Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2006, 18:15
Nootsen
Nootsen is offline
Halow, ik bevind me in een tamelijk lastige positie :

Een jaar geleden bedroog een jongen, we noemen hem A. , zijn liefje B. met wie hij op dat moment al een jaar samen was. Hij verklaarde in die tijden al vaak dat hij B. beu was en alleen bij haar bleef voor de seks en omdat ze anders misschien domme dingen zou doen. Bon, hij heeft haar bedrogen met C., een mooi meisje en tevens mijn beste vriendin. Dus ik ben alles te weten gekomen over A. en B. en hoe slecht hun relatie ging.

Vervolgens heb ik dit aan enkele vriendinnen van het bedrogen meisje B. gemeldt en zij hebben A. ingelicht dat hij het moest vertellen , of anders deden wij het. We hebben altijd gedacht dat hij het verteld had (zij had hem zogezegd vergeven, en alles was weer goed.) Nu gaat de relatie op zich misschien wel beter tussen hen, maar toch denk ik dat ze het nog niet weet...

Hoe ik dit denk ? Vorig jaar kwam ik nog niet zo goed overeen met B., maar nu we samen studeren op de unief klikt het wel goed (niet dat ik op haar verliefd ben, maar wel als vrienden gaat het tamelijk goed) en als het over liegen en bedriegen gaat heeft zij nooit een aarzeling of niets, dus weet ze waarschijnlijk van niets.
Enerzijds zou ik haar graag vertellen dat ze bedrogen is, omdat ik het haar als vriend verplicht ben om dat te zeggen vind ik, anderzijds twijfel ik omdat het niet mijn zaken zijn. Feit dat het al een jaar geleden is , maakt het er eigelijk ook al niet simpeler op, als ze nu terug gelukkig zijn is dat misschien genoeg...
(Of ze weet het wel al en probeert het zoveel mogelijk te verzwijgen, dan ga ik tamelijk af als een gieter..)

Wat moet ik nu doen ?
Niets doen ?
Het haar vertellen ?
Hem nog eens onder druk zetten ?
Haar een brief of iets anders anoniems schrijven of zo dat ze het wel weet maar niet weet van wie ?

gegroet
nootsen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2006, 18:30
Moustache
Moustache is offline
Wat moet ik nu doen ? Het is jou zaak denk ik niet.
Niets doen ? Ja.
Haar een brief of iets anders anoniems schrijven of zo dat ze het wel weet maar niet weet van wie ? teh kansloos, zou ik hoe dan ook niet doen.

Zolang B. er niet mee zit of dit iig zegt, kun je het denk ik het beste gewoon zn beloop laten gaan.
Oud 05-04-2006, 18:31
Maija
Maija is offline
Moeilijk,

Eerst maar even kijken hoe het gaat in de gesprekken, gewoon een beetje subtiel aanpakken.

En dan zelf voor jezelf de keus maken..
Oud 05-04-2006, 18:40
havana
havana is offline
Hmm die A. is geen vriend van je toch? Anders zou ik het sowieso niet zeggen en anders kan je toch zo'n opmerking maken hoe heb je het hem ooit kunnen vergeven en dan zie je wel ze het weet

oh nevermind het is een jaar geleden lees ik nu laat dan maar zitten denk ik :x
Oud 05-04-2006, 19:26
Nootsen
Nootsen is offline
Citaat:
Maija schreef op 05-04-2006 @ 19:31 :
Moeilijk,

Eerst maar even kijken hoe het gaat in de gesprekken, gewoon een beetje subtiel aanpakken.

En dan zelf voor jezelf de keus maken..

hoe meer ik er mee praat, hoe heiliger ik er van overtuigd geraak dat ze van niets weet.

En nee, die kerel is geen vriend van me.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 20:14
Verwijderd
Niet jouw zaken, als ze nu toch zo gelukkig is, wie ben jij dan om dat af te pakken.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 21:21
Nootsen
Nootsen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-04-2006 @ 21:14 :
Niet jouw zaken, als ze nu toch zo gelukkig is, wie ben jij dan om dat af te pakken.
Niemand

Maar ze leeft wel met een leugen, en dat wil ik niet. Voor haar. ik moet me elke dag zo erg inhouden om het haar niet te vertelle
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 09:33
Smokin'
Smokin' is offline
Ah jezus hou toch eens op.. Je probeert deze schaamteloze actie te rechtvaardigen door een beroep te doen op mooie morele waarden zoals:

"Maar ze leeft wel met een leugen, en dat wil ik niet. Voor haar. "

Ik weet wat je wil. Je hebt ene hekel aan die kerel en je vind haar leuk, of je dat nu wil toegeven of niet. Mensen maskeren hun acties vaak door een beroep te doen op mooie normen en waarden, maar eigenbelang speelt vaak een minstens zo belangrijke rol.

Je bent een stoker. Iemand die denkt dat hij de waarheid moet brengen omdat hij denkt dat dat moreel juist is. Dat hij daarbij allemaal mensen in de geestelijke verneiling gooit maakt hem niet uit want hij ervaart het als zijn 'plicht' om de 'waarheid' te brengen. Maar eigenlijk is het gewoon een vendetta tegen die gast en een poging omdat meisje los te weken.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 11:25
eelco
eelco is offline
Walgelijke actie, jouw vriendin gaat met iemand die een relatie heeft (fout een) en dan gaan jullie, haar vriendinnen die jongen onder druk zetten....... Pure chantage. Waar iemand het lef vandaan haalt om zo een stunt uit te halen weet ik niet maar bij mij zou je zoiets echt niet moeten doen. (gelukkig ga ik niet vreemd maar dan nog)

als ik die jongen was zou ik het lekker allemaal laten gebeuren. De kans dat die meid je gelooft is te verwaarlozen, immers je vriendin is er mee gegaan. Dus haar vriendinnen zullen niet geloofwaardig overkomen, want jullie praten in haar ogen in jullie vriendin haar belang.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 11:39
Verwijderd
Hmja kijk, dat die jongen alleen bij haar was voor de seks enzo, en dat hij dat dan zou zeggen... dat hij sowieso vreemdgaat, dat vind ik allemaal óók fout.

Ik zou iig niet direct iets zeggen tegen A. Kun je niet voorzichtig polsen of ze iets weet?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 11:45
Verwijderd
Ik sluit me aan bij Smokin' en eelco, hou je erbuiten, laat iemand gelukkig zijn, al is het met een leugen. Ze komt er vanzelf wel achter. Dan zal ze het waarschijnlijk al moeilijk genoeg hebben en dan kan jij je moves maken, maar ga gewoon niet stoken, dat is achterbaks.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 15:51
Nootsen
Nootsen is offline
Toch opnieuw beetje reageren hoor.

1) Ik wil haar absoluut niet, het zou ook niets worden, we passen niet op die manier bij elkaar. Dus ik steek mij daar niet achter weg. Het enige waar ik aan denk is telkens ik met haar praat, ik denk van : ze moest eens weten. En dat is voor mij ook moeilijk om mee te blijven rondlopen.

2) De mensen die hem onder druk hebben gezet zijn niet vriendinnen van mij he, maar vriendinnen van haar(het bedrogen meisje, niet het meisje waarmee hij haar bedrogen heeft!)
EN die personen weten dat ook allemaal, dus als ze mij dan niet gelooft zal ze een van haar 4 vriendinnen toch moeten geloven !?

Maar de meerderheid lijkt wel te willen dat ik het niet vertel. Raar, ik dacht dat vertrouwen en zo toch iets betekende ?
Stel, jij wordt bedrogen, wil je het dan weten of niet ? wnnr het dan ook gebeurd is, gebeurd is gebeurd. En ik steek mij niet weg achter moreel , ik heb moreel
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 16:02
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
ik zou t niet vertellen aangezien t al zo lang geleden is. als het nu goed tussen hen gaat ben jij degene die hun relatie kapot maakt. het zijn hun zaken dus ik zou me er niet mee bemoeien en het gewoon laten rusten.

oh en als antwoord op de vraag of ik het zou willen weten als ik bedrogen zou zijn: nee, ik hoef het niet te weten eigenlijk. zeker niet als het een jaar geleden is, als je het niet weet dan doet het ook geen pijn. maar als ik erachter zou komen zou het gelijk over zijn.
Oud 06-04-2006, 16:24
Iveauh
Iveauh is offline
zeg gewoon dat je haar leuk vind :/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten