Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Verdonk for prezzie?
Fuck yeah! 57 25.11%
Hell no! 170 74.89%
Aantal stemmers: 227. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2006, 16:48
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-04-2006 @ 17:21 :
Lekker geld weg blijven gooien in de hypotheekrente-aftrek is inderdaad erg gericht op de lange termijn.
Ja, want de HRA is het enige beleidspunt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2006, 16:49
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-04-2006 @ 17:26 :
Je kunt moeilijk ontkennen dat het stukken stimulerender zou zijn als die miljarden in onderwijs gestoken zouden worden, in plaats van in Hummers, plasmatelevisies, zwembaden en serres.
De investeringen in het onderwijs hebben totaal geen nut, wanneer de werkgelegenheid het land wordt uitgejaagd.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 16:50
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-04-2006 @ 17:33 :
Veel CDA-stemmers weten ook niet de consequenties van de landbouwsubsidies.
Moet ik je nou echt het verschil gaan uitleggen ?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 16:50
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-04-2006 @ 17:33 :
Veel CDA-stemmers weten ook niet de consequenties van de landbouwsubsidies.
Types als Mephostophilis weten ook niet de consequenties van 60% inkomstenbelasting.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 17:09
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
NO WAY

Verdonk mag minister van Deportatie zijn, maar als premier wil ik haar echt niet zien
Oud 04-04-2006, 17:58
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
reno schreef op 04-04-2006 @ 17:34 :
Wat maakt het ze ook uit. Zolang ze hun consumptiedrang maar kunnen stillen.

Weer zo'n opmerking. Jullie zogenaamd socialen zijn wel goed in het schelden op iedereen die het niet met jullie eens is he? Probeer het eens met fatsoenlijke argumenten.
Oud 04-04-2006, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 04-04-2006 @ 13:20 :
Verder hoop ik op een dode VVD. :/ [/B]
gezien het feit dat de VVD min of meer ook de werkgevers vertegenwoordigt denk ik neit dat dat machtig goed zou zijn voor ons landje
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 18:28
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
PGWR schreef op 04-04-2006 @ 14:44 :
De tegenbegrotingen van PvdA, GroenLinks en SP zijn gericht op de korte termijn. Om precies te zijn: één jaar. Het kabinetsbeleid is echter op de lange termijn gericht. En dat is een niet te vergeten detail.
Het is door de CPB doorgerekend dus het slechts korte termijn effect zou hebben mag je dan wel wat beter argumenteren dan het de VVD is goed voor de economie fabeltje.

Onder dit kabinet is de koopkracht hard achteruit gegaan wat indirect te wijten is aan hun beleid(duurdere zorg, energie, gestegen huren etc.), dus zo geweldig hebben ze het niet gedaan.

Laatst gewijzigd op 04-04-2006 om 18:31.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 18:33
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
PGWR schreef op 04-04-2006 @ 17:49 :
De investeringen in het onderwijs hebben totaal geen nut, wanneer de werkgelegenheid het land wordt uitgejaagd.
Een kenniseconomie is een betere fundament , de uitholling daarvan komt niemand ten goede.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 18:49
Verwijderd
Rita voor blank Westers Nederland!

Nee, liever niet.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 18:54
Verwijderd
liever niet hee
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 18:59
lawallan
lawallan is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 04-04-2006 @ 18:58 :

Weer zo'n opmerking. Jullie zogenaamd socialen zijn wel goed in het schelden op iedereen die het niet met jullie eens is he? Probeer het eens met fatsoenlijke argumenten.
Je bent de VVD campagne tijdens de gemeente verkiezingen alweer vergeten? over fatsoenlijke argumenten gesproken

Ik vind Verdonk een zeer capabel minister die consequent is in wat ze doet. Ik ben het alleen totaal niet eens met haar standpunten en daarom zie ik haar liever niet als MP.
Oud 04-04-2006, 19:05
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
lawallan schreef op 04-04-2006 @ 19:59 :
Je bent de VVD campagne tijdens de gemeente verkiezingen alweer vergeten? over fatsoenlijke argumenten gesproken

Ik vind Verdonk een zeer capabel minister die consequent is in wat ze doet. Ik ben het alleen totaal niet eens met haar standpunten en daarom zie ik haar liever niet als MP.

Ik ben de VVD niet. Ik heb het over de mensen op het forum, over al die linkse mensen die het nodig vinden om in het wilde weg met termen als egoisten en verpeste levens te smijten.
Oud 04-04-2006, 19:24
Foresight
Foresight is offline
Rita Verdonk is absoluut de meest standvastige en daadkrachtige vrouw in de politiek. Dat ze daarbij mensen in levensgevaar brengt, anderen laat leven in onmenselijke omstandigheden en verantwoordelijk is voor een dienst (IND) die in haar methoden veel weg heeft van de Gestapo of in ieder geval Amerikaanse veiligheidsdiensten, doen haar niets.

Politiek gezien is ze dus een keiharde bestuurder, wat in andere tijden onder andere conventies wellicht een groot bestuurder had geheten (1930-1960 anyone?)

In Nederland in deze tijd met het huidige wetboek zou ze veroordeeld moeten worden tot tientallen jaren cel voor alle misdaden die ze begaat tegen de mensheid (en er nog over liegt ook).

Liever niet dus, maar als Rita president wordt, dan wil ik ook graag een strafkamp voor onze eigen Nederlandse criminelen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 19:28
miGAnt
miGAnt is offline
Citaat:
Foresight schreef op 04-04-2006 @ 20:24 :
Rita Verdonk is absoluut de meest standvastige en daadkrachtige vrouw in de politiek.
Give me a break..Je na-aapt

Laatst gewijzigd op 04-04-2006 om 19:38.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 19:41
Foresight
Foresight is offline
Citaat:
miGAnt schreef op 04-04-2006 @ 20:28 :
Give me a break..Je na-aapt
Als je dan toch je reactie al aanpast voordat ik ervan mag genieten, haal dan die andere nonsense ook weg.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 19:43
miGAnt
miGAnt is offline
Citaat:
Foresight schreef op 04-04-2006 @ 20:41 :
Als je dan toch je reactie al aanpast voordat ik ervan mag genieten, haal dan die andere nonsense ook weg.
ik wil alleen duidelijk maken dat ik je een arme ziel vindt...
niet iedereen kan zo goed slijmballen
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 20:07
eelco
eelco is offline
Wordt lachen Verdonk als premier en Wilders als minister van binnenlandse zaken.....
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 20:30
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
eelco schreef op 04-04-2006 @ 21:07 :
Wordt lachen Verdonk als premier en Wilders als minister van binnenlandse zaken.....
In dat geval zullen een heleboel kleurlingen nederland gaan verlaten
Oud 04-04-2006, 21:24
WärteR
WärteR is offline
http://www.nosheadlines.nl/forum.php/list_messages/2212

Kijk even naar het interview...
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 22:02
Foresight
Foresight is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 04-04-2006 @ 21:30 :
In dat geval zullen een heleboel kleurlingen nederland gaan verlaten
Ja en elke zichzelf respecterende hoger opgeleide Nederlander ook.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 03:53
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Foresight schreef op 04-04-2006 @ 23:02 :
Inderdaad..
Oud 05-04-2006, 08:20
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Het is inderdaad een groot argument om mijn heil toch maar eens ergens anders te gaan zoeken
Oud 05-04-2006, 08:48
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 04-04-2006 @ 19:33 :
Een kenniseconomie is een betere fundament , de uitholling daarvan komt niemand ten goede.
Voor het verkrijgen van kennis is onderwijs niet de enige mogelijkheid. Tot benutting van de kennis is werkgelegenheid echter een must.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 08:51
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 04-04-2006 @ 19:28 :
Het is door de CPB doorgerekend dus het slechts korte termijn effect zou hebben mag je dan wel wat beter argumenteren dan het de VVD is goed voor de economie fabeltje.
Zou je je zin in goed Nederlands willen herformuleren?

Nederland dient voor de lange termijn een aantal fundamentele beslissingen te nemen. Denk maar aan het vergrijzingsproces en de daaraan verbonden effecten. De te nemen maatregelen zijn noodzakelijk, maar zullen op korte termijn het volk kunnen treffen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 09:31
eelco
eelco is offline
Citaat:
wordt het steeds rustiger hier,......
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 09:58
tripple
tripple is offline
Ik wil verdonk niet als minister-president hebben, omdat ik geen VVD-aanhanger ben. En ze kan haar beleid wel goed uitvoeren, maar ze gaat over lijken. Er wordt niet nagedacht als ze mensen terugzet naar Congo
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 10:56
lawallan
lawallan is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 04-04-2006 @ 20:05 :
Ik ben de VVD niet. Ik heb het over de mensen op het forum, over al die linkse mensen die het nodig vinden om in het wilde weg met termen als egoisten en verpeste levens te smijten.
ik zeg ook niet dat je de VVD bent, ik zeg alleen dat rechts het net zo hard doet. Verder ben ik het wle met je eens dat als iemand niet de zelfde standpunten heeft als jezelf dat het dan nogal zielig is om gelijk te zeggen dat hij dood moet.
Oud 05-04-2006, 10:59
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
lawallan schreef op 05-04-2006 @ 11:56 :
ik zeg ook niet dat je de VVD bent, ik zeg alleen dat rechts het net zo hard doet. Verder ben ik het wle met je eens dat als iemand niet de zelfde standpunten heeft als jezelf dat het dan nogal zielig is om gelijk te zeggen dat hij dood moet.
Ok. Maar ik beschuldigde ook niet de hele linkse aanhang, alleen bepaalde mensen hier op het forum.
Oud 05-04-2006, 12:01
Verwijderd
Onderzoek van Maurice de hond:
https://n14.noties.nl/peil.nl/get.ph...c66ecf6bd5ba94

Persoonlijk lijkt het me idd ook beter dan Rutte, gezien de wat inconsequente standpunten van de beste man.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 12:14
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Verdonk is een erg goede minister, maar ik denk dat het einde vvd is als zij lijsttrekker wordt. Rutte lijkt me beter op zn plek hoewel dat ook gewoon maar een lulletje rozewater is natuurlijk..

Maar Verdonk? Nee, ik denk niet dat dat een goede lijsttrekker zou zijn, als premier oid zie ik haar al helemaal niet zitten. Als minister wel, daar doet ze het beter dan een willekeurige andere minister.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 12:22
Verwijderd
IMHO heeft verdonk meer ballen dan onze huidige mp
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 12:25
Verwijderd
Citaat:
sjek schreef op 05-04-2006 @ 13:22 :
IMHO heeft verdonk meer ballen dan onze huidige mp
Dat is indrukwekkend, ja...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 13:09
reno
reno is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 04-04-2006 @ 18:58 :

Dat doe ik toch ook?
Wat interesseert de gemiddelde CDA-er of VVD-er dan naast zo veel mogelijk consumeren?
Oud 05-04-2006, 13:27
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
reno schreef op 05-04-2006 @ 14:09 :
Dat doe ik toch ook?
Wat interesseert de gemiddelde CDA-er of VVD-er dan naast zo veel mogelijk consumeren?
Gezien het laatste woord van je post, vraag ik me af of je überhaupt de verkiezingsprogramma's van een der genoemde partijen hebt gelezen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 13:37
reno
reno is offline
Citaat:
PGWR schreef op 05-04-2006 @ 14:27 :
Gezien het laatste woord van je post, vraag ik me af of je überhaupt de verkiezingsprogramma's van een der genoemde partijen hebt gelezen.
Verkiezingsprogramma's zijn onzin. Elke partij is in principe "voor milieu" om wat te noemen. Toch zie ik CDA en VVD niet zo snel maatregelen nemen, die zijn voornamelijk geinteresseerd in koopkracht, economische groei, concurrentiepositie, etc. Lekker veel geld verdienen om die villa's en hummers te blijven betalen, consumeren dus.
Oud 05-04-2006, 13:40
Welgemeend
Welgemeend is offline
Doe niet zo generaliserend zeg, alsof iedere CDA en VVD stemmer zoveel verdiend.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 14:08
Supreme Dutch
Citaat:
Welgemeend schreef op 05-04-2006 @ 14:40 :
Doe niet zo generaliserend zeg, alsof iedere CDA en VVD stemmer zoveel verdiend.
Idd.. M'n pa stemt juist VVD zodat ie eindelijk weer eens wat meer kan overhouden na belastingen. Anders komt dat chalet in Frankrijk er natuurlijk nooit
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 14:34
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
reno schreef op 05-04-2006 @ 14:09 :
Dat doe ik toch ook?
De kerk en Rita Verdonk natuurlijk
Oud 05-04-2006, 14:41
brinkster
brinkster is offline
Citaat:
sjek schreef op 04-04-2006 @ 10:37 :
Nu Verdonk zich ook kandidaat stelt als lijsttrekker is er de mogelijkheid dat met een meerderheid we voor het eerst een vrouwelijke minister president krijgen.
Ze is tevens de meest consequente politica, ze heeft een beleid en voert dat uit zonder uitzonderingen te maken.
hoezo ze maakt geen uitzonderingen?!
ze heeft 600ennogwat 'twijfelgevallen' toch in nederland laten blijven
behalve als de pers er bovenop zit, zoals bij taida en kalou
Oud 05-04-2006, 14:42
brinkster
brinkster is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 04-04-2006 @ 10:49 :
Je kunt ook overdrijven natuurlijk.
nee dat is gewoon zo
Oud 05-04-2006, 14:49
Boebsie
Boebsie is offline
Verdonk heeft een geniepige valse rotkop en daarom mag ze geen president worden.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 14:50
reno
reno is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 05-04-2006 @ 15:34 :
De kerk en Rita Verdonk natuurlijk
Ahja, die Marokkanen die ze wel eens zien hangen inderdaad.
Oud 05-04-2006, 14:55
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 05-04-2006 @ 15:49 :
Verdonk heeft een geniepige valse rotkop en daarom mag ze geen president worden.
President wordt ze sowieso niet.
Oud 05-04-2006, 14:55
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
reno schreef op 05-04-2006 @ 14:37 :
Verkiezingsprogramma's zijn onzin. Elke partij is in principe "voor milieu" om wat te noemen. Toch zie ik CDA en VVD niet zo snel maatregelen nemen, die zijn voornamelijk geinteresseerd in koopkracht, economische groei, concurrentiepositie, etc. Lekker veel geld verdienen om die villa's en hummers te blijven betalen, consumeren dus.
Ik vraag me af of je überhaupt kennis hebt van één der partijen. Met name het CDA is voor consumentisme. Daar is het te conservatief voor.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 14:56
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 05-04-2006 @ 15:55 :
President wordt ze sowieso niet.
Scherp, maar je weet wat ik bedoel .
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 14:57
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 05-04-2006 @ 15:56 :
Scherp, maar je weet wat ik bedoel.
Klopt. Maar als je op uiterlijk afgaat blijft er weinig over. Halsema misschien dan nog.
Oud 05-04-2006, 15:00
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 05-04-2006 @ 15:57 :
Klopt. Maar als je op uiterlijk afgaat blijft er weinig over. Halsema misschien dan nog.
Ja voor een politicus is zij wel een milf.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 15:19
reno
reno is offline
Citaat:
PGWR schreef op 05-04-2006 @ 15:55 :
Ik vraag me af of je überhaupt kennis hebt van één der partijen. Met name het CDA is voor consumentisme. Daar is het te conservatief voor.
Wat een kromme, rare, en tegenstrijdige zinnen?
Terug naar de kleuterklas met jou, in elke reply maak je wel een debiele (taal-)fout.
Oud 05-04-2006, 15:56
Verwijderd
Verdonk vreest 'rampzalig links kabinet'

