Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2006, 19:31
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 21-07-2006 @ 20:22 :
Toch mooi dat die Israelisch er openlijk voor uitkomen dat ze leugenaars zijn.
Want journalisten (van afstand) en VN medewerkers (omsingeld door Hezbollah) spreken altijd de waarheid?
Advertentie
Oud 21-07-2006, 19:32
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-07-2006 @ 20:31 :
Zeker. Maar ontruim dan NU alle nederzettingen en ga weg uit bezette gebieden.
DAT WAREN ZE OOK VAN PLAN!!!!!!!! EN HEBBEN DAT OOK GROTENDEELS GEDAAN!!!!

zucht

(ik kan het ook met die uitroeptekens)
Oud 21-07-2006, 19:32
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-07-2006 @ 20:28 :
Bovendien zijn die kernwapens eigendom van de VS. Ze hebben ze voor het geval dat.
Waarom zegt Amerika dan niet te weten of Israel kernwapens heeft? Raar, als het hun eigen wapens zijn....

En dan mag Iran toch een Palestijnse staat kernwapens geven? Toch?
Oud 21-07-2006, 19:33
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-07-2006 @ 20:31 :
Het grote respect wat ik voor je had is toch wel flink aan het slinken
beetje cynische humor ivm woordspelingen kan geen kwaad
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-07-2006 @ 20:32 :

zucht

Ja? Gatara, ik mag je echt graag, maar nu verkondig je onzin. Vorig jaar werd nog grote uitbreiding van nederzettingen aangekondigd....

En ze blijven bij bestaande nederzettingen ook steeds huisjes bijbouwen....
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-07-2006 @ 20:30 :
*shrug*
Oud 21-07-2006, 19:35
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-07-2006 @ 20:32 :
Waarom zegt Amerika dan niet te weten of Israel kernwapens heeft? Raar, als het hun eigen wapens zijn....

En dan mag Iran toch een Palestijnse staat kernwapens geven? Toch?
Omdat ze zich aan het nonproliferatie-verdrag moeten houden. Op schrift dan

Nee, natuurlijk niet. Excuse me, maar wie denk je dat er verantwoordelijker met zo'n wapen om kan gaan? De PA? Die heeft niet eens een fatsoenlijk staatsapparaat (ja, mede door Israël, ja), dus dat valt sowieso helemaal af.
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-07-2006 @ 20:33 :
beetje cynische humor ivm woordspelingen kan geen kwaad
Je overtuigt me niet!

Ik zou me momenteel doodschamen om een paspoort van Israel te hebben (weet niet of jij dat hebt, en doet er ook niet toe).

Israel doet nu precies wat het volk Israel zelf is aangedaan: vernedering, uitsluiting en land inpikken. Een woord: BAH!!!!!

En die schijnheiligheid van Amerika, daar kan ik echt niet meer tegen!
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-07-2006 @ 20:33 :
Ja? Gatara, ik mag je echt graag, maar nu verkondig je onzin. Vorig jaar werd nog grote uitbreiding van nederzettingen aangekondigd....

En ze blijven bij bestaande nederzettingen ook steeds huisjes bijbouwen....
Ik zou je graag mee willen nemen naar de grenzen daaro om te laten zien hoe het qua demografische verhoudingen en geschiedenis ligt enzo.

Ik heb al eerder gezegd dat je de 1967 grenzen als richtlijn kunt nemen, maar dat het niet realistisch is - voor de israeliers niet en voor de palestijnen niet, om deze 100% te volgen. Daarom zou er onderhandeld moeten worden bij een vorming van een twee-staten model over de ontstane grens; waarbij Israel land weggeeft en de Palestijnen land weggeven.
Oud 21-07-2006, 19:36
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-07-2006 @ 20:35 :

Nee, natuurlijk niet. Excuse me, maar wie denk je dat er verantwoordelijker met zo'n wapen om kan gaan? De PA? Die heeft niet eens een fatsoenlijk staatsapparaat (ja, mede door Israël, ja), dus dat valt sowieso helemaal af.
Wat een schijnheiligheid. Waarom zet je daar een smiley. Man, je moet een ' ' neerzetten.

Dus Amerika kan doen wat het wil? En Israel dus ook? Wat een schijnheilige bedoening.

Israel? Israel is bezettende macht! Weet je nog? Israel pikt land van Palestijnen in.
Oud 21-07-2006, 19:36
Levitating Nun
Citaat:
Gatara schreef op 21-07-2006 @ 20:32 :

zucht

Gatara

De ruimte die ze vrijmaken in Gaza, pakken ze met die idiote muur van ze op de Jordaanoever zo weer terug. Dat is niet goed te praten.

En kom nou niet met gezwets over onofficiële grenzen.
Oud 21-07-2006, 19:37
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-07-2006 @ 20:35 :
Je overtuigt me niet!

Ik zou me momenteel doodschamen om een paspoort van Israel te hebben (weet niet of jij dat hebt, en doet er ook niet toe).

nee, ik kan m wel krijgen, maar wtf moet je met een israelisch paspoort. Kun je bijna nergens mee naar toe
Nederlands paspoort (zonder israeliche stempels weliswaar) zijn in ieder geval nuttig.

Citaat:

Israel doet nu precies wat het volk Israel zelf is aangedaan: vernedering, uitsluiting en land inpikken. Een woord: BAH!!!!!

Palestijnen in Israel leven anders een behoorlijk luizenleventje.
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-07-2006 @ 20:35 :
Ik zou je graag mee willen nemen naar de grenzen daaro om te laten zien hoe het qua demografische verhoudingen en geschiedenis ligt enzo.

Ik heb al eerder gezegd dat je de 1967 grenzen als richtlijn kunt nemen, maar dat het niet realistisch is - voor de israeliers niet en voor de palestijnen niet, om deze 100% te volgen. Daarom zou er onderhandeld moeten worden bij een vorming van een twee-staten model over de ontstane grens; waarbij Israel land weggeeft en de Palestijnen land weggeven.
Had dan eerst die regeling getroffen en dan die nederzettingen gebouwd. Lieve Gatara, ook jij weet dat Israel die nederzittingen als wapen gebruikt! Want ze zijn er nu eenmaal he!?? Dus ja, moet je dat dan gaan ontruimen.... ze hadden nooit gebouwd moeten worden!
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-07-2006 @ 20:36 :
Gatara

De ruimte die ze vrijmaken in Gaza, pakken ze met die idiote muur van ze op de Jordaanoever zo weer terug. Dat is niet goed te praten.

En kom nou niet met gezwets over onofficiële grenzen.
maar het is gewoon een feit met die grenzen en iedereen geeft dat toe behalve de schreeuwers
Oud 21-07-2006, 19:38
Gatara
Gatara is offline
@hendrixx, God had abraham nooit moeten creeren.

kun je ook zeggen.
Oud 21-07-2006, 19:38
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-07-2006 @ 20:37 :
[Palestijnen in Israel leven anders een behoorlijk luizenleventje.
Je bedoelt Arabische Israeli's?
Oud 21-07-2006, 19:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-07-2006 @ 20:38 :
Je bedoelt Arabische Israeli's?
Als je Palestijnen Arabisch vindt, vallen die daaronder ja.
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-07-2006 @ 20:38 :
@hendrixx, God had abraham nooit moeten creeren.

kun je ook zeggen.
Ik snap je niet?
Levitating Nun
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-07-2006 @ 20:36 :
Wat een schijnheiligheid. Waarom zet je daar een smiley. Man, je moet een ' ' neerzetten.

Dus Amerika kan doen wat het wil? En Israel dus ook? Wat een schijnheilige bedoening.

Israel? Israel is bezettende macht! Weet je nog? Israel pikt land van Palestijnen in.
Politiek is niet lief, Hendrikje, je moet die malle visies van je loslaten. Dit is je reinste realpolitik.

Ja, Amerika (en Israel dus ook) kan veelal doen wat ze willen. Op papier niet, in praktijk wel. Dat heb je toch wel door? Dat is het voordeel van de enige supermacht zijn

Ja, en dat is slecht, punt. Niet veel meer over te zeggen.
Oud 21-07-2006, 19:41
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Joh, elk ander land, die doet wat Israel doet, wordt aan de schandpaal genageld. Maar Israel kan doen wat het wel! Weetje, ik word steeds bozer, dit heeft geen zin.

En nog even dit: ik ben tegen alle geweld!

Maar het is onzin te zeggen dat Hezbollah Israel provoceerde. Dat deden ze wel Maar voor HEN (!!!) zijn de acties van Israel weer provocatie.
Oud 21-07-2006, 19:42
Levitating Nun
Citaat:
Gatara schreef op 21-07-2006 @ 20:37 :
maar het is gewoon een feit met die grenzen en iedereen geeft dat toe behalve de schreeuwers
Je keurt het goed? Het feit dat EEN partij (Israël, natuurlijk) die grenzen niet erkent maakt het des te wranger!!! dat ze kunnen doen wat ze doen.

Moet je je voorstellen hoe die Palestijnse boer zijn voelt, als hij op een dag wakker wordt en zijn land is gedecimeerd door een betonnen paniekmuur die eigenlijk nergens toe dient

Je kan er wel om janken
Oud 21-07-2006, 19:43
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-07-2006 @ 20:39 :
Politiek is niet lief, Hendrikje, je moet die malle visies van je loslaten. Dit is je reinste realpolitik.

Ja, Amerika (en Israel dus ook) kan veelal doen wat ze willen. Op papier niet, in praktijk wel. Dat heb je toch wel door? Dat is het voordeel van de enige supermacht zijn

Ja, en dat is slecht, punt. Niet veel meer over te zeggen.
Daarom: let's fight this! En weet je nog, ik ben die Verlichtings-eikel! Maar regels gelden niet alleen voor een ander, ook voor jezelf!

Ik kots van Amerika. En als Europa beetje lef heeft gaan ze tegenwicht bieden tegen Amerika.

En Israel? Keihard steunen binnen grenzen van 1967 (of, Gatara, een uitruil, prima!), maar geen steun voor activiteiten buiten die grenzen (ik doel op nederzettingen).
Oud 21-07-2006, 19:44
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Levitating Nun ,

Niet om op de man te spelen, maar mensen zoals jij zorgen ervoor dat het zo'n klote-zooi is op deze planeet!

En dan doel ik op dit:

Citaat:
Oud 21-07-2006, 19:45
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Oproep aan GATARA!

Leg me nou eens uit waarom men met die nederzittingen zijn begonnen?
Levitating Nun
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-07-2006 @ 20:43 :
Daarom: let's fight this! En weet je nog, ik ben die Verlichtings-eikel! Maar regels gelden niet alleen voor een ander, ook voor jezelf!

Ik kots van Amerika. En als Europa beetje lef heeft gaan ze tegenwicht bieden tegen Amerika.

En Israel? Keihard steunen binnen grenzen van 1967 (of, Gatara, een uitruil, prima!), maar geen steun voor activiteiten buiten die grenzen (ik doel op nederzettingen).
Ik wens je veel succes, maar ik ga me bezig houden met nuttige dingen

Ik kots niet van Amerika, ik kots van het huidige beleid van Amerika.
Levitating Nun
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-07-2006 @ 20:44 :
Levitating Nun ,

Niet om op de man te spelen, maar mensen zoals jij zorgen ervoor dat het zo'n klote-zooi is op deze planeet!
Oh, dank je wel.

Verklaar.
Oud 21-07-2006, 19:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-07-2006 @ 20:42 :
Je keurt het goed? Het feit dat EEN partij (Israël, natuurlijk) die grenzen niet erkent maakt het des te wranger!!!
schat, beide partijen doen het niet aangezien ze allebei de resoluties aan hun laars lapten waarin die grens werd opgesteld.
Oud 21-07-2006, 19:46
Levitating Nun
Citaat:
Gatara schreef op 21-07-2006 @ 20:46 :
schat, beide partijen doen het niet aangezien ze allebei de resoluties aan hun laars lapten waarin die grens werd opgesteld.
Goh, wat gek

Leuk dat je het emotionele aspect van mijn post negeert. Dat pleit voor je
Oud 21-07-2006, 19:47
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-07-2006 @ 20:45 :
Ik wens je veel succes, maar ik ga me bezig houden met nuttige dingen

Ik kots niet van Amerika, ik kots van het huidige beleid van Amerika.
Dat bedoel ik natuurlijk! Maar... waarom zegt Nederlandse regering dan niet: ja, we maken ons zorgen om kernwapens van Iran. Dat is niet bedoeling. Maar Israel, doe jij ze ook even weg?

En trouwens, wel bombarderen in Kosovo... die stoute Serviers.... En Israel kan doen wat het wil? Raar....
Oud 21-07-2006, 19:48
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-07-2006 @ 20:45 :
Oh, dank je wel.

Verklaar.
Zie uitleg. En sorry, ik laat me beetje gaan. Maar ik kan er niet meer tegen.

Amerika moet NU zeggen: Israel,

* kernwapens NU weg
* nederzettingen weg
* beginnen met voorbereidingen Palestijnse staat

Toch? Amerika is toch zo'n moreel hoogstaand land? En wij, Nederland, we zijn BANG. Wat zijn we toch bange lafbekken!
Oud 21-07-2006, 19:49
Levitating Nun
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-07-2006 @ 20:47 :
Dat bedoel ik natuurlijk! Maar... waarom zegt Nederlandse regering dan niet: ja, we maken ons zorgen om kernwapens van Iran. Dat is niet bedoeling. Maar Israel, doe jij ze ook even weg?

En trouwens, wel bombarderen in Kosovo... die stoute Serviers.... En Israel kan doen wat het wil? Raar....
BE-LANG-EN.

En weer: BE-LANG-EN.

Enig idee waarom er geen godvergeten poot wordt uitgestoken naar Darfur?
Inderdaad, you read my mind.
Oud 21-07-2006, 19:50
Levitating Nun
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-07-2006 @ 20:48 :
Zie uitleg. En sorry, ik laat me beetje gaan. Maar ik kan er niet meer tegen.

Amerika moet NU zeggen: Israel,

* kernwapens NU weg
* nederzettingen weg
* beginnen met voorbereidingen Palestijnse staat

Toch? Amerika is toch zo'n moreel hoogstaand land? En wij, Nederland, we zijn BANG. Wat zijn we toch bange lafbekken!
Prima.
Prima.
Prima.

Nee, Hendrik, we hebben er geen belang bij als we "tegen" Israël pleiten. Vrij duidelijk.
Oud 21-07-2006, 19:51
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-07-2006 @ 20:49 :
BE-LANG-EN.

En weer: BE-LANG-EN.

Maar geef dat dan TOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!

Zeg dan, wij Amerika, willen non-proliferatie verdrag aanpassen. We voegen Israel toe aan lijst met landen die die wapens mogen hebben. WEES DAN FAIR!!!

Let wel, dat ik boos word, soit! Maar miljoenen moslims ontwikkelen zich ook, zien ook CNN, kijken ook rond op internet. Ooit komt moment dat die mensen daar ook zeggen: he, Amerika is schijnheilig, daar moet het mee over zijn. DAT MOMENT KOMT! Echt...
Oud 21-07-2006, 19:52
Levitating Nun
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-07-2006 @ 20:51 :
Maar geef dat dan TOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!

Zeg dan, wij Amerika, willen non-proliferatie verdrag aanpassen. We voegen Israel toe aan lijst met landen die die wapens mogen hebben. WEES DAN FAIR!!!

Let wel, dat ik boos word, soit! Maar miljoenen moslims ontwikkelen zich ook, zien ook CNN, kijken ook rond op internet. Ooit komt moment dat die mensen daar ook zeggen: he, Amerika is schijnheilig, daar moet het mee over zijn. DAT MOMENT KOMT! Echt...
Waarom? Welk belang dient dat? Moraal? Quod? Wat moet ik daarmee? What's in it for me?

Dat is toch allang duidelijk
Oud 21-07-2006, 19:52
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-07-2006 @ 20:50 :
Prima.
Prima.
Prima.

Nee, Hendrik, we hebben er geen belang bij als we "tegen" Israël pleiten. Vrij duidelijk.
Moraliteit? Ehhh, ik roep maar wat hoor....

En stel, ineens draait wereld (lees: VS) om... en ze steunen Israel niet meer, steunen Arabieren...

Is het dan in Israel: OK, ja jammmer maar ja, zo gaan die zaken... prima!?
Oud 21-07-2006, 19:53
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-07-2006 @ 20:45 :
Oproep aan GATARA!

Leg me nou eens uit waarom men met die nederzittingen zijn begonnen?
omdat ze (de inwoners van die nederzettingen) meenden er het recht hadden te wonen en van mening waren dat dat stuk grond ook aan het volk van israel behoort.

bijbelgerelateerd vragen ze om een korrel zand terwijl ze een hele woestijn zouden moeten krijgen (en hoe ze moeten krijgen is ook nog een twistpunt op religieus gebied), maar goed.

Affijn,.. je zult het wel met mij eens zijn dat een ieder recht heeft te wonen waar zij willen wonen en zeker als dit is waar ze oorspronkelijk vandaan komen/kwamen.
en tsja, de mogelijkheid was er en dan laat je dat niet schieten.
(Ik zou het echter niet gedaan hebben - zeker niet gezien de omstandigheden toen en nu.)

Later werd het echter niet snugger om dat te doen maar toch bleef men het doen - en het leger moet ze dan gaan beschermen

Maareh,.. alsof ik de verantwoordelijkheid draag dat er een paar malloten zijn die zich in "gevaarlijk" gebied willen begeven.
Oud 21-07-2006, 19:53
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-07-2006 @ 20:52 :
Waarom? Welk belang dient dat? Moraal? Quod? Wat moet ik daarmee? What's in it for me?

Dat is toch allang duidelijk
Soms denk ik toch echt wel eens dat ik in het verkeerde universum zit!??
Oud 21-07-2006, 19:54
Levitating Nun
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-07-2006 @ 20:52 :
Moraliteit? Ehhh, ik roep maar wat hoor....

En stel, ineens draait wereld (lees: VS) om... en ze steunen Israel niet meer, steunen Arabieren...

Is het dan in Israel: OK, ja jammmer maar ja, zo gaan die zaken... prima!?
Zal ik je een geheimpje verklappen, Hendrik?

Moraliteit is hartstikke DOOD! in de politiek. Zéker in dit conflict.
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-07-2006 @ 20:51 :

je zult verbaasd zijn van het aantal moslims en arabieren die een andere mening hebben dat het schreeuwerig grut dat in Berlijn was.

(en ja, ik zeg grut, want wat er uit hun mond kwam was niet veel soeps)
Levitating Nun
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-07-2006 @ 20:53 :
Soms denk ik toch echt wel eens dat ik in het verkeerde universum zit!??
Herstel:

Fantasie wereld.
Oud 21-07-2006, 19:55
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-07-2006 @ 20:49 :

ow, men wilde wel, maar China vond het niet leuk.

pijpleidingen en zo

maar dat stuk woestijn waar wat joden op wonen heeft an sich weinig te bieden hoor

itt darfur

Oud 21-07-2006, 19:55
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-07-2006 @ 20:53 :
omdat ze (de inwoners van die nederzettingen) meenden er het recht hadden te wonen en van mening waren dat dat stuk grond ook aan het volk van israel behoort.

bijbelgerelateerd vragen ze om een korrel zand terwijl ze een hele woestijn zouden moeten krijgen (en hoe ze moeten krijgen is ook nog een twistpunt op religieus gebied), maar goed.

Affijn,.. je zult het wel met mij eens zijn dat een ieder recht heeft te wonen waar zij willen wonen en zeker als dit is waar ze oorspronkelijk vandaan komen/kwamen.
en tsja, de mogelijkheid was er en dan laat je dat niet schieten.
(Ik zou het echter niet gedaan hebben - zeker niet gezien de omstandigheden toen en nu.)

Later werd het echter niet snugger om dat te doen maar toch bleef men het doen - en het leger moet ze dan gaan beschermen

Maareh,.. alsof ik de verantwoordelijkheid draag dat er een paar malloten zijn die zich in "gevaarlijk" gebied willen begeven.
Bedankt voor je reactie!

OK, maar blijft feit: men ging op bezet gebied zitten!

En de mogelijkheid was er? Hmmm, stel dat Israel ooit bezet wordt door Arabieren, en die gaan daar en masse wonen.... zeggen de Israeli's dan ook: ach ja, ze hebben de mogelijkheid. Dus doen!

Maar goed, ze zijn er nu! Maar haal ze dan weg. Bouw niet bij! Gatara echt.... Israel maakt het alleen maar moeilijker.... echt, is zo dom dom dom
Oud 21-07-2006, 19:56
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-07-2006 @ 20:54 :
Herstel:

Fantasie wereld.
Sorry voor mijn opmerking net. Ik schatte je verkeerd in. Sorry!
Oud 21-07-2006, 19:56
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-07-2006 @ 20:41 :
Joh, elk ander land, die doet wat Israel doet, wordt aan de schandpaal genageld. Maar Israel kan doen wat het wel! Weetje, ik word steeds bozer, dit heeft geen zin.
Kijk, dat is t em een beetje he. Je hebt aan de ene kant een stel joden die zo geschift zijn het de normaaltste zaak van de wereld te vinden na duizenden jaren opeens een land zichzelf toe te eigenen, die als klap op de vuurpijl ook nog eens elke vorm van onderhandeling weigeren en bovenal nooit een compomis zullen accepteren.
En aan de andere kant heb je de lui die daar duizenden jaren gewoont hebben en spontaan op moesten rotten en toe moesten kijken hoe alles van ze in puin gelegt werd, hun rechten ontnomen werden, ze geen water meer kregen, en als klap op de vuurpijl nog eens met een stel barabaren te maken bleven te hebben die internationale verdragen en regelgevingen never nooit niet zullen volgen.

Dan krijg je dat he, 2 groepen met een plaat voor hun kop, waarvan dr een macht en bommen heeft, en dus de ander de verdoemenis inhelpt, terwijl de vluchtelingen zich verdedigen met vuurpijltjes.

Gewoon niet druk om maken, je kan er toch niks aan veranderen.

Het enige wat ik zeker weet over de toekomst is dat haat jegens israel de komende jaren flink gaat toenemen, en dat dat zeker niet onterecht is.
Oud 21-07-2006, 19:58
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Weetje wat ik echt niet snap, maar goed, staat beetje hierbuiten....

Veel Christenen, ook in VS, steunen Israel uit religieuze visie. Prima! Maar meeste joden erkenen op hun buurt die religieuze visie van de Christenen niet. En dat is toch raar dan....

Dus A steunt B, maar B zegt: A, wat jij zegt is onzin!
Oud 21-07-2006, 19:59
Levitating Nun
Citaat:
Gatara schreef op 21-07-2006 @ 20:55 :
ow, men wilde wel, maar China vond het niet leuk.

pijpleidingen en zo

maar dat stuk woestijn waar wat joden op wonen heeft an sich weinig te bieden hoor

itt darfur

Je zegt het goed. "Wilde", maar als de VS even een paar contractjes aan had geboden aan China, dan had die interventiemacht nu in Darfur kunnen zitten.
En zó werkt het: quid pro quo-politiek.

Weinig te bieden? Het is een leuke afzetmarkt, for starters. En Israël is één gigantische geldschieter en dat weet je wel Goed, Israël niet als land, maar (omdat het ook andere nationalisteiten zijn) joden in zijn geheel. Steun Israël weg = geld weg
Oud 21-07-2006, 20:00
Levitating Nun
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-07-2006 @ 20:56 :
Sorry voor mijn opmerking net. Ik schatte je verkeerd in. Sorry!
Oh, dat zal me aan m'n derrière plakken

Maar excuses zijn altijd leuk
Oud 21-07-2006, 20:00
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 21-07-2006 @ 20:56 :

Het enige wat ik zeker weet over de toekomst is dat haat jegens israel de komende jaren flink gaat toenemen, en dat dat zeker niet onterecht is.
Daar ben ik dus ook bang voor. En dat zal, naast gezeik daar, ook in Europa (en misschien VS) leiden tot spanningen. Want ja, ik snap sommige moslims wel. Die zien ook de schijnheiligheid als het om Israel gaat. En men pikt dat niet meer! Logisch. Alleen, een klein deel gaat ontsporen en gaat hier rare dingen doen... helaas...
Oud 21-07-2006, 20:02
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-07-2006 @ 20:50 :
Mij is dat niet helemaal duidelijk. Wat zouden de gevolgen zijn?
Oud 21-07-2006, 20:04
Levitating Nun
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-07-2006 @ 21:02 :
Mij is dat niet helemaal duidelijk. Wat zouden de gevolgen zijn?
Investeringen, geld, projecten, blablabla.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten