Advertentie | |
|
![]() |
|
Ligt eraan. Ik ben tegen een boycot van art-choq, of een apart forum. Wel moet een art-choq gedicht IMO de indruk wekken dat er een beetje energie in is gestoken. Dit:
http://www.forum.scholieren.com/show...hreadid=211574 lijkt me een voorbeeld hoe het niet moet. Maar een gedicht als 'breezergeneratie' kan mijns inziens wel. Smaken verschillen, sommigen vinden art-choq per definitie niets. Dat is echter geen reden om de boel maar te vebieden. Misschien is het een idee om voor elk art-choq gedicht [art-choq] te zetten, zodat haters niet op het topic hoeven te klikken. Je hoeft het niet te lezen. Maar, zoals ik al zei: een gedicht moet wel de indruk wekken dat er een beetje energie is ingestoken.
|
![]() |
Als jullie zoveel hinder ondervinden van mijn gedichten dan ben ik bereid op te stappen. Jullie moeten natuurlijk wel begrijpen dat dit ook voor mij geen pretje is. Deze stroming consumeert nogal veel van mijn tijd, aangezien ik geen baan heb (studie afgerond, krappe arbeidsmarkt). Nu lijkt het vaak zo dat mijn gedichten een samenraapsel van banaliteiten is, maar ik verzeker jullie dat deze terdege zijn overwogen. Ik begrijp dat jullie er niet voor openstaan en zal dus alleen nog de gematigde 'art-choq' posten voorlopig en meer tijd steken in Haiku's. Ik bied mijn excuses aan; het verpesten van de sfeer hier was absoluut niet mijn bedoeling.
|
Mijn reactie op FB:
DoP is een dichtersforum, die art-choq vind ik meer 'alternatieve' kunst, met de negatieve betekenis van alternatief, maar kunst, zou op K&L horen, kan het daar niet heen? Daar zijn ook veel minder topics per dag, daar zou het beter passen vind ik... want dit zijn echt geen gedichten, meer korte verhaaltjes die nergens op slaan meestal... Ik vind dat die dingen op K&L moeten... is het probleem op DoP ook opgelost...
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Klootzak2001's gedichten worden wel geaccepteerd, terwijl dit toch ook 'anders' is.
||
Citaat:
DoP: Speciaal voor alle dichters onder ons: een dichtersforum! Dus geen art choq, dat zijn geen gedichten... dat zijn korte verhaaltje die geen inhoud hebben, verhaaltjes horen op K&L...
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik val niemand aan en toch wordt ik niet gedoogd, enkel en alleen omdat mijn poezie wat anders is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een feit is dat de mensen van wie ik de gedichten graag lees, of las in dit geval zelfs al, veel minder op DoP komen of zelfs wegblijven. Ik weet niet of dit enkel aan de Art-Shoq ligt. Vast niet, maar er zijn hier de laatste tijd nogal ziekelijke discussies die in plaats van over de gedichten op personen zelf gericht worden. Hierdoor wordt de sfeer op DoP vergald. Omdat men elkaars commentaar niet accepteert. Als je commentaar/kritiek krijgt op een gedicht, moet je daar tegen kunnen, anders moet je hier niet posten. De oplossing leek mij dus ieder een apart forum of iets dergelijks, waardoor deze 'ruzie' wordt vermeden. De Art-Shoq mensen kunnen dan onderling over hun poezie-vorm discussieren en de anderen op Dansen op Papier. Dit is niet direct tegen Art-Shoq gericht, maar enkel een poging om de sfeer hier weer te verbeteren. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mij maakt het niet uit hoe het opgelost wordt, maar zo werkt het niet. DoP was eens zo ongeveer het enige forum waar niet echt een forumbaas nodig was. Er werd zelden wat gesloten. Nu zie je voortdurend slotjes en loze schrijfsels die het woord GEDICHT niet eens mogen dragen...
|
![]() |
|
Het spreekt mij helemaal niet aan ik vind het ook geen reet aan om te lezen. Maar ik begin er ook niet over te mekkeren.
Je hebt wel gelijk dat mensen negatief kritiek moeten kunnen geven, en dat de anderen het niet meteen moeten zien als een (persoonlijke) aanval. Ik vind, ik vind, ik vind....blablabla. Ik vind ![]() Maar ja, waar ligt die grens, ik denk dat daar eens goed en duidelijk over gediscuseerd moet worden. En niet alleen door 'ons'. [Overigens, hier worden ook weleens lyrics geplaatst, dan mogen Sinterklaasversjes toch ook best hier?]
|
Ik denk dat iedereen een gedicht weer anders ziet, en we hebben (gelukkig?) ook niet allemaal dezelfde smaak.
Ik hou meer van verdrietige 'liefdesgedichtjes', terwijl anderen graag over een olifant willen lezen. Tja.
||
![]() |
Citaat:
Over een splitsing in forums, hoewel ik het principe belachelijk vind, kan eventueel (omwille van de diplomatie) gediscussierd worden. |
![]() |
||
Citaat:
ik heb jou nooit persoonlijk aangevallen, dit doe jij wel. dat laat zien dat met jou geen discussie te voeren is. en als je mijn gedichten met de jouwe wil vergelijken.... mijne hebben inhoud, jij ijlt wat. als is het alleen maar om de zinnetjes waar jou gedicht uit bestaat verder vind ik deze discussie zinloos, ik hoop dat de FB's van DoP een verstandige beslissing maken, en zal me daarbij neerleggen.. ik had het idee met iemand van 24 een waardige discussie te kunnen houden, blijkbaar is dat niet mogelijk
|
![]() |
|
Je weet toch op een gegeven moment wel wie wat voor gedichten plaatst?
Dan kijk je er toch gewoon niet meer en lees je toch alleen de gedichten van mensen die je wel aanspreken? Het lijkt mij niet zo moeilijk... ![]() X
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
JIJ voelt je nu beledigd. En Gothic; Secreet zei niet alleen dat het flut was, ze zei ook dat het geen diepgang had en gaf mij met haar reply mij totaal geen ruimte voor een zinnig antwoord. Mijn eerste reply, ik geef toe, was wat overdreven, maar ZIJ komt dan met antwoorden zoals 'de paus ![]() Gaan we Klootzak nu ook negeren, omdat hij boos reageerde op een post van mij die niet denigrerend bedoeld was?
||
Citaat:
mm, mij negeren moet je zelf weten, ik zit er niet mee. zoals gezegt ik persoonlijk vind de meeste art choq gedichten die ik tot nu toe hier heb gelezen niks.(heb ik idd ook niet netjes gezegt eerder) maar dat doet er niet toe. zoals Annee als zei de FB's zijn hier intern mee bezig we zien vanzelf dus wel of het wel of niet mag.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Lijkt me nogal overbodig om een geheel nieuw forum voor te openen, dan zou het gedicht ook minder (discussie)waarde krijgen door de beperkte reacties. Mij lijkt het handiger om duidelijker te zijn in de titel van je topic/gedicht wanneer het om een dergelijk gedicht gaat
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat lijkt mij geen goede oplossing. Het 'probleem' is nu hier, het moet hier dan ook 'opgelost' worden. Ik ga het niet naar K&L verplaatsen, das geen oplossing. De vergalde sfeer (aldus ratsja ![]() Persoonlijke aanvallen horen niet, die hebben we (volgens mij) dus ook steeds gesloten. Dit gebeurt niet alleen op de 'art choq' manier, maar ook gewoon. Das dus niet op art choq af te schrijven. Dit is slechts mijn mening, het is niet 'de' mening (voordat ik daar weer op aangesproken word ed). (Sorry, voor mijn late reactie, ik was ff inetloos...) Laatst gewijzigd op 16-09-2002 om 14:44. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Er is een idee voor een 'eigen' DoP, en ik denk dat ik daar ook maar heen verkas...
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Als je het niet leuk vindt hier kun je altijd weg gaan (het lijkt wel een dreiging: 'als dit niet gebeurd, dan...', jammer), dat staat een ieder vrij. Tis jammer, erg jammer, maar ik kan er niet zoveel aan veranderen. Art choq is niet het enige probleem, dat zeggen er veel, dus alleen aan dat veranderen hebben we niet echt veel. Tis een begin, dat wel. Maar dan moet er eerst een goed alternatief verzonnen worden. |
![]() |
|
![]() |
Is een gedicht pas waardevol als er energie is is gestoken? Als ik 3 dagen werk aan een gedicht om de gevoelens van mijn overleden cavia te spuien is het gedicht dan waardevoller dan als iemand - zoals jullie dat noemen - een gedicht in elkaar flanst, waar vooral mee duidelijk wordt gemaakt met wat voor een onzin we bezig zijn? Want dichten kunnen we geen van allen.
|
![]() |
Kunst is overigens bij voorbaat alternatief, het idee van een alternatief kunstforum kan dus alleen van iemand komen die kunst niet begrijpt.
Anders is het crea ofzo (iedereen kan schilderen).
|
![]() |
|
|