|
|
|
Verwijderd
|
'Aantal neonazi's in Duitsland stijgt'
Uitgegeven: 20 mei 2006 13:37 Laatst gewijzigd: 20 mei 2006 13:39 BERLIJN - Het aantal neonazi's en tot geweld bereide extremisten in Duitsland is het afgelopen jaar fors gestegen. Dat meldt de krant Bild am Sonntag van zondag. De krant baseert zich op het rapport van de binnenlandse veiligheidsdienst over 2005, dat maandag openbaar wordt. De veiligheidsdienst registreerde vorig jaar een stijging van het aantal neonazi's van 3800 in 2004 naar 4100 in 2005. Het aantal rechts-extremisten dat bereid is geweld te plegen nam toe van 10.000 tot 10.400. Maar het totale aantal rechts-extremisten is licht gedaald, van 40.700 tot 39.000. Skinhead-muziek en skinhead-bands wordt steeds populairder, meldt het verslag. Het aantal skinhead-concerten nam in 2005 met 40 procent toe tot 193 en Duitsland telde eind vorig jaar 142 skinhead-bands. In 2004 waren dat er nog 106. http://www.nu.nl/news/736631/21/%27A...stijgt%27.html |
| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Maar ik vind het wel typisch, het is eigelijk compleet al het andere afzeiken. Je kan zeggen wat je wilt, maar Lordi is alles behalve een goede act (hoewel ik geen idee heb hoe ze klinken) maar dat ze met zo'n enorme voorsprong het eurovisiegedoe winnen geeft wel een beetje aan dat alles wat uberhaupt eraan mee doet achterhaalde prut is. Volgens mij verkondig ik weereens een algemeen bekend feit, maargoed. BIERRRR. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
The European Parliament should be located in Brussels
It costs European taxpayers approximately 200 million euros a year to move the Parliament between Brussels/Belgium and Strasbourg/France. As a citizen of the European Union, I want the European Parliament to be located only in Brussels. Participatory democracy Article 47 on participatory democracy in the proposed constitution for the European Union, which the European Commission supports, wants the citizens in the European Union to become more active and to participate in the debate on European issues. Therefore, we are starting a citizens' initiative to collect a million signatures to put an end to this waste of taxpayers' money. http://www.oneseat.eu/ |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
en dat is nogal scheef en hypocriet en daar kan ik echt niet tegen net als mensen die naar het buitenland op vakantie gaan naar plekken waar alleen nederlanders zitten, dan kan je toch beter hier blijven als je geen anderen wil zien |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Overigens is duits leren een makkie. Zeker als nederlander, 2 talen die erg dicht bij elkaar liggen. |
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Duits leren en je goed verstaanbaar maken in het duits is als nederlander een makkie. Tuurlijk zal je nooit alle voorzetsels helemaal goed hebben maar dat vraagt niemand van je. Dat vraagt ook niemand van turken hier. |
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Maarja, je kan beter canada erbij halen denkik. Daar heb je hele nederlandse dorpen. Pindakaas en hagelslag staat gewoon bij de buurtsuper daaro Maargoed, dat is natuurlijk wel zo, maar alsnog is het niet te vergelijken met bv turken of marokkanen hier in nederland.Niet alleen als het gaat om aantallen, maar vooral als het gaat om cultuurgoed wat ze met zich meedragen. In landen als belgie, duitsland, frankrijk, canada, zelfs zuid-afrika hebben we allemaal ongeveer dezelfde cultuur. Als je het hebt over noord afrikanen of arabieren die hierheen komen, dan is juist het probleem de grote cultuur kloof die velen niet kunnen of willen overbruggen. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar ik snap niet wat er mis is met bv dürüm en shoarma in tegenstelling tot pindakaas en hagelslag en ik vind het een slecht excuus van dat ze in canada als nederlanders wel een heel dorp mogen hebben en hier iedereen al flipt als er een straat is met turken of marokkanen, t is niet alsof ze alles neerhalen, kamelen neerzetten en een paar kuub zand storten, het blijft een straat.. |
|
|
|
||
|
Citaat:
CULTUUR VERSCHILLEN. Dat is het probleem. Het is niet het probleem dat het allochtonen zijn, het probleem is dat het allochtonen zijn die een compleet andere cultuur aanhangen zijn. Hun complete levens wijze strookt niet met die van autochtonen. In welk land dan ook eigenlijk. Kijk naar frankrijk met de algarijnen, naar duitsland met de turken, naar engeland met de somaliers. Het is eigenlijk ehtzelfde wat er in zuid afrika gebeurd is toen we erheen gingen. Clash of cultures, en toen kozen we voor apartheid. Precies hetzelfde zou je krijgen als jij of in in een of ander afrikaans land zou gaan wonen. |
||
|
|
||
|
Citaat:
Het begrip segregatie was niet eens uitgevonden zonder integratieproblemen.
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Het zijn geen clashes of culture die je wel hebt met noord afrikanen en arabieren hier bijvoorbeeld. Laatst gewijzigd op 23-05-2006 om 19:12. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|
![]() Voordat het congres begint neemt oud vice-premier Macek (rechts) minister Rath (Volksgezondheid) te grazen. Tsjechische politici knokken PRAAG - Miroslav Macek, voormalig vice-premier van Tsjechië, heeft een zaal vol tandartsen én de Tsjechische televisiekijkers verbijsterd door minister David Rath (Volksgezondheid) hard op het achterhoofd te slaan. De rechtse oud-politicus was voorzitter van het tandartsencongres. Bij de opening deelde hij vanachter het spreekgestoelte mee dat hij, voor hij verder wilde gaan, nog eerst een privékwestie moest regelen. Hij liep vervolgens op Rath toe en haalde hard uit. Macek zou woedend geweest zijn op Rath, omdat deze badinerende opmerkingen zou hebben gemaakt over hem en zijn echtgenote. Het incident werd later door de staats-tv uitgezonden. http://www.ad.nl/buitenland/article354485.ece
Laatst gewijzigd op 24-05-2006 om 00:09. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
Fietsend Nederland voorbeeld voor dikke Australiërs
Uitgegeven: 24 mei 2006 09:15 Laatst gewijzigd: 24 mei 2006 09:25 SYDNEY - Australiërs moeten een voorbeeld nemen aan Nederlanders en meer gaan fietsen. Dat is de uitkomst van een parlementair onderzoek in de Australische deelstaat New South Wales. Australië heeft met de Verenigde Staten het hoogste aantal inwoners dat kampt met overgewicht. Dokter Tim Gill van het centrum voor Gezondheid en Voedingsleer aan de Universiteit van Sydney stelde woensdag tijdens een toelichting op het onderzoek dat Nederlanders de afgelopen jaren weliswaar zwaarder zijn geworden, maar dat het aantal dikke inwoners vergeleken met Australië lager is. In de hele wereld neemt het aantal zwaarlijvige mensen toe, maar in Nederland minder snel dan in andere Europese landen, zei Gill. Hij schrijft dit toe aan de liefde van Nederlanders voor fietsen en wandelen en de goede mogelijkheden die ze daarvoor hebben. Wandelpaden De eetgewoontes van de Nederlanders laten te wensen over: ze eten veel vlees en voedsel met een hoog vetgehalte. "Maar de goede fiets- en wandelpaden doen het effect daarvan teniet", aldus Gill. De vet-epidemie zoals die in Australië woedt, kan volgens Gill alleen gekeerd worden als Australiërs hun dieet op enkele onderdelen aanpassen en meer gaan bewegen. Samen met collega-academici pleit hij voor een betere fietsinfrastructuur en meer speelvelden voor kinderen. Huisdieren Niet alleen de Australische mensen zijn vaak veel te zwaar, ook de huisdieren in het land worden almaar dikker. De grootste dierenbeschermingsorganisatie in het land, RSPCA, zegt dat de honden en katten overvoerd worden. Bij de RSPCA is zelfs een geval bekend van een muis met ernstig overgewicht. "Het is een groot probleem en het weerspiegelt wat er bij de mensen gebeurt", zei Mark Lawrie, de chef van de veterinaire dienst van de RSPCA. In Australië leven bijna vier miljoen honden, 2,5 miljoen katten, 8,7 miljoen vogels en meer dan twaalf miljoen vissen als huisdier. In bijna tweederde van de huishoudens zijn huisdieren aanwezig. Zeker 40 procent van de honden en meer dan een derde van de katten zijn te zwaar omdat ze te veel of te slecht eten krijgen in combinatie met een gebrek aan beweging. Lawrie wees erop dat dikke huisdieren een groter risico lopen op diabetes, gewrichtsklachten, hartziekten en leverkwalen. De rassen die het grootste risico open zijn labradors, beagles en 'labradoodles', een kruising van een labrador en een poedel. ----------------------------------------
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
When we say this was an emigration of individuals, we mean this in every sense of the word. The individualism of the Dutch -- for good or for bad -- is no myth. You may remember how the West India Company had a hard time trying to unite the colonists in the building of settlements. In the days of the reverends Scholte and Van Raalte, it was the fierce religious temper which led to group emigration, but that was the only occasion, after the very beginnings, to stimulate colony formation within the United States. Different from some other nationalities, the Dutch not only didn't stick together, they positively avoided and avoid each other when they could or can help it. The efforts of politicians in cities and counties of the Midwest, for instance, to organize something like a `Dutch vote' have always failed and often backfired. The fact that a candidate was of Dutch descent did not endear him in the least to his former compatriots, who wanted to become real Americans as soon as possible. So many immigrants americanized their family names: De Wit became Dewit, Van Der Bilt became Vanderbilt. Laatst gewijzigd op 24-05-2006 om 13:45. |
|
|
|
||
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
’Ik ben bang dat ze me weer gaan opzoeken’
Door COEN VAN KRANENBURG DEN HAAG - Sinds Farhaan Abdoelradjak (11) is belaagd door een groep van vijf Turken, durft de Haagse Surinamer niet meer alleen van en naar school en heeft hij nachtmerries. Nog maar een jaar geleden verhuisde hij met zijn ouders en tweelingzusje naar de Rembrandstraat, op een steenworp afstand van het centrum. Aanpassingsproblemen kent hij niet. Hij heeft er legio vriendjes en loopt dagelijks naar de Palletschool, op zo’n vijf minuten van huis. Maar vorige week maandag liep een bezoek aan de speeltuin om de hoek volledig uit de hand. Het bezoekje kostte de prille tiener voor zijn gevoel bijna zijn leven, liet hij in zijn aangifte bij de politie optekenen. Farhaan hoorde maandag 15 mei op de Houtzagersingel Turkse jongens (in leeftijd van 13 tot 17 jaar) roepen: ’Laten we die bruine gaan pesten’. De jongen keek om zich heen en besefte dat hij het mikpunt was. „Op dat moment dacht ik dat ze me wilden beroven. Ik rende hard weg maar werd toch gepakt. Een van de jongens pakte me om mijn middel en een ander bij de voeten. Ze liepen met me naar het water, pakten me onder mijn oksels en lieten me in het water zakken. Ze hebben me negen keer ondergedompeld. Steeds dieper tot het water tegen mijn ogen spatte en ik bijna niet meer kon ademen. Eén van die jongens zei ’Zeg dat Turken heersers zijn’. Hij zei het zo snel dat ik hem niet begreep. Een ander herhaalde het, maar langzamer. Ik schaamde me, dus eerst zei ik het zachtjes. Ik kon ook niet meer goed ademen. Ze hebben me omhoog getrokken en toen heb ik het hard geroepen. Ik was bang. Toen kwam een man gillend hun kant op. Ze trokken me uit het water, gaven me een klap en een stomp en renden weg. Die man ging er achteraan.’’ „Ik ben bang dat ze me weer opzoeken. Een dag nadat het is gebeurd, kwam ik twee van die jongens weer tegen op de Hobbemastraat. Ik begon gelijk te trillen. Gelukkig zagen ze me dit keer niet,’’ vertelt Farhaan. Zijn vader Faizel Abdoelradjak (33) is diep geschokt door het relaas. „Ik noem dit geen pesterijen meer. Dit is veel te ver gegaan. Mijn zoon is is 11 jaar oud. Het lijken wel Amerikaanse perikelen zoals met de Ku Klux Klan.’’ Niet voor niets deden vader en zoon aangifte van poging tot doodslag, mishandeling en discriminatie. „Ik heb het gevoel dat het bijna verkeerd is afgelopen. Ik ben zo geschrokken, dat ik het liefst heb dat de kinderen pal voor de deur spelen. Maar zo werkt het niet. Op dit moment wil ik weer verhuizen. Het voelt hier niet prettig. Maar ja, ik heb net veel geïnvesteerd in het huis,’’ aldus vader Faizel. Bij Farhaan zakt de angst langzaam weg. „Ik ben nog steeds bang, maar als ik mocht kiezen tussen deze jongens nooit meer zien of weten dat ze worden opgepakt en straf krijgen, dan kies ik voor het laatste. Ik wil antwoorden. Waarom deden ze dat? Wiens idee was het en wat was de bedoeling? Ja, ik hoop dat de politie ze vindt.’’ http://www.ad.nl/denhaag/stad/article359723.ece Afijn, nu weet ik ook weer waarom ik voorstander ben van een nekschot voor alles dat nationalisme echt serieus neemt...
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ('was 't maar wah') Verwijderd | 500 | 08-05-2006 17:04 | |
| Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'Tiswah' ('was 't maar wah') Mark Almighty | 501 | 27-03-2006 14:10 | |