|
|
Bekijk resultaten poll: Vind jij jezelf racistisch? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
25 | 16.03% |
Nee |
110 | 70.51% |
Ik hou ervan om te klikken. |
11 | 7.05% |
Boeiend.... |
10 | 6.41% |
Aantal stemmers: 156. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() In plaats van de retoriek van Wilder cs. na te praten, zou je jezelf beter wat gaan informeren, dan hoef je niet te blijven hangen in stereotypen, karikaturen en irrationele fobieën. On-topic: ik weet niet of het in het topic al gezegd is -vast wel, maar ik ga niet eerst 4 pagina's doorlezen-: het onderzoek vond plaats onder slechts 1040 mensen, via Internet, onder de leden van een speciaal panel. representatief is dit onderzoek daarom ook absoluut niet, en weten we nu niet meer over racisme in Nederland dan vantevoren. Hooguit iets meer over de denkbeelden van deze panelleden. Ik ben absoluut niet racistisch. De enigen die ik niet uit kan staan zijn de racisten zelf. Ik heb me nooit kunnen verplaatsen in mensen die andere mensen haten vanwege een ander kleurtje. We zijn toch allemaal in de eerste plaats mensen? Ik vind onderscheid maken totaal irrelevant. |
Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() 'Links heeft het gedaan!!!1!!!!11'; die hadden we ook echt nog nooit gehoord! Puik argument. Zo lekker fris en origineel ook. Wacht... zat de VVD niet ook de afgelopen 21 jaar in de regering? En de écht linkse partijen GroenLinks en SP (en hun voorlopers) niet. Hmmm.... Citaat:
--------------------------------------- Niet alleen in deze post, maar ook in andere posts lees ik zoveel angst. Iemand was bang dat een oorlog als in Joegoslavië ook hier zal gebeuren. Mensen, wat laten jullie je toch opfokken en gek maken met allerlei irrationele waanideeën! Blijf toch kalm. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-06-2006 om 14:11. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is trouwens een punt die men de VVD moet nageven, ze zijn wel actief aan het spindocter spelen. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
yeah right.
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() En tegenwoordig leggen zij ook al onvrijheid van meningsuiting op, wat vroeger het monopolie van de staat was. Drie hoeratjes voor de massamedia! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik dacht dat ze het wilden omdat ze die blauwe vlag met sterren zo mooi vonden. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maargoed, de leer van meeste turkse moslims was ook de meest vrije vorm geloofik. Wiki zegt: Hanafieten. Het hanafisme is binnen de soennitische islam één van de vier scholen (madhhabs) ten aanzien van de godsdienstige wet, de fiqh. Opgericht door imam Abu Hanifa wordt het beschouwd als de school die het meest openstaat voor moderne en liberale ideeën. Laatst gewijzigd op 14-06-2006 om 13:18. |
![]() |
|
Er is niks mis met racisme, zolang het niet uit haat voortkomt. Er zijn duidelijke verschillen tussen alle rassen. Ieder ras heeft wel een bepaalde eigenschap die net wat sterker is dan bij de rest. Vaak is dat ook bij ieder mens te constateren. Bijvoorbeeld: Nederlanders zijn nogal geldbelust, beetje gierig, kooplui... Surinamers zijn familiebeesten, gastvrij, enz... Alleen als je met negatieve ascpecten aan komt zetten, roept men vaak: "Jij bent een racist!" Maar wat wil je, in een tijd waarin de negerzoen verboden is.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dan ben je geen racist maar een hypocriet. En weet je wat, ik heb een hekel aan mensen die hypocriet zijn. Sterker nog, het liefst zie ik dat alle hypocriete mensen worden verbannen naar het land van dood en verderf. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De spullen die ze verkopen bij Tel Sell zijn te goed om te geloven. Vooral de anti-rimpelcrème en dat shake geval machine dat je vet "verbrand" is erg goed. Ik ken mensen die Tel Sell spullen kopen! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
De keuze is niet alleen tussen democratie en dictatuur, er zijn veel tussenvormen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
De Normen&Waarden van een land, dat is de N&W van alle bewoners bij elkaar opgeteld, en vervolgens gedeeld door het aantal bewoners. Ok, zo werkt het natuurlijk niet, maar jullie begrijpen wat ik bedoel. Dus ik vind het absurd om de N&W van een idividu af te stellen op de N&W van een maatschappij, omdat de N&W van de maatschappij al afgestemd zijn op het individu. Bovendien word het kensersaai als iederen opeens dezelfde N&W heeft. ![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Bovendien, misschien is er ook wel een reden dat normen en waarden per land verschillen, al eens in je opgekomen? Dat het niet aan de inwoners ligt, maar aan de omstandigheden..... De omstandigheden in Nld zijn heel anders dan die in bijvoorbeeld Turkije of Marokko (of ander willekeurig land waar veel immigranten vandaan komen). Dan vind ik het niet verwonderlijk dat de normen en waarden verschillen met die van hier. En als er dan mensen uit die landen hier naartoe komen laten zij toch echt hun thuisland (met de omstandigheden ervan) achter zich. Hun N&W die gevormd zijn naar de context van hun thuisland horen hier botweg niet omdat de omstandigheden in Nld geheel anders zijn.
|||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 15-06-2006 om 18:04. |
![]() |
||
Citaat:
Een voorbeeld is dat in Nederland een homoseksuele relatie min of meer geaccepteerd is omdat het sociale klimaat hier anders is dan in bepaalde andere landen. Als immigranten uit deze andere landen hun N&W niet aanpassen kunnen andere mensen in Nld. daar hinder van ondervinden.
|
ik ben niet racistisch, maar ik moet toegeven dat ik bij sommige krantenkoppen, bv gewapende overvallen ofzo of misdrijven met veel geweld sneller aan Marokkanen denk dan aan Nederlanders. Terwijl ik heel goed weet dat ook Nederlanders geen heiligen zijn en dat onder die krantenkop net zo goed kan staan: Piet de V. pleegt gewelddadige overval. Maar heb je het dan met die vooroordelen over racisme? Nee, want ik heb geen hekel aan het ras maar aan sommige aspecten van de cultuur van bepaalde mensen. Van eerwraak, bezitterig gedrag van mannen tegenover hun vrouwen of vr. familieleden, vrouwenbesnijdenis enz wordt ik niet vrolijk. Racisme is iemand beoordelen op basis van zn fysiek, niet op basis van zn cultuur. Ik vind dat gewoon gezegd moet kunnen worden dat veel mensen moeite hebben met de Islam, omdat het niet zonder meer bij onze normen en waarden aansluit, zonder dat we meteen het woord racist naar ons hoofd geslingerd krijgen. Ben trouwens benieuwd hoeveel allochtonen zichzelf als racist beschouwen, aangezien volgens mij relatief veel van hen ook niet bepaald dol zijn op ons Nederlanders.
|
Ik vind het een moeilijke kwestie. Als ik weer eens een groep Mocros mensen zie lastig vallen of in de krant lees dat dezelfde groep weer eens om niets iemand aftuigt roept dat bij mij haatgevoelens op. Maakt dat mij een racist? Misschien wel. Kan je mij dit kwalijk nemen? Ik heb niet expres een hekel aan Marokkanen, het overkomt mij door de dingen die ik op straat zie en in de krant lees.
Gevoelens kan je niet uitschakelen, hooguit negeren. Gevoelens heb je niet expres, die overkomen je. Maakt dat mij slecht? Ik denk eerder dat ik vrij emotioneel en heftig op dat soort gebeurtenissen en krantenberichten reageer. Heftiger dan andere mensen die het van zich af kunnen zetten en kunnen relativeren. Relativeren kan ik rationeel ook wel, maar emotioneel niet. Gevoelens zijn niet rationeel, die overkomen je en daar zul je het mee moeten doen. Het enige dat ik kan doen is die afkeer die ik voel negeren en vooral rationeel blijven. Je zal mij dus ook echt nooit zien handelen als een racist, hoewel ik het diep van binnen waarschijnlijk wel ben.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Zwarte Piet DAH | 417 | 03-08-2016 22:01 | |
Proces Geert Wilders Verwijderd | 213 | 12-02-2010 14:49 | |