Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2006, 01:22
Carn
Carn is offline
Nou. Ben nu te lam maar ik werk dit morgen wel bij.

-Ps3 komt met HD

-Ps3 is bij de launch alleen verkrijgbaar in het zwart

-FF13 aangekondigd (trailer online) en ja het ziet er goed uit

http://ruliweb.dreamwiz.com/ruliboar...e_ps04&main=ps

-Nog 2 andere games gebasseerd rond FF13 (waaronder 1 geproduceerd door Nomura van Kingdom Hearts 1 + 2)

-PSP: firmware upgrades, in de toekomst VOIP, camera, GPS. "Memory Stick Boot" ook van de partij.

- Gran Turismo 5 incl tweewielers, 60 FPS 1080p. Draait vanaf HD, binnen 3 seconden van menu naar race. -edit- schijnbaar GT4 assets draaiende op ps3 hardware. "GT5" snel na launch Ps3

- Ridge Racer 7 trailer. niet echt super maar goed:
http://rapidshare.de/files/19975496/...hwide.wmv.html

- PSP: PSX games bootable vanaf memorystick; ridgeracer 1 gedemonstreerd.

- Geen boomerang controller het is gewoon de DualShock 2 met wat tweaks (zoals al geleverd bij de devkits)

- de Rumblefeature is uit de DualShock3 gehaald; we krijgen er wel een six-axis sensing systemvoor terug. Lekker Wii-plagiaat maar boeiend

"amongst these changes is the addition of tilt technology which can sense the motion of the pad through 360 degrees - allowing, for example, the control of games such as air combat title WarHawk, which was used as a demonstration, simply by moving the controller around without actually touching the sticks or buttons.

While the obvious comparison is going to be with Nintendo's Wii controller, the technology used here is actually very different - not least since the PS3 pad does not detect where it is being pointed, as the Wii controller does. As such, the application of the two controllers will be quite different."

- de prijs is vrij stevig maar toch wel binnen mijn verwachtingen: 600 euro voor de hele mikmak. een 500 euro versie komt ook beschikbaard; dit is toch wel tegenstrijdig met wat Sony heeft aangekondigd; namelijk geen verschillende versies.

Laatst gewijzigd op 09-05-2006 om 08:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2006, 02:03
Carn
Carn is offline
heavenly sword:

Warhawk:

ff13:

TRAILER:
http://e3.bashsoftware.net/FFXIII.wmv

iets betere kwaliteit:
http://www.gametrailers.com/download...20&type=wmv&f=

holy cow!

Laatst gewijzigd op 09-05-2006 om 10:23.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 07:07
Jolt
Jolt is offline
qw00t!
Oud 09-05-2006, 07:09
Verwijderd
Dat vind ik dus een dik minpunt aan de PS2: Die controller, het werkt voor geen meter als je een racegame speelt.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 10:08
Carn
Carn is offline
Citaat:
Bossen schreef op 09-05-2006 @ 08:09 :
Dat vind ik dus een dik minpunt aan de PS2: Die controller, het werkt voor geen meter als je een racegame speelt.
ben benieuwd wat die tiltfunctie gaat toevoegen
Oud 09-05-2006, 10:14
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Het meest opvallende vind ik persoonlijk dat de ps3 niet de volle steun van squire enix krijgt.
Voor de rest zien de screens er wel extreem slik uit, als dit echt is(op dat punt is sony niet echt te vertrouwen ) krijgen de revo en de 360 nog een zware kluif.
Enige echte min punt is volgens mij wel die controller, ik vond de ps2 controller al erg out of date
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 10:19
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Holy Mother in heaven!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 10:19
Carn
Carn is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 09-05-2006 @ 11:14 :
Het meest opvallende vind ik persoonlijk dat de ps3 niet de volle steun van squire enix krijgt.
Voor de rest zien de screens er wel extreem slik uit, als dit echt is(op dat punt is sony niet echt te vertrouwen ) krijgen de revo en de 360 nog een zware kluif.
Enige echte min punt is volgens mij wel die controller, ik vond de ps2 controller al erg out of date
niet de volle steun? 2 games gebasseerd op FF13 vind ik toch vrij redelijk. De trailer van FF13 is een mix van wat cgi en realtime gedoe; als je goed kijkt zie je het verschil..maar je moet erg goed kijken

Ik heb geen problemen met de controller alhoewel een iets wat modernere look geen slecht idee zou zijn.

Laatst gewijzigd op 09-05-2006 om 10:22.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 10:26
Levitating Nun
Waarom hebben ze die boemerang eruit geflikkerd?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 10:29
Carn
Carn is offline
kein ahnung. ik kan iig leven met de dualshock3
Oud 09-05-2006, 10:41
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Carn schreef op 09-05-2006 @ 11:19 :
niet de volle steun? 2 games gebasseerd op FF13 vind ik toch vrij redelijk. De trailer van FF13 is een mix van wat cgi en realtime gedoe; als je goed kijkt zie je het verschil..maar je moet erg goed kijken

Ik heb geen problemen met de controller alhoewel een iets wat modernere look geen slecht idee zou zijn.
Het is zelfs meer dan redelijk, maar op mijn ps2 heb ik alleen maar squire-enix games(ffx, ffx-2, KH en DQ)
Nu ff 12 nog uitkomt voor de ps2 en de nieuwe DQ 99% zeker een launch game gaat worden voor de wii heb ik tot nu toe echt nog geen reden een ps3 te kopen.

Maar het valt me gewoon op dat de goede vriendschap tussen sony en squire wat is geminderd(die remake van FF3 voor de ds maakt sony ook niet echt gelukkig volgens mij)
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 11:13
Carn
Carn is offline
Nieuwe adventure game van Naughty Dog..doet mij denken aan Pitfall

http://www.gametrailers.com/download...36&type=wmv&f=
Oud 09-05-2006, 11:22
D@mien
D@mien is offline
Square-Enix kán niet zonder de Sony, omdat voor zover ik weet Sony het grootste deel van de aandelen bezit..

Visueel zit XIII er iig supercool uit..
ik kan niet wachten op de rest van de E3 dingen (ook de andere consoles)
Oud 09-05-2006, 11:45
CrazY G
CrazY G is offline
wat een t**ring mongolen sony. Gaan ze die controller veranderen. Gadverdamme zeg die dual shock hangt me de keel uit!!! Ik keek echt uit naar die nieuwe controller, dit is echt een dikke tegenvaller
Oud 09-05-2006, 11:52
Carn
Carn is offline
nieuwe MGS4 trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=95MKt...earch=ps3%20e3

hoe stoer is Raiden
Oud 09-05-2006, 11:59
CrazY G
CrazY G is offline
je moet naar www.gametrailers.com gaan. Lekker veel HD trailers en gratis
Check die Getaway trailer. Gewoon scenes uit Amsterdam geloof ik
Oud 09-05-2006, 12:07
Carn
Carn is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 09-05-2006 @ 12:59 :
je moet naar www.gametrailers.com gaan. Lekker veel HD trailers en gratis
Check die Getaway trailer. Gewoon scenes uit Amsterdam geloof ik
yeah maar dat draait hiet niet zo fijn op stage
Oud 09-05-2006, 12:10
MickeyV
MickeyV is offline
Ach, sinds FF7 is de FF-serie een beetje opgebrand, niet?

Ik zou zo graag nog eens een van alle toeters en bellen voorziene 2D Castlevania willen. Op zo'n PS3 zou je dat toch makkelijk met tekenfilmkwaliteit voor elkaar moeten kunnen krijgen.
Oud 09-05-2006, 13:17
Levitating Nun
Citaat:
MickeyV schreef op 09-05-2006 @ 13:10 :
Ach, sinds FF7 is de FF-serie een beetje opgebrand, niet?
Nee, niet nee
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 14:01
Hydrogen
Hydrogen is offline
'Grafisch verschil PS3 en Xbox 360 verwaarloosbaar'

Tweakers.net

Gerucht: Xbox 360 krijgt in oktober prijsverlaging van 100 dollar

Tweakers.net

Het moge duidelijk zijn dat de PS3 qua graphics niet beter zal zijn. Mocht Microsoft de xbox 360 nog eens 100 dollar goedkoper maken, dan is het gedaan met Sony.
Oud 09-05-2006, 14:06
Carn
Carn is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 09-05-2006 @ 15:01 :
'Grafisch verschil PS3 en Xbox 360 verwaarloosbaar'

Tweakers.net

Gerucht: Xbox 360 krijgt in oktober prijsverlaging van 100 dollar

Tweakers.net

Het moge duidelijk zijn dat de PS3 qua graphics niet beter zal zijn. Mocht Microsoft de xbox 360 nog eens 100 dollar goedkoper maken, dan is het gedaan met Sony.
"Dit zal vooral het geval zijn bij multiplatformspellen, omdat daar vaak concessies gedaan worden en er ontwikkeld wordt voor de 'grootste gemene deler' in de hardwareplatforms. Daardoor is de software niet in staat specifieke voordelen van een bepaalde console te benutten."

Precies. Multiplatform games liggen altijd dicht bij elkaar..anders is het multiplatform gedeelte niet echt te doen lijkt me Als je kijkt naar MGS4 of FF13 of die Naughty Dog game dan zie je toch wel games die grafisch èrg goed zijn. Ik zeg niet dat de Ps3 heilig is qua graphics maar op papier is het gewoon de krachtigste console op de markt..het is aan de developers om daar goed gebruik van te maken.

De toendestijds hoge prijs van de Ps2 lag de verkoop overigens ook niet in de weg.
Oud 09-05-2006, 14:52
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
oe, eindelijk concurrentie. (ik wil een x360, maar die vind ik nu nog te duur.)

hm, straks is zo'n ding in september betaalbaar. *geen goed idee, console kopen aan t begin van t studiejaar....*
Oud 09-05-2006, 15:28
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
[B]
Over een inschattingsfout gesproken

Citaat:
Square-Enix kán niet zonder de Sony, omdat voor zover ik weet Sony het grootste deel van de aandelen bezit..
Sony bezat een groot deel van de aandelen squire, maar met de samengang van squire met enix weet ik niet hoe dat zit.

En als sony echt de touwtjes daar in handen had(lees meerderheid in aandelen) dan zouden ze het toch niet echt toelaten dat de ds er van door ging met FF3 en de wii met DQ
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 15:33
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Carn schreef op 09-05-2006 @ 02:22 :
de Rumblefeature is uit de DualShock3 gehaald; we krijgen er wel een six-axis sensing systemvoor terug. Lekker Wii-plagiaat maar boeiend
http://www.gamespot.com/e3/e3blog.ht...ic_id=24600407
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 16:13
Levitating Nun
Citaat:
Mocht Microsoft de xbox 360 nog eens 100 dollar goedkoper maken, dan is het gedaan met Sony.
Wat een onzin, Sony zit nog altijd stevig in het zadel. Dat er zachtjes aan de stoelpoten wordt geknabbeld is niet te ontkennen, maar Sony heeft toch wel een naam (naast de expertise en de titels).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2006, 16:32
Menahem
Menahem is offline
@ Metal Gear 4 trailer!

Super!
(En nog meer Ocelot )
Oud 09-05-2006, 16:44
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 09-05-2006 @ 14:17 :
Nee, niet nee
Wel, FF8 had ook wel wat, en zelfs FF9 kan door de beugel. FF10 was echter een gruwel. Nietwaar?
Oud 09-05-2006, 16:51
Captain N
Captain N is offline
Ligt het aan mij of is het heel lame dat ze ineens met een Wii achtige copy van de controller komen.
Verder ziet het er erg puik uit allemaal hoor, maargoed dat mag je ook wel verwachten.
Oud 09-05-2006, 16:56
Levitating Nun
Citaat:
MickeyV schreef op 09-05-2006 @ 17:44 :
Wel, FF8 had ook wel wat, en zelfs FF9 kan door de beugel. FF10 was echter een gruwel. Nietwaar?
Nee, het spijt me, ik heb een grote voorliefde voor FF en kan elk deel waarderen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 17:12
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Captain N schreef op 09-05-2006 @ 17:51 :
Ligt het aan mij of is het heel lame dat ze ineens met een Wii achtige copy van de controller komen.
Verder ziet het er erg puik uit allemaal hoor, maargoed dat mag je ook wel verwachten.
lees mijn link dan
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 17:16
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
sony moet nu gewoon sonII gaan heten
Oud 09-05-2006, 17:21
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 09-05-2006 @ 17:56 :
Nee, het spijt me, ik heb een grote voorliefde voor FF en kan elk deel waarderen.
Idd, me too, FFX had ook weer iets, mooie graphics die het leuk maakte, het battle systeem ook en de sphere grid ook.

PS 3 word zeker een pretje voor mij!
Oud 09-05-2006, 17:22
Carn
Carn is offline
is ook; maar als nintendo het niet opeens had dan betwijfel ik of sony er ook mee kwam.
Oud 09-05-2006, 17:33
Captain N
Captain N is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 09-05-2006 @ 18:12 :
lees mijn link dan
Dat bedoelde ik niet zozeer, het ging mij meer om het feit dat Sony even last minute een vaag systeem geimplementeert heeft dat nauwelijks werkt (aan de reacties te horen) en overduidelijk mee probeert te varen met de hype die nintendo op gang heeft gebracht.

Dat vind ik lame.

Voor de duidelijkheid, ik wil hier verder geen ''hij heeft zus gejat van zo'' discussie opstarten, want dan kunnen we naar iedereen wel vingers gaan wijzen.
Oud 09-05-2006, 17:51
Boebsie
Boebsie is offline
Op het final fantasy filmpje na, vind ik het allemaal niet zo spectaculair qua graphics. Vooral grand turismo vond ik er vrij slecht uit zien, ben zelf wel een beetje racefreak en op de pc heb je nu al veel mooiere racesims.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 17:54
Carn
Carn is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 09-05-2006 @ 18:51 :
Op het final fantasy filmpje na, vind ik het allemaal niet zo spectaculair qua graphics. Vooral grand turismo vond ik er vrij slecht uit zien, ben zelf wel een beetje racefreak en op de pc heb je nu al veel mooiere racesims.
Ja ik snap ook niet waarom ze dat lieten zien. Maar goed dat ze het niet aangekondigd hebben als GT5..het was meer een technische demo om te laten zien hoe blij meneer Yamauchi wel niet was met de hoge resolutie en framerates.
Oud 09-05-2006, 17:55
Carn
Carn is offline
Citaat:
Captain N schreef op 09-05-2006 @ 18:33 :
Dat bedoelde ik niet zozeer, het ging mij meer om het feit dat Sony even last minute een vaag systeem geimplementeert heeft dat nauwelijks werkt (aan de reacties te horen) en overduidelijk mee probeert te varen met de hype die nintendo op gang heeft gebracht.
Ik lees overal dat het bij Warhawk uitstekend werkt?
Oud 09-05-2006, 18:48
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Carn schreef op 09-05-2006 @ 18:55 :
Ik lees overal dat het bij Warhawk uitstekend werkt?
Ik wou idd net zeggen, als ik de verhalen moet geloven is die game al echt wel een tijdje in ontwikkeling
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 19:33
TommytheCat
TommytheCat is offline
Ik heb weinig gezien dat mijn aandacht trok eigenlijk, afgezien van de (verwachte) hoge prijs. Het ziet er leuk uit allemaal, maar that's it.
Oud 09-05-2006, 19:47
Carn
Carn is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 09-05-2006 @ 19:48 :
Ik wou idd net zeggen, als ik de verhalen moet geloven is die game al echt wel een tijdje in ontwikkeling
en blijkbaar is die tiltfunctie nog het afgelopen weekend geimplementeerd en werkt het gewoon goed. Dat die gast er niet mee kan spelen is een ander verhaal, hehe.
Oud 09-05-2006, 19:49
Carn
Carn is offline
Shotje van Heavy Rain voor de Ps3, van Quantic Dreams ( Fahrenheit, Omicron). Ik moet Fahrenheit nog spelen maar als het een soortgelijke game is met deze kwaliteit dan sta ik in de rij. Screen is realtime aldus de ontwikkelaar.

Oud 10-05-2006, 00:44
D@mien
D@mien is offline
kep net 'ff' de hele persconferentie gekeken (te vinden op de o zo populaire (en illegale) Bittorrent pagina's) en ik meot zeggen dat het er zeer sweet uitziet.
Die tiltbare controller ziet er in werking erg sweet uit en het heeft zeker in flightgames veel potentie.. Of dit met de Wii controller ook zo kan moeten we nog zien...

Wat mij erg opviel en wat ik erg leuk vond om te horen, is dankzij de HDD het laden van games vrijwel verleden tijd is..
Oud 10-05-2006, 08:26
Verwijderd
Citaat:
Menahem schreef op 09-05-2006 @ 17:32 :
@ Metal Gear 4 trailer!

Super!
(En nog meer Ocelot )
Maar of ik mis iets, of dat filmpje klopt niet helemaal. Hoe kan Snake zo oud zijn terwijl de rest zo jong is gebleven?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 08:27
Carn
Carn is offline
Citaat:
Bossen schreef op 10-05-2006 @ 09:26 :
Maar of ik mis iets, of dat filmpje klopt niet helemaal. Hoe kan Snake zo oud zijn terwijl de rest zo jong is gebleven?
foxdie.
Oud 10-05-2006, 08:28
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 10-05-2006 @ 09:27 :
foxdie.
Uh, wat?!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 08:47
Carn
Carn is offline
Citaat:
Bossen schreef op 10-05-2006 @ 09:28 :
Uh, wat?!
ga MGS1 nog n keer spelen dan
Oud 10-05-2006, 08:51
Carn
Carn is offline
Ongetitelde game van Naughty Dog:

Oud 10-05-2006, 09:09
Carn
Carn is offline
mgs4

Oud 10-05-2006, 09:15
CrazY G
CrazY G is offline
raiden blijft gay, ook al ziet hij er nu kevaarlijk uit

Ik hoop ook dat het niet alleen outdoor afspeelt. MGS hoort lekker indoor te zijn
Oud 10-05-2006, 09:15
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Carn schreef op 10-05-2006 @ 09:27 :
foxdie.
Hoe ruig is Meryl!

En Naomi Hunter, dat is gewoon een reden om de game te kopen en die Chinees uit 2 moet ook terug met haar leuke quotes!

Laatst gewijzigd op 10-05-2006 om 09:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten