![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
zucht (ik kan het ook met die uitroeptekens) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En dan mag Iran toch een Palestijnse staat kernwapens geven? Toch? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En ze blijven bij bestaande nederzettingen ook steeds huisjes bijbouwen.... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Nee, natuurlijk niet. Excuse me, maar wie denk je dat er verantwoordelijker met zo'n wapen om kan gaan? De PA? Die heeft niet eens een fatsoenlijk staatsapparaat (ja, mede door Israël, ja), dus dat valt sowieso helemaal af. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zou me momenteel doodschamen om een paspoort van Israel te hebben (weet niet of jij dat hebt, en doet er ook niet toe). Israel doet nu precies wat het volk Israel zelf is aangedaan: vernedering, uitsluiting en land inpikken. Een woord: BAH!!!!! En die schijnheiligheid van Amerika, daar kan ik echt niet meer tegen! |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb al eerder gezegd dat je de 1967 grenzen als richtlijn kunt nemen, maar dat het niet realistisch is - voor de israeliers niet en voor de palestijnen niet, om deze 100% te volgen. Daarom zou er onderhandeld moeten worden bij een vorming van een twee-staten model over de ontstane grens; waarbij Israel land weggeeft en de Palestijnen land weggeven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dus Amerika kan doen wat het wil? En Israel dus ook? Wat een schijnheilige bedoening. Israel? Israel is bezettende macht! Weet je nog? Israel pikt land van Palestijnen in. |
![]() |
||
Citaat:
![]() De ruimte die ze vrijmaken in Gaza, pakken ze met die idiote muur van ze op de Jordaanoever zo weer terug. Dat is niet goed te praten. En kom nou niet met gezwets over onofficiële grenzen. |
![]() |
|||
Citaat:
nee, ik kan m wel krijgen, maar wtf moet je met een israelisch paspoort. Kun je bijna nergens mee naar toe ![]() Nederlands paspoort (zonder israeliche stempels weliswaar) zijn in ieder geval nuttig. Citaat:
Palestijnen in Israel leven anders een behoorlijk luizenleventje. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ja, Amerika (en Israel dus ook) kan veelal doen wat ze willen. Op papier niet, in praktijk wel. Dat heb je toch wel door? Dat is het voordeel van de enige supermacht zijn ![]() Ja, en dat is slecht, punt. Niet veel meer over te zeggen. |
![]() |
||
Citaat:
Moet je je voorstellen hoe die Palestijnse boer zijn voelt, als hij op een dag wakker wordt en zijn land is gedecimeerd door een betonnen paniekmuur die eigenlijk nergens toe dient ![]() Je kan er wel om janken ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik kots van Amerika. En als Europa beetje lef heeft gaan ze tegenwicht bieden tegen Amerika. En Israel? Keihard steunen binnen grenzen van 1967 (of, Gatara, een uitruil, prima!), maar geen steun voor activiteiten buiten die grenzen (ik doel op nederzettingen). |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik kots niet van Amerika, ik kots van het huidige beleid van Amerika. |
![]() |
||
Citaat:
Verklaar. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Leuk dat je het emotionele aspect van mijn post negeert. Dat pleit voor je ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En trouwens, wel bombarderen in Kosovo... die stoute Serviers.... En Israel kan doen wat het wil? Raar.... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Amerika moet NU zeggen: Israel, * kernwapens NU weg * nederzettingen weg * beginnen met voorbereidingen Palestijnse staat Toch? Amerika is toch zo'n moreel hoogstaand land? En wij, Nederland, we zijn BANG. Wat zijn we toch bange lafbekken! |
![]() |
||
Citaat:
En weer: BE-LANG-EN. Enig idee waarom er geen godvergeten poot wordt uitgestoken naar Darfur? Inderdaad, you read my mind. |
![]() |
||
Citaat:
Prima. Prima. Nee, Hendrik, we hebben er geen belang bij als we "tegen" Israël pleiten. Vrij duidelijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zeg dan, wij Amerika, willen non-proliferatie verdrag aanpassen. We voegen Israel toe aan lijst met landen die die wapens mogen hebben. WEES DAN FAIR!!! Let wel, dat ik boos word, soit! Maar miljoenen moslims ontwikkelen zich ook, zien ook CNN, kijken ook rond op internet. Ooit komt moment dat die mensen daar ook zeggen: he, Amerika is schijnheilig, daar moet het mee over zijn. DAT MOMENT KOMT! Echt... |
![]() |
||
Citaat:
Dat is toch allang duidelijk ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En stel, ineens draait wereld (lees: VS) om... en ze steunen Israel niet meer, steunen Arabieren... Is het dan in Israel: OK, ja jammmer maar ja, zo gaan die zaken... prima!? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
bijbelgerelateerd vragen ze om een korrel zand terwijl ze een hele woestijn zouden moeten krijgen (en hoe ze moeten krijgen is ook nog een twistpunt op religieus gebied), maar goed. Affijn,.. je zult het wel met mij eens zijn dat een ieder recht heeft te wonen waar zij willen wonen en zeker als dit is waar ze oorspronkelijk vandaan komen/kwamen. en tsja, de mogelijkheid was er en dan laat je dat niet schieten. (Ik zou het echter niet gedaan hebben - zeker niet gezien de omstandigheden toen en nu.) Later werd het echter niet snugger om dat te doen maar toch bleef men het doen - en het leger moet ze dan gaan beschermen ![]() Maareh,.. alsof ik de verantwoordelijkheid draag dat er een paar malloten zijn die zich in "gevaarlijk" gebied willen begeven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Moraliteit is hartstikke DOOD! in de politiek. Zéker in dit conflict. |
![]() |
||
Citaat:
(en ja, ik zeg grut, want wat er uit hun mond kwam was niet veel soeps) |
![]() |
||
Citaat:
Fantasie wereld. |
![]() |
||
Citaat:
pijpleidingen en zo maar dat stuk woestijn waar wat joden op wonen heeft an sich weinig te bieden hoor itt darfur ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
OK, maar blijft feit: men ging op bezet gebied zitten! En de mogelijkheid was er? Hmmm, stel dat Israel ooit bezet wordt door Arabieren, en die gaan daar en masse wonen.... zeggen de Israeli's dan ook: ach ja, ze hebben de mogelijkheid. Dus doen! Maar goed, ze zijn er nu! Maar haal ze dan weg. Bouw niet bij! Gatara echt.... Israel maakt het alleen maar moeilijker.... echt, is zo dom dom dom |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En aan de andere kant heb je de lui die daar duizenden jaren gewoont hebben en spontaan op moesten rotten en toe moesten kijken hoe alles van ze in puin gelegt werd, hun rechten ontnomen werden, ze geen water meer kregen, en als klap op de vuurpijl nog eens met een stel barabaren te maken bleven te hebben die internationale verdragen en regelgevingen never nooit niet zullen volgen. Dan krijg je dat he, 2 groepen met een plaat voor hun kop, waarvan dr een macht en bommen heeft, en dus de ander de verdoemenis inhelpt, terwijl de vluchtelingen zich verdedigen met vuurpijltjes. Gewoon niet druk om maken, je kan er toch niks aan veranderen. Het enige wat ik zeker weet over de toekomst is dat haat jegens israel de komende jaren flink gaat toenemen, en dat dat zeker niet onterecht is. |
![]() |
||
Citaat:
En zó werkt het: quid pro quo-politiek. Weinig te bieden? ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar excuses zijn altijd leuk ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De bezuinigingen op Defensie Spoonie | 166 | 29-04-2011 18:07 | |
Israël/Palestina V T_ID | 500 | 07-08-2006 15:59 | |
Israel trekt Libanon binnen Verwijderd | 500 | 15-07-2006 21:18 | |
Protesten in Syrie? Moet Westen steun geven? hhendrikxx | 219 | 18-03-2005 12:19 | |
Het grote Israel topic, nr. zoveel Gatara | 411 | 28-01-2004 20:57 | |
stelling: Na irak naar Syrië? Thijs the man | 50 | 19-04-2003 12:31 |