28-06-2006, 19:02 | ||
Citaat:
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
|
Advertentie | |
|
02-07-2006, 08:26 | ||
Citaat:
__________________
Boe.
|
03-07-2006, 23:07 | ||
Citaat:
Ik zit elke dag in die trein en dat stuk spoor is zo baggerslecht. Ze hebben het van het voorjaar opgeknapt maar nog steeds schud je als een malle. En dan die trein zelf . En aangezien het daar enkel spoor is kunnen ze er geen vervangend treintje op af sturen. |
04-07-2006, 11:33 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb wel 2x meegemaakt dat de trein van Heerenveen -> Eindhoven (goed, 3x overstappen ofzo) iets van anderhalf uur vertraging had door een kapot viaduct. Daardoor werd de IC een stoptrein maar stonden we, doordat het slecht gecommuniceerd was, bij ieder station op het 3e spoor. Uiteindelijk 3,5 uur gedaan over een reis van 2 uur, terwijl het bloedheet was, ook niet echt prettig. |
05-07-2006, 11:34 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
05-07-2006, 19:52 | ||
Citaat:
__________________
Boe.
|
06-07-2006, 19:30 | |
Ook ik heb vanavond weer iets fantastisch meegemaakt
We stonden al een tijdje stil bij Bergen op Zoom: 'Dames en heren, de bielzen hebben vlam gevat, we gaan ze eerst even blussen' Tijdje later 'Dames en heren, heeft er in de trein misschien iemand nog flessen water bij zich, we hebben nu alleen poederblussers en daarmee lukt het blussen niet'
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
|
07-07-2006, 17:23 | ||
Citaat:
__________________
Boe.
|
08-07-2006, 10:53 | ||
Citaat:
|
08-07-2006, 11:05 | ||
Citaat:
__________________
Boe.
|
08-07-2006, 12:17 | ||
Citaat:
Ik heb die dingen bij Amersfoort gezien en vind het helemaal niets. Het is zo grappig als die dingen omdraaien, dat heb je nu helemaal niet
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
|
08-07-2006, 20:52 | ||
Citaat:
__________________
Boe.
|
10-07-2006, 17:47 | ||
Citaat:
|
10-07-2006, 20:19 | ||
Citaat:
De oudste serie V (de 400-serie, V1 en V2) zou er eigenlijk uitgaan maar blijft in dienst met een R6+ revisie, waardoor ze nog 2 jaar extra meegaan. Plan T gaat er per 2008 (nieuwe drgl) allemaal uit, de oudste V'tjes jaar later.
__________________
Boe.
|
10-07-2006, 22:28 | ||
Citaat:
Word er nu in 2007 niets vervangen dan?? Ik kan me niet voorstellen dat die trein nog tot eind 2008/begin 2009 moet blijven rijden. |
11-07-2006, 17:18 | ||
Citaat:
__________________
Boe.
|
11-07-2006, 17:28 | |
N keer zat ik in de intercity tussen Eindhoven en Den Haag centraal en ze riepen om dat de deuren tijdens het rijden opengingen. Toen moesten we in Tilburg dus wat langer stoppen omdat het gemaakt moest worden. We reden dus verder maar toen gingen de deuren opeens toch weer open. Iedereen moest eruit op Tilburg-West en in een stoptreintje.
|
11-07-2006, 17:52 | ||
Citaat:
|
11-07-2006, 21:43 | ||
Citaat:
Waar heb jij die informatie vandaan? Laatst gewijzigd op 11-07-2006 om 21:46. |
11-07-2006, 21:45 | ||
Citaat:
En als je eenmaal in een SGMmIII (nieuwe Sprinter) hebt gezeten, waardeer je deels weer de banken van een Plan V/T.. |
11-07-2006, 23:00 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ik me niet vergist heb, werkt Quantes' vader bij de NS als (hoofd?)conducteur. |
12-07-2006, 09:16 | ||
Citaat:
Het spoor is toen vervangen en het rijd allemaal niet echt veel beter, dat zou pas komen als er nieuwe treinen zijn. En als het warm is is het niet uit te houden in die trein. |
12-07-2006, 18:36 | ||
Citaat:
Ik lees o.a. HOV-RN (www.hov-rn.nl) en zit veel op spoorsites. En mijn vader is ook nog eens conducteur.
__________________
Boe.
|
12-07-2006, 18:38 | ||
Citaat:
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
|
14-07-2006, 19:02 | ||
Citaat:
Thanks. |
16-07-2006, 12:05 | ||
Citaat:
__________________
Boe.
|
28-07-2006, 01:38 | |
Ik heb wel eens problemen gehad tussen Nijmegen en Oss; was er een grappenmaker geweest die meende zijn auto wel op het spoor te kunnen parkeren. Daardoor ging de trein in eerste instantie niet verder dan Nijmegen, maar toen hij een uurtje later wel verder ging kwam er opeens - zo tussen Nijmegen en Oss - heel wat lawaai onder de trein vandaan... Mocht ter plekke ook even de trein nog gecontroleerd worden.
Twee dagen later op de terugweg was er toevallig tussen Oss en Nijmegen geen treinkverkeer mogelijk in verband met werkzaamheden aan het spoor. Ik heb wel gehoord van een trein die in de zomer tussen de weilanden ook een stop moest maken (ik geloof dat dat was omdat de trein voor hen problemen hadden en ze het station niet in konden). Omdat het mooi weer was en lang duurde mochten de passagiers even een frisse neus halen. Toen de reis zich hervatte moest de trein verderop op het station toch nog even wachten... een conducteur was bij de eerdere stop vergeten weer in te stappen.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. |
30-07-2006, 16:12 | |
Ik reis voor m'n studie dagelijks tussen Den Haag Hollands spoor en Leiden centraal.
Ik heb wel eens meegemaakt dat ik naar huis ging en dat de trein zomaar ineens een kwartier stil stond. We kregen niet eens informatie. Ook heb ik regelmatig meegemaakt dat Den Haag Centraal vol stond en we een tijdje moesten wachten, tot ongeveer een kwartier toe. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ik opeens op een tussenliggend station uit moest stappen in Den Haag. De trein reed niet verder wegens een verdacht pakketje op Leiden centraal. Dus moest ik eerst op de bus naar Den Haag centraal en vervolgens ook vanuit Den Haag centraal met de bus helemaal naar Leiden. 2 uur over gedaan, met de trein duurt het 10 minuten. Zucht En ik heb wel eens gehad dat de nachttrein uit viel vanwege problemen met de stroomvoorziening tussen Delft en Den Haag. Ik had toen m'n fiets in Delft staan. Taxiritje naar Delft: 40 euro. Gelukkig kon ik de kosten met een aantal mensen delen die ook naar Delft wilden. EDIT: oh en dit was ook wel een hele leuke. Ik heb een keer gehad dat de machinist het station per ongeluk voorbij was gereden, zonder te stoppen. We moesten per se terug
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Laatst gewijzigd op 30-07-2006 om 16:14. |
30-07-2006, 22:11 | |
Verwijderd
|
Vanavond stond ik op utrecht cs, waar de IC naar M'tricht nog stond te wachten met 10 minuten vertraging.
Ondanks de technische lui werd er gewoon gezegd dat je aan boord kon gaan. En inderdaad.... 5 minuten later: "Dames en heren, door een technisch mankement vertrekt deze trein niet. U wordt verzocht uit te stappen." Beeeetje jammer dat ze niet gewoon vantevoren al zeiden dat je niet meer mocht instappen, de IC van xx:34 zat stampvol |
02-08-2006, 19:58 | |
Ik heb vorig jaar, toen ik strontziek van carnaval weer naar het noorden reisde, in totaal 3 uur staan wachten op station Geldermalsen omdat een of andere grapjas onze trein in brand had gestoken!
Voordat de brandweer bedacht dat je de bovenleiding beter uit kunt zetten voor je gaat blussen waren de bussen van de NS er zelfs al. Op weg naar Utrecht CS zaten wij te rekenen dat we nog net de trein naar Groningen konden halen, ware het niet dat de buschauffeur dacht dat er ook mensen voor Houten in de bus zaten en hij daar mooi stopte. De deuren stonden ongeveer 2 minuten open toen hij heel teleurgesteld omriep: moet er hier echt niemand uit? Op 3 minuten na de trein in Utrecht gemist en uiteindelijk 7 uur gedaan over een treinritje wat in 3 uur kan...
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
|
Advertentie |
|
|
|