Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Wie zie je nu het liefst als premier?
Balkenende 40 45.98%
Bos 47 54.02%
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2006, 13:40
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 03-07-2006 @ 14:22 :
Noem jij Marijnisse nou extreem-links?

Zoals Zalm extreem rechts is ja
Zalm is een extreem-liberaal. Krankzinnige doorgeslagenheid.
Advertentie
Oud 03-07-2006, 14:07
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 03-07-2006 @ 13:27 :
Tatjana heeft ook internationale werkt ervaring, spreekt vloeiend engels en heeft een vlotte babbel. Maakt dr nog geen goede premier.

Bos als premier? Ik zie de VN vergadering al in lachen uitbarsten.

Op internationaal gebied moet je iemand hebben die staat voor wat ie zegt, en niet keer op keer wat anders roept.
Nee, die punten die ik noemde zijn in de internationale politiek een stuk belangrijker dan "staan voor wat je zegt", zeker voor een klein land als Nederland. Balkenendes internationale optredens waren vrijwel zonder uitzondering tenenkrommend. Bos heeft zeker problemen met het innemen van standpunten, maar als hij eenmaal premier wordt hij vanzelf gedwongen standpunten in te nemen.
Oud 03-07-2006, 14:13
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 03-07-2006 @ 15:07 :
Nee, die punten die ik noemde zijn in de internationale politiek een stuk belangrijker dan "staan voor wat je zegt", zeker voor een klein land als Nederland. Balkenendes internationale optredens waren vrijwel zonder uitzondering tenenkrommend. Bos heeft zeker problemen met het innemen van standpunten, maar als hij eenmaal premier wordt hij vanzelf gedwongen standpunten in te nemen.
Dus aan een premier zijn 3 vereisten?

Internationale werkervaring,
goede beheersing van de engelse taal,
en een vlotte babbel hebben?

Humorist. Nee, bos zou het lachertje van de VN worden, waar Balkenende dat toch zeer zeker neit is, hoe tenenkrommend je hem ook mag vinden.
Oud 03-07-2006, 19:52
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 02-07-2006 @ 15:04 :
Femke is ook om te schieten. Mijn hemel, wat kan dat mens goed hele interviews langs een verongelijkt zelfingenomen bekje trekken. Nog erger als er zo'n verwaten "ik heb toch allang gelijk"-glimlachje overheen komt.
dat doet ze inderdaad!

en dan dat: 'hehe, ja natuurlijk is dat.....blabla"
"dat had helemaal niet mogen gebeuren"
"en dan nog wist blabla"
"is niet alleen onacceptabel maar tevens in strijd met blabla"

ze wordt steeds stommer
Oud 03-07-2006, 20:16
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 03-07-2006 @ 15:13 :

Humorist. Nee, bos zou het lachertje van de VN worden, waar Balkenende dat toch zeer zeker neit is, hoe tenenkrommend je hem ook mag vinden.
De VN? Wat heeft de premier daar mee te maken? VN vergaderingen worden gevoerd door afgezanten hoor, en internationale betrekkingen worden vooral bijgehouden door diplomaten en ambassadeurs. De premier is dus helemaal niet zo belangrijk voor ons internationaal aanzien.

Over de rest; een premier is representatief voor het beleid van een kabinet, zijn belangrijkste functies zijn boegbeeld en leider van de ministerraad, je kan dus best zeggen dat communicatie en leiderschap de belangrijkste vaardigheden van een MP zijn.
Overigens is de premier vaak natuurlijk ook de leider van de grootste regeringspartij, en daarom is het belangrijk dat hij ook inhoudelijk en ideologisch verstand heeft van het regeringsbeleid.
Oud 03-07-2006, 21:43
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 03-07-2006 @ 15:13 :

Ja, dat vind ik eigenlijk wel kloppen. Natuurlijk moet hij inhoudelijk wel kennis hebben, maar voor het vormgeven van het beleid zijn andere partijmensen. Als toppoliticus ben je m.i. in de eerste plaats bezig met het verkopen van het beleid aan de burger, en dat beleid wordt door je medewerkers opgesteld.
Oud 03-07-2006, 22:39
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
ik heb liever balkenende dan bos
Oud 03-07-2006, 22:45
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 03-07-2006 @ 22:43 :
Ja, dat vind ik eigenlijk wel kloppen. Natuurlijk moet hij inhoudelijk wel kennis hebben, maar voor het vormgeven van het beleid zijn andere partijmensen. Als toppoliticus ben je m.i. in de eerste plaats bezig met het verkopen van het beleid aan de burger, en dat beleid wordt door je medewerkers opgesteld.
Tja, dat is misschien een verschil van inzicht, ik heb liever de man met kennis van zake dan de man met t pr-praatje.
Oud 03-07-2006, 22:49
200E
200E is offline
Als ik tussen die twee moet kiezen, dan zeker Balkenende. Bos vind ik een smerige populist waarbij de geniepigheid uit zijn ogen straalt. Met iemand die zo kijkt en zo nep lacht wil ik niet eens zaken doen, laat staan dat ik hem als premier wil. Dan zijn we met Harry Potter beter af.

Maar eerlijk gezegd vestig ik mijn hoop op IJzeren Rita, Neerlands hoop in bange dagen
En ik ben benieuwd wat onze Geert gaat doen. Je kan veel op die man afgeven, maar hij is in elk geval consequent in zijn conservatisme. Zelfs met zijn kapsel gaat hij terug naar de jaren '80 van de 18e eeuw
Oud 03-07-2006, 22:50
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 03-07-2006 @ 23:45 :
Tja, dat is misschien een verschil van inzicht, ik heb liever de man met kennis van zake dan de man met t pr-praatje.
Het moet natuurlijk allebei, aan een Minister-President mag je best hoge eisen stellen.
Oud 03-07-2006, 23:29
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Het is natuurlijk wel leuk om te denken dat Balkenende omdat hij de sociale vaardigheden van een boterhamzakje heeft dan wel meer kennis van zake zal hebben maar dat is ook niet meer dan pleasant fiction.
Oud 04-07-2006, 16:07
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
als bos charismatisch is, is marijnisse het ook.
Oud 04-07-2006, 17:39
200E
200E is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 04-07-2006 @ 17:07 :
als bos charismatisch is, is marijnisse het ook.
Ik vind ze geen van beiden charismatisch. Eigenlijk vind ik niemand in de hedendaagse politiek echt charismatisch overkomen. Fortuyn was het, maar die is dood. En de echte goede politici zoals Drees, Gerbrandy, enz. zijn sowieso allang uitgestorven...

En wat Marijnissen betreft: mensen die openlijk sympathieën hebben voor Mao en Stalin, neem ik niet serieus. Die beschouw ik hetzelfde als Hitler-aanbidders; dus als verheerlijkers van massamoordenaars.
Oud 04-07-2006, 17:57
Azaelia
Azaelia is offline
Dus om even op te sommen, Bos en Balkenende zijn alletwee niet al te kundig. De een heeft meer uitstraling, de andere weet meer van zaken af. Ik stem voor iemand nieuw! (helaas mag ik nog niet stemmen )
Oud 04-07-2006, 19:19
DvoorA
DvoorA is offline
doe dan maar balkie, hij is toch alleen een schoothondje dat geen zinnige eigen mening heeft. Niet dat ik hem in persoon ken ofzo maar imo wordt hij makkelijk beinvloed door zn ministers en is het een ja-knikker. Bos daarentegen heeft wel een eigen mening en met veel van zn plannetjes ben ik het niet eens. Bos wou toch hypotheekrenteaftrek?
Oud 04-07-2006, 19:41
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
omfg...
Oud 04-07-2006, 21:02
Azaelia
Azaelia is offline
JEUH laten we stemmen op Balkenende want dat is een push over?! ik mis iets
Oud 04-07-2006, 23:10
Verwijderd
Citaat:
DNMB schreef op 04-07-2006 @ 20:19 :
doe dan maar balkie, hij is toch alleen een schoothondje dat geen zinnige eigen mening heeft. Niet dat ik hem in persoon ken ofzo maar imo wordt hij makkelijk beinvloed door zn ministers en is het een ja-knikker. Bos daarentegen heeft wel een eigen mening en met veel van zn plannetjes ben ik het niet eens. Bos wou toch hypotheekrenteaftrek?
ik mis jouw logica
Oud 05-07-2006, 00:59
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Wiet! Veelzijdig irrationeel!
Oud 05-07-2006, 01:47
A*
A* is offline
Wat een kutkeuze, ik vind het allebei een stelletje frikadellen.
Oud 05-07-2006, 08:46
Verwijderd
Als ik moet kiezen tussen stront eten en doodgaan, kies ik stront eten. Bos, dus.
Oud 05-07-2006, 09:12
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Eerst zei je dat Balkenende staat voor wat hij zegt, dat is net zo goed een vorm van PR als de punten die ik noemde. Ik vind niet dat Balkenende meer kennis van zaken heeft dan Bos. En als Bos eenmaal uit de oppositiebanken is wordt hij vanzelf gedwongen duidelijkere standpunten in te nemen.

Laatst gewijzigd op 05-07-2006 om 09:27.
Oud 05-07-2006, 09:22
Verwijderd
Hoezo geen kennis van zaken? Bos heeft net zo goed 4 jaar in een kabinet gezeten. Niet dat ik Bos nu zo competent vind, maar Balkenende in ieder geval ook niet.
Oud 05-07-2006, 10:26
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-07-2006 @ 10:22 :
Hoezo geen kennis van zaken? Bos heeft net zo goed 4 jaar in een kabinet gezeten. Niet dat ik Bos nu zo competent vind, maar Balkenende in ieder geval ook niet.
Daarnaast vind ik de staat van dienst van Bos toch heel wat indrukwekkender dan die van Balkenende.
Oud 05-07-2006, 10:32
Azaelia
Azaelia is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-07-2006 @ 09:46 :
Als ik moet kiezen tussen stront eten en doodgaan, kies ik stront eten. Bos, dus.
Oud 05-07-2006, 13:36
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 05-07-2006 @ 10:12 :
Eerst zei je dat Balkenende staat voor wat hij zegt, dat is net zo goed een vorm van PR als de punten die ik noemde. Ik vind niet dat Balkenende meer kennis van zaken heeft dan Bos. En als Bos eenmaal uit de oppositiebanken is wordt hij vanzelf gedwongen duidelijkere standpunten in te nemen.
Balkenende zegt of niks, of hij zegt wat ie weet. Bos roept elke dag weer wat anders. Heeft niks met PR te maken, heeft wat met eerlijkheid en standvastigheid te maken.

Bos en duidelijkere standpunten innemen? Zie je dat serieus gebeuren?
Oud 05-07-2006, 13:40
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 05-07-2006 @ 14:36 :
Nee natuurlijk niet, dan maakt hij het zichzelf veel te moeilijk als hij over een week uit moet gaan leggen waarom zijn standpunten van A naar B en van C naar Z is gegaan.
Oud 05-07-2006, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 05-07-2006 @ 14:36 :
Balkenende zegt of niks, of hij zegt wat ie weet. Bos roept elke dag weer wat anders. Heeft niks met PR te maken, heeft wat met eerlijkheid en standvastigheid te maken.

amagad kerry flipflop
Oud 06-07-2006, 01:00
MickeyV
MickeyV is offline
Oui, tout à fait, il me semble que tu as raison.
Oud 06-07-2006, 08:33
juno
juno is offline
Willen wij dan een sterke leider die internationaal wat in de melk te brokkelen heeft? Zit ik daar op te wachten?

We zijn Nederland hoor. Nobody asks us anything.
Oud 06-07-2006, 10:41
MickeyV
MickeyV is offline
Pas op de plaats!
Oud 06-07-2006, 10:49
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef op 02-07-2006 @ 19:46 :
Ach, in bed is Femke heel anders.
Now there's a mental picture I could do without...

Ugh.
Oud 06-07-2006, 14:42
Orpheus
Orpheus is offline
OT - Balkenende.

Ik vind dat hij knap zwaardere problemen heeft durven behandelen.
Oud 06-07-2006, 15:17
juno
juno is offline
Citaat:
Chimera schreef op 06-07-2006 @ 11:49 :
Now there's a mental picture I could do without...

Ugh.

Het is de oplossing voor de bad hair day. Je zet gewoon in een bezopen bui de keukenschaar erin, dan wordt je er in ieder geval nooit meer door verrast!

(Ik snap ook niet hoe die nog langs een spiegel kan lopen zonder spontaan in tranen uit te barsten.)
Oud 06-07-2006, 15:19
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
De tondeuse is de oplossing voor een bad hair day ben ik laatst achter gekomen
Oud 06-07-2006, 15:27
juno
juno is offline
Tondeuse...

Ik heb regelmatig nachtmerries dat ik naar de kapper ben geweest, en dat het voor geen meter zit. Aan mijn hoofd geen tondeuzes of scharen, alleen de puntjes mogen eraf en alleen als mijn vriend het doet, want dat is een lang haar fetishist dus die zal er vooral niet te veel afhalen.
Oud 06-07-2006, 15:34
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Mja, maar jij hebt niet zo'n maf ding tussen je benen hangen. Ik wel, en de tondeuse is het gereedschap bij uitstek om de kalende generatie toch nog van een fatsoenlijk kapsel te voorzien.
Oud 06-07-2006, 15:40
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik schijn ook vroeg kaal te worden
Oud 06-07-2006, 16:04
juno
juno is offline
De potentste mannen worden vroeg kaal, zeggen ze.

So hep ieder voordeel ze nadeel!
Oud 06-07-2006, 18:51
Azaelia
Azaelia is offline
Tondeuse, vroege kaalheid, potentie - Balkenende & Bos
Iemand... geef mij de link ertussen.
Maar even terug, ondanks zijn standpunten vind ik Mark Rutte een goede policitus die tenminste een beetje van Balkenende als van Bos heeft. Tja.. nu nog een Mark die mijn standpunten verdedigd.
Oud 06-07-2006, 20:19
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Azaelia schreef op 06-07-2006 @ 19:51 :
Tondeuse, vroege kaalheid, potentie - Balkenende & Bos
Iemand... geef mij de link ertussen.
Er is vast wel iemand die hier een flauwe grap bij kan bedenken en ook bereid is die te delen, dus, om verdere afdwalingen, zoals ook deze post, te voorkomen en dit topic weer stevig in het zadel te helpen, had je díe opmerking beter achterwege kunnen laten.
Oud 07-07-2006, 01:22
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Azaelia schreef op 06-07-2006 @ 19:51 :
Maar even terug, ondanks zijn standpunten vind ik Mark Rutte een goede policitus die tenminste een beetje van Balkenende als van Bos heeft. Tja.. nu nog een Mark die mijn standpunten verdedigd.
Heb je die nieuwe Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek gezien? Die is geheel door hem ontworpen. Een persoon die zo'n belachelijke wet voorstelt moet echt nooit premier worden, anders vrees ik voor de schade die hij in die positie zou kunnen aanrichten.

Dat doet me aan iets anders denken, vinden jullie veel van de minister-presidentskandidaten ook niet een beetje te jong voor die baan?
Oud 07-07-2006, 08:01
pc nerd
pc nerd is offline
Ik hoop echt dat Balkende in november weer wint.

Hij heeft tijdens dit kabinet dan wel wat onpopulistische maatregelen moeten nemen. Maar dat was echt nodig.
Denk dan bijv. aan de vergrijzing van Nederland.

Hij heeft ook veel hervormd, andere europesche landen die dat niet gedaan hebben komen in een economische neergang terecht, terwijl het in Nederland nu juist goed gaat met de economie.

Nu gaat Nederland de vruchten plukken van zijn beleid.
Het kabinet Balkenende III wilt geloof ik zo'n 1 miljard euro uitgeven voor de lastenverlichting van burgers, bedrijven en de kinderbijslag gaat omhoog. Het gaat goed met de economie en noem maar op.

Ik hoop niet dat Bos in november gaat winnen. Hij heeft het dan veel makkelijker als Balkenende. En bos plukt dan de vruchten van Balkenendes beleid.
Oud 07-07-2006, 08:32
juno
juno is offline
Nederland is te zeer internationaal georienteerd om een eigen economisch beleid te kunnen voeren dat hét verschil maakt tussen herstel of neergang.

Wij liften primair mee op de wereldwijde economische trend, en ons eigen beleid kan dat hooguit wat versterken of afremmen.
Oud 07-07-2006, 09:54
Azaelia
Azaelia is offline
Citaat:
Luminon schreef op 07-07-2006 @ 02:22 :
Heb je die nieuwe Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek gezien? Die is geheel door hem ontworpen. Een persoon die zo'n belachelijke wet voorstelt moet echt nooit premier worden, anders vrees ik voor de schade die hij in die positie zou kunnen aanrichten.
Lol daarom ben ik het ook niet eens met de stellingen van Rutte, maar hij heeft wel de juiste karaktereigenschappen, nu alleen zijn ideeën nog. Trouwens ik vind dat dit echt idioot is als je nagaat dat er momenteel geexperimenteerd wordt om leerlingen op middelbare scholen die veel spijbelen te betalen (!!!!) als ze op school komen. Aan universiteiten worden toch de mensen 'gekweekt' die straks de maatschappij zullen moeten gaan leiden.
Citaat:
Luminon schreef op 07-07-2006 @ 02:22 :Dat doet me aan iets anders denken, vinden jullie veel van de minister-presidentskandidaten ook niet een beetje te jong voor die baan?
Ik denk dat met jonge kandidaten je mensen meer met de politiek betrokken maakt. Sorry maar met Zalm (al was ik dan nog wat jonger) had ik niet echt zin om ernaar te luisteren. Alhoewel iemand met meer levenservaring en langer in de politiek bezig is wellicht er meer brood van heeft gegeten.
Oud 07-07-2006, 13:10
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Achja, junkies die van de drugs afblijven krijgen tegenwoordig ookal betaald.

In nederland loont het om je slecht te gradragen, en moet je stevig bij betalen als je een goed inkomen hebt.

Typisch.
Oud 07-07-2006, 13:14
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Tussen die twee Bos, zeker, maar uiteindelijk vind ik Mark Rutte de beste man.
Oud 07-07-2006, 17:07
Verwijderd
Bos, dan wordt het weer eens ouderwets dijenkletsen met de politiek.
Oud 07-07-2006, 20:23
Barry K
Barry K is offline
Zowel Van As (LPF), Rutte (VVD) en Verhagen (CDA) hadden het galdde promotie praatje van Bos aan het einde van zijn gebrabbel onderuit gehaald onder luid gejuich van de Kamer.

Nee, met Bos komen we nergens... dan maar Balkenende...

Rutte zou zeker de beste MP zijn... op vele punten is hij de betere.
Oud 07-07-2006, 21:01
Verwijderd
Bos is een nul, maar zal iig nog wel in staat zijn het kabinet in toom te houden, iets waarin balkenende jammerlijk is gefaalt.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten