Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2006, 15:12
Foresight
Foresight is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 29-04-2006 @ 16:10 :
Het volk van nederland. Het volk wat met elkaar samenleeft en zich met elkaar indentificeerd.

Ik geloof dat dat wel een beetje de definitie van een volk is.
Ghi, dan maak ik daar geen deel van uit, want ik identificeer me nou niet ontzettend met jou. Jij bent veel grappiger dan ik ben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2006, 15:16
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Je hebt het bijvoorbeeld over je gedragen. Daarvind ik veelvuldig met kanker gooien en alles en iedereen verrot schelden niet bij passen.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 15:18
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Foresight schreef op 29-04-2006 @ 16:12 :
Ghi, dan maak ik daar geen deel van uit, want ik identificeer me nou niet ontzettend met jou. Jij bent veel grappiger dan ik ben
Citaat:
Foresight schreef op 29-04-2006 @ 15:43 :
Ik, geboren in Nederland, met Nederlandse ouders, opgegroeid in Nederland voel me ook geen Nederlander.

Laat staan dat ik trots ben op mijn Nederlanderschap met een stelletje kankerracisten zoals jullie (wie de schoen past trekke hem aan).

Dat zei je net al.
Met citaat reageren
Foresight
Foresight is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 29-04-2006 @ 16:16 :
Je hebt het bijvoorbeeld over je gedragen. Daarvind ik veelvuldig met kanker gooien en alles en iedereen verrot schelden niet bij passen.
Ik wil een beetje integreren met jullie. Zou ik mij voorbeeldig gedragen tegen mijn medelanders dan ben ik ook weer zo on-Nederlands.

Go on!
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Het volk van nederland. Het volk wat met elkaar samenleeft en zich met elkaar indentificeerd.

Dan zijn er dus geen volkeren op aarde.
Met citaat reageren
Foresight
Foresight is offline
Wil je verder flamen, of zullen we nou weer volwassen doen?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-04-2006 @ 16:18 :
Dan zijn er dus geen volkeren op aarde.
tru.dat
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 16:25
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
volk (het ~)
1 (~en/~eren) de gemeenschap van bewoners van een land die afstamming, taal, zeden, overlevering gemeen hebben
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 16:28
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:

Citaat:
Volk:
Een bepaalde groep mensen zijn die onderlinge verwantschap en verbondenheid voelen op basis van één of meerdere gemeenschappelijke kenmerken.
Dan vraag ik mij af: welke gemeenschappelijke kenmerken hebben moslimjeugd en de rest van de inwoners van Nederlander? En als er al gemeenschappelijke kenmerken zijn, voelen ze zich dan ook verbonden?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 16:47
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
EvilConduct schreef op 29-04-2006 @ 17:28 :
Dan vraag ik mij af: welke gemeenschappelijke kenmerken hebben moslimjeugd en de rest van de inwoners van Nederlander? En als er al gemeenschappelijke kenmerken zijn, voelen ze zich dan ook verbonden?
Op t moment is die er ook niet. En dat is waarschijnlijk een van de grote problemen. Dat duurt gewoon nog een paar jaar.

Wil ik de surinamers er nog wel even bij halen, dat was enkele jaren geleden ook nog tuig en messentrekkers en weet ik veel wat in de volksmond. De kloof tussen surinamers en nederlanders was stukken kleiner dan de kloof die je nu ziet. Dit duurt gewoon nog een hele lange tijd volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 16:55
Verwijderd
Citaat:

Dan bestaan er binnen de blanke autochtone bevolking van Nederland ook verschillende volkeren, want ik voel me ook niet verbonden, deel niet de taal van en heb niet dezelfde achtergrond en morele opvattingen als dom autochtoone paupervolk .
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 17:24
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 29-04-2006 @ 17:47 :
Dit duurt gewoon nog een hele lange tijd volgens mij.
TE lang, vrees ik.
Ik ben benieuwd of de schade nog hersteld kan worden...
Zelf heb ik er iig weinig vertrouwen in.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 19:15
Hydrogen
Hydrogen is offline
Woehoe.......een opleving van de ouden tijden van scholieren.com? Wat is het een tijd geleden dat ik scheldende forummers ben tegengekomen. Nostalgie....
Oud 29-04-2006, 19:27
Verwijderd
Juno geeft hier wel het goede voorbeeld van hoe nederlanders in principe tegen buitenlanders aankijken: ze zien ze gewoon als inferieure wezens die je slecht mag behandelen en constant mag beledigen. Verbaas je dan niet dat buitenlanders hier bokkig van worden en zich niet geaccepteerd voelen, want ze worden niet geaccepteerd. Helaas maar waar.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 19:35
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Heh? Werden ergens buitenlanders beledigd?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 19:38
Melpomene
Melpomene is offline
WtF?!Ik heb schijt aan iedereen en heb het liefst een maatschappij waarin niemand elkaar met domme dingen lastig valt . De topictitel klinkt een beetje belachelijk maar dat de oorzaak van radicalisering in stigmatisering berust is natuurlijk niet zo vreemd. En dood knuffelen hoeft nou ook weer niet
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 29-04-2006 @ 20:35 :
Heh? Werden ergens buitenlanders beledigd?
Ik vind de posts van juno toch echt doordrenkt van goedkope beledigende vooroordelen jegens buitenlanders. Is een beetje dezelfde mentaliteit als werklozen voor luie flikkers uitmaken. En dat deugt niet.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 19:51
juno
juno is offline
Het onderwerp van dit topic, en dus de groep die ik in mijn posts aanhaal, is slecht geintegreerde cq radicaliserende moslimjongeren. De zogeheten "kutmarokkannen". De tasjesdieven. De hangjongeren, de voortijdige schoolverlaters, de gefrustreerden, die de nederlandse samenleving de schuld geven van hun eigen aso gedrag.

Nee, daar ben ik geen fan van, dat klopt. En dat mag ik dan niet zeggen omdat dat discriminerend is?

En als je al mijn posts in het verleden aanhaalt, zul je zien dat ik nergens ALLE buitenlanders/allochtonen/nieuwkomers/anderen, aanval. Dat lees je er zelf in.

Het zijn wel altijd de niet geintegreerde kutaso's die doordrenkt van een fout moreel superioriteitsgevoel gebaseerd op hun religie en cultuur die mijn toorn opwekken.

Laatst gewijzigd op 29-04-2006 om 19:54.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 19:55
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 29-04-2006 @ 20:27 :
Juno geeft hier wel het goede voorbeeld van hoe nederlanders in principe tegen buitenlanders aankijken: ze zien ze gewoon als inferieure wezens die je slecht mag behandelen en constant mag beledigen. Verbaas je dan niet dat buitenlanders hier bokkig van worden en zich niet geaccepteerd voelen, want ze worden niet geaccepteerd. Helaas maar waar.
Je draait de boel om: mensen zijn ziek van het gedrag van bepaalde lieden in onze maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 19:57
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 29-04-2006 @ 20:51 :
Het onderwerp van dit topic, en dus de groep die ik in mijn posts aanhaal, is slecht geintegreerde cq radicaliserende moslimjongeren. De zogeheten "kutmarokkannen". De tasjesdieven. De hangjongeren, de voortijdige schoolverlaters, de gefrustreerden, die de nederlandse samenleving de schuld geven van hun eigen aso gedrag.

Nee, daar ben ik geen fan van, dat klopt. En dat mag ik dan niet zeggen omdat dat discriminerend is?

En als je al mijn posts in het verleden aanhaalt, zul je zien dat ik nergens ALLE buitenlanders/allochtonen/nieuwkomers/anderen, aanval. Dat lees je er zelf in.

Het zijn wel altijd de niet geintegreerde kutaso's die doordrenkt van een fout moreel superioriteitsgevoel gebaseerd op hun religie en cultuur die mijn toorn opwekken.
Het gaat toch om de basis en niet de gevolgen, jij praat over de basis en noemt het zelf de gevolgen groep het onderwerp. Maak dat de kat wijs.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 19:58
Verwijderd
Citaat:
EvilConduct schreef op 29-04-2006 @ 20:55 :
Je draait de boel om: mensen zijn ziek van het gedrag van bepaalde lieden in onze maatschappij.
Nee, ik ben juist diegene die het niet omdraait, lees het topic nog een goed door. De meesten hier nemen de verpesten als de basis, terwijl het eigenlijk ging over de basis die niet verpest dient te worden.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 19:59
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:

Jij hebt duidelijk het artikel niet gelezen. Bezint eer ge wat begint te roepen

Citaat:
Boeiend toch, ben jij zo bang dat mensen neerkijken op jou dat je eigenwaarde en ego er zo onder lijden?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 20:00
Gatara
Gatara is offline
Ach. De kip of het ei.

Men moet eens leren zich te gedragen
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 29-04-2006 @ 21:00 :
Ach. De kip of het ei.

Klopt, maar dat geld ook met oog op gedrag van autochtonen jegens mensen met allochtone komaf. Alsof een allochtoon er iets aan kan doen dat hij of zij niet autochtoon is en het daarom verdient gebasht te worden. Daar gaat de discussie en het artikel toch juist over.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 20:03
Gatara
Gatara is offline
Maar het probleem is nu net dat de 1 naar de ander wijst als dader. Dat hele kip of ei gebeuren, maakt het er niet beter op.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 20:04
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-04-2006 @ 21:00 :
Ach. De kip of het ei.

Oorzaak ---> gevolg

Dan kun je de kern van het probleem aanpakken, veel effectiever dan je doodzeuren over wat ze uitvreten.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 20:04
Dinalfos
Dinalfos is offline
En daarom is het artikel ook ruk. Net alsof autochtonen iedere dag stipt om 17.00 klaar zitten om gezellig moslims te gaan bashen
Oud 29-04-2006, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 29-04-2006 @ 21:03 :
Maar het probleem is nu net dat de 1 naar de ander wijst als dader. Dat hele kip of ei gebeuren, maakt het er niet beter op.
Ja, maar ik irriteerde mij eraan dat iedereen juist die deugnieten als basis neemt terwijl het er toch juist om ging dat het niet zover moest komen en dat het gewoon normale gelijke mensen dienen te zijn. Dat is toch juist de essentie van het artikel, en dan komt iemand als juno eraan hobbelen die het blijkbaar niet helemaal snapte.
Met citaat reageren
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 29-04-2006 @ 21:04 :
En daarom is het artikel ook ruk. Net alsof autochtonen iedere dag stipt om 17.00 klaar zitten om gezellig moslims te gaan bashen
Dat staat er toch niet De overheid heeft gewoon een zekere verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat iedereen gelijke kansen krijgt op de arbeidsmarkt en tendensen die polarisatie in de samenleving bevorderen, zoals de negatieve belichting van bevolkingsgroepen in de media etc aangekaart worden. Anders krijg je alleen maar groepen ontevreden mensen die zich buitengesloten voelen
Met citaat reageren
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 29-04-2006 @ 21:04 :
Oorzaak ---> gevolg

Dan kun je de kern van het probleem aanpakken, veel effectiever dan je doodzeuren over wat ze uitvreten.
Dat oorzaak --> gevolg is nu net zo vaag.

Toen ik een keer lastig gevallen was door een Marokkaanse jongen, zei een andere Marokkaanse jongen tegen me dat ik in het vervolg beter niet in de buurt van die lui komen. Waarop ik zei: ik moet afgaan op uiterlijk? Jij bent toch aardig? Moet ik jou dan soms ook omzeilen?

Ja, sommigen doen dat helaas. Het is ze niet kwalijk te nemen, noch goed te praten.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 20:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 29-04-2006 @ 21:07 :
Ja, maar ik irriteerde mij eraan
Ik erger me eraan als mensen het woord irriteren verkeerd gebruiken
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 20:09
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 29-04-2006 @ 21:07 :
Dat staat er toch niet De overheid heeft gewoon een zekere verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat iedereen gelijke kansen krijgt op de arbeidsmarkt en tendens die polarisatie in de samenleving bevorderen, zoals de negatieve belichting van bevolkingsgroepen in de media etc. Anders krijg je alleen maar groepen ontevreden mensen die zich buitengesloten voelen
De overheid ingrijpen in media? Wat blijft van het principe van vrije media over dan?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 20:13
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 29-04-2006 @ 21:07 :
Dat staat er toch niet De overheid heeft gewoon een zekere verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat iedereen gelijke kansen krijgt op de arbeidsmarkt en tendens die polarisatie in de samenleving bevorderen, zoals de negatieve belichting van bevolkingsgroepen in de media etc. Anders krijg je alleen maar groepen ontevreden mensen die zich buitengesloten voelen
Natuurlijk. Maar het punt is nu juist dat de oorzaak helemaal niet zo concreet te duiden is als jij denkt. Ja, natuurlijk is het prettig als je kunt zeggen dat alles de schuld is van de media en autochtonen die allemaal intolerant zijn, maar zo simpel ligt het dus niet. De berichtgeving over bevolkingsgroepen is niet inherent negatief van toon, maar wekt door de enorme kwantiteit wel een vergelijkbare indruk. Ik snap daarom de frustratie wel, maar het heeft geen zin om een abstract probleem te vangen in concrete bewoordingen, want daar doe je altijd wel iemand mee tekort.
Oud 29-04-2006, 21:56
Love & Peace
Love & Peace is offline
Je zult altijd verschillende culturen hebben. Zijn het niet de allochtonen, dan heb je altijd nog de punks, wicca's, en weet ik veel wat er nog meer afwijkt van de hoofdcultuur. Hetgeen dat al die culturen (ver)bindt, is dat ze zich allemaal aan de wet moeten houden.

Van geen enkele cultuur kan gezegd worden dat alle leden binnen die groep zich gedragen volgens de wet, maar sommige culturen zijn wel oververtegenwoordigd in het niet naleven van de wet. Ik geloof dat hier sociaal-economische redenen aan ten grondslag liggen, die langzaam maar zeker zullen verdwijnen.

Maar goed, die bagatelliserende redenen nemen niet weg dat allochtonen gemiddeld crimineler zijn. Mensen zien dit, horen dit, voelen dit, en krijgen zodoende een beeld van een groep die slecht is. Vervolgens is er voor de criminelere groep bijna geen mogelijkheid meer om van die slechte naam af te komen: alle individuele leden die over de scheef gaan, gelden als bevestiging van het idee dat die groep niet deugt.

Het probleem dat de psychologe mijns inziens terecht aansnijdt, is dat wanneer de goede allochtonen scheef worden aangekeken, zij denken dat de hoofdcultuur iets principieels tegen hen heeft. Hem of haar haat omwille van het feit dat hij/zij is. Je doet immers niet verkeerd, maar wordt wel als zodanig behandeld. Dan gaat die goede allochtoon ook de autochtoon haten en is de stap naar extremistische Moslims, die ook een diepe haat koestert voor de autochtone groep, niet groot.

Maar de bron van deze starre verhoudingen tussen groeperingen zijn absoluut de allochtonen die stomweg vaker het boefje zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 22:20
Verwijderd
Straal uit dat Moslimjeugd erbij hoort

Biertje?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 23:18
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-04-2006 @ 23:20 :
Straal uit dat Moslimjeugd erbij hoort

Biertje?
Oud 29-04-2006, 23:21
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-04-2006 @ 22:56 :
Je zult altijd verschillende culturen hebben. Zijn het niet de allochtonen, dan heb je altijd nog de punks, wicca's, en weet ik veel wat er nog meer afwijkt van de hoofdcultuur. Hetgeen dat al die culturen (ver)bindt, is dat ze zich allemaal aan de wet moeten houden.

Van geen enkele cultuur kan gezegd worden dat alle leden binnen die groep zich gedragen volgens de wet, maar sommige culturen zijn wel oververtegenwoordigd in het niet naleven van de wet. Ik geloof dat hier sociaal-economische redenen aan ten grondslag liggen, die langzaam maar zeker zullen verdwijnen.

Maar goed, die bagatelliserende redenen nemen niet weg dat allochtonen gemiddeld crimineler zijn. Mensen zien dit, horen dit, voelen dit, en krijgen zodoende een beeld van een groep die slecht is. Vervolgens is er voor de criminelere groep bijna geen mogelijkheid meer om van die slechte naam af te komen: alle individuele leden die over de scheef gaan, gelden als bevestiging van het idee dat die groep niet deugt.

Het probleem dat de psychologe mijns inziens terecht aansnijdt, is dat wanneer de goede allochtonen scheef worden aangekeken, zij denken dat de hoofdcultuur iets principieels tegen hen heeft. Hem of haar haat omwille van het feit dat hij/zij is. Je doet immers niet verkeerd, maar wordt wel als zodanig behandeld. Dan gaat die goede allochtoon ook de autochtoon haten en is de stap naar extremistische Moslims, die ook een diepe haat koestert voor de autochtone groep, niet groot.

Maar de bron van deze starre verhoudingen tussen groeperingen zijn absoluut de allochtonen die stomweg vaker het boefje zijn.
Zolang vooroordelen bestaan, valt hier weinig aan te doen. Was er niet laatst een onderzoek waaruit bleek dat zelfs de meest "normale" autochtoon onbewust vooroordelen heeft?
Oud 30-04-2006, 00:16
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 29-04-2006 @ 20:58 :
Nee, ik ben juist diegene die het niet omdraait, lees het topic nog een goed door. De meesten hier nemen de verpesten als de basis, terwijl het eigenlijk ging over de basis die niet verpest dient te worden.
Dat denk ik wel.
Hoe erg worden Chinezen of Indonesiers gediscrimineerd? Naar mijn weten niet/nauwelijks. En ik kan nou niet zeggen dat bijvoorbeeld tijdens het uit gaan het de Chinezen of Indonesiers zijn die lopen te klieren...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 00:20
Verwijderd
Citaat:
Hydrogen schreef op 30-04-2006 @ 00:21 :
Zolang vooroordelen bestaan, valt hier weinig aan te doen. Was er niet laatst een onderzoek waaruit bleek dat zelfs de meest "normale" autochtoon onbewust vooroordelen heeft?
Er zijn geen mensen die niet onbewuste vooroordelen hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 00:30
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-04-2006 @ 01:20 :
Er zijn geen mensen die niet onbewuste vooroordelen hebben.
Jawel: ik heb BEWUST vooroordelen.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 07:34
Verwijderd
Dat hoef ik ze toch niet expliciet te laten merken, dat ze erbij horen? Dat doe ik immers met autochtonen ook niet. Ze moeten zelf maar eens een mentaliteitsverandering doorlopen en in plaats van big bad Nederland eerder het happy family Nederland zien.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 10:29
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
koekjes schreef op 29-04-2006 @ 15:17 :
als je in nederland geboren bent ben je niet "nieuw", imo. en raad een waar de 3e generatie is geboren? hier. en als de 3e generatie genaaid wordt komt dat door de 1e en 2e generatie en kunnen zij daar geen tering aan doen
wel als die 3e generatie zo krampachtig vast moet houden aan hun 'eigen identiteit', terwijl ze nota bene hier geboren zijn.

Wil je normaal behandelt worden, dan moet je je ook normaal behandelen. Veel allochtonen van deze generatie hebben nou eenmaal gedacht 'kom, wij hebben recht op een eigen identiteit,want wij zijn zo bijzonder'.

Mwa, van een bijstandsuitkerinkje je leven van rondhangen financieren en zeiken op alles wat Nederlands is, je 'eigen' taal die je nog nooit in je vaderland gehoord hebt spreken, en over het algemeen gewoon vervelend gedrag vertonen zijn over het algemeen een goede manier om ook een eigen identiteit aan te nemen, maar niet om goed behandelt te worden.

Gedraagt een allochtoon zich normaal, dan gedraag ik me normaal; gedraagt een nederlander zich als een eikel, dan reageer ik daar net zo op als wanneer een allochtoon dat zou doen.

eerlijk gezegd vind ik niet dat Nederland(ers) verantwoordelijk zouden moeten zijn voor het gedrag van allochtonen;ze zijn zelf verantwoordelijk voor hun eigen leventje, net als Nederlanders zelf. Er is geen goede basis die verpest wordt door Nederland(ers); er is een goede basis waar een aantal zelf gewoon geen gebruik van maakt.
Oud 30-04-2006, 10:39
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Grimm schreef op 30-04-2006 @ 08:34 :
Dat hoef ik ze toch niet expliciet te laten merken, dat ze erbij horen? Dat doe ik immers met autochtonen ook niet. Ze moeten zelf maar eens een mentaliteitsverandering doorlopen en in plaats van big bad Nederland eerder het happy family Nederland zien.
Nee je hoeft dat uiteraard niet expliciet te laten merken, we dienen elkaar gewoon allemaal te behandelen als gelijken, that's it. Maar het is wel heel makkelijk om te zeggen dat zij zelf een metaliteitsverandering dienen te doorlopen. Dinalfos zei het goed het ligt allemaal heel wat complexer zoals bij vele problematiek is er niet een schuldige of onschuldige aan te wijzen. Er zijn zoveel factoren die ten gronslag liggen. En ik schrik ervan hoe ongenuanceerd sommige van jullie hier reageren.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 10:57
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 30-04-2006 @ 11:39 :
Nee je hoeft dat uiteraard niet expliciet te laten merken, we dienen elkaar gewoon allemaal te behandelen als gelijken, that's it. Maar het is wel heel makkelijk om te zeggen dat zij zelf een metaliteitsverandering dienen te doorlopen. Dinalfos zei het goed het ligt allemaal heel wat complexer zoals bij vele problematiek is er niet een schuldige of onschuldige aan te wijzen. Er zijn zoveel factoren die ten gronslag liggen. En ik schrik ervan hoe ongenuanceerd sommige van jullie hier reageren.
Welkom in N&A.
Oud 30-04-2006, 12:40
Foresight
Foresight is offline
Citaat:

Wellicht kun je je dan (voor zover je dat nog niet doet, volgens mij valt et bij jou wel mee) richten op tasjesdieven, hangjongeren, schoolverlaters en kutaso's. Want daar heb ik ook een kankerschijthekel aan.

Voor de mensen voor wie dat te ingewikkeld is het probleem in Jip-en-Janneke-taal;

Wie brengt er nou problemen (1 van de 2 kiezen!)?
a) (kleine) criminelen, asocialen, hangjongeren en radicalen
b) allochtone nederlanders (marokkanen ed.)

Diegene die voor b gekozen hebben adviseer ik ten strengste direct het land te verlaten, omdat Nederland nooit allochtoon-loos zal worden. Je spaart jezelf enorme moeite en frustratie en helpt ons enorm door jezelf uit deze samenleving te verwijderen. Jullie zijn incompatible met Nederland.

Citaat:
Juist. Ernstige boel, zelfs ik heb dankzij dit zieke klimaat last van deze kutvooroordelen.

Citaat:
EvilConduct schreef op 30-04-2006 @ 01:16 :
Dat denk ik wel.
Hoe erg worden Chinezen of Indonesiers gediscrimineerd? Naar mijn weten niet/nauwelijks. En ik kan nou niet zeggen dat bijvoorbeeld tijdens het uit gaan het de Chinezen of Indonesiers zijn die lopen te klieren...
En wat hebben die er nou weer mee te maken dat Marokkanen onterecht in de hoek worden gedrukt??! Als Marokkanen ONTERECHT in de hoek worden gedrukt kun je lullen wat je wilt over andere bevolkingsgroepen maar dat praat dus NIKS goed.

Citaat:
MightyMarcel schreef op 30-04-2006 @ 11:29 :
wel als die 3e generatie zo krampachtig vast moet houden aan hun 'eigen identiteit', terwijl ze nota bene hier geboren zijn.

Wil je normaal behandelt worden, dan moet je je ook normaal behandelen. Veel allochtonen van deze generatie hebben nou eenmaal gedacht 'kom, wij hebben recht op een eigen identiteit,want wij zijn zo bijzonder'.

Mwa, van een bijstandsuitkerinkje je leven van rondhangen financieren en zeiken op alles wat Nederlands is, je 'eigen' taal die je nog nooit in je vaderland gehoord hebt spreken, en over het algemeen gewoon vervelend gedrag vertonen zijn over het algemeen een goede manier om ook een eigen identiteit aan te nemen, maar niet om goed behandelt te worden.

Gedraagt een allochtoon zich normaal, dan gedraag ik me normaal; gedraagt een nederlander zich als een eikel, dan reageer ik daar net zo op als wanneer een allochtoon dat zou doen.

eerlijk gezegd vind ik niet dat Nederland(ers) verantwoordelijk zouden moeten zijn voor het gedrag van allochtonen;ze zijn zelf verantwoordelijk voor hun eigen leventje, net als Nederlanders zelf. Er is geen goede basis die verpest wordt door Nederland(ers); er is een goede basis waar een aantal zelf gewoon geen gebruik van maakt.
En waarom maak je dan TOCH weer onderscheid tussen Allochtonen en Nederlanders? Een werkloze rondhangende lastveroorzakende kankerlijer is toch altijd even erg? Allochtoon of niet?

Nou dan. Doe jezelf een plezier en denk na.

Het enige dat dit topic dus bewijst is dat die "3e generatie die zo krampachtig vast moet houden aan hun 'eigen identiteit', terwijl ze nota bene hier geboren zijn" dit doet omdat er een legioen bladmongolen rondloopt in Nederland die die "3e generatie" geen Nederlandse "identiteit" gunt.

Als jullie je nou is wat minder als kankerlijers zouden gedragen tegen die Marokkanen dan zouden ze ook niet zo hard op zoek zijn naar hun eigen identiteit, maar zich wellicht ooit is geaccepteerd voelen door Nederland.

*zucht*
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 12:45
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Foresight schreef op 30-04-2006 @ 13:40 :
Wie brengt er nou problemen (1 van de 2 kiezen!)?
a) (kleine) criminelen, asocialen, hangjongeren en radicalen
b) allochtone nederlanders (marokkanen ed.)
Was het niet juist het probleem dat B te vaak A is?
(of is er eigenlijk geen enkel probleem?)

Je kan wel zeggen dat ze onterecht in een hoek gedrukt worden, maar is dat wel onterecht? Zijn er geen grote problemen dan?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 12:51
Foresight
Foresight is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 30-04-2006 @ 13:45 :
Was het niet juist het probleem dat B te vaak A is?
(of is er eigenlijk geen enkel probleem?)

Je kan wel zeggen dat ze onterecht in een hoek gedrukt worden, maar is dat wel onterecht? Zijn er geen grote problemen dan?
Kijk het probleem is dat mensen het verschil tussen B en A niet meer zien.

Als B niet altijd A is, maar jullie doen toch alsof dan drukken jullie dus een bevolkingsgroep over het randje. Groot gelijk hebben ze dat ze zich afzonderen, zich als B gaan gedragen (want dat wordt notabene van ze verwacht door jullie) en dat ze radicaliseren.

Net goed. Ze doen precies wat van hun verwacht wordt. Als je ooit dat probleem op wilt lossen zul je A los moeten gaan zien van B. Bovendien kun je de problemen van A nooooooit oplossen als je continue blijft kankeren over B. Alle A-ertjes die niet onder categorie B vallen worden namelijk niet aangepakt.

Het zou veeeeeel efficienter EN correcter zijn om gewoon alle A-ertjes knoerthard aan te pakken en te straffen (ooohh HARD geloof me ) maarja, jullie blijven hangen in het eeuwige gehuil van B-ertjes die A-ertjes zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 12:53
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Foresight schreef op 30-04-2006 @ 13:51 :
Kijk het probleem is dat mensen het verschil tussen B en A niet meer zien.

Als B niet altijd A is, maar jullie doen toch alsof dan drukken jullie dus een bevolkingsgroep over het randje. Groot gelijk hebben ze dat ze zich afzonderen, zich als B gaan gedragen (want dat wordt notabene van ze verwacht door jullie) en dat ze radicaliseren.

Net goed. Ze doen precies wat van hun verwacht wordt. Als je ooit dat probleem op wilt lossen zul je A los moeten gaan zien van B. Bovendien kun je de problemen van A nooooooit oplossen als je continue blijft kankeren over B. Alle A-ertjes die niet onder categorie B vallen worden namelijk niet aangepakt.

Het zou veeeeeel efficienter EN correcter zijn om gewoon alle A-ertjes knoerthard aan te pakken en te straffen (ooohh HARD geloof me ) maarja, jullie blijven hangen in het eeuwige gehuil van B-ertjes die A-ertjes zijn.
k denk dat dat onzin is. Ik heb heir eigenlijk nog nooit iemand gezien die zei dat alle allochtonen chriminelen zijn, sterker nog, in het dagelijks leven kom je dat soort mensen eigenlijk ook niet tegen (tenzij t paupervolk is wat nog niet eens een stembiljet kan invullen natuurlijk, maar daar hebben we het neit over).

Disrciminati en een hele bevolkingsgroep voor stront uitmaken hoort neit, dat lijkt me duidelijk, maar dat er grote problemen zijn in die specifieke bevolkingsgroep is een feit en dat feit negeren zal het echt neit beter maken.

En beweren dat autochtoonse criminelen niet aaangepakt worden is niet echt logisch beste man, het is zelfs complete onzin.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 13:00
Foresight
Foresight is offline
Maar ik vroeg jou wat nou het probleem was;

a) Criminaliteit en ordeverstoring

of

b) Marokkanen

Blijkbaar kun je daar dus geen antwoord op geven. Ik wel. a) Is het probleem, en zodra elke Nederlander dat beaamt kunnen we weer beginnen met het herstellen van onze samenleving, ons fatsoen en onze toekomst.

Zolang een groot deel (minimaal 30%) van onze samenleving blijft kankeren over Marokkanen zijn we ver van huis. Want reken maar dat ik onder geen ENKELE voorwaarde meewerk aan het terugdringen van Marokkaanse criminaliteit, Marokkaanse ordeverstoring of welke vorm van andere Marokkaanse problemen dan ook.

Dat is gewoon je reinste ONZIN. De enige die zich bezig moeten houden met Marokkaanse problemen zijn diegene die ze op moeten lossen; beleidsmedewerkers, politie-agenten, sociaal werkers, en andere PROFESSIONALS. Het kutvolk moet gewoon is z'n muil dichthouden en niet denken dat ze overal over mee mogen praten.

Dus WIE is de enige die met Marokkaanse problemen te maken krijgt? JUIST: die ene PROFESSIONAL die bezig is met het oplossen van NEDERLANDSE problemen bij MAROKKAANSE NEDERLANDERS.

Niet een stel kankerlijertjes met een grote muil op een of ander kutforum of waar dan ook in de NL-"samenleving".
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 13:04
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Elk mens heeft vooroordelen. Het zit in de hersenen om mensen in hokjes te verdelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten