Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2006, 20:04
sterre1234
sterre1234 is offline
haai ,
ik ben van plan om laxeermiddelen te gaan gebruiken..
Maar ik weet alleen niet waar ik die kan halen,
en wat moet ik dan zeggen ??
1 pakje laxeerpillen alstublieft??
of wat anders

Reageer evn!!

greetz
sterre
Oud 11-06-2006, 20:12
da leentjuh
da leentjuh is offline
En waarom wil je die gebruiken?
Als je ze echt nodig hebt kun je afspraak bij dokter maken en die schrijft ze dan wel voor.
Oud 11-06-2006, 20:16
AlopiA
AlopiA is offline
Als je ze wilt gebruiken om af te vallen is dat iig een héél slecht idee, dat je het even weet.
Oud 11-06-2006, 20:38
Bloem
Bloem is offline
Dit gaat iig naar Lichaam en Gezondheid, en eensch, als je ze wilt gebruiken om af te vallen heeft het geen zin. A) Is het ongezond en B) verlies je alleen vocht, geen vet, dus je wordt er niet dunner door. Wel kun je je darmen ermee flink mee verpesten.
Oud 11-06-2006, 20:52
Verwijderd
Idd, niet gebruiken. Als je last hebt van verstopping, ga dan naar de huisarts.
Oud 11-06-2006, 21:05
duivelaartje
duivelaartje is offline
Inderdaad, bij verstopping even de dokter bellen. Als het niet zo heel erg is kunnen je geloof ik ook een soort zaadjes gebruiken.

Voor afvallen: nope, fout!
Oud 12-06-2006, 08:09
Gothic
Gothic is offline
wat vinden je ouders ervan?
Oud 12-06-2006, 10:05
coopergirl
coopergirl is offline
Veel water drinken (min 2 liter), veel bewegen, veel vezels binnen krijgen. Indien je lijnzaad gebruikt; doe dat niet regelmatig, het is nl niet heel gezond.

Laxeerdragees zijn bij drogist en apotheek verkrijgbaar. Zoals gezegd, gebruik het niet voor afvallen: je krijgt kramp, je darmen worden lui, er wordt alleen vocht afgedreven geen vet.
Oud 14-06-2006, 22:46
Tabla
Tabla is offline
zowiezo, je weet zelf ook wel dat t gwn dom is, want dan wil je dus gwn een eetstoornis, doe t gwn op de normale manier.
Oud 19-06-2006, 10:03
Jonkvrouw
Jonkvrouw is offline
Citaat:
tarading schreef op 14-06-2006 @ 23:46 :
zowiezo, je weet zelf ook wel dat t gwn dom is, want dan wil je dus gwn een eetstoornis, doe t gwn op de normale manier.
Schrijf jij gwn gewoon eens voluit dan.
Oud 19-06-2006, 16:14
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Jonkvrouw schreef op 19-06-2006 @ 11:03 :
Schrijf jij gwn gewoon eens voluit dan.
Schooltype/studierichting: vmbo tl

Die kunnen sowieso niet typen.
Oud 19-06-2006, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 19-06-2006 @ 17:14 :

Fijn dat je meteen voor iedereen spreekt .
Oud 19-06-2006, 16:45
Verwijderd
Slaat natuurlijk nergens op.

Maar goed je kunt beter geen laxeer pillen gaan slikken voor af te vallen, want je hebt er steeds meer nodig en het is ongezond.
Oud 19-06-2006, 16:50
Verwijderd
bovendien val je er helemaal niet van af (ja, op korte termijn, heel even, raak je wat water kwijt, maar zodra je iets drinkt heb je dat weer terug)

Als je obstipatie (verstopping in je darmen) hebt, kun je beter je eetpatroon aanpassen. Eet je genoeg voedingsvezel (uit volkorenproducten en groenten), drink je genoeg, krijg je voldoende (met name onverzadigde) vetten binnen? Als het niet aan je eten ligt kun je je darmen af en toe een handje helpen met dingen als venkel, lijnzaad en gedroogd fruit, maar ook daar moet je niet mee overdrijven omdat het op lange termijn je darmen 'lui' kan maken.
Oud 20-06-2006, 20:02
jolijn73
jolijn73 is offline
Even afgezien van of het verstandig is. Ik ga er voor het gemak vanuit dat je gewoon aan verstopping lijdt. heb ik zelf ook nogal last van gehad, en bij mij lag het niet aan voeding/water, want juist omdat ik dat probleem had lette ik erg op vezels, lijnzaad, gedroogd fruit, gewoon fruit, 500 gram groente waarvan deels ook rauw, etc.

Je kunt gewoon naar de apotheek gaan en vragen om laxeerdragees (pilletjes). eigen merk, of dulcolax (is een merknaam, dat vraagt misschien makkelijker). Dulcolax geeft behoorlijke kramp en helpt maar een tijdje. daarna krijg je luie darmen. Overigens kijkt geen apotheek - of drogist - ook maar enigzins raar bij de vraag om laxeermiddelen. niet iedereen heeft er de directe associatie van aanstaande anorexiapatient bij - tenslotte zijn die dingen bedoeld voor verstoppingsproblematiek.

Dan is er lactulosesiroop. Schijnt geen effect op de luiheid van de darmen te hebben. Is ontzettend goor, en het duurt dagen voor het werkt. Ook met wat krampen.

Je kunt ook vragen om magnesiumtabletten (magnesium hydroxide 500 mg). deze zijn vrij verkrijgbaar bij de apotheek. het werkt niet op luiheid van darmen, geeft snel resultaat en je kunt er dagelijks tussen de 1 en 10 tabletten van slikken (eigenlijk: kauwen, dan doorslikken). bij mij was magnesium het eerste wat echt goed hielp.

Laatst gewijzigd op 20-06-2006 om 20:04.
Oud 22-06-2006, 00:16
Verwijderd
Yeahhh, anorexia!
Oud 22-06-2006, 00:24
Devilicious
Devilicious is offline
Citaat:
Schooltype/studierichting: vmbo tl Die kunnen sowieso niet typen.
Hoe bedoel je vooroordeel?
Denk eerst na voordat je iets zegt.
Oud 22-06-2006, 10:44
Aline17
Aline17 is offline
Vip3r bedoelde vast dat het meerendeel van de mensen die zichzelf zo'n achterlijke manier van spelling hebben aangeleerd veelal minder hoog opgeleid zijn. Het mag dan wel een vooroordeel zijn misschien, maar het is wel zo.
Oud 22-06-2006, 11:27
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 19-06-2006 @ 17:14 :

niet iedereen is zo slim als jij
Oud 22-06-2006, 11:30
naam ingebruik
Citaat:
Aline17 schreef op 22-06-2006 @ 11:44 :
Vip3r bedoelde vast dat het meerendeel van de mensen die zichzelf zo'n achterlijke manier van spelling hebben aangeleerd veelal minder hoog opgeleid zijn. Het mag dan wel een vooroordeel zijn misschien, maar het is wel zo.
waarom?
je bent toch niet meteen minder slim en ik ken meer mesen die havo vwo doen die zo typen
Oud 22-06-2006, 11:35
Aline17
Aline17 is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 22-06-2006 @ 12:30 :
waarom?
je bent toch niet meteen minder slim en ik ken meer mesen die havo vwo doen die zo typen
Ik had het ook niet over slim zijn.
Oud 22-06-2006, 12:41
Devilicious
Devilicious is offline
Citaat:
maar Vip3r zegt het niet op die manier. dus daarom neem ik het zo op.

ik zit trouwens zelf niet meer op mavo (doe nu havo), maar niet iedereen daar is dom ofzo. tuurlijk heb je van die mensen die niet normaal typen. maar dat doen ze omdat ze sneller klaar zijn of ze zijn academisch niet echt slim. maar misschien zijn ze dan sociaal wel intelligent

en het is ook niet het meerendeel van de mensen want anders zou het meerendeel van de mavo niet geslaagd zijn voor nederlands. de meesten kunnen het wel maar doen het niet. en DAT vind ik dom.

ontopic:
Citaat:
Inderdaad, bij verstopping even de dokter bellen. Als het niet zo heel erg is kunnen je geloof ik ook een soort zaadjes gebruiken.
Volgens mij is dat maanzaad. ik weet het niet heel zeker.

Laatst gewijzigd op 22-06-2006 om 12:43.
Oud 22-06-2006, 13:19
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Devilicious schreef op 22-06-2006 @ 13:41 :
Volgens mij is dat maanzaad. ik weet het niet heel zeker.
nee lijnzaad
Oud 22-06-2006, 13:24
naam ingebruik
[QUOTE]Devilicious schreef op 22-06-2006 @ 13:41 :
[B]maar Vip3r zegt het niet op die manier. dus daarom neem ik het zo op.

ik zit trouwens zelf niet meer op mavo (doe nu havo), maar niet iedereen daar is dom ofzo. tuurlijk heb je van die mensen die niet normaal typen. maar dat doen ze omdat ze sneller klaar zijn of ze zijn academisch niet echt slim. maar misschien zijn ze dan sociaal wel intelligent

en het is ook niet het meerendeel van de mensen want anders zou het meerendeel van de mavo niet geslaagd zijn voor nederlands. de meesten kunnen het wel maar doen het niet. en DAT vind ik dom.

okeey
Oud 22-06-2006, 17:53
jolijn73
jolijn73 is offline
het zaad is geen maanzaad, maar lijnzaad.
Oud 24-06-2006, 21:54
;) Jetman
;) Jetman is offline
Anders kun je ook wat slootwater gaan drinken. Lekker ff uitzieken en racen. Est Voila; een kilootje lichter.
Oud 04-01-2008, 13:16
SedD
SedD is offline
Is het écht waar dat alsd je laxeerpillen gebruikt om af te vallen alleen water uit je lichaam verdwijnt en geen vet?

Hoe kan je zo snel t/m 15 kg afvallen? en als je gewoon water blijft drinken, gebeurd er dus niets met je gewicht?
Oud 04-01-2008, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Is het écht waar dat alsd je laxeerpillen gebruikt om af te vallen alleen water uit je lichaam verdwijnt en geen vet?

Hoe kan je zo snel t/m 15 kg afvallen? en als je gewoon water blijft drinken, gebeurd er dus niets met je gewicht?
vet word of verbrand of opgeslagen maar dat scheid je niet uit als ik het goed heb, als je snel 15 kilo kwijt wil zou ik liposuctie gaan doen want als je op een gezonde manier 15 kg kwijt wil raken duurt dat even. als je helemaal stopt met eten komt het er net zo hard weer aan als je weer begint en als je dat zo doet verneuk je je hele lijf. dus je kan beter stoppen met ongezonde zooi eten enzo en opletten op wat je eet dan jezelf verneuken

en waarom up je een topic van 2 jaar geleden ffs.
Oud 04-01-2008, 18:01
SedD
SedD is offline
ik bedoelde, je hebt toch zeker niet 15 kg aan water in je lichaam zitten?
Oud 04-01-2008, 21:22
xxChange
xxChange is offline
Makkelijk 15 kg, je lichaam bestaat voor ruim 70% uit water. Alleen, als je 15 kg vocht verliest, ben je wel mooi dood.
Over laxeermiddelen: ga liever naar de dokter als je verstopping hebt, laxeermiddelen zijn echt klote, je krijgt er gigaaantische krampen van en je bent een dag knock out
Oud 05-01-2008, 01:47
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Afhankelijk van hoe dik je bent is het niet verantwoord om meer dan 2 kilo per week af te vallen. Gezond eten, sporten, blablabla, iets anders (oke, liposuctie, maar dat mag jij nog niet) werkt gewoon niet
Oud 05-01-2008, 11:53
Verwijderd
Citaat:

Volgende keer ajb een nieuw topic openen ipv een oud topic te uppen.
Oud 05-01-2008, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Volgende keer ajb een nieuw topic openen ipv een oud topic te uppen.
Volgens mij ben je het slotje vergeten?
Oud 05-01-2008, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij ben je het slotje vergeten?
Volgens mij ook
Topic gesloten

Regels voor berichten