Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2006, 13:29
LexCi
LexCi is offline
Hey, zoek een goed fitness aparatuur waar je extra spieren van krijgt en natuurlijke beetje aankomt. Ik ben 18 jaar, 1.80 lang en zit bij de 62 kilo, ik wil wat bijkomen, ik ben nu bezig om flink en gezond te gaan eten, ook gebruik een proteďne shake die je met melk moet mengen en drinken.

Daarnaast zoek ik een goed fitness aparatuur, waar je breder, wat voller en sterker word. Ik heb Fitness pump gevonden bij Best of Shopping. Ik wilde weten of iemand hier ervaring mee heeft, ik wil graag op een goed en snelle manier aankomen (dus niet afvallen! )

Dit is um; http://www.telsell.com/shopping.asp?...CNT=NL&LAN=NED

Ik hoop dat iemand raad heeft, ook wil ik weten het zin heeft om gewoon buikoefeningen en opdrukken oefeningen te doen, je weet wel zonder aparaat.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 13:31
Mara
Mara is offline
Waarom ga je niet gewoon naar de sportschool? Veel beter.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 13:36
LexCi
LexCi is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-04-2006 @ 14:31 :
Waarom ga je niet gewoon naar de sportschool? Veel beter.
Wil ik ook doen, ben ik ook van plan, maar het leek me makkelijk als ik goed apararaat thuis had, want veel tijd heb ik op dit moment ook weer niet.

Maar word je idd voller van? (fitnessen) Ik bedoel je zweet en verbrand vet volgens mij
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 13:37
Ymir
Ymir is offline
Haha tellsell.

Ga een paar keer per week naar de sportschool en pm perfectme even, hij had laatst een site van een kerel die net zoiets heeft gedaan als wat jij wil, met tips en hints enzo.
Oud 13-04-2006, 13:37
Mara
Mara is offline
Citaat:
LexCi schreef op 13-04-2006 @ 14:36 :
Wil ik ook doen, ben ik ook van plan, maar het leek me makkelijk als ik goed apararaat thuis had, want veel tijd heb ik op dit moment ook weer niet.

Maar word je idd voller van? (fitnessen) Ik bedoel je zweet en verbrand vet volgens mij
Krachttraining, my dear. En als je dat niet wist weet je maar bar weinig, ga je dan eerst maar eens inlezen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 13:38
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
LexCi schreef op 13-04-2006 @ 14:36 :

Spieren zijn zwaarder dan vet, dus als je genoeg traint kom je sowieso aan. Na een tijdje is je lichaamsvet percentage erg gedaald en word je alleen maar zwaarder door de extra spieren.
En ja daar word je breed/vol van, ooit een magere lat bodybuilder gezien?
Oud 13-04-2006, 14:01
remy476
remy476 is offline
sjong jonge jonge als ik zoiets al hoor. je hebt er de ballen verstand van. Je bent niet eens een sporter maar wilt wel proteine shakes gaan drinken waarvoor dat dan. Als je ze gebruikt moet je er wel flink bij sporten.

Bij het trainen (fitnessen, en niet zo'n gammel ding van tell sell (oid)) gebruik je eiwitten omdat je spieren dat nodig hebben en je dmv voedsel te weinig eiwitten binnen krijgt. Je moet het niet zomaar gaan drinken want dan heb je er niks aan, je plast ze dan namelijk gewoon weer uit. Je wordt er echt niet (veel) zwaarder van tenzij je sport (spiermassa) en dat doe jij dus niet.

Ik stel voor dat je eerst eens gaat sporten in een sportschool en dat je dan eens gaat kijken voor die shakes. Want je bent nu helemaal verkeerd bezig
Oud 13-04-2006, 16:36
Ndimension
Ndimension is offline
Sorry dat ik het zeg, maar dat apparaat is je reinste rotzooi als de bedoeling ervan is spiermassa te winnen.

Wil je thuis trainen en spiermassa winnen: koop een setje dumbbells, lange halterstang, gewichten en een halterbankje. Of, goedkoper: ga naar een sportschool.

Verder snap ik niet waarom je al je voeding aanpast, terwijl je nog niets een echt bezig bent met spiermassa opbouwen... Of nou ja: om spiermassa op te bouwen, zul je eerst spiermassa af moeten breken. Er komt altijd meer massa bij dan dat er is afgegaan: je groeit. De eiwitten spelen een belangrijke rol in dat proces; zorgt voor een sneller herstel etc.
Oud 13-04-2006, 18:35
RoB!N
RoB!N is offline
i.p.v dit bankje te gebruiken kun je je beter gewoon gaan opdrukken. Gebruik je veel meer spiergroeppen. en het is waarschijnlijk ook zwaarder. Als je massa wil kweken moet je weinig herhalingen met veel gewicht doen.
Btw 50 euro is veel te veel voor zo n ding heb hem voor 15 gekocht bij de blokker en je hebt dr nix aan. Zit nu bij de sportschool en dat werkt stukken beter.

Je moet trouwens niet denken dat je zo 10 killo spieren erbij hebt . Dat kost veel tijd en training.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 13:38
lawallan
lawallan is offline
Citaat:
LexCi schreef op 13-04-2006 @ 14:29 :
Hey, zoek een goed fitness aparatuur waar je extra spieren van krijgt en natuurlijke beetje aankomt.

Dit is um; http://www.telsell.com/shopping.asp?...CNT=NL&LAN=NED
je krijgt geen extra spieren maar grotere

en tellsell? dat spul is echt troep, als ik daar een reclame van zie kan ik na een paar seconden al 3 dingen opnoemen die niet kloppen.

Het beste is gewoon te gaan fitnessen. Vraag aan je trainer of hij een mooi programma voor je kan samestellen waar je al je spieren mee traint. Ga 2 keer per week trainen en je zult vrij snel resultaat zien.
Oud 15-04-2006, 13:03
remy476
remy476 is offline
Citaat:
lawallan schreef op 14-04-2006 @ 14:38 :
je krijgt geen extra spieren maar grotere

en tellsell? dat spul is echt troep, als ik daar een reclame van zie kan ik na een paar seconden al 3 dingen opnoemen die niet kloppen.
* de prijs
*de degelijkehid van het apparaat
* de mensen die het uitproberen

moet ik nog verdergaan?
Oud 16-04-2006, 23:54
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Ga naar een goede sportschool waarom :

- Voldoende apparatuur en gewichten
- begeleiding om je de oefeningen uit te leggen
- Veel afwisseling mogelijk
- werkt over het algemeen beter als thuis ( thuis meer afleiding)
-Bij een goede helpen ze je ook met je voeding.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 09:24
Ndimension
Ndimension is offline
Citaat:
- werkt over het algemeen beter als thuis ( thuis meer afleiding)
Dat argument, of een variant daar op, wordt vaak aangehaald. Wie thuis wordt afgeleid, zal dat ook worden op de sportschool. Die persoon heeft dan gewoon geen recht op bestaan.
Oud 17-04-2006, 14:22
sapientia
sapientia is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 17-04-2006 @ 09:24 :
Dat argument, of een variant daar op, wordt vaak aangehaald. Wie thuis wordt afgeleid, zal dat ook worden op de sportschool. Die persoon heeft dan gewoon geen recht op bestaan.
Heeft een persoon geen recht op bestaan, omdat diegene wordt afgeleid in de sportschool? Wat een belachelijke opmerking! Ik dacht altijd dat het een vooroordeel was dat sportvolk dom was. Je bent zeker zo'n opgepompte, hersenloze idioot dat je dit soort onzin durft uit te kramen?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 15:03
Ndimension
Ndimension is offline
Oké, ik beken. Soms kan ik ietwat overdrijven.

Echter, feit blijft dat wanneer je thuis wordt afgeleid, datzelfde ook op de sportschool zal gebeuren. Mocht dat het geval zijn, dan heb je totaal niks te zoeken op een sportschool. En als ik eerlijk mag zijn, ben je dan nogal kansloos in mijn ogen.
Oud 17-04-2006, 15:13
joehoe19
joehoe19 is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 17-04-2006 @ 16:03 :
Oké, ik beken. Soms kan ik ietwat overdrijven.

Echter, feit blijft dat wanneer je thuis wordt afgeleid, datzelfde ook op de sportschool zal gebeuren. Mocht dat het geval zijn, dan heb je totaal niks te zoeken op een sportschool. En als ik eerlijk mag zijn, ben je dan nogal kansloos in mijn ogen.
ehm heb je zelf wel door hoe dom je klinkt op deze manier?? Ik geloof dat ze bij een sportschool niet zo wordt afgeleid als thuis. (computer, eten, bellen, rotzooi opruimen, etc.) Heb enige wat ze bij een sportschool wel hebben is een tv die godzijdank op de plek staat zodat je toch nog gewoon lekker door kan sporten! Dus denk even na, want:
1. je noemt nu iemand kansloos, terwijl je dat volgens mij zelf bent!
2. je draagt argumenten aan die voor geen meter kloppen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 15:36
Ndimension
Ndimension is offline
Zij die niet begrepen worden, zullen als dom bestempeld worden.

Als jij thuis je concentratie er niet bij kan houden, kan je dat op de sportschool ook niet. Als je thuis liever gaat computeren dan trainen, ligt dat aan jezelf en niet aan de locatie. Mensen met zo'n instelling vind ik triest.

Citaat:
Heb enige wat ze bij een sportschool wel hebben is een tv die godzijdank op de plek staat zodat je toch nog gewoon lekker door kan sporten!
Ja, stel je voor dat er een tv voor je neus stond. Dan zou ik echt niet meer een setje kunnen bankdrukken of mijn cardio af kunnen maken. En er is genoeg afleiding te vinden op de sportschool. Wat te denken van al die jonge meisjes in strakke pakjes? Of van die idioten die dumbbell curls doen van 5 kg en bij elke rep laten horen hoe erg ze het wel niet hebben? Of van die domme gastjes die om hulp roepen omdat ze dachten dat 100 kg squatten niets is?

Mijn punt is gewoon dat als jij je concentratie er niet bij kan houden, waarom zou dat wel in de sportschool kunnen? Omdat er geen computer staat? Omdat er geen rommel ligt? Omdat er geen televisie is? Dat is gewoon bullshit. Wie zijn concentratie er thuis niet bij kan houden, heeft totaal geen instelling.
Oud 17-04-2006, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Ndimension schreef op 17-04-2006 @ 10:24 :
Bedoel je niet dat ongeveer negentiende van het 'volk' dat bij een sportschool komt geen recht heeft op bestaan? Want laten we wel wezen, de meeste sportschoolbezoekers zijn behoorlijk blijven steken in de evolutie.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 16:16
joehoe19
joehoe19 is offline
Citaat:
Ja, stel je voor dat er een tv voor je neus stond. Dan zou ik echt niet meer een setje kunnen bankdrukken of mijn cardio af kunnen maken. En er is genoeg afleiding te vinden op de sportschool. Wat te denken van al die jonge meisjes in strakke pakjes? Of van die idioten die dumbbell curls doen van 5 kg en bij elke rep laten horen hoe erg ze het wel niet hebben? Of van die domme gastjes die om hulp roepen omdat ze dachten dat 100 kg squatten niets is?
dat dat voor jou geldt, betekent niet dat andere mensen daar last van hebben. Dingen die bij jou van toepassing zijn, moet je niet meteen toeschrijven aan andere mensen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 16:18
Ndimension
Ndimension is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-04-2006 @ 16:57 :
Bedoel je niet dat ongeveer negentiende van het 'volk' dat bij een sportschool komt geen recht heeft op bestaan? Want laten we wel wezen, de meeste sportschoolbezoekers zijn behoorlijk blijven steken in de evolutie.
Zoals ik al eerder zei, was de laatste zin in het geciteerde stuk een "lichte overdrijving". Toch opmerkelijk dat ik moet vertellen dat het niet serieus is, misschien dat de meeste niet-sportschoolbezoekers behoorlijk zijn blijven steken in de evolutie?

Maar ik moet je gelijk helaas gelijk geven. Het merendeel van het sportschoolvolk bestaat uit dikke, lelijke huisvrouwen; mannen met een minderwaardigheidscomplex en figuren die denken binnen een maand de bovenarmomtrek met 10 cm te vergroten. De overige eentiende zijn echter mensen met verstand. Mensen die weten wat een goed uitgebalanceer dieet inhoudt. Mensen die weten hoe je je lichaam optimaal kunt voeden. Mensen die alles weten over voedsel en het mensenlijk lichaam (ze doen niet veel onder voor een afgestudeerd bioloog).

Feitelijke kennis is natuurlijk niet alles. De juiste sportschoolbezoekers zullen vaak mentaal ook wat beter in elkaar zitten dan een ander. Maar uit jouw reactie (en eerdere reacties) kan ik afleiden dat jij niet weet wat het inhoudt om op (top)niveau te presteren op het gebied van sport.
Oud 17-04-2006, 16:24
Ndimension
Ndimension is offline
Citaat:
joehoe19 schreef op 17-04-2006 @ 17:16 :
dat dat voor jou geldt, betekent niet dat andere mensen daar last van hebben. Dingen die bij jou van toepassing zijn, moet je niet meteen toeschrijven aan andere mensen.
Jij begrijpt de essentie niet van mijn post, terwijl ik die tot nu toe al op zijn minst twee keer duidelijk heb neergezet.

"Mijn punt is gewoon dat als jij je concentratie er niet bij kan houden, waarom zou dat wel in de sportschool kunnen?"

"Wie thuis wordt afgeleid, zal dat ook worden op de sportschool."

Moet ik nu echt nog gaan zeggen wat ik bedoel? Vooruit dan:

je concentratie is afhankelijk van jezelf, niet van je omgeving.

Oké, als er toevallig een rockconcert wordt gehouden in de kamer waar je traint en als er dan toevallig ook nog wat jumbojets opstijgen op dezelfde kamer, dan kan ik begrijpen dat je ietwat wordt afgeleid. Maar als je wordt afgeleid door een computer of tv, is het compleet te wijten aan jezelf.

Grappig trouwens, dat jij net riep dat ik zelf misschien wel eens kansloos zou zijn, terwijl ik je nu al drie keer iets uit moet leggen.
Oud 17-04-2006, 16:37
joehoe19
joehoe19 is offline
Citaat:
Maar ik moet je gelijk helaas gelijk geven. Het merendeel van het sportschoolvolk bestaat uit dikke, lelijke huisvrouwen; mannen met een minderwaardigheidscomplex en figuren die denken binnen een maand de bovenarmomtrek met 10 cm te vergroten. De overige eentiende zijn echter mensen met verstand. Mensen die weten wat een goed uitgebalanceer dieet inhoudt. Mensen die weten hoe je je lichaam optimaal kunt voeden. Mensen die alles weten over voedsel en het mensenlijk lichaam (ze doen niet veel onder voor een afgestudeerd bioloog). Feitelijke kennis is natuurlijk niet alles. De juiste sportschoolbezoekers zullen vaak mentaal ook wat beter in elkaar zitten dan een ander. Maar uit jouw reactie (en eerdere reacties) kan ik afleiden dat jij niet weet wat het inhoudt om op (top)niveau te presteren op het gebied van sport.
Met het eerste gedeelte van dit stukje ben ik het ook met je eens. Geen paniek. Maar dat wil niet zeggen dat elk persoon die zich thuis niet kan concentreren zich ook niet kan concentreren op een sportschool. Ik vind dat gewoon erg kort door de bocht. Sommige mensen kunnen thuis nu eenmaal niet de stimulans vinden die ze op de sportschool wel kunnen vinden. Neem bijvoorbeeld het volgende: Je bent niet alleen, iedereen die naar de sportschool toe komt, wil een mooi lichaam. En dat is hetgene wat bij veel mensen thuis ontbreekt: 'mede-slachtoffers' om het zo maar even te noemen. een ander voorbeeld (mss niet helemaal relevant, maar wel hetzelfde principe): alcoholisten. Veel alcoholisten kunnen thuis op eigen kracht niet afkicken, simpelweg omdat ze dat ze niet gesteund worden of omdat ze geen goed voorbeeld hebben. Bij de AA voelen ze zich wel gesteund en hebben ze voorbeelden van mensen die succesvol zijn afgekickt. Ik weet dat we het hier over een verslaving hebben, maar wie zegt dat mensen die dik zijn geen verslaving hebben; aan eten bijvoorbeeld. En zijn genoeg mensen die lijden aan een eetziekte. Die worden thuis afgeleid door eten. Op een sportschool kunnen ze professionele begeleiding krijgen en zien ze andere mensen bij wie het wel lukt om gezond te eten. Het is maar hoe je het bekijkt, maar zo kijk ik ertegen aan.
En nog even als laatst: Ik ben wel degelijk een goede sporter en nee ik ben ook niet dik en ik eet ook gezond.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 06:27
Ndimension
Ndimension is offline
Stimulans is wat anders dan concentratie. Daarnaast ga ik niet naar de sportschool om samen met mijn vriendjes en vriendinnetjes te spelen. Ik kom er om mijn lichaam af te beulen. Af en toe een vriendelijk gezicht is leuk voor de stimulans, maar is totaal niet nodig voor de concentratie.

Je alcoholistenvergelijking is trouwens wel ontzettend vreemd. Ik zie niet echt waar de vergelijking opgaat... Alcoholisten moeten net als sportschoolbezoekers een bepaalde drempel overbruggen, wat alleen kan met de juiste stimulans? Onzin zeg. Verder gaat het mij niet om de stimulans, maar om de concentratie.

Ik heb onderhand wel genoeg van je gehoord. Je probeert je op de raarste manieren te redden uit de situatie; je haalt belachelijke argumenten aan en probeert de boel te verdoezelen met wat 'vriendelijke' smilies.

Hou nou maar op, echt.
Oud 18-04-2006, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Ndimension schreef op 18-04-2006 @ 07:27 :
Ik kom er om mijn lichaam af te beulen.
wat doe je dan allemaal?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 10:11
RooN
RooN is offline
Volgens mij dwalen we een beetje af.
Je had voor dat geld beter wat gewichten kunnen kopen en op het internet even zoeken naar wat tips over trainen met alleen maar je lichaam. Als je die oefeningen allemaal beheerst kan je jezelf wat verzwaren door bv pushups te doen met een schijf van 10 kilo op je rug. Trouwens kan je ook gewoon verder trainen door push ups te doen met maar 1 arm en de andere op je rug.
Ik ben het er mee eens dat je beter naar de sportschool kan gaan al was het alleen maar om wat tips en of schema's te vragen. Train alleen niet iedere dag je hebt een dag rust nodig om je spieren te laten "groeien". Dit is net zo belangrijk als de training zelf. Train in het begin nooit te zwaar je pezen en spieren kunnen scheuren of verrekken waardoor je blessure's krijgt en je nog verder van je doel raakt.
Over die shakes nog wat...goed idee maar als je voldoende eiwitrijke dingen eet (kipfilet, kalkoen, tonijn) kom je ook aan je eiwitten. Teveel eiwit slaat je lichaam weer op als vet en dat is ook weer niet goed. Oja je krijgt nooit extra spieren ze groeien alleen maar.
Hopelijk heb je hier wat aan.

Regels voor berichten