Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2006, 13:05
Foresight
Foresight is offline
Sterker nog;

Uiteindelijk ben jij, zolang je Marokkanen niet kunt onderscheiden van Criminelen, door discriminatie van-, isolatie van- en dus ook stimulerend van problemen met - Marokkanen, mede verantwoordelijk voor hun problemen.

Dus als jij wordt lekgestoken of beroofd door die Marokkanen (waarvan jij vindt dat het Criminelen zijn) is het in mijn ogen mede je eigen schuld. Sterkte ermee.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2006, 13:08
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Foresight schreef op 30-04-2006 @ 14:05 :
Sterker nog;

Uiteindelijk ben jij, zolang je Marokkanen niet kunt onderscheiden van Criminelen, door discriminatie van-, isolatie van- en dus ook stimulerend van problemen met - Marokkanen, mede verantwoordelijk voor hun problemen.

Dus als jij wordt lekgestoken of beroofd door die Marokkanen (waarvan jij vindt dat het Criminelen zijn) is het in mijn ogen mede je eigen schuld. Sterkte ermee.
Volgens mij heb je mijn reactie niet gelezen
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 13:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Foresight schreef op 30-04-2006 @ 13:51 :
(want dat wordt notabene van ze verwacht door jullie)
...en dat klaagt vervolgens over generaliseren.

Verder klopt het wat Pruttelpot zegt, het probleem is niet zozeer dat 'alle autochtonen' vinden dat 'alle allochtonen' klootzakken zijn die niet integreren, het probleem is dat er goede gronden zijn die dat beeld oproepen. Bijvoorbeeld abnormaal hoge aandelen in criminaliteit, bijvoorbeeld enkelingen die pertinent weigeren zich aan te passen en anderen daarmee schofferen, bijvoorbeeld mensen die de voorgaande problemen ontkennen en liever roepen dat het allemaal komt door discriminatie, etc etc.

Zelf heb ik ook 'more than my fair share' aan vooroordeel-bevestigende allochtonen gezien (nog veel vooroordeel-bevestigender: dat waren ook nog eens bijna allemaal mensen van Marrokaanse origine, met een enkele Molukker ertussen).

Ondanks dat probeer ik min of meer vast te houden aan het idee dat niet alle allochtonen rotzakken zijn (hoewel ik eigenlijk weet dat voor mijn eigen omgeving geld dat ik met dat beeld op het gebied van Marrokanen gewoon fout zit) en het enige dat vervolgens gebeurd is dat ik beschuldigd wordt van racisme.

Als iets zorgt voor discriminatie, dan is het wel mensen betichten van discriminatie. Ik weet niet hoe dat voor anderen werkt, maar de irritatiefactor is bij mij veel hoger als er weer een of ander domme uitspraak van de Commisie (On)gelijke Behandeling is in een zaak waar gewoonweg geen sprake was van racisme, dan waneer weer een of andere hangjongere een misdaad pleegt.

Al die beschuldigingen aan 'de autochtonen' krijgen vaak een hoog CIDI-gehalte.
Oud 30-04-2006, 13:19
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Foresight schreef op 30-04-2006 @ 14:00 :
Maar ik vroeg jou wat nou het probleem was;

a) Criminaliteit en ordeverstoring

of

b) Marokkanen

Ik heb je gisteren gevraagd of je fatsoenlijk taalgebruik kon gebruiken:
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1402924

Wat ik net al zei.
Maar ik vroeg jou wat nou het probleem was;

a) Criminaliteit en ordeverstoring

of

b) Marokkanen

Groep A is het probleem, dat er buitensporig veel groep B-ers onder groep A vallen is de kern van dit probleem. Dat zijn feiten.

Niemand beweerd dat alle marokanen of allochtonen crimineel zijn, maar dat er een belachelijk deel van de allochtoonse gemeenschap weldegelijk crimineel te noemen valt is het werkelijke probleem en dat negeren schiet je niks mee op.

Laatst gewijzigd op 30-04-2006 om 13:21.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 13:34
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Sterker nog;

Jeetje, dat is nou echt een opvatting van lik me kutje..

Again, niemand heeft het over dat alle Marokkanen criminelen zijn, maar again, dat er buitensporig veel Marokkanen weldegelijk crimineel zijn blijft een feit.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 13:41
Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Citaat:

Ehh als die Marokkanen mij leksteken of beroven vind ik ze persoonlijk wel Criminelen ja...?

En je zegt het zelf: 'mede je eigen schuld'. Oké, ik wil best mijn deel van de schuld toegeven (pfff, ik ben zelf geeneens een Nederlander, maar ach, ik ben even zo edelmoedig...) maar het punt is dat jij het bijna stelt alsof de Crimineel zelf onschuldig is en slechts een speelbal van omliggende factoren. Daar kan ik moeilijk in geloven.

Ik denk dat het bij jou wel zou helpen als je even openstond voor de reacties van andere mensen: ja , wij als maatschappij willen criminaliteit en ordeverstoring aanpakken en ja, jammer genoeg behoort een deel van de criminelen en de ordeverstoorders tot groep B.

Even terzijde: de echte reden dat ik hier ben is dat ik op zoek ben naar één van die websites waar radicale jongeren hun gal kunnen spuwen. Ik weet eigenlijk niet helemaal wat ik mij hierbij voor moet stellen, en het lijkt me daarom ook belachelijk hier mijn oordeel over te vormen zonder te weten waar ik het nou echt over heb? Iemand?
Oud 01-05-2006, 09:51
juno
juno is offline
Laten we het erover eens worden dat discriminatie en het zoeken van een carriere in de criminaliteit elkaar versterkende factoren zijn in een hele nare spiraal waar niemand wat mee opschiet.

Elkaar de zwarte Piet toespelen levert weinig concreets op, behalve ruzie.

Laten we ons concentreren op de vraag hoe die spiraal doorbroken kan worden, en wat BEIDE partijen daar aan bij kunnen dragen. Het is een probleem wat van twee kanten gevoed wordt, en dat vereist dus ook een oplossing die van twee kanten komt.

Roept u maar.

En goed startpunt lijkt mij: Hoe dringen we de schooluitval onder de probleemallochtonenjeugd terug? Want zonder opleiding wordt het inderdaad nooit wat met die jongens.

Laatst gewijzigd op 01-05-2006 om 10:25.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 11:16
Verwijderd
Ojeej, here we go again.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 12:06
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Foresight schreef op 30-04-2006 @ 13:40 :
Wellicht kun je je dan (voor zover je dat nog niet doet, volgens mij valt et bij jou wel mee) richten op tasjesdieven, hangjongeren, schoolverlaters en kutaso's. Want daar heb ik ook een kankerschijthekel aan.

Voor de mensen voor wie dat te ingewikkeld is het probleem in Jip-en-Janneke-taal;

Wie brengt er nou problemen (1 van de 2 kiezen!)?
a) (kleine) criminelen, asocialen, hangjongeren en radicalen
b) allochtone nederlanders (marokkanen ed.)

Diegene die voor b gekozen hebben adviseer ik ten strengste direct het land te verlaten, omdat Nederland nooit allochtoon-loos zal worden. Je spaart jezelf enorme moeite en frustratie en helpt ons enorm door jezelf uit deze samenleving te verwijderen. Jullie zijn incompatible met Nederland.

beste kerel, het is simpelweg een feit dat van de allochtone jeugd een buitenproportioneel groot percentage in de problemen komt. Probleemanalyse is een nuttig instrument om problemen te voorkomen. Nederlandse jeugd in dezelfde omstandigheden (maar dan dus in hun eigen land, wat dan het enige verschil is) heeft gewoon minder kans om de fout in te gaan; dat feit constateren heeft niks met discriminatie te maken.

Sterker nog, ontkennen dat allochtone jongeren vaker in de fout gaan dan autochtone jongeren, is onrechtvaardig naar de allochtone probleemjeugd zelf; immers, als je ontkent dat er een probleem is, hoeft het ook niet opgelost te worden.

Citaat:

En waarom maak je dan TOCH weer onderscheid tussen Allochtonen en Nederlanders? Een werkloze rondhangende lastveroorzakende kankerlijer is toch altijd even erg? Allochtoon of niet?

zie bovenstaande stukje.

Citaat:

Het enige dat dit topic dus bewijst is dat die "3e generatie die zo krampachtig vast moet houden aan hun 'eigen identiteit', terwijl ze nota bene hier geboren zijn" dit doet omdat er een legioen bladmongolen rondloopt in Nederland die die "3e generatie" geen Nederlandse "identiteit" gunt.

Euhm, je draait nu toch echt het probleem om. Ik gun ze prima een nederlandse identiteit; met alle rechten en plichten die daarbij horen.
Dat een uitkering trekken zonder zelf ooit gewerkt te hebben voor diezelfde uitkering onacceptabel is, geldt voor allochtonen en voor autochtonen; echter, er zijn meer allochtone uitkeringtrekkertjes dan autochtone, procentueel gezien.

Citaat:

Als jullie je nou is wat minder als kankerlijers zouden gedragen tegen die Marokkanen dan zouden ze ook niet zo hard op zoek zijn naar hun eigen identiteit, maar zich wellicht ooit is geaccepteerd voelen door Nederland.

(eens, niet 'is'. Is een vervoeging van het werkwoord 'zijn'; 'eens' geeft een bepaling in tijd aan).

Dus als een marrokaan zich als een achterlijke werkloze etterbak gedraagt, dan moeten we die vooral laten merken dat ze welkom zijn ? Je draait de volgorde om. Je bewijst je eerst voordat je recht van spreken hebt.

Het feit dat er buitensporig veel allochtone probleemjongeren zijn, kun je geen oorzaak als 'de nederlanders zijn niet aardig genoeg voor ze' aan ophangen. Dat de gemiddelde nederlander een kankerhekel heeft aan buitenlandse rotjeugd, komt toch echt door het gedrag van die jeugd, en niet andersom.
Daarnaast, zelfs al zou je ook maar een beetje gelijk hebben, dan nog is het geen geldig excuus. Met de redenering 'als iemand niet aardig is, heb je een goede reden om je asociaal te gedragen' praat je meteen alle aanslagen die de afgelopen tien jaar op amerikaans grondgebied zijn gepleegd goed.
Oud 01-05-2006, 12:08
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
juno schreef op 01-05-2006 @ 10:51 :
En goed startpunt lijkt mij: Hoe dringen we de schooluitval onder de probleemallochtonenjeugd terug? Want zonder opleiding wordt het inderdaad nooit wat met die jongens.
Simpel. Als je leerplichtigen op straat tegenkomt terwijl ze op school horen, dan sleur je ze (een agent, het liefste) aan de haren het lokaal binnen, net zolang totdat het effect heeft.

Of je laat ze creperen, en dan zien hun kinderen wat het gevolg kan zijn als je geen diploma's hebt. Hard, maar het werkt waarschijnlijk wel.
Oud 01-05-2006, 12:30
Delama
Delama is offline
Citaat:

De overheid treedt te zacht op. Een overheid hoort niet te buigen en smeken of je alsjeblieft weer naar school wilt gaan. Dat is precies wat het gezag van de overheid zo naar de knoppen heeft geholpen. Altijd maar weer toegeven, handreikingen doen.

Als er een schoolverlater is, moet je hem 1 keer duidelijk vertellen hoe de zaak in elkaar steekt. Óf je gaat terug naar school en blijft leren, óf je gaat de straat op, hebt een paar jaar lol met dingen mollen en lastig doen. Maar het 2e pad kiezen, betekent wel dat de staat geen verplichtingen meer jegens die persoon heeft. Géén geld willen en ondertussen weigeren naar school te gaan en als tuig opgroeien.

Als dat is zou gebeuren...
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 12:35
Melpomene
Melpomene is offline
Het zijn verwesterde straatschoffies die gewoon nodig een goed gesprek moeten hebben met de Imam en zijn stok
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 12:39
Verwijderd
Citaat:
gewoon onder alle jongeren, lijkt me effectiever want 3/4 spijbelt gewoon teveel, maak school interresanter of zorg ervoor dat er straffen voor komen, ik weet dat ik weg kan blijven want ik krijg toch geen straf als ik spijbel, als ze er 3 uur nablijven per uur dat je wegblijft instellen weet ik zeker dat ik wel ga...
en leerplichtambtenaar langssturen idd, want dat gebeurt nou ook niet
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 12:40
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 01-05-2006 @ 13:35 :
Het zijn verwesterde straatschoffies die gewoon nodig een goed gesprek moeten hebben met de Imam en zijn stok
De enige oplossing.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 12:48
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 01-05-2006 @ 13:40 :
De enige oplossing.

Ik ben princinpeel tegen het slaan van kinderen, maar het is echt wel opvallend dat religie hier weer wordt bijgehaald hoor, terwijl het vooral de moslimjongeren die zich bewuster zijn van hun moslimidentiteit de hogescholen en unief bezetten. Kinderen op een islamitische bassischool komen ook beter uit in hun citotoets dat is een veel betere alternatief dan een dure priveschool of een zwarte school.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 12:50
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Ik ben principieel tegenstander van religieus onderwijs. Ook van islamitische of katholieke basisscholen. Heb je het over dat de moslim jeugd erbij moet horen, da's leuk en aardig, maar islamitische scholen zullen die kloof echt niet kleiner maken hoor, integendeel.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Melpomene schreef op 01-05-2006 @ 13:48 :

Ik ben princinpeel tegen het slaan van kinderen, maar het is echt wel opvallend dat religie hier weer wordt bijgehaald hoor, terwijl het vooral de moslimjongeren die zich bewuster zijn van hun moslimidentiteit de hogescholen en unief bezetten. Kinderen op een islamitische bassischool komen ook beter uit in hun citotoets dat is een veel betere alternatief dan een dure priveschool of een zwarte school.
omdat religieuze scholen consequenter zijn met straffen en de kinderen die daarop zitten ook weten dat ze niet moeten fucken want dan zijn ze de lul. "gewone" scholen hebben een "boeiend hoe jij het doet zolang je maar oprot na 8 jaar" beleid dus zijn minder strict.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 14:45
juno
juno is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 01-05-2006 @ 12:16 :
Ojeej, here we go again.
Ik geloof toch dat ik hier uitnodigde tot een constructieve meedenkdiscussie. Of is mijn boodschap jou onwelgevallig, ongeacht de inhoud?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 14:54
juno
juno is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 01-05-2006 @ 13:08 :
Simpel. Als je leerplichtigen op straat tegenkomt terwijl ze op school horen, dan sleur je ze (een agent, het liefste) aan de haren het lokaal binnen, net zolang totdat het effect heeft.

Of je laat ze creperen, en dan zien hun kinderen wat het gevolg kan zijn als je geen diploma's hebt. Hard, maar het werkt waarschijnlijk wel.
Deze jongens hebben al een alternatieve carriere uitgestippeld als tasjesdief en dat bevalt ze prima.

Nee, dat stadium moet je voor zijn.

De ouders meer betrekken bij de scholing van hun kroost, dat zou ook al helpen. Marokkaanse vaders hebben de wind er goed onder, maar als die het nut van school niet inziet omdat hij zelf nauwelijks een opleiding heeft genoten, of nauwelijks nederlands spreekt en niet naar de ouderavond wil, en de rapporten vol onvoldoendes van zijn zoon niet eens snapt omdat hij al helemaal geen nederlands kan lezen, heb je daar weinig aan.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 14:57
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 01-05-2006 @ 13:48 :

Iemand die denkt dat 'een veel betere alternatief' correct Nederlands is, lijkt me nou niet de ideale persoon om te bepalen of een dure priveschool niet beter is dan een islamitische school .

Maar het gaat in principe niet om moslim-jongeren; het gaat om probleemjongeren die voor het overgrote deel van allochtone afkomst zijn. Religie speelt daar volgens mij amper een rol bij.

Om even in te haken op die cito-toetsen : dat heeft m.i. niks te met de religieuze grondslag van een school, maar met de beschikbaarheid van middelen en leraren. Die schijnt bij religieuze scholen groter te zijn (misschien is de ouderbijdrage groter of zo) dan bij bv openbare scholen of 'zwarte' scholen (die zijn overbevolkt - een school die onder dezelfde condities les geeft aan enkel 'witte' leerlingen is net zo goed een slechte school).

Prive-scholen kan die hele cito-toets over het algemeen aan hun reet roesten.
Oud 01-05-2006, 18:35
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
lol @ islamitische-straflogica.

hint: ergens sinds begin vorige eeuw is al uitgedokterd dat die benadering niet werkt.
Oud 01-05-2006, 19:32
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-05-2006 @ 19:35 :
hint: ergens sinds begin vorige eeuw is al uitgedokterd dat die benadering niet werkt.
Och ja, we kunnen het natuurlijk altijd proberen.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 22:23
Verwijderd
Citaat:
De imam zijn stok in hun kont zeker.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 17:45
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 01-05-2006 @ 23:23 :
De imam zijn stok in hun kont zeker.
Da's een stok van de priester.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 02-05-2006 @ 18:45 :
hey hey nou moet je niet gaan doen alsof het christendom een aarsneukende godsdienst is he
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 17:53
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 02-05-2006 @ 18:47 :
hey hey nou moet je niet gaan doen alsof het christendom een aarsneukende godsdienst is he
Gelukkig meen ik er niets van itt anderen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 18:03
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Oud 02-05-2006, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik ben wel benieuwd naar seksueel misbruik in die kringen. Hoe gelovig sommige kerels ook zijn, het blijven *mannen*
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 20:00
Metal
Metal is offline
Citaat:
Ertur schreef op 29-04-2006 @ 12:18 :
Discussiewaarde?
Ze komt wel met een een hele analyse, maar daar hebben we verder ook aan. Oplossingen, dat moeten we hebben. Oplossingen in de zin van, een plan de campagne. Dit is natuurlijk niets, 'stating the obvious', zoals iemand al zei.

Daarnaast is een deel van die jeugd gewoon een recalcitrant provocaal stelletje kuttuig, die maar wat meeblaat.

Radicalisering en sympathiesering is altijd nog een wereld van verschil, van een echte ideologie is nog niet eens sprake, van een stelletje dropouts hoef je theoretisch gezien maar weinig te vrezen.
Oud 04-05-2006, 20:04
Metal
Metal is offline
Citaat:
Hehe gast dit is wel erg slecht.
Oud 05-05-2006, 13:24
Arcades
Arcades is offline
Citaat:
Sterker nog;

Wat is er met jou aan de hand?
Oud 05-05-2006, 13:57
Metal
Metal is offline
Best disturbing he
Oud 05-05-2006, 14:32
Arcades
Arcades is offline
Agreed. I.c.m. het overvloedige gebruik van scheldwoorden schept het een vrij verbitterde indruk.
Oud 05-05-2006, 20:35
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Arcades schreef op 05-05-2006 @ 14:24 :
Wat is er met jou aan de hand?
"Allochtonenbevrijdingsfront" © 2005-2006 T_ID
Reageren

Regels voor berichten