Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2006, 20:53
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 15-05-2006 @ 21:35 :
Verdomme, Juice, NEE !
Wat dan wel?
Oud 16-05-2006, 07:39
Blubje
Blubje is offline
Jezus, wat een gezeur om 1 kutfilm. Lekker offtopic ook allemaal

Anyway, toen HC niet gezien, gister maar weer ff op dvd gekeken. Blijft mooi
Hoewel ik moet zeggen dat ik me af en toe irriteerde(/ergerde?) aan Kate Winslet, maar volgens mij was dat meer het personage dat zij speelde dan werkelijk zijzelf
Oud 16-05-2006, 12:43
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Dat heb je vaak met actrices, dat ze net doen alsof ze iemand anders zijn.
Oud 16-05-2006, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Blubje schreef op 16-05-2006 @ 08:39 :
Hoewel ik moet zeggen dat ik me af en toe irriteerde(/ergerde?) aan Kate Winslet
Inderdaad, dat overdreven energieke karakter van haar... Wel charismatisch, though.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 13:14
Verwijderd
Ik vind Kate Winslet juist geweldig in deze film!
Heel interessant personage.
Dat andere personage ook wel, maar ik vind dat meisje zo eng.
(op zich ook geen nadeel voor een film als deze, natuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 19:16
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 16-05-2006 @ 14:14 :
Ik vind Kate Winslet juist geweldig in deze film!
Heel interessant personage.
Dat andere personage ook wel, maar ik vind dat meisje zo eng.
(op zich ook geen nadeel voor een film als deze, natuurlijk)
Ja ik bedoelde dus eigenlijk dat Kate Winslet heel erg goed en overtuigend een ontzettend irritant persoon kan spelen
Oud 16-05-2006, 19:48
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
echt wel komisch, deze discussies over HC vs LOTR. Maar ja, ik ben een echte Ringer dus ik ben met Dinalfos...
Oud 16-05-2006, 20:27
Uice
Uice is offline
LOTR = Febo, HC = een sterrenrestaurant.

Sommige mensen houden nu eenmaal meer van fastfood.
Oud 16-05-2006, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 16-05-2006 @ 21:27 :

Ik vind dat, persoonlijk, mooie afsluitende woorden.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 23:55
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 16-05-2006 @ 21:37 :

Ik vind dat, persoonlijk, mooie afsluitende woorden.
Ware het niet dat het slaat als een stierenfallus op een draaiorgel.
Oud 17-05-2006, 00:19
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 16-05-2006 @ 21:27 :

En Bad Taste is een persoonlijke proeverij in de keuken van Jamie Oliver.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 09:03
Uice
Uice is offline
Citaat:
N00dles schreef op 17-05-2006 @ 01:19 :
En Bad Taste is een persoonlijke proeverij in de keuken van Jamie Oliver.
Uiteraard. Maar dan is Braindead de pudding toe.
Oud 17-05-2006, 09:04
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-05-2006 @ 00:55 :
Ware het niet dat het slaat als een stierenfallus op een draaiorgel.
Nee hoor. Lees het nog maar eens.
Oud 17-05-2006, 09:25
DanielC
DanielC is offline
Pff, het is Peter Jackson maar.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 10:54
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 17-05-2006 @ 10:04 :
Nee hoor. Lees het nog maar eens.
Geschrijf in de lucht is moelijker te lezen, mijn beste.

Bovendien is Braindead honderd keer beter dan Bad Taste.

Edit: cold hard fact.

Laatst gewijzigd op 17-05-2006 om 11:03.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 13:41
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-05-2006 @ 11:54 :
Geschrijf in de lucht is moelijker te lezen, mijn beste.
Wat heeft dat ermee te maken?

Leg mij nou eens uit, waarom is LOTR in godsnaam meer dan fastfood? Het is gewoon een tussendoortje, je ziet hem in de bios, het is prettig zolang als het duurt, op weg naar huis vergeet je hem en thuis heb je al weer honger en gooi je er een echte film in, zoals HC.

Citaat:
Hier heb je eindelijk eens gelijk.
Oud 17-05-2006, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 17-05-2006 @ 10:03 :
Uiteraard. Maar dan is Braindead de pudding toe.
"Grand dessert".

Citaat:
Dinalfos schreef op 17-05-2006 @ 11:54 :
Yup.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 15:11
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 17-05-2006 @ 14:41 :
Wat heeft dat ermee te maken?

Leg mij nou eens uit, waarom is LOTR in godsnaam meer dan fastfood? Het is gewoon een tussendoortje, je ziet hem in de bios, het is prettig zolang als het duurt, op weg naar huis vergeet je hem en thuis heb je al weer honger en gooi je er een echte film in, zoals HC.

Als jij zegt dat je de film snel weer vergeten bent, dat het gewoon een tussendoortje is, dat het alleen prettig is zolang het duurt etc. Dan heb je gewoon geen gelijk. Je kunt erover blijven zemelen omdat het toevallig je mening is, maar dat verandert niets aan de feiten. Het spijt me.

Citaat:
Hier heb je eindelijk eens gelijk.

Natuurlijk heb ik gelijk.
Oud 17-05-2006, 15:55
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-05-2006 @ 16:11 :
Als jij zegt dat je de film snel weer vergeten bent, dat het gewoon een tussendoortje is, dat het alleen prettig is zolang het duurt etc. Dan heb je gewoon geen gelijk. Je kunt erover blijven zemelen omdat het toevallig je mening is, maar dat verandert niets aan de feiten. Het spijt me.
Dan zou ik wel eens willen weten wat het onbeduidende tussendoortje LOTR voor jou uittilt boven het niveau van onbeduidend tussendoortje.
Oud 17-05-2006, 16:45
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 17-05-2006 @ 16:55 :
Dan zou ik wel eens willen weten wat het onbeduidende tussendoortje LOTR voor jou uittilt boven het niveau van onbeduidend tussendoortje.
Acteerwerk, scenario(kende ik al, natuurlijk), cinematografie, regie, decors, special effects etc.

Dat wil niet zeggen dat er helemaal niets op aan te merken valt, maar de kwalificatie "tussendoortje" is feitelijk onjuist.
Oud 17-05-2006, 17:35
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-05-2006 @ 17:45 :
Acteerwerk,
Theatraal op een slechte manier en varierend van acceptabel (maar niet in de buurt van Oscarwaardig) tot te overdreven.

Citaat:
scenario(kende ik al, natuurlijk),
Dwergen lopen een eind om een ring weg te gooien en daaromheen een hele hoop gedoe en avonturen die vaak niet echt bijdragen aan de rest van het verhaal. Vergelijkbaar met Monty Python & the Holy Grail.

Citaat:
cinematografie,
Briljant, de film ziet er fantastisch uit.

Citaat:
regie,
De visuele regie is zoals gezegd dik in orde.

Citaat:
decors,
Ja, prima.

Citaat:
special effects
Vaak overtuigend, maar special effects zullen een film nooit boven het niveau van tussendoortje uittillen.

Naast de visuele pracht en hier en daar spanning stelt LOTR nu eenmaal niet zoveel voor. Niet dat dat erg is, je kunt in deze categorie (tussendoortje) meesterwerken maken (niet dat Jackson dat gedaan heeft overigens). 'Tussendoortje' is geen waardeoordeel. Het is gewoon wat de film is, omdat hij nu eenmaal geen diepe indruk achterlaat door bijvoorbeeld prachtige emotionele momenten, een interessante boodschap, volstrekt unieke, originele ideeën, interessante personages etc. LOTR is niets nieuws onder de zon.
Oud 17-05-2006, 17:52
DanielC
DanielC is offline
Special effects zullen het nieveau van de film nooit boven dat van een tussendoortje tillen? Dat wil dus eigenlijk zeggen dat visuele schoonheid, dat toch een belangrijk aandeel heeft in de filmkunst, een film voor jouw niet beter kan maken?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 17:53
Uice
Uice is offline
Citaat:
DanielC schreef op 17-05-2006 @ 18:52 :
Special effects zullen het nieveau van de film nooit boven dat van een tussendoortje tillen? Dat wil dus eigenlijk zeggen dat visuele schoonheid, dat toch een belangrijk heeft in de filmkunst, een film voor jouw niet beter kan maken?
Zoals ik al zei, 'tussendoortje' is geen waarde-oordeel.
Oud 17-05-2006, 17:55
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 17-05-2006 @ 18:35 :
Theatraal op een slechte manier en varierend van acceptabel (maar niet in de buurt van Oscarwaardig) tot te overdreven.
Ik vind het juist voor het merendeel geloofwaardig. Het paste volledig in de vertelstijl van dit verhaal. Niet iedereen was even goed, maar de main personages werden meer dan goed vertolkt, waaronder ook Frodo, Sam, Aragorn en Gandalf. De basis is dus solide genoeg om de film een meerdwaarde te geven. Theatraal? Ja. Op een slechte manier? Nee.

