Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Naja, laat ik het dan maar houden op een schandvlek in zijn verder goede leven. |
![]() |
|
Ik weet bijzonder weinig van geschiedenis. Ik kon wel feitjes onthouden, maar zag verbanden nooit, waardoor ik alsnog onvoldoendes haalde en een hekel kreeg aan het vak.
Ook weet ik weinig van topografie, omdat het mij in het geheel ontbreekt aan richtingsgevoel. Ik kan een rit van 10 minuten nog niet uit mijn hoofd terug rijden, laat staan dat ik over een groter geheel onthoud wat waar ligt. Ik weet wel redelijk wat van maatschappij-gerelateerde onderwerpen, zoals feitjes over belasting, recht, politiek, ed. Niet gedetailleerd, maar wel de dingen die tot de algemene kennis behoren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ontopic: wanneer heb je eigenlijk veel algemene kennis? Want daar is niet echt een graadmeter voor. Waar moet je echt iets vanaf weten om niet dom en oppervlakkig te zijn volgens jullie? |
![]() |
|
Verwijderd
|
mijn algemene kennis zit wel snor maar ik heb fijne quotes:
we gingen ooit voor maatschappijleer een PO maken, toen kwamen we met zn 3en bij israel uit zegt nummer 4: hoezo wat is er in israel dan (ze wist t echt niet, arm meisje) en 2 fijne van 2 vrienden: "wow zijn deze spareribs van kip ofzo" en "joh is liverpool een stad?" |
![]() |
|
ahum
![]() laatst was ik bij mn ouders aan het eten. vrienden van mn ouders waren daar ook. Ze hadden het over het programma 'lekker slim' en gingen daarna over op het stukje 'wat hebben sommige mensen toch weinig algemene kennis' om vervolgens wat feiten te noemen die íedereen zou moeten weten. ik hield mn mond maar even dicht. Maar dit zou natuurlijk (deels) kunnen komen omdat zij het over feiten hadden uit de tijd dat zij (jong)volwassen waren. Dat had ik dan natuurlijk wel kunnen weten door me erin te interesseren en het doelgericht op te gaan zoeken, maar niet omdat ik 'erbij' was ofzo. Mn topografische kennis is redelijk aan het verbeteren. Ik weet nu meestal wel in welke hoek ik ergens een land moet plaatsen. Over oorlogen weet ik vaak genoeg niet waar het nu eigenlijk om draait (of om zou moeten draaien... ![]() Hmm, room voor improvement ![]()
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Ik schiet echt een enorme hoeveelheid kennis tekort als het om muziek gaat. Ik ben daar gewoon niet zo veel mee bezig of zo
![]() Verder weet ik veel dingen wel, maar maar half. Stukjes van het verhaal. Hoewel dat gelukkig wel steeds minder wordt.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saairikatuur #1772 Verwijderd | 500 | 21-01-2013 11:37 | |
De Kantine |
leuke feitjes en belangrijke levensvragen Verwijderd | 184 | 26-12-2008 19:58 | |
De Kantine |
Hoe zombieproof is je huis? Verwijderd | 40 | 15-12-2008 12:05 | |
De Kantine |
eensaai en alleen #394 Verwijderd | 500 | 28-10-2008 19:17 | |
De Kantine |
We love saaifood! #381 Cherry Springs | 500 | 17-10-2008 12:18 | |
De Kantine |
Want wie niet sterk is, moet saai zijn! #258 TopDrop | 500 | 28-06-2008 19:33 |