Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2006, 08:00
*nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Ga het kort proberen houden. Sinds december heb ik een vriend. Heel tof zou je denken. Maar (hier komt de fameuze maar) hij neemt zo weinig iniatief. Verklaar u nader, hoor ik jullie al denken. Wel, als ik hem vraag om me te bellen, doet hij dat soms gewoon niet. Neem nu zaterdag, had hem aan de lijn en vroeg zo van "Zin om maandagavond iets te doen?" (Duidelijkere hints bestaan er toch niet?) en hij zei me "Zal je nog iets laten weten want ik weet niet of het gaat lukken." Gisterenavond nog steeds niets gehoord.. Stuur hem dan een sms met "Slaapwel" (en nog een aantal dingen die niet voor publicatie vatbaar zijn) en dan stuurt hij terug van "Jij ook slaapwel, ik kom net uit een moeilijke vergadering" Uiteindelijk belde hij me dan nog.
Maar ik heb het gevoel dat het allemaal van mijn kant moet komen, afspreken, bellen, sms'en. Als ik geen iniatief neem dan is het alsof hij het zich niet aantrekt. Hij heeft wel een heel drukke job en sinds een paar maanden problemen maar 'Joehoe, hey, ik wil ook wel aandacht hoor'. Dat gevoel heb ik soms. Of ben ik nu een drama aan het maken waar er geen is?

Alvast bedankt om te reageren
Oud 09-05-2006, 08:11
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Tja gaat het nou om sex of om gewoon afspreken om wat leuks te doen..?
Oud 09-05-2006, 08:14
*nerwen elensar
gewoon afspreken om iets leuks te doen
schrijf ik dan zo dubbelzinnig?
Oud 09-05-2006, 08:21
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Oke...
Naja sommige jongens zijn gewoon zo... Die hebben niet door dat meisjes het leuk vinden om af en toe en spontaan smsje of telefoontje te krijgen... Dit komt omdat ze zelf ook prima zonder kunnen...

Dus jij zal de touwtjes in handen moeten nemen en hem gewoon vragen om wat af te spreken enzo... Of helemaal niks van je laten horen en afwachten hoe lang het duurt voordat hij de telefoon pakt

Misschien bel/sms jij hem wel helemaal gek...
Oud 09-05-2006, 08:23
Verwijderd
ini·ti·a·tief (het ~, -tieven)
1 het doen van de eerste stap tot of ten behoeve van iets => aanstichting
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 08:23
Lente
Lente is offline
is het altijd al zo of deed hij ook zo toen hij het minder druk had en geen problemen had? ik kan me namelijk heeel goed voorstellen dat je in een stressvolle periode even wat minder aandacht hebt voor de mensen om je heen.
Als het niet iets van de laatste tijd is, zou ik het een keer tegen hem zeggen. Dat je graag wil dat hij wat vaker het initiatief neemt (initiatief, ja ) en dan erbij vertellen wat je graag zou willen. Dat hij je dus wat vaker uit zichzelf belt enz enz. Als hij niet weet dat jij het vervelend vindt dat hij dit niet zo doet kan hij er ook niks aan veranderen he.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 08:31
*nerwen elensar
Oops, wat een domme schrijffout. Kan een van de fb's dat aub veranderen?

Ik sms en bel hem niet gek. Is zelf iets waar ik een hekel aan heb. Bellen doe ik hem zelden en sms'en maar een per dag (als we elkaar zien, niet)
Heb er al eens met hem over gesproken en toen heeft hij echt zijn best gedaan. Helaas maar 2 dagen. 't Is echt zo het ene oor in en het andere oor weer uit. Voor zijn problemen stuurde hij eigenlijk ook niet snel uit zichzelf. Heb het er zo moeilijk mee, enerzijds wil ik hem er helemaal niet mee lastigvallen door zijn problemen en vind ik het nogal onnozel van mezelf dat ik daarover loop te miepen maar anderzijds geeft het wel een wrang gevoel.
Oud 09-05-2006, 08:34
Drez
Drez is offline
En als je nou een tijdje gewoon geen contact met hem opneemt? Gewoon testen wanneer hij het wel doet.
Oud 09-05-2006, 08:49
Verwijderd
Dan zou ik hem eerst even melden dat hij wat vaker moet bellen/smsen, anders is ie ook zo ondersteboven.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 08:50
Verwijderd
Heb je al tegen hem gezégd dat hij, naar jouw mening, wat meer initiatief moet tonen? En wat is precies het probleem áls hij dat niet doet? Als hij je niet belt kun jij hem bellen. Sommige mensen tonen gewoon wat minder initiatief dan anderen, dat zegt niet zo veel over hoe hij over jou denkt.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 08:51
*nerwen elensar
Mja, is natuurlijk wel een optie. En om eerlijk te zijn, heb me al voorgenomen om het te doen maar 't is steeds sterker dan mezelf. Stuur hem dan een bericht en dan is 't zo van "shiiit, ik ging toch niets sturen?" De zelfdiscipline is dus ver te zoeken
Ook omdat ik bijna tentames heb en hem daardoor minder ga zien, speelt daar in een rol in.
Oud 09-05-2006, 14:20
Henkje
Henkje is offline
Hoe herkenbaar, mijn vriend deed ook zo.
Ik heb het net als jij, ook maar een tijdje aangekeken en me eraan geërgerd (? of met een streep?) en er tenslotte maar iets van gezegd. Hij had dit blijkbaar niet zo door, maar hij laat nu meer van zich horen (ook nadat ik een tijdje geen contact opnam, omdat hij de eerste keren braaf zei:' ja, daar heb je wel gelijk in', maar er niets aan deed)
Oud 09-05-2006, 14:40
Escapism
Escapism is offline
misschien ben je niet leuk genoeg.
Oud 09-05-2006, 14:56
Periodiek
Periodiek is offline
ga eerst eens met 'm praten, want misschien heeft hij het niet van zichzelf door. Eerst praten, dan posten
Oud 09-05-2006, 15:06
Mandoline
Mandoline is offline
Citaat:
*nerwen elensar schreef op 09-05-2006 @ 09:51 :
Mja, is natuurlijk wel een optie. En om eerlijk te zijn, heb me al voorgenomen om het te doen maar 't is steeds sterker dan mezelf. Stuur hem dan een bericht en dan is 't zo van "shiiit, ik ging toch niets sturen?" De zelfdiscipline is dus ver te zoeken
Ook omdat ik bijna tentames heb en hem daardoor minder ga zien, speelt daar in een rol in.
Daar heb je ook alleeen maar jezelf mee. Zelf ben je continu bezig met 'Ik mag niets sturen' en 'Waarom laat hij nou niet iets horen?' en omdat je er bijna op zit te wachten lijkt het allemaal nog veel langer te duren. En de vraag is wanneer hij het nou eigenlijk opmerkt.

Je kunt het beter een keer noemen en dán wat minderen, dan let hij er sowieso meer op en krijgt hij ook meer de kans om initiatief te nemen. (als jij hem telkens voorbent krijgt hij de kans misschien ook niet.)

En verder zijn jongens gewoon een beetje zo geloof ik
Oud 09-05-2006, 15:57
Verwijderd
Ik ken het en het is nu uit. Maar ik wil je niet ontmoedigen hoor
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 17:57
Smokin'
Smokin' is offline
De waarheid is dat als een jongen je echt heel erg leuk vind, hij vaker initiatief neemt. Of het nou een gevoelloze gast is of een onzekere om bevestiging vragende kneus. Het zou echter ook kunnen dat hij het zo wel prima vind, en hij heeft geen enkele reden het niet prima te vinden. Je belt en sms-st toch wel. Das chill voor hem en brengt hem in een machtspositie. Punt is dit: zijn machtspositie is zo groot dat hij weet dat zelfs als hij nooit initiatief neemt jij toch wel belt. Dus is er helemaal geen reden voor hem om initiatief te nemen. Easy stuff.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 18:08
Verwijderd
Vraag hem waarom hij zelden uit zichzelf belt/sms't. Lijkt me geen rare vraag
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Smokin' schreef op 09-05-2006 @ 18:57 :
De waarheid is dat als een jongen je echt heel erg leuk vind, hij vaker initiatief neemt. Of het nou een gevoelloze gast is of een onzekere om bevestiging vragende kneus.
Gaat niet altijd op hoor, sommige mensen hebben een druk leven, denken er simpelweg niet aan of vinden het zelf niet zo nuttig en denken daarom dat anderen dat ook zo vinden. Net als jij dat andersom vindt.

Laatst gewijzigd op 09-05-2006 om 20:36.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 18:10
Smokin'
Smokin' is offline
Waarom zou je het vragen? Het antwoord is erg makkelijk te beredeneren.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Smokin' schreef op 09-05-2006 @ 19:10 :
Waarom zou je het vragen? Het antwoord is erg makkelijk te beredeneren.
Dat is naar conclusies springen die helemaal niet juist hoeven te zijn. Sommige mensen vinden het weinig wanneer je elkaar maar 2 keer per dag belt, andere mensen vinden 1 keer per twee dagen genoeg. Dat verschilt gewoon, heeft niets te maken met of iemand echt van je houdt of niet.

Je kan natuurlijk testen of hij uit zichzelf iets van zich laat horen, maar dat heeft hij waarschijnlijk toch niet door en je wordt er zelf alleen maar opgefokt van. Beter vraag je hem er gewoon naar en leg je uit dat je het fijn vindt als hij af en toe wat van zich laat horen zonder dat jij daar expliciet om moet vragen.

Maar goed; waarom moet hij je vaker bellen/sms'en? Kan jij hem niet gewoon bellen/sms'en en dus accepteren dat hij niet zo'n beller/sms'er is?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 18:36
Bloompje
Bloompje is offline
Toen ik je openingspost las dacht ik: Dit had ik ook! Laatst nog.

Na 2 dagen niets te horen (dat vind ik namelijk lang) heb ik hem gebeld, en hem verteld dat ik het niet leuk vind alstie helemaal niets laat horen. Ik heb ook eerlijk gezegd dat het me onzeker maakt. Hij hoeft echt niet elke dag 10 smsjes te sturen en uren bellen. Gewoon een smsje ofzo is genoeg. En hij zei dat hij wel snapte dat ik daar af en toe behoefte aan heb en hij stuurt nou elke dag even een smsje met de vraag hoe m'n dag was enz.
Mijn vriendje is lief <3
Oud 09-05-2006, 18:48
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 09-05-2006 @ 19:10 :
Gaat niet altijd op hoor, sommige mensen hebben een druk leven, denken er simpelweg niet aan of vinden het zelf niet zo nuttig en denken daarom dat anderen dat ook zo vinden. Net als jij dat andersom vindt.
Owja je bent verliefd en vergeet dat je love-interest je heeft aangeboden om maandag iets te doen.. Forget about it!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 19:11
Myuki
Myuki is offline
Er is inderdaad geen drama, maar je moet gewoon duidelijk maken dat hij ook zijn best moet doen voor jou.
Oud 09-05-2006, 19:17
*nerwen elensar
Wohow. Had niet gedacht dat het zo'n discussie zou opleveren.
Even wat meer uitleg geven. Hij is dokter, heeft het ongeloofelijk druk. Ze bellen hem 's nachts uit zijn bed enzo, klopt héél lange dagen, heeft nu voor de moment problemen met een aantal collega's van hem, enz. Nu, is misschien ergens wel niet goed te spreken dat hij niets laat horen, maar als ik hem zie is hij wel een en al aandacht voor me. Er zijn nog een aantal dingen waaraan ik merk dat hij wel gek op me is. Misschien hebben jullie gelijk dat hij nu eenmaal niet zo'n belmens is. Ik denk dat ik er met hem over ga praten, als het niet veranderd dan ga ik er niet verder over doorgaan en me er gewoon bij neerleggen. (en me er niet druk in maken) Heb hem té graag om hem voor zoiets te laten zitten.

Toch bedankt voor alle reacties
Oud 10-05-2006, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Smokin' schreef op 09-05-2006 @ 19:48 :
Owja je bent verliefd en vergeet dat je love-interest je heeft aangeboden om maandag iets te doen.. Forget about it!
Als je drukt bent met andere dingen - dokter zijn bijvoorbeeld - kan je best eens iets vergeten, of gewoon echt geen tijd hebben. Dat zegt wederom niets over of iemand wel of niet van je houdt/verliefd op je is.
Als je verliefd bent, betekent dat niet dat je al het andere kan laten vallen. Zo werkt dat in films misschien, maar niet in het echte leven. Er zijn andere dingen die ook belangrijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 10-05-2006 @ 10:33 :
Als je drukt bent met andere dingen - dokter zijn bijvoorbeeld - kan je best eens iets vergeten, of gewoon echt geen tijd hebben. Dat zegt wederom niets over of iemand wel of niet van je houdt/verliefd op je is.
Juist, zoiets
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 09-05-2006 @ 19:08 :
Vraag hem waarom hij zelden uit zichzelf belt/sms't. Lijkt me geen rare vraag
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 18:14
fractuur
fractuur is offline
De meeste jongens hebben dat niet zo door geloof ik, en zijn er ook niet zo goed in. Als ik mijn vriend aan de telefoon heb zit ik dikwijls "wow, die is chagerijnig of kortaf..", maar als ik hem dan zie is hij vrolijk en vindt hij het duidelijk leuk me weer te zien. Smsjes moeten ook vaak van mijn kant komen, maar dan stuurt ie wel lieve terug.. <3 Anyway. Jongens en communicatie, het wordt nooit wat. Zeg het tegen hem, maar verwacht er niet te veel van. Hij weet het dan iig, en misschien dat hij dan ook af en toe wat stuurt. Succes!
Oud 10-05-2006, 18:27
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik heb precies hetzelfde en me er uiteindelijk bij neergelegd, en...het werkt . Hij belt me heel somsjes, maar dat vind ik niet erg. Als hij bij me is compenseert dat een boel. Ik wéét dat hij me wél leuk vindt en ik maak me geen zorgen om weinig bellen ed. Ik denk dat je het wel kan zeggen natuurlijk. Maar je er minder druk over maken helpt ook .
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 19:28
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 10-05-2006 @ 19:27 :
Ik heb precies hetzelfde en me er uiteindelijk bij neergelegd, en...het werkt . Hij belt me heel somsjes, maar dat vind ik niet erg. Als hij bij me is compenseert dat een boel. Ik wéét dat hij me wél leuk vindt en ik maak me geen zorgen om weinig bellen ed. Ik denk dat je het wel kan zeggen natuurlijk. Maar je er minder druk over maken helpt ook .
Same here, ik weet nu wel, hij belt/sms't niet, ook al heeft ie gezegd van wel, en dat betekent niets het is gewoon een suf konijn Hij vergeet het gewoon/wete niets te zeggen. Qua afspreken trouwens niet, maar dat gaat nu ook min of meer vanzelf, we zijn eigenlijk vanzelfsprekend samen het weekend dus niet echt meer nodig om daarover af te spreken oid
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 20:11
*nerwen elensar
Okay, thanks, jullie reacties stellen me wel gerust
Oud 14-05-2006, 09:23
Bloompje
Bloompje is offline
Citaat:
Bloompje schreef op 09-05-2006 @ 19:36 :
Toen ik je openingspost las dacht ik: Dit had ik ook! Laatst nog.

Na 2 dagen niets te horen (dat vind ik namelijk lang) heb ik hem gebeld, en hem verteld dat ik het niet leuk vind alstie helemaal niets laat horen. Ik heb ook eerlijk gezegd dat het me onzeker maakt. Hij hoeft echt niet elke dag 10 smsjes te sturen en uren bellen. Gewoon een smsje ofzo is genoeg. En hij zei dat hij wel snapte dat ik daar af en toe behoefte aan heb en hij stuurt nou elke dag even een smsje met de vraag hoe m'n dag was enz.
Mijn vriendje is lief <3
Mjah achteraf was mijn gevoel toch niet zo gek, we hebben er inmiddels een punt achter gezet..
Reageren

Regels voor berichten