Advertentie | |
|
30-06-2006, 16:02 | ||
Citaat:
misschien iets in de trent van starcraft, wolvenstein Duke nukem(not 4never)
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
|
30-06-2006, 21:49 | ||
Citaat:
__________________
I'm too old for this shit.
|
01-07-2006, 12:34 | ||
Citaat:
Lang leve de klote gameplay, korte (of volledig absente) verhaallijnen en melkiemelkie games! Weg met originaliteit!
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
|
01-07-2006, 12:38 | ||
Citaat:
Er worden vandaag de dag nog genoeg prikkelende spellen gemaakt met goede graphics en goede gameplay. En geloof me, in de goede oude tijd werd er ook al lustig gekopieerd en uitgemolken. Verder is "klote gameplay" subjectief en "korte of absente verhaallijnen" regelrechte onzin. De verhalen van tegenwoordig zijn langer en uitgebreider dan ooit te voren.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
|
01-07-2006, 12:55 | ||
Citaat:
Ik denk dat het probleem gewoon is dat mensen die toen aan het gamen waren het nu gewoon niet meer leuk vinden, ook al kwamen er nog 1994 style games uit. Je hebt het gewoon wel bekeken, dat ligt niet zozeer aan de games van nu, de games vroeger maakten onder andere gewoon meer impact omdat je toen minder games tot je beschikking had en je jonger was. |
01-07-2006, 13:17 | ||
Citaat:
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
|
01-07-2006, 18:55 | ||
Citaat:
Behalve op moeilijkheidsgraad die vooral aan AI ligt heb ik weinig games van afdoende lengte gehad de afgelopen 2-3 jaar. Shooters moeten het tegenwoordig allemaal van hun multiplayer hebben (want vietnam en WW2 hebben we inmiddels HELEMAAL gehad...) en zelfs multiplayer hebben ze tegenwoordig allemaal hetzelfde met al dan niet een ander naampje eraan geplakt. Half-Life en FEAR hadden nog wel leuke verhalen maar naar mijn mening ook gewoon te kort. RTS was na C&C Red Alert al niet meer origineel behalve misschien de toevoeging van lichte RPG elementen. En voor de verhaallijnen heb je deze games eigenlijk nooit hoeven te spelen. (net als shooters gewoon een "slap" excuus om de tegenstander de kling over te jagen) Kwa RPG is er single player de afgelopen jaren eigenlijk alleen Oblivion uitgekomen. (geen goede D&D game ala Neverwinter Nights of Baldur's Gate. En dankzij interplay ook geen fatsoenlijke Fallout game.) Final Fantasy is nooit mijn ding geweest dus dat houd ik niet in de gaten. Adventures hebben eigenlijk behalve Grim Fandango, The Longest Journey en Fahrenheit de laatste jaren niet veel bijster interessants gezien en Fahrenheit was naar mijn mening veel te kort voor een adventure. Ik zou zeggen over verhaallijn. Noem behalve final fantasy eens een game met een langere verhaallijn dan de Baldur's Gate serie of bijvoorbeeld Neverwinter Nights
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
|
01-07-2006, 19:07 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
01-07-2006, 21:21 | ||||
Citaat:
Dat er toevallig in het jaar 1998 een spel gemaakt werd dat qua lengte (bijna) nooi meer overtroffen werd(binnen het genre, want je kunt logischerwijs niet verwachten dat een action game net zo lang duurt als een RPG), betekent niet dat er meteen een neerwaardse trend is ingezet. Sommige verhaallijnen duren bovendien veel te lang, wat de gameplay behoorlijk kan hinderen. En als dit laatste niet het geval is, dan is een te breed uitgesponnen verhaaltje voor het artistieke aanzien van zo'n spel alsnog dodelijk. Baldur's Gate werd bijvoorbeeld als snel saai. Een beetje episch spel, zoals bijvoorbeeld Tales of Symphonia of Skies of Arcadia duurt toch al gauw zo'n 80 uur. Daarnaast zijn zelfs de adventure/action games in verhalende lengte flink omhoog gegaan. Wat te denken van makkelijke games als Shenmue of moeilijke games als Shadowman, Soul Reaver(gemiddeld 60 uur) of de nieuwe Zelda(ook dik 75 uur ofzo). Als je dit vergelijkt met het échte vroeger, dan zijn we een heel eind opgeschoten. En tja, als je een RPG(zwaar plotgedreven) vergelijkt met een shooter dan kom je er als gamer inderdaad bekaaid vanaf. Maar nogmaals, die verhouding was vroeger precies hetzelfde. Ook shooters hebben een enorme ontwikkeling ondergaan. Het is zelfs zo dat tegenwoordig iedere developer zijn best doet om de boel zo veel mogelijk op een plot te laten steunen. De een slaagt daar beter in dan de ander, toegegeven, maar het is al stukken meer dan wat we vroeger voorgeschoteld kregen. Bovendien hebben moderne games nog een voordeel: door de verbeterde graphics doen (al dan niet complexe) verhaallijnen minder melodramatisch en lachwekkend aan. Ik weet bijvoorbeeld nog wel dat ik altijd in lachen uitbarstte als ik weer een simpel action- of shooter spelletje aan het spellen was dat dramatiek wilde construeren doormiddel van slechte geanimeerde poppetjes en lo-res sprites Voor wat betreft Half-Life 2 kan ik zeggen dat dat spel nog lang niet afgelopen is. Zie alle updates. Maar zelfs zonder dat vond ik het helemaal niet te kort. Integendeel, er kwamen hier en daar zelfs pacing problemen. Uiteraard los gezien van de gameplay. Dus wat dat betreft... Citaat:
Voor wat betreft originaliteit heb je wel gelijk. Conceptuele originaliteit wordt natuurlijk steeds moeilijker, aangezien zo'n beetje alles al gedaan is. De meeste developers komen dan ook niet verder dan interne vernieuwing of het uitbreiden van al bestaande elementen. De verschuifing van games als hobby van nerd-domein naar mainstream heeft geleid tot een influx aan fabriekswerken. Gelukkig verandert dit relatief gezien weinig aan de hoeveelheid goede spellen. Overigens kom je op me over als verstokte pc-gamer met een smaak die zich beperkt tot hooguit een of twee genres. Als dat het geval is, dan kan ik me je teleurstelling wel voorstellen. Toch is het slim om eens verder te kijken, want er is best wel wat moois te vinden. Uiteraard is niet alles meesterlijk, maar, opnieuw, dat was het voorheen zeker ook niet. Citaat:
Daarnaast moet je niet vergeten dat B's G en Neverwinter Nights niet directe bij retro-fanaten ter gedachte komen als er weer eens gekotst moet worden op de hedendaagse games. Men grijpt dan vooral terug op héle oude successen. Denk aan knullige side scrolling shooters, geflipte NES-spelletjes of zelfs text adventures.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
|
01-07-2006, 22:35 | ||
Citaat:
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
|
01-07-2006, 23:07 | ||
Citaat:
__________________
I thought we were an autonomous collective!
|
Advertentie |
|
02-07-2006, 00:49 | |||||||
Citaat:
Citaat:
En de vergelijking met Deus Ex kan Doom 3 natuurlijk niet doorstaan. Lijkt me logisch. Rekening houdende met het feit dat Doom 3 een shooter is van een totaal andere orde, is dat maar goed ook. Het is echt zo'n spel dat bepaald geen baat heeft bij een wijdvertakt plot, omdat dat volgens fanboys afbreuk zou dan aan de Doom-sfeer. Trouwens, Deus Ex, goed dat je hem noemt want ik was hem even vergeten, is ook een voorbeeld van een relatief nieuw spel volgens de moderne traditie van cinematische games. Althans, volgens mijn persoonlijke maatstaven. Citaat:
En voor wat betreft lengte: er bestaat natuurlijk wel degelijk iets als een te breed uitgesponnen game. Nog even afgezien van het feit dat "boeiend" te subjectief is, kun je mij niet wijs maken dat jij nooit bij jezelf hebt gedacht dat een bepaalde game wel érg lang doorging, terwijl de gameplay en designs dat eigenlijk helemaal niet toestaan. Dat is helemaal niet gek. Dat heeft iedereen met een kritisch oog natuurlijk wel eens. Ik speel veel liever een relatief kort, maar wel replayble spel met een beknopt, netjes afgerond verhaal dan een game die zichzelf verliest in zinloze expositie zonder een fatsoenlijke structuur aan te brengen. Je ziet het vaak bij RPG's, ook die van het hoogste niveau, dat men gewoon te los omspringt met karakters en hun scenario's. Dat haalt het tempo uit de game, of voert het tempo juist te zeer op waardoor men voortdured van de hak op de tak springt. Overigens leveren developers die in staat zijn tot het produceren van écht mooie graphics vaak(hoewel zeker niet altijd, kijk maar naar Doom 3) ook de beste gameplay af. Waarom? Omdat bedrijven die kaas hebben gegeten van gaming meestal op alle punten talent in huis hebben. Programmeertalent, schrijftalent, regietalent etc. Ik bedoel hoeveel echt slechte games met mooie graphics zie je nu eigenlijk? Bitter weinig. Van die domme EA games die gemaakt worden voor de massa zijn op alle fronten, inclusief graphics, onder de maat of net erop. Nee, wanneer je echt mooie graphics ziet, is de gameplay meestal ook op z'n minst in orde te noemen. Daarmee wil natuurlijk niet zeggen dat er helemaal geen slechte spellen met mooie graphics bestaan, maar het kom echt niet al te vaak voor. Sowieso heeft 98% van alle topgames een keurig verzorgd(dat wil zeggen óf gewoon erg mooi, óf simpel maar gepolijst) uiterlijk. Dat is geen toeval. Goede developers begrijpen behalve dat gameplay belangrijker is dan graphics, ook dat het 'video' element niet vergeten mag worden bij het begip 'videogame'. Want net als voor alle andere vormen van creativiteitsuitingen, behoort gaming op ALLE fronten te groeien. Op het moment dat je je niet in staat bent om alle factoren gewichtig te beoordelen, verlies je je kritische oog. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oh enne....Vervang Mortal Kombat door Street Fighter en ik geef je groot gelijk. Mortal Kombat vond ik 1994 helemaal geweldig, maar nu ik wat ouder ben merk ik toch dat Street Fighter meer strategische diepgang heeft. Alhoewel Mortal Kombat natuurlijk wel een geweldige sfeer had leuke ideeen
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
|
02-07-2006, 01:05 | ||
Citaat:
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
|
02-07-2006, 01:58 | ||
Citaat:
Ik bedoel, alles is tot iets simpels terug te brengen (doe dit, haal dat, breng mij dit, etc, etc, etc) maar die tom clancy drek trek ik gewoon echt niet meer hoe goed het spel ook in elkaar zit kwa gameplay (want die is geweldig voor het spel) EDIT: En je street fighter opmerking? Meer strategisch inzicht? Je nam die ene knakker met zijn stretch armen en je ownde het hele spel met je ogen dicht door op 2 knoppen te rammen...
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
|
02-07-2006, 01:58 | ||
Citaat:
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
|
02-07-2006, 10:35 | ||
Citaat:
Dan blijft alleen de campaign nog over.. |
02-07-2006, 16:24 | ||
lijstje met behoorlijk goede nieuwere games (met goede gameplay dus ):
Civ 4 (ja de engine is kut maar het is leuk) Warhammer 40k: Dawn of war (qua snelheid te vergelijken met starcraft) Supreme Commander (Nieuwe Total Annihilation ) kent iemand firefight (of zoiets) van oa. Epic nog? Citaat:
edit: meer info: http://www.mobygames.com/game/fire-fight
__________________
www.mastermovies.nl
Laatst gewijzigd op 02-07-2006 om 16:36. |
02-07-2006, 19:52 | ||
Citaat:
Starcraft is vrij competitief, maar dat is juist de charme. En er lopen nog genoeg newbies rond hoor in de bnet public games. |
02-07-2006, 22:37 | ||
Citaat:
__________________
www.mastermovies.nl
|
04-07-2006, 21:31 | ||
Citaat:
zie bijv: http://introversion.co.uk/ of, als je lid bent van de PC Gameplay, kijk op de dvd, daar staan sinds kort elke maand een aantal 'indie games', daar zal wel iets voor jullie bij zitten
__________________
www.mastermovies.nl
|
05-07-2006, 08:25 | ||
Citaat:
@Bhudda Westwood is allang opgedoekt en C&C Generals is de enige die echt saai is (hoewel ik wel die + uitbreiding heb)
__________________
www.mastermovies.nl
|
05-07-2006, 09:03 | ||
Citaat:
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
|
05-07-2006, 11:52 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
LUH-3417 |
05-07-2006, 13:46 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
05-07-2006, 16:03 | ||
Citaat:
|
05-07-2006, 18:50 | ||
Citaat:
Die 300 apm heb je nodig omdat de verhouding hp en de damage per second bij starcraft veel kleiner is dan bij warcraft. Je hebt bij warcraft meer tijd om te microen, waardoor het spel leuker is omdat je meer het gevoel krijgt dat je echt zelf veel invloed hebt op de battles. Daarnaast is het hero aspect goed gedaan, een hero kan je de battles winnen en het brengt meer micro met zich mee. |
Advertentie |
|
|
|