Ian McKellen verdiende zeker een Best Actor-nominatie.

Citaat:
Dwergen lopen een eind om een ring weg te gooien en daaromheen een hele hoop gedoe en avonturen die vaak niet echt bijdragen aan de rest van het verhaal. Vergelijkbaar met Monty Python & the Holy Grail.
Nogmaals, dat is het basisgegeven. In combinatie met jouw waardeoordeel, uiteraard. Ik had het over het scenario zoals neergepend in het script. Behalve de relatief vlotte vertelling, heeft Jackson een aantal uitstekende aanpassingen gemaakt die de opzet ten goede komen. Zoals bijvoorbeeld de verplaatsing van Shellob van The Two Towers naar The Return of the King. Door dit soort dingen heeft het verhaal precies de juiste pacing gekregen. Dat wil zeggen, niet snel, maar ook niet superlangzaam. Alle eventuele problemen die overbleven werden grotendeels rechtgetrokken door de EE's.

Citaat:
De visuele regie is zoals gezegd dik in orde.
Natuurlijk niet alleen de visuele regie. Het vereist nogal wat visie en story telling talent om een film van ruim 3 uur, ondanks de riskante pacing, boeiend te houden.

Citaat:
Vaak overtuigend, maar special effects zullen een film nooit boven het niveau van tussendoortje uittillen .
Ik noemde de special effects dan ook niet het enige pluspunt.

Citaat:
Naast de visuele pracht en hier en daar spanning stelt LOTR nu eenmaal niet zoveel voor. Niet dat dat erg is, je kunt in deze categorie (tussendoortje) meesterwerken maken (niet dat Jackson dat gedaan heeft overigens). 'Tussendoortje' is geen waardeoordeel. Het is gewoon wat de film is, omdat hij nu eenmaal geen diepe indruk achterlaat door bijvoorbeeld prachtige emotionele momenten, een interessante boodschap, volstrekt unieke, originele ideeën, interessante personages etc. LOTR is niets nieuws onder de zon.
Wat versta jij onder een interessante boodschap? Of "volstrekt unieke, originele ideeen? Dit valt te betwisten. De rest niet, want dat is gewoon spijkerharde onzin. Het originele verhaal was wel degelijk origineel en vernieuwend in uitwerking. Noem mij eens 1 film die vergelijkbaar is met LOTR?
Oud 17-05-2006, 17:57
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Juice schreef op 17-05-2006 @ 18:53 :
Zoals ik al zei, 'tussendoortje' is geen waarde-oordeel.
Wat is het dan?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 19:14
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-05-2006 @ 18:55 :
Nogmaals, dat is het basisgegeven.
Veel meer dan het basisgegeven en een hoop min of meer overbodig gezeik is er niet.

Citaat:
In combinatie met jouw waardeoordeel, uiteraard. Ik had het over het scenario zoals neergepend in het script. Behalve de relatief vlotte vertelling, heeft Jackson een aantal uitstekende aanpassingen gemaakt die de opzet ten goede komen. Zoals bijvoorbeeld de verplaatsing van Shellob van The Two Towers naar The Return of the King. Door dit soort dingen heeft het verhaal precies de juiste pacing gekregen. Dat wil zeggen, niet snel, maar ook niet superlangzaam.
Wel te langzaam.

Citaat:
Natuurlijk niet alleen de visuele regie. Het vereist nogal wat visie en story telling talent om een film van ruim 3 uur, ondanks de riskante pacing, boeiend te houden.
Daar is Jackson niet geheel in geslaagd.

Citaat:
Ik noemde de special effects dan ook niet het enige pluspunt.
Ik ook niet.

Citaat:
Wat versta jij onder een interessante boodschap? Of "volstrekt unieke, originele ideeen? Dit valt te betwisten. De rest niet, want dat is gewoon spijkerharde onzin.
Nee. Er zit geen enkel mooi emotioneel moment in LOTR, nergens. Interessante personages zijn er ook niet, aangezien ze bijna allemaal te beschrijven zijn met enkele woorden; held, schurk, wijze man, komische noot etc.
Wat betreft de interessante boodschap: ik ben geen verzinner van interessante boodschappen, maar ik zou A Clockwork Orange als voorbeeld noemen.
Volstrekt unieke, originele ideeen: zie bijvoorbeeld The Blair Witch Project, Das Kabinett des Dr. Caligari, of, opnieuw, A Clockwork Orange.

Citaat:
Het originele verhaal was wel degelijk origineel en vernieuwend in uitwerking. Noem mij eens 1 film die vergelijkbaar is met LOTR?
Star Wars, Willow, Monty Pyhton & the Holy Grail, de eerdere LOTR.
Oud 17-05-2006, 19:15
Uice
Uice is offline
Citaat:
DanielC schreef op 17-05-2006 @ 18:57 :
Wat is het dan?
Een categorie. Het ligt dichter bij genre dan bij waarde-oordeel.
Oud 17-05-2006, 19:56
Uice
Uice is offline
Citaat:
Panini schreef op 17-05-2006 @ 20:42 :
Oh mah Lord, get over it. Het is slechts kwestie van mening. De een vind het crap, de ander fantastisch, dat is het en niet meer. Met smaak valt niet te twisten.
Wat een nare dooddoener, en bovendien onzin. Over smaak valt wel degelijk te twisten. Over kwaliteit niet.

Verder: als discussies over kunst uitgesloten zouden zijn, zou de het hele forum nogal nutteloos zijn.
Oud 17-05-2006, 20:04
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 17-05-2006 @ 20:14 :
Veel meer dan het basisgegeven en een hoop min of meer overbodig gezeik is er niet.
Zo kun je iedere film wel wegzetten.

Citaat:
Wel te langzaam.
Nee hoor.

Citaat:
Daar is Jackson niet geheel in geslaagd.

Jawel.

Citaat:
Nee. Er zit geen enkel mooi emotioneel moment in LOTR, nergens. Interessante personages zijn er ook niet, aangezien ze bijna allemaal te beschrijven zijn met enkele woorden; held, schurk, wijze man, komische noot etc.
Wat betreft de interessante boodschap: ik ben geen verzinner van interessante boodschappen, maar ik zou A Clockwork Orange als voorbeeld noemen.
Volstrekt unieke, originele ideeen: zie bijvoorbeeld The Blair Witch Project, Das Kabinett des Dr. Caligari, of, opnieuw, A Clockwork Orange.
Ik heb ook nergens zitten janken, maar ik werd wel degelijk gegrepen, ook met terugwerkende kracht door Frodo's karakterboog aan het einde.
En dat de film de aloude goed-kwaad tegenstelling handhaaft zegt helemaal niets over de personages, maar over de aard van de narratie. Een goedaardig personage kan tenslotte prima geschreven zijn en goed ontwikkeld worden.

Over ACWO kan ik kort zijn. Die film heeft een heldere boodschap, maar het algehele product is niet meer dan aardig te noemen. Bovendien is het ook gebaseerd op een boek, dat overigens bij lange na niet zo oud is als The Lord of the rings.

The Blair Witch Project is ook niet nieuw, want:

http://www.imdb.com/title/tt0122143/

De enige echt goede film uit het rijtje is Dr. Caligari. En dat is nota bene een film uit 1919. In die tijd was zo'n beetje iedere willekeurige artistieke deviantie origineel te noemen.

Citaat:
Star Wars, Willow, Monty Pyhton & the Holy Grail, de eerdere LOTR.
LOTR lijkt in niets op Star Wars. Behalve misschien, in esthetische zin, het hoge fantasy-gehalte. Willow heb ik zelf niet gezien, maar de vergelijking met Monty Python komt nogal geforceerd en vergezocht op me over. Je gaat een comedy toch niet inhoudelijk vergelijken met een volwaardig fantasy-product?

En de drie LOTR zijn natuurlijk onderdeel van een en dezelfde film. Dat snap jij ook wel. En wat je ook snapt is dat er geen wezenlijk vergelijkingsmateriaal is.

Edit: tikfouten.

Laatst gewijzigd op 17-05-2006 om 23:51.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 20:10
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-05-2006 @ 21:04 :
Dat snap jij ook wel. En wat je ook snapt is dat er geen wezenlijk vergelijkingsmateriaal is.
De films die ome Sap noemt zijn (waarschijnlijk) erg beinvloed
door...goh. Lord of the Rings!
Oud 17-05-2006, 20:20
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-05-2006 @ 21:04 :
Zo kun je iedere film wel wegzetten.
Neuh.

Citaat:
Ik heb ook nergens zitten janken, maar ik werd wel degelijk gegrepen, ook met terugwerkende kracht door Frodo's karakterboog aan het einde.
Ik niet. Frodo's karakterboog kan me geen hol schelen.

Citaat:
En dat de film de aloude goed-kwaad tegenstelling handhaaft zegt helemaal niets over de personages,
Jawel, maar dat is niet wat ik beweerde.

Citaat:
maar over de aard van de narratie. Een goedaardig personage kan tenslotte prima geschreven zijn en goed ontwikkeld worden.
Maar dat gebeurt in LOTR niet.
Maar het ging mij er niet zozeer om dat de personages goed of slecht zijn, maar om het feit dat ze allemaal met een of twee woorden te beschrijven zijn.

Citaat:
Over ACWO kan ik kort zijn. Die film heeft een heldere boodschap, maar het algehele product is niet meer dan aardig te noemen.
Niet waar, maar daar ga ik verder niet op in want daar ging het niet om.

Citaat:
Bovendien is het ook gebaseerd op een boek, dat overigens bij lange na niet zo oud is als The Lord of the rings.
En?

Citaat:
The Blair Witch Project is ook niet nieuw, want:

http://www.imdb.com/title/tt0122143/
Ja okee en Cannibal Holocaust, maar dan noem ik die films. Het ging maar om het voorbeeld van een film die iets volkomen nieuws doet, om uit te leggen wat ik daarmee bedoelde.

Citaat:
De enige echt goede film uit het rijtje is Dr. Caligari. En dat is nota bene een film uit 1919. In die tijd was zo'n beetje iedere willekeurige artistieke deviantie origineel te noemen.
Zeg, het ging om het voorbeeld.

Citaat:
LOTR lijkt in niets op Star Wars. Behalve misschien, in estetische zin, het hoge fantasy-gehalte. Willow heb ik zelf niet gezien, maar de vergelijking met Monty Python komt nogal geforceerd en vergezocht op me over. Je gaat een comedy toch niet inhoudelijk vergelijken met een volwaardig fantasy-product?
De verhalen vertonen overeenkomsten: mannetjes hebben een missie en doen veel dingen die niet zozeer bijdragen aan het verhaal.

Citaat:
En de drie LOTR zijn natuurlijk onderdeel van een en dezelfde film.
En?

Citaat:
En wat je ook snapt is dat er geen wezenlijk vergelijkingsmateriaal is.
Wat dacht je van de eerdere LOTR? De tekenfilm?
Maar verder zijn er zat epische fantasyfilms gemaakt, lijkt me. De voornaamste reden dat vergelijken met LOTR misschien wat moeilijk is, zijn de superieure special effects van LOTR en daardoor de indrukwekkendere actiescenes. Qua idee verschilt het allemaal niet veel.
Oud 17-05-2006, 20:22
Uice
Uice is offline
Citaat:
Carn schreef op 17-05-2006 @ 21:10 :
De films die ome Sap noemt zijn (waarschijnlijk) erg beinvloed
door...goh. Lord of the Rings!
De films die ome Sap noemt zijn allemaal verschenen voor Lord of the Rings.

En als je het boek bedoelt: je moeder.
Oud 17-05-2006, 20:28
Carn
Carn is offline
Citaat:
Juice schreef op 17-05-2006 @ 21:20 :
Maar verder zijn er zat epische fantasyfilms gemaakt, lijkt me. De voornaamste reden dat vergelijken met LOTR misschien wat moeilijk is, zijn de superieure special effects van LOTR en daardoor de indrukwekkendere actiescenes. Qua idee verschilt het allemaal niet veel.
De reden dat men "nu" pas LOTR heeft verfilmd is omdat men vroeger ook wel wist dat men niet de middelen had om het boek recht te doen. Doet niks af aan het feit dat een film zoals Willow echt wel leentjebuur speelt bij het werk van Tolkien.

Citaat:
Juice schreef op 17-05-2006 @ 21:22 :
En als je het boek bedoelt: je moeder.
Is een schatje
Oud 17-05-2006, 20:37
Uice
Uice is offline
Citaat:
Carn schreef op 17-05-2006 @ 21:28 :
De reden dat men "nu" pas LOTR heeft verfilmd is omdat men vroeger ook wel wist dat men niet de middelen had om het boek recht te doen.
Ja, al is er wel een tekenfilm gemaakt dan FOTR.

Citaat:
Doet niks af aan het feit dat een film zoals Willow echt wel leentjebuur speelt bij het werk van Tolkien.
Tuurlijk. Aber ein Film ist kein Buch. De werelden van film en literatuur zijn fijn gescheiden, en ik bekritiseerde het werk van Tolkien dan ook niet.

Wat betreft je moeder: houden zo.
Oud 17-05-2006, 20:45
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 17-05-2006 @ 21:20 :
Neuh.

Juh.

Citaat:
Ik niet. Frodo's karakterboog kan me geen hol schelen.

Dat zag ik aankomen.

Citaat:
Jawel, maar dat is niet wat ik beweerde.

Oh.

Citaat:
Maar dat gebeurt in LOTR niet.
Maar het ging mij er niet zozeer om dat de personages goed of slecht zijn, maar om het feit dat ze allemaal met een of twee woorden te beschrijven zijn.

Nee, ze zijn door jou in één woord samengevat. Natuurlijk bevat de LOTR-trilogie humoristische karikaturen, zoals Gimli. Maar ze bevatten ook Aragorn, Frodo en Sam.

Citaat:
En?

Dat zou de film volgens jouw idee onorigineel of niet-uniek maken.

Citaat:
Ja okee en Cannibal Holocaust, maar dan noem ik die films. Het ging maar om het voorbeeld van een film die iets volkomen nieuws doet, om uit te leggen wat ik daarmee bedoelde.
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik probeer je alleen een spiegel voor te houden. Ik gebruikte slechts de bizar strikte standaard van originaliteit (die jij plotseling ook lijkt te gebruiken) om aan te geven dat jouw films ook niet origineel zijn.

De verhalen vertonen overeenkomsten: mannetjes hebben een missie en doen veel dingen die niet zozeer bijdragen aan het verhaal.

Citaat:
En?

Het was even aan te laten zien dat ACWO volgens jouw idee ook niet origineel te noemen is. Ik weet het, dat was niet het punt, maar ik wilde het toch even zeggen

Citaat:
Wat dacht je van de eerdere LOTR? De tekenfilm?
Dat Ralph Bakshi-misbaksel? Lachen. Kom op, je weet best dat je nu naar de strootjes aan het grijpen bent. Noem nog eens wat fantasy-films die erop lijken.

Volgens jouw standaard zijn alle horrorfilms ook hetzelfde. Het is tenslotte allemaal bangmakerij.

Laatst gewijzigd op 17-05-2006 om 23:54.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 20:46
Carn
Carn is offline
Citaat:
Juice schreef op 17-05-2006 @ 21:37 :
[B]Ja, al is er wel een tekenfilm gemaakt dan FOTR.

Tuurlijk. Aber ein Film ist kein Buch. De werelden van film en literatuur zijn fijn gescheiden, en ik bekritiseerde het werk van Tolkien dan ook niet.

Wat betreft je moeder: houden zo.
Die troep van Bakshi, jeuj.

Ik vind de karakters in de film qua karakter gelijk als in het boek; ik neem aan dat dat het doel ook was. Ik snap het gezeur over het acteerwerk gewoon niet; ja het is theatraal, ja het is soms overdreven. Wat verwacht je anders, een hippe LOTR interpretatie door Baz Luhrmanm met een script van Tarantino?
Oud 17-05-2006, 21:22
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-05-2006 @ 21:45 :

Juh.
Nuh.

Citaat:
Dat zag ik aankomen.
Gelukkig maar.

Citaat:
Oh.
Dus.

Citaat:
Nee, ze zijn door jou in één woord samengevat. Natuurlijk bevat de LOTR-trilogie humoristische karikaturen, zoals Gimli. Maar ze bevatten ook Aragorn, Frodo en Sam.
Twee helden en een sidekick.
Wat stellen die personages nou nog meer voor behalve dat.

Citaat:
Dat zou de film volgens jouw idee onorigineel of niet-uniek maken.
Het ging vooral om de stijl en sfeer, die wel degelijk uniek is. De sfeer van LOTR kom je echter ook in andere fantasyfilms tegen.

Citaat:
Dat Ralph Bakshi-misbaksel? Lachen.
Je hoort mij niet beweren dat het een goede film is.

Citaat:
Kom op, je weet best dat je nu naar de strootjes aan het grijpen bent.
Ja, maar dat is omdat ik mezelf in een lastig parket geluld heb. Dat doet echter niets af aan mijn punt.

Citaat:
Noem nog eens wat fantasy-films die erop lijken.
Ik ben niet zo'n fantasykenner, maar Willow keek ik vroeger vaak en die lijkt me toch best vergelijkbaar.

Citaat:
Volgens jouw standaard zijn alle horrofilms ook hetzelfde. Het is tenslotte allemaal bangmakerij.
Ten eerste: nee, Braindead, Cannibal Holocaust en Ringu hebben totaal verschillende intenties maar zijn alle drie onder horror te rekenen.

Ten tweede: hela hela, je hoort mij niet zeggen dat al die films hetzelfde zijn. Jij vraagt gewoon om vergelijkingsmateriaal. Ik geef. Ik zeg daarbij niet dat die films 'hetzelfde' zijn, maar ze zijn vergelijkbaar.

Verder beweer ik ook niet dat het heel slecht is voor een film om niet uniek te zijn, ik noemde het alleen als een van de redenen dat LOTR voor mij niet meer is dan een tussendoortje.
Daarmee zeg ik niet dat IEDERE niet unieke of volstrekt originele film niet meer is dan een tussendoortje, films kunnen immers ook andere kwaliteiten hebben die ze buiten die categorie plaatsen.
Oud 17-05-2006, 21:24
Uice
Uice is offline
Citaat:
Carn schreef op 17-05-2006 @ 21:46 :
Die troep van Bakshi, jeuj.

Ik vind de karakters in de film qua karakter gelijk als in het boek; ik neem aan dat dat het doel ook was. Ik snap het gezeur over het acteerwerk gewoon niet; ja het is theatraal, ja het is soms overdreven. Wat verwacht je anders, een hippe LOTR interpretatie door Baz Luhrmanm met een script van Tarantino?
Ik zeg niet dat ik iets anders verwachte dan wat Jackson bracht, maar ik had van jouw voorbeeld in ieder geval waarschijnlijk meer genoten.
Oud 17-05-2006, 21:35
Verwijderd
Jezus, hou alsjeblieft even die quotes in 1 kader ipv ze in te delen per zin

Overigens vond ik de special effects in LOTR helemaal niet 'superieur', eerder gewoon slecht in veel scenes; acteurs die door cgi heen rennen, rare houterige bewegingen van acteurs (vb: Legolas op mega-orc), etc.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 21:53
Uice
Uice is offline
Citaat:
N00dles schreef op 17-05-2006 @ 22:35 :
Dat is noodzakelijk om een duidelijke, diepgaande inhoudelijke reactie op iedere zin te geven zonder dat het verwarrend wordt.

Citaat:
Overigens vond ik de special effects in LOTR helemaal niet 'superieur'
Ik bedoelde superieur aan die van eerdere fantasyfilms.
Oud 17-05-2006, 21:56
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 17-05-2006 @ 22:22 :
Nuh
Ya-uh

Citaat:
Gelukkig maar.
Goed he?

Citaat:
Dus.
Nou.

Citaat:
Twee helden en een sidekick.
Wat stellen die personages nou nog meer voor behalve dat.
Wait.....Gollem is teh sidekick? Nee. Maar goed, het zijn helden met een verleden een persoonlijkheid(verschillende facetten worden belicht), waardoor ze meer gewicht krijgen. Dat jij dat niet ziet is jammer.

Citaat:
Het ging vooral om de stijl en sfeer, die wel degelijk uniek is. De sfeer van LOTR kom je echter ook in andere fantasyfilms tegen.
Daar ging het helemaal niet alleen om. Een goede fantasy-film heeft een fantasy-sfeer. Ja he he. Wat LOTR onderscheidt van de rest, naast de hoge kwaliteit van de visuals(waardoor het fantasy-gevoel meer aanwezig is dan ooit), is de indeling, de regie en het verhaal. Ook is de diepgang van de wereld waarin het zich afspeelt is uniek te noemen.

Citaat:
Ja, maar dat is omdat ik mezelf in een lastig parket geluld heb. Dat doet echter niets af aan mijn punt.
Heh.

Citaat:
Ten eerste: nee, Braindead, Cannibal Holocaust en Ringu hebben totaal verschillende intenties maar zijn alle drie onder horror te rekenen.
Ja, dat snap ik ook wel. Net zoals Lotr, Dreamscape, X-Men, A Christmas Carol, King Kong en Brasil allemaal verschillende intenties hebben. En toch zijn ze allemaal fantasy.

Overigens vind ik fictieve exploitation films als Cannibal Holocaust persoonlijk geen horror, maar daar gaat het nu niet om.

Citaat:
Ten tweede: hela hela, je hoort mij niet zeggen dat al die films hetzelfde zijn. Jij vraagt gewoon om vergelijkingsmateriaal. Ik geef. Ik zeg daarbij niet dat die films 'hetzelfde' zijn, maar ze zijn vergelijkbaar.
Ze zijn vergelijkbaar op dezelfde manier als Ringu en Braindead. Misschien dat het verschil tussen fantasy-film A en fantasy-film B niet zo evident is voor een niet-fantasyliefhebber, maar het is er wel degelijk.
Oud 17-05-2006, 22:01
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
N00dles schreef op 17-05-2006 @ 22:35 :

Overigens vond ik de special effects in LOTR helemaal niet 'superieur', eerder gewoon slecht in veel scenes; acteurs die door cgi heen rennen, rare houterige bewegingen van acteurs (vb: Legolas op mega-orc), etc.
En toch is het van het hoogste niveau. Dus niet slecht. Alleen niet altijd even mooi om te zien. Maar dat heeft te maken met het feit dat het ene object veel moeilijker te maken is dan het andere. Het menselijk lichaam is vreselijk ingewikkeld voor CGI wizards, vooral wanneer dit zich moet voortbewegen op hoge snelheden. Zoals bij een film als Spiderman, bijvoorbeeld.
Oud 17-05-2006, 22:33
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-05-2006 @ 22:56 :
Ya-uh
Na-uh

Citaat:
Goed he?
Best wel.

Citaat:
Nou.
Zo.

Citaat:
Wait.....Gollem is teh sidekick? Nee. Maar goed, het zijn helden met een verleden een persoonlijkheid(verschillende facetten worden belicht), waardoor ze meer gewicht krijgen. Dat jij dat niet ziet is jammer.
Ja, maar dat komt omdat het nauwelijks aanwezig is. Misschien op de 'extended editions'.

Citaat:
Daar ging het helemaal niet alleen om. Een goede fantasy-film heeft een fantasy-sfeer. Ja he he.
Luister nou, ik heb nooit beweerd dat daar iets mis mee is. Maar er zijn films die een werkelijk unieke sfeer hebben, die je (bijna) nergens anders ziet, zoals ACO en Caligari.

Citaat:
Wat LOTR onderscheidt van de rest, naast de hoge kwaliteit van de visuals(waardoor het fantasy-gevoel meer aanwezig is dan ooit), is de indeling, de regie en het verhaal. Ook is de diepgang van de wereld waarin het zich afspeelt is uniek te noemen.
Meh. Maar nu wordt het een discussie over hoe uniek LOTR is, daar ging het helemaal niet om.

Citaat:
Heh.
Tja.

Citaat:
Ja, dat snap ik ook wel. Net zoals Lotr, Dreamscape, X-Men, A Christmas Carol, King Kong en Brasil allemaal verschillende intenties hebben. En toch zijn ze allemaal fantasy.
Nou ja, jij zei dat het allemaal bangmakerij was.

Citaat:
Ze zijn vergelijkbaar op dezelfde manier als Ringu en Braindead. Misschien dat het verschil tussen fantasy-film A en fantasy-film B niet zo evident is voor een niet-fantasyliefhebber, maar het is er wel degelijk.
Natuurlijk. Dat ontken ik niet.
Oud 19-05-2006, 15:53
~SmG~
~SmG~ is offline
Ik vond het personage van Kate Winslet juist wel leuk... En die ander was inderdaad een beetje eng
Reageren

Regels voor berichten