Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2006, 18:04
Verwijderd
'Aantal neonazi's in Duitsland stijgt'

Uitgegeven: 20 mei 2006 13:37
Laatst gewijzigd: 20 mei 2006 13:39

BERLIJN - Het aantal neonazi's en tot geweld bereide extremisten in Duitsland is het afgelopen jaar fors gestegen. Dat meldt de krant Bild am Sonntag van zondag. De krant baseert zich op het rapport van de binnenlandse veiligheidsdienst over 2005, dat maandag openbaar wordt.

De veiligheidsdienst registreerde vorig jaar een stijging van het aantal neonazi's van 3800 in 2004 naar 4100 in 2005. Het aantal rechts-extremisten dat bereid is geweld te plegen nam toe van 10.000 tot 10.400. Maar het totale aantal rechts-extremisten is licht gedaald, van 40.700 tot 39.000.

Skinhead-muziek en skinhead-bands wordt steeds populairder, meldt het verslag. Het aantal skinhead-concerten nam in 2005 met 40 procent toe tot 193 en Duitsland telde eind vorig jaar 142 skinhead-bands. In 2004 waren dat er nog 106.

http://www.nu.nl/news/736631/21/%27A...stijgt%27.html
Advertentie
Oud 21-05-2006, 00:04
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
LORDIIIII!

Zou de wereld aan iets nieuws toe zijn?
Oud 21-05-2006, 00:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 21-05-2006 @ 00:04 :
LORDIIIII!
You'd better be drunk.
Oud 21-05-2006, 00:13
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-05-2006 @ 00:07 :
You'd better be drunk.
Nouhja, ik moet toegven dat ik geen seconde van ze gezien heb (kom ent thuis en krijg een finse vriend heeft mn msnboxje vol geklad ermee dus vandaar).

Maar ik vind het wel typisch, het is eigelijk compleet al het andere afzeiken. Je kan zeggen wat je wilt, maar Lordi is alles behalve een goede act (hoewel ik geen idee heb hoe ze klinken) maar dat ze met zo'n enorme voorsprong het eurovisiegedoe winnen geeft wel een beetje aan dat alles wat uberhaupt eraan mee doet achterhaalde prut is.

Volgens mij verkondig ik weereens een algemeen bekend feit, maargoed. BIERRRR.
Oud 21-05-2006, 02:37
Verwijderd
kansloos idd

en al die gothics hier in t gothic cafe "huhuhu vet lordi heeft gewonnen oh helden blabla"

hoe kansloos ben je als je naar t songfestival kijkt
Oud 21-05-2006, 13:47
T_ID
T_ID is offline
Hmm, ik heb het dus gemist, maar ik zag wel een soortemet metalhead met een hoed met de Finse vlag erop staan in de gids. Was dat dat Lordi type en won die dus?

Zo ja, best melig dat ze dan eens wat anders sturen dan normaal. Het was al een verademing om te zien dat Nederland eens iets anders stuurde dan een dertien-in-een-dozijn smartlap zangeres.

Edit: laat maar zitten, een moment googlen leerde dat het inderdaad lordi was.

Laatst gewijzigd op 21-05-2006 om 13:51.
Oud 21-05-2006, 14:10
Verwijderd
Treble was ook iets anders dan de gemiddelde smartlapzangeres, maar ik kan niet zeggen dat dat nu een verbetering inhield.
Oud 22-05-2006, 04:14
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
koekjes schreef op 21-05-2006 @ 02:37 :
hoe kansloos ben je als je naar t songfestival kijkt
au
Oud 22-05-2006, 09:30
Relief
Relief is offline
Handtekeningen voor bouw eerste kernfusiereactor

Uitgegeven: 21 mei 2006 18:23
Laatst gewijzigd: 21 mei 2006 18:29

BRUSSEL - De bouw van de eerste kernfusiereactor ter wereld kan woensdag echt van start gaan. Zeven ministers van Wetenschap komen dan in Brussel bijeen om hun samenwerkingsovereenkomst te ondertekenen.

De bouw van de zogeheten ITER-reactor in de Franse plaats Cadarache duurt tien jaar en kost circa 10 miljard euro. De experimentele reactor moet vanaf 2016 minstens twintig jaar energie opleveren. Kernfusie wordt gezien als de goedkopere en schonere opvolger van kernsplitsing, de huidige bron van kerncentrales. Het nieuwe proces is vergelijkbaar met de energiebron van de zon.

Zeven gebieden in de wereld werken samen aan het experiment. Het zijn de Europese Unie, China, Japan, Zuid-Korea, Rusland en de Verenigde Staten. Nederland doet mee via de Europese Unie (EU).
----------------------------------------------------------------------------
Op weg om het energieprobleem op te lossen. Dit soort ontwikkelingen kunnen voor mij niet snel genoeg gaan. Vooral wat betreft kernfusie.
Oud 22-05-2006, 15:09
Relief
Relief is offline
'Aarde warmt zichzelf op'

Uitgegeven: 22 mei 2006 14:42
WAGENINGEN - De aarde werkt mee aan zijn eigen broeikasprobleem. Volgens klimaatonderzoekers uit Nederland, Duitsland en Groot-Brittannië versnelt de opwarming van de aarde door broeikasgassen mede zelf dit opwarmingsproces.

"Broeikasgassen veroorzaken opwarming van de aarde, maar die opwarming leidt zelf weer tot een toename van de broeikasgasconcentraties, en dus tot nog meer opwarming", stelde onderzoeker Marten Scheffer van Wageningen Universiteit maandag.

Deze week publiceert hij samen met zijn Duitse en Britse teamgenoten de resultaten van het klimaatonderzoek in het wetenschappelijke tijdschrift Geophysical Research Letters.
Oud 22-05-2006, 17:16
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Weer zo'n wetenschapper die z'n tijd beter had kunnen besteden.
Oud 22-05-2006, 22:18
Relief
Relief is offline
Duizenden Roemenen in quarantaine na vogelgriep

Uitgegeven: 22 mei 2006 22:02
Laatst gewijzigd: 22 mei 2006 22:03

BOEKAREST - De Roemeense autoriteiten hebben maandag 13.000 mensen uit een wijk in hoofdstad Boekarest in quarantaine geplaatst, nadat daar eerder op de dag het vogelgriepvirus H5 bij dode kippen was ontdekt. Zeker veertig straten in de wijk Luica zijn afgesloten, aldus de autoriteiten.

De maatregel is waarschijnlijk 21 dagen van kracht. Gedurende die periode zijn alle instellingen en bedrijven in Luica gesloten. Ongeveer 2500 vogels worden zo snel mogelijk gedood. De politie houdt toezicht in de wijk.

In de afgelopen tien dagen zijn in Roemenië twaalf gevallen van vogelgriep geconstateerd. Daarnaast zijn er 26 verdachte gevallen gemeld, die nog niet officieel zijn bevestigd.

-------------------------------------------------------------
Er gaat volgens mij iets mis daar.
Oud 23-05-2006, 00:21
Verwijderd
understatement relief
Oud 23-05-2006, 10:56
Verwijderd
Nederland koploper emigratie

Nederland is het enige West-Europese land waaruit meer mensen vertrekken dan er binnenkomen. In 2005 verlieten 121.000 personen Nederland, het hoogste aantal ooit. Het aantal immigranten kwam uit op 92.000. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS) vandaag publiceert.

Sinds 2003 vertrekken meer mensen uit Nederland dan dat er mensen naar Nederland komen. Deze stijging van de emigratie zet zich voort. In het eerste kwartaal van dit jaar verlieten 29.000 mensen Nederland, 5.000 meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. In Europa is er geen land met zo’n groot vertrekoverschot. „Nederland is een emigratieland geworden,” zegt prof.dr. Jan Latten, demograaf bij het CBS. Een paar Oost-Europese landen hadden ook een vertrekoverschot, maar dat was niet zo groot als in Nederland.

Een kwart van alle emigranten vertrok naar België of Duitsland. Ze voelden zich getrokken door de lagere huizenprijzen. „Steeds meer Nederlanders in de grensgebieden kopen huizen in de buurlanden’’, zegt Latten. „Het scheelt ook dat ze de hypotheek fiscaal kunnen aftrekken in Nederland.’’

De emigratie steeg het sterkst onder ouderen. Het aantal emigrerende 55-plussers nam toe van 6.000 in 1995 tot 10.000 in 2005. Latten verwacht dat het emigratieoverschot voorlopig zal aanhouden, omdat het aantal ouderen toeneemt.

Twintigers en dertigers vormen toch de meerderheid van de emigranten. Gedreven door de slechte economische vooruitzichten zoeken zij hun heil elders, aldus Latten. De verbeterde economische conjunctuur heeft nog geen dalend effect gehad op de emigratie.

NRC
Oud 23-05-2006, 11:18
Verwijderd
Man, over de Duitse grens kan je een paar Hollandse wijken vinden. Ernstig.
Oud 23-05-2006, 11:40
Gatara
Gatara is offline
The European Parliament should be located in Brussels

It costs European taxpayers approximately 200 million euros a year to move the Parliament between Brussels/Belgium and Strasbourg/France. As a citizen of the European Union, I want the European Parliament to be located only in Brussels.

Participatory democracy

Article 47 on participatory democracy in the proposed constitution for the European Union, which the European Commission supports, wants the citizens in the European Union to become more active and to participate in the debate on European issues. Therefore, we are starting a citizens' initiative to collect a million signatures to put an end to this waste of taxpayers' money.

http://www.oneseat.eu/
Oud 23-05-2006, 12:40
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Érg oud nieuws. Hebben we te danken aan de arrogantie van die fransen..
Oud 23-05-2006, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 23-05-2006 @ 11:18 :
Man, over de Duitse grens kan je een paar Hollandse wijken vinden. Ernstig.
omg je gaat toch niet met al je voormalig landgenoten bij elkaar wonen, das toch pauper, je moet integreren!!111
Oud 23-05-2006, 13:09
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-05-2006 @ 12:40 :
Érg oud nieuws. Hebben we te danken aan de arrogantie van die fransen..
de petitie niet
Oud 23-05-2006, 14:34
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
koekjes schreef op 23-05-2006 @ 12:45 :
omg je gaat toch niet met al je voormalig landgenoten bij elkaar wonen, das toch pauper, je moet integreren!!111
Sterk punt
Oud 23-05-2006, 14:43
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
koekjes schreef op 23-05-2006 @ 12:45 :
Ik denk dat de nederlandse duitse en belgische cultuur zo dicht bij elkaar liggen dat er nouwelijks een kloof is. Ik weet niet waar je op doelt, maar het enige wat je onder integreren kan evrstaan in dit geval is dat ze duits leren en spreken daar. In belgie is dit niet aan de orde natuurlijk (ja, frans, maar dat spreken ze net vlak over de grens).
Oud 23-05-2006, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 23-05-2006 @ 14:34 :
Sterk punt
maar kijk als je dit over nederlanders in het buiteland roept word t verdedigd terwijl ze het net zo hard doen als die turken hier

en dat is nogal scheef en hypocriet en daar kan ik echt niet tegen

net als mensen die naar het buitenland op vakantie gaan naar plekken waar alleen nederlanders zitten, dan kan je toch beter hier blijven als je geen anderen wil zien
Oud 23-05-2006, 14:56
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
koekjes schreef op 23-05-2006 @ 14:55 :
maar kijk als je dit over nederlanders in het buiteland roept word t verdedigd terwijl ze het net zo hard doen als die turken hier

net als mensen die naar het buitenland op vakantie gaan naar plekken waar alleen nederlanders zitten, dan kan je toch beter hier blijven als je geen anderen wil zien
Daarom zei ik: Sterk punt
Oud 23-05-2006, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-05-2006 @ 14:43 :
Ik denk dat de nederlandse duitse en belgische cultuur zo dicht bij elkaar liggen dat er nouwelijks een kloof is. Ik weet niet waar je op doelt, maar het enige wat je onder integreren kan evrstaan in dit geval is dat ze duits leren en spreken daar. In belgie is dit niet aan de orde natuurlijk (ja, frans, maar dat spreken ze net vlak over de grens).
maar je leert nooit fatsoenlijk duits en op de duitse manier bier und wurst eten als je bij nederlanders blijft zitten
Oud 23-05-2006, 15:12
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
koekjes schreef op 23-05-2006 @ 14:55 :

Het is ook een compleet ander geval! Waarom? Omdat het cultuur verschillen zijn waar integratie voor nodig is om dat op te lossen. Nederlanders, duitsers en belgen delen een cultuur, dus is eht een non-argument.

Overigens is duits leren een makkie. Zeker als nederlander, 2 talen die erg dicht bij elkaar liggen.
Oud 23-05-2006, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-05-2006 @ 15:12 :
Het is ook een compleet ander geval! Waarom? Omdat het cultuur verschillen zijn waar integratie voor nodig is om dat op te lossen. Nederlanders, duitsers en belgen delen een cultuur, dus is eht een non-argument.

Overigens is duits leren een makkie. Zeker als nederlander, 2 talen die erg dicht bij elkaar liggen.
maar nederlanders in afrika doen het ook en afrikaans en nederlands ligt ook niet echt dicht bij elkaar ofzo dus daar is het wel relevant
Oud 23-05-2006, 15:15
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
koekjes schreef op 23-05-2006 @ 14:57 :
maar je leert nooit fatsoenlijk duits en op de duitse manier bier und wurst eten als je bij nederlanders blijft zitten
Denk dat dat wel meevalt. Zeker als je ziet dat in duitsland de bier consumptie fors daalt. Wurst blijft immens populair natuurlijk, maar dat is het eigenlijk in elk land waar bbq's bestaan wel.

Duits leren en je goed verstaanbaar maken in het duits is als nederlander een makkie. Tuurlijk zal je nooit alle voorzetsels helemaal goed hebben maar dat vraagt niemand van je. Dat vraagt ook niemand van turken hier.
Oud 23-05-2006, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-05-2006 @ 15:15 :
Denk dat dat wel meevalt. Zeker als je ziet dat in duitsland de bier consumptie fors daalt. Wurst blijft immens populair natuurlijk, maar dat is het eigenlijk in elk land waar bbq's bestaan wel.

Duits leren en je goed verstaanbaar maken in het duits is als nederlander een makkie. Tuurlijk zal je nooit alle voorzetsels helemaal goed hebben maar dat vraagt niemand van je. Dat vraagt ook niemand van turken hier.
het was meer een voorbeeld, tuurlijk schelen duitsland en nederland niet veel maar dan is het toch juist niet erg om tussen duitsers te gaan wonen ipv om bij de nederlanders te blijven?
Oud 23-05-2006, 15:18
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
koekjes schreef op 23-05-2006 @ 15:14 :
maar nederlanders in afrika doen het ook en afrikaans en nederlands ligt ook niet echt dicht bij elkaar ofzo dus daar is het wel relevant
Depends, als je het over zuid-afrika hebt wel.

Maarja, je kan beter canada erbij halen denkik. Daar heb je hele nederlandse dorpen. Pindakaas en hagelslag staat gewoon bij de buurtsuper daaro Maargoed, dat is natuurlijk wel zo, maar alsnog is het niet te vergelijken met bv turken of marokkanen hier in nederland.

Niet alleen als het gaat om aantallen, maar vooral als het gaat om cultuurgoed wat ze met zich meedragen. In landen als belgie, duitsland, frankrijk, canada, zelfs zuid-afrika hebben we allemaal ongeveer dezelfde cultuur. Als je het hebt over noord afrikanen of arabieren die hierheen komen, dan is juist het probleem de grote cultuur kloof die velen niet kunnen of willen overbruggen.
Oud 23-05-2006, 15:20
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
koekjes schreef op 23-05-2006 @ 15:17 :
het was meer een voorbeeld, tuurlijk schelen duitsland en nederland niet veel maar dan is het toch juist niet erg om tussen duitsers te gaan wonen ipv om bij de nederlanders te blijven?
Zou kunnen. Gebeurt ook zeker wel hoor. Maar inderdaad, vlak over de grens heb je hele nederlandse dorpen puur alleen wegens het betere fiscale klimaat voor huizenbezitters daar. Niks mis mee. Duitsland is groot genoeg om daar plek voor te hebben zonder problemen. En je kan zeggen wat je wilt, maar dat is nederland niet.
Oud 23-05-2006, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-05-2006 @ 15:18 :
Depends, als je het over zuid-afrika hebt wel.

Maarja, je kan beter canada erbij halen denkik. Daar heb je hele nederlandse dorpen. Pindakaas en hagelslag staat gewoon bij de buurtsuper daaro Maargoed, dat is natuurlijk wel zo, maar alsnog is het niet te vergelijken met bv turken of marokkanen hier in nederland.

Niet alleen als het gaat om aantallen, maar vooral als het gaat om cultuurgoed wat ze met zich meedragen. In landen als belgie, duitsland, frankrijk, canada, zelfs zuid-afrika hebben we allemaal ongeveer dezelfde cultuur. Als je het hebt over noord afrikanen of arabieren die hierheen komen, dan is juist het probleem de grote cultuur kloof die velen niet kunnen of willen overbruggen.
ik heb t niet over zuidafrika maar over gewoon afrika, zeg maar de rest van het continent.

maar ik snap niet wat er mis is met bv dürüm en shoarma in tegenstelling tot pindakaas en hagelslag en ik vind het een slecht excuus van dat ze in canada als nederlanders wel een heel dorp mogen hebben en hier iedereen al flipt als er een straat is met turken of marokkanen, t is niet alsof ze alles neerhalen, kamelen neerzetten en een paar kuub zand storten, het blijft een straat..
Oud 23-05-2006, 15:34
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
koekjes schreef op 23-05-2006 @ 15:30 :
ik heb t niet over zuidafrika maar over gewoon afrika, zeg maar de rest van het continent.

maar ik snap niet wat er mis is met bv dürüm en shoarma in tegenstelling tot pindakaas en hagelslag en ik vind het een slecht excuus van dat ze in canada als nederlanders wel een heel dorp mogen hebben en hier iedereen al flipt als er een straat is met turken of marokkanen, t is niet alsof ze alles neerhalen, kamelen neerzetten en een paar kuub zand storten, het blijft een straat..
Laatste keer:

CULTUUR VERSCHILLEN.

Dat is het probleem. Het is niet het probleem dat het allochtonen zijn, het probleem is dat het allochtonen zijn die een compleet andere cultuur aanhangen zijn. Hun complete levens wijze strookt niet met die van autochtonen. In welk land dan ook eigenlijk. Kijk naar frankrijk met de algarijnen, naar duitsland met de turken, naar engeland met de somaliers. Het is eigenlijk ehtzelfde wat er in zuid afrika gebeurd is toen we erheen gingen. Clash of cultures, en toen kozen we voor apartheid.

Precies hetzelfde zou je krijgen als jij of in in een of ander afrikaans land zou gaan wonen.
Oud 23-05-2006, 15:35
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Kalou kiest na WK voor Ivoorkust

Salomon Kalou heeft Oranje uit zijn hoofd gezet en zal na het WK uitkomen voor zijn geboorteland Ivoorkust, heeft hij in het blad Sportweek verklaard.

"Het boek is dicht. Na het WK ga ik doen wat ik mijn broer Bonaventure beloofd heb: voor Ivoorkust spelen", zo meldt de Feyenoorder, die niet denkt nog lang in Nederland actief te zullen zijn."Ik wil niet stilstaan in mijn ontwikkeling". Het Spaanse Valencia staat bovenaan het lijstje van Kalou.

Kalou had gehoopt op een WK met Oranje, maar zijn versnelde naturalisatie liep stuk, onder meer omdat er twijfels waren of hij na het WK nog lang in Nederland zou willen blijven.
Mooi zo. Einde verhaal. Oprotten maar.
Oud 23-05-2006, 15:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
koekjes schreef op 23-05-2006 @ 15:30 :
in tegenstelling tot pindakaas en hagelslag en ik vind het een slecht excuus van dat ze in canada als nederlanders wel een heel dorp mogen hebben en hier iedereen al flipt als er een straat is met turken of marokkanen, t is niet alsof ze alles neerhalen, kamelen neerzetten en een paar kuub zand storten, het blijft een straat..
Mwo, iets zegt me dat je in dat Nederlandse dorp je in Engels en eventueel Frans (Canada) verstaanbaar kunt maken. Ik acht het tevens uitgesloten dat die Nederlanders wegkwijnen omdat ze werkeloos raken wegens een slechts onderwijs of gering aanpassingsvermogen. Tegen de tijd dat de mislukkelingen onder de kinderen in dat dorp elk passerend meisje voor hoer uit gaan maken bepleit ik echter ingrijpen. Tot die tijd moeten we dingen gewoon in hun context zien en begrijpen dat we er niet over vallen omdat 'Nederlanders' ergens op elkaar wonen of omdat 'Turken' op elkaar wonen, maar dat dit onderscheid slechts een gevolg is van de constatering dat er anders problemen ontstaan.

Het begrip segregatie was niet eens uitgevonden zonder integratieproblemen.
Oud 23-05-2006, 18:44
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-05-2006 @ 15:12 :

want in australie, Rusland en de vs hokken Nederlanders niet bij elkaar
Oud 23-05-2006, 19:08
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gatara schreef op 23-05-2006 @ 18:44 :
Australie en west-rusland hebben beide een relijk vergelijkbare cultuur met europa en noord amerika. Dus ook voor hun gaat t niet echt op.

Het zijn geen clashes of culture die je wel hebt met noord afrikanen en arabieren hier bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd op 23-05-2006 om 19:12.
Oud 23-05-2006, 19:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Zie mijn vorige post. Segregatie en problemen gaan niet altijd samen.
Oud 23-05-2006, 21:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 23-05-2006 @ 19:08 :
Australie en west-rusland hebben beide een relijk vergelijkbare cultuur met europa en noord amerika. Dus ook voor hun gaat t niet echt op.

Het zijn geen clashes of culture die je wel hebt met noord afrikanen en arabieren hier bijvoorbeeld.
Indonesie dan.
Oud 24-05-2006, 00:07
T_ID
T_ID is offline

Voordat het congres begint neemt oud vice-premier Macek (rechts) minister Rath (Volksgezondheid) te grazen.

Tsjechische politici knokken

PRAAG - Miroslav Macek, voormalig vice-premier van Tsjechië, heeft een zaal vol tandartsen én de Tsjechische televisiekijkers verbijsterd door minister David Rath (Volksgezondheid) hard op het achterhoofd te slaan.

De rechtse oud-politicus was voorzitter van het tandartsencongres. Bij de opening deelde hij vanachter het spreekgestoelte mee dat hij, voor hij verder wilde gaan, nog eerst een privékwestie moest regelen. Hij liep vervolgens op Rath toe en haalde hard uit. Macek zou woedend geweest zijn op Rath, omdat deze badinerende opmerkingen zou hebben gemaakt over hem en zijn echtgenote.

Het incident werd later door de staats-tv uitgezonden.

http://www.ad.nl/buitenland/article354485.ece

Laatst gewijzigd op 24-05-2006 om 00:09.
Oud 24-05-2006, 00:11
Verwijderd
Is op Google Video/youtube te vinden.
Oud 24-05-2006, 10:32
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 23-05-2006 @ 19:47 :
Zie mijn vorige post. Segregatie en problemen gaan niet altijd samen.
Daarom is dat hele immigratie-vraagstuk ook zo'n gelul. De Chinezen integreren voor geen meter in Nederland, maar ja, die stelen geen tasjes en loempia's zijn lekker, dus dan is het opeens niet meer relevant.
Oud 24-05-2006, 10:50
Relief
Relief is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-05-2006 @ 10:32 :
Daarom is dat hele immigratie-vraagstuk ook zo'n gelul. De Chinezen integreren voor geen meter in Nederland, maar ja, die stelen geen tasjes en loempia's zijn lekker, dus dan is het opeens niet meer relevant.
Wou ik net zeggen. Chinezen zijn veeeeeel minder geintegreerd, maar crimineel kan je ze niet echt noemen. Elke stad heeft wel zijn eigen China-Town.
Oud 24-05-2006, 10:52
Relief
Relief is offline
Fietsend Nederland voorbeeld voor dikke Australiërs

Uitgegeven: 24 mei 2006 09:15
Laatst gewijzigd: 24 mei 2006 09:25

SYDNEY - Australiërs moeten een voorbeeld nemen aan Nederlanders en meer gaan fietsen. Dat is de uitkomst van een parlementair onderzoek in de Australische deelstaat New South Wales.

Australië heeft met de Verenigde Staten het hoogste aantal inwoners dat kampt met overgewicht. Dokter Tim Gill van het centrum voor Gezondheid en Voedingsleer aan de Universiteit van Sydney stelde woensdag tijdens een toelichting op het onderzoek dat Nederlanders de afgelopen jaren weliswaar zwaarder zijn geworden, maar dat het aantal dikke inwoners vergeleken met Australië lager is.

In de hele wereld neemt het aantal zwaarlijvige mensen toe, maar in Nederland minder snel dan in andere Europese landen, zei Gill. Hij schrijft dit toe aan de liefde van Nederlanders voor fietsen en wandelen en de goede mogelijkheden die ze daarvoor hebben.

Wandelpaden

De eetgewoontes van de Nederlanders laten te wensen over: ze eten veel vlees en voedsel met een hoog vetgehalte. "Maar de goede fiets- en wandelpaden doen het effect daarvan teniet", aldus Gill.

De vet-epidemie zoals die in Australië woedt, kan volgens Gill alleen gekeerd worden als Australiërs hun dieet op enkele onderdelen aanpassen en meer gaan bewegen. Samen met collega-academici pleit hij voor een betere fietsinfrastructuur en meer speelvelden voor kinderen.

Huisdieren

Niet alleen de Australische mensen zijn vaak veel te zwaar, ook de huisdieren in het land worden almaar dikker. De grootste dierenbeschermingsorganisatie in het land, RSPCA, zegt dat de honden en katten overvoerd worden. Bij de RSPCA is zelfs een geval bekend van een muis met ernstig overgewicht. "Het is een groot probleem en het weerspiegelt wat er bij de mensen gebeurt", zei Mark Lawrie, de chef van de veterinaire dienst van de RSPCA.

In Australië leven bijna vier miljoen honden, 2,5 miljoen katten, 8,7 miljoen vogels en meer dan twaalf miljoen vissen als huisdier. In bijna tweederde van de huishoudens zijn huisdieren aanwezig. Zeker 40 procent van de honden en meer dan een derde van de katten zijn te zwaar omdat ze te veel of te slecht eten krijgen in combinatie met een gebrek aan beweging.

Lawrie wees erop dat dikke huisdieren een groter risico lopen op diabetes, gewrichtsklachten, hartziekten en leverkwalen. De rassen die het grootste risico open zijn labradors, beagles en 'labradoodles', een kruising van een labrador en een poedel.
----------------------------------------
Zelfs in Australie is NL niet onopgemerkt gebleven. Fietsen in NL is heel normaal, terwijl Fransen whatever het ongeloofelijk vinden zoveel fietsers te zien.
Oud 24-05-2006, 11:21
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Die Franse uitwisselingsstudenten keken hun ogen uit toen ze die 2.000 fietsen achter onze school zagen staan
Oud 24-05-2006, 13:15
Relief
Relief is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-05-2006 @ 11:21 :
Die Franse uitwisselingsstudenten keken hun ogen uit toen ze die 2.000 fietsen achter onze school zagen staan
Dat bedoel ik.
Oud 24-05-2006, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Relief schreef op 24-05-2006 @ 10:52 :
Zelfs in Australie is NL niet onopgemerkt gebleven.
En hoe heette Australië ook al weer voordat het Australië heette?
Oud 24-05-2006, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Ik citeer de historicus Welling: ...

When we say this was an emigration of individuals, we mean this in every sense of the word. The individualism of the Dutch -- for good or for bad -- is no myth. You may remember how the West India Company had a hard time trying to unite the colonists in the building of settlements. In the days of the reverends Scholte and Van Raalte, it was the fierce religious temper which led to group emigration, but that was the only occasion, after the very beginnings, to stimulate colony formation within the United States. Different from some other nationalities, the Dutch not only didn't stick together, they positively avoided and avoid each other when they could or can help it. The efforts of politicians in cities and counties of the Midwest, for instance, to organize something like a `Dutch vote' have always failed and often backfired. The fact that a candidate was of Dutch descent did not endear him in the least to his former compatriots, who wanted to become real Americans as soon as possible. So many immigrants americanized their family names: De Wit became Dewit, Van Der Bilt became Vanderbilt.

Laatst gewijzigd op 24-05-2006 om 13:45.
Oud 24-05-2006, 14:44
Relief
Relief is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 21-05-2006 @ 00:04 :
LORDIIIII!

Zou de wereld aan iets nieuws toe zijn?

Oud 24-05-2006, 17:23
T_ID
T_ID is offline
’Ik ben bang dat ze me weer gaan opzoeken’
Door COEN VAN KRANENBURG

DEN HAAG - Sinds Farhaan Abdoelradjak (11) is belaagd door een groep van vijf Turken, durft de Haagse Surinamer niet meer alleen van en naar school en heeft hij nachtmerries. Nog maar een jaar geleden verhuisde hij met zijn ouders en tweelingzusje naar de Rembrandstraat, op een steenworp afstand van het centrum. Aanpassingsproblemen kent hij niet. Hij heeft er legio vriendjes en loopt dagelijks naar de Palletschool, op zo’n vijf minuten van huis.

Maar vorige week maandag liep een bezoek aan de speeltuin om de hoek volledig uit de hand. Het bezoekje kostte de prille tiener voor zijn gevoel bijna zijn leven, liet hij in zijn aangifte bij de politie optekenen. Farhaan hoorde maandag 15 mei op de Houtzagersingel Turkse jongens (in leeftijd van 13 tot 17 jaar) roepen: ’Laten we die bruine gaan pesten’. De jongen keek om zich heen en besefte dat hij het mikpunt was.

„Op dat moment dacht ik dat ze me wilden beroven. Ik rende hard weg maar werd toch gepakt. Een van de jongens pakte me om mijn middel en een ander bij de voeten. Ze liepen met me naar het water, pakten me onder mijn oksels en lieten me in het water zakken. Ze hebben me negen keer ondergedompeld. Steeds dieper tot het water tegen mijn ogen spatte en ik bijna niet meer kon ademen. Eén van die jongens zei ’Zeg dat Turken heersers zijn’. Hij zei het zo snel dat ik hem niet begreep. Een ander herhaalde het, maar langzamer. Ik schaamde me, dus eerst zei ik het zachtjes. Ik kon ook niet meer goed ademen. Ze hebben me omhoog getrokken en toen heb ik het hard geroepen. Ik was bang. Toen kwam een man gillend hun kant op. Ze trokken me uit het water, gaven me een klap en een stomp en renden weg. Die man ging er achteraan.’’

„Ik ben bang dat ze me weer opzoeken. Een dag nadat het is gebeurd, kwam ik twee van die jongens weer tegen op de Hobbemastraat. Ik begon gelijk te trillen. Gelukkig zagen ze me dit keer niet,’’ vertelt Farhaan.

Zijn vader Faizel Abdoelradjak (33) is diep geschokt door het relaas. „Ik noem dit geen pesterijen meer. Dit is veel te ver gegaan. Mijn zoon is is 11 jaar oud. Het lijken wel Amerikaanse perikelen zoals met de Ku Klux Klan.’’

Niet voor niets deden vader en zoon aangifte van poging tot doodslag, mishandeling en discriminatie. „Ik heb het gevoel dat het bijna verkeerd is afgelopen. Ik ben zo geschrokken, dat ik het liefst heb dat de kinderen pal voor de deur spelen. Maar zo werkt het niet. Op dit moment wil ik weer verhuizen. Het voelt hier niet prettig. Maar ja, ik heb net veel geïnvesteerd in het huis,’’ aldus vader Faizel.

Bij Farhaan zakt de angst langzaam weg. „Ik ben nog steeds bang, maar als ik mocht kiezen tussen deze jongens nooit meer zien of weten dat ze worden opgepakt en straf krijgen, dan kies ik voor het laatste. Ik wil antwoorden. Waarom deden ze dat? Wiens idee was het en wat was de bedoeling? Ja, ik hoop dat de politie ze vindt.’’

http://www.ad.nl/denhaag/stad/article359723.ece

Afijn, nu weet ik ook weer waarom ik voorstander ben van een nekschot voor alles dat nationalisme echt serieus neemt...
Oud 24-05-2006, 20:28
Verwijderd
Achterlijke opgeschoten jochies = nationalisme? Ik denk niet dat ze weten wat dat überhaupt is.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten