Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2006, 14:39
mangoie
mangoie is offline
Yo gasten!

Ik wil misschien een gibson les paul cherry sunburst kopen, maar die dingen zijn wel zo duur als de t*ring! (€1900 bij feedback )

Dus mijn vraag is... Is een gibson het waard kwa kwaliteit om zo'n gigantisch bedrag eraan uit te geven?
Oud 31-05-2006, 14:51
DeadNation
DeadNation is offline
Nee. Ze zijn overpriced voor wat je heden ten dage krijgt. Sowieso is nieuwkoop duurkoop.
Oud 31-05-2006, 14:51
Verwijderd
NOu aan je leeftijd te zien zali k het nog niet doen of je moet heel goed zijn. De kwaliteit van gibson merk je meestal pas als je heel lang speelt, natuurlijk is het geluid superieur aan goedkopere gitaren, maar de gehele 'feel' van een dergelijke gitaar die je er nog niet uithaalt als je nog niet lang speelt mis je dan. Je koopt hem als het ware voor niks, ofwel een gibson is het geld waard als je weet waar je het over hebt. Ik waag me er de komende 10 jaar ook nog niet aan.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 14:57
DeadNation
DeadNation is offline
Zou fijn zijn als gibson niet meer gezien zou worden als de superieure gitaar. Nieuwe Les Paul standards zijn dat gewoon niet voor dat geld. Je kunt veel beter krijgen voor dat soort geld.

In eerste instantie een oudere LP bijvoorbeeld of zelfs japanse law-suit les pauls(Burny, Ibanez, Tokai's). MIJ Tokai loverock's(lp model) en Heritage LP's zijn ook een optie.

Doen echt niet onder voor een nieuwe LP standard.

Ik durf met m'n 70's Ibanez Artist de pepsi challenge aan met nieuwe les paul's.

Let wel: Het zijn natuurlijk goede gitaren maar mijns inziens is de prijs niet gerechtvaardigd.
Oud 31-05-2006, 15:04
Snuitermans
Snuitermans is offline
Als je een degelijke LP wil, voor een relatief zachte prijs, zou je ook een naar een Burny of een Edwards kunnen kijken. Verder zie Deadnation.
Oud 31-05-2006, 15:14
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 31-05-2006 @ 15:57 :
Zou fijn zijn als gibson niet meer gezien zou worden als de superieure gitaar. Nieuwe Les Paul standards zijn dat gewoon niet voor dat geld. Je kunt veel beter krijgen voor dat soort geld.

In eerste instantie een oudere LP bijvoorbeeld of zelfs japanse law-suit les pauls(Burny, Ibanez, Tokai's). MIJ Tokai loverock's(lp model) en Heritage LP's zijn ook een optie.

Doen echt niet onder voor een nieuwe LP standard.

Ik durf met m'n 70's Ibanez Artist de pepsi challenge aan met nieuwe les paul's.

Let wel: Het zijn natuurlijk goede gitaren maar mijns inziens is de prijs niet gerechtvaardigd.
Klopt zeker ja, Gibson is meer een 'brand' dan dat het echt goede gitaren zijn. Nontheless blijft dat als je nog niet lang speelt je geen verschil tussen een gitaar van duurdere klasse (dus ook alle andere merken) en van goedkopere klasse zal merken. Ik ga binnenkort in Belgie op zoek naar de Hagström reissue want die dingen vind ik persoonlijk heel geil.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 15:26
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
Ligt eraan wat je er precies mee gaat doen en hoe lang je al speelt.. maar het is het zeker waard. Maar dat is mijn mening. Maar ga eerst duizend verschillende gitaren uitproberen voordat je zo'n dure gitaar koopt.
Oud 31-05-2006, 15:31
Snuitermans
Snuitermans is offline
Nonsens. Zelfs een leek HOORT en merkt dus op dat er in de meeste gevallen een aanzienlijk klankverschil is tussen duurdere en goedkopere gitaren. Immers zijn de gebruikte houtsoorten en elektronica, naast vingers, nogal bepalend voor je klank van de gitaar.

Of het nodig is, is een tweede.
Oud 31-05-2006, 15:41
Verwijderd
HOORT ja, maar qua feel en speelgevoeligheid maakt het als je pas een jaar of 2 speelt echt geen flikker uit of je op een yamaha pacifica speelt of op een gibson. Een gibson moet je kopen als je wilt optreden en wil pimpen met je rijkdom en ook nog een vet geluid wilt.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 15:49
Moustache
Moustache is offline
Beter koop je gewoon een Epiphone Les Paul. Prima prijs/kwaliteitsverhouding imo.
Oud 31-05-2006, 15:50
DeadNation
DeadNation is offline
Je moet m kopen als je er een wilt hebben.

Vraag me af wat voor amp de topicstarter heeft, want da's natuurlijk ook zeer belangrijk.
Oud 31-05-2006, 15:50
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Doavid schreef op 31-05-2006 @ 16:49 :
Beter koop je gewoon een Epiphone Les Paul. Prima prijs/kwaliteitsverhouding imo.
Nog te duur nieuw. Kun je ook veel beter voor vinden. Zat clones die beter zijn dan epi.
Oud 31-05-2006, 15:53
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 31-05-2006 @ 16:50 :
Nog te duur nieuw. Kun je ook veel beter voor vinden. Zat clones die beter zijn dan epi.
QFT

mensen moeten eens verder dan hun neus lang is kijken ipv 'gewoon een epiphone zodat je zeker weet dat je goed zit'. Het kan altijd beter voor hetzelfde geld, of minder.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 15:54
Moustache
Moustache is offline
Citaat:
Shoarm schreef op 31-05-2006 @ 16:53 :
QFT

mensen moeten eens verder dan hun neus lang is kijken ipv 'gewoon een epiphone zodat je zeker weet dat je goed zit'. Het kan altijd beter voor hetzelfde geld, of minder.
Ik ben dan ook geen gitarist
Oud 31-05-2006, 19:12
Verwijderd
Goedkopere gitaren zijn tegenwoordig ook van zo'n hoge kwaliteit dat het prijsverschillen van bijna meer dan 1000 euro niet rechtvaardigt.

Edit: formulering aangepast.

Laatst gewijzigd op 31-05-2006 om 19:15.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 19:46
Milan Dado
Milan Dado is offline
Heel simpel: als het geluid van een Gibson jouw geluid is en je hebt het geld er voor over: ja! kopen.

Ik speel in een rockband waar we tot voor kort een gitarist hadden met een Fender strat en eentje met een Gibson. Lekkere combi hoor Maar sound is persoonlijk.
Oud 31-05-2006, 21:07
Snuitermans
Snuitermans is offline
Wat voor amp heeft TS?
Oud 31-05-2006, 21:57
mangoie
mangoie is offline
Welke merk raden jullie mij dan aan??
Oud 31-05-2006, 22:48
Milan Dado
Milan Dado is offline
Ga een gitaarwinkel in (Musik Produktiv of wacht tot Vriese Music Palace in Doetinchem haar deuren opent) en speel op IEDERE gitaar die je kunt betalen. De beste klank icm een hogere prijs wint. De prijs-kwaliteit verhouding klopt meestal gewoon.
Oud 31-05-2006, 23:10
FLechdrop
FLechdrop is offline
Lagere prijs?
Of wil je gewoon veel uitgeven?
Oud 01-06-2006, 06:47
Milan Dado
Milan Dado is offline
Heb je et over mijn reply? Ik denk dat als je de duurste, voor jou betaalbare, gitaar met de sound die je het meest aanspreekt, koopt, je de beste koop doet: je hebt namelijk geen goedkoop prutsgitaartje (ja tuurlijk, et draait om sound, maar voor €200 moet je geen wonderen verwachten). Als je alleen maar rond gaat kijken op prijs, loop je het risico dat je een dure, kwalitatief goede gitaar koopt, zonder dat het geluid je aanstaat. Geluid staat nog altijd op 1 als het gaat om doorslaggevende factoren.
Oud 01-06-2006, 10:31
Verwijderd
1900 euro is ook geen garantie voor wonderen
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 22:58
FLechdrop
FLechdrop is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 01-06-2006 @ 07:47 :
Heb je et over mijn reply? Ik denk dat als je de duurste, voor jou betaalbare, gitaar met de sound die je het meest aanspreekt, koopt, je de beste koop doet: je hebt namelijk geen goedkoop prutsgitaartje (ja tuurlijk, et draait om sound, maar voor €200 moet je geen wonderen verwachten). Als je alleen maar rond gaat kijken op prijs, loop je het risico dat je een dure, kwalitatief goede gitaar koopt, zonder dat het geluid je aanstaat. Geluid staat nog altijd op 1 als het gaat om doorslaggevende factoren.
Dat lijkt me toch niet de meest voordelige houding. Als je nu eens gewoon naar het beste geluid en de beste kwaliteit kijkt, voor de laagste prijs?
Oud 04-06-2006, 20:38
Custom
Custom is offline
Bij Gibson is het een beetje zoeken soms, niet elke LP is het geld waard. Je kan ook eens naar een mooie tweedehands kijken, dan ligt de prijs/kwaliteitsverhouding al een stuk beter. Bij een Gibson hoort de Gibsonfeel, en hoewel er uit Japan hele goede kopieen gekomen zijn, het is niet the real thing. Tis natuurlijk alleen wel de vraag of je 1500+ kan en wil uitgeven, maar met een beetje speuren kan je voor dat geld ook gewoon een ramgoeie Gibson hebben en kijk je nooit meer naar die Aziatische kopieen om:-)
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 22:29
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
FLechdrop schreef op 01-06-2006 @ 23:58 :
Dat lijkt me toch niet de meest voordelige houding. Als je nu eens gewoon naar het beste geluid en de beste kwaliteit kijkt, voor de laagste prijs?
Beste kwaliteit heb je niet voor de laagste prijs Mijn ervaring is dat, met enkele uitzonderingen, duurdere instrumenten en apparatuur meestal gewoon beter is. Het draait om sound en wat wil je er voor uitgeven.
Oud 04-06-2006, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Milan Dado schreef op 04-06-2006 @ 23:29 :
Beste kwaliteit heb je niet voor de laagste prijs Mijn ervaring is dat, met enkele uitzonderingen, duurdere instrumenten en apparatuur meestal gewoon beter is. Het draait om sound en wat wil je er voor uitgeven.
Onzin, dat is toch relatief. Natuurlijk zul je voor een crappy prijs niet het beste geluid krijgen maar om nu te stellen dat wat duurder is ook beter is is gewoon kul.

Zelf ook een basgitaar gekocht van ongeveer 250 euro die een super geluid heeft. Dat vind ik nou een mooie deal. . Je moet het wel in perspectief houden.

Ontopic: Nee, geen gibson halen. Koop liever een gitaar die minder zwaar is. Dat is beter voor je rug.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 23:11
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Mentu schreef op 04-06-2006 @ 23:36 :
Zelf ook een basgitaar gekocht van ongeveer 250 euro die een super geluid heeft.
Tuurlijk, maar een bass van 1000 euro met supergeluid zal kwalitatief beter zijn.
Oud 04-06-2006, 23:24
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 05-06-2006 @ 00:11 :
Tuurlijk, maar een bass van 1000 euro met supergeluid zal kwalitatief beter zijn.
Dat is ook 4 maal zo duur!, het gaat denk ik om kleinere verschillen.
Oud 05-06-2006, 01:58
Verwijderd
Citaat:
Milan Dado schreef op 05-06-2006 @ 00:11 :
Natuurlijk, maar is een betere afwerking, een wat mooiere lak, en een misschien iets andere vormgeving die 750 euro verschil wel waard?
Ik denk dat het feit echte gibson of niet meer een soort geestelijke meerwaarde is die aan het instrument word gegeven ipv dat die het ook echt waard is.

Als ik de topicstarter was zou ik gewoon opzoek gaan naar een goede gitaar tussen de 600-900 euro en van dat andere geld nog wat andere apparatuur kopen of iets anders leuks doen ipv nog een extra kapitaal uit te geven voor een echte waarbij het verschil toch nauwelijks merkbaar zal zijn. Of opzoek gaan naar een leuke tweedehandse. Vooral als je 15 bent lijken mij 1900 euro toch echt veel geld waar je veel betere dingen mee kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 11:59
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
K-pax schreef op 05-06-2006 @ 00:24 :
Dat is ook 4 maal zo duur!, het gaat denk ik om kleinere verschillen.
Als het om een paar tientjes gaat, pak je natuurlijk degene met de sound je het meest aanspreekt. Maar een klein verschil noem ik geen verschil Je gaat niet een tientje besparen op een aankoop van een paar honderd euro, terwijl die duurdere toch mooier is.
Oud 05-06-2006, 12:02
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 05-06-2006 @ 02:58 :
ipv nog een extra kapitaal uit te geven voor een echte waarbij het verschil toch nauwelijks merkbaar zal zijn.
Als TS relatief beginnend is, is het zeker maar de vraag of hij dat betere geluid er uit haalt. Maar goed, het blijft een kwestie van sound en wat je er voor over hebt..
Reageren

Regels voor berichten