Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2006, 19:17
Streepjescode
Streepjescode is offline
Raar verhaal misschien, maar ik kan absoluut niet tegen tabeksrook (m'n longen willen dan graag m'n lijf uit) maar wil wel graag eens weed proberen. Heb ooit eens gelezen over een constructie waarbij het spul (de werkzame stoffen) op de een of andere manier verdampt werden waardoor je wel de effecten had maar niet de rook.

Iemand die dat bekend in de oren klinkt? Ideeen? Suggesties? Eten (spacecake) lijkt me geen succes omdat je dan veel langer onder invloed kan zijn en minder controle hebt over bij welke hoeveelheid je je lekker voelt.
Oud 04-04-2006, 19:22
Verwijderd
vaporizer heet het.

die dingen zijn alleen niet goedkoop. Misschien kun je een puurpijpje gebruiken
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 19:26
Paars_Draakje
Paars_Draakje is offline
ik zit eigelijk met het zelfde probleem (wil ook binnenkort wiet proberen) en bheb een en ander uitgezocht.
je kunt het ook puur roken, het schijnt alleen dat het minder goed brandt.
Ik denk dat je met dat verdamp ding een waterpijp bedoelt? heb ik geen verstand van, ik dacht dat er een topic over was, maar kan het niet meer vinden
nou ja er zijn genoeg mensen die er heeeel veel verstand van hebben
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 19:29
Streepjescode
Streepjescode is offline
dat zal het inderdaad zijn, zo'n vaporiser. Hum. Eerst maar even rijk worden dan...

een waterpijp is wel nog steeds gewoon rook, voor zover ik weet. En al rook je het puur, het verbrand nog steeds. Dus dat zal het in mijn geval niet echt beter maken.
Oud 04-04-2006, 19:33
zeehond23
zeehond23 is offline
een verdamper is wel ook een stuk heftiger als gewoon roken (vind ik dan) dus oft echt bijzonder slim is om daar mee te beginnen is een ander verhaal.. Maar aan de andere kant, waarom niet
Oud 04-04-2006, 21:21
MTpower
MTpower is offline
What about spacecake?
Oud 04-04-2006, 22:09
O.B.
O.B. is offline
ik heb met vrienden wel es een zelfgemaakte vaporizer gemaakt.
Moet je een lampenpeertje openmaken, en daar de wiet en een héél klein beetje water in doen...vuur eronder houden endan met rietjes lucht uit de peer zuigen...werkte prima, maak binnenkort wel een mooie paint-bouwtekening.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 22:12
Verwijderd
bij de meneer jansen in de den haag kan je die gebruiken.
staat er gewoon voor algemeen gebruik
(nog nooit gedaan overgens)
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 22:16
Zyh
Zyh is offline
Citaat:
Naojan schreef op 04-04-2006 @ 23:12 :
bij de meneer jansen in de den haag kan je die gebruiken.
staat er gewoon voor algemeen gebruik
(nog nooit gedaan overgens)
mr jansen

dat ding kost 450 euries in de wink0l
en zo bijzonder vind ik het niet eens.

je kan ook een waterpijp nemen en dan gewoon puur roken?
of zoals eerder gezegd werd een spacecake??
dus ja genoeg keuze dacht ik zo, succes
Oud 04-04-2006, 22:23
wann
wann is offline
Zoeen moet je ook niet kopen.

De Verdamper. <== Punt
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 22:35
Zyh
Zyh is offline
De uitwerking is heel zuiver waarbij je niet stoned of hangerig wordt

maar dat heb ik sowieso niet echt met vaporizers
Oud 04-04-2006, 23:04
C r Y p S
C r Y p S is offline
Dat over die gloeilamp: je kunt ook dat soort 'vaporizers' kopen voor vijf eurie ofzo. Gewoon een glazen bolletje, met een kapje met gaatje en een pijpje erin. Ik heb zo'n ding liggen hier, alleen heb ik hem nooit echt goed gebruikt. Ik zou zeggen: kijk wat rond in de vele winkeltjes in Amsterdam (Nieuwedijk ofzo).

Het zal zeker werken. Het enige verschil met een dure vaporizer is dat je daar de temperatuur precies kan instellen, zodat je bijvoorbeeld nét de thc verdampt en zo min mogelijk andere stoffen (ivm schadelijkheid enzo). Maar hoe dan ook: roken is altijd minstens zo schadelijk als een vaporizer gebruiken.
Oud 05-04-2006, 10:10
Verwijderd
die heten smokebubbles
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 20:17
bosbeest
bosbeest is offline
http://azarius.nl/productinfo.php?productmain=710

hiero, erg goedkoop, erg goed ding, 1x gebruikt bij een vriend en works like a charm!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 21:39
professor2
professor2 is offline
ik wil zon ding eigenlijk wel es zelf maken
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 16:19
Nocturnal
Nocturnal is offline
Ik ben op het moment bezig met het verbouwen van Coffeeshop Anytime in Alkmaar, er komt daar een afgesloten rookvrije ruimte waarin een aantal vaporizers staan. Misschien is dit een leuke plek om het eens te proberen, het wordt een hele mooie ruimte waar je makkelijk een paar uurtjes kan/mag spenderen.

De verbouwing is volgens de planning rond eind april klaar.

/edit

Die gast van de-verdamper.nl werkt veel samen met deze coffeeshop, de verdampers die er staan komen ook bij hem vandaan, coole gast

Laatst gewijzigd op 06-04-2006 om 16:22.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 21:45
Wammus
Wammus is offline
Rook toch gewoon een joint.

Puur is prima te doen alleen het is de eerste keer mischien een beetje zwaar voor je keel. Het klopt inderdaad dat pure wiet een beetje moelijker blijft branden dus je moet hem vaak aansteken dan een gewone joint. Ook zou ik wel wat tabak aan het begin doen om het geheel brandend te krijgen anders heb je kans dat er een hoop uit valt en dat is natuurlijk zonde.

Ook kan je een waterpijp (zo'n ding die in de arabische landen veel wordt gebruikt maar dan met doorgaans appel of menthol kooltjes) proberen maar dan met in plaats van de kooltjes hash. Dat werkt ook best aangenaam.

Verder heb je ook nog het puurpijpje zoals gezegd maar dat vind ik persoonlijk maar niets.
Oud 07-04-2006, 10:05
C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
wammus schreef op 06-04-2006 @ 22:45 :

Verder heb je ook nog het puurpijpje zoals gezegd maar dat vind ik persoonlijk maar niets.
Maar dat is dan gelukkig weer heel persoonlijk inderdaad
Oud 07-04-2006, 17:25
bosbeest
bosbeest is offline
Citaat:
wammus schreef op 06-04-2006 @ 22:45 :
Ook kan je een waterpijp (zo'n ding die in de arabische landen veel wordt gebruikt maar dan met doorgaans appel of menthol kooltjes) proberen maar dan met in plaats van de kooltjes hash. Dat werkt ook best aangenaam.
hahaha gast... je haalt 2 dingen door de war, je vervangt de tabak van de waterpijp (heb zelf appel, banaan en aardbij) met hash, maar lekkerder is de hash boven op de tabak verkruimelen.
De kooltjes heb je altijd nodig, tenzij je constant met een aansteker boven de pijp wil hangen, die niet vervangen dus.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 18:39
Zyh
Zyh is offline
die turkse waterpijpen vind ik maar niets, niet intressant en ook nog vrij onhandig voor de gemiddelde stoner

gewoon een mooie bong is nog altijd het best

deze zijn relaxt met een smal middenstuk zodat je er ijsklontjes in kan gooien xD
koude rook roelt
Oud 07-04-2006, 20:50
Streepjescode
Streepjescode is offline
Zal ik nog even herhalen dat juist de *verbrandingsrook* bij mij het probleem is? Het lijkt me geen leuke ervaring om naast high ook druk m'n longen aan het uithoesten te zijn. Dus een joint is geen optie, ook geen pure. En een waterpijp is nog steeds gebaseerd op verbranding, hoewel de rook wel zachter schijnt te zijn (?)

Leuk die coffeeshop in Alkmaar. Dat zou dan inderdaad nog de beste optie zijn, al is het voor mij helaas wat ver weg.

Of zo'n glazen buisje. Hebben mensen wel wisselende ervaringen mee zag ik.
Oud 07-04-2006, 21:20
wann
wann is offline
Misschien dat Amsterdam wat dichter bij is voor je.

Any Day coffeeshop
Korte Kolksteeg 5
1012 SK Amsterdam
020-4208698
Open: 10-01 uur
Home of Everts Verdamper (vaporizer). Corner Spuistraat
Heimathafen von Everts Verdamper. Ecke Spuistraat
Thuishaven van Evert en zijn verdamper.
Op de hoek met Spuistraat.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 21:37
bosbeest
bosbeest is offline
je merkt het haast niet bij een waterpijp, je krijgt alleen even een lkkr smaakje in je mond, je kan echt je hele longen volhijsen en het is nog lekker ook, maar goed, als je niet tegen verbrandingsrook kan, is denk ik de enige optie de vaporizer, die varieren van prijs tussen 12,50 en 400 euro... maak een keuze zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 21:45
wann
wann is offline
Alhoewel ik moet zeggen dat een verdamper die je met 2 gram goede wiet (of meer, als dat er nog in past) vult ook best hard kan inslaan op je longen als je een diepe hijs neemt.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 18:43
polysix
polysix is offline
Zo'n verdamper - en dan heb ik het over de smokebubble variant- kan aardig hete rook veroorzaken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2006, 15:05
MB
MB is offline
Citaat:
Streepjescode schreef op 07-04-2006 @ 21:50 :
Zal ik nog even herhalen dat juist de *verbrandingsrook* bij mij het probleem is? Het lijkt me geen leuke ervaring om naast high ook druk m'n longen aan het uithoesten te zijn. Dus een joint is geen optie, ook geen pure. En een waterpijp is nog steeds gebaseerd op verbranding, hoewel de rook wel zachter schijnt te zijn (?)

Leuk die coffeeshop in Alkmaar. Dat zou dan inderdaad nog de beste optie zijn, al is het voor mij helaas wat ver weg.

Of zo'n glazen buisje. Hebben mensen wel wisselende ervaringen mee zag ik.
Rook dan puur door een waterpijp, de water koelt de rook af en dan is het veel verdragelijker voor je longetjes.
Oud 10-04-2006, 18:52
ILUsion
ILUsion is offline
Waterpijp is wat betreft de rook honderd maal zachter. Het is helemaal niet te vergelijken met gewoon roken, wat de smaak betreft; want dat is wat bij sigaretten/joints gevoeligheden in de keel opwekt. Het leuke aan de waterpijp is dat de rook afgekoeld is en veel zachter; waar rechtstreeks roken eerder 'stekelig' en harder aanvoelt.

In jouw geval zou ik het in ieder geval wel eens proberen, hoor.
Oud 11-04-2006, 16:30
C r Y p S
C r Y p S is offline
Alleen kun je met veel waterpijpen wel weer veel meer rook tegelijk je longen in trekken... en dan moet je er alleen maar meer van hoesten is mijn ervaring. Dus als je de waterpijp al gebruikt, dan zeker voorzichtig hijsen.
Oud 26-04-2006, 20:36
O.B.
O.B. is offline
Heb ff een paint in elkaar geflanst.
Hoop dat de bedoeling ervan jullie duidelijk is.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 15:45
Zyh
Zyh is offline
Citaat:
O.B. schreef op 26-04-2006 @ 21:36 :
Heb ff een paint in elkaar geflanst.
Hoop dat de bedoeling ervan jullie duidelijk is.[afbeelding]

haha zieke skillllllllllzzzzzzzzzz
Oud 27-04-2006, 20:50
bosbeest
bosbeest is offline