![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Aangezien de harde kern van de supporters nooit echt dol zijn op homo's |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
hmm, dat hangt af van de cultuur dit zoenen, in latijns-amerika zal je vrienden elkaar namelijk wel zien begroeten en afscheid nemen met een zoen, die zijn over het algemeen al wat warmer en losser en maken daar niet zo'n drama over als de wat afstandelijkere europeanen... Zelf ben ik hetero, als ik een mooi meisje ben is het enige wat in men hoofd schiet van 'ik wou dat ik er ook zo uitzag', en ik kan me totaal geen seksuele aantrekking inbeelden, ze zeggen vaak van een vrouw is zachter en sensueler maar uuh, geef mij maar een hard mannenlijf ![]() wat ik vind van homo's en bi, een mens is een mens, en of ik die aardig vind hangt niet af van de geaardheid... maar ik denk eigenlijk dat ik het raar zou vinden als mijn lief holibi zou zijn, ik denk dat ik me onzeker zou voelen en denken van hij is homo maar geeft het niet toe, ofzo... vage gedachte, ik heb het nog niet 100% duidelijk waar ik me wel aan erger zijn de pro-homo en pro-bi campagnes, als ze zelf ook geen onderscheid willen maken met hetereo, waarom dan daar zo'n spel rond maken? Een paar jaar terug was er daar zo een heel gedoe rond in mijn godsdienstlessen, en dan werden er folders uitgedeeld van 'op kamp voor personen die bi zijn', tsjah, beeldt je in dat ze zouden zeggen van 'op kamp voor personen die hetero zijn', dat is toch heel stom!!! of dan herinner ik me een programma op jimtv die over homo's ging ofzo... edit : holibi
Laatst gewijzigd op 08-07-2006 om 15:23. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
@vedetje Ik ken trouwens geen pro-homo campagne's oid. Bedoel je de acties van ExpresZo die met een knipoog zeggen: "Wordt homo voor 20 euro" ? SounD
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Overigens vind ik niet dat je de volgende gegevens aan elkaar mag koppelen: holebi's willen net als hetero's normaal gevonden worden en er zijn pro-holebicampagnes of -programma's. Ze zijn altijd anders (ze voelen zich vaak een eenling of ongeaccepteerd) en wat het zo'n programma betreft, dat wekt de nieuwsgierigheid op.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ja, dat zeg ik om aan te tonen dat ik toch wel zeker ben van mijn hetero-zijn, ik ga me identificeren met meisjes, geen aantrekking voelen, terwijl ik me nooit ga identificeren met jongens, wel aantrekking of afstoting vooelen... snap je? Over die campagne's, misschien heb ik het misse woord gekozen, maar ik heb al meerdere keren in mijn leven het gevoel gekregen dat ze probeerden 'homo-zijn' te promoten (zie bijvoorbeeld mijn verhaaltje over foldertjes over kampen voor mensen die bi zijn). En daaraan stoor ik me... Het maakt me geen barst uit wie en wat je bent, maar dat moet toch niet uitgeschreeuwt worden? Net door zo'n dingen geven ze mij het gevoel dat het 'een ras apart is', langs de ene kant zit men acceptatie te prediken maar langs de andere kant gaat men zichzelf in hokjes stoppen door er zoveel publiciteit aan te geven. Nu ja, misschien is dit zo omdat het nog maar recent aanvaard is, en moet men om het taboe te doorbreken wat aan de extreme kant gaan doorleunen en zal binnen een jaar of 50 niemand het er meer hebben over 'ben je homo, bi of hetero' maar zal het net hezelfde zijn als 'ben je blank of zwart of geel' Ik weet niet of ik mezelf echt goed duidelijk maak, maar het komt er eigenlijk op neer dat ik vind dat men hedendaags veel te veel onderscheid tussen maakt, uiteindelijk zijn we allemaal mensen, waarom dat onderscheid maken? Het is niet alsof er iets verandert... http://www.holebikamp.be/ hierover heb ik het bijvoorbeeld, ben je homo, mij goed, maar moet je daarom anders doen en op een speciaal kamp gaan? Het is niet alsof het een hobby is ofzo, voor mij is het verschil in geaardheid vanhetzelfde genre als verschil in ras (kleur), allemaal gewoon mensen, je zal toch geen kamp gaan organiseren voor 'mensen met een zwart huidkleur', dan zal iedereen toch gaan schreeuwen van 'dit is discriminatie', waarom zou je dan wel dat onderscheid gaan maken tussen hetero en homo? ben ik duidelijk ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En ik vind het 'gevaarlijk' om te zeggen dat een zwarte en een blanke een andere levensstijl heeft. Ik denk dat dit te veralgemenend is, ieder individu heeft een totaal andere levensstijl (ik kan je verzekeren dat als we mijn levensstijl en de jouwe gaan vergelijken er evenveel verschillen gaan zijn te vinden als wanneer je de levensstijl van een zwart iemand gaat vergelijken met een blank iemand), en over opmerkingen en treiterijen, wel dan kan je ook beginnen over 'een kamp voor mensen met rost haar' die worden vaak ook getreiterd,... Ik denk ergens dat net door dit samengroepen zal er veel rapper intolerantie bestaan tegenover andere groepen, als iedereen en alles gewoont gemengt is, als er geen onderscheiden gemaakt worden, dan kan er pas echte acceptatie zijn, denk ik. Het 'wij' en 'zij' creëren is nooit echt bevordelijk denk ik, maar anderzijds lijkt het wel in de natuur van de mens zitten zich te groeperen, en over het algemeen met iemand waarmee hij zich kan identificeren of naar kan opkijken (en er dus mee wil identificeren)... skaters bij skaters, skinheads bij skinheads, modetrutjes bij modetrutjes... nu ja, misschien trek ik de vergelijking te ver doen, maar ik denk dat het verschil maken net zorgt voort intolerantie. Beeld je eens een wereld in waar het verschil tussen homo, hetero en bi niet wordt gemaakt. Het wordt allemaal aangezien als hetzelfde, een mens valt op een mens, of een vrouw nu op een man of een vrouw valt is hetzelfde als een vrouw die op een blonde of een zwartharige man valt... er wordt niet bij stilgestaan dat er eigenlijk een verschil tussen is. Dan is het logische gevolg toch ook dat er niemand een topic moet starten over 'wat vind jij van homi en bi?' ah ja, misschien in een toekomst...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dat ik nog nooit verliefd bent geworden op een meisje, wil niet zeggen dat ik dat niet kan worden. Ik kan me heel goed voorstellen dat ik verliefd ben op een meisje, er zijn vrouwen die ik buitengewoon aantrekkelijk vind. Dus ik 'bestempel' mezelf als hetero met lichtelijk bi-sekusele neigingen ![]() Boeiend he ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|