Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2006, 11:45
Alwien
Alwien is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 16-04-2006 @ 20:28 :
Voorlezen lijkt me echt superleuk Maar ja, ik win toch niet. Echte lagen zitten er in mijn verhaal niet, hoe letterlijker je het leest hoe beter, geloof ik.

Maar je hebt dus niet gewonnen, maar mag het wel voordragen Leuk
Ik denk dat Colias gevraagd is om voor te dragen in Goes of Utrecht. Ik hoop voor mezelf maar dat het Goes is
Oud 17-04-2006, 11:54
Verwijderd
Utrecht heeft hooggekwalificeerde deelnemers
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 13:02
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Alwien schreef op 17-04-2006 @ 12:45 :
Ik denk dat Colias gevraagd is om voor te dragen in Goes of Utrecht. Ik hoop voor mezelf maar dat het Goes is
En dat ze jou uiteindelijk in Utrecht vragen zeker

Hm, het zou kunnen. Ik vind het maar vreemd. Niet dat ik het Colias niet gun of zo, maar ik snap gewoon niet geheel hoe alles nu in zijn werk gaat

En je zou eigenlijk moeten kunnen meelezen ja, dat zou hip zijn Dan haal je er ook veel meer uit.
Oud 17-04-2006, 14:11
Colias
Colias is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 17-04-2006 @ 14:02 :
En dat ze jou uiteindelijk in Utrecht vragen zeker

Hm, het zou kunnen. Ik vind het maar vreemd. Niet dat ik het Colias niet gun of zo, maar ik snap gewoon niet geheel hoe alles nu in zijn werk gaat

En je zou eigenlijk moeten kunnen meelezen ja, dat zou hip zijn Dan haal je er ook veel meer uit.
Dank je dat je het me gunt. Ik vind het zelf ook tamelijk vreemd (ik zou willen dat ik er nooit over begonnen was), aangezien de verrassing er nu wel enigszins vanaf zou zijn - óf ze zouden me moedswillig valse hoop hebben gegeven. Ik ga niet uit van de eerste prijs, maar inmiddels wel van een prijs, snap je, hoewel ze me slechts hebben gevraagd of ik alsjeblieft zou willen voordragen.

Ik begrijp de procedure ook niet helemaal; waarschijnlijk vonden ze mijn stukje zo goed/slecht/etc dat ze vonden dat het publiek het wel móét horen. Hmm, wie weet hebben ze de andere deelnemers wel gevraagd niet hun tekst maar wat rotte eieren en overrijpe tomaten mee te nemen.

Ik wil eigenlijk niet voorlezen of dat anderen mijn tekst lezen. Het was niet mijn bedoeling om in de belangstelling te staan. Ik was eenvoudigweg zo naïef te willen weten of mijn droom (wat een zwaar woord!) een schrijver te zijn niet geheel kansloos was. Het antwoord op die vraag krijg ik hoogstwaarschijnlijk morgenavond in (gefeliciteerd, Alwien) Goes.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 14:17
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik neem aan dat ze je niet moedwillig valse hoop geven, je hebt gewoon iets gewonnen of zo, gefeliciteerd, komt helemaal goed, je tekst was vast fantastisch
Oud 17-04-2006, 15:02
Alwien
Alwien is offline
Je kunt er inderdaad inmiddels van uit gaan dat je een prijs gewonnen hebt, Colias. Meestal vragen ze de eerste en de tweede prijs om voor te dragen, dus je zit in ieder geval goed. Met eieren en tomaten zal het niet zoveel te maken te hebben. Ik wens je alvast veel succes met lezen en ben benieuwd naar je tekst (maar die zal dan dus vast wel op de writenowsite verschijnen binnenkort)
Oud 17-04-2006, 18:41
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-04-2006 @ 23:29 :
Dat zei ik van mezelf een jaar terug ook, nu staat de pc vol met kingsize word documenten vol met verhalen. (die gezien mijn werkstructuur stuk voor stuk nooit afkomen, maar who cares. )
Dat heb ik eveneens. Wat het bewijs is van mijn stelling.

(Hoe kom ik er trouwens in godsnaam achter of ze m'n verhaal ontvangen hebben? Ik heb het een week geleden gestuurd, denk ik, en nog niets gehoord.)
Oud 18-04-2006, 12:18
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Roosje schreef op 17-04-2006 @ 19:41 :
Dat heb ik eveneens. Wat het bewijs is van mijn stelling.

(Hoe kom ik er trouwens in godsnaam achter of ze m'n verhaal ontvangen hebben? Ik heb het een week geleden gestuurd, denk ik, en nog niets gehoord.)
Misschien kun je voor de zekerheid nog een keertje mailen of zo? Ik kreeg meteen de dag erna een mailtje, maar ik had hem wel vroeg ingestuurd.
Oud 18-04-2006, 13:41
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 18-04-2006 @ 13:18 :
Misschien kun je voor de zekerheid nog een keertje mailen of zo? Ik kreeg meteen de dag erna een mailtje, maar ik had hem wel vroeg ingestuurd.
Hmja, dat had ik misschien moeten doen, toch nog maar even proberen zou. Gisteren was alleen mijn sluitingsdatum.
Oud 18-04-2006, 18:22
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 15-04-2006 @ 14:28 :

Ik ging gisteren de juryrapporten van Nijmegen en Breda lezen, ik ga echt niet winnen. Ze houden niet van wereldverbeteraarverhalen, schandalig.
Hopelijk in het hoge noorden wel dan, anders kan ik het ook wel vergeten.

Heb nog steeds geen mail of andersoortig bericht dat ze mijn verhaal ontvangen hebben
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 22:39
Colias
Colias is offline
Deze jongen is aardappel anders, woeehooee! Ik hoop jullie in Rotterdam te zien!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 23:04
Verwijderd
Ik heb mijn verhaal eindelijk ingestuurd vanmiddag.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 09:14
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 18-04-2006 @ 19:22 :
Hopelijk in het hoge noorden wel dan, anders kan ik het ook wel vergeten.

Heb nog steeds geen mail of andersoortig bericht dat ze mijn verhaal ontvangen hebben
Ja maar, ik woon precies tussen Nijmegen en Breda? Nou ja, soort van
Oud 19-04-2006, 11:03
Missy1234567890
Citaat:
Vogelvrij schreef op 19-04-2006 @ 10:14 :
Ja maar, ik woon precies tussen Nijmegen en Breda? Nou ja, soort van
In welke regio doe je mee dan? Ik vind trouwens niet dat ze op inhoud moeten gaan beoordelen, het gaat er toch om hoe je schrijft. Dat zij niet van bepaalde genre en onderwerpen houden, wil nog niet meteen zeggen dat je verhaal slecht is.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 19-04-2006 @ 12:03 :
In welke regio doe je mee dan? Ik vind trouwens niet dat ze op inhoud moeten gaan beoordelen, het gaat er toch om hoe je schrijft. Dat zij niet van bepaalde genre en onderwerpen houden, wil nog niet meteen zeggen dat je verhaal slecht is.
Waarop moet je dan beoordelen? Stijl alleen lijkt me ook niet genoeg, en is bovendien ook een kwestie van smaak.

Het probleem met wedstrijden is altijd dat er een kleine jury beslist wat mooi is en wat niet. Als je dat niet wilt, kun je beter niet meedoen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 12:16
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Natuurlijk gaat het ook om inhoud. De manier waarop je schrijft is net zo belangrijk als wat je met je onderwerp doet. Ze zullen je echt niet beoordelen op of het onderwerp leuk is, maar als iets kut is uitgewerkt kan een fijne schrijfstijl dat niet compenseren, en andersom.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 13:00
Verwijderd
Trouwens, had je op een bepaalde manier moeten vermelden in welke regio je mee wilt doen? Ik heb in de mail zelf gezegd dat ik gokte dat ik bij Haarlem zou horen, maar had ik het eigenlijk naar een apart adres moeten sturen of iets met het subject moeten doen?

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 13:46
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 19-04-2006 @ 14:00 :
Trouwens, had je op een bepaalde manier moeten vermelden in welke regio je mee wilt doen? Ik heb in de mail zelf gezegd dat ik gokte dat ik bij Haarlem zou horen, maar had ik het eigenlijk naar een apart adres moeten sturen of iets met het subject moeten doen?

LUH-3417
Je moet bij je inzending aangeven bij welke regio je mee wil doen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 09:08
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Den Bosch, maar ik woon bij Eindhoven. Zuidelijk dus

Het probleem is natuurlijk de subjectiviteit. Natuurlijk moet er wel naar de inhoud worden gekeken, maar dan op een objectieve manier, of het origineel is en niet saai. Maar ik krijg een beetje het idee bij writenow dat het erom gaat of zij de onderwerpen leuk vinden en dat vind ik dan weer niet zo fijn
Oud 20-04-2006, 16:16
Colias
Colias is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 20-04-2006 @ 10:08 atuurlijk moet er wel naar de inhoud worden gekeken, maar dan op een objectieve manier, of het origineel is en niet saai. Maar ik krijg een beetje het idee bij writenow dat het erom gaat of zij de onderwerpen leuk vinden en dat vind ik dan weer niet zo fijn
Volgens mij gaat het erom dat je gepassioneerd bent, en anders, en niet al te braaf. Een doodgewone tuinslang is met een giftige pen tot koningscobra om te toveren. Schrijf wat je wilt, blijf eerlijk aan jezelf, als zij het niets vinden: pech voor hen! Of: schrijf wat je denkt dat zij willen lezen, verloochen jezelf voor het grote goed, en als zij het het einde vinden, wees dan in de finale écht tegenover een vakjury van geroemde schrijvers... Succes!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 17:48
Missy1234567890
Citaat:
Vogelvrij schreef op 20-04-2006 @ 10:08 :
Den Bosch, maar ik woon bij Eindhoven. Zuidelijk dus

Het probleem is natuurlijk de subjectiviteit. Natuurlijk moet er wel naar de inhoud worden gekeken, maar dan op een objectieve manier, of het origineel is en niet saai. Maar ik krijg een beetje het idee bij writenow dat het erom gaat of zij de onderwerpen leuk vinden en dat vind ik dan weer niet zo fijn
Ja, dat bedoel ik, dat ze objectief naar de inhoud moeten kijken, ook wanneer het onderwerp ze persoonlijk niet zo aanstaat.

Ik heb geen ervaring met jury's van Writenow, dit is de eerste keer dat ik mee doe. Ik wist niet dat de wedstrijd bestond anders had ik al veel eerder meegedaan.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 17:51
Missy1234567890
Citaat:
Colias schreef op 20-04-2006 @ 17:16 :
Volgens mij gaat het erom dat je gepassioneerd bent, en anders, en niet al te braaf. Een doodgewone tuinslang is met een giftige pen tot koningscobra om te toveren. Schrijf wat je wilt, blijf eerlijk aan jezelf, als zij het niets vinden: pech voor hen! Of: schrijf wat je denkt dat zij willen lezen, verloochen jezelf voor het grote goed, en als zij het het einde vinden, wees dan in de finale écht tegenover een vakjury van geroemde schrijvers... Succes!
Ik heb geschreven hoe ik vind dat zij zouden moeten beoordelen..nouja dat zit dus impliciet in het verhaal. Ik wacht wel af...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 20-04-2006 @ 18:48 :
Ja, dat bedoel ik, dat ze objectief naar de inhoud moeten kijken, ook wanneer het onderwerp ze persoonlijk niet zo aanstaat.
(...)
De inhoud is inherent aan het onderwerp...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 22:03
Missy1234567890
Citaat:
perseus schreef op 20-04-2006 @ 19:18 :
De inhoud is inherent aan het onderwerp...
Ja, dus?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 22:38
Verwijderd
WriteNow Utrecht was wel leuk ik heb niet gewonnen, maar dat wist ik ook wel, en niemand van het clubje van DoP die mij op sleeptouw hadden genomen ook. Desondanks was het wel een leuke avond met mensen die voordroegen (inclusief Eindhovens accent), mensen die muziek maakten en daarbij zongen (à la Spinvis) en een juryvoorzitster die hele duidelijke ideeën had over hoe je moest schrijven. Namelijk, vóór de jury. En ze vooral niet onderschatten!

En uiteraard, bij de preventieve fouillering op CS, was ik de enige van ons groepje van zes die eruitgepikt werd om gefouilleerd te worden. Mensen van DoP zien er blijkbaar schattiger uit
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 07:46
Alwien
Alwien is offline
Ja, ik ben ook geweest. Vooral die band was leuk.
Vond alleen niet echt dat er boeiende verhalen hadden gewonnen.
Oud 21-04-2006, 09:39
Verwijderd
Ik heb nog geen uitnodiging gekregen. Suckers.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Alwien schreef op 21-04-2006 @ 08:46 :
Ja, ik ben ook geweest. Vooral die band was leuk.
Vond alleen niet echt dat er boeiende verhalen hadden gewonnen.
Nee, inderdaad. Ik vond het winnende verhaal een beetje tegenvallen
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 15:53
Alwien
Alwien is offline
Nogal ja. Ik vond het niet echt een verhaal voor een winnaar. Ik heb de andere verhalen inmiddels ook gelezen. Twee was redelijk - niet mijn smaak, maar het was op zich origineel, drie vond ik helemaal niks aan. Het kan aan mij liggen, maar om nou te zeggen: van de 123 konden er maar drie schrijven en dat zijn deze...
Oud 24-04-2006, 08:02
Verwijderd
Citaat:
Alwien schreef op 21-04-2006 @ 16:53 :
Nogal ja. Ik vond het niet echt een verhaal voor een winnaar. Ik heb de andere verhalen inmiddels ook gelezen. Twee was redelijk - niet mijn smaak, maar het was op zich origineel, drie vond ik helemaal niks aan. Het kan aan mij liggen, maar om nou te zeggen: van de 123 konden er maar drie schrijven en dat zijn deze...
Mjah, inderdaad
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 08:10
Verwijderd
Citaat:
Alwien schreef op 21-04-2006 @ 16:53 :
Het (de selectie van de winnaars) gebeurt puur willekeurig, nadat de stukken van ware kwaliteit al zijn uitgesloten van deelname! Complot!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 14:01
Alwien
Alwien is offline
Citaat:
Grimm schreef op 24-04-2006 @ 09:10 :
Het (de selectie van de winnaars) gebeurt puur willekeurig, nadat de stukken van ware kwaliteit al zijn uitgesloten van deelname! Complot!
Wat een troostende gedachte
Oud 28-04-2006, 14:27
Verwijderd
maastricht krijgt een week extra
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Alwien schreef op 24-04-2006 @ 15:01 :
Wat een troostende gedachte
Je kunt je er in ieder geval van verzekeren dat je door pech uitgesloten bent, tenzij je stuk van kwaliteit was
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 13:21
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Dat algemene wedstrijdtopic is er nog niet, hè? Dan vermeld ik hier maar even dat ik een vierde prijs gewonnen heb bij de schrijfwedstrijd van het Eindhovens Dagblad. Let wel: een vierde prijs, want ik geloof dat er zo'n zeventig prijzen uitgedeeld werden en dat er zo'n 125 inzendingen waren, dus op zich is het niet echt knap iets te winnen, maar toch ben ik blij
Oud 30-04-2006, 21:58
santje17
santje17 is offline
Gefeliciteerd!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 22:11
Verwijderd
Citaat:
santje17 schreef op 30-04-2006 @ 22:58 :
Gefeliciteerd!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 29-04-2006 @ 14:21 :
Dat algemene wedstrijdtopic is er nog niet, hè? Dan vermeld ik hier maar even dat ik een vierde prijs gewonnen heb bij de schrijfwedstrijd van het Eindhovens Dagblad. Let wel: een vierde prijs, want ik geloof dat er zo'n zeventig prijzen uitgedeeld werden en dat er zo'n 125 inzendingen waren, dus op zich is het niet echt knap iets te winnen, maar toch ben ik blij
Netjes toch, wel?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 11:45
Verwijderd
Wauw, gefeliciteerd, Vogelvrij! Post je je winnende verhaal hier nog?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 12:11
lukas15
lukas15 is offline
Leuk, vogelvrij. Het winnende verhaal vond ik niet zoveel voorstellen. Post je die van jou eens? Ik wilde schrijven, maar was te lui.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 16:09
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hihi, ik had helemaal gemist dat er wel degelijk reacties op zijn gekomen. Ik zal hier het verhaal posten, ben er achteraf niet echt tevreden over maar dat boeit nu niet meer Het thema was: De muziek van mijn leven.
@Lukas: ik vond het winnende verhaal eigenlijk nog best aardig

Zoute druppels sijpelen in oren die ik niet heb

Ik weet wel dat ik om “Everybody Hurts” had gevraagd, maar ik vind het nu eigenlijk erg ontoepasselijk. Ik hield van dit lied omdat het hoopgevend en troostend is, maar nu klinkt de tekst ineens zo absurd. “Everybudy hurts and everybody cries.” Ik hurt helemaal niet en huilen kan ik niet eens meer, daarvoor zijn ogen noodzakelijk. Mijn ogen liggen in die kist daar beneden, evenals de rest van mijn lichaam. En aangezien ik hier ben, kan ik geen tranen meer produceren. Het voelt niet bepaald als een gemis. Mocht ik dat gedacht hebben, dan was een blik naar onderen al genoeg om mezelf van dit waanbeeld te genezen. Van huilen wordt je gezicht rood en vlekkerig, je neus gaat lopen en je hoofd wordt met watten gevuld. Nee bedankt, verbrandt mijn traanbuisjes maar, ik zal er niet om rouwen.
Ik neem aan dat de mensen beneden me ook niet rouwen om mijn traanbuisjes, maar om wie ik was en nooit zal worden. Ze snappen niet waarom mijn lichaam mij in de steek heeft gelaten en ik moet toegeven dat ik daar ook bar weinig van begrijp. Dat ik mijn lichaam verafschuwde, wil immers nog niet zeggen dat ik dacht dat ik het wel zonder zou kunnen stellen. Integendeel, het een was juist een gevolg van het ander. Ik heb altijd al een hekel gehad aan de dingen waar ik afhankelijk van ben.
“Everybody Hurts” is afgelopen, mijn leven loopt ten einde. Pardon, dat was het natuurlijk al, maar ik bedoelde… Tsja, mijn ziel en geest bestaan nu nog. Nu nog wel, terwijl dadelijk… Zelfs mijn lichaam bestaat op dit ogenblik nog, in zekere zin. Alleen mijn hart tikt niet, mijn longen zwijgen, het is stil…
Ik voel nu toch iets van spijt, geloof ik. Spijt, omdat ik nooit meer chocolade kan eten, een gedicht kan schrijven of naar muziek kan luisteren. Had ik al verteld dat ik van R.E.M. hield?
Ik hoor donkere klanken… Ze worden harder, steeds harder…Paukenslagen die me op lijken te slokken. Ik ga verloren in de muziek. Opgaan in muziek…
Ik wilde dat ik dat op kon schrijven, er zit een gedicht in.
Oud 04-05-2006, 15:32
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb een uitnodiging!!!!

Maar ik weet nog steeds niet zeker of ik ga
Oud 04-05-2006, 15:54
Verwijderd
Je moet voorlezen?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 15:58
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nee joh, zo goed ben ik niet Anders zou ik sowieso wel gegaan zijn. Maar nu weet ik het niet, ik heb niemand om te gaan en het is best duur ook, om iemand mee te nemen en het is 's avonds en zo.
Oud 04-05-2006, 16:04
vidaaa
vidaaa is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 04-05-2006 @ 16:58 :
Nee joh, zo goed ben ik niet Anders zou ik sowieso wel gegaan zijn. Maar nu weet ik het niet, ik heb niemand om te gaan en het is best duur ook, om iemand mee te nemen en het is 's avonds en zo.
Liek en ik gaan ook. Als je doet alsof je van DoP bent en als Liek het goed vindt kunnen we wel samen gaan.
Oud 04-05-2006, 16:07
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
vidaaa schreef op 04-05-2006 @ 17:04 :
Liek en ik gaan ook. Als je doet alsof je van DoP bent en als Liek het goed vindt kunnen we wel samen gaan.
*slaat*

Naamzoek mij eens op DoP, ik bén van DoP. Of was

We zien wel, ik denk er nog over na
Oud 04-05-2006, 16:35
vidaaa
vidaaa is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 04-05-2006 @ 17:07 :
*slaat*

Naamzoek mij eens op DoP, ik bén van DoP. Of was

We zien wel, ik denk er nog over na
Je bent zo Letteren als maar kan
Oud 04-05-2006, 16:37
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
vidaaa schreef op 04-05-2006 @ 17:35 :
Je bent zo Letteren als maar kan
Ik heb op DoP 412 reacties en hier 542, dus zoveel scheelt het niet. Ik ben allebei. (of onzinner)
Oud 05-05-2006, 02:03
Verwijderd
Yes ik heb net ingestuurd. Maar 1 interpunctiefoutje ontdekt achteraf haha. Zie dansen op papier.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 06:31
Verwijderd
Ik heb ook een uitnodiging gekregen, maar ik ga niet Geen tijd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten