Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Vind jij jezelf racistisch?
Ja 25 16.03%
Nee 110 70.51%
Ik hou ervan om te klikken. 11 7.05%
Boeiend.... 10 6.41%
Aantal stemmers: 156. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2006, 11:51
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Hulk schreef op 03-06-2006 @ 12:34 :
omdat het een eng volkje is dat westerlingen haat en vrouwen niet eens een hand wil geven. ze vermoorden mensen om hun denkbeelden en willen van nederland een moslimstaat maken.

althans, een gedeelte van de moslims
En dat heeft dan ook nog stemrecht.

In plaats van de retoriek van Wilder cs. na te praten, zou je jezelf beter wat gaan informeren, dan hoef je niet te blijven hangen in stereotypen, karikaturen en irrationele fobieën.

On-topic: ik weet niet of het in het topic al gezegd is -vast wel, maar ik ga niet eerst 4 pagina's doorlezen-: het onderzoek vond plaats onder slechts 1040 mensen, via Internet, onder de leden van een speciaal panel. representatief is dit onderzoek daarom ook absoluut niet, en weten we nu niet meer over racisme in Nederland dan vantevoren. Hooguit iets meer over de denkbeelden van deze panelleden.

Ik ben absoluut niet racistisch. De enigen die ik niet uit kan staan zijn de racisten zelf. Ik heb me nooit kunnen verplaatsen in mensen die andere mensen haten vanwege een ander kleurtje. We zijn toch allemaal in de eerste plaats mensen? Ik vind onderscheid maken totaal irrelevant.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2006, 12:13
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
200E schreef op 04-06-2006 @ 13:43 :
Bovendien schreeuwt links Nederland moord en brand nu 10% van de Nederlanders "racist" blijkt te zijn, alleen vergeten de enquêteurs bijvoorbeeld even aan Turkse en Marokkaanse jongeren te vragen of zij zich superieur voelen aan Nederlanders... Dat hadden er waarschijnlijk meer dan die 10% geweest... En de Linkse Kerk zelf is het die het huidige vijandige klimaat in Nederland hebben geschept.
'Geschapen'... Trotse nederlander...

'Links heeft het gedaan!!!1!!!!11'; die hadden we ook echt nog nooit gehoord! Puik argument. Zo lekker fris en origineel ook.

Wacht... zat de VVD niet ook de afgelopen 21 jaar in de regering? En de écht linkse partijen GroenLinks en SP (en hun voorlopers) niet. Hmmm....

Citaat:
Verhalen over de Gouden Eeuw en onze zeehelden mochten niet verteld worden, want dat is racisme (vanwege de slavernij uit die tijd). Het geschiedenisonderwijs m.b.t. de Tweede Wereldoorlog beperkt zich vaak tot de Holocaust, maar vergeet gemakshalve de militaire geschiedenis zelf (de eigenlijke oorlog) te behandelen. De Grebbeberg, Duinkerken, El Alamein en Stalingrad komen niet of zeer summier in de geschiedenisboekjes voor. Men weet wie Anne Frank is, maar van generaal Winkelman heeft nooit iemand gehoord. Daarentegen komt zowel in het godsdienst- en geschiedenisonderwijs de geschiedenis van de islam uitgebreid aan de orde. Mohammed en Mekka komen uitgebreid aan bod, maar dat Floris V op 27 juni 1296 door o.a. Herman van Woerden en Gijsbrecht van Aemstel is vermoord, weet bijna niemand.
Uuuhm... ik weet niet op welke school jij hebt gezeten? Een heel slechte vast, I'm sure, want als er iets is wat er bij ons ingegoten is, is het de Nederlandse Gouden Eeuw (en bijbehorende kolonisatie) en de militaire strijd in WO II wel. Misschien moet je alsnog je lesgeld terug gaan vragen?
---------------------------------------

Niet alleen in deze post, maar ook in andere posts lees ik zoveel angst. Iemand was bang dat een oorlog als in Joegoslavië ook hier zal gebeuren. Mensen, wat laten jullie je toch opfokken en gek maken met allerlei irrationele waanideeën! Blijf toch kalm.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 12:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Eric Berger schreef op 13-06-2006 @ 13:13 :
Wacht... zat de VVD niet ook de afgelopen 21 jaar in de regering? En de écht linkse partijen GroenLinks en SP (en hun voorlopers) niet. Hmmm....
Blamegame spelen op de VVD is zo mogelijk nog zieliger dan roepen dat de 'linkse kerk' alles gedaan heeft.

Laatst gewijzigd op 13-06-2006 om 14:11.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 12:49
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 13-06-2006 @ 13:32 :
Blamegame spelen op de VVD is zo mogelijk nog roepen dat de 'linkse kerk' alles gedaan heeft.
Als je meer dan een decade of VVD hebt gehad is het in mijn ogen echt onmogelijk om te blijven ontkennen dat zij massaal invloed hebben gehad op hoe de maatschappij ervoor staat, zeker omdat partijen als de PvdA en het CDA met helemaal niets komen.
Dat is trouwens een punt die men de VVD moet nageven, ze zijn wel actief aan het spindocter spelen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 13:21
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Blamegame spelen op de VVD is zo mogelijk nog roepen dat de 'linkse kerk' alles gedaan heeft.
Het is wel veel meer op feiten gebaseerd, aangezien de VVD macht uit heeft kunnen uitoefenen en GroenLinks en SP niet. PvdA dan weer wel, maar ook zij zaten in coalities met rechts-georiënteerde partijen en moesten daardoor inbinden en zijn bovendien hun ideologische veren (quote Kok) al lang kwijt.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 14:13
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Eric Berger schreef op 13-06-2006 @ 14:21 :
Het is wel veel meer op feiten gebaseerd, aangezien de VVD macht uit heeft kunnen uitoefenen en GroenLinks en SP niet. PvdA dan weer wel, maar ook zij zaten in coalities met rechts-georiënteerde partijen en moesten daardoor inbinden en zijn bovendien hun ideologische veren (quote Kok) al lang kwijt.
Ja, en de VVD zat in diezelfde tijd uiteraard niet in een coalitie en had een absolute meerderheid. Linkse standpunten zijn uiteraard een monopolie van GL en SP.

yeah right.
Oud 13-06-2006, 15:00
Relief
Relief is offline
Citaat:
Eric Berger schreef op 13-06-2006 @ 12:51 :
En dat heeft dan ook nog stemrecht.

In plaats van de retoriek van Wilder cs. na te praten, zou je jezelf beter wat gaan informeren, dan hoef je niet te blijven hangen in stereotypen, karikaturen en irrationele fobieën.

On-topic: ik weet niet of het in het topic al gezegd is -vast wel, maar ik ga niet eerst 4 pagina's doorlezen-: het onderzoek vond plaats onder slechts 1040 mensen, via Internet, onder de leden van een speciaal panel. representatief is dit onderzoek daarom ook absoluut niet, en weten we nu niet meer over racisme in Nederland dan vantevoren. Hooguit iets meer over de denkbeelden van deze panelleden.

Ik ben absoluut niet racistisch. De enigen die ik niet uit kan staan zijn de racisten zelf. Ik heb me nooit kunnen verplaatsen in mensen die andere mensen haten vanwege een ander kleurtje. We zijn toch allemaal in de eerste plaats mensen? Ik vind onderscheid maken totaal irrelevant.
Oud 13-06-2006, 18:45
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Eric Berger schreef op 13-06-2006 @ 13:13 :
Citaat:
Blamegame spelen op de VVD is zo mogelijk nog zieliger dan roepen dat de 'linkse kerk' alles gedaan heeft.
Jullie weten allemaal dat het allebei echt nietszeggende nonargumenten zijn. Gebruik ze dan ook niet.
Oud 13-06-2006, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 13-06-2006 @ 19:45 :
Jullie weten allemaal dat het allebei echt nietszeggende nonargumenten zijn. Gebruik ze dan ook niet.
SP en GL kun je nergens voor verantwoordelijk houden, maar de VVD die achteraf zeikt over hun eigen keuzes en gevoerde beleid is toch te gek voor woorden. Vooral omdat ze altijd doen alsof ze er nooit iets mee te maken hebben gehad terwijl de VVD wel de partij is die uitblinkt met ideetjes en voorstellen over het algemeen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Eric Berger schreef op 13-06-2006 @ 14:21 :
Ja, kok heeft ze zelf omzeep geholpen, dus die man weet wel waarover hij praat.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 22:57
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
http://med1nuc11.dfc.unifi.it/linnet...esofeurope.htm

Oud 13-06-2006, 23:09
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Weetje, volgens de definitie van velen ben ik een racist in hart en nieren alleen omdat ik durf te bekritiseren.

Eigenlijk is het toch te triest voor woorden hoe men complete dialogen negeert onder t mom van racisme.. Zodra je enige vorm van kritiek uit op een geloof, groep of catagorie val je onder de noemer racist.

Nederland is aan t verpauperen onder de noemer politieke correctheid. Geen waarheden meer durven te noemen en geen directe antwoorden meer durven te geven, geen dilemma's meer aan de kaak willen stellen, geen problematiek meer durven te benoemen uit angst van de racisme-brandstapel is het gevolg, herkenbaar he..

Het woord racisme is zn betekenis kwijt door de lui die aan alles wat ze niet zint de noemer racisme hangen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 23:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 14-06-2006 @ 00:09 :
Nederland is aan t verpauperen onder de noemer politieke correctheid.
Mwo, ik denk dat dat nog deels een risico en geen voldongen feit is. Wel wordt discriminatie misbruikt door sommige als uitvlucht voor en drogreden tegen hun critici.
Oud 13-06-2006, 23:15
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-06-2006 @ 00:11 :
Mwo, ik denk dat dat nog deels een risico en geen voldongen feit is. Wel wordt discriminatie misbruikt door sommige als uitvlucht voor en drogreden tegen hun critici.
Vandaar ook dat ik t als in beweging zijnde iets benoem. We zijn hard opweg naar een samenleving waarin kritiek niet meer geduld wordt.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 00:20
Blood Fire Rage
Toffe link! Dank!
Citaat:
Pruttelpot schreef op 14-06-2006 @ 00:15 :
Vandaar ook dat ik t als in beweging zijnde iets benoem. We zijn hard opweg naar een samenleving waarin kritiek niet meer geduld wordt.
De 'dictatuur van het proletariaat' heet dat
En tegenwoordig leggen zij ook al onvrijheid van meningsuiting op, wat vroeger het monopolie van de staat was.

Drie hoeratjes voor de massamedia!

Oud 14-06-2006, 11:15
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
De groep van 10 procent komt openlijk uit voor zijn racistische denkbeelden. Ze menen dat Nederlanders intelligenter zijn dan allochtonen.
Er zijn al wel aanwijzingen dat intelligentie per ras verschilt, al denk ik niet dat die 10% daar op doelt
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 11:27
Blood Fire Rage
Citaat:
40% Marokkaanse jeugd ondemocratisch

Uit een vertrouwelijk rapport dat het Instituut voor Migratie en Etnische Studies heeft opgesteld in opdracht van VVD-minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie blijkt dat veertig procent van de Marokkaanse jongeren weinig op heeft met de Westerse democratie. Ook vinden zij de islamitische leefnormen nauwelijks verenigbaar met de Europese. Hun negatieve houding jegens de Westerse normen en waarden komt vooral voort uit het feit dat veel Marokkaanse jongeren zich sterk identificeren met de eigen gemeenschap.

Volgens het rapport hebben jonge Marokkanen weinig vertrouwen in de politiek, vanwege de negatieve houding die er zou heersen ten opzichte van de islam. Des te meer vertrouwen heeft men in het geloof: veel Marokkanen zouden bereid zijn op de bres te springen voor de islam. Zes à zeven procent zou daarbij zelfs geweld niet schuwen.

Het onderzoek is gehouden onder zowel moslims die democratisch actief zijn als hun radicale geloofsgenoten. Dit om een beter beeld te verschaffen van de ideeën van moslims omtrent religie en democratie. Beide groepen zouden zich volgens het rapport achtergesteld voelen. Ook benoemt het rapport drie hoofdoorzaken waardoor jonge moslims radicaliseren: discriminatie, zingeving en het gebrek aan binding met ons land. Jongeren voelen zich onbegrepen door zowel hun ouders als door de samenleving.
Actie-reactie

Van fok, dus neem het taalgebruik maar even met een korrel zout

Laatst gewijzigd op 14-06-2006 om 12:17.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 12:16
T_ID
T_ID is offline
Hetzelfde artikel met serieuzere bron.
Oud 14-06-2006, 12:18
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Ook vinden zij de islamitische leefnormen nauwelijks verenigbaar met de Europese.
Vind niet ieder weldenkend mens dat?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 14-06-2006 @ 13:18 :
Vind niet ieder weldenkend mens dat?
In Turkije denken ze er anders over.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 12:29
Verwijderd
Ik vind mezelf niet racistisch.

Ik werk in een supermarkt (bijbaantje) en daar werken me toch een stel racististen, sommige gaan aan een stuk door met opmerkingen wat moet ik dan zeggen....?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 12:40
Paddenstoel
Paddenstoel is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-06-2006 @ 13:22 :
Turkije wil alleen bij de EU om er beter van te worden..
Oud 14-06-2006, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Paddenstoel schreef op 14-06-2006 @ 13:40 :
Turkije wil alleen bij de EU om er beter van te worden..
Ja?!

Ik dacht dat ze het wilden omdat ze die blauwe vlag met sterren zo mooi vonden.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 12:54
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 14-06-2006 @ 12:27 :

40% Marokkaanse jeugd ondemocratisch

Uit een vertrouwelijk rapport dat het Instituut voor Migratie en Etnische Studies heeft opgesteld in opdracht van VVD-minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie blijkt dat veertig procent van de Marokkaanse jongeren weinig op heeft met de Westerse democratie. Ook vinden zij de islamitische leefnormen nauwelijks verenigbaar met de Europese. Hun negatieve houding jegens de Westerse normen en waarden komt vooral voort uit het feit dat veel Marokkaanse jongeren zich sterk identificeren met de eigen gemeenschap.

Volgens het rapport hebben jonge Marokkanen weinig vertrouwen in de politiek, vanwege de negatieve houding die er zou heersen ten opzichte van de islam. Des te meer vertrouwen heeft men in het geloof: veel Marokkanen zouden bereid zijn op de bres te springen voor de islam. Zes à zeven procent zou daarbij zelfs geweld niet schuwen.

Het onderzoek is gehouden onder zowel moslims die democratisch actief zijn als hun radicale geloofsgenoten. Dit om een beter beeld te verschaffen van de ideeën van moslims omtrent religie en democratie. Beide groepen zouden zich volgens het rapport achtergesteld voelen. Ook benoemt het rapport drie hoofdoorzaken waardoor jonge moslims radicaliseren: discriminatie, zingeving en het gebrek aan binding met ons land. Jongeren voelen zich onbegrepen door zowel hun ouders als door de samenleving.

Actie-reactie

Van fok, dus neem het taalgebruik maar even met een korrel zout
nou dan doen wij het nog best goed met onze 10%
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 13:07
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-06-2006 @ 13:22 :
Mja, turkije is een uitzonderings gevalletje eigenlijk. Die Ataturk had wel verstand in zn kop, kan van t gros van de overige islamitische volksleiders niet gezegd kan worden.

Maargoed, de leer van meeste turkse moslims was ook de meest vrije vorm geloofik.

Wiki zegt: Hanafieten.

Het hanafisme is binnen de soennitische islam één van de vier scholen (madhhabs) ten aanzien van de godsdienstige wet, de fiqh.

Opgericht door imam Abu Hanifa wordt het beschouwd als de school die het meest openstaat voor moderne en liberale ideeën.

Laatst gewijzigd op 14-06-2006 om 13:18.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 14:29
Fortuynist
Fortuynist is offline
Er is niks mis met racisme, zolang het niet uit haat voortkomt. Er zijn duidelijke verschillen tussen alle rassen. Ieder ras heeft wel een bepaalde eigenschap die net wat sterker is dan bij de rest. Vaak is dat ook bij ieder mens te constateren. Bijvoorbeeld: Nederlanders zijn nogal geldbelust, beetje gierig, kooplui... Surinamers zijn familiebeesten, gastvrij, enz... Alleen als je met negatieve ascpecten aan komt zetten, roept men vaak: "Jij bent een racist!" Maar wat wil je, in een tijd waarin de negerzoen verboden is.
Oud 14-06-2006, 17:00
mavet
mavet is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 14-06-2006 @ 15:29 :
Er is niks mis met racisme, zolang het niet uit haat voortkomt. Er zijn duidelijke verschillen tussen alle rassen. Ieder ras heeft wel een bepaalde eigenschap die net wat sterker is dan bij de rest. Vaak is dat ook bij ieder mens te constateren. Bijvoorbeeld: Nederlanders zijn nogal geldbelust, beetje gierig, kooplui... Surinamers zijn familiebeesten, gastvrij, enz...
Wat heeft dat met ras te maken
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 17:12
Blood Fire Rage
Krijgen we die discussie weer...
Oud 14-06-2006, 17:14
Verwijderd
Ik ben een racist. Ik heb wat tegen alle zwart-harige en getinte mensen. Alleen mijn vriendjes mogen zwarte haren hebben, de rest moet tegen de muur.

En owh, spleetogen kan ik niet uitstaan.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 14-06-2006 @ 18:14 :
Ik ben een racist. Ik heb wat tegen alle zwart-harige en getinte mensen. Alleen mijn vriendjes mogen zwarte haren hebben, de rest moet tegen de muur.

En owh, spleetogen kan ik niet uitstaan.
Waarom alleen je vriendjes?

Dan ben je geen racist maar een hypocriet. En weet je wat, ik heb een hekel aan mensen die hypocriet zijn. Sterker nog, het liefst zie ik dat alle hypocriete mensen worden verbannen naar het land van dood en verderf.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 18:12
Verwijderd
Citaat:
DarkSavior schreef op 14-06-2006 @ 19:10 :
Waarom alleen je vriendjes?

Dan ben je geen racist maar een hypocriet. En weet je wat, ik heb een hekel aan mensen die hypocriet zijn. Sterker nog, het liefst zie ik dat alle hypocriete mensen worden verbannen naar het land van dood en verderf.
Sorry. Hypocrisy, that's me.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 18:12
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
@DS: Jij koopt zeker ook alles wat ze op Tel Sell aanprijzen?
Oud 14-06-2006, 18:14
Verwijderd
Ik, heb in ieder geval veel vooroordelen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 18:29
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 14-06-2006 @ 19:12 :
Sorry. Hypocrisy, that's me.
Je begint jezelf beter te leren kennen de laatste tijd. Goed zo
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-06-2006 @ 19:12 :
@DS: Jij koopt zeker ook alles wat ze op Tel Sell aanprijzen?
Nee hoor.

De spullen die ze verkopen bij Tel Sell zijn te goed om te geloven. Vooral de anti-rimpelcrème en dat shake geval machine dat je vet "verbrand" is erg goed. Ik ken mensen die Tel Sell spullen kopen!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 22:22
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Boeiend. Ik ben ook tegen democratie en ik ben gewoon een doorsnee hollandse kinkel.
Oud 14-06-2006, 23:31
Gimme more beer
Ik heb ook iets tegen democratie, maar dan in een heel andere context.
Oud 14-06-2006, 23:31
Verwijderd
Wat wil je dan? Een Hitlerfiguur die met z'n onbeperkte macht een land kan verneuken?

Nee, geef mij maar democratie.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 23:40
Gimme more beer
Citaat:
Sylph schreef op 15-06-2006 @ 00:31 :
Wat wil je dan? Een Hitlerfiguur die met z'n onbeperkte macht een land kan verneuken?

Nee, ik heb iets tegen een algehele democratie, omdat ik van mening ben dat het volk geen beslissingen kan nemen over specifieke situaties op welk vlak dan ook. Onze politiek lijkt steeds meer de kant op te gaan van een directe democratie (met veel referenda), in plaats van de vertegenwoordigende democratie. Daar heb ik veel op tegen.

De keuze is niet alleen tussen democratie en dictatuur, er zijn veel tussenvormen.
Oud 15-06-2006, 00:20
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sylph schreef op 15-06-2006 @ 00:31 :
Wat Churchill erover zei: "Democratie is de slechtste vorm van bestuur, behalve alle andere die geprobeerd zijn."
Oud 15-06-2006, 01:17
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 15-06-2006 @ 01:20 :
Wat Churchill erover zei: "Democratie is de slechtste vorm van bestuur, behalve alle andere die geprobeerd zijn."
Wat mijn moeder erover zei: "Op een houtvlot is het goed toeven!"
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 01:18
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-06-2006 @ 00:31 :
Ik heb ook iets tegen democratie, maar dan in een heel andere context.
Ik heb vooral iets tegen bepaalde invullingen van democratie.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 11:26
RedQueen
RedQueen is offline
Ik ben niet racistisch, vind dat iedereen zich gewoon moet aanpassen aan de normen en waarden die in een land gelden. Dat geld voor allochtonen niet meer dan voor autochtonen.
Oud 15-06-2006, 11:53
Delama
Delama is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-06-2006 @ 00:40 :
Nee, ik heb iets tegen een algehele democratie, omdat ik van mening ben dat het volk geen beslissingen kan nemen over specifieke situaties op welk vlak dan ook. Onze politiek lijkt steeds meer de kant op te gaan van een directe democratie (met veel referenda), in plaats van de vertegenwoordigende democratie. Daar heb ik veel op tegen.

De keuze is niet alleen tussen democratie en dictatuur, er zijn veel tussenvormen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 14:20
Blood Fire Rage
Citaat:
RedQueen schreef op 15-06-2006 @ 12:26 :
Ik ben niet racistisch, vind dat iedereen zich gewoon moet aanpassen aan de normen en waarden die in een land gelden. Dat geld voor allochtonen niet meer dan voor autochtonen.
Ik vind dat het andersom is.

De Normen&Waarden van een land, dat is de N&W van alle bewoners bij elkaar opgeteld, en vervolgens gedeeld door het aantal bewoners.
Ok, zo werkt het natuurlijk niet, maar jullie begrijpen wat ik bedoel.

Dus ik vind het absurd om de N&W van een idividu af te stellen op de N&W van een maatschappij, omdat de N&W van de maatschappij al afgestemd zijn op het individu.

Bovendien word het kensersaai als iederen opeens dezelfde N&W heeft.

Oud 15-06-2006, 16:58
Arcades
Arcades is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 15-06-2006 @ 15:20 :
Ik vind dat het andersom is.

De Normen&Waarden van een land, dat is de N&W van alle bewoners bij elkaar opgeteld, en vervolgens gedeeld door het aantal bewoners.
Ok, zo werkt het natuurlijk niet, maar jullie begrijpen wat ik bedoel.

Dus ik vind het absurd om de N&W van een idividu af te stellen op de N&W van een maatschappij, omdat de N&W van de maatschappij al afgestemd zijn op het individu.

Bovendien word het kensersaai als iederen opeens dezelfde N&W heeft.

Haha, wat een bullshit. N&W zijn er niet om ons te vermaken. Wat ben jij voor een clown?

Bovendien, misschien is er ook wel een reden dat normen en waarden per land verschillen, al eens in je opgekomen? Dat het niet aan de inwoners ligt, maar aan de omstandigheden.....
De omstandigheden in Nld zijn heel anders dan die in bijvoorbeeld Turkije of Marokko (of ander willekeurig land waar veel immigranten vandaan komen). Dan vind ik het niet verwonderlijk dat de normen en waarden verschillen met die van hier. En als er dan mensen uit die landen hier naartoe komen laten zij toch echt hun thuisland (met de omstandigheden ervan) achter zich. Hun N&W die gevormd zijn naar de context van hun thuisland horen hier botweg niet omdat de omstandigheden in Nld geheel anders zijn.
Oud 15-06-2006, 17:59
Blood Fire Rage
Citaat:
Arcades schreef op 15-06-2006 @ 17:58 :
Haha, wat een bullshit. N&W zijn er niet om ons te vermaken. Wat ben jij voor een clown?
Eh, was het je grote beledigende hoofd al opgevallen dat er ' ' onder mijn post stond?

Citaat:
Bovendien, misschien is er ook wel een reden dat normen en waarden per land verschillen, al eens in je opgekomen? Dat het niet aan de inwoners ligt, maar aan de omstandigheden.....
De omstandigheden in Nld zijn heel anders dan die in bijvoorbeeld Turkije of Marokko (of ander willekeurig land waar veel immigranten vandaan komen). Dan vind ik het niet verwonderlijk dat de normen en waarden verschillen met die van hier. En als er dan mensen uit die landen hier naartoe komen laten zij toch echt hun thuisland (met de omstandigheden ervan) achter zich. Hun N&W die gevormd zijn naar de context van hun thuisland horen hier botweg niet omdat de omstandigheden in Nld geheel anders zijn.
Wat is N&Wvan een land volgens jou dan? N&W van de modale groep binnen de samenleving? N&W van de groep die er het langste gewoond heeft?

Laatst gewijzigd op 15-06-2006 om 18:04.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 20:23
Arcades
Arcades is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 15-06-2006 @ 18:59 :
Wat is N&Wvan een land volgens jou dan? N&W van de modale groep binnen de samenleving? N&W van de groep die er het langste gewoond heeft?
De N&W die gezien de leefomstandigheden van dat land ermee verbonden zijn. En ja, MEESTAL zijn dat de N&W van de groep die er het langste heeft gewoond om de simpele reden dat die groep zich het meeste heeft kunnen aanpassen naar de omstandigheden die zich in dat land voordoen. Met omstandigheden bedoel ik van alles, zoals het klimaat, sociaal economische situatie, cultuur etc.

Een voorbeeld is dat in Nederland een homoseksuele relatie min of meer geaccepteerd is omdat het sociale klimaat hier anders is dan in bepaalde andere landen. Als immigranten uit deze andere landen hun N&W niet aanpassen kunnen andere mensen in Nld. daar hinder van ondervinden.
Oud 15-06-2006, 22:42
DvoorA
DvoorA is offline
ik ben niet racistisch, maar ik moet toegeven dat ik bij sommige krantenkoppen, bv gewapende overvallen ofzo of misdrijven met veel geweld sneller aan Marokkanen denk dan aan Nederlanders. Terwijl ik heel goed weet dat ook Nederlanders geen heiligen zijn en dat onder die krantenkop net zo goed kan staan: Piet de V. pleegt gewelddadige overval. Maar heb je het dan met die vooroordelen over racisme? Nee, want ik heb geen hekel aan het ras maar aan sommige aspecten van de cultuur van bepaalde mensen. Van eerwraak, bezitterig gedrag van mannen tegenover hun vrouwen of vr. familieleden, vrouwenbesnijdenis enz wordt ik niet vrolijk. Racisme is iemand beoordelen op basis van zn fysiek, niet op basis van zn cultuur. Ik vind dat gewoon gezegd moet kunnen worden dat veel mensen moeite hebben met de Islam, omdat het niet zonder meer bij onze normen en waarden aansluit, zonder dat we meteen het woord racist naar ons hoofd geslingerd krijgen. Ben trouwens benieuwd hoeveel allochtonen zichzelf als racist beschouwen, aangezien volgens mij relatief veel van hen ook niet bepaald dol zijn op ons Nederlanders.
Oud 16-06-2006, 00:14
Arcades
Arcades is offline
Ik vind het een moeilijke kwestie. Als ik weer eens een groep Mocros mensen zie lastig vallen of in de krant lees dat dezelfde groep weer eens om niets iemand aftuigt roept dat bij mij haatgevoelens op. Maakt dat mij een racist? Misschien wel. Kan je mij dit kwalijk nemen? Ik heb niet expres een hekel aan Marokkanen, het overkomt mij door de dingen die ik op straat zie en in de krant lees.
Gevoelens kan je niet uitschakelen, hooguit negeren. Gevoelens heb je niet expres, die overkomen je. Maakt dat mij slecht? Ik denk eerder dat ik vrij emotioneel en heftig op dat soort gebeurtenissen en krantenberichten reageer. Heftiger dan andere mensen die het van zich af kunnen zetten en kunnen relativeren. Relativeren kan ik rationeel ook wel, maar emotioneel niet. Gevoelens zijn niet rationeel, die overkomen je en daar zul je het mee moeten doen. Het enige dat ik kan doen is die afkeer die ik voel negeren en vooral rationeel blijven. Je zal mij dus ook echt nooit zien handelen als een racist, hoewel ik het diep van binnen waarschijnlijk wel ben.
Reageren

Regels voor berichten