hey!!
nja, ik snij/kras/... mezelf nu ongeveer een jaar en 3 maand... op dit moment vind ik het niet erg, want ik voel me er gewoon stukken beter door en voel mezelf mooier... toch heb ik ook periodes gehad, waar ik ECHT wou stoppen... 'k vond het zinloos en zo en 'k vond het gewoon erg dat ik dit mezelf aandeed... ik het ook verschillende keren geprobeerd te stoppen, met behulp van leerkrachten en vrienden en vriendinnen... dit is telkens op niets uitgedraait... ze helpten me goed hoor, dat niet, alleen vond ik het steeds opnieuw nodig om het te doen. nu ja, nu wil ik er dus niet meer mee stoppen... voorlopig toch niet, want eigenlijk ben ik ervan gaan houden (hoe stom dit ook mag klinken)...
nu is er wel iets dat ik heel erg vervelend vind... ik WEET namelijk wel dat het niet goed voor me is en zo en ik WEET ook wel dat ik ermee moet stoppen, alleen GELOOF ik het niet en WIL ik het ook niet op dit moment... 'k vind het gewoon vervelend eigenlijk dat ik weet dat ik verkeerd bezig ben... 'k had liever gehad dat ik het niet wist en dat ik zonder zorgen zou kunnen doen wat ik wil...
heeft iemand een idee, hoe ik dit gevoel kan verdrukken of zo?! met snijden wil ik niet stoppen, dus zeg nou niet dat ik professionele hulp moet zoeken of zo...
|