Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
kijk verder op http://www.perfect-systems.nl/produc...ep=Processoren wanneer ga je je pc kopen eingelijk? ![]() |
![]() |
|
In tegendeel, Intel maakt nu snellere CPU's tegen dezelfde prijzen als AMD
![]() Ik denk dat AMD zijn tijd een beetje gehad gaat hebben (ik weet het, dit is een gevaarlijke uitspraak, maar ik ben dan ook pro-intel ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
*haakt in op de prijs*
AMD Athlon XP 2200+ (1800MHz) 266MHz Socket A € 220,- Intel Pentium 4 1.80A GHz 400MHz S478 Boxed € 215,- Intel Pentium 4 2.00A GHz 400MHz S478 Tray € 229,- bron: computerland |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() leg jij het verschil bij? AMD Athlon XP 2600+ (2,13GHz, Boxed) € 380,- Intel Pentium 4 2,6GHz (400MHz FSB, Boxed) € 422,-
||
Citaat:
![]() ![]() ok intel is wel TOT NU TOE beter maare AMD is warm gedraaid. ![]() AMD CLAW HAMMER REST ![]() p.s. ben eingelijk zelf voor de AMD's |
![]() |
||
Citaat:
Intel Pentium 4 2,53GHz (533MHz FSB, Boxed) €316,99 en als je een amd athlon mp koopt ben je al snel duurder uit omdat je dan een duurder moederbord moet kopen dan voor een p4.. je bent beter af met een p4, ja ik ben ook pro p4, die zijn op technisch gebied beter dan de amd's en hebben ook meer power. en het prijsverschil is ook niet echt meer een discussie punt.
|||
paar quotes uit het thg cpu guide artikel
Citaat:
Citaat:
het overclockpotientieel van een p4 northwood is trouwens veel hoger dan van een xp.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maja zie ut al de ene is pro-AMD en de ander is pro-Intel, haha, nou weet ik eigluk nog nix, iedereen kijkt naar de prijs, maar wat is het verschil tussen AMD en Intel qua kwaliteit en kracht??? Jullie moeten niet denken da ik de allernieuwste pc ga kopen (bijv. AMD XP 2200 of zow) want alle spellen draaien heus nog wel op een minder snellere (bijv. AMD XP 1800) belangrijkste voor spellen is toch ook nog de videokaart duss, het oog wil ook wat haha ![]() |
![]() |
|
als je effe leest zul je zien dat amd fanaten nog amper iets kunnen noemen waardoor je zou moeten denken dat de xp een betere keus is dan een northwood, meestal wordt er beweerd dat de amd's veel goedkoper zouden zijn en ook nog eens sneller maar p4 is sneller op zelfde kloksnelheden en het prijsverschil is/wordt steeds kleiner
AMD Athlon XP 2,13GHz (2600+, Boxed) € 380,- Intel Pentium 4 2,66GHz (533MHz FSB, Boxed) € 416,- die p4 draait met standaardkoeling makkelijk boven de 3 ghz, probeer dat maar eens met die amd nog een vergelijking: AMD Athlon XP 2,0GHz (2400+, Boxed) € 270,- Intel Pentium 4 2,53GHz (533MHz FSB, Boxed) € 295,- |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder heb je wel gelijk als je zegt dat er meer overclockpotentieël in de Northwood zit. |
![]() |
|
Verwijderd
|
AMD is in bijna alle gevallen sneller dan intel, Intel is alleen sneller wanneer het voor intel geoptimaliseerde software draait, maar er is maar 1 spel dat is geoptimaliseerd voor Intel, en 2 fotobewerkingsprogramma's geloof ik. Op het eerste gezicht zou je zeggen dat Intel beter is, als je kijkt naar de lengte van de pipeline (dat is dus een soort w8rij voor alle berekeningen die door de processor uitgevoerd moeten worden). Opzich is dat wel gunstig, want zo kunnen alle berekeningen netjes na elkaar worden uitgevoerd (hierbij geldt: First things first), maar als een berekening niet direct goed wordt berekend, moet de processor weer helemaal opnieuw beginnen, en dat kost tijd! Dat is dus het probleem van intel bij de meeste software, soms mislukken er berekeningen. Bij de AMD series processors is de pipeline weliswaar korter dan bij de Intel processors, maar worden de berekeningen veel vaker met succes voltooid. Hierdoor is AMD in de meeste gevallen dus sneller.
Amd dus ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
En welke dat je kiest maakt eigenlijk niet zo veel uit het ligt er wat je wilt. vind je amd goed dan pak je amd en vind pentium goed dan pak je pentium. Ik heb voor een amd gekozen omdat hij veel goed koper was. (was nog in die tijd voor de xp) En kreeg toen ook nog een meer mhz kon kiezen tussen pIII 700 of voor het zelfde geld een amd 900 heb voor de amd gekozen
|
ja zou gewoon lekker voor de AMD gaan lekker snel ( door over te clocken ja kan je um sneller dan een intel pentium 2.6 ghz laat maken ) easy , pentium is ook supersnel maar niet met die O'clock shit met amd ken je MET OVERCLOCKEN even snel of sneller maken. scheelt je echter der prijs zal um liever aan andere dingen besteden iets overwegen zal ik zegge
maare ik heb je nieuwe pc specs nog niet gezien kan je het ff hierzetten ?? AMD ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Als je deze review had gelezen, had je gezien dat die AMD helemaal niet zo goed over te clocken is. Sneller laten draaien dan een P4 2,6 is dus echt onmogelijk. Ik citeer: Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
wou weer eens een Amd vs Intel rel.
als het nou inhoud had.. ik bedoel iemand vind amd kut omdat hij er slechte ervaring mee heeft, netzoals anderen weer over de p4.. maar wie van jullie klokt zijn zooi niet over ? als je meer van iets vraagt dan het aankan (overklokken dus) kan het foutgaan, zielig dat je daardoor meteen het merk afkraakt. degeen die iets fout deed c.q. doet ben je dan namelijk zelf. (ik wil nou geen nati-overklok rel starten ofzo vind die vermelding alleen onterecht.) verder, om op het eigenlijke topic te reageren.. wat er inzit kwa processor zal in de praktijk niet veel schelen belangrijker is de totaalcombinatie van videokaart type geheugen en dergelijke. tuurlijk zitten er verschillen onderling, maar veel schelen doet dat niet stabiliteit.. denk niet dat dat veel veschilt mits je de juiste koelers e.d. gebruikt. overginds is het tegerwoordig ook vaak zo dat een aanbeiding goedkoper is dan zelf bouwen.
||
Citaat:
Maar nogmaals, dat maakt mij niet anti-AMD. Want AMD maakt hele mooie, betaalbare processoren met een heel scala aan ondersteunende moederborden. |
![]() |
|
je moet gewoon kopen wat jou het beste lijkt een meest aanspreekt. in het dagelijkse gebruik zul je weinig verschil merken.
en wat heeft iedereen toch met dat overklokken, als je het echt wilt merken moet je de snelheid ongeveer met 1.5x ophogen, dat zal met een p4 nog wel lukken maar of het aan te raden is? denk het niet, die processoren worden niet zomaar op een bebaalde snelheid ingesteld. voor het verschil wat je er van zult merken is het echt nutteloos om te doen, en als je pech hebt is je processor en je moederbord zo naar de klote.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar als ik dan mensen hem oor afkraken omdat ie verrot ging, denk ik eigen schuld , lul. ik bedoel als je overklokt heb je extra power of een verneukte processor, net als bij je brommer.
|
meer van iets vraagt dan het aankan? omg, amd en intel zijn commercieele bedrijven, vaak kunnen processoren veel meer aan dan de snelheid waarop ze geklokt zijn ja, en ken jij die marges ? ik bedoel horen zeggen en testen zo kom je dr achrtwr iig niet via de levenrancier (Intel c.q. Amd) maar zoals gezegd, ik wil ermee zeggen, zeik niet als je cpu verrot gaat door overklokken. ligt er maar helemaal aan waarvoor je pc gebruikt wordt lijkt mij, in bepaalde gevallen is de cpu veel belangrijker dan de videokaart en dus ? noem er eens een paar ? als ik naar de zeer karige informatie van de topicsstarter luister, denk ik aan een gewoon allround beesteje dat spelletjes kan, om het maar zo te zeggen. als een computer veel cpu kracht nodig heeft denk iik eerder aan een server, of cad/cam toepasingen en videobewerking. and again, in bepaalde gevallen wel, amd cpu's lijken mij nog steeds niet de beste keus voor een stabiel systeem das jou mening, mijn ervaring zijn anders je hebt bouwers, en je hebt bouwers. ik denk van wel, hier gaat je argument wat betreft de totaalcombinatie wel op, niet alleen de cpu bepaalt de stabiliteit van een systeem, maar vooral ook de chipset Ja, oke via heeft wat probleempjes, gahad, Intel ook, zie de 8xx chipset. tuurlijk kwam dat o.a. door het rambus geheuegen, maar daar gaat het niet om. (btw overigens!) ik kom die aanbiedingen maar weinig tegen dan Moet je toch beter kijken. (btw ik bedoel niet specifiek merksystemen)
|
Nou voor die mensuh die et dus willuh wetuh wa ik in mun Pc wil hebbe:
-60 gig harde schijf -256 MB werkgeheugen (maybe 512 MB, weet ik nog nie zker) -nVidia GeForce4 MX440 64 Mb DDR + Tv-Out En d8 aan een 1800 mhz, maja welke dan he AMD of Intel?? ![]() Maja meningen zijn sterk verdeeld zie ik, trouwus jullie hebbe et wel steeds over overclocken en zow, maar zon compfreak ben ik nie ![]() (Mag dit wel raar klinken voor echte compfreaks, maar ken er zat die ook hun comp nie overclocken, heb namelijk bij iemand anders het effect gezien toen hij et een beetje grof aanpakte ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
@King
meer van iets vraagt dan het aankan? omg, amd en intel zijn commercieele bedrijven, vaak kunnen processoren veel meer aan dan de snelheid waarop ze geklokt zijn Foute redenatie. Jij koopt een processor op een bepaalde snelheid waar deze volgens de fabrikant probleemloos op draait. Klaar. Als je er wat méér uit kunt halen is dat alleen maar mooi meegenomen, jij neemt het als 'normaal'. Dat vind ik een foute gedachte. and again, in bepaalde gevallen wel, amd cpu's lijken mij nog steeds niet de beste keus voor een stabiel systeem Waar baseer je dat op? ik denk van wel, hier gaat je argument wat betreft de totaalcombinatie wel op, niet alleen de cpu bepaalt de stabiliteit van een systeem, maar vooral ook de chipset Pas hier wordt het interessant. Je noemt een hele belangrijke factor; de chipset. Intel heeft nét zo goed instabiele of veel problemen veroorzakende chipsets gehad. Wat te denken van de i430FX, i430VX, i440LX, i810 en i820? Zelfs de ol' trusty i440BX zal in den beginne kuren hebben gehad. Neemt niet weg dat het onzin is om te stellen dat álle Intel-chipsets instabiel/minder zijn, net zozeer als dat het onzin is om te stellen dat AMD-systemen per definitie minder stabiel zijn. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dat blijven onofficele cijfers, schatingen, en in het geval van een cpu, natte vinger werk. (zie het celeron productie proces.) en dat ze afslaan voordat ze vorrot gaan is niet helemaal correct, in zoverre als hij te lang te hoog geklokt is gaat hij vaker vastlopen ect, wat ook een nieuwe cpu betekent. verder ben ik net zo pro Intel als Amd, niet dus.(voor hetgeval dat onduidelijk was)
||
Citaat:
maar een advies is klote, als je de behoefte van de eindgebruiker niet kent.. dus, wat ga je doen met dat ding ? (en belangrijk, wat voornamelijk)
||
Citaat:
dvd, is tegenwoordig vrij standaard kan je mx die je op het oog had prima.. simulatie.. zoals flight simulator ect ? mm daar kan je een geforce 4 wel voor gebruiken maar de meeste simulatie spelletjs die ik ken leunen niet zwaar op je video kaart. als je toch rond die geforce 4200 klasse kijkt is de ati 7500 al in wonder misschien ook wat, kan je als extra ook tv kijken met afstandsbediening op je computer. voor wat jij dr mee doet maakt het toch niet zoveel uit dat een geforce sneller is. en voor de rest koop eens een dot computer bladen of zoek op het net naar een leuke aanbieding.
||
Citaat:
![]() amd duurder ? en betrouwbaarder ? lol je moet toch eens wa beter opletten in de les jongetje |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Algemeen] Advies nieuwe laptop IjSbLoKiE | 14 | 30-11-2004 12:21 | |
Software & Hardware |
[laptop kopen] wat vind jij ervan? aniki | 17 | 13-07-2004 11:53 | |