Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2006, 22:47
Verwijderd
Onder schuilnamen doe ik overal mee.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2006, 22:52
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik doe mee in Leeuwarden, hoop dat ik daar niet de enige ben, alhoewel Nee, ik wil toch wel wat concurrentie natuurlijk.
Vandaag m'n verhaal ingestuurd, zie ik dat de datum verlengd is met 3 weken Maarja, af is af laten we maar zeggen.

Krijg je nog een e-mailtje dat ze het ontvangen hebben eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 01:03
Droomz
Droomz is offline
Ik doe dit jaar toch niet mee. Inspiratiegebrek.
Oud 07-04-2006, 08:45
CSN
CSN is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 06-04-2006 @ 22:52 :
Ik doe mee in Leeuwarden, hoop dat ik daar niet de enige ben, alhoewel Nee, ik wil toch wel wat concurrentie natuurlijk.
Vandaag m'n verhaal ingestuurd, zie ik dat de datum verlengd is met 3 weken Maarja, af is af laten we maar zeggen.

Krijg je nog een e-mailtje dat ze het ontvangen hebben eigenlijk?
Misschien dat het per regio verschilt, maar ik heb wel een mailtje gehad ja .
Oud 07-04-2006, 09:07
Verwijderd
Citaat:
CSN schreef op 07-04-2006 @ 08:45 :
Misschien dat het per regio verschilt, maar ik heb wel een mailtje gehad ja .
Ik ook, maar het duurde wel een tijdje.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 11:31
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Grimm schreef op 07-04-2006 @ 09:07 :
Ik ook, maar het duurde wel een tijdje.
O dan wacht ik het nog even af, heb toch nog 3 weken de tijd
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 22:45
Verwijderd
Ben nog druk in de weer, met dicht, voor maastricht.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 23:03
Roosje
Roosje is offline
Ik heb net ingestuurd. =\
Oud 12-04-2006, 07:29
Verwijderd
Straks in de finale wordt het een Letterenreünie
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 08:26
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Grimm schreef op 12-04-2006 @ 07:29 :
Straks in de finale wordt het een Letterenreünie
Zou leuk zijn.
Oud 12-04-2006, 09:32
Verwijderd
Ik hoop het
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 12:55
Verwijderd
De winnde schrijfstukken van 2005 vind ik goed, maar sommige gedichten ben ik echt niet van onder de indruk .
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 16:07
ChangeL
ChangeL is offline
Vanavond is de uitreiking in Nijmegen!
Ik werd gisteren gebeld of ik kwam..ik was het eigenlijk niet van plan..maargoed...heb natuurlijk maar even ja gezegd
Is iedereen gebeld of je naar de uitreiking gaat? en hoelang duurt die uitreiking?

Laatst gewijzigd op 12-04-2006 om 16:20.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 17:27
Verwijderd
Ik kreeg vandaag de uitnodiging per post. Wie is er nog meer aanwezig, 20 april in Utrecht? Ik heb weinig zin om in mijn eentje te gaan
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 23:10
Verwijderd
Niks, helaas. Maar goed, ik vond het zelf al niet echt goed, dus ik had ook niet anders verwacht.

Kan niet zeggen dat ik vreselijk onder de indruk ben van de winnaars, hoewel die niet slecht waren verder... Met name het winnende verhaal, de jury had het over verschillende lagen. Nou ja, daar gaat het met mij en literatuur altijd mis, maar ik heb ze er niet uit gehaald. Mensen bereid om ze uit te leggen?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 23:13
Verwijderd
@ Morgan: ik vond de verhalen die echt in de finale stonden ook niet bijzonder, van vorig jaar dan. Dus, tja...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 23:26
Verwijderd
Ik ben al twee weken bezig met proberen een verhaal te verzinnen, maar het vlot niet echt. Misschien moet ik een oude uit het vet halen en die gewoon opsturen.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 01:04
Colias
Colias is offline
Citaat:
vidaaa schreef op 05-04-2006 @ 11:26 :
Ja, als je wint word je gevraagd om voor te dragen op die avond, heb ik ergens gelezen/gehoord.
Ik kan je meedelen dat ik vandaag inderdaad gebeld ben om voor te dragen. Het overdonderde me nogal, en ik zei dat ik eigenlijk geen spreker ben. Die dame legde uit dat het natuurlijk een hele eer zou zijn en dat ik ook slechts een stukje mocht voorlezen; ik zei dat ik erover zou nadenken en een mailtje zou sturen wanneer ik het toch wel zou willen doen.

Hahaha, het zou wel erg zonde zijn als deze misplaatste verlegenheid me de eerste prijs kostte, hoewel ik het me beslist niet kan voorstellen dat ik.... Hoe dan ook, ik zal later wel jouw vermoeden bevestigen dan wel ontkrachten.

(Je snapt natuurlijk dat ik ook nu zo mooi mogelijk probeer te schrijven, hč.. Ik zou iets hoog te houden kunnen hebben. Om dezelfde reden neem ik bij deze afstand van deze kortstondige affaire met Scholieren.com, indien mijn aanwezigheid hier zou betekenen dat ik niet de linkse intellectueel ben die ik placht te zijn.) Of zoiets.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 03:55
vidaaa
vidaaa is offline
Citaat:
Colias schreef op 13-04-2006 @ 01:04 :
Hahaha, het zou wel erg zonde zijn als deze misplaatste verlegenheid me de eerste prijs kostte, hoewel ik het me beslist niet kan voorstellen dat ik.... Hoe dan ook, ik zal later wel jouw vermoeden bevestigen dan wel ontkrachten.

(Je snapt natuurlijk dat ik ook nu zo mooi mogelijk probeer te schrijven, hč.. Ik zou iets hoog te houden kunnen hebben. Om dezelfde reden neem ik bij deze afstand van deze kortstondige affaire met Scholieren.com, indien mijn aanwezigheid hier zou betekenen dat ik niet de linkse intellectueel ben die ik placht te zijn.) Of zoiets.

Als ze je vragen voor te dragen betekent dat in ieder geval dat je inzending tot de beste behoorde.
Oud 13-04-2006, 07:33
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 12-04-2006 @ 23:26 :
Ik ben al twee weken bezig met proberen een verhaal te verzinnen, maar het vlot niet echt. Misschien moet ik een oude uit het vet halen en die gewoon opsturen.

LUH-3417
R. de piratenhond zal het altijd goed doen!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 12:06
Verwijderd
Nee, die bewaar ik voor als ze inzendingen voor de nobelprijs accepteren.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Ik kan je meedelen dat ik vandaag inderdaad gebeld ben om voor te dragen. Het overdonderde me nogal, en ik zei dat ik eigenlijk geen spreker ben. Die dame legde uit dat het natuurlijk een hele eer zou zijn en dat ik ook slechts een stukje mocht voorlezen; ik zei dat ik erover zou nadenken en een mailtje zou sturen wanneer ik het toch wel zou willen doen.

Bij ons hadden de voordragers wel gewonnen, iig. En linkse intellectuelen moeten gewoon op dit forum blijven, hoor, vooral als ze interessant zijn
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 15:30
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Morgan schreef op 13-04-2006 @ 15:28 :
Bij ons hadden de voordragers wel gewonnen, iig. En linkse intellectuelen moeten gewoon op dit forum blijven, hoor, vooral als ze interessant zijn
Er zitten juist een hoop linkse intellectuelen hier, geloof ik

Ik wil ook een uitnodiging en het voordragen zou helemaal geweldig zijn, maar daar ga ik niet vanuit
Oud 13-04-2006, 16:34
Verwijderd
N&A is geloof ik aardig links. Bovendien ben ik extreem gematigd, dat telt ook.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 17:45
CSN
CSN is offline
Waarom hebben jullie eigenlijk geen schrijfwedstrijden topic, ehh? ehh?? EH??

Ik weet namelijk nog wel een schrijfwedstrijd voor jullie maar jááá als daar geen plaats voor is..

Edit: Oops ik zie net dat die afgelast is
Oud 13-04-2006, 17:52
duivelaartje
duivelaartje is offline
Opzich wel een leuk idee. Aangezien de laatste tijd hier steeds meer wat algemenere topics bijkomen, is die misschien ook wel passend.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 19:09
Verwijderd
Gaat uw gang. Als het een mooie agenda wordt zonder al teveel gezwets er doorheen, kunnen we er vast wel een mooie sticky van maken, nietwaar?

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 19:56
Verwijderd
Op DoP is ie niet Sticky, maar hij werkt wel
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 13:31
CSN
CSN is offline
Ik heb zo'n vermoeden dat Colias inderdaad heeft gewonnen bij nijmegen .
Oud 14-04-2006, 21:04
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
CSN schreef op 14-04-2006 @ 13:31 :
Ik denk het ook

Gefeliciteerd Colias!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 21:09
Verwijderd
colias?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 22:18
Sketch
Sketch is offline
Citaat:

Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 14-04-2006 @ 22:18 :
Oh ja, dat had ik gelezen ja, ben niet zo goed in namen onthouden
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 14:28
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 15-04-2006 @ 09:56 :
Oh ja, dat had ik gelezen ja, ben niet zo goed in namen onthouden

Ik ging gisteren de juryrapporten van Nijmegen en Breda lezen, ik ga echt niet winnen. Ze houden niet van wereldverbeteraarverhalen, schandalig.
Oud 15-04-2006, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 15-04-2006 @ 14:28 :

Ik ging gisteren de juryrapporten van Nijmegen en Breda lezen, ik ga echt niet winnen. Ze houden niet van wereldverbeteraarverhalen, schandalig.
Desalniettemin maakte de jury van Nijmegen nog een redelijk sympathieke indruk op mij. De juryleden van Breda lijken me een stel klootzakken die totaal geen rekening houden met de jeugdigheid van de deelnemers.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 16:43
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
perseus schreef op 15-04-2006 @ 16:42 :
Desalniettemin maakte de jury van Nijmegen nog een redelijk sympathieke indruk op mij. De juryleden van Breda lijken me een stel klootzakken die totaal geen rekening houden met de jeugdigheid van de deelnemers.
Ja, dat vond ik ook, ze wilden volgens mij hip overkomen, nou
Oud 15-04-2006, 17:18
Colias
Colias is offline
Citaat:
CSN schreef op 14-04-2006 @ 13:31 :
Niet gewonnen, hoor, in Nijmegen. Het kwam niet geheel als een verrassing, aangezien ik dáár ook niet heb meegedaan. Ik grap dan wel dat ik een linkse intellectueel ben - dat betekent nog niet dat ik dan ook over hippieshit schrijf. Ik heb namelijk meerdere lagen, haha. Immers, "[cynische en verbitterde] mensen schrijven veel betere stukken," aldus de Nijmeegse jury. Gepleaset heb ik... (and, oh, how I loathe myself for it... Hmpf, nee, ik brabbel maar wat. )

Het is nog even wachten, maar ik beloof jullie: ik zal het melden. Ik heb inmiddels wel toegezegd voor te dragen; ik hoop niet dat van me verwacht wordt dat ik de gehele tekst oplees - dat kan ik die mensen en mezelf niet aandoen. Hmm, ach, gezichtsverlies is maar een kleine prijs voor boekenbon, nietwaar.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 17:48
Verwijderd
Fuck, dan had ik in Nijmegen moeten zijn
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 18:33
CSN
CSN is offline
Citaat:
Colias schreef op 15-04-2006 @ 17:18 :
Niet gewonnen, hoor, in Nijmegen. Het kwam niet geheel als een verrassing, aangezien ik dáár ook niet heb meegedaan. Ik grap dan wel dat ik een linkse intellectueel ben - dat betekent nog niet dat ik dan ook over hippieshit schrijf. Ik heb namelijk meerdere lagen, haha. Immers, "[cynische en verbitterde] mensen schrijven veel betere stukken," aldus de Nijmeegse jury. Gepleaset heb ik... (and, oh, how I loathe myself for it... Hmpf, nee, ik brabbel maar wat. )

Het is nog even wachten, maar ik beloof jullie: ik zal het melden. Ik heb inmiddels wel toegezegd voor te dragen; ik hoop niet dat van me verwacht wordt dat ik de gehele tekst oplees - dat kan ik die mensen en mezelf niet aandoen. Hmm, ach, gezichtsverlies is maar een kleine prijs voor boekenbon, nietwaar.
Waar dan wel?
Oud 15-04-2006, 21:30
Verwijderd
Ik weet niet waar ik in zal zenden. We hebben alleen nog Amsterdam, Haarlem en Enschede over, allemaal sluiten ze de 28ste.

Ik woon volgens mij het dichtste bij Amsterdam, maar zou ik in zo'n stad ook niet de meeste competitie hebben? Dan zou het slimmer te zijn om naar Haarlem te sturen. Maar stel dat ze willen dat ik langskom, dan kan ik af gaan lopen reizen naar... waar ligt Haarlem? Ik weet alleen dat het die paarse straat na de gevangenis is in Monopolie.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 21:40
Verwijderd
Niet ver ten westen van Amsterdam toch
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 21:44
Verwijderd
Ja, Linda vertelt me nu net dat Haarlem dichter bij mijn woonplaats ligt dan Amsterdam, dus dan gaan we daar wel voor.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 21:50
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 15-04-2006 @ 21:44 :
Ja, Linda vertelt me nu net dat Haarlem dichter bij mijn woonplaats ligt dan Amsterdam, dus dan gaan we daar wel voor.

LUH-3417
zoiets hoor je toch te weten, als je er woont
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 19:12
Verwijderd
Hmm, de uiterste inzenddatum voor Enschede is dus alwéér verlengd.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 20:22
Verwijderd
Geen inzendingen daar, tsjah.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Colias schreef op 15-04-2006 @ 17:18 :

Ja maar, pf, ik vind dat in mijn verhaal even veel lagen zitten (of kunnen zitten, je moet ze er wel uit willen halen) als in het winnende verhaal. Niet dat er in die van mij nou veel te vinden valt, maar goed, in die andere dus ook niet. Denk ik dan.

Stomme jury En succes met voorlezen, het lijkt me echt dóódeng.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 20:28
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Morgan schreef op 16-04-2006 @ 20:25 :
Ja maar, pf, ik vind dat in mijn verhaal even veel lagen zitten (of kunnen zitten, je moet ze er wel uit willen halen) als in het winnende verhaal. Niet dat er in die van mij nou veel te vinden valt, maar goed, in die andere dus ook niet. Denk ik dan.

Stomme jury En succes met voorlezen, het lijkt me echt dóódeng.
Voorlezen lijkt me echt superleuk Maar ja, ik win toch niet. Echte lagen zitten er in mijn verhaal niet, hoe letterlijker je het leest hoe beter, geloof ik.

Maar je hebt dus niet gewonnen, maar mag het wel voordragen Leuk
Oud 16-04-2006, 21:51
vidaaa
vidaaa is offline
Het is stom dat je teksten met lagen erin moet voorlezen. Ze moeten iedereen de tekst geven en een halfuur de tijd geven om het 10 keer te lezen. Net als met gedichten. Als je een gedicht 1 keer hoort haal je er nooit alles uit.
Oud 16-04-2006, 22:18
Verwijderd
Dat vind ik ook het nadeel van poëzie. Er zijn gedichten die je prima kunt voordragen, maar die verschillen zó van gedichten-op-schrift dat je die twee niet echt op dezelfde manier kunt behandelen. Voordraaggedichten lijken heel simpel op papier, terwijl je van leesgedichten echt geen hol snapt op een podium...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 23:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Roosje schreef op 29-03-2006 @ 20:26 :
Ik wil meedoen, trouwens, maar schrijven kan ik toch niet.
Dat zei ik van mezelf een jaar terug ook, nu staat de pc vol met kingsize word documenten vol met verhalen. (die gezien mijn werkstructuur stuk voor stuk nooit afkomen, maar who cares. )
Reageren

Regels voor berichten