Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2006, 09:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
OMG, wat zijn die foto's lelijk!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2006, 22:42
Fashionista
Fashionista is offline
heb alles hierboven gelezen en hoop zo een paar antwoorden te geven:

1. wat een gediscusieer over het concept en of het al dan niet een slap aftreksel of dergelijks is, het concept is door de amerikaanse producenten verkocht aan televisie makers in andere landen, inclusief groot brittanie. Je kunt niet zomaar een programma maken dat er precies of ongeveer op lijkt, want dit is stelen en heet heel mooi plagiaat. Je moet het dus kopen, en hiermee koop je dus het hele concept; de logos, muziek, teksten etc. vandaar dat het verder precies hetzelfde is als de amerikaanse versie.

2. in amerika is de anti-rook beweging al veel langer aan de gang dan in europa, hier in nederland komt het nu pas op gang, het begon met de teksten op de pakjes en hogere accijns, daarna moesten veel openbare instellingen rook vrij worden, en straks in 2007 mogen tabakswaren ook niet eens meer verkocht worden in de horeca, alle automaten gaan dus weg. Natuurlijk gaat dit proces nog veel en veel verder , en in amerika zijn ze gewoon al zover dat roken compleet geboycot wordt, zoals in de media en op televisie.

3. fotos/make-up is lelijk? dit komt vooral omdat de britse versie een kleiner budget heeft dan de amerikaanse. Ik denk dat het waarschijnlijk glamoreuzer en kwalitatief beter wordt naar het einde toe als er minder meisjes om shoots mee te maken. ten tweede over de make-up, je moet high fashion make up niet verwarren met het commerciele wat de doorsnee vrouw draagt, in de high fashion wereld is de make-up vaak experimenteel , vreemd, apart, en soms op het eerste gezicht minder flatteus voor het model, maar juist omdat het gaat over een soort gevoel dat de plaat moet overbrengen, kijk bijv. naar de junkie-look, slob-look en clean-look die in haute couture heel populair zijn.

4. meisjes zijn niet zo mooi? Tja ik moet toegeven dat ik toen ik van de britse versie hoorde wel het idee had dat het moeilijker zou zijn om in brittannie mooie meiden te vinden dan in amerika, dat veel groter is. En daarbij hebben britse meiden natuurlijk net als ieder andere ethniciteit een bepaalde look, niet dat iedereen er daar zo uitziet, maar over het algemeen veel. Zoals je in nederland over het algemeen veel meisjes hebt met de buurmeisjes-look (niet supermooi, niet lelijk maar gewoon wel leuk om te zien) heb je in brittannie over het algemeen veel meiden met de mooi-maar-eigenlijk-net-niet-look. En dit komt nog wel van een engelse zelf! En vergeet niet dat in de high fashion wereld er eigenlijk niet al te veel belangstelling is naar de klassieke beauty, maar meer naar meisjes met bepaalde bijzonderheden en eigenschappen die hen apart maken, zoals Lily cole en alek wek.

Zo, misschien hebben jullie hier wat aan, of misschien willen jullie de meningen van een wat ouder iemand op een scholieren forum niet tegen komen, haha
ik hoor het wel!

XL
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 23:22
GiovsGio
GiovsGio is offline
Aflevering 5, fotoshoot

Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 23:26
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
wat een achterlijke ordinaire schreeuwwijven!!!
echt walgelijk!

WIJ HEBBEN GELUNCHT MET *IEIEIEIEIEIEIEIEIEIIEIEEIEIEIEI*

ga toch weg...stelletje haaibaaien
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 23:33
Verwijderd
Van die laatste fotoshoot vind ik alleen het 4e meisje iets hebben. maar ik heb het dan ook nog nooit gekeken
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 15:08
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Fashionista schreef op 10-05-2006 @ 23:42 :
3. fotos/make-up is lelijk? dit komt vooral omdat de britse versie een kleiner budget heeft dan de amerikaanse. Ik denk dat het waarschijnlijk glamoreuzer en kwalitatief beter wordt naar het einde toe als er minder meisjes om shoots mee te maken. ten tweede over de make-up, je moet high fashion make up niet verwarren met het commerciele wat de doorsnee vrouw draagt, in de high fashion wereld is de make-up vaak experimenteel , vreemd, apart, en soms op het eerste gezicht minder flatteus voor het model, maar juist omdat het gaat over een soort gevoel dat de plaat moet overbrengen, kijk bijv. naar de junkie-look, slob-look en clean-look die in haute couture heel populair zijn.
Noem jij dat high fashion make-up?? Sorry maar dat is echt amateurtjes make-up. Dat is dus écht geen high fashion make-up. Heb je wel eens gezien wat voor make-up ze bijvoorbeeld op de catwalk dragen? Daar lijkt dit dus totaal niet op. (ik heb het dan vooral over de 3e reeks foto's)
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 15:47
Ceridwen
Ceridwen is offline
Ja ik vond die 4e foto ook heel mooi, en de jury vond dat juist weer een slechte foto.

Was idd heel bitchy en kinderachtig, dat overdreven gegil dat ze iets veel leukers hadden gedaan dan Edwina en die andere.

Ik vond het trouwens erg slap dat die Lisa zelf ging huilen toen ze er iemand uit moest gooien. Kwam een beetje stom over. Partijdig ook.
Oud 11-05-2006, 15:48
yavanna
yavanna is offline
ik vind deze foto's in elk geval een stuk beter dan de vorige maar nog steeds niet mooi .
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 16:31
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
nou geen van deze meisjes zal ooit een top model worden
laat staat een prof model...
Oud 13-05-2006, 19:49
Verwijderd
Citaat:
GiovsGio schreef op 11-05-2006 @ 00:22 :
Aflevering 5, fotoshoot

[afbeelding]
Ohhh haar vind ik echt mooi. Ik zag het vandaag voor het eerst. Programma is niet zo heel erg boeiend, maar wel leuk als je niets beters te doen hebt ofzo. En die Britse accentjes. <3
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 08:58
Fashionista
Fashionista is offline
wel een beetje goed lezen, in mijn vorige post heb ik het over het verschil tussen high fashion en commerciele make-up in combinatie met het lage budget.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 09:29
Fashionista
Fashionista is offline
En toch worden alle make-up stijlen van foto-shoot 3 veelvuldig gebruikt in de high-fashion wereld! Britains next topmodel heeft ze denk ik gewoon gekozen om er toch gemakkelijk en goedkoop vanaf te komen voor het begin. Andere grote merken gebruiken het omdat het past bij de campagne, omdat het de juiste feel overbrengt. bijv. http://perso.wanadoo.fr/imagesdeparf...sique_2004.jpg

En jawel, ik weet heus wel hoe high fashion make-up er op de catwalk uitziet, ik bezoek regelmatig modeshows in binnen en buitenland omdat ik voor een fashion en lifestyle bedrijf werk, ik kom hier niet zomaar posten over dingen waar ik geen verstand van heb.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 22:09
GiovsGio
GiovsGio is offline
fotoshoot 6

Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 22:17
Solid
Solid is offline
Citaat:
Fashionista schreef op 14-05-2006 @ 10:29 :
En jawel, ik weet heus wel hoe high fashion make-up er op de catwalk uitziet, ik bezoek regelmatig modeshows in binnen en buitenland omdat ik voor een fashion en lifestyle bedrijf werk, ik kom hier niet zomaar posten over dingen waar ik geen verstand van heb.
omg boeiend, dit is een scholieren forum for god's sake!
je bedoelt het vast goed, maar 't komt wat wijsneusiger over..
Oud 14-05-2006, 22:23
Fashionista
Fashionista is offline
Dat klopt , onderaan mijn aller eerste post heb ik dat ook al aangegeven. Maar degene die erop gereageerd had , had het misschien ook op een wat vriendelijkere manier kunnen doen, niet? vandaar, verder heb je gelijk.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 22:35
Solid
Solid is offline
Citaat:
Fashionista schreef op 14-05-2006 @ 23:23 :
Dat klopt , onderaan mijn aller eerste post heb ik dat ook al aangegeven. Maar degene die erop gereageerd had , had het misschien ook op een wat vriendelijkere manier kunnen doen, niet? vandaar, verder heb je gelijk.
Hm ok. Maar zo vreemd reageerde zij niet vind ik, dat is gewoon hoe dat hier gaat, spreektaal e.d. Het blijft een (scholieren) forum natuurlijk!
Oud 23-05-2006, 10:52
Fashionista
Fashionista is offline
Ja daaag dan is dat van mij ook spreektaal...

Binnenkort trouwens op rtl5, de hollandse versie van America's next topmodel!
Meisjes leeftijd 17-26 kunnen zich nu aanmelden voor de selectie op www.modelmasters.nl!
Helaas nog onbekend wie de presentatrice en de juryleden zijn, maar ik ben wel benieuwd hoe de nederlandse versie wordt!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 11:18
Solid
Solid is offline
Citaat:
Fashionista schreef op 23-05-2006 @ 11:52 :
Ja daaag dan is dat van mij ook spreektaal...

Binnenkort trouwens op rtl5, de hollandse versie van America's next topmodel!
Meisjes leeftijd 17-26 kunnen zich nu aanmelden voor de selectie op www.modelmasters.nl!
Helaas nog onbekend wie de presentatrice en de juryleden zijn, maar ik ben wel benieuwd hoe de nederlandse versie wordt!
my god, maar dan moet je toch begrijpen dat je met jouw taalgebruik niet past op een SCHOLIEREN forum? Je moet in ieder geval niet gek opkijken als je dan commentaar krijgt imho! Ik snap überhaupt niet wat je als 26 jarige hier doet. Maar goed..

en dat laatste, zie; http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1413186
Oud 23-05-2006, 13:11
Verwijderd
Bovenstaande foto's zijn alles wat ik heb gezien, en ik vind het allemaal slecht
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 15:37
Fashionista
Fashionista is offline
Citaat:
my god, maar dan moet je toch begrijpen dat je met jouw taalgebruik niet past op een SCHOLIEREN forum? Je moet in ieder geval niet gek opkijken als je dan commentaar krijgt imho! Ik snap überhaupt niet wat je als 26 jarige hier doet. Maar goed..

ik zie dat ergens mensen posten over een onderwerp waar ik toevallig verstand van heb en meng me er goed bedoeld ook eens in.
Elkaar een beetje afkatten is toch nergens voor nodig?
Mijn info klopt overigens niet dat heb ik snel ingevuld dus je hoeft je ook niet druk te maken over het feit of ik al dan niet 26 ben, en of ik misschien evengoed een scholiere ben. Waar maak je je zo druk over?
De officiele campagne voor dutch next topmodel is pas sinds kort gestart al was het al langer bekend, sorry dat ik iets vertel dat mensen blijkbaar al wisten maar daar doe ik verder ook niemand kwaad mee.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 21:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Fashionista schreef op 23-05-2006 @ 16:37 :
ik zie dat ergens mensen posten over een onderwerp waar ik toevallig verstand van heb en meng me er goed bedoeld ook eens in.
Mijn info klopt overigens niet dat heb ik snel ingevuld dus je hoeft je ook niet druk te maken over het feit of ik al dan niet 26 ben, en of ik misschien evengoed een scholiere ben. Waar maak je je zo druk over?
De officiele campagne voor dutch next topmodel is pas sinds kort gestart al was het al langer bekend, sorry dat ik iets vertel dat mensen blijkbaar al wisten maar daar doe ik verder ook niemand kwaad mee.
Reageer er maar gewoon niet meer op. Dat is soms het beste. Wat probeer je nu toch steeds te bewijzen?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 22:10
Solid
Solid is offline
Citaat:
Fashionista schreef op 23-05-2006 @ 16:37 :
Je begon zelf met afkatten dus dat is een non argument. Overigens hoort afkatten over het algemeen bij een forum dus tja
Ik maak me nergens druk over trouwens, maar vroeg het me alleen af. Je zei zelf dat je een 'ouder iemand' was dus daar ga ik dan van uit.
over het laatste; dat zeg ik toch ook helemaal niet? jij maakt je ook druk over niks als ik dat even mag zeggen. Ik verwijs je namelijk alleen maar naar een topic waar je er verder over kan lezen/praten
Oud 24-05-2006, 11:34
Fashionista
Fashionista is offline
probeer niks te bewijzen, jullie toch ook niet? heb nooit iemand willen afkatten, maargoed dan laat ik het er wel bij. Maar heb ik dan eigenlijk in mijn eerste post echt helemaal niks nuttigs overgebracht behalve dan heftige reacties getrokken? Ik vind het gewoon jammer.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 16:17
Verwijderd
boeiend.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 14:39
Ceridwen
Ceridwen is offline
Aflevering 10

Ik vind die foto van Lucy héél erg mooi. Ze deed het wel slecht op die catwalk vond ik, Edwina had daar veel meer pit. Ik vond het dan ook vreemd dat die Lisa zo lyrisch over beide was. Dat was ook meteen het laatste wat ik ervan zag, want Everwood begon.
Ik vind het wel goed dat Lucy gewonnen heeft. Op het eerste gezicht lijkt ze niet zo knap, maar met make-up op enzo straalt ze wel echt 'model' uit.
Oud 16-06-2006, 09:40
CosmicStar
CosmicStar is offline
Ik heb een paar afleveringen gezien, maar heb t daarna helemaal niet meer gevolgt
Wie heeft er nu eigenlijk gewonnen?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 13:24
Ceridwen
Ceridwen is offline
Citaat:
Ceridwen schreef op 11-06-2006 @ 16:39 :

Ik vind het wel goed dat Lucy gewonnen heeft.
Oud 16-06-2006, 20:05
Verwijderd
Degene die in de laatste aflevering als eerste afviel had moeten winnen, vind ik. Gelukkig heeft die arrogante Edwina niet gewonnen zeg. Lucy is wel ok.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 20:36
Ceridwen
Ceridwen is offline
Jennilee? (2e foto)
Oh ik vond die echt ver-schrik-ke-lijk. Dat zoetgevooisde stemmetje, gatverdamme. Echt zo'n schijnheilig mens. En haar foto vond ik ook het minst mooi van de 3.
Reageren

Regels voor berichten