Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2006, 21:05
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-04-2006 @ 21:52 :
Vreemd dat het aangehaald wordt, want dit gaat over net leven erna en niet over het huidig leven.
Tja, het valt me op dat dat soort vrijpleitende citaten wel vaker heel ver gezocht zijn, terwijl de compromiterende citaten zoals degene die jij daar al had veel meer to the point zijn.
Oud 21-04-2006, 00:06
eelco
eelco is offline
Citaat:
juno schreef op 18-04-2006 @ 23:41 :
Ik krijg er al jeuk van als een moslim het beweert, maar als zelfs een niet-moslim dezelfde propaganda nu al gaat herhalen...

De islam is op zich nergens echt een onrustzaaiend boek, sterker nog het komt redelijk overeen met de bijbel. Beide op zich redelijk vreedzaam.

Waar de "vriendelijke Moslimjongeren" het vandaan halen om met complete groepen op het criminele pad te gaan geen idee. Het is echter wel een feit.

Zelfde geldt voor de opruiende taal van zelfs de 3de generatie, eigen land eerst en dat zijn in hun geval wel Marokko en Turkije, terwijl ze nota bene in Nederland geboren zijn.

Als mensen zoals Mohamed B en Samir A hun zin krijgen dan leven we straks in een Moslimcultuur hier, onder een regime van vrouwenonderdrukking, geweld en het onderdrukken van het recht van vrije meningsuiting.

Nederland gaat voorop in de wereld op het gebied van tolerantie, maar is misschien doorgeslagen. De Nederlandse bevolking "pikt" het niet langer meer. Tereurdreiging, moordaanslagen en doodsbedreigingen zijn aan de orde van de dag. De normale Moslim word aangekeken op het gedrag van zijn niet normale broeders.

De stemmingmakerij is dan ook onverantwoord, Nederland wordt rechts, wat niet gek is als je alles op een rijtje zet. Echter de feiten spreken voor zich. Criminaliteit en overlast komen voornamelijk uit hun hoek. Hele wijken zijn geinfecteerd en gelden als zwaar risico gebied. Politie is te bang om handelend op te treden en bij eventuele arrestaties wordt de verdachte met fluwelen handschoenen aangepakt.... waarom omdat hij Moslim is.

Ik ben niet ultra rechts of super links maar ik ben het wel met de ideeen eens dat we moeten beginnen met dit soor lieden te deporteren. Terug naar waar ze vandaan komen. De goede hebben alle recht om hier te mogen blijven maar waarom zouden we alles maar moeten accepteren?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 00:44
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
We moeten niet alles pikken, hell, we pikken al veel te veel, maar deporteren kan niet. Ik zou daar opzich best een "helaas" bij kunnen zeggen, maar dat doe ik niet. Het zijn nu nederlanders. Nederlanders die zich geen nederlander voelen en geen nederlander willen zijn (vraag het de gemiddelde mbo bezoeker), maar het zijn nederlanders.

Ik zou overigens als het mogelijk zou zijn ook graag zien dat kampers ook gedeporteerd worden.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 00:44
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
eelco schreef op 21-04-2006 @ 01:06 :
Ik ben niet ultra rechts of super links maar ik ben het wel met de ideeen eens dat we moeten beginnen met dit soor lieden te deporteren. Terug naar waar ze vandaan komen. De goede hebben alle recht om hier te mogen blijven maar waarom zouden we alles maar moeten accepteren?
Voor sommigen oke ( criminelen) zoals je zegt ( denk ik ), elk land in de wereld heeft problemen met de integratie van bepaalde geloven en bevolkingsgroepen. Vaak is dit niet de schuld van het grootste deel, maar een kleine kern binnen deze groep.

Zelf denk ik dat dit probleem eigenlijk alleen (uiteindelijk) met tijd over zal gaan. De christenen waren zelf ook niet al te aardig ten tijde van de Spaanse inquisitie, hoewel niet alle christenen hier achter stonden, en nu is er een groep binnen de Islam die nogal aggresief is.
Er zijn zo veel voorbeelden. Een mengeling van actie en geduld zal denk ik de oplossing zijn. Maar ja ik kan het net zo goed compleet fout hebben .
Oud 21-04-2006, 02:28
eelco
eelco is offline
Heb het inderdaad over de criminelen en degene die eigenlijk geen Nederlander willen zijn. Ga dan gewoon terug naar je eigen land en probeer daar een succesvol leven op te bouwen. Te vaak worden er in Nederland grove misdragingen met de mantel der immigratie liefde bedekt.
Aanpassingsproblemen, blijven hangen in je oude gewoontes en oude cultuur en niet te vergeten de fanatieke Islam aanhangers die de boel flink opruien.

Eerwraak? Belachtelijk voor hun een vrijkaartje voor moord en doodslag alleen omdat iemand een foutje maakt of niet respectvol is..... Dan kan ik een hele lijst maken

Vrouwen minderwaardig? Dat zal ik mijn vriendin eens uitleggen, slaap ik 5 weken op de bank als het niet erger is

We leven in Nederland, een land waar iedereen GELIJK is, mensen die dat niet willen of kunnen snappen hebben hier niets te zoeken.
Respect voor andersdenkenden, ongeacht geloof ras of politieke overtuiging. Nederland staat er al eeuwen bekend om en nu zullen een handvol idioten dit gaan verzieken?

Dat de Christenen inderdaad flink hebben huisgehouden met de kruistochten hoor je niemand ontkennen maar dat is eeuwen geleden. En daar gaat het ze niet eens om. Waar trekken deze mensen de grens. Mohammed wordt beledigd, doodstraf. Een moslimmeisje wordt verliefd, Eerwraak.... En dat in NEDERLAND

Middeleeuwse praktijken. En ja op het gevaar een ban en of voor racist te worden uitgemaakt kom ik er wel eerlijk voor uit wat mijn mening is. Dat kan en mag in Nederland.

Buitenlanders die zich misdragen, weigeren zich aan te passen aan de Nederlandse samenleving moeten gewoon een enkeltje naar het land van herkomst. Paspoort afnemen en nooit meer terug laten komen. Van mijn part mag de rest van de familie ook mee.

Niemand die het hier mee eens is maar zo voel ik dat. Er zijn eeuwen overheen gegaan voordat Nederland geworden is totwat het nu is, en de laatste jaren verpauperd het steeds meer. Mensen die niet meer over straat durven, omdat er een groepje allochtonen jongeren al jaren voor overlast zorgt. Te belachelijk voor woorden
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 05:32
akumabito
akumabito is offline
[devil's advocate]

Puhh, ik woon tegenwoordig in Thailand, maar ik ben nou ook niet bepaald aan het inburgeren hier. Aangezien ik voornamelijk optrek met mensen die Engels spreken, heb ik eigenlijk totaal geen behoefte om Thais te leren. Ik ken wat begroetingen en ik kan tot 10 tellen en daar houdt het echt mee op.

Hetzelfde zie je terug in NL eigenlijk. Veel allochtonen die alleen maar (of voornamelijk) met mensen uit hun eigen kring omgaan voelen zich nou ook niet echt geroepen om lekker Nederlands te gaan leren..

Toen ik nog in NL zat ergerde ik me er best vaak aan, maar jah, nu doe ik zelf exact hetzelfde..

Ik ben nu ook een achterlijke, niet-ingeburgerde, profiterende, vrouwen en banen inpikkende kut-allochtoon.

[/devil's advocate]

Maar goed, zal er maar gelijk aan toevoegen dat ik hier maar voor een half jaartje zit. Als ik hier permanent zou blijven had ik de taal wel willen leren omdat het een stuk makkelijker is met bijvoorbeeld de aanschaf van een huis en weet ik wat..
Oud 21-04-2006, 09:34
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 20-04-2006 @ 22:05 :
Tja, het valt me op dat dat soort vrijpleitende citaten wel vaker heel ver gezocht zijn, terwijl de compromiterende citaten zoals degene die jij daar al had veel meer to the point zijn.
Persoonlijk vind ik het alleen maar positief als ze de vrijpleitende citaten aan gaan halen, hoe ver gezocht ook, dan de concrete citaten die hel en verdoemenis spuien en er zo ook naar gaan leven

Liever dat men de leuke stukken over de vrouw eruit halen en naleven dan de vervelende stukken.

Snap je wat ik bedoel?

(geldt overigens voor alle religies )
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 09:36
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
akumabito schreef op 21-04-2006 @ 06:32 :
[devil's advocate]

Ik ben nu ook een achterlijke, niet-ingeburgerde, profiterende, vrouwen en banen inpikkende kut-allochtoon.

[/devil's advocate]

Maar goed, zal er maar gelijk aan toevoegen dat ik hier maar voor een half jaartje zit. Als ik hier permanent zou blijven had ik de taal wel willen leren omdat het een stuk makkelijker is met bijvoorbeeld de aanschaf van een huis en weet ik wat..
Half jaartje er tussenuit is ietwat anders dan emigreren, he?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 10:04
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-04-2006 @ 10:36 :
Half jaartje er tussenuit is ietwat anders dan emigreren, he?
Yup, maar dat geef ik zelf ook al aan in m'n post.

Mijn punt was alleen dat ik het best kan begrijpen eigenlijk dat als mensen met een grote kliek bij elkaar zitten ze zich niet echt gemotiveerd voelen om de taal te leren en/of te integreren.

Hier op Koh Samui is ook een grote expat community.. ik ken tientallen buitenlanders die hier wonen/werken/getrouwd zijn/kinderen hebben en vrijwel geen van hen spreekt Thai.

Persoonlijk zou ik helemaal gestoord worden als ik ergens permanent zou verblijven en de taal niet spreek.. majah, dat ben ik..
Oud 21-04-2006, 10:09
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:

Waar de "vriendelijke Moslimjongeren" het vandaan halen om met complete groepen op het criminele pad te gaan geen idee. Het is echter wel een feit.
Misschien zit het in hun genen .
Probeer zelf even na te gaan waaraan dat kan liggen. Kijk bijvoorbeeld naar andere "westerse landen" met verschillende bevolkingsgroepen. Ben het dan ook met K-pax eens.

Citaat:

Als mensen zoals Mohamed B en Samir A hun zin krijgen dan leven we straks in een Moslimcultuur hier, onder een regime van vrouwenonderdrukking, geweld en het onderdrukken van het recht van vrije meningsuiting.
Overdreven. Dit zal uiteraard nooit gebeuren.

Citaat:

Nederland gaat voorop in de wereld op het gebied van tolerantie, maar is misschien doorgeslagen. De Nederlandse bevolking "pikt" het niet langer meer. Tereurdreiging, moordaanslagen en doodsbedreigingen zijn aan de orde van de dag. De normale Moslim word aangekeken op het gedrag van zijn niet normale broeders.
Nederland heeft echt geleden onder het moslim terrorisme .

Citaat:

De stemmingmakerij is dan ook onverantwoord, Nederland wordt rechts, wat niet gek is als je alles op een rijtje zet. Echter de feiten spreken voor zich. Criminaliteit en overlast komen voornamelijk uit hun hoek. Hele wijken zijn geinfecteerd en gelden als zwaar risico gebied. Politie is te bang om handelend op te treden en bij eventuele arrestaties wordt de verdachte met fluwelen handschoenen aangepakt.... waarom omdat hij Moslim is.
Overdreven, wat moeten amerikaanse agenten dan wel niet zeggen met schietgevaarlijke wijken.

Citaat:

Je gaat toch ook geen criminenele autochtone nederlanders deporteren? Zodra je iemand nederlander maakt, dient ie ook als nederlander te worden behandeld. Ben het wat dat betreft met pruttelpot eens.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 10:52
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Makkelijke oplossing, dat deporteren. Mij iets te makkelijk. Is de staat dan zo hulpeloos dat het zijn eigen ontspoorde jongeren niet kan corrigeren?
Daarnaast zijn het vaak jongens die in Nederland zijn opgegroeid, dus NEE.

Eelco: haha, wat kan jij overdrijven.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 11:23
Verwijderd
Citaat:
eelco schreef op 21-04-2006 @ 03:28 :
Niemand die het hier mee eens is maar zo voel ik dat. Er zijn eeuwen overheen gegaan voordat Nederland geworden is totwat het nu is, en de laatste jaren verpauperd het steeds meer. Mensen die niet meer over straat durven, omdat er een groepje allochtonen jongeren al jaren voor overlast zorgt. Te belachelijk voor woorden
Ja in 1900 liep de gegoede burgerij maar al te graag door de arbeiderswijken.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 12:31
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Buitenlanders die zich misdragen, weigeren zich aan te passen aan de Nederlandse samenleving moeten gewoon een enkeltje naar het land van herkomst.
Zelfs als er betere methodes zijn om het aan te pakken? Je bent ook voorstander van de doodstraf voor alle criminelen als 'oplossing'?

Je bent kennelijk erg goed in het aanstippen van problemen, maar jouw 'oplossingen' zijn niet effectief, kunnen botweg niet, of werken averrechts.
Oud 21-04-2006, 13:06
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Hysterisch geblaat
haha
Oud 21-04-2006, 14:08
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 21-04-2006 @ 13:31 :
Zelfs als er betere methodes zijn om het aan te pakken? Je bent ook voorstander van de doodstraf voor alle criminelen als 'oplossing'?

Je bent kennelijk erg goed in het aanstippen van problemen, maar jouw 'oplossingen' zijn niet effectief, kunnen botweg niet, of werken averrechts.
Ik zie het probleem niet. Het gaat om derde generatie allochtonen, en hun land van herkomst is meestal Nederland.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 22:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-04-2006 @ 15:08 :
Ik zie het probleem niet. Het gaat om derde generatie allochtonen, en hun land van herkomst is meestal Nederland.
Ja op zich is het niet erg om een Nederlandse allochtoon uit te zetten. Land van bestemming zou immers Nederland zijn..
Maar ja, ik verwacht niet dat het Wilders-tuig van plan is derde generatie allochtonen uit te zetten naar Nederland.. Ik durf best te gokken dat ze nog wel zo inconsequent zijn met hun standpunt van terugkeer naar het land van herkomst.
Oud 23-04-2006, 14:25
eelco
eelco is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-04-2006 @ 13:31 :

Ben absoluut geen voorstander van de doodstraf, alhoewel ik voor Marc Dutroux graag een uitzondering wil zien......
Het gaat mij erom dat er Nederlanders zijn met een Marokaanse Turkse of wat voor achtergrond dan ook, die helemaal geen Nederlander willen zijn. Deze mogen van mij zo naar het land van hun keuze.
Alle anderen oplossingen hebben reeds gefaald, lijkt mij zo. Positieve discriminatie??? werkt niet, Een lik op stuk beleid van de politie? we zien waartoe het leidt......naar niets.

De mensen met die ECHT willen, gooien we zonder pardon het land uit, Gummuz en Taida, zelfs een voormalige geheim agent maar degene die we eigelijk uit zouden moeten zetten lopen gewoon nog rond.

Maar kom zelf eens met een structuele oplossing, en kom dan niet aanzetten met die dooddoeners van Balkenende of die andere linkse opvattingen want iedereen ziet waartoe dat leid.

Wilders heeft in mijn ogen ook geen gelijk, ik ben geen rascist, wat jullie misschien wel denken maar ik durf hem wel aan dat 50% van de Nederlandse bevolking het met me eens is dat het genoeg is geweest. Nederland is te soepel en te tolerant geweest voor deze mensen en het is tijd om dat recht te zetten
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 14:56
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
eelco schreef op 23-04-2006 @ 15:25 :
Ben absoluut geen voorstander van de doodstraf, alhoewel ik voor Marc Dutroux graag een uitzondering wil zien......
Het gaat mij erom dat er Nederlanders zijn met een Marokaanse Turkse of wat voor achtergrond dan ook, die helemaal geen Nederlander willen zijn. Deze mogen van mij zo naar het land van hun keuze.
Alle anderen oplossingen hebben reeds gefaald, lijkt mij zo. Positieve discriminatie??? werkt niet, Een lik op stuk beleid van de politie? we zien waartoe het leidt......naar niets.

De mensen met die ECHT willen, gooien we zonder pardon het land uit, Gummuz en Taida, zelfs een voormalige geheim agent maar degene die we eigelijk uit zouden moeten zetten lopen gewoon nog rond.

Maar kom zelf eens met een structuele oplossing, en kom dan niet aanzetten met die dooddoeners van Balkenende of die andere linkse opvattingen want iedereen ziet waartoe dat leid.

Wilders heeft in mijn ogen ook geen gelijk, ik ben geen rascist, wat jullie misschien wel denken maar ik durf hem wel aan dat 50% van de Nederlandse bevolking het met me eens is dat het genoeg is geweest. Nederland is te soepel en te tolerant geweest voor deze mensen en het is tijd om dat recht te zetten
Was het niet nederland die 30-40 jaar geleden integratie niet belangrijk vond en het alleen belangrijk vond dat de gastarbeiders hun werk deden? Zie nu de consequenties van het falende beleid van Nederland. Erg makkelijk om de allochtonen hiervan de schuld te geven.

Taida is trouwens terecht eruitgetrapt. Ze heeft gefraudeerd. Punt uit.

Aan de oude generatie valt nu niets te doen. De generatie die hier geboren is, is naar mijn mening genoeg geintegreerd. Enige groep die overblijft is de groep buitenlanders die nu pas in nederland komt wonen.

Laatst gewijzigd op 23-04-2006 om 15:01.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 19:13
juno
juno is offline
Kemt iemand het pamflet van Mohamed Rasoel: Nederland: land der naieve dwazen?

Niet te koop, wel te downloaden.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 19:21
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
juno schreef op 24-04-2006 @ 20:13 :

Linkje?
Oud 24-04-2006, 20:26
T_ID
T_ID is offline
NRC Handelsblad, 6 maart 1989 was een eerste column.

Later verscheen in 1990 het ding zelfs in boekvorm onder de titel: "De ondergang van Nederland. Land der naïeve dwazen."

Een soort onderzoek naar het boek was te vinden:
http://www.discourse-in-society.org/...%20Affaire.pdf

Het is voor de rest allemaal vaag. Ergens wordt gemeld dat een Pakistaanse variète artiest veroordeeld is voor haatzaaien met het boek.
http://www.nrc.nl/W2/Columns/Draad/980309.html

Ergens anders vond ik dit:
http://archief.volkskrant.nl/artikel...0131-000000111

Afijn, like whatever.
Oud 24-04-2006, 20:59
juno
juno is offline
Heeft iemand het hier ook gelézen?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 21:01
T_ID
T_ID is offline
Ik was toen 4, nu schijnt het niet meer te vinden te zijn, dus wat denk je?
Oud 24-04-2006, 21:09
juno
juno is offline
[Link verwijderd]
Let op: schokkende beelden. Ik werd acuut onpasselijk. Niet kijken als je nog geen 18 bent!

Maar dit is zeker stemmingmakerij?

Dit staat er dus in de koran. Ze hebben dit niet zelf verzonnen: ze doen letterlijk wat er in de Koran staat. Nou, daarom vind ik de koran niet zo'n leuk boek, want dat schrijft letterlijke navolging voor..

Laatst gewijzigd op 26-04-2006 om 09:31.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 21:12
T_ID
T_ID is offline
Uhm, ik weet niet of onthoofdingsvideo's erg veel bijdragen aan de discussie Juno, er komen hier ook kinderen.

Dat die Irakeze fundamentalisten buiten zinnen zijn is bekend, het heeft geen zin om ongeharde scholieren te traumatiseren door ze opeens een gruwelschouwspel op hun beeldscherm te toveren.

Overigens is de onthoofding van Nepalese gastarbeiders begin 2005 nog een tikje gruwelijker.

Verder hetzelfde betoog dat ik de gemiddelde koran-thumper voorschotel als ze iets beweren aan de hand van de theorie: Wat er in de koran staat hoeft niet per se de realiteit te worden.

Dat geld voor zowel positieve als negatieve dingen. Als er iets slechts in de koran staat doen niet direct alle moslims slechte dingen. Als er iets goeds staat in de koran doen niet direct alle moslims goede dingen.

Laatst gewijzigd op 24-04-2006 om 21:29.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 21:32
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
juno schreef op 24-04-2006 @ 22:09 :
[Link verwijderd]

Let op: schokkende beelden. Ik werd acuut onpasselijk. Niet kijken als je nog geen 18 bent!

Dit staat er dus in de koran. Ze hebben dit niet zelf verzonnen: ze doen letterlijk wat er in de Koran staat. Nou, daarom vind ik de koran niet zo'n leuk boek, want dat schrijft letterlijke navolging voor..
Wat heeft dit nou weer ergens mee te maken? Mens, doe niet zo rabide.

Laatst gewijzigd op 26-04-2006 om 09:31.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 22:07
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 24-04-2006 @ 20:13 :

Heb je ook gehoord van die meneren die zeggen dat de jodenvervolging niet heeft plaatsgevonden? Dat is zelfs te koop in luxe gebonden vorm!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 22:17
Delama
Delama is offline
Vrij onsmakelijk filmpje, maar iedereen die die link verspreid en bekijkt moet wel beseffen dat ze daar alleen maar mee doen wat die mafketels willen. Mja, t blijven wel een stel savages.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 22:21
juno
juno is offline
Ik ga niet net doen of dit soort gruweldaden niet gebeurt omdat ik de wens van de daders om gepubliceerd te worden wil dwarsbomen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 22:24
Delama
Delama is offline
Je hoeft ook niet te doen of t niet gebeurd, maar daar heb je die filmpjes toch niet bij nodig? Ik weet vrij zeker dat als die gebeurtenis alleen in de kranten was gekomen en die filmpjes voor de rest genegeerd werden, er een stuk minder filmpjes zouden komen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 22:26
juno
juno is offline
Citaat:
McCaine schreef op 24-04-2006 @ 22:32 :
Wat heeft dit nou weer ergens mee te maken? Mens, doe niet zo rabide.
Het heeft te maken met de bewering van velen dat alles wat in de Koran staat de absolute waarheid is, en dat alle onwetenden het boek maar eens moeten gaan lezen zodat hen de schellen van de ogen zullen vallen.

Het heeft te maken met het officiele standpunt zoals verwoord door de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid dat we vooral lief moeten zijn voor moslims zodat het extremisme dan vanzelf wel zal verdwijnen, en dat het zo'n fijne godsdienst is.

Daar gaat dit topic toch over?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 11:22
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 24-04-2006 @ 23:26 :
Het heeft te maken met het officiele standpunt zoals verwoord door de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid dat we vooral lief moeten zijn voor moslims zodat het extremisme dan vanzelf wel zal verdwijnen, en dat het zo'n fijne godsdienst is.
Wat een gelul. De WRR roept op tot dialoog, dat is iets heel anders dan oproepen tot knuffelen. Je gaat toch ook niet de dialoog met de RK-kerk verbreken omdat ze een paar punten hebben die je niet bevallen? Je moet wel pragmatisch zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 11:23
Verwijderd
Citaat:
[Link verwijderd]

Doe niet zo paniekerig, in de bijbel staat een rechtvaardiging voor zo'n beetje iedere gruwelijke misdaad die je kunt bedenken en het is toch echt niet zo dat christenen massaal elkaar en anderen gaan verkrachten en afslachten.

Laatst gewijzigd op 26-04-2006 om 09:32.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 12:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
juno schreef op 24-04-2006 @ 23:26 :
Behalve de absurde bewering dat we politiek zouden moeten samenwerken met de Hamas en Hezbollah heb ik niet zoiets in dat rapport zien staan. (pagina's 175-186 v.h. rapport bevatten dit)

De rest van de bewering gaat vooral over dialoog. Tja, dat vond ik op mijn beurt stating the obvious. Tuurlijk hoeven we iemand die roept dat de aarde plat is als hij dat toevallig in de koran leest niet serieus te nemen, maar het rapport van de WRR maakt een impliciete vuist tegen de mensen die beweren dat 'moslims Nederland over gaan nemen', iets dat natuurlijk een volstrekt belachelijk scenario is. Immers, ondanks dat we er hier op het forum er enkele exemplaren van hebben zijn de moslims die hun geloof desnoods ten koste van de samenleving willen beleiden veruit een minderheid.
Oud 25-04-2006, 12:26
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
[Link verwijderd]

Dat zijn echt gruwelijke beelden. Maar hoe kom je erbij dat "dit" in de koran staat?

Die beelden komen waarschijnlijk uit Irak. Die blanke man zat daar niet zijn vakantie te vieren ofzo. Er is daar een oorlog gaande. Een oorlog die bovendien is gestart door de VS. in oorlogen worden mensen vermoord. En wat jij nu doet, is de agressie van 1 kant uitbelichten, die toeschrijven aan een geloof, en de agressie van de andere kant totaal negeren. Ik vind dat oneerlijk.

Je zegt dat het geloof verantwoordelijk is voor deze daad. Maar in andere landen, die worden aangevallen, zoals bijvoorbeeld Nederland ten tijde van 2e WO, waren er ook mensen die in het verzet gingen, en heel beestachtige dingen deden met de Duitsers. Daaruit kan je al concluderen dat het niet geloof verbonden is, maar meer een natuurlijke reactie: als je wordt aangevallen, verdedig je jezelf (dmv bijv. geweld). Het enige verschil tussen "oorlogshelden" zoals hannie schaft en terroristen zoals al-zawahiri, is mi het label dat ze krijgen opgeplakt.

Er is bovendien een verhaal over de stichter van de Islam, Muhammed, dat hij de gevangenomen krijgsgevangen niet zioals het toen geldende recht liet afmaken, maar in gevang liet, en op voorwaarde dat ze 10 ongeletterden zouden leren lezen en schrijven, zelfs werden vrijgelaten.

Het idee van "als iemand mij op mijn rechterwang slaat, keer ik mijn linkerwang terug", is m.i. naief en onrealistisch. En kan je derhalve niet verwachten van mensen die worden aangevallen en bestolen.

Laatst gewijzigd op 26-04-2006 om 09:32.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 12:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 25-04-2006 @ 13:26 :
Dat zijn echt gruwelijke beelden. Maar hoe kom je erbij dat "dit" in de koran staat?
Juno zou wel gelijk hebben als ze zou stellen dat dit een gevolg is van wat in de koran staat, iets dat jij op jouw beurt niet zou kunnen ontkennen omdat niemand kan bepalen wat nu de universele interpretatie is en de claim van een extremist dat de islam oproept tot geweld even geldig is als een ander die het tegendeel beweerd. In feite dezelfde discussie als dat sommige christenen uit de bijbel concluderen dat homo's ziek zijn en gehaat dienen te worden en dat andere christenen daar niet zoiets in zien.

Het verschil tussen Hannie Schaft en Al Zawahiri is overigens dat Hannie Schaft gerichte aanslagen pleegde en Al Zawahiri blind geweld tegen onschuldige burgers toepast... Dat mensen dat verschil nog niet eens zien... tjees.
Oud 25-04-2006, 12:39
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-04-2006 @ 13:29 :
Juno zou wel gelijk hebben als ze zou stellen dat dit een gevolg is van wat in de koran staat, iets dat jij op jouw beurt niet zou kunnen ontkennen omdat niemand kan bepalen wat nu de universele interpretatie is en de claim van een extremist dat de islam oproept tot geweld even geldig is als een ander die het tegendeel beweerd. In feite dezelfde discussie als dat sommige christenen uit de bijbel concluderen dat homo's ziek zijn en gehaat dienen te worden en dat andere christenen daar niet zoiets in zien.

Ja, maar zo makkelijk kom je er niet vanaf. Als er in de koran banaan staat, kan je dat niet als appel lezen. Als ze ook maar iets zou kunnen tonen dat in de buurt komt van een gebod tot het executeren van X soort mensen, ben ik al tevreden. (anders kan ik ook zeggen, Nietsche roept met zijn alzo sprak zarahoestra, of het Nederlandse wetboek roept ook op tot geweld, en dat dan verdedigen met "eh...ja, interpretatie")

Daarnaast heb ik ook enkele argumenten aangevoerd waarom terrorisme niet religie gebonden is, maar helaas ga je daar helemaal niet op in.

Citaat:
Het verschil tussen Hannie Schaft en Al Zawahiri is overigens dat Hannie Schaft gerichte aanslagen pleegde en Al Zawahiri blind geweld tegen onschuldige burgers toepast... Dat mensen dat verschil nog niet eens zien... tjees.
Nee, al-zawahiri's aanvallen zijn ook gericht hoor. Die bomaanslagen bij politiebureaus, zou je goed kunnen vergelijken met de aanvallen van verzetstrijders op collaborateurs.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 14:06
juno
juno is offline
Het verschil tussen de gruwelen die in de Bijbel staan en die van de Koran, is dat die uit de Bijbel gelukkig door niemand nog letterlijk nageleefd worden omdat zij indruisen tegen de later in de westerse wereld ontwikkelde mensenrechten.

Hannie Schaft SCHOOT haar slachtoffers tenminste nog snel en pijnloos dood. Dit filmpje laat een minuut durende snijpartij zien waar de eerste de beste leerlingslager zich voor zou schamen als hij dat met een beest zou doen. Was dat nou nodig? Vuurwapens genoeg in Irak, het is daar immers oorlog.

Ik denk dat de wreedheid mij nog het meest geschokt heeft.

Iemand doodschieten zou ik ook nog wel kunnen, je haalt op een paar meter afstand een trekker over en dat was dat, maar deze rituele slachtpartij met een bot mes? Dan moet je als mens toch wel zo vervuld zijn van haat en minachting en onverschilligheid tegenover je slachtoffer, dan moet je zo afgestompt zijn dat geweld je niets meer doet. De makers van dit filmpje zijn hele enge mensen. En ze doen het in naam van hun geloof.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 14:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 25-04-2006 @ 13:39 :
Ja, maar zo makkelijk kom je er niet vanaf. Als er in de koran banaan staat, kan je dat niet als appel lezen.
Ow, moet jij eens op letten of dat kan. Als ergens staat dat er een uitdeiende lucht is gemaakt staat daar volgens sommigen al de volledige oerknal uitgebeeld.

Citaat:
Als ze ook maar iets zou kunnen tonen dat in de buurt komt van een gebod tot het executeren van X soort mensen, ben ik al tevreden.
Ze baseren zich zowel op de jihad als de plicht om moslimbroeders te 'helpen' meende ik, of er verder nog argumenten zijn van dat soort extremisten weet ik niet.

Citaat:
Daarnaast heb ik ook enkele argumenten aangevoerd waarom terrorisme niet religie gebonden is, maar helaas ga je daar helemaal niet op in.
Those being? In ieder geval stonden ze niet in de laatste 50 reacties in deze thread. (overigens zal ik van tevoren waarschuwen dat stellen dat die mensen geen moslims zijn zowel niet klopt als niets zou weerleggen )

Citaat:
Nee, al-zawahiri's aanvallen zijn ook gericht hoor. Die bomaanslagen bij politiebureaus, zou je goed kunnen vergelijken met de aanvallen van verzetstrijders op collaborateurs.
Ah, ik vat het al. Dus als je een persoon die actief meewerkt aan wat je ziet als een bezetter doodschiet is dat hetzelfde als tientallen onschuldigen en passief collaborerenden vermoorden?

Vind je het erg als ik dit bij de volgende Israël-PA thread citeer? Collatoral damage boeit namelijk wel degelijk denk ik zo, methodes ook.
Oud 25-04-2006, 14:54
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 25-04-2006 @ 15:50 :
Vind je het erg als ik dit bij de volgende Israël-PA thread citeer? Collatoral damage boeit namelijk wel degelijk denk ik zo, methodes ook.
Je praat mij niet aan dat er tijdens de verzetsacties in Nederland geen onschuldige omstanders om het leven zijn gekomen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 14:56
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 25-04-2006 @ 15:06 :
Het verschil tussen de gruwelen die in de Bijbel staan en die van de Koran, is dat die uit de Bijbel gelukkig door niemand nog letterlijk nageleefd worden omdat zij indruisen tegen de later in de westerse wereld ontwikkelde mensenrechten.
Hee, en daar zit 'm nu de crux. Tien tegen één dat die mensenrechten over 25 à 100 jaar net zo goed in de moslimwereld gelden. De schuld ligt dus niet bij de koran an sich, maar gewoon bij de achtergestelde cultuur.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 14:57
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-04-2006 @ 15:54 :
Je praat mij niet aan dat er tijdens de verzetsacties in Nederland geen onschuldige omstanders om het leven zijn gekomen.
En als verzetsstrijders dat risico onnodig en opzettelijk namen zou dat ook zeker afkeuring verdienen, if not vervolging.
Oud 25-04-2006, 16:26
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-04-2006 @ 15:56 :
Hee, en daar zit 'm nu de crux. Tien tegen één dat die mensenrechten over 25 à 100 jaar net zo goed in de moslimwereld gelden. De schuld ligt dus niet bij de koran an sich, maar gewoon bij de achtergestelde cultuur.
Heel belangrijk punt dat je aanhaalt. Het is wel heel makkelijk om alleen de schuld te leggen bij het moslim geloof. Er zijn idd heel veel andere factoren waar men rekening mee dient te houden.

Maar dat het moslim geloof of liever gezegd hoe men dat interpreteert een belangrijke rol speelt is duidelijk. Het zou stom zijn omdat te negeren. Er wordt immers beweerd dat men zo dient te handelen in naam van Allah en dat je zult worden beloont in het hiernamaals, dat maakt die grens om tot zo een daad over te gaan dunner.

Citaat:
juno schreef op 25-04-2006 @ 15:06 :
(..)
Ik denk dat de wreedheid mij nog het meest geschokt heeft.

Iemand doodschieten zou ik ook nog wel kunnen, je haalt op een paar meter afstand een trekker over en dat was dat, maar deze rituele slachtpartij met een bot mes? Dan moet je als mens toch wel zo vervuld zijn van haat en minachting en onverschilligheid tegenover je slachtoffer, dan moet je zo afgestompt zijn dat geweld je niets meer doet. De makers van dit filmpje zijn hele enge mensen. En ze doen het in naam van hun geloof.
Ja maar goed, hoewel het natuurlijk waar is dat ze het in naam van hun geloof doen, vind ik die laatste opmerking enigzins misleidend (mits je het ook zo bedoeld?)
Er zijn natuurlijk evengoed mensen die dit soort barbaarse misdaden plegen om andere redenen. Het is bovendien hun voornaamste doel om angst te zaaien en een boodschap over te brengen, een kogel door iemands kop jassen is dan minder effectief. Er is denk ik geen link tussen hun geloof en de manier waarop deze moord wordt gepleegt.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 18:36
juno
juno is offline
Nou...een zijen sokken geloof als het christendom dat de vijand de andere wang toekeert heeft toch wat minder last van deze ingebouwde wreedheid. De koran staat vol van gewelddadige en heldhaftige verhalen over het leger van de profeet die zijn vijanden versloeg op het slagveld. Logisch, het is een expansieve godsdienst die met veel bloedvergieten geboren is in een turbulente tijd.

Ter vergelijking: De eerste christenen leefden ondergronds en lieten zich vreedzaam oppakken en in de Romeinse arena opvreten door leeuwen.

Daar zie ik in de godsdienst zelf en in zijn belijders toch wel een verschilletje tussen islam en christendom.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 18:47
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
juno schreef op 25-04-2006 @ 19:36 :
Nou...een zijen sokken geloof als het christendom dat de vijand de andere wang toekeert heeft toch wat minder last van deze ingebouwde wreedheid. De koran staat vol van gewelddadige en heldhaftige verhalen over het leger van de profeet die zijn vijanden versloeg op het slagveld. Logisch, het is een expansieve godsdienst die met veel bloedvergieten geboren is in een turbulente tijd.

Ter vergelijking: De eerste christenen leefden ondergronds en lieten zich vreedzaam oppakken en in de Romeinse arena opvreten door leeuwen.

Daar zie ik in de godsdienst zelf en in zijn belijders toch wel een verschilletje tussen islam en christendom.
Jij hebt zekers nooit het oude testament gezien?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 18:50
juno
juno is offline
OT= jodendom
NT = christendom
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 18:51
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
juno schreef op 25-04-2006 @ 19:50 :
OT= jodendom
NT = christendom
Serieus dat wist ik niet... Maar aanhangers van het oude testament waren toch ook gewoon "vroege christenen"?

Laatst gewijzigd op 25-04-2006 om 18:54.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 18:54
Love & Peace
Love & Peace is offline
Dat is niet waar. OT=Jodendom, OT+NT=Christendom. Zelfs ik weet dat.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 19:01
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 25-04-2006 @ 19:54 :
maar het NT staat boven ht oude is belangrijker etc
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 19:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 25-04-2006 @ 19:54 :
Wie dat stelt en vervolgens alle gruweldaden van god uit het OT op somt krijgt over het algemeen een enorm betoog dat het OT niet langer geld voor christenen.

Overigens klopt het dat de stichting van de islam ronduit geweldadig was, zoals gebruikelijk was voor ongeveer elke stam elk geloof en/of elke leider in die tijd. Aanpassen vanaf de grondbeginselen is dan de sleutel tot normaliseren.
Reageren

Regels voor berichten