Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2006, 14:43
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Mijn vijvervisjes doen een beetje gek. Het zijn van die Japanse mini-nep-koi, Subunkin ofzo.

Ze drijven iedere keer bewegingsloos net onder het oppervlakte en gaan pas weer bewegen als ik ze aanraak. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Oud 23-05-2006, 19:51
Zwoek
Zwoek is offline
Hee, dat heeft mijn goudvis ook een tijd gedaan.
Oud 23-05-2006, 20:07
sten-vvv
sten-vvv is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 23-05-2006 @ 15:43 :
Mijn vijvervisjes doen een beetje gek. Het zijn van die Japanse mini-nep-koi, Subunkin ofzo.

Ze drijven iedere keer bewegingsloos net onder het oppervlakte en gaan pas weer bewegen als ik ze aanraak. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Bij mij kwam dit doordat het wateroppervlak te klein was. Dus naarmate er meer waterplanten bijkwamen des te kleiner werd de ruimte voor de vissen
Oud 23-05-2006, 20:54
herbalpower
herbalpower is offline
Ja ja dat probleem ken ik ook. Je vissen tonen het zogenaamde pirana effect.

Ze spelen alsof ze dood zijn maar als je te dicht bij komt bespringen ze je en bijten je nek door.

Het beste in dit geval is om ze te laten afschieten door de plaatselijke jager.
Oud 23-05-2006, 21:48
TechXP
TechXP is offline
Kan geloof ook aan temperatuur liggen.
Oud 24-05-2006, 03:51
Blood Fire Rage
Citaat:
herbalpower schreef op 23-05-2006 @ 21:54 :
Ja ja dat probleem ken ik ook. Je vissen tonen het zogenaamde pirana effect.

Ze spelen alsof ze dood zijn maar als je te dicht bij komt bespringen ze je en bijten je nek door.

Het beste in dit geval is om ze te laten afschieten door de plaatselijke jager.
Te laat...

De visjes zitten in een grote vijver (diameter ongeveer 1.5 meter) met niet heel veel plantjes. Daarnaast zou ik van vijvervisjes toch wel verwachten dat ze de uiterst schappelijke temperatuur van mei wel aan kunnen.
Oud 24-05-2006, 06:36
sten-vvv
sten-vvv is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 24-05-2006 @ 04:51 :
Te laat...

De visjes zitten in een grote vijver (diameter ongeveer 1.5 meter) met niet heel veel plantjes. Daarnaast zou ik van vijvervisjes toch wel verwachten dat ze de uiterst schappelijke temperatuur van mei wel aan kunnen.

Goed gedaan
Oud 24-05-2006, 22:32
Verwijderd
Geen zuurstofgebrek ofzo? Of happen ze dan meer naar lucht? (aangezien je zei dat er niet al teveel planten in zaten)
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 19:05
MarijkeB
MarijkeB is offline
Het kan heel goed aan de temperatuur liggen

Als het te koud is gaat hun lichaam langzamer werken waardoor ze minder bewegen. Je maag ze dan ook geen eten geven. Maar meestal gaan ze dan op de bodem liggen

Het kan ook zijn dat ze aan het jagen zijn en stil op hun prooi wachten of ze waren gewoon aan het zwemmen zagen jou en dacht dat jij hun op wilde eten en gaan stil liggen om niet op te vallen.

Maar het kan ook zo veel anders zijn.
Oud 25-05-2006, 19:19
Toddish
Toddish is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 23-05-2006 @ 15:43 :

Ja dit hebben mijn hobby vissen ook gehad. Het is heel ernstig en de vissen zullen het niet lang overleven .Maar bij de dierenwinkel hebben ze mij tips gegeven wat je er tegen kan doen. Het beste zeiden zij is dat je speeltjes voor je vissen hebt. Vissen zijn namelijk levendiger dan je zou denken en als ze zich vervelen dan kunnen ze wel eens lastig gaan doen op de manier die jij beschrijft. Hier bij zijn we ook aangekomen bij het volgende punt. Heb jij niet stiekem die vissen verwaarloost? Zoals hier boven vermeld vissen zijn levendige dieren. Ik stel voor dat je de vis eens in de huiskamer neemt en even heerlijk vertroetelt.
Ik wens je veel succes toen.

PS: pas op voor het piranja effect.
Oud 29-05-2006, 06:35
Verwijderd
Alsof een mens nooit gek doet, laat het beestje toch eens mal doen
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 19:43
Blood Fire Rage
Twee van de vijf visjes zijn dood. Het was een ziekte die witte stip of zo heet. Ik heb een goedje gehaald voor door het water, dus dan zou het nu in principe afgelopen moeten zijn.

Zuurstofgebrek had het sowieso niet kunnen zijn, aangezien het water dat in de vijver zat zo vers was en zo veel dat die visjes zelfs zonder plantjes het wel twee weken hadden kunnen trekken.

Ik heb een onderwaterschommeltje gekocht bij de bouwmarkt en vissen-monopoly bij de sigarenboer zodat mijn visjes zich nu nooit meer hoeven vervelen.

Iig bedankt voor het meedenken.
Oud 30-05-2006, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 30-05-2006 @ 20:43 :
Twee van de vijf visjes zijn dood. Het was een ziekte die witte stip of zo heet. Ik heb een goedje gehaald voor door het water, dus dan zou het nu in principe afgelopen moeten zijn.

Zuurstofgebrek had het sowieso niet kunnen zijn, aangezien het water dat in de vijver zat zo vers was en zo veel dat die visjes zelfs zonder plantjes het wel twee weken hadden kunnen trekken.

Ik heb een onderwaterschommeltje gekocht bij de bouwmarkt en vissen-monopoly bij de sigarenboer zodat mijn visjes zich nu nooit meer hoeven vervelen.

Iig bedankt voor het meedenken.
vissen-monopoly?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 21:28
Blood Fire Rage
Ja, en een onderwaterschommel. Nou maar hopen dat de ene vis die andere wil duwen, want dan is schommelen wel leuker
Oud 31-05-2006, 17:57
Verwijderd
Citaat:
ABgirl schreef op 30-05-2006 @ 22:00 :
vissen-monopoly?
Zucht.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 13:07
drukknoopje
drukknoopje is offline
mijn vissen hadden ook witte stip, ik had 4 sluierstaartvisjes in een grote kom. Eentje heeft het overleefd. Later weer 3 vriendjes gekocht en nu gaat het goed.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Jaeger schreef op 31-05-2006 @ 18:57 :
Zucht.
weet ik veel wat voor gekke dingen ze hebben tegenwoordig. Had al zo'n idee dat het niet serieus was.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten