Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2002, 21:39
Verwijderd
Egt wel:
members1.chello.nl/~b.schijff
dat is mijn site,
ingericht als mijn aanstaand bedrijfje.
er zitten nog wat fouten in maar je ken er wel info vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2002, 21:59
Darvan
Darvan is offline
Wat voor spel word t??
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 02:31
MaakUt
MaakUt is offline
programeur .. cool.. spelling 0wnz...
Oud 23-02-2002, 08:12
Verwijderd
Citaat:
MaakUt schreef:
spelling 0wnz... [/B]
HUH?
maar je ken gewoon lid worden als je ook wil leren proggen(programeren.)
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 08:13
Verwijderd
Citaat:
Darvan schreef:
Wat voor spel word t??
moet je ff op de site kieken.

Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 14:57
The Iceman
The Iceman is offline
Citaat:
Van site: 18/02/02 - HET SPIJT ME VRESELIJK MAARJAH IK MOEST PER SE EEN ANDER IETS WANT DIT KOST VEEL UPDATE TIJD KIJK BIJ LINKS VOOR EEN ANDERE RPG MAAR ALSJEBLIEFT blijf terug komen DANK JE HARTELIJK
Erm, hoe oud ben je? Je wil spellen maken met anderen, maar er staat NIETS van deftige info. Welke programmeer talen jij bv kent, stukjes code die jij al hebt geschreven enz, ...
The Iceman - Je hebt 0 nieuw(e) bericht(en) sinds je laatste bezoek (07-09-2002 23:09). (c) 20/03/2005 - Terug van weggeweest :)
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 15:02
marlies
marlies is offline
Citaat:
Gokubjorn schreef:
Citaat:
MaakUt schreef:
spelling 0wnz...
HUH?
[/B]
Maakut bedoelt dat zijn spelling slecht is.
Oud 23-02-2002, 17:05
MaakUt
MaakUt is offline
lmfd )

nee.. ik ben al bezig met een mod voor rtcw.. (tester though)
http://www.firewallfortress.com/specialforces.html

de meeste gasten zijn nederlands... kan beter die gasten joinen
Oud 23-02-2002, 19:04
Verwijderd
Citaat:
The Iceman schreef:
Erm, hoe oud ben je? Je wil spellen maken met anderen, maar er staat NIETS van deftige info. Welke programmeer talen jij bv kent, stukjes code die jij al hebt geschreven enz, ...
Ja ik weet het, maar had eerst een dbz rpg dus dat moet ik eerst ff neerzeteen get it de rest komt nog en dit toetsenbor d is vet K*T want ik kan niet zien wat er staat snappei.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 10:32
Chimera
Chimera is offline
Begin eerst met een taal, en iets simpels. Een RPG maken is gewoon ONTZETTEND veel werk. Trust me, I know. Ik ben ooit begonnen aan Ultima Online in Java, en je snapt natuurlijk wel dat dat nooit iets is geworden.

Ik ben nu voor school bezig met een online versie van TicTacToe, in Java, via RMI, en dat is al veel werk.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 14:21
TheEagle
TheEagle is offline
Ik ben benieuwd hoe't spel gaat worden met zo'n grote kennis over de nederlandse spelling. Geef maar een gil als je de eerste screenshots hebt.
Oud 24-02-2002, 16:25
Verwijderd
Citaat:
TheEagle schreef:
Ik ben benieuwd hoe't spel gaat worden met zo'n grote kennis over de nederlandse spelling. Geef maar een gil als je de eerste screenshots hebt.
nou bedankt zou ik zeggen, maar ik gebruik nou eenmaal veel afkortingen. ik kan ook gewoon nederlands schrijven oke?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 10:42
The Iceman
The Iceman is offline
Maar kan je nu eindelijk eens ff antwoorden op een van mijn vragen? Ik wil gewoon ff weten welke programmeer talen je kent enz.
The Iceman - Je hebt 0 nieuw(e) bericht(en) sinds je laatste bezoek (07-09-2002 23:09). (c) 20/03/2005 - Terug van weggeweest :)
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 18:37
Verwijderd
Citaat:
The Iceman schreef:
Maar kan je nu eindelijk eens ff antwoorden op een van mijn vragen? Ik wil gewoon ff weten welke programmeer talen je kent enz.
beetje c++ en turbo pascal, Qbasic, Basic, Darkbasic BEANTWOORD?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 16:24
justmeandmyself
justmeandmyself is offline
ik heb eerlijk gezegd geen verstand van computers maar elk spel heeft een script nodig anders is het niks aan. Daar wil ik best bij helpen!!
Oud 12-03-2002, 16:38
KI-Warrior
KI-Warrior is offline
waarom download je niet gewoon rpg-maker?? is best wel een cool proggie ik heb daar best wel veel (lees heeeeeel veel ervaring) mee en het is hartikke handig enne ik zou daarmee best willen helpen!

Kamerplant_2001@hotmail.com heb msn
Oud 12-03-2002, 16:58
Verwijderd
Citaat:
KI-Warrior schreef:
waarom download je niet gewoon rpg-maker?? is best wel een cool proggie ik heb daar best wel veel (lees heeeeeel veel ervaring) mee en het is hartikke handig enne ik zou daarmee best willen helpen!

Kamerplant_2001@hotmail.com heb msn
ook voor 3d games??

Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 17:52
KI-Warrior
KI-Warrior is offline
nee aleen maar Snes kwaliteit maar moet klein begginnen toch?
Oud 12-03-2002, 19:01
Kojiroh
Kojiroh is offline
Je kunt met RPG maker wel semi 3D maken, maar dan ben je ongelooflijk lang met sprite's en achtergrond plaatjes bezig.

Alleen al dat script voor fight scene's zoals in Golden Sun zou je maanden over doen.

Anywayz voor SNES qual ruled RPG maker dus wel. Lekker gebruiksvriendelijk.
Unlike mijn java rpg engine.
Oud 12-03-2002, 19:11
AJMouse
AJMouse is offline
*/me lacht zon iemand even in het gezicht uit: WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAA*

--weet duidelijk niet waar hij aan begint. absoluut niet. en dan zon websait. nouja ziemaar, hahahaha ga toch naar het powerunlimitedsummercamp, n00b---
Oud 13-03-2002, 07:01
Verwijderd
Citaat:
AJMouse schreef:
*/me lacht zon iemand even in het gezicht uit: WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAA*

--weet duidelijk niet waar hij aan begint. absoluut niet. en dan zon websait. nouja ziemaar, hahahaha ga toch naar het powerunlimitedsummercamp, n00b---
EN DIT SLAAT NERGENS OP!! IK WEET BEST WAAR IK AAN BEGIN EN ALS HET NIKS WORD DAN ZEG IK DAT WEL!! MAAR IK BLIJF PROBEREN DUS

Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 15:41
AJMouse
AJMouse is offline
thats the spirit boy! --whahahahaha we zitten hier met zn 5en te lachen.. Ik denk dat we hier iets beter kunnen programmeren naar wat ik lees dat jij kent en ons is het ook niet gelukt, het is gewoon TE veel werk, ga toch een programma schrijven das veel makkelijker. -- WHhahahaaaaa
Oud 13-03-2002, 17:24
Darvan
Darvan is offline
laat die gast het tog lekker proberen en als je tog niet denkt dat hij t kan bemoei je er dan gewoon niet mee.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 17:49
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Citaat:
AJMouse schreef:
thats the spirit boy! --whahahahaha we zitten hier met zn 5en te lachen.. Ik denk dat we hier iets beter kunnen programmeren naar wat ik lees dat jij kent en ons is het ook niet gelukt, het is gewoon TE veel werk, ga toch een programma schrijven das veel makkelijker. -- WHhahahaaaaa
kots
Oud 13-03-2002, 18:51
AJMouse
AJMouse is offline
ok allemaal zielig lief doen voor die persoon.

Im sorry for telling the truth.
Oud 13-03-2002, 18:57
Retinite
Retinite is offline
AJMouse, als HIJ een spel wil maken, laat hem dan, als je niks zinnigs te zeggen hebt, POST DAN OOK NIKS hier, en boor geen mensen de grond in. K ben zelf ook met spel begonnen (RPGMAKER)
ik geef toe dat t veel doorzettingsvermogen vraagt maar ok. Ik hoop dat het lukt, want ik kan namelijk geen info over t spel vinden (heb ook beetje haast) op je site

[Dit bericht is aangepast door Retinite (13-03-2002).]
Oud 13-03-2002, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Retinite schreef:
AJMouse, als HIJ een spel wil maken, laat hem dan, als je niks zinnigs te zeggen hebt, POST DAN OOK NIKS hier, en boor geen mensen de grond in. K ben zelf ook met spel begonnen (RPGMAKER)
ik geef toe dat t veel doorzettingsvermogen vraagt maar ok. Ik hoop dat het lukt, want ik kan namelijk geen info over t spel vinden (heb ook beetje haast) op je site

[Dit bericht is aangepast door Retinite (13-03-2002).]
Bedankt voor iedereen die mij steun geeft, oh ja, ken hier een slotjuh op ik dacht dat er mensen zere neus gingen posten, maar daar komt dus niks van in met die lolbroeken die denken dat ze beter zijn dan iedereen, nou ik ben nu 12 jaar en programeer vanaf mijn 7e
dus, ik heb kleine 2d spelletjes voor mijn neefjes gemaakt etc.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 21:05
The Iceman
The Iceman is offline
Btw gokubjorn als je nog wat inspiratie zoek moet je hier maar eens een kijkje gaan nemen. Klik op specificatie 1.0 voor meer details. Specificatie 2.0 en volgende komen binnen een paar dagen online. Oh ja, der staat ook een volledige OO-versie van TicTacToe (met tests, en html output) op de site. Het is wel geschreven in Oberon (lijkt nogal hard op Pascal, is alleen wat uitgebreider en beter).
Nog veel succes, ik ben benieuwd hoe het afloopt. Maar wat bedoel je nu eigenlijk met "dat is mijn site,
ingericht als mijn aanstaand bedrijfje."
Meen je dit echt? Want volgens mij neem je jezelf dan iets te serieus.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 21:19
AJMouse
AJMouse is offline
Niet om iemand de grond in te boren, maar kleine 2d spelletjes maken of vanaf je 7e programmeren wil ABSOLUUT niet zeggen dat je dan een groot 3d RPG kan maken, en als je zegt dat het doorzettingsvermogen eist, ja inderdaad een jaar of 4 ja.

Ik spreek de waarheid, als iemand zich vernederd voelt maar eigenlijk van binnen weet dat het ook inderdaad de waarheid is (maar het niet wil toegeven), dan heb ik daar nix mee te maken. Ik maak alleen duidelijk dat iets als dit toch niks wordt.
En iedereen die zegt: geef em een kans, wees geduldig enzovoorts, die hebben nog duidelijk geen ervaringen met goeie programma's maken.

Mijn standpunt is nu toch echt wel duidelijk. Voor de .... onder ons even opgesomt:

- De waarheid is gewoon hard, dus verzacht em niet door troostpartijen

- Ik schrijf dit niet naar 1 persoon, maar eigenlijk naar iedereen met zo'n waanidee. Je begint onderaan bij een programmeer bedrijfje, dan programmeer je daar mee (mits je GOED bent, ECHT goed). Na een paar jaar mag je er misschien over DENKEN om zelf iets in elkaar te gaan zetten, met het bedrijf waar je werkt. Als je dan echt de ster bent, DAN begin je een eigen bedrijf. Zo is de volgorde. Face the Facts and don't twist em.

---
Kben benieuwd wie mij nu weer gaat zitten uitmaken voor "evil bad guy on the board".
Oud 14-03-2002, 09:14
PrackaH
PrackaH is offline
Ik wil je grote droom niet verstoren, maar spellen programmeren is alleen iets voor de diehards van de programmeurs. Informatica is tyfusmoeilijk, en spellen maken is ongeveer het moeilijkst. Ik heb je site gezien, ik weet niet hoe goed je bent in sites maken, maar als dit het beste is wat je kan...dan wens ik je veel plezier en nog meer succes, want dat zul je nodig hebben
Oud 14-03-2002, 17:40
Kojiroh
Kojiroh is offline
Effe zere neus.

Ten eerste als dat je site is.
Begin dan geen bedrijf.
En probeer geen RPG te maken.
You will fail.

Waarom, als je echt een RPG wilt maken moet je creatief zijn en laat die pagina van jouw nou nu niet echt een voorbeeld daarvan zijn.

Verder. Maakt niet uit in welke taal je een RPG wil maken, maar bouw em eerst es in 2D.
Why, het is een RPG oftwel story comes first.
Later als dat kewl is kun je hem in 3D zetten, anders heeft het toch geen nut.
Scheelt ook werk.
En zoals gezegd RPG is voor diehards.

BTW:
Don't shit with informatica.
Is echt geen pretje.
Ik doe dat duzz...
Oud 14-03-2002, 19:27
AJMouse
AJMouse is offline
Ik ben blij dat de realiteit nu es naar voren komt.
Oud 14-03-2002, 20:11
Verwijderd
Citaat:
dat is mijn site,
ingericht als mijn aanstaand bedrijfje."[/i] Meen je dit echt? Want volgens mij neem je jezelf dan iets te serieus.[/B]
nee joh natuurlijk niet, dit is voor mijn makkurs soort onderlinge 12 jarigen gedoe get it?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 11:25
hendrikafox
hendrikafox is offline
Citaat:
Gokubjorn schreef:
Egt wel:
members1.chello.nl/~b.schijff
dat is mijn site,
ingericht als mijn aanstaand bedrijfje.
er zitten nog wat fouten in maar je ken er wel info vinden.
Onder welke taal programmeer je je spellen C++ of een andere taal? Ik ben er wel benieuwd naar.

INKIE
Reageren

Regels voor berichten