die batterygrip juist dat je drie accu's hebt zonder te wisselen. Maargoed de batterygrip is slechts een klein detail.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 13:21
IKBENVIS
IKBENVIS is offline
Uiteindelijk is het verschil tussen die 2 camera's zo klein dat je eigenlijk gewoon moet kijken welke je fijner in de hand vindt liggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten