![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waar de "vriendelijke Moslimjongeren" het vandaan halen om met complete groepen op het criminele pad te gaan geen idee. Het is echter wel een feit. Zelfde geldt voor de opruiende taal van zelfs de 3de generatie, eigen land eerst en dat zijn in hun geval wel Marokko en Turkije, terwijl ze nota bene in Nederland geboren zijn. Als mensen zoals Mohamed B en Samir A hun zin krijgen dan leven we straks in een Moslimcultuur hier, onder een regime van vrouwenonderdrukking, geweld en het onderdrukken van het recht van vrije meningsuiting. Nederland gaat voorop in de wereld op het gebied van tolerantie, maar is misschien doorgeslagen. De Nederlandse bevolking "pikt" het niet langer meer. Tereurdreiging, moordaanslagen en doodsbedreigingen zijn aan de orde van de dag. De normale Moslim word aangekeken op het gedrag van zijn niet normale broeders. De stemmingmakerij is dan ook onverantwoord, Nederland wordt rechts, wat niet gek is als je alles op een rijtje zet. Echter de feiten spreken voor zich. Criminaliteit en overlast komen voornamelijk uit hun hoek. Hele wijken zijn geinfecteerd en gelden als zwaar risico gebied. Politie is te bang om handelend op te treden en bij eventuele arrestaties wordt de verdachte met fluwelen handschoenen aangepakt.... waarom omdat hij Moslim is. Ik ben niet ultra rechts of super links maar ik ben het wel met de ideeen eens dat we moeten beginnen met dit soor lieden te deporteren. Terug naar waar ze vandaan komen. De goede hebben alle recht om hier te mogen blijven maar waarom zouden we alles maar moeten accepteren? |
![]() |
||
Citaat:
Zelf denk ik dat dit probleem eigenlijk alleen (uiteindelijk) met tijd over zal gaan. De christenen waren zelf ook niet al te aardig ten tijde van de Spaanse inquisitie, hoewel niet alle christenen hier achter stonden, en nu is er een groep binnen de Islam die nogal aggresief is. Er zijn zo veel voorbeelden. Een mengeling van actie en geduld zal denk ik de oplossing zijn. Maar ja ik kan het net zo goed compleet fout hebben ![]()
||
Citaat:
![]() Liever dat men de leuke stukken over de vrouw eruit halen en naleven dan de vervelende stukken. Snap je wat ik bedoel? (geldt overigens voor alle religies ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mijn punt was alleen dat ik het best kan begrijpen eigenlijk dat als mensen met een grote kliek bij elkaar zitten ze zich niet echt gemotiveerd voelen om de taal te leren en/of te integreren. Hier op Koh Samui is ook een grote expat community.. ik ken tientallen buitenlanders die hier wonen/werken/getrouwd zijn/kinderen hebben en vrijwel geen van hen spreekt Thai. Persoonlijk zou ik helemaal gestoord worden als ik ergens permanent zou verblijven en de taal niet spreek.. majah, dat ben ik.. ![]()
||||||
![]() |
Citaat:
![]() Probeer zelf even na te gaan waaraan dat kan liggen. Kijk bijvoorbeeld naar andere "westerse landen" met verschillende bevolkingsgroepen. Ben het dan ook met K-pax eens. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je bent kennelijk erg goed in het aanstippen van problemen, maar jouw 'oplossingen' zijn niet effectief, kunnen botweg niet, of werken averrechts.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar ja, ik verwacht niet dat het Wilders-tuig van plan is derde generatie allochtonen uit te zetten naar Nederland.. Ik durf best te gokken dat ze nog wel zo inconsequent zijn met hun standpunt van terugkeer naar het land van herkomst.
||
Citaat:
Het gaat mij erom dat er Nederlanders zijn met een Marokaanse Turkse of wat voor achtergrond dan ook, die helemaal geen Nederlander willen zijn. Deze mogen van mij zo naar het land van hun keuze. Alle anderen oplossingen hebben reeds gefaald, lijkt mij zo. Positieve discriminatie??? werkt niet, Een lik op stuk beleid van de politie? we zien waartoe het leidt......naar niets. De mensen met die ECHT willen, gooien we zonder pardon het land uit, Gummuz en Taida, zelfs een voormalige geheim agent maar degene die we eigelijk uit zouden moeten zetten lopen gewoon nog rond. Maar kom zelf eens met een structuele oplossing, en kom dan niet aanzetten met die dooddoeners van Balkenende of die andere linkse opvattingen want iedereen ziet waartoe dat leid. Wilders heeft in mijn ogen ook geen gelijk, ik ben geen rascist, wat jullie misschien wel denken maar ik durf hem wel aan dat 50% van de Nederlandse bevolking het met me eens is dat het genoeg is geweest. Nederland is te soepel en te tolerant geweest voor deze mensen en het is tijd om dat recht te zetten |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Taida is trouwens terecht eruitgetrapt. Ze heeft gefraudeerd. Punt uit. ![]() Aan de oude generatie valt nu niets te doen. De generatie die hier geboren is, is naar mijn mening genoeg geintegreerd. Enige groep die overblijft is de groep buitenlanders die nu pas in nederland komt wonen.
Laatst gewijzigd op 23-04-2006 om 15:01. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
NRC Handelsblad, 6 maart 1989 was een eerste column.
Later verscheen in 1990 het ding zelfs in boekvorm onder de titel: "De ondergang van Nederland. Land der naïeve dwazen." Een soort onderzoek naar het boek was te vinden: http://www.discourse-in-society.org/...%20Affaire.pdf Het is voor de rest allemaal vaag. Ergens wordt gemeld dat een Pakistaanse variète artiest veroordeeld is voor haatzaaien met het boek. http://www.nrc.nl/W2/Columns/Draad/980309.html Ergens anders vond ik dit: http://archief.volkskrant.nl/artikel...0131-000000111 Afijn, like whatever.
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 26-04-2006 om 09:31. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het heeft te maken met het officiele standpunt zoals verwoord door de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid dat we vooral lief moeten zijn voor moslims zodat het extremisme dan vanzelf wel zal verdwijnen, en dat het zo'n fijne godsdienst is. Daar gaat dit topic toch over? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 26-04-2006 om 09:32. |
![]() |
||
Citaat:
De rest van de bewering gaat vooral over dialoog. Tja, dat vond ik op mijn beurt stating the obvious. Tuurlijk hoeven we iemand die roept dat de aarde plat is als hij dat toevallig in de koran leest niet serieus te nemen, maar het rapport van de WRR maakt een impliciete vuist tegen de mensen die beweren dat 'moslims Nederland over gaan nemen', iets dat natuurlijk een volstrekt belachelijk scenario is. Immers, ondanks dat we er hier op het forum er enkele exemplaren van hebben zijn de moslims die hun geloof desnoods ten koste van de samenleving willen beleiden veruit een minderheid.
||
Citaat:
Die beelden komen waarschijnlijk uit Irak. Die blanke man zat daar niet zijn vakantie te vieren ofzo. Er is daar een oorlog gaande. Een oorlog die bovendien is gestart door de VS. in oorlogen worden mensen vermoord. En wat jij nu doet, is de agressie van 1 kant uitbelichten, die toeschrijven aan een geloof, en de agressie van de andere kant totaal negeren. Ik vind dat oneerlijk. Je zegt dat het geloof verantwoordelijk is voor deze daad. Maar in andere landen, die worden aangevallen, zoals bijvoorbeeld Nederland ten tijde van 2e WO, waren er ook mensen die in het verzet gingen, en heel beestachtige dingen deden met de Duitsers. Daaruit kan je al concluderen dat het niet geloof verbonden is, maar meer een natuurlijke reactie: als je wordt aangevallen, verdedig je jezelf (dmv bijv. geweld). Het enige verschil tussen "oorlogshelden" zoals hannie schaft en terroristen zoals al-zawahiri, is mi het label dat ze krijgen opgeplakt. Er is bovendien een verhaal over de stichter van de Islam, Muhammed, dat hij de gevangenomen krijgsgevangen niet zioals het toen geldende recht liet afmaken, maar in gevang liet, en op voorwaarde dat ze 10 ongeletterden zouden leren lezen en schrijven, zelfs werden vrijgelaten. Het idee van "als iemand mij op mijn rechterwang slaat, keer ik mijn linkerwang terug", is m.i. naief en onrealistisch. En kan je derhalve niet verwachten van mensen die worden aangevallen en bestolen. Laatst gewijzigd op 26-04-2006 om 09:32. |
![]() |
||
Citaat:
Het verschil tussen Hannie Schaft en Al Zawahiri is overigens dat Hannie Schaft gerichte aanslagen pleegde en Al Zawahiri blind geweld tegen onschuldige burgers toepast... Dat mensen dat verschil nog niet eens zien... tjees.
|||
Citaat:
Daarnaast heb ik ook enkele argumenten aangevoerd waarom terrorisme niet religie gebonden is, maar helaas ga je daar helemaal niet op in. Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Vind je het erg als ik dit bij de volgende Israël-PA thread citeer? Collatoral damage boeit namelijk wel degelijk denk ik zo, methodes ook.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
Maar dat het moslim geloof of liever gezegd hoe men dat interpreteert een belangrijke rol speelt is duidelijk. Het zou stom zijn omdat te negeren. Er wordt immers beweerd dat men zo dient te handelen in naam van Allah en dat je zult worden beloont in het hiernamaals, dat maakt die grens om tot zo een daad over te gaan dunner. Citaat:
Er zijn natuurlijk evengoed mensen die dit soort barbaarse misdaden plegen om andere redenen. Het is bovendien hun voornaamste doel om angst te zaaien en een boodschap over te brengen, een kogel door iemands kop jassen is dan minder effectief. Er is denk ik geen link tussen hun geloof en de manier waarop deze moord wordt gepleegt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 25-04-2006 om 18:54. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Overigens klopt het dat de stichting van de islam ronduit geweldadig was, zoals gebruikelijk was voor ongeveer elke stam elk geloof en/of elke leider in die tijd. Aanpassen vanaf de grondbeginselen is dan de sleutel tot normaliseren.
|
![]() |
|
|