Uitgegeven: 5 april 2006 13:42
Laatst gewijzigd: 5 april 2006 15:45

AMSTERDAM - Rita Verdonk wil voorkomen dat Nederland volgend jaar een "een rampzalig links kabinet" krijgt van PvdA, SP en GroenLinks. Dat noemde ze woensdag als belangrijkste reden om zich kandidaat te stellen voor het lijsttrekkerschap van de VVD.

Verdonk presenteerde zich tijdens een persconferentie op de BouwRai in Amsterdam. Maar ondanks de aanwezige traditionele VVD-achterban van ondernemers klonk er slechts een lauw applaus toen Verdonk haar persconferentie begon met de woorden "ik doe het".

Verdonk, nu nog minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie, presenteerde zichzelf als "niet links, niet rechts, maar recht door zee". Het onderscheid maken tussen links en rechts noemde ze "oude politiek".

Opschudden

Ze zei dat ze gaat voor "de inhoud, de boodschap" en dat daadkracht haar belangrijkste onderscheidende eigenschap is in vergelijking met Mark Rutte, die andere belangrijke kandidaat voor het partijleiderschap van de VVD. "Ik wil Nederland eens flink opschudden", zei Verdonk. Ze ging niet zover te zeggen dat het Rutte ontbreekt aan daadkracht.

Loonstrookje

Een aantal thema's presenteerde ze woensdag. Nederlanders moeten weer trots op hun eigen land kunnen zijn, ondernemers moeten hun vleugels kunnen uitslaan en iedereen moet weer kunnen lachen bij het loonstrookje. Verder wil ze voorkomen dat mensen nog met vier op een kamer liggen in verpleeghuizen en dat de politie 30 procent van haar tijd bezig is met administratieve rompslomp.

Op deze punten zijn overigens collega-VVD'ers in het huidige kabinet verantwoordelijk: Hoogervorst voor de verpleeghuizen en Remkes voor de politie. Verdonk wil haar beleid bekostigen door het schrappen in managementlagen. Tegelijkertijd zei ze dat ze zich kan voorstellen dat de belastingen omlaag gaan.

Uitdaging

Verdonk wilde verder niet in details treden over hoe ze haar doelen wil bereiken. Dat komt later pas, zei ze. "Ik heb overal een mening over, maar die ga ik nu niet met u delen." Ze zei uit te kijken naar het debat met haar medekandidaten Rutte en Veenendaal (VVD-Tweede Kamerlid). Het debat met de gehaaide debater Rutte noemde ze "een fantastische uitdaging."

Race

Verdonk wilde tot voor kort niet meedoen met de race om het lijsttrekkerschap, maar liet vorige week weten dat ze van gedachten was veranderd. "Er is door veel mensen heel veel vertrouwen in mij uitgesproken omdat ik doe wat ik zeg. Afspraak is afspraak. Ik durf duidelijk te zeggen waar het op staat, problemen te benoemen en die ook op te lossen."

Of ze daarmee de opvolger is van Pim Fortuyn, wilde ze niet zeggen. "Hij heeft problemen bespreekbaar gemaakt, daar ben ik hem dankbaar voor. Pim Fortuyn was uniek maar niet te evenaren." Wel is Verdonk de afgelopen jaren populair geworden met dezelfde thema's als Fortuyn indertijd (integratie en asielbeleid) en heeft ze nu dezelfde campagneleider als Fortuyn toen die nog bij Leefbaar Nederland zat, Kay van de Linde.

http://www.nu.nl/news/707364/11/Verd...8video%29.html

Hahahaha. Als zelfs IJzeren Rita voor een 'links' kabinet vreest...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten